Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Hei Krepsedama og alle andre som titter innom til oss.

Vil bare ønske alle sammen ei riktig god jul. Merker at jeg allerede er blitt litt mere avslappa til hva jeg putter i munnen i disse førjulstider..Det blir nok ikke den beste veiedagen i morgen,men jeg satser på å holde sånn noenlunde stand i jula ,og heller komme sterkt tilbake etter nyttår.

Nå er min bedre halvdel i ferd med å legge i vann pinnekjøttet , og jeg akter å kose meg på julekvelden med det og alt det gode tilbehøret.

Har handla inn til endel gode salater som jeg har tenkt å friste meg selv med i romjula.

Riktig god jul alle sammen.Skal nok stikke innom her av og til!!

Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Ja, nå er alt i rute og jeg skal faktisk se God Morgen Norge på TV2 ( jeg må skynde meg for de har allerede begynt), men jeg ville bare innom å ønske god jul på selveste dagen.

 

Her er treet pyntet og bordet dekket, Vi venter barn og barnebarn til middag i kveld, og da blir det ribbe av begge slag med medisterkaker og julepølse. Det lukter av granbar og rundt meg er det mye rødt og gull; jeg bare må frem med all messingen til jul og nå står den nypusset og oser stemning sammen med røde sløyfer.

 

Dette var ment bare som en liten julestemning til deg Sebra og alle andre på tråden her (kanskje du er der også Goro?) med ønske om kjempefine juledager!

 

Juleklemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott og koselig julestemning hos deg Krepsedama.( her går det også i rødt og gull. til en opplysning ) Nydelig!

Her er alt klart og jeg skal tradisjonen tro en tur i kirken nå. Hadde veiedag i dag og ble gledelig overrasketmed 800 gram ned.

Nå skal jeg kose meg med god samvittighet i kveld.

Håper du får hygget deg sammen med storfamilien.

Vi skal ha tre av barna våre her ikveld , så det skal bli trivelig her også.

Klem fra meg til deg!

Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann.

Her er det fryktelig stille for tiden.Håper du/dere har hatt en fin jul.

Her er det påan igjen med trim.Har ikke kommet igang med registrering av mat enda , men må vel til igjen.Etter veiing på nyttårsaften gikk jeg nok opp et lite kilo, men det skal ikke bli langvarig. Det ble masse deilig mat i jula. Litt mere enn beregna, men jeg var rimelig flink til å trimme , så det gikk ikke så verst heller da.... Håper det har gått fint med deg også Krepsedama , og at vi kanskje får flere damer på tråden etterhvert. Det er nok mange over førti som gjerne vil ha bort noen kilo nå på nyåret. Det er bare å henge seg på her dere , så kan vi heie på hverandre!!

Klem fra Sebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente/dame på snart 48,med "svart belte" i slanking...føler jeg iallefall.Gikk GR kurs i våres,og det gikk kjempebra,-som en lek nesten!! Men etter en trist regnfull sommer,og en separasjon...ble det masse trøstespising.Resultatet ble at absolutt alle kiloene jeg hadde kvittet seg med snek seg på igjen,og så pluss enda noen.(noen som kjenner til dette?)Men vet du,-jeg VIL IKKE gi meg!!!Synes jeg hadde det SÅÅÅ godt med meg selv i en lettere utgave,-det var godt for både helse,trivsel og velvære...tilogmed huden min ble flottere...Vil tilbake dit,og synes det er verdt å starte forfra igjen.Andre har sagt,:"at du gidder...spis og kos deg og ha det bra."Men det er nettopp det jeg gjorde på GR kurs.Mye mat,frukt osv.Litt styrete med veiing av mat,så det kuttet jeg litt ut.Ned gikk jeg allikevel.Kosemerkene er det vanskeligste for meg...der sprekker "budsjettet" støtt og stadig.Men altså,-jeg vil,jeg vil, jeg vil.....og skal få det til jeg også.Lykke til oss damer over 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grode.

