Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

Jepp, så var det helg i gjen da dere! Bare 1 time igjen så drar jeg fra jobben ;)

Skal prøve å få klippet håret i kveld (igjen!!)...regner med jeg går ned noen kilo bare på det....neeeida, det bare føles sånn. Jeg har kort hår så det må klippes ofte, og nå er jeg langt på overtid for å si det mildt!

 

I dag spiser jeg magert....tror jeg, har kjøpt lunsj på jobben og det får jeg jo ikke veid. Spiste en middels stor brødskive med fiskekake på + en salat. Aner ikke hva det utgjør av kalorier. Ellers er jeg bare nødt til å være flink framover...skal i bursdag på søndag og det er jo en prøvelse. Ikke lenge til mandag heller nå, og foreløpig står jeg stille....ikke så rart kanskje med tanke på gårsdagen.

 

Trude!

Nå ser jeg for meg kampen med å få pus inn i buret ;) Håper huden på armene dine er like hel og at det gikk bra!! Så snill du er!

 

Og ja, det er god å kunne le av seg selv, tenk så slitsomt det må være å ikke kunne det!

 

Hva skal vi ha til middag idag da? Hmm...må nok i butikken på vei hjem. Kyllingfilet tenker jeg :D

 

God helg til alle sammen!! Vær flinke og hold dere til planen. Det er målet mitt :)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Er innom for å ønske deg en god natt og en god helg. Det ble ingen kamp med pus, for jeg lurte henne. Stakkaren ble fullstendig overrasket, hun er fremdeles preget av vaksinen, går og småsjangler, har fått meg mang en god latter pga henne i dag. Dakar!

 

Er stuptrøtt, så nå køyer jeg, før jeg sovner over dataen ;)

 

Helgeklem til deg!

 

Hilsen Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena og Trude, takk for hilsner!! Vi står på farten til å dra til Gjøvik, så jeg rekker ikke innom dere andre - tar det i kveld!! ;)

 

Jeg fikk klipt meg i går, det var bra. Dro på et senter i går kveld. Det er helt genialt å handle fredag kveld, har nesten butikkene alene ;)

 

Ellers så har mini tisset i sengen sin i natt.....det er jo alltid hyggelig å våkne til..gaaah!!!

 

Nei, må pakke litt før vi kjører - ha en strålende dag i sola alle sammen.

 

Klem fra LørdagsVilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinte Trude, i allefall innimellom ;)

 

Vi har hatt en fin dag, det var sånne...markedsdager på Gjøvik, så det var masse boder og tivoli og slike ting, også var det barnetv-show fra scenen...ungene er slitne og fornøyde!! Nå sitter de å ser dvd og spiser lørdagsgodteri.

 

Jeg har spist salat på McDonalds...og litt lite i løpet av dagen, så jeg får putte på litt kveldsmat senere.

 

Ha en finfin kveld alle sammen!

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig en sol for noe??? Har helt glemt det, jeg. ;)

 

Så fint at dere hadde det ok idag. Det hørtes virkelig kjekt ut, med masse boder og slikt, liker sånne torgdager eller markedsdager, det er en spesiell sjarm med det. Vi har tror det er 1 gang i året, faktisk ikke sikker, men da er det fra gammelt av at alle strilene kommer til byen i båtene sine og skal selge saker og ting fra boder de setter opp, vi kaller det torgdag (tror jeg) skammes av å si at jeg har aldri vært i byen på en slik dag. Håper at neste gang det er torgdag, så vet jeg om det på forhånd og ikke etterpå, slik pleier det å være, dessverre. Jepp, denne damen følger med serru, hehe.

 

Nei, nu er det sent og jeg er trett, så tror faktisk at jeg går og legger meg. Men eldste sønn er hjemme hos en kamerat, han er 17 år, og jeg slapper ikke av før jeg hører at han er trygt hjemme igjen. Bare gled deg du, Vildemor, til dine barn er blitt SÅ store, at de begynner å gå ut i helgene. Nå er faktisk ikke min sønn slik at han går på fester, han har faktisk ikke begynt å interessere seg så voldsomt for det....ennå, men det kommer nok, ja. Neste skoleår er han 3.klassing og russ, så jada, da begynner det i hvertfall. Men jeg stoler i grunnen på ham, han har bevist for meg gang på gang at han kan stoles på, men naiv vil jeg heller ikke være. Uff, nei, det er ikke alltid helt enkelt å være mor, er det vel?

