Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Jeg veier 65 kilo og spiser det som er bra for meg. Slik er det!

 

Denne sannheten bør jeg pode inn i hjernen min så tydelig som bare mulig. Med lang fartstid som slanker er jeg helt uvant med å ha stabil vekt. Siden jeg debuterte som slanker i første gym har jeg vent meg til at vekten enten er på vei ned eller på vei opp. Aldri stabil.

Jeg har vent meg til et unaturlig fokus på mat og mye dårlig samvittighet hver gang jeg spiser noe søtt og fett.

 

Saken er jo den at kroppen min fint klarer å regulere dette selv. Kroppen min vet hva den trenger, og vet hvilke mengder som trengs. Jeg må bare huske å kjenne etter hva jeg virkelig har lyst på, og la kroppen regulere inntaket.

 

65 kilo er en helt normal vekt for kroppen min, og det koster ingen store anstrengelser å holde vekten stabil.

 

 

(for de som måtte være nye lesere i tråden min: "Dagens sannhet" er en type tankekort/affirmasjonskort som skal hjelpe meg å holde fokus på målet - ikke på det jeg er misfornøyd med. Sannheten formuleres alltid positivt slik jeg VIL det skal være.)

 

Jeg veier 65 kilo og spiser det som er bra for meg. Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen! Så deilig med skitur på fredagen! Det er jo egentlig den aller fineste delen av skisesongen nå!...jaja, ikke føret kanskje da, men...!

 

Dagens sannhet er rett og slett gullkorn! Og da mener jeg de sannhetene du presenterer daglig, ikke bare den i dag! Takk skal du ha! De er virkelig gode!

 

Jeg kjenner meg forøvrig veldig godt igjen i den fra i dag- det er uvant å ha stabil vekt. Jeg har nok hatt det i perioder før også, men det har nok stort sett vært i ammeperioder- da har jeg spist enormt mye uten å legge på meg. Dvs det er forsåvidt kanskje ikke det å ha en stabil vekt som er uvant, men det er uvant å tenke at jeg har det! Jeg tenker alltid at jeg egentlig er i ferd med å legge på meg....hver gang jeg skal på vekten tenker jeg at jadda, nååå kommer det, nå har jeg lagt på meg! Enten det, eller så slanker jeg meg og forventer å gå ned. Kanskje det er her nøkkelen vår til stabilisering ligger! Vi må tror på at det er det vi holder på med!! -og det er faktisk helt sant; det koster ingen store anstrengelser å holde vekten stabil! Uvant å tenke det og - men helt sant!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Takk for hyggelig tilbakemelding, svusj. Jeg har jo lurt på om dette med "dagens sannhet" blir for sært og egosentrisk - så det er kjekt å høre at noen kan kjenne seg igjen i det jeg tenker/skriver.

 

I ettermiddag er det kurs og veiing. Kommer tilbake i morgen med rapport - og ny sannhet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Vi hadde kurskveld på Hold vekten i går, og det gikk brillefint. Hadde gått ned ett kilo siden forrige veiing i februar (gikk glipp av mars-møtet).

Er veldig glad for det. Dette betyr at jeg både har kvittet meg med de 0,9 kiloene jeg gikk opp på nyåret (januar og februar-veiinga på HV), og at påsketillegget er tatt hånd om.

Supert! :-)

 

Nå skal jeg åpne dagens sannhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg tar stilling til papirer her og nå og holder pulten ryddig. Slik er det!

 

Det papirløse samfunn er ikke akkurat overbevisende. Jeg synes det er MYE papir i omløp. Tidvis kan det bli mange uspesifiserte stabler på skrivepulten av lønnslipper, huskelapper, artikler jeg skal lese senere, kontoutskrifter, kvitteringer, giroer, oppskrifter, bilder, brev, postkort, referater etc etc.

 

Sånn behøver det ikke være.

