Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Da er det offisielt. Du er gærn!!! Hehe. 8 mil???? Er du sprø jente? :) Nei, du er jo ikke det - du er bare slank og sunn og i god form :( Stå på - dette klarer du. Du kan klare hva som helst - det har du jo bevist for oss gjennom hvilken viljestyrke og utholdenhet du har.

 

Håper dere koser dere i påsken - nyt den siste dagen i morgen!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Innom å hilser på deg også Lena, og takker for sist :)

 

Er utolig godt å finne noen kjente her inne som fortsatt er aktiv :)

Det gikk sjeis med meg, men jeg har funnet frem noe sinne her, så får vi se hvordan det går. Det skal gå bra, vekta skal ned :)

 

Ha en fin kveld du sportye jente :) Sykkeltur på 8 mil..tøfft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Joda jeg lever og er tilbake til vanlig gjenge igjen. Rett etter påske så fikk jeg meg en skikkelig knekk. Jeg orket/klarte ikke tenke fornuftig. Trening gikk i vasken, spise sundt og variert gikk i vasken og vekten etter ferien viste 15 pluss. Det ble for mye press og forventninger og nerver i forbindelse med skolen. Det viktigste var da og lese og bestå. Noe jeg gjorde med glans. Jeg fikk 5 så jeg er superfornøyd. Jeg er nå mentalt forberedt på å gå ned de 15 jeg fikk på og enda 15 til. Jeg har nok tatt av 5 kilo alt. Trening og kosthold er virkelig tingen.

 

Hmmm, joda grenserittet kom jeg meg igjennom. Men fy for et slit. De 4 første milene var et mareritt med mye gjørme og de 4 siste gikk som en drøm. En erfaring rikere der også. Veldig hyggelig Vilde at jeg er savnet her. Nå må jeg bare fokusere og legge inn maten jeg spiser og den treningen jeg utfører. Jo det må jeg fortelle da. Jeg brukte 6 timer på rittet og hadde en forbrenning på 2200 kcal. morro vel.

 

Håper at alle her inne har kosa seg i sommer og jeg håper for min egen del at jeg klarer og være mere aktiv her inne. Jeg får ihvertfall mye gratis av å sette av litt tid her inne.

 

Stor klem til dere alle:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirsdag og har fortsatt ikke vært på vekten, men føler at jeg er på vei nedover da. Nå har jeg drukket ei kanne kaffe så nå er jeg klar for å trene litt styrke på family sportsclub. Jeg er blitt så flink at jeg nå registrerer på vektklubben hva jeg spiser og trener. Godt å være i siget igjen.

 

Jeg har også gravd frem Trude og hege i dag. Håper de stikker innom snart.

 

Ønsker alle en super dag. I særp skinner sola. hva skrev jeg sola. ja det er sola som har tatt seg en tur.

Deilig assa.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det her også jeg, godt å ha deg her igjen!!

15 pluss skjer fortere enn man klarer å få med seg, men du vet hva som må til. Du KAN jo dette ut og inn :)

Med din viljestyrke tar du deg fort ned igjen, jeg nekter å tro noe annet :)

 

Å gå på en knekk er ikke bare bare, håper du har det bedre nå og at sola (!!) skinner på deg om dagen.

 

Her i Oslo er det hvertfall sol, ser den såvidt her jeg sitter på jobben.

Trude og Hege ja, hvor blir de av tro? Hadde Hege såvidt innom for et halvt år siden, men det ble med det. Håper de kommer tilbake (hvis de trenger det da :) hehe)

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hege som venn på facebook så joda ho er klar. Jeg har ihvertfall gravd frem sidene til begge to. (Trude og Hege og skrevet på de)

 

Ja fy så fort 15 bare hopper på igjen, men når jeg har vært fet i så mange år så streber den å komme ditt den var. Kroppen jobber imot meg og det er jo tydelig da. Jeg får være sterk i hodet da så skal nok skråtten bare måtte følge med. Jeg er ihvertfall skikkelig på gli. Føles utrolig godt å være på riktig vei igjen.

 

Jeg skal veie meg til tirsdag så da håper jeg ihvertfall at jeg er på tosifret. Orker ikke veie meg her hjemme, det får skje på treningen. Det som er så trist da er at veilederen jeg har hatt i disse to årene slutter så jeg måtte bytte, men simen er kjekk han også men har er ikke ruben da. ja ja det går nok bra. Kanskje jeg rett og slett har godt av det bytte også. Håper det.