Velkommen på tråden.Selvfølgelig er her plass til deg også. Bare hyggelig å være flere om å dra lasset.

Jeg er 46 år og gikk på GR kurs i høst , men prøver å få av de siste kiloene på egen hånd. Det gikk bra helt frem til jul . Nå har det sneket seg på litt igjen , .

Ser ikke mørkt på det , for nå vet jeg hvordan det skal gjøres. Masse trim og masse sunn og deilig mat: )

Vennlig hilsen Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... og når det er sagt må jeg bare få gratulere deg Sebra :-) Først ned 0,8 på julaften og så opp bare ca det samme på nyttårsaften etter hele juleuka!! Fy, søren - det er bra det! :-)

Jeg har nok plusset på et par kilo, men kanskje er det bare bra - hva vet jeg?

 

Etter en skikkelig lang og god jule- og nyttårshelg måtte jeg returnere hjem fra jobben på torsdag med feber. Med feber på 40,6 på lørdag ble det legevakta med påfølgende røntgen på meg. Den kunne fortelle at jeg hadde fått lungebetennelse og matlysten er ikke på topp. Så da kan det jo være greitt å ha noe å tære på. Fatter ikke hvordan man får slikt jeg - hadde ikke vært ute og gått tur i kulda på mange dager og kledde meg skikkelig på nyttårsaften når vi gikk ut kl. 12. Vel, skitt au - gjort er gjort. Nok om det - er sykmeldt ut uka og er så langt i dag feberfri - kryss fingrene!!

 

For nå er vi i 2008 - et nytt år med nye muligheter!

Og velkommen til deg Grode - jo, her er det plass til deg du. Håper du henger med oss ei stund. Det er viktig å kunne støtte hverandre i den kampen vi fører for et bedre liv. Jeg valgte bedre i stedet for lettere med vilje. For når vi blir litt lettere blir alt så mye bedre; både å bevege seg, huden som du selv nevner, men også psyken vår. Og det henger jo sammen med at når vi er mer fornøyd med oss selv enten det er vekten eller summen av alt, så stiger selvfølelsen og..... ja, da er vi inne i den gode ringen.

 

Så derfor bretter vi opp erma og finner frem hverdagens herlige oppskrifter på det som er best for oss i lengden. Stå på til "alle" dere for et bedre liv i det nye året!! Jeg har veiedag på fredag - og her blir det dårlig med trimmingen inntil videre....... Men er vi optimist så er vi optimist .....

 

Selv har jeg det ganske godt akkurat nå! Bortsett fra ekstra kilo er jeg på stedet hvil i forhold til siste innlegget på julaften: Her er fortsatt julepyntet - med noen julestjerner færre riktignok - men messing, røde sløyfer og nisser forteller om en fordums julestemning - og frokost-TV er over for i dag. Uff, jeg må dra litt i pleddet - uhmm - kaffe er godt :-)

 

Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha deg tilbake , Krepsedama.

Synd at du har pådratt deg lungebetennelse i jula.Håper du blir såpass at du kan nyte de ekstra fridagene en liten grann også....

Kos deg med kaffe og gjerne store krus med te , så tenker jeg det løsner snart.

Jeg har studiedag i dag , men måtte starte med å registrere ukas vekt.

Gikk nok opp mer enn de 800 i løpet av nyttårshelga , tror jeg. Hadde en liten tjuv veiing en av dagene , og det så ikke særlig lystig ut. I går var det veiedag igjen . 200 opp siden nyttårsaften. Det eg jeg godt fornøyd med , for det betyr i realiteten en god del ned de siste dagene : ).( har enda ikke lært meg å få ikon i teksten). Ønsker deg riktig god bedring , Krepsedama!!

