Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

he,he... lo godt av den kommentaren din med å kjøpe seg bukser som er mindre enn sin egentlige størrelse; jeg ryddet nemlig i skapet i går og har hele 3 bukser med merkelapp, 3 nesten nye bukser i mindre str, og x-antall topper som er handlet med samme tanke. "slankeklær".. Men nå skal de bli kjekke å ha også på tur ned i vekt og når de er for store skal de gis bort eller hives.

 

Ha en super dag og la oss nyte synet av solen :-)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar
he' date='he... lo godt av den kommentaren din med å kjøpe seg bukser som er mindre enn sin egentlige størrelse; jeg ryddet nemlig i skapet i går og har hele 3 bukser med merkelapp, 3 nesten nye bukser i mindre str, og x-antall topper som er handlet med samme tanke. "slankeklær".. Men nå skal de bli kjekke å ha også på tur ned i vekt og når de er for store skal de gis bort eller hives.

 

Ha en super dag og la oss nyte synet av solen :-)

 

S[/quote']

 

Hehe, ja det er ganske typisk ikksant?? Men ja, endelig kommer de til nytte. Vi er kjempeflinke!! I dag føles det veldig bra og ha kommet så "langt" i prosessen at jeg får på meg ei skap-bukse. Det er langt igjen - og jeg håper jeg til slutt kan ta hele haugen med flodhest-klær og lage st.hans-bål av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan melde meg inn i gjengen som har kjøpt for små klær. Jeg har til og med kjøpt klær for flere år siden som jeg likte den gang men som nå ikke faller i smak og som jeg har gitt til Fretex! Helt nye klær! (Kjøpt for flere år siden)

 

Tror jeg skal gi meg med det. Min mor fortalte meg en gang at (hun er forresten slank) en gang holdt hun på å legge på seg, og hun fikk en kommentar fra et eller annet mannfolk om at hun var begynt å bli brei over baken. Vel, hun fant seg en av buksene sine som var veldig trang og gikk med den og spiste bare sunnt. Til slutt passet buksen...

 

Hun har forresten fortalt meg den historien en trillion ganger og hun ergrer seg grønn over at jeg ikke kunne ha hørt på henne for lenge siden.. hehe.

 

Været er skiftende her i Bergen, akkurat nå titter solen frem. Har faktisk klippet plenen og jeg var fullstendig utkjørt etterpå og var ikke engang ferdig. Må si at det var høyt gress! Har ennå noen plener igjen og akter å komme gjennom de fleste, sålenge regnet holder seg unna. Skal spise litt nå for jeg ble svimmel og var helt dehydrert. Så nå har jeg drukket vann og skal spise meg litt lettyoughurt og et knekkebrød. Og så fortsetter jeg ute.

 

Forresten. Eksen min ringte her i sted og har bestilt varmepumpe til huset mitt (han eier fremdeles halvparten). Bare lurer på om noen har erfaringer med varmepumpe og kan fortelle meg litt om det. (Stoler ikke helt på hva han forteller meg, :) )

 

Håper alle får en fin tirsdag.

 

Ciao

 

Klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og takk for hilsner!! Det er så koselig å komme inn her når noen har og lagt igjen en hilsen :) Dere er kjempegode alle sammen!!

 

Jeg er som vanlig innom fra jobben for å registere frokosten. Jeg smører med meg mat og spiser her. I dag er det 3 knekkebrød med magerost og servelat (go og mager seff...hehe)

 

Ute skinner sola, og bladene begynner å bli veldig gule! Vakkert :)

Yngstemann på 3 var ganske snørrete i morges, men ingen feber så vi sendte han i barnehagen, håper det går greit :)

 

Ha en super onsdag alle sammen!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Jeg er så trøtt i dag!!! Det kan ha noe med at jeg la meg halv ett i natt :) Jaja...skulle ønske jeg likte kaffe jeg,blir man ikke våken av det?