 

Utrolig kjekt at du er her inne enda. Rart med de jeg ble kjent med når jeg startet opp her inne. Jammen 2 år alt.

 

Ønsker lykke til og dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrullemor

Har vært innom tråden din for første gang i dag, og måtte bare sende deg en hilsen følte jeg. Vi bor nok ikke så langt fra hverandre se. Men for meg er det vel ca 20 min i raskt tempo å gå til Family på Quality. Trener også spinning der, men er relativt ny. Startet skikkelig nå etter sommeren og får forhåpentlig til tre ganger i uken utover. Men du har jo vært superflink til nå, og du greier det nok videre skal du se. Det viktigste etter en knekk er jo å reise seg igjen. Sjøl skal jeg ned ca 15 kg og håper å være i mål til jul. Er 42 år,(uff, første gang jeg ser det på trykk), er samboer og har 3 gutter på 11,6 og 3 år. Motivasjonen er på topp nå og får håpe det fortsetter.

Kan kanskje trenge en treningskamerat etterhvert......

 

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei meg selv, etter å ha vært tykk i mange år nå, men vet jo at den eneste som kan gjøre noe med det er meg selv. Jeg kjenner meg så godt igjen i din historie, og det gir meg håp om at vi kan støtte hverandre her inne. Jeg veier 126 kilo nå, har et indre ønske om å veie 60-65 kilo. Så tynn har jeg aldri vært, så det vet jeg ikke hvordan kan bli, men jeg ser for meg at jeg vil være ganske så spretten da:) Står også i kø for vurdering på operasjon/behandling, men det tar et halvt år til, jeg kan jo tjuvstarte litt.

Lykke til denne uken, med oppstarten. Den som gir seg er feig, og det er ikke vi; vi prøver alltid igjen.

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom tråden din for første gang i dag' date=' og måtte bare sende deg en hilsen følte jeg. Vi bor nok ikke så langt fra hverandre se. Men for meg er det vel ca 20 min i raskt tempo å gå til Family på Quality. Trener også spinning der, men er relativt ny. Startet skikkelig nå etter sommeren og får forhåpentlig til tre ganger i uken utover. Men du har jo vært superflink til nå, og du greier det nok videre skal du se. Det viktigste etter en knekk er jo å reise seg igjen. Sjøl skal jeg ned ca 15 kg og håper å være i mål til jul. Er 42 år,(uff, første gang jeg ser det på trykk), er samboer og har 3 gutter på 11,6 og 3 år. Motivasjonen er på topp nå og får håpe det fortsetter.

Kan kanskje trenge en treningskamerat etterhvert......

 

Klem fra Hanne[/quote']

 

Hei Hanne.

 

Jeg må nok skuffe deg litt altså, jeg bor for deg på den gale siden av særpebrua. Jeg trener på family fram. Det ligger på klavestadhaugen og jeg har 5 min gange ditt. Jeg har nå klart å bli treningsnarkoman (bortsett fra knekken etter påsken) men jeg kjenner nå at alt er på plass og jeg er skikkelig klar igjen. Det er morro å trene og det er jo sånn det skal være. Min favoritt time på spinning er onsdag kl 18:00 på fram. Om du har gullkortet så kan du melde deg på spinning der. Den er hard men utrolig morsom. Jeg er 36 år ung og du er 42 år ung. Ingen alder det vettu. Jeg har også 3 barn 14, 12 og 8 år. Eldste er jente og resta er gutter.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til og husk at alt ligger mellom øra.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei meg selv' date=' etter å ha vært tykk i mange år nå, men vet jo at den eneste som kan gjøre noe med det er meg selv. Jeg kjenner meg så godt igjen i din historie, og det gir meg håp om at vi kan støtte hverandre her inne. Jeg veier 126 kilo nå, har et indre ønske om å veie 60-65 kilo. Så tynn har jeg aldri vært, så det vet jeg ikke hvordan kan bli, men jeg ser for meg at jeg vil være ganske så spretten da:) Står også i kø for vurdering på operasjon/behandling, men det tar et halvt år til, jeg kan jo tjuvstarte litt.

Lykke til denne uken, med oppstarten. Den som gir seg er feig, og det er ikke vi; vi prøver alltid igjen.

