Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

Jada skrittelleren tar jeg på meg på morgenen og tar den av på kvelden. Det er nesten krise om jeg ikke har den med meg til sengs( nattbordet da)

 

Telleren min stoppet i dag på 10503 skritt. Det er jeg fornøyd med.

 

Vettu hva jeg har sett i 30 sek i dag. Et blendende rart lys opp på himmelen et sted. Men så kom regnet og vinden.

 

Jeg er skikkelig imponert over deg jeg. Ut å gå i dette møkkaværet.

Jeg er så svær at jeg ikke får på meg regntøy. Må skaffe meg en Regnponcho.

En sånn en skulle vel passe vel.

Jeg fikk helt kula i stad. Du skrev at når du kom inn fra turen så var du våt som ei katte men rettet deg til en elefant. Du er skikkelig morsom. Jeg ler så godt på tråden din.

Ønsker deg en fortsatt go kveld.

Klem Lena

 

 

Jeg fikk nettopp et latteranfall, leste det du så på himmelen i 30 sek, og tenkte med en gang på UFO, helt til det gikk opp for meg at det var solen du mente. At det går an!!! Og 10503 skritt, Lena, er kjempeflott.

 

Vilde, i kveld, pga DEG, har jeg gått ut meget sent. Jeg utsatte og utsatte og etter ungene hadde gått til sengs, gikk jeg innom siden her og så at du allerede hadde klart over 8000 skritt. Jeg bare MÅTTE ut jeg da, og jeg må si det, synes dette var lurt, for ellers hadde jeg ALDRI gått ut, så forferdelig mørkt og blåsete og ikke minst vått som det var. Gikk i 25 minutter som tilsvarte 3100 skritt, jeg hadde 100 fra før, og etter ellipsemaskinen min endte jeg med 3871 skritt. Du har virkelig overtaket det er sikkert, hehe. Men i morgen er atter en dag, og JEG skal ikke så sent ut da nei. Føler det nå som en liten besettelse, gjør du?

Men en sunn en, håper jeg.

 

Ok, nå er det i seng, tar meg en kopp te først og ser litt på Larkins, synes de er så koselige og morsomme, og går og legger meg etterpå. I morgen skal jeg tidlig opp. Har mye på programmet, et tonn med husarbeid, var lat med det i dag dessverre, og skal handle, til fysioen, pusse opp - er langt fra ferdig, noe mer??? Kommer nok på det. ÅÅÅÅ ja, TRIMME, GÅ TUR, samle skritt.

 

Sov godt Vilde og alle andre.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar
Jepp' date=' konkurranse er moro vettu (og i denne føler jeg at det blir to vinnere ;))

 

Litt moro skal vi ha det også![/quote']

 

 

Jeg er helt enig om at vi er to vinnere her, men vi gjør det mye gøyere på denne måten med litt konkurranse.

 

Ciao

 

Tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på 6 år er syk i dag, våknet med feber og har vondt hals og tett nese. Så da blir mor hjemme med henne.

 

.....og sånt blir det ikke mange skritt av... *ler*

 

Nei, jeg får vel stå opp snart, sitter i senga og taster dette. Frokost er vel en god ide etterhvert......skal bare veie meg først....neeei det skal jeg ikke. Har fått et avhengighetsforhold til badevekta, må veie meg...bare MÅ veie meg ;)

 

Jaja, I'll be back!!

 

Ha en fin tirsdag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar liten! Håper hun blir frisk snart. Du får ta deg noen runder rundt i huset ;)

 

I går var 10-åringen min hjemme, men jeg har en tendens til å holde ham hjemme hvis han er veldig tett pga astma, og spesielt når det er vanvittig vær ute. Men i dag var han mye bedre, så har kjørt ham og de 2 brødrene hans på hver sin skole. Her går de altså på videregående, ungdoms- og barneskole. Skikkelig tripp-trapp-tresko...

 

Jeg har veeeeeldig mye å gjøre i dag, og noe jeg kom på i går kveld var at jeg har enda en oppgave å gjøre, engelsk grammatikk og den skal være ferdig til i morgen. Jada! Den må bare vente til kvelden, så enkelt er det.

 

Ok. Lykke til med lille jenten, og god bedring til henne.

 

Håper du ellers får en fin dag. ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sitter nå under dyna og ser på tv med blanke øyne. Hurra for Disney-channel...hoho!!

 

Nå har jeg fått i meg frokosten og bretta litt klær. Skal rote fram det andre sofatrekket vårt og vaske det,..forandring fryder!!

 

Lykke til med alle gjøremålene i dag, du kommer sikkert til å hale inn skritt så det holder, jeg har nå svimlende 220...hihi ;)

 

Ha en god dag!!

 

Klem

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilde.

Så flink du er som har gått ned SÅ mange kilo!!! Det er imponerdende hvor flink du er.

