Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Lenge siden nå. Kanskje fordi det er så lenge siden jeg har vært her. Var bare nysgjerrig om det var noen kjente her inne og det første jeg så var navnet ditt! Håper det går bra med deg. Husker du var kjempeflink. Går det like greit med deg? Trener du like mye fremdeles? Jeg har mye å oppdatere meg om det er nå sikkert. :)

 

Leste såvidt en kommentar om en som var tilbake til start. Ja, sånn er det vel for det meste for meg. Men som jeg alltid har sagt og alltid sier: Jeg gir aldri opp. :) Nå har jeg tenkt å sette igang med trening og sunt kosthold. Setter igang på mandag (jada, jeg er en av dem som alltid begynner på en mandag hehe) og skal i løpet av den dagen spise sundt og dessuten få trent 1 time. Skal også gå meg en tur om kvelden.

 

Nei, hva gjør jeg. Herper tråden din. Unnskyld. Jeg skal se om jeg kan finne min egen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Jeg har hatt jobbehelgen min og nå er det bare å slække resten av denne dagen. Helgen har vært grei den, bortsett fra at jeg har hatt lyst på alt. Jeg tror nok jeg kunne spist i ett sett hele helgen. Så denne helgen har jeg ikke skrevet opp hva jeg har døtta inn i trynet. Men på jobben i dag så har jeg gått tur på over to timer og da har jeg i tillegg dytta på ei trille. Så jeg har fått masse trim da. Ellers så har jeg det supert og jeg blir bare så utrolig glad når sola skinner. Sola gjør noe med humøret assa.

 

Nå skal jeg finne frem strikketøyet og kose meg med det. Greit å ha noe å henge fingrene i se. Slipper å hele tiden ha lyst på noe.

 

Jeg ønsker dere alle en super søndag videre.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og trøtt som en dritt. Drikker kaffe uten at det hjelper. Skulle vært på vekta i går men det turte jeg ikke. Har en dårlig følelse etter helgens fadeser. Orker ikke negative tall nå.

 

Ellers så jobbet jeg senvakt i går og har senvakt i dag. Syntes egentlig det er deilig med litt senvakter. Treningen går det veldig bra med. Var på spinning om mandagen og trena rotex i 1 time i går. I dag tar jeg fri for jeg er utrolig støl i hele kroppen og hode verker litt i dag det også.

 

Sitter egentlig her og venter på sola, men tror det skimter med sitt fravær i dag. Kommer nok når jeg drar på jobb. Pleier å være sånn.

 

Jeg håper at alt går bra med dere alle. Har vært inne på trådene og lest og det er veldig morro med nedgangen til dere alle. Veldig inspirerende.

 

Ha en fortsatt super uke til dere som leser her inn.

 

Klem Lena:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt tilbake her i tråden din og ble så rørt over å se at du prøvde å få Hege og meg tilbake hit. :)

 

Vel, jeg er tilbake, men jeg trenger litt motivasjon fra deg. Har funnet ut at den turen til Thailand ikke motiverer så veldig mye, ikke så mye som tanken på en slank Trude motiverer. Men jeg må si at når jeg leser hvor flink du er, da får jeg veldig lyst til å være flink jeg også.

 

OG 8 MIL PÅ SYKKEL! Jeg bøyer meg i støvet. Himmel og hav. Og du overlevde til og med! Jeg prøver å sette slike mål selv, men tror det er altfor fjernt for meg ennå. Jeg tenker på slike ting som 7-fjellsturen her i Bergen. Det er om våren eller tidlig sommer. (husker ikke helt *rødme*) Har lyst å være en som er flink til å gå i fjellet. Jeg elsket å gå på fjelltur da jeg var ung jente og barn (da gikk jeg med mine foreldre), men uansett nå så blir det bare til at jeg sitter fast i gamle uvaner. Sofaen er en kjempeuvane! Ok, nå herper jeg tråden din.

 

Prøver å komme frem til dette:

 

Hvordan legger du opp dagen din med diett og trening? Kan du gi meg noen gode råd?