Klem fra meg:)[/quote']

 

Hei

 

Ja det er som du sier. Det er bare å starte. Alt du trenger er masse motivasjon og det som har vært en god hjelp for meg er denne bloggen her inne. Når jeg fikk min egen tråd så var vi 5 jenter som heiet på hverandre og vi var inne nesten hver dag. Du får mye hjelp ved å lese erfaringer andre har. Men det som er viktig å huske på er å drikke mye vann 3-5 liter pr dag. Mye gratis der og trening. Og som jeg sier at alt ligger mellom øra.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til og dette skal vi klare.

 

Min mamma har tatt slankeoperasjonen på aker og hun er kjempefornøyd.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal dette være så forbannet vanskelig. Jeg for min egen del vet hvordan jeg skal gå ned i vekt. Jo jeg må spise mellom 1200-1500 kcal pr dag. Det avhenger av hva jeg trener og hvor mye jeg forbrenner på trening. Jeg vet også hva slags mat jeg skal spise og jeg vet at jeg må drikke 3-5 liter vann pr dag. Vann er utrolig godt men hvorfor drikker jeg da cola zero? Ryvita knekkebrød er også godt, men hvorfor er det så lett å falle for fristelsen med fine rundstykker. Pålegget, ja her der det utrolig mye sundt og godt å velge mellom, men hvorfor er det det usunde som frister. Og for ikke og snakke om snaks til helgen. Noe av det beste min familie får er grønsaker skjært opp i strimler og dipp. Hvorfor kjøper vi salte nøtter, potetgull, sjokolade og alt mulig annet klin. Vårt største problem i denne familien er å planlegge middag. Har vi dårlig tid så går det i pizza, pølser og annen fet lettlaget mat. Er det mulig. Ja det er tydelig at det er mulig.

 

HVORFOR SKAL DETTE VÆRE SÅ VANSKELIG.

 

Men nå er det nok. Jeg må bare bruke huet. Jeg må planlegge og jeg må bruke huet enda en gang.

 

Jammen godt å få denne frustrasjonen ned. Vi blir fristet av usundt hver dag flere ganger om dagen. er vi i butikken så går vi forhåpentligvis forbi alle reolene med deilig usundt snop. På kvelden så sitter vi og ser på TV og jammen blir vi fristet av deilig usundt snop der også. Reklamene går jo stup i ett.

 

Nei vi som sliter med vekta burde fått hjelp til huet vi tror jeg. Vi må bli sterke rent psykisk. Vi må klare å motstå alle fristelsene vi blir utsatt for. Jeg sliter med en ting i Kiwi butikken hos oss. Der selger de boller med vaniljekrem som er trukket med mørk sjokolade. Jeg klarer nesten ikke å gå forbi den reolen jeg. Helt pyton. Skal vi ha brød så sender jeg bort en av ungene. Så jeg er såpass svak for fristelser enda.

 

Her er en link det kan være verdt å ta en titt på

http://www.iform.no/pub/art.php?id=951

 

Håper jeg ikke har trøkka dere langt ned i gjørma, men det var godt å få dette litt på plass ihvertfall for min egen del.

 

Men jeg er skikkelig motivert assa, Jeg er virkelig igang jeg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med kaffen og koser med med laptoppen. Og vet nå med meg selv at jeg er veldig klar for denne livsstilen jeg nå har hatt de siste 2 årene. Siden ferien så har jeg tatt av 5 kg og det er jeg veldig godt fornøyd med. Da er det bare 10 igjen. Rett før påske veide jeg 91 kg og nå veier jeg 101. Hjem etter ferien 106. Målet mitt et å veie 75 - 80 kg.

 

Ja dere det nytter. Jeg spiser 4-6 måltider om dagen og drikker 3-5 liter vann pr dag. Jeg trener også en del. 4-6 ganger pr uke. Da trener jeg både styrke og kondis. Nå bare digger jeg livet mitt og det håper jeg også at dere her inne gjør. Man må være stolt, begeistret og forsiktig med kroppen og hodet. Har man det tøft så er det ikke lette å gjøre noe med vekten og livsstilen heller. Alt henger sammen. Om man har problemer så må man prøve å løse probleme og få det godt med seg selv. Husk at vi alle er fantastisk flotte mennesker.