 

Og så gøy å lese om "konkurransen" deres. Skritteller ja, det skulle jeg hatt også. Får vel gjøre alvor av å kjøpe meg nå ;)

 

Jeg har lest litt på tråden din her inne og ser dere snakker en del om en gul rund dings på himmelen som kalles sol???

Tror jeg har sett den her jeg bor av og til, men har en mistanke om at den egentlig holder mest til på Østlandet ;)

Eller?????

 

Anyway....... her er det skyer og ganske mye vind i dag, men det er lyse skyer på himmelen :D

 

Hvordan er det med den lille som er syk da??

 

Klem fra Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt! Det føles veldig bra med 10 kilo ned, kjennes godt på kropp og klær også :D Du har jo vært kjempeflink selv, Sheba!

 

Lillemor er slapp og orker ikke så mye i dag, men jeg har nå fått i henne litt mat. Stekte rundstykker, og hun spiste ett halvt med morrpølse på. Jeg kunne spist 10 men fikk jo bare to halve...*ler*

 

Fy søren, det er hardt å gå hjemme en dag og ikke få noe godt. Mye lettere å være på jobb sånn sett!!

 

Tellern står nå på 395....har vært opp og ned trappa noen ganger ;) Hurra!

 

Konkurransen er motiverende vettu, det gjør i allefall til at jeg har mer lyst til å hive meg på ergometersykkelen enn ellers.......hvem vet, kanskje jeg får tørka støv av den denne uka? Lyspunktet er at jeg i alle fall vet hvor den er...hihi..

 

Rund gul sak på himmelen truer med å vise seg fram her nå, det mørke skylaget gir snart etter og blottlegger mitt støvete hus.....(men hey, vi har jo markiser ;))

 

Håper du har en fin dag Sheba, klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den blanke gule saken som truer med å titte frem er ikke spesiellt barmhjertig overfor støvete hus og vinduer som burde vært vasket ;)

 

Ser den konkurransen virkelig virker positivt inn på dere begge. Moro om du virkelig får syklet av litt støv. Jeg har visst en ellipsemaskin i kjelleren jeg, den har nok et ganske tjukt lag med støv på. Jeg skal blåse av den igjen når været ute gjør at jeg får litt vondt i vilja!

 

Lykke til videre og god bedring til lille snuppa di. Jeg vet alt om å gå hjemme rundt matskapene hele dagen, det har jeg gjort i 4 år, og det synes for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lita da. Det er ikke noe som er værre enn når barna er syke. De får det rare blikket i ansiktet.

Ja ja hun koser seg nok hjemme hos mor.

Ja skapene med alt det rare i er jammen ikke lett å motstå sår man går hjemme.

 

Håper at alt er bra med deg da og at du ikke blir smittet.

 

Skrittelleren min er på 3953 den nå. Kanskje det blir en tur på helsesentert i dag. Jeg får se.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Lena og Skravla ;) Alltid koselig!

 

Nå har jeg kommet meg på jobb, pappan i huset har tatt over sykeomsorgen for slappingen som kviknet greit til etter middag ;) Ja, det er ikke noe hyggelig med syke barn, heldigvis er det ikke så ofte. Men det kommer jo gjerne noen runder før jul!

 

Så nå har jeg karret meg på jobb, mye å gjøre så greit å få unna litt på kveldstid når ingen andre er her!

 

Håper alle har fått i seg en sunn og god middag - og at alle får en finfin kveld!

 

Trude: 891 skritt hittil i dag - slår du meg eller????? *ler*

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg 3073 skritt, men jeg har ikke gått tur, har bare vært på beina mesteparten av dagen, løpt hit og dit, gjort husarbeid og i 3 timer holdt på ute i gangen, har pusset med maskin og det la seg et hvitt støv, så det så ut som om det hadde snødd i gangen og oppover trappen, ja stort sett over alt. Det er så fint det støvet, at det kommer seg inn i alle krinker og kroker. Og jeg ser visst ut som en gammel dame, fortalte mine barn meg. Jeg mangler visst bare bestemorsklærne, så er jeg 80, MINST! Herlige unger... Hehe.

 

Håper du får en fin kveld og håper jenta di er blitt bedre. ;)

 

Klem fra Trude

 

PS! Jeg fikk nettopp et lite sjokk. De sa nettopp på værmeldingen at vi ikke skal få regn de neste 3 dagene.............! Tror det når jeg ser det, sier jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;)

 

Ja da er det atter en ny dag, her går det meste på skinner fortiden, trim, mat og jobb går av seg selv, i går hadde vi fint vær og jeg fikk se hvordan sola ser ut igjen etter noen dager uten, og likeledes jeg fikk se at himmelen kan være blå....

 

Men i dag er det pån igjen, den nye nasjonaldrakten her på traktene er fortiden rengdress.....

