Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Klem fra me,var innom å skrev matbok,og mått les litt.

Kjempeflenk e du. ;)

Har sydd gardiner i dag,så jeg har ikke fått trimmet så veldig mye,men det blir,skal ta en halvtime på sykkelen før det blir kveld og mørkt bak øylokkan.

Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Du har vært kjempeflink. Så deilig. Det er så morsomt når det går nedover på vekta.

Skal snart på jobben så nå tar jeg det helt med ro.

I særp så blåser det og høljer ned. Guffent vært.

 

Du får ha en fortsatt fin dag. Forresten når det gjelder lydbøker så blir klokka mange. Og jeg klarer ikke å sovne heller og ihvertfall ikke når det er spennende.

 

Klem LEna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har skummet meg gjennom sidene i dagboka di. Og jeg må jo få gratulere deg med ditt siste resultat. Kjenner igjen den klumpen i mangen, den dårlige samvittigheten som gjør at man tror og føler man har gått opp minst tre kg. Tenker det gjorde dagen å se at du hadde gått ned jeg!

 

Oppussing er forresten ganske krevende fysisk, så du skal ikke se bort fra at du har vel så mange treningspoeng på det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og kjøpt meg skritteller. Sambisen min rister på hodet og ler litt av oss, men han burde være fornøyd ikkesant? Det bidrar jo til at han får en sunn slank og lekker kjæreste???? Mannfolk!!!! Han er hos tannlegen nå forresten, tilpass for han ;)

 

Det har slutta å regne nå (hurra!!) så jeg skal gå den faste runden etterpå, skal sjekke da hvor mange skritt den er på!

 

Ha en finfin kveld

 

Klemmepå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har endelig funnet den, og huset mitt er om mulig blitt enda mer rotete! Da tar jeg den på nu, og tar meg en spasertur i det nyyyyyydelige høstværet (en smule spydig).

 

Rapporterer tilbake i kveld. See ya! ;)

 

Truden

 

PS. Typisk mannfolk, men er sikker på at han kommer til å digge resultatet uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor? hvor???? Hehe

 

Nå har jeg slitt meg rundt denne runden vi går, med regnet piskene i ansiktet, ligna er våt katte når jeg kom inn (ok våt elefant da...;)). Men nå har jeg dusja og spist kveldsmat, det var forresten nyyydelig med mat.

 

Ok, 1 time og 10 minutter rask gange ga meg ca 8100 skritt på tellern! Og 4 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her å ler jeg. Ja det været er jo helt på tryne. Hadde mer enn nok med å springe til og fra bilen.

Du er skikkelig sporty som har gått tur i dag. Er det fint vær i bergen eller er det bare du som trosser værgudene.

Jeg får ikke på meg regntøyet jeg så om jeg skal ut i regnværet nå jeg kjøpe med en regnponsjo. En sånn en som passer alle.

 

Ja ja. Må skryte av deg. Du har vært super duper flink.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kunne jeg sagt god natt, det er ganske så sent nå. Jeg har heldigvis, får jeg si, inngått veddemål med Vilde og det og bare det har fått meg ut av huset i dag. Jeg har utsatt og utsatt i hele kveld og nærmest bestemt meg for at ut i DET drittværet ville jeg overhodet ikke. Etter ungene var i seng, gikk jeg innom siden her og ser at Vilde har gått over 8000 skritt. Kunne jeg la vær å gå ut da, jeg som hadde oppnådd 100 skritt ved å gå litt her i huset? NEI! Klokken var nærmere 23.00 og det blåste og blåser stiv kuling her, om ikke stormkast enkelte ganger. Det er mye trær her så jeg var ikke høy i hatten der jeg gikk, midt på natten nærmest og eneste menneske ute og det blåste sinnsykt og laget en forferdelig ekkel lyd i trærne. Hørtes ut som mange rare skapninger inne i skogen. ;) Hvem andre er så gale at de går ut på det tidspunktet og i det været? Kun meg, tenker jeg. Hehe. Jeg har ikke funnet regnbuksen min, så etter kort tid var jeg søkk våt på buksene, og turen ble i alt på ca 25 minutter, hvilket tilsvarte 3100 skritt. Synes det var litt vel lite i forhold til Vilde sin sum, så jeg hoppet opp på ellipsemaskinen min og gikk i ytterligere 10 minutter og sluttsummen min i dag er altså, ding ding ding 3871 skritt.