 

God natt til deg, Vilde, og alle dere andre, for jeg går ikke innom de andre nå, er bare helt utslitt.

 

Stooor klem fra Truden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu, det er bare meg, den galne heksen fra vest, jeg er en selverklært heks, bare så du vet det. Men en snill en. Hehe. Og veldig gal, det sier i hvertfall sønnen min. ;)

 

Vil bare ønske deg en superb dag, jeg er i knallhumør i dag, og da blir ALT mye bedre og lettere å gjøre. Så oppussing, gangen min, here I come!

 

Snakkes!

 

Trudeklem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heloooo ;)

Takk for hilsner, det er såååå hyggelig.

 

I dag har vi vært i bursdag, dvs ungene og jeg. Samboern har vært hjemme og malt vinduer. Hele husets vinduer skal males hvite....det skulle vi visstnok å gjort i sommer...hehe, men hei hvor ble sommern av???

 

Trude: sol er sånn gul dings som henger på himmelen og varmer, skinner og er fint vettu ;) Den kommer nok tilbake, bare vent å se!! Den som venter på noe godt...osv :D

 

Jepp...veiedag i morgen og jeg spiste ett kakestykke i bursdagen. Tror jeg har gått ned noe alikevel. Håper det!! Får se i morgen tidlig.

 

Ha en fin søndagskveld alle sammen!

 

Vildeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heloooo ;)

Takk for hilsner' date=' det er såååå hyggelig.

 

I dag har vi vært i bursdag, dvs ungene og jeg. Samboern har vært hjemme og malt vinduer. Hele husets vinduer skal males hvite....det skulle vi visstnok å gjort i sommer...hehe, men hei hvor ble sommern av???

 

Trude: sol er sånn gul dings som henger på himmelen og varmer, skinner og er fint vettu ;) Den kommer nok tilbake, bare vent å se!! Den som venter på noe godt...osv :D

 

Jepp...veiedag i morgen og jeg spiste ett kakestykke i bursdagen. Tror jeg har gått ned noe alikevel. Håper det!! Får se i morgen tidlig.

 

Ha en fin søndagskveld alle sammen!

 

Vildeklem![/quote']

 

Hei :)

 

å er det slik sola ser ut, ha, ha har hatt den fremme litt i dag, men jammen med det måtte det begynne å regne i dag også.

 

Innom for å ønske deg en fin uke og lykke til med veie dag i morgen.

 

Selv må jeg få skryte litt av meg selv, har gått og gått denne uken,har gått ca 1,5 t hver dag. Hadde en rekord på skrittelleren min i går kveld, der jeg gikk over 25 000 skritt. I dag har jeg nå vært på fjelltur, så jeg har i alle fall vært flink til å trimme denne uken.

 

Men hva med vekten i morgen mon tro, sitter her med stive ankler og fingrer så dette blir nok spennede i morgen, virker nokk inn all den trimmen jeg har hatt denne uken.

 

Ha ei flott uke og lykke til med veie dagen

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du stråler' date=' og vil bli fornøyd med oppussingen ;)

 

Stråler jeg også, ned 1,7 og 1 cm ;)

 

Går så det suser, vi står på videre:)

 

Klem[/quote']

 

 

Jeg er skikkelig imponert. Men du Jamba, hvorfor har du ikke din egen tråd, eller har jeg bare ikke oppdaget den? Du har alltid så koselig hilsener på lager, og fortjener en del tilbake. Noen som er enige??? Klart det.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heloooo :D

Takk for hilsner' date=' det er såååå hyggelig.

 

I dag har vi vært i bursdag, dvs ungene og jeg. Samboern har vært hjemme og malt vinduer. Hele husets vinduer skal males hvite....det skulle vi visstnok å gjort i sommer...hehe, men hei hvor ble sommern av???

 

Trude: sol er sånn gul dings som henger på himmelen og varmer, skinner og er fint vettu Den kommer nok tilbake, bare vent å se!! Den som venter på noe godt...osv

 

Jepp...veiedag i morgen og jeg spiste ett kakestykke i bursdagen. Tror jeg har gått ned noe alikevel. Håper det!! Får se i morgen tidlig.

