Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Har ikke hørt på maken, skal du ha dårlig samvittighet når du er syk? Slutt å tulle, jente og kom deg tilbake i sengen. Jeg går ut i fra at du holder sengen nå som feberen og influensa gjør deg slapp? Hvis ikke, så marsj tilbake i seng! Hvis du skal bli frisk til resten av huset blir syk, må du gjøre det ved å slappe av. Å drive med fysisk anstrengelse er ikke måten å bli frisk på. Huff, nå er jeg streng med deg, men du er vel litt enig med meg, eller?

 

Du har mye på deg, og som Vilde sa, er du et typisk Ja-menneske, sier aldri nei til noen, gir og gir og gir av deg selv til alt og alle. Du trenger virkelig kreftene dine, Janne, så jeg håper du blir fort frisk. :(

 

Sender deg mange varme hilsner, tanker og motivasjonsklemmer. :D

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Kjære Janne, du må nå ikke ha dårlig samviggighet for å være syk, det må man nå få lov å være av og til og ikke kan en noe for det heller, ta de tid til å bli frisk, la mannen få ta litt mere ansvar hvil deg , slik at du blir frisk igjen :(

 

I dag er det søndag, ute er det skikkelig ruskevær, har vært ute en tur tidligere i dag og skal ut en tur senere i dag også. Men nå er det straks middagstid.

 

I morgen skal jeg ikke på kurs (kursleder er bortreist ) men skal nå prøve å få skrevet litt i bloggen min for det.

 

God bedring :D

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god bedring jeg, håper du føler deg bedre snart. Og gi beng i vekta, nå slal du konsentrere deg om å bli frisk....og en ting til, jeg forventer faktisk at du ikke svarer på dette innlegget. Går nemlig ut fra at du er lydig og hører på Trude og ligger pent i sengen din???? hmmm??? :(

 

Vi tastes når du orker igjen.

 

Klemmer fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Er det bedring i sikte? Håper virkelig det. Og som en av mine andre nettvenninner har sagt, du trenger ikke svare på melding før du orker det, før du er frisk. Vil bare sende en hilsen til deg og håpe det får deg til å føle deg litt bedre. :( Sender over tonnevis med bli frisk klemmer og tanker, og håper du blir enda bedre. :D

 

Klæææææm fra Truden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å lest så mye enda,men takk for all omtenksomheten fra dere.

 

::::::::::::::

Kort oppsumering :)

Hele familien har vært i elendig form,og den som har vært friskest,måtte ta vare på de mest syke,..og etterpå...når ting har begynt å roe seg,så hadde Kaizer bitt på ledningen til dataen. Kaizer er familiens yngste hund,og maskott,så kjeft har han ikke fått...han er bare snill og god,og mente sikkert ikke annet enn å klø de fine nye tennene sine %)

 

Så nok prat rundt "grøten"

Jeg har ikke vært flink nei...matmessig,så....noen kjeks i ny og ne,litt is for halsen,..."glemt kur".

Så disse sidene er viktig for meg,en utrolig motivasjon.

Nå er det full sjerpings Janne,og null kjeks til kaffen.

 

Jeg tør ikke gå på vekta,...før motivasjonen er helt på topp igjen.

Nye blanke ark å skrive på,ny data-ledning,og nye skritt nedover.

Full fart mot 100 :)

*Gruppeklem *til alle nettvennene mine :) har savnet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du er tilbake! Det var superkjekt! Håper hele familien er på beina. Har hatt det litt vanskelig med motivasjon selv, men det kommer seg heldigvis. Jeg skal komme innom og skrive mer senere i dag. Har pratet lenge med en venninne på tlf og nå MÅ jeg gjøre noe.

 

Vi får backe hverandre opp så godt vi kan, den valpen din høres skikkelig sjarmerende ut. :)

 

Stor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er blitt i bedre form da, ikke noe gøy å være syk.