 

Snakk om å bli slått ned i støvlene den aller første dagen, Vilde. ;)

 

Jeg har også fra i dag registrert inne på dagsrapport hva jeg spiser og det ble litt over 1400 kcalorier. Vet det er lite, MEN jeg sto sent opp i dag og er stappmett. Vil ikke spise mer nå.

 

Nå går jeg inn i stuen og roer ned litt før jeg legger meg. I morgen SKAL jeg tidlig opp og komme i gang og jeg sverger, det skal bli atskillig flere skritt i morgen!

 

Ha en riktig god natt, alle sammen.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi i allefall fått bekrefta det en gang for alle! Du er spik spenne gærn..nuts!!! Hehe, ut å traske klokka 23????? I regn og vind og, du ER gal jente!! Men såååååååå flink, tenk at vi har gått tur i regnet i kveld begge to. HVor langt har ikke vi kommet i prosessen da?

 

Superbra Trude, nå er vi i gang, og husk å ta på deg tellern når du står opp i morgen da! Blir spennende å se hvor mye det blir bare av vanlig dagligdags gåing.

 

Mhm....nå er det virkelig natta, over nåll nåll nåll nåll og sånt. Jeg må løpe å pusse tenner før det plutselig er morran!

 

Nattaklem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor flenk du e ;)

Tøffa som bare rett og slett gjør det...ønsker meg veilys og at bjørnen blir felt,så jeg også tørr gjøre slikt.

Skal få m gubben ut å gå i kveld,det får være mitt mål. Han er så lang i skrittene når han går,så jeg får trim nok da ;)

Hvis ikke blir det trim på sykkelen....men vi lovet hverandre å begynne å gå kveldsturer igjen....vi så nemlig ett kjærestepar,som gikk tur i regnet,...og vi husker...husker at vi pleide å gjøre slik...men nå er det så mye annet som burde gjørest,og være ferdig ....men vi skal prioritere.

 

Hva er det for en spendene maskin du trimmer på ? epe.....ei slaks tredemølle

 

Nei,nå må jeg vekke storungan å få loset dem på vei til skolen.De er såååå trøtte om morran,tenåringer skal vel være slik,og så må jeg stålsette meg for hun som skal ha det måntlige,...snakk om å glefse som en hund....det er hun go på i perioder :/

 

Klem fra meg Trude :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en glimrende idé å gå tur med mannen om kveldene. Det får dere skikkelig utbytte av begge 2, samtidig som det er litt romantisk også. ;)

 

Maskinen heter ellipsemaskin (tror jeg ;) ) og den kan på en måte virke som en tredemølle, men her bruker du både under og overkropp og du løfter ikke bena opp fra underlaget, men har dem i 2 slags "spor" eller pedaler, aner ikke hva det heter. Poenget er at det er ikke slik belastning på knær og forskjellige ledd som det blir når man går/løper, men treningen er like god, kanskje bedre også i og med at du bruker armene samtidig. Det er min hensikt å få den inn i mine daglige rutiner, minst 10 minutter og 3-4 dager minst 30, får øke på etter hvert tenker jeg.

 

Håper kyllingene har det bra. :D Skulle ønske det var mulig å legge bilder inn her, så kunne vi fått sett dem. Hehe.

 

Okay, håper du får en super dag i dag, Janne og selvfølgelig alle andre. Jeg har veldig mye på programmet i dag, og det er bare altfor få timer i døgnet, det er sikkert.