 

Ha en fin søndagskveld alle sammen!

 

Vildeklem![/quote']

 

 

Jeg ler alltid av dine meldinger, vi har virkelig samme type humor! Den gule dingsen du snakker om, eksisterer den bare på østlandet? Det er en del bergensere som blir dritsur hvergang Oslo får sol og vi får ........ regn! Hehehe. I fjor fikk vi 3 mnd med regn i et kjør! Slå den du. Det varte fra begynnelsen av november til februar. Jeg tåler faktisk en del regn, som den bergenseren jeg er, men det får være grenser, sånn sett skremmer dette med miljøforandringer og slikt meg. Nei, nok om vær (for i dag ;) )

 

Jeg håper du får en strålende fin høstuke, nyt høsten og spis sunnt. Hvis du lover så lover jeg! Skal vi se hvem som klarer å være sunnest, eller er jeg ultra barnslig nå? ;)

 

Og lykke til med veiingen.

 

Hilsen heksa Trude, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker barnslig!!!

 

Ok, you're on!

Hvordan skal vi måle det da? Trimpoeng? Hvem som spiser sunnest? Hvem som skjeier ut minst? Hoho!! Den som går ned mest? Antall skritt på tellern? (Jeg har ikke skritteller ..*ler*)

 

MEN - jeg lover dyrt og hellig å leve sunt den kommende uken. Jeg skal holde meg til det anbefalte antall kalorier og trimme minst 2 ganger. Amen.

 

Så får vi bare håpe at den gule dingsen viser seg for oss alle, og at fristelser og andre impulsive kakelag ikke dukker opp.

 

Nå må jeg legge meg, seriøst....

 

Natta Trude og alle andre - sov best!!

 

Kleeeeem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å sender en mandagshilsen til deg vilde.

Sol....jøss,ja,...vi hadde mye sol i hele sommer her på helgeland,men nå har det regnet.....og d regner....to dager hadde vi sol sist uke,og da fikk man ny energi og pågangsmot.

Tror det har regnet siden midten av august,bortsett fra de to dagene...

Værsjuke er på tur ;)

 

Men pytt,sola kommer vel en dag ;)

Håper det går fint med deg,og ønsker deg en flott dag,enten du har regn eller sol :D )))Vi skinner uansett her inne ,.. ikke sant trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å sjekke hvordan det går med deg. Beskrivelsen din for den rare kula som henger på himmelen et sted og kommer med et blendende lys er ihvertfall ikke her i dag.

JEg skal jo egentlig ikke klage, for noen dager med sol har vi jo hatt. Føler at det er litt luxus jeg nå.

Uansett vil jeg ønske deg en super dag og lykke til med vekta.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, miraklenes tid er ennå ikke forbi. Ett heftig restaurantbesøk og bursdag med kake i går - og enda har jeg gått ned 1,2 kg! Life is good ;)

 

Sol? Nix....i dag er det heldekk grått på himmelen i Oslo, men det er varmt da!! 13 grader eller noe. Er det rart vi blir forkjøla???

 

Ok, her er status pr idag:

 

Startvekt 1 august: 125 kg

24.september: 114,9 kg

 

Dvs at de første 10 kiloene er av!! en fjerdedel av mine 40 ekstrakilo er vekk... jeg håper jeg aldri ser de igjen ;)

 

Have to work - tastes sikkert i løpet av dagen, er spent på dere andre!!

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Ned de første 10 kg, jeg bøyer meg i støvet. ;)

 

Jeg har selv gått ned fra 124,6 til 123,3 kg. Så jeg har gått ned 1,3 kg siste uken. Er temmelig fornøyd med det, i og med at jeg har vært mindre flink de siste dagene. Så melder tanken seg, hva hvis jeg hadde bare vært flink disse dagene, hvor mye hadde jeg gått ned da? Jeg kunne i grunnen sparket meg selv.

 

Ok, har ikke spist ennå, siden jeg var så sein oppe. Men skal ha mitt første måltid, noe sunnt og ikke overdrevent. Det er det overdrevne jeg er "flink" til, skal alltid overdrive, har vi merket det eller??????????? ;)

 

Okay, denne uken er konkurranse uke, hvem er sunnest, og vi må være dønn ærlige, sant? Men jeg spør som deg, hvordan skal vi måle dette.