Papirer skal fortløpende tas stilling til. Giroer betales, møteinnkallinger legges på forfall, brev besvares, kontoutskrifter og lønnsslipper kontrolleres og arkiveres, beskjeder gis videre, bilder settes i album. Og så videre.

 

Enten har jeg bruk for papirene og tar vare på dem i en dertil egnet ringperm/mappe - eller så kaster jeg dem etter å ha "utført oppdraget".

(Og - det som havner i ringperm SKAL være ferdig hullet og arkiveres på rett plass - ikke bare puttes løst i ringpermen sånn at det faller på golvet neste gang jeg tar permen ut av hylla...!)

 

Det er ingen vits i å flytte arkene fra stabel til stabel fordi jeg "skal se på de en annen dag". Det er sånn rot oppstår, frister forfaller og planer går i vasken.

 

Jeg tar stilling til papirer her og nå og holder pulten ryddig.

Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nå har jeg vært mye og snoket innom siden din i det siste. Og jeg har stor sans for dagens sannheter. Ikke så dumt med slikke tankekort, kanskje jeg skal invistere i den boken jeg også? Hvem har gitt den ut?

 

Jeg syns du har vært utrolig flink som har holdt vekten så lenge, selv om du gikk litegrann opp i jul og påske, så er jo det borte nå. Du må huske på at i slike høytider er det mange som går opp i vekt, men det å gjøre noe med det, slik du har gjort er det ikke alle som gjør.

 

Trener/trimmer du mye nå, i forhold til hva du gjorde når du gikk nedover?

 

Grunnen til at jeg har snoket så mye her inne er at jeg kommer til å "flytte" inn hit selv snart. Kanskje allerede i morgen, jeg skal begynne på hold vekten kurs i dag, men er usikker på om jeg er helt i mål. Men det var enten i dag, eller om en måned, så da valgte jeg i dag. Og kurslederen sa hun ville hjelpe meg med resten, visst det fortsatt manglet litt ;)

 

Jeg er skikkelig spent, og både gleder meg og gruer meg litt.

 

Håper du får en flott dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann biggirl. Så hyggelig å høre fra deg - og så kjekt at du snart er i mål med vektreduksjonen din. Jeg støtter deg 110 prosent med å starte på Hold vekten!

 

Boka heter "Du er hva du tenker. Veier til helse og livsglede" og er skrevet av fysioterapeut Liv S. Helgensen, utgitt på Cappelen i 2000.

 

Det er viktig å legge litt arbeid i tankekortene, slik at de passer akkurat til deg og det du vil oppnå.

Affirmasjonene uttrykkes alltid positiv og i presens, som om resultatet skjer akkurat nå. Unngå ord som ikke, aldri, og verbene bør og ønsker. Halehenget "Slik er det!" forsterker budskapet.

Selv skrev jeg mine affirmasjoner med min fineste håndskrift på noen lekre kort og hadde dem lenge i vesken. Hver gang jeg gruet til noe, følte meg mismodig eller pessimistisk, trakk jeg opp et tilfeldig valgt tankekort og fikk nærkontakt med mine ressurser, for å si det litt banalt.

 

Så ble de liggende urørt i skrivebordsskuffen min helt til tulla satte nytt mot i meg her om dagen.

 

Ønsker deg lykke til på kurs, og håper vi sees ofte her inne!

 

PS:

Jeg har selvsagt ikke noe med det - men kanskje du skal kalle deg selv noe annet enn biggirl nå, hvis big i denne sammenhengen var en beskrivelse av hvordan du følte deg da du meldte deg inn i Vektklubben? Du er jo ikke big lenger, så ingen grunn til å fortsette å innbille seg selv og omverdenen at du er det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg glemte forresten å svare på det andre du spurte om - om jeg trener mye nå i forhold til da jeg gikk ned.

 

Jeg trente nok ekstra flittig da jeg gikk ned, og særlig i vinter syns jeg det har vært vrient å få faste treningsrutiner.

