Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

dette er den første tråden jeg har hengt meg på der folk virkelig har tatt slankingen på alvor. Alle motiverer hverandre, og alle har resultater. Utrolig bra!!

 

Ellers har jeg følelsen av at mange tror kanskje at de slanker seg litt selv om de spiser usunt og trener lite, og så blir de veldig overrasket når vekten har gått opp...

 

Jeg glemte rett og slett å veie meg idag, trodde det var onsdag eller no'. Så jeg rapporterer i morgen i stedet.

 

Gi jernet videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler at vi står på feliz, og at vi er en bra gjeng, for det er vi;) Godt at du ble med her vettu:)

 

Du får veie deg imorra, så er jeg spent på resultatet! Som du også sier, vi står på, og vi går ned, og NED er NED :D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "the shoutout" Slankelkar, jeg er litt stille om dagen. Men jeg stikker innom ofte og leser deres innlegg.

 

Strrrrålende resultater denne uken, det er flott å se! Virkelig deilig at det har satt igang igjen, den gode sirkelen! Stolt av dere!

 

Meg blir dere nok ikke kvitt, mulig jeg har noen perioder jeg må trekke meg litt tilbake, men jeg kommer alltid tilbake, helt til jeg har nådd målet. Motivasjonen går opp og ned, som den jo gjør med alle, men jeg vet hva jeg har her i dette forumet og det vil jeg beholde så lenge jeg kan!

 

Men saken er at jeg ikke gidder å skrive opp lenger, og prøver å småtelle kalorier i hodet, men det ender gjerne opp med alt for lite en periode som fører til alt for mye. Så jeg må nok bare få meg selv til å være villig til å bruke tiden det tar å skrive ned alle kalorier og regne sammen. Og få igang trening, ikke minst! Men det er plutselig så fryktelig vanskelig. Men ikke vær redd, jeg skal nok komme tilbake til den gode sirkelen jeg og. Kommer ihvertfall innom hver veietorsdag så langt jeg kan, om dere ikke ser meg resten av ukedagene. Så her er resultatet:

 

2308 - 69,5

3008 - 67,7

0609 - 69,7

 

Helt selvforskyldt, og det er jo et resultat av dårlig matlyst og inntak i for mange dager. Sånt må man visst passe på! :)

 

Heia alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja. Det er jo min første uke på kurs. Opp 0,7 :). Ikke vet jeg hva jeg har gjort galt, men det kan jo bare gå en vei nå. Er egentlig ganske stolt av meg selv, ingen cafe lait, ikke noe godis og masse sunn mat som jeg har veid hele uka (bortsett fra en dag med lite mat).

Dere har jo bare vært så flinke. Snart er jeg der jeg også. Kroppen min må sikkert bare omstille seg litt :)

Takk for tipsene og omtanken, det var godt. Det går litt bedre for hver dag som går og jeg bekymrer meg litt mindre. Skal lære gammel'n litt om magre sauser etc jeg.

I dag fikk vi beskjed om at vi kunne begynne å fordele kcal litt og begynne å bruke kosemerker. Gjett hvem som sitter her med et bittelite glass med vin :). Litt lykkeligere bare av den grunn.

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilma. Det var jo kjedelig, men jeg er sikker på at det ikke går den veien i lengden. Bare hold motivasjonen oppe! Det kan aldri bli feil med sunn mat og fysisk aktivitet.

 

jeg skal begynne på Hold Vekten i oktober og jeg gleder meg. For første gang noensinne skal jeg bare konsentrere meg om å være fornøyd med vekten jeg er på. Jeg vet at jeg ikke er alene når man alltid tenker at man bare skulle tatt av 2 kilo til. Dette leder igjen til at man aldri blir fornøyd, mister motivasjonen og spiser for mye. Så kommer den evige jobben med å slanke seg igjen. Gleder meg også til å kunne spise mer. Forhåpentligvis vil vekten vise 59 kilo innen den tid, men uansett skal jeg være fornøyd.

 

Keltisk. Kanskje du kan begynne med en ting om gangen. Begynn å registere hva du spiser først og så kan jo resten komme etterhvert. Skal man klare å være slank i lengden må man bryte ut av sirkelen som sier at enten er man på slank eller på vei opp. Det er ikke lett å måtte ta seg selv i nakken hver uke for å begynne på ny frisk. Høsten 2005 sa jeg til meg selv at hvis jeg ikke klarte å ta av 4 kilo til jul, skulle jeg begynne på GR-kurs i januar. Det ble GR-kurs på meg. Man blir så demotivert når man egentlig vil slanke seg, og så går vekten små skritt oppover hele tiden. Det er det beste jeg har gjort for å bryte sirkelen iallefall. Når man ikke klarer det på egenhånd er det vel verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og på langt nær så mye nedgang som sist uke... bare ned 02, kilo...hhmmmpppffff

 

Men det er bare å drive på - sunn mat og trening, ja,ja... jeg skal i mål!!