 

Sender deg noen Heia, rop, heia, heia, heia, stå på .

 

Nå må jeg rase på jobb, ha en flott dag så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Håper lillemor er bedre i dag. Har du fått komme deg på jobben? Har du festet skrittelleren? Jeg har gjort det, men det blir ikke mye vandringen i dag, i hvertfall ikke før i kveld, da SKAL jeg ut på tur.

 

Håper det går bra med deg, vet at det alltid er ekstra tungt når barna blir syke, vet virkelig ALT om det. Tenker på deg. Hvis du vil utsette "konkurransen" til hun er frisk igjen, at det er lettere da, så er det greit for meg, hvis ikke fortsetter vi selvfølgelig. Synes det har gjort ting, dvs mat og trim, lettere fordi jeg har vært mer oppmerksom, og sånn som på mandag, da kom jeg meg ut fordi jeg visste at du hadde gått deg en laaaaang tur. Så dette er virkelig supert. ;)

 

Håper du får en fin dag, og vet du Vilde, vi her i regnvåte Bergen, har fått soooool! (Kvirrevirrevitt) :D Yeeeeeaaaah! Kjenner at alt lysner. ;)

 

Ønsker deg nok en gang en fin dag og så prates/skrives vi.

 

Klem fra galningen fra Vest, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken alle sammen, lillemor var i full fart i dag tidlig, så hun er på skolen igjen!! Papsen skulle reise tidlig hjem å hente henne...så da slipper hun i alle fall SFO i dag. De har skole (1.klasse) fra 8.15 - 14.00 så dagen er lang nok alikevel ;)

 

Så Trude, konkurransen fortsetter!! Hihi, onsdag og tur for meg i kveld.

Det er lettere å gå nå, i begynnelsen var jeg helt pumpa og heiv etter pusten i oppoverbakkene, så det skal ikke så mange ukene til før formen blir bedre og det er deilig!

 

Ja...jeg er på jobb og har fått i meg frokosten, 3 knekkebrød med magerost og krydderskinke som vanlig. Orker ikke å tenke om morran så det blir noe lettvint som jeg vet hva veier...hehe.

 

Skrittelleren er på - tror jeg har mer nå enn det jeg hadde i hele går :-/

 

Maten går det greit med, spiste noen seigmenn i går kveld, greit å bli kvitt noen kosemerker også? Og jeg spiste ingenting godt i helgen så det var med god samvittighet (og de smakte fantastisk godt...;))

 

Ok - jobbe litt da kanskje?

 

Ha en god dag alle sammen

 

Onsdagsklem fra

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vesla er frisk igjen da. Det er alltid gode nyheter.

Jeg ser vel egentlig det som er på himmelen ute både stjerner og en måne, så loppekassa venter på meg nå. Hører den roper Llleeeennnnnaaaaaaaa, llleeeennnnnaaaa kom å legge seg nå. Tror jeg gjør som senga sier.

God natt og drøm søtt.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Lena og Janne, det er så hyggelig å logger inn her på formiddagen og lese.

 

Nyyydelig sol i Oslo i dag, og jeg er stuck på jobb..., skulle i grunnen ønske at jeg var hjemmeværende for tiden. Tenk all trimminga jeg hadde fått tid til da? Men vi forbruksmenneskene trenger jo penger til å skaffe oss ting vi er avhengig av :rolleyes:

 

Snakker om forbruk..hehe, vi bytta trekk på sofaen i går (har flere farger) og oppdaget at det rene ikke var så rent alikevel, selv om det var vasket...og det trekket som vi tok av sofaen har blitt så blasst og falmet: Det blir jo endel vask av sofatrekkene med to små i huset. Sååååååå vi skal kjøpe oss ny skinnsofa :) Må bare telle pengene først, hihi!!

 

Og penger får vi visstnok for å jobbe, og det er jo derfor jeg er her....så jeg får kanskje gjøre noe nyttig da? Mhm...

 

Ha en sunn og fin dag!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitan med med ny sofa, når dere får den. Sier dere på østlandet slitan, eller er det et typisk bergensk uttrykk, er søren ikke sikker jeg. :) Men håper du uansett vet betydningen av det, hehe.

 

Håper du får en strålende dag, Vilde. Takk for meldinger og trøst inne på tråden min, blir alltid glad og takknemlig for det. :) Og som rina sier, hadde det ikke vært flott med et pengetre ute i hagen, haha. Tror vi alle hadde vært hjemmeværende da, i hvertfall om sommeren. :rolleyes:

 

Nei, skal ut på den sykkelturen, en laaang tur sånn at jeg får virkelig ut alt som har bygget seg opp inni meg i går og fordi jeg ikke fikk rørt meg igår. Tror jeg må slutte å stole på at om kvelden kan jeg gå tur, det går jo ikke alltid så bra det da, slik det viste seg i går. Jada.