 

Synes du er fantastisk flink og jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt tilbake her i tråden din og ble så rørt over å se at du prøvde å få Hege og meg tilbake hit. :)

 

Vel' date=' jeg er tilbake, men jeg trenger litt motivasjon fra deg. Har funnet ut at den turen til Thailand ikke motiverer så veldig mye, ikke så mye som tanken på en slank Trude motiverer. Men jeg må si at når jeg leser hvor flink du er, da får jeg veldig lyst til å være flink jeg også.

 

OG 8 MIL PÅ SYKKEL! Jeg bøyer meg i støvet. Himmel og hav. Og du overlevde til og med! Jeg prøver å sette slike mål selv, men tror det er altfor fjernt for meg ennå. Jeg tenker på slike ting som 7-fjellsturen her i Bergen. Det er om våren eller tidlig sommer. (husker ikke helt *rødme*) Har lyst å være en som er flink til å gå i fjellet. Jeg elsket å gå på fjelltur da jeg var ung jente og barn (da gikk jeg med mine foreldre), men uansett nå så blir det bare til at jeg sitter fast i gamle uvaner. Sofaen er en kjempeuvane! Ok, nå herper jeg tråden din.

 

Prøver å komme frem til dette:

 

Hvordan legger du opp dagen din med diett og trening? Kan du gi meg noen gode råd?

 

Synes du er fantastisk flink og jeg heier på deg.[/quote']

 

Hei Trude.

Egentlig så er jeg fly forbanna på meg selv for at jeg klarte og gå opp 15 kg når jeg egentlig hadde 15 kg å gå ned. Så etter ferien så hadde jeg brått 30 kg som skal vekk. Så det er vel sinne i meg som driver meg nedover nå.

 

Nå veier jeg 98 kg og jeg ligger på mellom 1300 og 1600 kcal om dagen. Litt avhengig om jeg har trent og hva jeg har trent. Jeg er så innstilt på at de ekstra kg skal fort bort igjen.

 

Jeg spiser nesten ikke brød lenger og spiser jeg brød så er det ingers rugbrød. Jeg spiser ryvita knekkebrød og nå går det mye i lett syltetøy og makrell i tomat. Med syltetøyet så får jeg dekket en del av søtbehovet også. Jeg spiser 5 ganger om dagen og drikker ca 3-5 liter vann om dagen. Om du liker tea så kan jeg anbefale deg grønn tea med eple. Den er veldig god.

Ellers så trener jeg fortsatt 4-5 dager i uken og da varierer jeg med styrketrening eller kondis. På kondis så er det enten spinning eller rotex.

 

Jeg har også litt vondt i vilja så jeg skeier ut jeg også assa. På helgen så koser jeg med med litt vin eller øl. Prøver jo å begrense snopinntaket.

 

Men det å finne inspirasjonen er ikke bestandig like lett, snakk med deg selv og lag en liste på hva som er positivt/negativt ved å veie for mye og hva som er positivt/negativt ved å være slank. Jeg kan mange. Bare tenk på det positive ved å være lettere i kroppen. Tenk på alt du vil orke og hvor mye lettere det er for deg og følge ungene, jobben, aktiviteter. Vet du Trude at du må bare være streng imot deg selv. Lag det gjerne en ukeplan over familiens aktiviteter, dine og barna og der kan du også lage en middagsplan. Men Trudemor dette kan du, du har jo også gjort det før. Men du gikk jo ned mye sist, er alt kommet på igjen? Må bare spørre.

 

Og en ting til: DU KOMMER ALDRI TIL Å KLARE Å HÆRPE NOE SOM HELST. JEG ER SÅ UTROLIG GLAD FOR AT DU ER TILBAKE IGJEN.

 

Dette ble mye men, Jeg unner deg av hele mitt hjerte at du klarer å bevise deg selv og kroppen din at den har det myyyyyyyyyyyyye bedre som slank enn som overvektig. Du får komme deg inn på facebook så kan du se forandringene mine. Kan jo hende at du blir inspirert av det vettu.