Nå gjelder det å ikke bli fristet av alle matrester (kakerester) etter julen. Vi fikk ikke mindre enn tre konfektesker under treet. Har klart å gi bort den ene,de andre står usprettet enda og er trygge inntil videre.

Ha ei fin uke både Krepsedama og Grode og ellers andre som måtte stikke innom her !

Klem fra Sebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jo, nå nå ser livet lysere (og forhåpentligvis også lettere) ut. Feberen er borte og jeg ser den nye januardagen på en annen måte.

 

Flott å være tilbake i gammelt gjenge igjen! Ja, da skal vi se........ hva var det du sa om julerester, Sebra? Jo, du nevnte julekaker... men de tok jeg med på jobben onsdag i forrige uke: stablet alle julekakene sammen i en boks og tok de med. Og vet du hva? I går var jeg såvidt innom jobben med sykmelding og kakene var nesten spist opp :-) Og jeg har ikke gått opp et gram av restene av julebaksten!! Det var vel et greitt slanketips vel?

 

Vi hadde rakfisk på nyttårsaften - det har vi hvert år med masse venner - og i år var vi 12 til bords. Av tilbehøret som hakkede rødbeter, sylteagurk og sjalottløk ble det selvfølgelig rester, og disse har jeg brukt opp. Sylteagurken og mesteparten av løkrestene blandet jeg i et beger med lettrømme som sammen med litt urtekrydder nå har vært dressing på min salat.

Rødbetene tok jeg sammen med resten av løken i kesam (kan også bruke yoghurt eller lettrømme) og dette har jeg brukt som saus/dressing på karbonader til middag. Begge disse bør prøves til karbonader - mmmmm - nydelig.

Nei, da gjenstår julepålegget og da mener jeg kjøttpålegg. I dag tar jeg sylte, rull og alt av svin (har til nå ligget i oppbevaringslake) sammen med masse grønnsaker - gjerne ferdig lapskausblanding om det er ønskelig - i en gryte. Lager en mager saus - brun eller hva en liker best - og vips så er en deilig lapskaus ferdig. Og det beste ved det er jo at jeg ikke da blir fristet til å spise brødskive med pålegg (eller syns jeg må for ikke å kaste). Pynt litt med tomat og persille, basilikum eller rosmarin ... nam Og til dessert kan kanskje anbefales litt ananas i biter??

 

Nei, nå er gode råd dyre - eller rettere sagt - de må jo være billige :-) ....!! på denne måten mener jeg??

 

Jeg kjenner jeg er på hugget nå - grrrr ... håper når jeg går på vekta på fredag at vekta viser 67,? Nå er jeg vel eplekjekk, men nå er det ihverfall sagt og jeg håper og tror at uttalte ønsker er mer bindende både overfor seg selv og andre.

Hallo!!!! Hørte dere dette..... hvor dere enn er......?

 

Søren - kan jo ikke begynne å gå tur enda heller - må vel vente noen dager til.....

 

Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå , Krepsedama. Var vekta som du ønska?Venter spent på rapport....

Takk for gode resteråd!

Jeg har hatt en fin trimmetur sammen med ei vennine i kveld. Nå har jeg satt en pizzadeig og venter bare på at den skal heve seg ferdig , så blir det lørdagskveld i stua .Skal prøve å få legge inn tid til trim i mårra også , foran veiedagen på mandag. Nå håper jeg at jeg snart er tilbake der jeg var før jul . Kjedelig å bli hengende lenge med de samme kiloa som jeg kvitta meg med i fjor !!

God helg til deg !!

Hvor ble det av Grode??

Er du der ute??

God helg til deg også , om du skulle titte innom!!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Veiinga gikk kjempefint; nåla stoppet på 67,9 så det holdt - jippiiii..... :-)

 

Takk for du følger med meg, Sebra. Jeg skal love å gå innom hver dag - å være sykmeldt vil nesten si det samme som å være utmeldt av nesten alt, men nå er det normalen igjen. Jobben på mandag og jeg skal følge med deg jente. Vi får holde tråden vi to ser det ut som - men det går vel bra :-)

 

Har vært på shopping i dag; nye støvletter og kjempefin jakke (str. 36 - måtte bare fortelle det altså). Bukser også, men de var 38. Nei nå er det bra du.