 

Skal på både middag og fest denne helgen, så det er bare å stålsette seg...så fort gjort å la all viljestyrken seile og begynne å mumse potetgull når man har fått et par glass vin. Får bli mye trening!

 

Veiedag 1: 62,1

Veidedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

Nå er jeg tilbake i byen etter ei uke i felt. Lite med nettilgang på fjellet, derfor dere ikke har hørt noe fra meg;)

 

Har skummet over innleggene deres, og tror jeg er sånn nogenlunde oppdatert! Velkommen til dere nye, supert at flere blir med! Gratulerer med vektnedgang til alle flinke jenter her, motiverende å lese om:)

 

Jeg har hatt ei uke uten kaloritelling, og hvor middagene ble servert, slik at det var litt vanskelig å velge bort noe.. Har prøvd å regne litt i hodet, men det er jammen ikke lett. Vi var på nattfiske noen netter, og da blir man jo helt tullerusk i systemet mtp mat og sånt. Og dessuten hadde de kjøpt inn Nugatti.... hjelpe meg, det har jeg ikke smakt på mange år. Huhuuu.

Det positive er at jeg har gått og rodd mye, også har jeg vært flink til å spise frukt. Drakk kun to pils forran bålet en kveld, så ikke så mye kalorier der heller.

Oppsummert: ned 0,2 kg fra forrige uke. Og det var i går KVELD, jeg veier meg vanligvis om morgenen. Nå hadde jeg lyst til å snikveie meg i morrest, for jeg tror nok vekta hadde vist enda mindre da, men jeg holdt meg i nakkeskinnet og venter (forhåpentligvis) på mer nedgang neste uke;)

 

Godt å høre om kneet ditt, slankeklar, det er alltid en lettelse å finne ut av slike smerter!

 

I morgen drar jeg på treningsleir et par dager, blir vel ikke noe kaloritelling der heller, men flere timer trening hver dag.. og iallfall ikke noe alkohol! Så det lover bra:)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else - jeg støtter deg på den om at en gang MÅ man bare bli fornøyd og sette igang med hold-vekt.. I følge tabeller og alskens skal jeg sikkert med min høyde ligge på mellom 60 og 65 kg. Men jeg har aldri vært noen sylfide og har innfunnet meg med at jeg ikke kommer til å bli det heller. Så nå har jeg bestemt meg for at bare jeg kommer under 70 SKAL jeg bli fornøyd og prøve å stabilisere det der.

 

Tror det er veldig viktig at man uansett hvordan man ser ut på et eller annet tidspunkt klarer å godta seg selv som man er.

 

I dag er det endelig fredag og jeg tror jaggu jeg skal unne meg en liten biff i kveld! Tilbehøret tror jeg da skal bli masse grønnsaker og pommes frites m/lett bernaise :)

 

god helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det helg igjen, heldigvis. Merker at jeg er sliten, og skal sove litt lengre. Til dere som har gått opp litt, det retter seg igjen, og betyr ingenting sånn i starten, det er nok andre resultater neste uke når ting har gått seg litt til:)

keltisk, prøv å ta deg bryet med å skrive opp, da blir du mer fokusert, og enda mer klar over hva som kommer inn;)

vilma, dette går rett vei, bare vent å se:)

 

else, skal du begynne på kurs, eller hold vekten på siden her?

jeg er nok av dem som ikke blir så fort fornøyd skal jeg være ærlig, og vil gjerne 'ha litt å gå på' . Vi får se om det snur, men har jo noen uker igjen før jeg er der....

 

Arti, du har jo vært kjempeflink! I tillegg har du helt sikkert fått masse frisk luft og mye mosjon. Kos deg på tur i helga også:)

 

sans, jeg tar biffen imorra, og da skal jeg koose meg! Med rødvin i tillegg, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja så var det helg igjen. Jeg skal ikke ut på noen store sprell denne helga heller, så det lover godt for vekta.

 

Feliz, 1 kilo på 2 uker er jo bra det. Du har slettes ingenting å klage for. Når man begynner å nærme seg 60, så sitter vel ofte kiloen hardere også.