Anyway - knekkebrødene og jeg er på plass på jobben igjen. Spisinga går veldig lett om dagen, men det blir lett til at jeg spiser det samme dag etter dag. Eneste variasjonen er middagene...hmmm må bli flinkere til å spise mer variert trir jeg...men det er lettvint da :)

 

Ha en god torsdag alle som er innom her!

 

Klem fra Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror du og jeg er like trøtt i dag. Jeg sovnet etter halv ett også, så det var vanskelig å komme seg opp.

 

Angående variasjon så blir det kanskje lettere hvis du planlegger forskjellige typer frokoster og lunsjer, kanskje setter opp en liste over forskjellige variasjoner av måltider. Det kan hjelpe. F.eks varierer jeg mellom müsli, havregrøt, skiver med sunnt pålegg, knekkebrød, yoghurt med müsli. Til lunsj kan man lage seg forskjellige typer salater, eller skiver med pålegg, knekkebrød, pitabrød med sunnt fyll, osv. Jeg har funnet ut at når jeg varierer, blir jeg ikke lei! Tidligere har jeg spist det samme, og da har jeg gitt opp så lett, har skyldt på at jeg synes det var vanskelig å finne på hva jeg skal spise, men det er ikke det. Variér, så vil du se at det er lettere å holde ut! Du får dessuten i deg mange forskjellige næringsstoffer på den måten.

 

OK, det var dagens preken! :)

 

Ha en super dag, Vilde.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en super preken!! Er glad for alle tips jeg :) Så ja, jeg skal prøve ¨å variere. Må det siden jeg skal holde på så lenge...eller dvs dette er jo min nye måte å spise på, skal fortsette sånn resten av livet!! Og som du sier: med plalegging så blir det lettere å variere. Skal skrive en liste over forskjellige varianter (og så huske å handle inn det jeg trenger..hehe).

 

Jeg har våknet litt mer nå, kanskje på tide siden jeg faktisk er her for å jobbe? Arbeidslyst..kom til meg!! (her skal du motgang finne :))

 

"snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom for å øsnke deg en god kveld eller om du leser denne i morgen tidlig så ønsker jeg deg en god morgen.

Det er faktisk superviktig å variere maten. GR anbefaler faktisk 5 hjerteprodukter daglig. Foreksemper alle hjertegod produktene, kaviar, makrell i tomat. Det er nok mange flere jeg ikke vet om.

Det er vel i grunnen bare fantasien som stopper deg.

Dette går nok så bra skal du se.

Bare til å stå på videre.

Klem lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tsj.

 

Har ikke innstallert varmepumpe ennå selv(vi skal ha), men har ei venninne som har. De innstallerte det da de kjøpte en gammel gård, og huset var trekkfullt. Det ho forteller meg om varmepumpe er at det varmer godt i hele huset. Huset deres er på 3 etasjer.

Vet ikke om du ble noe klokere jeg, men det er å anbefale. Forstod det sånn at de sparer en del strøm også med den type varme :)

 

Lykke til med varmepumpa. :)

 

Sheba

 

 

 

Jeg kan melde meg inn i gjengen som har kjøpt for små klær. Jeg har til og med kjøpt klær for flere år siden som jeg likte den gang men som nå ikke faller i smak og som jeg har gitt til Fretex! Helt nye klær! (Kjøpt for flere år siden)

 

Tror jeg skal gi meg med det. Min mor fortalte meg en gang at (hun er forresten slank) en gang holdt hun på å legge på seg' date=' og hun fikk en kommentar fra et eller annet mannfolk om at hun var begynt å bli brei over baken. Vel, hun fant seg en av buksene sine som var veldig trang og gikk med den og spiste bare sunnt. Til slutt passet buksen...

 

Hun har forresten fortalt meg den historien en trillion ganger og hun ergrer seg grønn over at jeg ikke kunne ha hørt på henne for lenge siden.. hehe.