 

Ja da er det lørdag og jeg gleder meg til en helg der jeg bare kan slapp av og kose meg, ingen planer for denne helga og det er nå kjempe godt:):)

 

Håper du får en flott helg og kos deg og nyt den.

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare masa igjen. Vet jeg maser, kan ikke noe for det, hehe. Vil bare ønske deg en fin helg, håper alle er mye bedre og at valpen ikke ødelegger flere ledninger, det kan være fali det, :)

 

Ha en strålende dag, hvis du liker å chatte og ikke minst har litt tid av og til (det spørs, hehe), så hadde det vært koselig hvis du sendte meg din msn mailadresse. Jeg skriver deg en privat melding, så får du min der. Ok?

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med dietten,men jeg gruer til veiedag,og tror nesten jeg hopper over den denne uka. Håper da å få en fin overraskelse neste mandag istedet....hmmm,får se...

Har vært i byen i dag,spiste ett stort stykke pitza på en cafe. Jeg vet ikke kaloriene,men det var sikkert ikke lite..

Sliter med motivasjonen...går bra,...men noen ganger må jeg tenke meg to og tre ganger om.Er så lett å gi f...men jeg har ikke valg,skal ned,fordi jeg vil bli tynnere,ha en bedre kondis,ett bedre liv....kvalitet over den kroppen jeg har.

Når man bøyer seg for å knytte skolisser er det med livet som innsats...nei...nei nei....jeg vil bli en bedre utgave av meg selv rett og slett.

Har jo gått ned 6 kg siden jeg begynnte å registrere vekta,snart ti kg siden den var 45,7..........

Nei Jannemor....vekta må ned,og jeg tror det første delmålet må være 130,...brukte ei bukse i dag som jeg ikke har brukt siden jeg var 132...den var trang,men jeg brukte den..........jess

 

Det er ikke så vaskelig som man tror,og selv om jeg nå klamrer meg fast i ett lite motivasjonshåp...vi skal greie det...

Fikk meg en knekk i motivasjonen en kveld jeg satt å så nyhetene.Det var ei som hadde blitt opperert,og gått ned masse.

Legen som oppererte,snakket om kurer...og at man slanket på seg kg for hver kur....til sist greide man ikke gå ned.Jeg ble litt sur,for han drepte en del av motivasjonen.

Men...det var sikkert en privat klinikk...og de tjener penger på å opperere....som mange andre.

Nei pinadø!!!!!

Nå skal kiloene vekk,uten mere dill dall,og ingen skal få tjene mere penger på mitt flesk.

Ikke så mye i allefall :) må jo ha nye klær når den store janne er borte.

Takk for hilsninger.........og ikke mist motivasjonen Trude :)

Du ,Evelyn,May,Lena,Vilde,...alle sammen...Rina...spardamen,koseklumpen....dere er min motivasjonsfaktor,og jeg håper jeg kan greie å gi dere like mye som dere har gitt meg av motivasjon,og pågangsmot.

neste uke er det mere rutiner på skrivingen min,da er høstferien over...og jannemor får den timen om morningen som hun pleier foran dataen...

 

Ha en fortsatt fin helg alle,og en stor go "samleklem"til alle,ingen nevnt og ingen glemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Det går opp og ned med motivasjonen, Janne! Men du har målet foran deg og veien blir til mens du går. Jeg tror du kommer til å klare det, de 10 kg du har kvittet deg med til nå, skal IKKE tilbake igjen!

 

Regner med at du er back in track til uka når ferien er over!

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er på beina igjen. Slitsomt når en hel familie ligger rett ut.

Det er ikke lett Janne å ha motivasjonen på topp til enhver tid. Jeg har hatt en elendig helg. VI har hatt loppemarked med korpset og det går i ett. Maten den glemmer man, men jeg lot kakene og vaflene være da. Men Pizza som vi spiste etter at vi var ferdig det var ikke lite jeg døtta i trynet da nei. Kjenner jeg blir sur på meg selv. I dag er det atter en ny dag og jeg skal være flink i dag.