 

En stor og varm klem til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret ditt!

 

Forstår godt at du ble sint på deg selv når du gikk litt opp igjen, men jeg er overbevist om at de kiloene der er snart borte igjen. (Kanskje de allerede er borte?)

 

Den foreløpige trimmen min har vært arbeid i hjemmet, som vanlig husarbeid (igår vasket jeg hele huset) og maling (maler huset både utvendig og innvendig).

 

Selv gikk jeg opp nesten alle kg. Tror det er 3 kg om å gjøre fra jeg har gått opp alle kg igjen. Surt og tåpelig. Av og til lurer jeg på om det er en utenforstående kraft som "tar over" og får meg til å gjøre sånne dumme ting som å spise chips og sjokolade. Hehe. Lett å skylde på.

 

Skal prøve å komme inn i en sunnere rutine, med en variert diett og variert trim. Trim for meg kommer til å bli turer med staver, bruk av diverse treningsapparater her hjemme, arbeid i hagen og så er det enkelte øvelser som er lur å gjøre som f.eks planken.

 

Måler du deg selv? Lurte på om jeg skulle skrive opp og ha faste dager hvor jeg måler meg selv og veier meg.

 

Mens jeg sitter her og prøver å planlegge når jeg kan gå meg en tur med stavene mine :) merker jeg at unnskyldningene for å ikke kunne gå på tur står i kø! Jeg har ikke engang begynt med trimmen, og prøver å finne en vei utenom. Har allerede bestemt meg for at unnskyldninger som dårlig vær blir bare altfor dumt, det finnes riktige klær og fottøy for allslags vær.

 

Nei, snu negativ tankegang, slutte med unnskyldninger. Klarer jeg det er jeg på god vei.

 

SKAL NED I VEKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på nå.. dette klarer du.

 

Ikke tenk på de som har vært men start på nytt og tenk positive tanker, så skal du se at dette kjem te å gå bra.

 

Håpe du stikker innom bloggen min på bloggspot... der ligg de forskjellige bilder fra mitt dagligliv og noe om de som skal skje utover høsten.

 

Takk for koselige mailer på facebooken.

 

Lykke til videre:):)

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette blir en tung melding, men må liksom få det ned også. Motivasjon er en fin ting og ihvertfall når man er klar for forandring. Jeg kan jo bare begynne med helgen. Mye kos og snop. Mandag altså i går så kjøper jeg meg 2 boller med vaniljekrem og sjokolade på og ikke nok med det så kjøper jeg en snickers også(stor). Jeg tenker ikke på følelsen etter at alt er døtta i tryne, men fy som det svir etterpå. Jeg blir så forbanna på meg selv. At det er mulig.

 

I dag så datt det bare over meg hvor mye jeg savner veilederen min Ruben. Han er en fantastisk flott person. Snakket med min nye veileder i går og info han at jeg må til han og veies. Jeg må bare ha press på meg. Nå jeg har en avtale på veiing så er det lettere for meg å styre unna usundheter.

 

Jeg er fortsatt flink med trening men det betyr ikke at jeg bare kan døtte all den dritten i trynet. Jeg vet at skal jeg gå ned til 75 til 80 kg så må jeg tenke på det jeg spiser. Jeg har vært fet i så mange og jeg vet at kroppen min jobber imot meg. Kroppen jobber mot og veie 135 kg for det har den gjort i 15 år. Men jeg prøver å prate alvorlig med meg selv, men det øret hører ikke. Jeg høres vel gal ut her jeg sitter. JEg håper at humøret snart stiger. Sola skinner ihvertfall da.

 

Ja ja om du leser dette så håper jeg at jeg ikke har dratt dere ned i møkka sammen med meg.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei, hei, hei! Du drar oss ikke ned i møkka!!! Vi er i her i "lette og tunge" dager, med og uten motivasjon! Dette er realiteten for stort sett alle her inne, ikke alle perioder er lette. Det MÅ du huske. Du er slettes ikke alene om å streve. Og at du faktisk er ærlig med oss, ja det synes jeg det står stor respekt av! "Slankelivet" er vanskelig det, og det er faktisk hverdagen for oss store damer. Vi skal være FLINKE hele tiden.... Hadde dette vært bare lett, så hadde vi ikke vært "her", og da hadde ikke jeg "møtt" deg og de andre flotte menneskene her inne.