 

Været er skiftende her i Bergen, akkurat nå titter solen frem. Har faktisk klippet plenen og jeg var fullstendig utkjørt etterpå og var ikke engang ferdig. Må si at det var høyt gress! Har ennå noen plener igjen og akter å komme gjennom de fleste, sålenge regnet holder seg unna. Skal spise litt nå for jeg ble svimmel og var helt dehydrert. Så nå har jeg drukket vann og skal spise meg litt lettyoughurt og et knekkebrød. Og så fortsetter jeg ute.

 

Forresten. Eksen min ringte her i sted og har bestilt varmepumpe til huset mitt (han eier fremdeles halvparten). Bare lurer på om noen har erfaringer med varmepumpe og kan fortelle meg litt om det. (Stoler ikke helt på hva han forteller meg, :) )

 

Håper alle får en fin tirsdag.

 

Ciao

 

Klem fra tsj[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tsj.

 

Har ikke innstallert varmepumpe ennå selv(vi skal ha)' date=' men har ei venninne som har. De innstallerte det da de kjøpte en gammel gård, og huset var trekkfullt. Det ho forteller meg om varmepumpe er at det varmer godt i hele huset. Huset deres er på 3 etasjer.

Vet ikke om du ble noe klokere jeg, men det er å anbefale. Forstod det sånn at de sparer en del strøm også med den type varme :)

 

Lykke til med varmepumpa. :)

 

Sheba[/quote']

 

 

Heisann Sheba.

 

Tusen takk for tipset, det blir mest sannsynlig varmepumpe her også da. :)

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en super preken!! Er glad for alle tips jeg :) Så ja' date=' jeg skal prøve ¨å variere. Må det siden jeg skal holde på så lenge...eller dvs dette er jo min nye måte å spise på, skal fortsette sånn resten av livet!! Og som du sier: med plalegging så blir det lettere å variere. Skal skrive en liste over forskjellige varianter (og så huske å handle inn det jeg trenger..hehe).

 

Jeg har våknet litt mer nå, kanskje på tide siden jeg faktisk er her for å jobbe? Arbeidslyst..kom til meg!! (her skal du motgang finne :))

 

"snakkes"[/quote']

 

Hahaha, jeg ler godt av "arbeidslyst .....osv.

 

Ville bare innom for å si hei og spørre om du har hatt en grei dag i dag. Håper det. Selv har jeg hatt en topp dag, med masse uteaktivitet (i hagen min). Har fått veldig mye energi av det, føler jeg. Samtidig har jeg en god tretthet i kroppen, som vil gi meg en god natts søvn, tenker jeg.

 

Denne helgen blir det jobbing på meg, går i turnus, og hver 3. helg har jeg vakt. Så nå er det min tur. Gleder meg til å treffe kollegaene mine, de er alle veldig greie. :)

 

Men tror nok at jeg kommer innom disse sidene, spesielt på søndag, da har jeg senvakt og skal være alene, så i pausen min går jeg nok innom her og leser og ler, dere gjør meg alle i godt humør. Tenk på det, det er en virkelig god gjerning, hehe.

 

Ikke glem å variere kosten nå da :)

 

God natt klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva? Det ble servert boller her i dag (på jobb) og jeg klarte å takke nei :) Så nå føler jeg meg supersunn! Te er godt det også??? Jepp.

 

Ellers går det bra, har nok ett stykke igjen før jeg kan kalle maten min variert, men i dag har jeg hvertfall spist noe annet til frokost. Spiste brød med hjertego leverpostei på, fantastisk godt! Mat er jo godt...den sunne også!

 

Takk for hilsner alle sammen, dere er så gode å ha, føler nesten at jeg går på kurs med dere...hehe!!

 

Ha en super dag videre, så tastes vi nok i løpet av helgen!

 

Stor klem fra fredags-Vilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært som takket nei til bolle. Vettu må få skryte litt av meg selv også. Der jeg har jobbet i dag så er det boveiledning med psykisk utviklingshemmede og i dag så har vi baka boller og servet dette til flere som bor på samme sted. Jeg tok ikke en bolle:D

 

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, du er enda dyktigere enn meg, tenk å måtte bake uten å smake...stor viljestyrke!!