 

Vi tastes.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke alltid hukommelsen er på plass, det gjaldt den der "planken". Hvordan fungerer den øvelsen nå igjen? Har tenkt å begynne med den, for min mage som henger som en gedigen pølse frempå, skal selvfølgelig ende som helt flat med lange fine muskler. ;)

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du er gæern som går tur på kvelden/natta. Jeg gjorde ofte det før, å syntes det var så deilig å ha hele byen for meg selv. Man ser en annen by da, enn i helgene og når det er dagslys. Tusler rundt å titter litt på hus, på lysene fra husene og tenke dette er faktisk bedre enn tv-titting. Så kanskje jeg skal begynne med det igjen jeg også. Er litt mørkeredd da, men det er vel det som er litt utfordring da, nettopp å komme seg ut når det er mørkt alene. Jeg er jo såpass gal at jeg liker å være ute i skikkelig villvær også, jeg da. Når det skikkelig blåser og regner og det nesten er for mye vind til at man kommer seg fram. En tur ned på moloen da, så sjøsprøyten står, det gir meg kikk.;)

Planken: Ligg på magen. legg albuene i gulvet. Heis deg opp så du blir holdt oppe av albuene og tærne. Ha magen trekt inn så du kun puster med lungene ikke magen.( Det å holde inn magen sånn, skal du gjøre hvis du skal begynne med pilates. Det er grunnstillingen i pilates.) Hold så lenge du klarer eller tell til ti. Slapp av å gå opp igjen i plankestilling. Så mange ganger du klarer.

Lykke til med planken og konkurranse uka med Vilde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.......er det lov å lene brystet mot armene? Hvis ikke det er lov så holdt jeg kanskje i 3 sekunder før jeg ramla sammen som en potetsekk. Garantert dagens syn.....godt jeg var alene ;)

 

Hvor lenge klarer dere å stå sånn??

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg prøvde klarte jeg å telle til 10, trodde da ærlig talt at jeg ikke klarte det, men gjorde altså det:) Ett sted må man begynne og tre er bedre enn null. Så her er det bare å prøve og prøve til vi får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken er forferdelig, grusom men du og du så effektiv trening! Jeg rister i hele kroppen når jeg holder på. Gjorde den oppå en bosuball igår (med ballsiden ned) og der sto vi da "litt til, litt til, litt til" sier instruktøren og blir jo søren meg aldri ferdig. Litt var jammen et relativt begrep gitt....

 

Nattlige turer er herlige de, deilig å kjenne litt vær og vind. Og så positivt at konkurransen mellom deg og Vilde faktisk fikk deg ut på tur. De 3000 og noen skrittene er så absolutt bedre enn overhodet ingen skritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at den konkurransen mellom deg og Vilde er morsom. Jeg følger med dere.

Planken er sikker veldig effektiv og trening gjør enn til mester. Vi hadde planken sist jeg trente aerobik og jeg hadde ikke sjanse.

Håper at du har hatt en fin dag og at det går bra med deg.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var tirsdagen over, dvs den er ikke over for meg ennå, jobber med oppgave og denne gangen er det i siste liten, den skal inn til imorgen. Hadde helt glemt hele oppgaven!

 

Nok om det. I dag har jeg klart 7,4 i trimpoeng, og det er jeg ganske fornøyd med. Jeg har jobbet hardt med oppussingen i gangen og det tilsvarte til slutt 7,4 poeng. I tillegg har jeg 3122 skritt på telleren, og det er vel ok i og med at jeg ikke har gått tur. Har spist ganske sunt og det endte til slutt på litt over 1500 kcal. Nå forstår jeg dere andre som snakker om at det er vanskelig å spise nok! Har ikke helt forstått det, trodde problemet var omvendt, men nei, ikke når man spiser sunn og god mat, og regelmessige måltider.

 

Nå er jeg skikkelig trøtt, men har ennå 2-3 timer med arbeid foran meg, så god natt til dere andre og sov godt. ;)

 

Snakkes i morgen.

 

PS: Tusen takk for koselige meldinger, de er alltid velkommen ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink Trude,pusser opp...og skaper trivsel...fikk lyst jeg også,men først må vi bli ferdig ute før vinteren kommer.

Bra å få så mye trimpoeng..supersporty ;))

Håper du ble ferdig i grei tid,og ikke sovnet over bøkene.

Klem fra meg,og ha en fin dag videre,vi tastes utover dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...