 

Håper det ordner seg for deg, det fortjener du!

 

Klem fra Trøndelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg helt til tronderpi1 sitt innlegg.

 

Det å lese at andre strever, gjør at jeg vet at den dagen kommer til meg også. Slik at jeg blir forberedt på slike dager. Så hjertelig takk skal du ha.

 

Dette klarer du fint. Håper at du ikke slutter å være erlig mot deg selv ( og selvfølgelig oss andre).

 

Ønsker deg virkelig alt godt, du klarer å komme på rett spor igjen.

 

Klem fra Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette blir en tung melding' date=' men må liksom få det ned også. Motivasjon er en fin ting og ihvertfall når man er klar for forandring. Jeg kan jo bare begynne med helgen. Mye kos og snop. Mandag altså i går så kjøper jeg meg 2 boller med vaniljekrem og sjokolade på og ikke nok med det så kjøper jeg en snickers også(stor). Jeg tenker ikke på følelsen etter at alt er døtta i tryne, men fy som det svir etterpå. Jeg blir så forbanna på meg selv. At det er mulig.

 

I dag så datt det bare over meg hvor mye jeg savner veilederen min Ruben. Han er en fantastisk flott person. Snakket med min nye veileder i går og info han at jeg må til han og veies. Jeg må bare ha press på meg. Nå jeg har en avtale på veiing så er det lettere for meg å styre unna usundheter.

 

Jeg er fortsatt flink med trening men det betyr ikke at jeg bare kan døtte all den dritten i trynet. Jeg vet at skal jeg gå ned til 75 til 80 kg så må jeg tenke på det jeg spiser. Jeg har vært fet i så mange og jeg vet at kroppen min jobber imot meg. Kroppen jobber mot og veie 135 kg for det har den gjort i 15 år. Men jeg prøver å prate alvorlig med meg selv, men det øret hører ikke. Jeg høres vel gal ut her jeg sitter. JEg håper at humøret snart stiger. Sola skinner ihvertfall da.

 

Ja ja om du leser dette så håper jeg at jeg ikke har dratt dere ned i møkka sammen med meg.

 

Lena[/quote']

 

Du drar oss ikke ned! Klart at du har slike dager også og det er som du sier at kroppen vil jobbe mot deg en stund, helt til den har "godtatt" at det er slank og sunn og sterk den skal være. Jeg er overbevist at du vil klare det og du viser det ved å avtale å treffe veilederen din. Jeg går ut i fra at det er en veileder fra treningsstudio?

 

Kjenner meg selv igjen i det du beskriver men jeg har gått et hakk videre. Jeg gjør det på trass! Og etterpå er jeg helt oppgitt over meg selv. Jeg MÅ ut av dette. Men hvordan komme fra dette skrittet hvor jeg bare sier at jeg MÅ ut av det til faktisk å gjøre noe. Synes det skrittet er vanskelig å ta. Det burde ikke være det. Men du tar det skrittet der veldig lett og derfor vet jeg at du vil klare dette helt fint. Selvfølgelig vil du ha slike dager innimellom, men kanskje det nå etter hvert vil gå lengre tid mellom hver gang og kanskje du vil spise mindre av "NEI-maten" for hver gang slik at du til slutt klarer å holde deg på et akseptabelt nivå. Jeg misunner deg som er kommet så langt. Du har kommet veldig langt. Stå på videre og du kommer snart i mål.

 

Jeg heier på deg. Ønsker deg alt godt.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så må jeg få takke så mye for herlige tilbakemeldinger. Det er så utrolig godt og det varmer meg masse om hjertet.

 

Ja torsdag ja. Det er igrunnen en veldig fin dag det. Jeg har vært på jobben i dag og det er alltid så veldig hyggelig. Koser meg glugg.