 

Her i særp så skinner sola og jeg har fri så i dag skal livet nytes. Jeg skal spinne med vakre Thomas i kveld. Gleder meg masse til det.

 

Ønsker dere alle en super dag. Og tenk mange positive tanker. Lag gjerne en liste over positive ting med deg selv. Utrolig hva som kan hjelpe.

 

Solklem fra Lena:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser at veldig mange av dere drikker veldig mye vann, og 5 liter vann er jo altfor mye. Jeg har diabetes og har snakket med flere leger om dette, og de sier at hvis man ikke driver med ekstrem fysisk aktivitet, så er det ikke bra for nyrer å drikke mer enn max 2,5 liter. Å drikke mye vann har heller ingen innvirkning på vektnedgang. Å drikke så mye veske gjør at nyrene må jobbe veldig mye, noe som ikke er særlig bra for kroppen.

 

Ellers så synes jeg at du har vært superflink, kjempebra at du har kommet deg tilbake i "salen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser at veldig mange av dere drikker veldig mye vann' date=' og 5 liter vann er jo altfor mye. Jeg har diabetes og har snakket med flere leger om dette, og de sier at hvis man ikke driver med ekstrem fysisk aktivitet, så er det ikke bra for nyrer å drikke mer enn max 2,5 liter. Å drikke mye vann har heller ingen innvirkning på vektnedgang. Å drikke så mye veske gjør at nyrene må jobbe veldig mye, noe som ikke er særlig bra for kroppen.

 

Ellers så synes jeg at du har vært superflink, kjempebra at du har kommet deg tilbake i "salen" :)[/quote']

 

Hei. Jeg har nå tatt eksamen i helsefag og gamle og syke bør faktisk drikke ca 2 liter om dagen. Det er kun hjertesyke som har restriksjoner på hvor mye væske de kan drikke.

 

Når jeg trener og da spesielt kondis så forbrenner jeg mellom 800 og 1000 kcal og på meg da så er det ikke en flekk på kroppen som er tørr og svetten bare renner. Bar under en spinningtime på 60 min drikker jeg 1,5 liter vann. Dessuten så er vann med på å rense kroppen. jeg hadde en periode hvor jeg drakk for lite vann og da stoppet også vekta opp. Så ihvertfall på meg så er vann med på vektreduksjon. Tror nok ikke nyrene krepperer av 3-5 liter vann, det er nok heller alt annet vi drikker tenker jeg. Men ingen er like så det som fungere på meg fungerer nok ikke på noen andre.

 

Masse lykke til.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne uken har gått utrolig fort. Fredag alt i morgen. Jeg må bare si at dette går over all forventning. Av de fire siste måneders fadese som ble +15 kg så er alt 5 borte. Det er utrolig deilig. Ja der ser man hvor viktig det er med sundt kosthold, vann og trening. Skulle egentlig vært på spinning i dag, men jeg kjørte meg så hardt på spinningen i går at jeg ikke turte. Har nesten ikke klart og gå i trapper på jobben i dag engang. Ja ja skal trene styrke i morgen da og kanskje litt rotex. Får se.

 

Ellers så har jeg kosa meg stort på jobb i dag. Har bare verdens beste jobb. Jeg jobber med boveiledning for psykisk utviklingshemmede jeg da.

 

Ja jeg får vel si litt om maten da, det går greit men jeg havner på ca 1600 til 1700 kcal hver dag. Skjønner ikke det helt. Men det er middagen og frukten som drar meg opp. Og når jeg trener styrke så blir jeg så utrolig sulten. Ja ja sånn er det med meg og maten. Kanskje greit å redusere sakte men sikker. Jeg vil nemlig ligge på ca 1300 til 1400 om dagen. Jeg elsker ost, men det er vel den jeg må kutte tenker jeg. Ikke helt da, men redusere ihvertfall.

 

Ellers så stortrives jeg med å komme tilbake til vanlige sunde fornuftige vaner igjen og for ikke å snakke om treningen. Når jeg trener så er det virkelig da jeg kjenner at jeg lever.

 

Livet er herlig.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

5 sommerkilo allerede av?? Det er jo kjempebra!! Det tar altså lenger tid å gå opp enn ned. Det er i grunnen helt greit...hehe!

 

Husk å spise nok da, er ikke 13-1400 lite for deg som trener så hardt?