 

Ses i morgen? eller mandag. Lykke til med veiinga du også Sebra ....

 

...... og Klems fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så koselig at du var der Sebra :-)

 

Tenkte jeg skulle snikveie meg i dag for å se hvordan jeg har tolket helga og matinntaket - fredagskveld og lørdag - og tjo hei - enten du tror det eller ikke; 67,7!! Så da tenkte jeg å måtte meddele dette da vettu.

 

Ja, 36 og 36 - det kan jo være 2 forskjellige størrelser det alt ettersom, og dette - både jakka og buksene var av merket Tara og det er jo for den voksne. Det var absolutt ikke for å hovere altså, men tenk'a - litt ok var det jo :-)

 

Ellers har jeg tenkt å ta beina fatt i dag. Har jo ikke gått tur på nyåret takket være lungebetennelsen, men i dag skal jeg ta meg en tur.

 

Nå er det frokost; 1 egg og 1/2 banan (eller 1 liten) + kaffe. Den lukter ferdig forresten. Mmmmmm .......

 

Ha det så lenge da - klemz fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så var jeg her igjen da! Har gjennomført vel en times rask gange og det var nyyyydelig. Ikke så altfor varmt, men noen få varmegrader hjelper da på sånn at det ikke blir glatt og iset. Her er for øvrig bart og ikke noe snø annet enn i høyden.

 

Så da er jeg inne i den gode gamle rutinen igjen forhåpentligvis og nå ser vi våren lyst i møte - gjør vi ikke?

 

Ha det så lenge.. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Krepsedama.

Så flink du er til å holde vekta. Men var ikke du hele 171 cm?

Da er du vel ganske slank og fin nå? Må ikke overdrive heller , da kommer rynkene snikende vet du....

For meg er det ingen fare for rynker , enda ...

Var på vekta i kveld. Den viste 200 gram ned , så nå er jeg snart tilbake der jeg var på julaften...om 800 gram vel å merke.

Har blitt ganske avhengig av trimmeturene mine , så det kommer jeg uansett til å fortsette med .Det kan vel snart bli noen skiturer også .

Her hvor jeg bor er det fint å gå tur rett utfor døra , så så lenge det er bare veier , blir det nok til at jeg går på beina.

Ha ei fin uke !!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flink du er Sebra - nesten nede på førjulsnivået - du greier det i alle fall til den 24. og da er du i fullt trav.. Braaa!! :-) :-)

 

Har hatt et par hektiske dager på jobben nå med kurs 2 første dagene - uten datatilgang i går og møte i dag så jeg har ikke tatt meg tid til tråden når jeg har kommet hjem på kvelden. Men nå er jeg her igjen....

 

Gikk tur på tirsdag sammen med ei venninne - vi skal ha fast trimdag på tirsdager så da er jeg sikret 1 dag i uka. Har faktisk tenkt meg ut i dag etter jobb og mat. Kjente det faktisk i vristen og leggen at det var lenge siden jeg hadde gått tur og da vet du det er på tide. Nei, en må nok sørge for å holde seg frisk slik at rutinene kan holdes i hevd.

 

Rynkene ja - men de kommer jo uansett! I alle fall så blir en jo fin med klær på .. og det er jo også noe. Jeg har tatt et valg; heller 100 rynker ekstra enn å fylle dem - for når du nærmer deg 62 så skal det det jo noe til å holde de borte.

 

Nei, når jeg blir toogseksti da tar livet til....

 

Rynkete klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Er bare en liten snartur innom for å hilse på .

Skal i 95 års dag i morgen .Den dama står den virkelig respekt av!!