 

Jeg har som sagt tidligere måttet bytte veileder. Så jeg har byttet fra Ruben til Simen. Er ikke helt det samme men Simen er veldig dyktig han også. Jeg har vært hos han i dag og veid meg og vekta stoppet på 100,8 det er opp nesten 2 kg det. Ikke veldig glad for det. Fikk pratet godt med Simen i dag og jeg skal fast veie meg hos han annenhver uke. Jeg trenger tett oppfølging, nesten som en unge å regne. Men jeg har fortsatt 20,8 kg til som skal bort og veien ditt er lang. Veldig lang. Og dette vil ta lang tid. Jeg trenger å bli presset av en veileder og ikke minst av meg selv. Hvorfor skal det være så vanskelig da. Men det var utrolig deilig med en skikkelig peptalk og nå føler jeg meg litt sånn ovenpå og er virkelig klar for å kjempe av meg detta møkkafettet som bare er i veien. Men jeg glemmer ikke dere her inne heller assa. Jeg leser på trådene deres men er dårlig til å skrive. Jeg finner mye motivasjon i det dere skriver.

 

Jeg lar meg lett inspirere, men jammen detter jeg fort i kjelleren også.

 

Jeg må jobbe med topplokket, alt styres der inne.

 

Ønsker dere alle en super kveld videre. Gulrøttene er utrolig gode nå.

 

Klem Lena:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må holde seg selv i ørene hele tiden. Og snakke positivt til seg selv. Jeg føler meg selv litt mer ovenpå i dag og det er en veldig deilig følelse. Klarte å lage til havregrøt til frokost og det må jeg bare si: Havregrøt metter! ;)

Føler meg i gang nå. For første gang på evigheter! I dag skal jeg gjøre masse husarbeid + resten av helgen. Dette er trimmen min de neste dagene. Jeg har funnet ut (som jeg bestandig gjør) at å planlegge nøye hva jeg skal trene og spise hver dag fungerer ikke for meg. Jeg bør vel planlegge måltider litt, men treningen faller hele tiden bort og jeg føler meg så dum etterpå. Og det hjelper ingen. En venninne av meg foreslo at jeg burde ta det forsiktig, litt og litt, og jeg innser at det er det beste for meg. Dette vil ta tid, men jeg får konsentrere meg om 10 kg om gangen. Synes det er mye mer overkommelig enn å tenke at jeg skal ned 60 kg.

 

Du skal vite, som jeg har sagt før, at jeg blir alltid motivert av å lese innleggene dine! Kommer til å følge med deg og håper vi kan hjelpe hverandre med å holde motet oppe!

 

Du har mailadressen min sant? Hvis det er noe, er det bare å skrive.

 

Stooor klem fra Trude

 

PS: Riktig god helg til deg og dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått utrolig bra. Jeg har vært superflink når det gjelder inntak av snop. Jeg har faktisk bare spist popkorn og drukket en halvliter med borg lite øl. Jeg er skikkelig stolt av meg selv. Nå er jeg skikkelig ovenpå kjenner jeg og det er utrolig deilig. Det som er det aller beste er at jeg ikke har lyst på sjokolade. Var på butikken tidligere i dag og tenkte ikke engang tanken at det hadde vært gøtt med en snikers. STOLT STOLT STOLT!!!!!!!

 

Treningen går også som en drøm om dagen. Trener 4-5 ganger i uken og skal snart på spinning. Det er bare så utrolig deilig når livet går på skinner. Jo og enda en ting er at vi var i bursdag til svigermor i går. Hun serverte gryterett og jeg forsynte meg bare en gang og tok frukt isteden for vaffel og is. Måtte denne viljen min vare helt til jul og enda lenger om mulig. Det hadde vært utrolig deilig.

 

OG til Trude, jeg har mailadressen din så blir det for ille så skriver jeg noen ord. Du må også skrive til meg da.

 

Jeg ønsker alle livsstilendrende venner en super uke.