 

Håper nok en gang at du får en strålende dag, vi snakkes senere. Ok?

 

Klem fra Truden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitan med ny sofa? Aldri hørt før :)

Betyr det gratulerer eller noe sånt? Har ikke bestilt enda da, og heller ikke bestemt oss helt hvilken type - men jeg antar at det blir en vinkelsak...for det passer best inn i stua vår.

 

Pengetre? Ja takk :rolleyes:

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ja gratulerer, tror noen fra gammelt har sagt noe sånn som: slit'an med måte, eller noe sånt. Men det betyr gratulerer med det du har fått nytt. Da er det bergensk da, hihi.

 

Dere har vel noen typiske uttrykk der i Oslo, vel, noe som får oss bergensere til å klø oss i hodet. :rolleyes:

 

Jeg er forresten hjemme fra den sykkelturen og har avtalt en ny tur med yngstemann. Han har husarrest, men fordi det er god trim og han trenger det, skal vi sykle en laaaang tur, han og jeg.

 

Lykke til på foreldremøtet og med villstyringen din, :)

 

Nå skal jeg lage middag. Så en idé til sunn middag i et blad, det var slike sunne polarbrød, altså grove, med fiskekake eller fiskekarbonade i + salat. Jeg har tenkt å lage naturris i tillegg. Håper ungene vil like det.

 

Tjobing, for en heeeeerlig solskinnsdag, nyyyyter den skikkelig!

 

Klemmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ny sofa da. Ja det med pengene er noe herk. Ja et sånt pengetre hadde vært noe det.

Vi har skinnsofa og det er utrolig deilig. Det er bare å vaske bort skitten.

Vettu det er så deilig vær i dag. Som du skrev. Sol fra knall blå himmen.

 

Du får ha en fortsatt kjempebra dag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du opp eller??? :) Her sitter en plagsom kjerring og flirer og nyter at det ser ut til å bli en lovende dag i dag. Jeg har såååå gangsperr i dag. Har sovet dårlig i natt, for jeg har kjent at det har verket hver gang jeg har snudd meg i sengen. Men tar det i grunnen som et godt tegn, jeg har brukt kroppen min. Og overdrevet, ....som vanlig. :D

 

I morgen reiser jeg og mine børn til Hardanger til landstedet til mine eks-svigers. De er så greie og lar meg bruke det fremdeles. Vi blir der til mandag, så mine skritt for søndagen, skriver jeg da inn på mandag, og da får du vite hvem som har vunnet i uke 39, hehe. Tror du leder ja. :rolleyes:

 

Ellers håper jeg du får en strålende dag. Jeg skal vaske og vaske, vi blir alle hvite på klærne etter at jeg pusset hin dagen ute i gangen, så det må vaskes skikkelig. Og så skal jeg tapetsere. Har ikke gjort det ennå, gruer meg litt for det, men deg går vel.......helt shit, :) Neida, hmmmmmmmm. Så tror jeg får nok med trim i dag i form av hardt husarbeid. Håper jeg får tatt meg en tur i ettermiddag også.

 

Kos deg i solen, Vilde og stå på, heiiiiia Vilde.

 

Klem fra trollet fra vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger helg!!! (og utropstegn)

 

Sola skinner og jeg har ikke gått ned ett jæ....gram!!! Hehehe - tar det ikke så tungt, enda. Har ikke vært så flink på vanndrikkinga denne uka, så fra og med nå så skvulper det i magen min når jeg går :) Pleier å få i meg 2 liter på jobben, og det skal jeg fortsette med!

 

Jepp, da er jeg og knekkebrødene på jobb igjen, i helgen skal vi være hjemme...min kjære skal få lov til å fortsette med vindusmalinga...også må vi se å komme oss ut i skogen en tur. Det er sååå fantastisk pent vær her i dag også. Håper det varer lenge lenge!!

 

Har enda ikke prøvd ergometersykkelen, det får være målet neste uke. Jeg er jo stuck inne de kveldene samboen min trener....og sofaen vår trenger faktisk ikke mer slitasje enn nødvendig :rolleyes:

 

Trude: Kjære gode vestlandtrollet, jeg lo godt av gangsperra! Staaaakars deg.

Vettu hva?? Hver gang jeg hører noen snakke bergensdialekt så tenker jeg på han lille karen Sid i Istidfilmene. Har du sett de??? De er jo bare hysterisk morsomme! Han sier f.eks "Å kom igjææææn Diego, for gaaamle dagers skyld" på kav bergensk og det er så herlig! Hihi. (Dette er garantert kjedelig lesning hvis du ikke har sett det men ..pytt pytt;))

Lykke til med vaskinga, og vær flink jente i helgen. Fjellet nå må være superbra. Håper sola blir med dere!

 

Nå skal jeg innom de andre trådene og lese litt.

 

Vildefredagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...