 

Merwell. Nesten alle vil ha litt å gå på. Jeg var ikke klar over at det ikke bare var meg da kurslederen min tok det opp. De fleste bekreftet at det gjalt også de. Man må jobbe med sitt eget selvbilde for å bli fornøyd, ikke bare tro at med et par kilo til blir man automatisk fornøyd. Det blir man ikke. En må også innfinne seg med at vekten en hadde når en var 20 er noe urealistisk for de fleste.

 

Jeg begynner på kurs neste måned. Skulle egentlig begynt denne uka, men jeg utsatte det. Vil komme under 60 kilo først. Det er godt å ha noe å se fram til.

 

Arti. Det er jo kjempebra. Kanskje vi alle skulle ta en tur i felten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Bare en liten hilsen for å ønske dere en god helg. Jeg har hatt en ekstremuke på jobb, og jeg var så sliten og aldeles kaputt i går at jeg ikke orket å skrive her. Og istedet for å bli glad og takknemlig, ble jeg helt frustrert og sint på samboeren som begynte å støvsuge sent i går kveld - for jeg fikset bare ikke lyden, og ei heller tanken på at jeg egentlig burde bidra litt. Nå har jeg i alle fall fått meg en god natts søvn, i motsetning til de foregående nettene hvor jeg slett ikke klarte å koble fra.

 

Gratulere med fine resultater til Sans1 og Slankeklar. Også til Feliz, for man skal ikke kimse av 200 gram ned - og slett ikke når du gikk ned så mye uka før. Noen ganger går det litt i rykk og napp. Vilma, kroppen din er nok i en omstillingsprosess, så jeg tipper du får se resultater neste uke. Ellers tror jeg du er inne på noe viktig Else; man må ha realistiske mål og og det er viktig å jobbe med å være fornøyd med seg selv.

 

Arti, hvis kveldsvekta viser nedgang siden sist, så er du nok fortsatt på rett vei. Og keltisk - jeg får litt lyst til å holde deg i øra. Du var SÅ flink i vår, da vi andre mistet motivasjoen en stund. Samtidig har jeg veldig forståelse for at du går litt lei, for det samme gjorde jeg. Prøv likevel å registrer mat - det lønner seg. Og noen av måltidene dine er kanskje like hver dag? Da er det ikke SÅ mye jobb. Vit at jeg heier på deg i alle fall :)

 

Merweill - nyt biff og rødvin med god samvittighet i kveld. Alle sammen: riktig god helg!!!

 

Stor hilsen

Mimi

 

PS Må bare nevne at vi var invitert på pizza hos noe familie i går (Dolly Dimples). Jeg spiste meg mett på salat og egg før jeg dro. Dermed klarte jeg meg med ett stykke, og det brukte jeg så lang tid på å spise at ingen la merke til at jeg bare spiste det ene. Hehe :) Dermed hadde jeg plass til litt dessert også. Ikke gærnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptur i dag. Måler diverse kroppsdeler på lørdager (har ikke tid på veiedagen, da jeg går fra det ene til det andre) og gjett om jeg har minsket. 1 cm over enden, 1,5 cm over brystet 2 cm på låret. Det må da bety noe :), jeg tar med meg det jeg kan iallefall. Nå skal jeg dra ned på treningsstudioet og trene litt vekter så blir kroppen ennå fastere tihi :).

Enig at man må ha et fornuftig forhold til det at kroppen blir eldre. Blir helt sikkert ikke som da jeg var i 20-årene nei, men de 8 kg jeg har gått opp på under et år skal bare bort. Når jeg kommer meg til 58 er jeg fornøyd, alt under det er bonus :)

Ha en riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen:)

Mimi, så flink du var igår da, et pizzastykke, og i tillegg at ingen 'merker' det, det er godt gjort! Da har du virkelig kontroll selv, og en stålvilje!

 

Else, greit med helger uten sprell, da kan bare gjøre akkurat som man vil, og spise det man har lyst på, herlig, hehe:p

 

vilma, grattis med flotte resultater, du har jammen vært flink!!

 

Nå er jeg igang med å bake sjokolade-bamsekake til min niese, og et rosa 4-tall:D Tenker hun blir fornøyd når tante kommer med kake imorra. Gleder meg:)

 

Ha en flott lørdag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart så mye forskjellig mat man egentlig kan spise hvis man bare vet hva man skal ta mye av og hva man skal holde seg unna. Vi hadde akkurat taco. Jeg hadde 150 gram med kabonandedeig og 1 tortillalefse, Bittelitt lettost og masse salat. Droppet rømme. Kjempemett og det er godt innenfor grensene og ikke minst koste jeg meg med maten. Laget vanlig kjøttdeig til de andre, så da er det ingen som klager.