 

Jeg syntes du er superflik jeg janne. Og det de sier i tv og andre medier det må vi la renne av som vannet på gåsa.

Stå på videre dette skal du ikke bare klare alene, men med alle oss jentene som har det samme målet som deg.

 

Ha en super søndag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en bøtte motivasjon sendt pr meld, Janne:)

Det er kjempe tungt noen ganger, men for hver gang man kommer seg over kneika, på en rimelig grei måte, så er det en liten seier i seg selv.

Tror du det hjelper å ikke gå på vekta på mandag? Har hatt mange sånne mandager, men har gått på vekta alikevel. For om ikke anner for å bli forbanna på meg selv. Tenk at jeg kunne være så dum, ødelegge for meg selv osv. Det har ihvertfall hjulpet for meg for å se realitetene i øynene. Mister man fokus, ødelegger man for seg selv.

Du må jo heller ikke la en lege ødelegge for deg. Uansett om det tar lang tid eller kort tid, så klarer vi jo dette her. Det er ihvertfall ikke en lege som skal få lov til å si at vi ikke klarer det. :)

Så nå bretter vi opp armene og fortsetter der vi slapp.

Står her og heier på deg. Hører du det. heia Janne, heia Janne, heia Janne.

Lykke til med en fortsettelse av livsstil endringa di og ha en knall god uke.

Stor klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme båt som deg, angående motivasjon som ikke har vært på topp den siste uken og ang inntak av kcalorier, spesielt nå i helgen. Jeg og tenkte å la være å gå på vekten nå på mandag, og særlig fordi jeg nettopp har fått mensen i tillegg (har jeg ikke nettopp hatt den, skjønner ingenting jeg), men uansett, jeg har ombestemt meg pga meldingen fra rina, det er sant som hun sier, man må gjøre det, for å ikke gjøre det er nesten som å stikke hodet i sanden som en struts, og bare vente til problemene forsvinner. Men å se at vi muligens (og mest sannsynlig for mitt vedkommende) har gått opp 1-2 kg (grøss og gru), det er lurt, vi må bli sint på oss selv innimellom og det er også en del av å være ærlig mot seg selv. Blir vi sint på oss selv, klarer man gjerne å presse seg selv skikkelig i gang igjen. Vi SKAL ned, Janne, både du og jeg og alle oss her inne. Vi skal ned, for det er dit vi vil og ikke på det stadiet vi er nå.

 

Stå på, Jannemor. Jeg tror på deg og ønsker deg lykke til videre. Håper du kan sende meg flere bilder. Hehe. Hva med kyllingene dine? Please!!! Den valpen din så ut som en skikkelig rakkerfant. hehe.

 

Snakkes senere også, sant.

 

Klem fra Trude

 

PS! Kan du ikke opprette en slik msn email adresse, det er så koselig å prate med hverandre på en slik. Har nettopp pratet med Vilde og Lena, kjempekjekt og morsomt. Tenk på det, i hvert fall. Klem. :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne noe ang det den legen sa. Gi blaffen i det slike tåpelig leger sier. Det har ikke noe med oss å gjøre. Hvor mange ganger har jeg ikke lest om mennesker som har slanket seg en trillion ganger og til slutt har de funnet den måten som faktisk hjalp dem ned i vekt. I følge den legen, skulle de ikke klart det, skulle de vel. Men det gjorde de. Leger er ikke guder, selv om noen kanskje kan tro de er det, du vet det guds-komplekset noen av dem får. Men samtidig, det er mange veldig flinke leger rundt om kring. Synes bare det er tåpelig av en å stå frem og si slike ting, fullstendig unødvendig! Så gi blaffen i dem når de sier slike ting, er sikker på at en del leger er uenig i det den derre legen sa. Det kan du også tenke på. Leger er ofte uenig i hverandres meninger om en sak, og tror han der står temmelig alene om den uttalelsen. Ok, nå har jeg rast fra meg, ble temmelig irritert av å høre om den DR......av en lege.