 

Stor og varm klem sendes fra Særp til dere alle

 

;):DLena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott! Du er bare fantastisk flink! Jeg er ikke kommet helt dit du er nå, men må jobbe litt til med motivasjonen, men har flere gode dager hvor jeg føler at det går greit med dietten.

 

Har meldt meg på en privat turgruppe. Noen som jeg har blitt kjent med via et forum jeg er medlem av. Og vi er flere her i Bergen. Ble spurt et par dager siden om jeg ville være med og gå tur 2 ganger i mnd. Klart det! :( Ble kjempeglad. Dette er en gjeng med venninner og jeg kjenner ingen andre enn 2 av dem, og det er bare via forumet. Men det skal bli spennende og kjekt å bli kjent med dem. Vi skal på mandag, husker ikke helt hvor, men det er altså forskjellige steder hver gang. Mulig jeg melder meg på treningssenter, jeg vurderer det. Har ikke lyst å bli støttemedlem og det er jo det jeg alltid har endt opp som. Ok, nå maser jeg igjen.

 

Jeg synes det er flott at du har fått motivasjonen på plass igjen. Det unner jeg deg virkelig! Du er skikkelig inspirerende og burde hatt din egen blogg her inne.

 

Stor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Trude men noen blogger kommer jeg nok aldri til å bli. Har ikke tid til det tror jeg.

 

Torsdag ja. Utrolig hvor fort uken går. Skulle egentlig vært på spinning i går men måtte på foreldremøte. Er på vei til trening snart da.

Jeg har fri i dag så her i heimen er det en del klesvask å ta igjen. Maskinen går i ett. Får vel litt ekstra lyst til å gjøre noe i heimen når jeg kommer fra trening.

Maten går utrolig bra. Jeg ligger på ca 1300-1500 kcal om dagen og det er jeg veldig godt fornøyd med. Igrunnen så er livet bare herlig. Har heller ikke søtsug noe som bare er helt fantastisk. Går rundt med sukkerfrie pastiller fall i fall suget skulle komme.

 

Bare en ting jeg har å klage på da. Litt klaging må det bli. Fant ut at jeg har trukket altfor lite skatt i år og frem til jul må jeg trekke 39% skatt. Litt lei for den assa. Fytti katta det er mye det. Ja ja årnær vel det også jeg håper jeg. Bare å planlegge innkjøpene det så går nok det bra se.

 

Ellers så har jeg snikveid meg i dag og vekten stoppet på 98,5 måtte det bare fortsette nedover nå. Skal veie meg hos Simen om en uke. Er vel ca 3 kg ned det da:D:D

 

Ja ja folkens, stå på videre.

 

:DLena:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne det med skatten. Jeg klarte å få nærmere 30.000 kr i restskatt i år! :) Den er betalt nå, men fy søren, det er skikkelig sure penger.

 

Er ikke fornøyd med meg selv og maten. Har et veldig søtsug og det er plagsomt.

 

Vær så snill, gi meg et råd mot søtsug, en eller annen.

 

Lena, det er godt å se at du har det bra. Det unner jeg deg virkelig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne det med skatten. Jeg klarte å få nærmere 30.000 kr i restskatt i år! :) Den er betalt nå' date=' men fy søren, det er skikkelig sure penger.

 

Er ikke fornøyd med meg selv og maten. Har et veldig søtsug og det er plagsomt.

 

Vær så snill, gi meg et råd mot søtsug, en eller annen.

 

Lena, det er godt å se at du har det bra. Det unner jeg deg virkelig. :([/quote']

 

Hei Trude

 

Jeg har hørt at dersom man har veldig søtsug mangler man krom. Kromtbl får man kjøpt på helsekost eller apotek.

 

Når jeg må ha noe søtt, spiser jeg en kokkosbolle. Den er det ikke så mange kalorier i. Det er 46 kcal i en kokkosbolle fra kokkosbollefabrikken.. Pass på at du velger en bolle med tynt sjokoladebelegg....

Eller er det ikke så galt å spise kvikklunsj heller. ca 60kcal pr stripe.