 

Skal på kino med ei venninne nå. Får gjøre mitt meste med å holde meg unna snopet i kiosken.

 

Du er jammen meg flittig du, Merwell. Håper du klarer å la være å smake for mye på kaka selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier else, og taco er helt grei mat. Spiser 2 lefser jeg, uten rømme, og minimalt med ost, og MASSE salat:D Sunt og godt!

 

Det blir litt kake idag,men skal begrense meg, hehe

 

Var og leverte minstemann til barneselskap, og 2 kaker, og da var det ei lita prinsesse som ble storfornøyd!! Fikk prinsesselego, og 2 kjempefine kaker, så da var dagen reddet, hehe

 

Kos deg på kino, og kjøp deg litt popcorn, det er ikke så farlig i forhold til resten:p

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har spist 2 stk marsipankake i bursdag, og det er massssse kalorier... huff og huff! Jaja, spist er spist, og det får jeg vel svi for imorra på vekta:(

Men, det var veldig koslig, og hun ble storfornøyd med en stor eske prinsesse-lego:)

 

Ikveld begynner Robinsom ekspedisjonen, så da blir det nok tv-titting!

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da går helgen mot slutten. Jeg er fortsatt litt sliten og groggy - men det kan også ha sammenheng med at vi har vært og gått i marka i mange timer, og jeg har tryllet fram over 5 trimpoeng i dag. Ikke gærn't :)

 

Det er masse kalorier i marsipankake, men hvis du har vært flink resten av uka Merwell, så tror jeg ikke det gir det helt store utslaget i morgen. Ønsker deg lykke til!

 

Men nå må jeg få i meg litt mat. Og så må jeg dessverre jobbe et par timer... sukk! Men da blir kanskje morgendagen overkommelig.

 

Stå på godtfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg;)

 

Ja, det må jeg si at jeg er strålende fornøyd med:) Bestilte nemlig pizza igår kveld, og da spiste jeg 4 stk....

 

Ha en flott dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, Merwell. Hvor mange kalorier er det du spiser? Jeg kan kanskje lære noe.

 

jeg er på kurs i dag. Pleier å ha en mellommåltid i 10-tiden. Trodde det skulle være frukt her, men de har bare twist. Har spist 5 og har lyst på mer. Ikke blir man mett heller. I morgen må jeg ta med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Merwel! Det må du være bra fornøyd med:)

 

Selv er jeg utslitt etter helga.. Stiv og støl, kom meg nesten ikke opp av senga i morrest. MEN jeg "samlet" over 14 trimpoeng da, og har bare spist ordentlig og sunn mat hele helga, så er egentlig veldig fornøyd.

 

Den småsjokoladen er farlig altså.. jeg kjenner meg så godt igjen. Det går fint å holde seg fra å kjøpe sjokolade, men i det øyeblikket det står framme, OG man er sulten.. Du får huske på frukt neste gang, Else;)

 

I morgen skal jeg på fest.. det blir nok ei utfordring. Må prøve å spise magert hele dagen, og kanskje litt mindre kalorier i dag. Uff altså, dette studentlivet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha!!

Deilig at jeg har tatt det av såpass fort...

Jeg ligger på ca 1300 kalorier, men i helga har det blitt rundt 1900 hver dag. Det er jo for mye, så hadde nok gått ned mer hvis jeg ikke hadde kost meg så veldig:p

 

Jeg spiser kl 7.30, kl 10.00, kl 12.00, fast hver dag. Middagen kommer fra 15.00 til 17.00. Er den ikke før 17, spiser jeg gjerne salat i 14-15 tida, for da er jegsulten når jeg kommer hjem. Kvelds varierer, noen ganger salat, sans is, grove spelt-vafler eller bare frukt. Alt fra kl 19 til 21

 

 

Else, ta med deg frukt, det er lurt, og sunt:) Jeg spiser endel frukt hver dag, særlig på jobb.

 

Arti, du er superflink!!! Kan tenke meg at du er sliten, men fyttirakkeren så flink du er:)

Kos deg på fest, det er deg vel unt:D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på rundt 1400 kalorier. Tror jeg også skal redusere til 1300 og se hva som skjer da. Selv om det går nedover for meg, går det utrolig sakte.

 

Det ble et par småsjokolader. Når man registerer de, skjønner man hvordan man lett legger på seg. 5 små twist gir ingenting unntatt kalorier. Jeg tar med youghurt og frukt i morgen. Må nok også stålsette meg for ikke å ta en eneste sjokolade. En blir fort til flere.

 

Jeg klarte 7 trimpoeng sist uke. en revolusjon for meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...