 

Håper det går bedre med dattern din, unger kan være skikkelig slemme, dessverre.

 

Ha en fin jobbehelg da, så tastes vi :)

 

Klem

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk godt det er med helg. Vi sov til halv ni alle sammen i dag, og det var såååå bra :) Mini på 3 pleier å vekke oss mye tidligere til vanlig!

 

Intet nytt under solen i dag, spisingen går fint, håper på et bra resultat på mandag.

 

Nydelig sol ute i dag, far og 6åring har dratt på fotballcup, så jeg og mini skal finne på noe. Vi må hvertfall ut å handle en bursdagsgave, også skal vi nok vanke litt på lekeplassen :)

 

Ha en strålende lørdag alle sammen!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få sovet ut! Jeg var oppe kl 06.00 i dag fordi jeg skulle på jobb så jeg er rimelig segen nå. Skal ha meg en liten lur nå, tenker jeg. Sånn er det med småtroll, de vekker en til alle døgnets tider helt til de blir så stor at de kan nesten sove til alle døgnets tider, :). Min yngste er snart 11 år og jeg har 1 på snart 14 og en på 17, så det er store gutter. Og så er de mørke i røsten og er høye! Det er også en sjarmerende tid. Hver alder har sin sjarm mener nå jeg.

Men de er nå ganske herlige når de er små :)

 

Håper du får en fin helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen? Håper det går bra med deg. Holder du motiveringen oppe? Du som var så flink og ikke spiste boller her hin dagen. Det var virkelig flott, vet at det er vanskelig men det er IKKE UMULIG. Stå på Vilde, GI ALDRI OPP!!! Det gjør ikke jeg og det må ikke du heller. En dag er vi der...........i mål. Og så skal vi holde oss der også, men det er en annen historie sant. :)

 

Jeg ønsker deg en super søndag. Håper været er bedre der du er, for her regner det som bare det. Jepp, Bergen på sitt verste. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, sender noen heia rop til deg. Kan du høre at jeg roper i det fjerne : Heia, Heia, Heia Vilde ! stå på nå dette skal du klare og vill du klare. Dett klarer vi sammen.

 

Ha en flott søndag og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

 

Takk for hilsner Trude og Eve!!

Her går det veldig bra, jeg gir ikke opp det her nei..hehe, kan ikke det når jeg er så godt i gang! MEN - helgene er definitivt de dagene som utfordrer meg mest. Ungene skal jo ha litt godteri....og det er lange dager hjemme med mini når far i huset er borte med eldste :) Det har gått greit da, regner med det er ned i allefall en kilo i morgen (ok jeg har snikveid meg :))

Sola som skinte her i går er borte - så det er Bergen-tilstander her også Trude!!

Mini er i bursdag akuratt nå, og etterpå skal vi spise middag hos svigers. De pleier å servere steik - så det går greit....gidder ikke å veie maten der, men regner med at jeg klarer å forsyne meg med ca det jeg skal ha :)

 

Ja..jeg gleder meg litt til veiedag i morgen jeg. Utålmodig sjel ...hehe!! Skulle gjerne vært i mål "i går"....men må jo bare ta tiden til hjelp.

 

Vi driver å vurderer sydentur i februar, DET er jo motiverende til tusen. Det hadde vært deilig å kunne føle seg sånn nogenlunde i badedrakt.....og det er jo mange uker til, så hvis jeg fortsetter som nå så er det faktisk mulig å karre seg under 100 til da. I wish.... :)

 

Jaja, jeg får henge opp litt klær jeg tror jeg.

Ha en super søndag alle sammen!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du er superflink. Du har et superbra pågangsmot og det er noe som man trenger med denne endringen av kosthold.

Må ikke slite det ut med så altformye husarbeid nå da. Jeg for min del er ferdig med jobbehelgen og skal nå bare slappe av.

Ha en fortsatt strålende dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...