 

Klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne det med skatten. Jeg klarte å få nærmere 30.000 kr i restskatt i år! :) Den er betalt nå' date=' men fy søren, det er skikkelig sure penger.

 

Er ikke fornøyd med meg selv og maten. Har et veldig søtsug og det er plagsomt.

 

Vær så snill, gi meg et råd mot søtsug, en eller annen.

 

Lena, det er godt å se at du har det bra. Det unner jeg deg virkelig. :([/quote']

 

Hei Trude

 

Det med søtsuget er noe herk. Jeg hadde suget forrige uke og kunne spise alt jeg kom over. Denne uken så er det mye bedre. Jeg tror kanskje det kommer av at jeg ikke tok helt av på helgen. Jeg spiste bare litt popkorn og holdt meg unna sjokoladen. Av erfaring så har jeg et mye større sukkerbehov på mandag når jeg virkelig har døtta inn i trynet på helgen. Jeg ble anbefalt av veilederen min å kjøpe noen pastiller. Så jeg kjøpte meg noen sukkerfrie. Jeg elsker salt lakris så jeg går og sutter på dent med lakris. Fint for magen også det. Har vært litt treg i det siste.

 

Når det gjelder krom så kan de hjelpe, men de hjalp ikke på meg. Det er jo her viljen kommer inn.

 

Men du kjære Trude om jeg skal kunne anbefale deg noe som hjelper på meg så blir det å ha noen esker med sukkerfri dent eller annen sukkerfri pastill, Lett kakao kan også ta litt av sukkersuget. Jeg bruker også mye syltetøy for dette er jo også søtt og godt. Og i lettsyltetøyet så er det nesten ikke kcal. Til helgen så var dette popkornet med mindre fett faktisk veldig godt. Micropop. Oppskjærte grønnsaker og frukt er en favoritt også blandt ungene her i huset.

 

Jeg har veldig stor tro på deg Trude og jeg vet at du klarer dette. Har du mulighet så lag deg en liste over positive og negative sider ved å være slank/overvektig.

 

Jeg ønsker deg en super helg Trude. HEIA TRUDE HEIA TRUDE HEIA TRUDE

 

Stor og varm klem Lena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista over positive og negativer sider ved å veie 135 kg.

 

Positivt ved å veie 135- Jeg kommer ihvertfall ikke på noe

 

Negativt ved å veie 135:

-Vondt i kroppen og da spesielt kneledd og ankler

-Orker ikke så mye, lite overskudd

-dårlig partner(sex, ikke at jeg har blitt nymfoman nå)

-Lite overskudd til ungene

-alltid trøtt og sliten

-dårlig holdning, ofte sur og grinete

-dårlige matvaner(pizza, pølser, burger.rett og slett møkkamat)

-Ungene lære disse dårlige matvanene

-ungene blir missfornøyde når jeg er sur og grinete

-klær, er ikke mange butikker som selger klær i størrelse 56 og de er skjeldent fine

-kan bli sett ned på av normalvektige

-dårlig selvbilde

Det er sikkert 1000 ting til her

 

Negativt ved å veie 80 kg

-Hmm kommer ikke på noe her jeg

 

Positivt ved å veie 80 kg.

-lettere i kroppen

-mye mere overskudd

-er stort sett ustabil kun en gang i måneden

-ungene har en mamma de kan være stolte av

-mannen min har en kone han er stolt av

-ungene lærer seg gode matvaner

-en kropp og være stolt av

-kan kjøpe klær i alle butikker

-kan føle seg sexy og gå i klær som sitter litt trangt

-kan springe opp trappene uten å få blodsmak i munnen

-unger og mann har ei sprek dame i huset som er fornøyd

-Klarer å gå lange turer uten å stupe før enn har kommet halvveis

-med overskudd så er det lettere å holde huset i orden og hagen

-morro og lage mat, er blitt tøffere på kjøkkenet. Prøver litt nye tingen

-regelmessig menstrasjon

-nesten aldri vondt i kroppen

Ja ja det er sikker 1000 ting til og føre opp her også. Jeg gleder meg virkelig til den dagen vekta stopper på 80 kg. Da er det mye som skjer. Det jeg gleder meg aller mest til er å skjære bort all overflødig hud på magen. 18,5 kg til så er jeg i mål.