 

Jeg har forslag som er i grunnen de du nevnte hos meg:

 

*Spise mye grønt og kvoten med frukt/juice.

*Trimme så mye som mulig, du skrev minst 2 ganger, er det daglig eller?

*Ikke spise noe digg, sjokolade, boller, kaker, (hulk) osv.

(Er det forresten lov til Nutrilett bar? Minner om sjokolade, men er som et måltid, og må da spises i stedet for et måltid.)

*Kommer ikke på noe annet bortsett fra det med skritteller, da må i så fall du kjøpe deg en og jeg må finne min. :D

 

Are we on?

 

Klem fra Truden

 

PS: Jeg er IKKE noen fotballperson, så nei, visste ikke at Brann vant. (Gjorde de? Heiiiiia Braaaann) (Tror jeg er blitt kurert pga eksen er så avgjort en Branntilhenger og alt han står for vil ikke jeg stå for, jeg er fremdeles barnslig, hahaha - heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!

 

We are so on!

 

Jeg skal se om jeg får hosta fram en skritteller iløpet av dagen.

Nutrilettbar i stedet for måltid må jo være lov.

Trimme 2 ganger hver dag??...... ????????????????????????? Nei, nei og atter nei! Det blir jo å overdrive, noe som sikkert ikke er sunt ;)

 

Husker forresten ei jeg gikk på kurs med før, hun droppa middag og melk+frukt en dag for å kunne spise en pose potetgull....hoho!! Vi snakker sykt forhold til usunne ting.....men det er kanskje pga det vi er her? jadda...

 

Vi sier i fra i kveld om vi har fått tak i skritteller da? Må jo begynne likt!!

 

Og det er heeeelt greit at du ikke er fotballfreak. Leita bare etter mulige årsaker til at du glimret med ditt fravær, som selvfølgelig er tilgitt etter lydbokforklaringen. ;)

 

Snakkes!!

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke over den som hoppet over alt det bare for å spise chips, mulig jeg er sprø, men jeg hopper ikke over måltid bare for chips, er ikke så godt. Mulig pga sjokolade......neida, hehe bare tuller. Jeg spiser jo alt i tillegg til, dvs ikke nå lenger, ro ro...

 

Ble i grunnen lettet over at du ikke mente trim 2 ganger for dagen, men vi burde få til noe pr dag, med skritteller så blir det jo trimpoeng for det, sant?

 

Nå skal jeg lete etter den h...skrittelleren og så, ja hva så, vil det si at vi må gå med den fra vi står opp til vi legger oss, er det sånn det fungerer? Jeg har sikkert spurt om det et eller annet sted før, men spør igjen. ;) Tenk på Evelyn som klarte over 25.000 skritt i helgen!!!!! Det er det bare å ta hatten av for, mener nå jeg. ;)

 

Okay, snakkes senere når jeg har funnet den, nu skal jeg lete. Den som leter, den finner...

 

Hekseklem, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart at dere kan hjelpe hverandre på denne måten. Jeg har et enormt konkurranseinnstinkt og noe slikt er jo virkelig inspirerende! Du har jo vært kjempeflink frem til nå da! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada skrittelleren tar jeg på meg på morgenen og tar den av på kvelden. Det er nesten krise om jeg ikke har den med meg til sengs( nattbordet da)

 

Telleren min stoppet i dag på 10503 skritt. Det er jeg fornøyd med.

 

Vettu hva jeg har sett i 30 sek i dag. Et blendende rart lys opp på himmelen et sted. Men så kom regnet og vinden.

 

Jeg er skikkelig imponert over deg jeg. Ut å gå i dette møkkaværet.

Jeg er så svær at jeg ikke får på meg regntøy. Må skaffe meg en Regnponcho.

En sånn en skulle vel passe vel.

Jeg fikk helt kula i stad. Du skrev at når du kom inn fra turen så var du våt som ei katte men rettet deg til en elefant. Du er skikkelig morsom. Jeg ler så godt på tråden din.

Ønsker deg en fortsatt go kveld.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...