 

Jeje, her i Oslo pissregner det i dag, håper det er bedre nede hos deg :)

Ha en fin fredag!! Endelig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

5 sommerkilo allerede av?? Det er jo kjempebra!! Det tar altså lenger tid å gå opp enn ned. Det er i grunnen helt greit...hehe!

 

Husk å spise nok da' date=' er ikke 13-1400 lite for deg som trener så hardt?

 

Jeje, her i Oslo pissregner det i dag, håper det er bedre nede hos deg :)

Ha en fin fredag!! Endelig helg!![/quote']

 

Hei Vilde.

Ja jeg håper at de resterende 10 går like fort. Jo 13-1400 er kanskje litt lite, men nå er jeg så giret på å få vekk det som er kommet på siden påske.

 

Været er ikke stort bedre i særp heller. Nå er det faktisk oppholdsvær så får håpe at det forblir slik. Men litt sol kan ikke skade.

 

Ha en super fredag du også, jeg tar helgen 22:45 i kveld jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og sola skinner og jammen har jeg fri i helgen også. Jammen ikke værst. Ja ja nesten fri da, det er en del dugnad i helgen da. I dag skal mann og barn og mor ut på Høysand og rake baner og rigge til og i morgen så skal vi ha volleyballcup. Håper på like deilig vær i morgen som vi har i dag.

 

Frokosten er nå endelig inntatt: 3 ryvita, roastbif og 1 tomat. Utrolig godt. Nå er det kaffekos.

 

Jeg ønsker dere alle en super helg og håper sola skinner på dere alle.

 

Forresten så bor jeg nesten her inne om dagen. Jeg registrerer alt jeg spiser så jeg er støtt innom her og jeg får så utrolig mye motivasjon av dere alle, men Rolls tar kaka assa, makan til flink jente. Så mye som Rolls har gått ned og så flink som hun er gjør virkelig noe med min motivasjon. Dere andre er også utrolig flinke. Det er bare å stå på.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært like heldige med været i dag som i går. Det er bare vinden jeg ønsket kunne roet seg litt. Ungdommen var ihvertfall fornøyd med cupen. Fine premier fikk de også.

 

Når vi kom hjem spiste vi taco og så bar det rett i bursdag til tanteungen som alt er blitt 13 år. Tiden går så altfor fort.

Jeg spiste en is tidligere i dag så jeg rørte ikke noe kake i bursdagen. Så streng var jeg mot meg selv. Det eneste de hadde som fristet var hveteboller med vaniljekrem og det tåler jeg ikke lenger. Får skikkelig vondt i magen.

 

Nå sitter jeg her i sofakroken og tar livet helt med ro.

 

Ha en fortsatt super søndag.

 

:):D Lena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri i dag og har fått ryddet og vasket masse klær. Deilig å komme litt ajour på tingene her hjemme også.

I morgen skal jeg også til pers. Skal veie meg hos Simen. Jeg gru-gleder meg til det. Hadde vært deilig om jeg var på 2 siftet igjen, men det får jeg svaret på i morgen.

Jeg registrer alt jeg spiser her inne og igrunnen skal jeg være glad jeg bare har lagt på meg 15 kg. På lørdag var jeg opp i 3000 kcal og da var det ikke mye jeg kosa meg. Eller jo det var det, men ikke så mye snop. Vi hadde pizza til middag og det tror jeg ble sånn ca 800 kcal og det ene måltiden med 3 brødskiver, ost og skinke ble 500 eller om det var 600 kcal. De to måltidene er det jeg skal ligge på pr dag.

Tørr ikke tenke på hvor mye kcal jeg har døtta i meg hver dag siden påske. Uff og usj. God jeg er tilbake på knekkebrød og magert pålegg.

I nettutgaven til VG i går var det en artikkel om mat som er bra å spise når man skal ned i vekt. Link: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=570519

 

Mye kjekt her.

 

Da var middagen også spist, nå skal mellomste gutten på trening.

 

Ønsker alle en super uke.

 

:):D Lena :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg bare super duper fornøyd. JEG ER PÅ TOSIFRET IGJEN. Vekta viser i dag 99,55. Men livmålet er økt med 10 cm i forhold til før påsken. Men men nå er jeg på vei ned igjen og det er utrolig deilig.

 

JIPPI

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...