 

Men det blir ca ti trimpoeng i uka ved hjelp av skiturer og rask gange. Målet er fortsatt å komme i gang med styrketrening hjemme. Nøyer meg foreløpig med mageøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg skriver mye om tankekortene mine - etter en idé fra boka "Du er hva du tenker".

 

Jeg har hatt god nytte av flere andre inspirasjons-/selvhjelpsbøker. Her er noen av dem:

 

Kirsten Fauken: "Gi sjelen vinger - frigjør ressurser du ikke ante du hadde" (Hilt & Hansten)

Julie Morgenstern: "Ditt ryddige jeg" (Cappelen)

Victoria Moran: "Hemmeligheter for kvinner" (Cappelen)

Kari Jaquesson: "10 minutter til en sprekere kropp" (Cappelen)

 

Ofte låner jeg bøkene på biblioteket først, men kjøper dem hvis de virker nyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott stabilisering, fullfres!

 

Jeg skjønner godt at du falt for "dagens sannheter" og denne tråden, biggirl! Og jeg ønsker deg lykke til med kurskveld! Kjekt om du kommer igang her!

 

Jeg er faktisk litt overrasket over at dette forumet er så lite i bruk og filosoferer litt over det- min erfaring er at det nettopp er i denne fasen vi trenger hverandre!? Kanskje noen tror at forumet ikke passer hvis vekten går litt opp?? Men det gjør det jo- for helt stabil er det jo ikke mulig å være...typisk etter ferier- etter påske var jeg faktisk oppe i to kilo over stabiliseringsvekten min! Skrekk og gru! Men til forskjell fra tidligere har jeg tatt tak i det- og ikke latt de to kiloene bli til...fem og syv! Nå er jeg tilbake på stabiliseringsvekten jeg også- og er veldig glad for det!

 

Høres ut som vi har samme trimform, fullfres- jeg har veldig god erfaring med "rask gange" og gjerne i litt bratt terreng. Jeg går ikke nødvendigvis lange turer, men jeg går hver dag!

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for kjapt svar :)

 

Det med å starte hold vekten kurs har vært planlagt fra starten av. Jeg bestemte meg for å prøve å gå ned på egen hånd, og heller melde meg på kurs visst ikke det fungerte for meg, eller når det eventuelt buttet i mot. Jeg har jo klart å gå ned i vekt på egen hånd før, så jeg hadde tro på at jeg skulle klare å kvitte meg med en del av kiloene på den måten. Men å komme hit jeg er i dag, hadde jeg absolutt ikke trodd jeg skulle klare på egen hånd. Jeg har hatt veldig mye hjelp av vektklubben da, det skal sies;) Jeg har vel egentlig vært en jojoslanker som så mange andre her inne, jeg har gått ned i vekt til jeg har vært fornøyd eller bare tatt en "pause" til etter ferien o.l. så har alle kilo plassert seg tilbake på kroppen min igjen, innen jeg har "skjønt" at det var på tide å ta seg på tak igjen. Men nå vet jeg jo det at det ikke går an å ta seg en lengre pause fra en livsstilsendring, for det er jo det dette her har blitt. En kan heller ta time out en dag eller to en gang i blant, visst det er spesielle ting som skjer.

 

Jeg har også trent/trimmet mer enn jeg gjør nå, og da kanskje spesielt mye i vinter, da jeg lå på rundt 20 tp i uken. de siste ukene har jeg ligget jevnt på 14 tp i uken, men jeg ønsker å trappe ned til 10, etterhvert. Håper på å "bake" dette inn i stigningen på antall kcalorier. Mine tp består stort sett av stavgang, i tillegg til en DVD som jeg trimmer til 3 dager i uken (dvden ønsker jeg å fortsette med, men nå kan jo jeg det meste av den utenatt). Via den filmen får jeg trenet både armer, rygg, mave, rumpe og lår.