Bor fortsatt hjemme og klarer seg selv for det meste . Det er ikke snakk om noe enkel byleilighet heller. Vedfyring , snømåking og blomsterbed rundt huset.

Vi får stå på , så holder vi oss godt vi også , tenker jeg..

Flott at du er i gang igjen , Krepsedama.

God helg fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Glemte å rapportere veiinga jeg på fredag, men det var vel fordi det ikke var noe å rope hurra for. Jeg hadde ikke gått et eneste gram ned siden fuskeveiinga så nåla stanset på 67,7 den. Men i forhold til forrige fredag ble det jo 200 gram da :-)

 

Tar av meg hatten jeg........for 95-åringen! Tenk å være så heldig da du. Ja, vi får være litt snill med oss selv vi også så kanskje vi får være frisk og leve noen ekstra gode år.

Håper det var en fin feiring.

 

Her snør det litt i dag og temperaturen ligger så vidt over 0, så det er nok litt glatt. Har tenkt å gå meg en times tur i dag, så vi får lure den inn mellom skiskytinga på TV.

Ellers har jeg tatt trimmatta mi inn på stua og målet er 15 sit-ups og 15 push-ups

hver dag. Hva tror du om det da Sebra?

 

Vi snakkes - Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ,takk. Feiringa var fin. Mye gode snitter og selvsagt kaker....

Vanskelig å stå over , så det ble ei lita snei av forskjellige sorter.Tok fram fitnessballen da jeg kom hjem. Det var så slapsete ute ,at jeg grua meg for å gå ut i går kveld. I dag når jeg våkna , lå det snø ute. Jeg henta fram trugene og tok meg en tur i skogen . Måka snø etterpå,så jeg fikk vel brent bort det meste. I dag varta gubben opp med pinnekjøtt og tilbehør. I følge fjordland , fikk jeg i meg 997 kcal på det måltidet. Det er ikke småtterier. Lover ikke så godt for veiinga i morgen . Apropos veiieng ,Krepsedama. 200 gram må du være riktig fornøyd med. Hvor mye har det blitt tilsammen nå da?Det blir vel vanskeligere til mindre vi har å ta av ,vil jeg tro?Dersom jeg går ned 200 gram i morgen ,skal jeg være godt fornøyd med det.Kryss fingrene for meg da!!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårn, mårn! Kjekt å høre at feiringa gikk fint. Tenker jubilanten var fornøyd da. Og du som var ute med truger - søren så fint det høres ut:-)

 

Ja, her ligger det også snø - ikke mer enn 10 cm i lavlandet riktignok, men den er gruelig bløt pga varmegrader. Hadde det vært kuldegrader vil jeg tro vi hadde hatt nærmere halvmeteren. Vanskelig å gå i slapset, men trøsten får være at det forbrenner mer kalorier på samme strekning - det tar i alle fall lenger tid å gå og det tar på leggmusklene. Godt det..!

I dag har jeg bestemt meg for å gå hjemmefra (etter jobb når middagen er inntatt) og til Treningssenteret som er ca 8 km. Der skal jeg - nei, ikke trene - men derimot legge meg i sola en halv time som en belønning og så kommer gubben og henter meg. Det er som med hundene; det er viktig med belønningene.

 

Du lurte på status med vekta, Sebra og den er som følger:

Jeg hadde et mål om 67 kg. Gikk ned 16,3 kg til 65,7 (191107) for å ha et par kilo å gå på når normalen startet og det viste seg å være riktig. Mot jul lå jeg og vaket på 67 komma et eller annet og der er jeg igjen med 67,7 - altså nøyaktig 2 kg over det laveste. Pr i dag er vekttapet 14,7.

MEN - jeg har funnet ut at jeg heller vil være 65 og derfor må jeg jo litt under det for å holde den vekta på normalen. I den startgropa befinner jeg meg nå så jeg skal altså ned noen kilo til.