 

Ha en super dag, Jannemor.

 

Klem fra Trude :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Hei.

 

Tenkte jeg ikke skulle komme med noen lang motivasjonstale her nå, men sender deg alikevel en oppmuntringsklem. Håper du får en fin uke! Dette her klarer du! Det vet du selv godt(ellers hadde jo ikke de 10 kiloene vært borte, eller hva?)

 

Som sagt, ha en fin fin uke!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til alle :)

Frokost unnagjort,unger på skolen,og fjøset er stellt.

Har ikke vært på vekta,men vurderer om jeg skal gå i morgentidlig,ble rett og slett avglemt,sikkert med vilje :%

Enig i at det er å stikke hodet i sanden......men....oki....skal gå i morra,så får jeg bare ta det som ett voksent menneske.Man lærer jo ungene å stå for det de gjør og mener...hvorfor skulle ikke jeg da kunne gå foran med ett godt eksempel.

 

Jeg har spist en god og sunn frokost,drukket vann til,og skal være flink fremover,ikke mere tøying av grenser.

Nå koser jeg med kaffe,og skal lese hvordan det har gått med dere siden sist.Veslemor sover enda,så det er fred og ro til å lese litt.

Skal sende deg bilder av kyllingene,må bare laste dem inn i dataen først :)

Er jo så koselig nå når man kommer inn i fjøset,masse små pip som venter på mat,og dessuten.....gjett ha jeg har fått meg i helga....:/

to små villsauer,de skal være selskap til hesten,..de er allerede blitt perlevenner,og følger hverandre hele dagen :)

*Gruppeklem* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart har du meg på døren! Hahahaha. Jeg sitter her og sier åååååå om en annen etter hvert som du forteller om alle dyrene dine. :) Og er grønn av misunnelse. :)

 

Høres ut som om du har fått riktig innstilling tilbake, jeg også. Har selv lagt på meg 600 gr pga forrige uke, er i grunnen lettet over at det ikke dreier seg om flere kg! Lykke til med veiing i morgen, det er bare å hoppe i det. Må innrømme at jeg nølte før jeg gikk oppå i dag. Jeg heier på deg, ikke glem det.

 

Skal nå begynne med vanndrikking. Hvis jeg er flink med å drikke vann, er jeg flink med resten også, hvert fall når det gjelder mat. Nå skal jeg få min yngste opp av sengen og klar for skolen før jeg kjører både ham og eldste mann til skolen. Gjør det fordi det er et ufyselig vær i Bergen i dag og jeg vil helst at de kommer tørr på skolen, de skal jo tross alt være der noen timer. Men de må gå hjem! Daaaakar. :)

 

Så altså, ufyselig vær i Bergen. Hvordan er det i resten av landet, jenter?

 

Og du Janne, må ha en fantastisk fin mandag, dette skal vi klare vettu, det skal gå greit. Tenk da, du har gått ned 10 kg! Har ennå ikke gjort det selv. Synes du er virkelig flink. Stå på og gi aldri opp. Sender deg mange varme tanker og et par sekker med motivasjon og energi.

 

Stoooor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jannemor (ja det klinger kjempebra...hihi)

 

Innom og ønsker deg en god dag, lykke til på vekta imorgen. Bare å hoppe i det og komme seg i gang igjen. Det klarer du, det er jeg sikker på!

 

Klem fra Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Janne:)

Skulle bare "trøste" deg litt før du går på vekta imorgen...Jeg hadde en opptur på vel 5 kilo her i sommer, men det meste forsvant uka etter. Da jeg fikk i meg nok vann og spiste riktig mat. Så ikke se så mørket på det. Kom deg på vekta, face det og gå videre. :)

Klem fra Rina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...