Klarer nesten ikke å vente.

 

Jeg begynner å bli fornøyd med meg selv og jammen har jeg kommet langt. Mye av det positive jeg har skrevet opp på 80 kg er allerede en realitet for meg. Jeg kjøper ikke klær på lindex, kappal lenger. Jeg kjøper meg klør i størrelse L stort sett eller 44-46. UTROLIG deilig

 

Ja til dere livsstilendrende venner her inne dere han veldig mye og glede dere til. Bare tenk hvor lett kroppen blir og det fortjener den. Kroppen vår har vi fått og den må behandles godt. Vi skal tross alt ha den i alle årene vi lever.

Noe å tenke på.

 

Ønsker dere alle en super helg. I morgen skal jeg feire min venninde som er 35 år. Det blir hæla i taket og jeg skåler i Borg Lite.

 

Stor klem Lena:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj. For en slækkedag. Var på en hei dundranes fest i går og det merkes i dag. Er bare totalt utslitt. I dag vet jeg jammen ikke om det blir middag engang. Ja ja får se hva det blir til. Selv med store inntak av alkohyler i går så fikk jeg vrikka litt på baken så litt trim ble det kanskje i går. Jeg har skrevet ned det jeg husker at jeg spiste og jammen ble det mange kalorier i går. Overlerver nok det. Det verste med en fest er suget på søtt man har dagen derpå. Gått bra så langt. Måtte det bare vare dagen ut.

 

Jeg har det ellers ganske bra og trives med livet mitt. Er veldig spent på date med Simen til torsdag da. Håper det går bra.

 

Ja nå sitter jeg nesten og skriver i søvne her. Får legge meg litt på sofaen vel. Håper dere alle sammen får en super søndag.

 

:(:DLena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Trude festen var knallbra den. Mye go mat og drikke.

 

I morgen skal jeg til pers. Er veldig spent på hvor mye jeg veier. Håper at det er et bra tall.

Livet går som på skinner om dagen. Herlig.

Trena på mandagen og da trena jeg bort 850 kcal, I går så jobbet jeg ute hele dagen. Fra 11:00 og gikk inn 18:30. Jeg rydda vedskjulet som hadde blitt fylt opp til randen iløpet av sommeren. Stablet og bært en del ved. 1 favn med go hjelp av familien. Snekkret en vegg og beiset halve veggen. Ryddet alt på verandaen og fått dette under tak. Luka og klippet ned stauder. Var virkelig flink i går.

I dag har jeg vært på jobb og kosa meg. Har også frøset i nesten hele dag. Har vel egentlig følt meg uggen i hele dag. KOm hjem fra jobb og la meg på sofaen med to tepper på meg og sovna som en sten. Det var godt men følte meg langt fra utvilt. Så smart som jeg er så hadde jeg alt meldt meg på til spinning kl 18:00 og vurderte lenge om hva jeg skulle gjøre. Jeg dro på spinning og brann bor 650 kcal og er superfornøyd med det. Føler meg faktisk 1000 ganger bedre nå enn før spinning. Håper svettingen drev ut dævenskapen.

 

Ja ja nok om meg. Håper alt er bra med dere alle. Jeg krysser mine fingre for i morgen.

 

;):DLena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært da. Har et lignende program i hagen/vedskjulet foran meg til helgen. ;) Men spinningen holder jeg meg unna foreløpig. Synes det var tortur.

 

Det kommer seg her i gården også, jeg er igang og er veldig glad for det. :) Passer veldig godt på hva jeg spiser nå og i går kveld gikk jeg meg en tur. I høljende regnvær! :)

 

Heier på deg videre og bruker deg som hjelp hvis jeg får lyst til å gi meg.

 

Ha en fortsatt fin uke, Lena!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...