 

Men vi går trøstig videre vi - ikke sant? Lykke til med veiinga Sebra - det er i dag er det ikke?

 

Klem fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Turen gikk bra. Full fart med kjetting på goretex-skorne - det gikk som bare det. Noen kuldegrader så det hadde frosset på, men det gikk så det knaset. Og litt bitt i kinna. Velfortjent soltime og nå er jeg hjemme og nettopp kommet opp av badet. Det kjennes bare herlig og nå er det beina på puffen og en god kopp kaffe - uhm... Nei, dette er livet du :-)

 

Hvordan gikk det med veiinga di da Sebra? Du hadde veiing på mandag - eller tar jeg helt feil nå...grr - huff?

 

Følger spent med. Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Veiing på mandag. Det gikk omtrent som jeg frykta. Etter feiring på lørdag,pinnekjøtt på søndag og rester etter søndagsmiddagen i dag , måtte det bare gå en vei. Pila viste 200 opp idag....

Vel, vel ,man kan vel ikke være like flink hele tiden heller.

Jeg har litt igjen til målet enda.Starta på 84.7 i slutten av august og har som mål å komme under 70. I dag stod vekta på 76. Julaften var jeg ned på 75,som er det letteste jeg har vært de siste 15 åra i allefall.Har tenkt å nå målet mitt før jeg skal reise til varmere strøk i juni,så det er sagt.

Må si du har vært flink Krepsedama. Det er kjempedeilig når en kjenner at kroppen blir lettere og formen blir bedre.

Vi får bare stå på videre. Ha ei fin uke!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Synes da ikke at det er fritt fram for surefjes på denne, Sebra. Det er bare 1 kg til 75 igjen - og da har du tross alt gått ned ca 10 kg! Hører du - 10 kg! Det er kjempebra det altså :-) :-)

Vel, jeg vet også at 1 kg nødvendigvis ikke er bare - bare, men vi vet vel begge to at hvis vi biter tenna sammen og står på videre, så er denne kiloen fortid. Og hvem ler best da? Jo, det er vi, og etter oss ligger fettranden skal du se.... :-)

Skal vi være enige om å bite tenna or'ntlig sammen ut februar - eller? Steinhard utprøving på kort tid så å si, og hvor mye tror du vi kan greie da? Kanskje kan det være en "ny start" ....... og en forpliktelse på et vis.... Kan det ha noe for seg eller?

 

Venter spent på svar - klem fra Krepsedama

 

....... og vi venter spent på om også flere henger seg på........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonitota

Hei!

 

Jeg er 40 år med mann og 3 barn, bosatt i Oslo. Jeg begynte på 1. kurs tirsdag den 8/1-08, så i dag skal jeg på mitt 3. kursmøte og har altså holdt på i 2 uker.

Det har gått veldig bra uten de store utskeielsene. Jeg hadde veldig problemer med å få i meg nok kalorier i begynnelsen, men man lærer så lenge man lever, så har lært meg noen knep og det går greit nå. Har fått "dilla" på mandler, og der ligger det en del kalorier + at de er veldig sunne.

 

Min vekt var ved kursstart hele 81 kg., og jeg er 165 høy. Jeg ønsker å gå ned til 64 kg før sommeren, men tiden får vise...

 

Jeg er i alle fall veldig motivert til å fullføre kurset, og har allerede planer om et kurs 2. Er det noen av dere som har samme planer?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Krepsedama. Det er alltid kloke og gode ord fra den kanten ,har jeg forstått. Joda, det er ingen grunn til surmuling. Vi har vært veldig flinke!!

Det skal vi fortsette med.

Det vart seint i kveld, spennende håndballkamp og sein kveldstur for min del.

Får skrive mere en annen kveld.

Velkommen Antonitota,Hyggelig om du "slenger" deg med!!

Nå får jeg gå og finne puta mi. God natt til dere!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...