 

jeg skal se neste gang jeg er på biblioteket om jeg kan finne noen av de bøkene der. Jeg er nemlig en ivrig bibliotekgjenger;)

 

jeg tok "utfordringen" din på strak arm, og har nå laget en tråd på forumet "ned 20-30 kilo" (det er der jeg har holdt til) om de også mener jeg bør skifte nick. Og grunnen til at jeg valgte biggirl har du helt rett i, for jeg er bitteliten i høyde, bare 154 cm ;)

 

Ha en fin dag videre

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme situasjon som dere, har gått ned mange kg (ved hjelp av internettkurs), var i mål i høst, men trenger å følge nøye opp. Med en gang det er jul, påske eller familiebegivenheter, fyker vekten opp, men jeg har lært å gripe tak i det med det samme. Etter påske prøvde jeg å spise litt mindre uten å registrere hvor mye jeg spiste, men det gikk ikke - jeg måtte til pers og skrive inn alle måltider.Er det flere som opplever det samme, at dere må registrere inntaket for å ha kontroll selv etter en tid på stabilisering? Er enig i at dette er en viktig tråd, og det er inspirerende å se at andre opplever det samme som en selv. Har også vært jojo-slanker gjennom et langt liv, som så mange andre, men det må være slutt.

Har også stor sans for tankekortene - de som er gjengitt så langt, gir mersmak - skal også prøve å finne den boka på biblioteket. Ser plutselig på skrivebordet mitt med nye øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei igjen

Teksten i tankekortene er helt og holdent min egen, basert på livsområder som jeg ønsker å forbedre meg på. Les: Der jeg har idealer jeg ikke helt har klart å leve opp til.

Så man trenger forsåvidt ikke boken for å få det til.

 

Boka "Gi sjelen vinger" var sånn sett enda viktigere enn "Du er hva du tenker", for det var den som hjalp meg til å sortere mine drømmer, lengsler og ambisjoner.

En matnyttig bok med mange arbeidsoppgaver som gir de hjelp til å se på tilværelsen og hverdagen med nye øyne.

 

Jeg åpner et nytt tankekort for hver dag, og merker at det hjelper meg å holde fokus.

Oppfordrer alle til å sette ord på sine egne mål på denne måten - det virker!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fullfres!

 

Så morsomt å lese hva du har drevet med i det siste, og så fint at du er tilbake der du skal være! Jeg ble skikkelig stolt jeg, da du ga meg æren for at du kom i gang igjen. Det fortjener jeg ikke, men hvis jeg bidro litt er jeg kjempeglad :)

 

Jeg rapporterer inn i dag i stedet for fredag jeg, for i morgen blir det så travelt og så reiser vi bort i helgen.

 

Dagens sannheter er flott lesning. Jeg lurte på om jeg skulle prøve noe liknende, men da måtte det nok bli en i uka, ikke en om dagen tror jeg! Og foreløpig tror jeg ikke jeg har overskudd nok.

 

Men jeg er også noenlunde tilbake på sporet, veier 65 kilo som jeg (iallfall foreløpig :)) skal, og de to siste ukene har jeg trimmet jevnt. Imidlertid ikke på morgenspinning som jeg har pleid - jeg vurderer å sette inn et støt for å få til det igjen. Men det blir ikke i morgen tidlig - jeg har vært på to timers stepmaraton i dag, og det får holde for et par dager iallfall! Er dønn sliten, og føttene verker. Måtte selvfølgelig heve step'en også - jeg er vel antakelig litt gal!

 

Vel, med det ønsker jeg deg en riktig god kveld og lykke til videre. Skal prøve å titte innom her med jevne mellomrom, men jeg har jo fortsatt ikke klart helt å bestemme meg for om jeg hører til her inne eller ikke... ;)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg er hva jeg tenker. Slik er det!

 

Det er min sanne overbevisning at tanker kan endres, og at hva jeg tenker påvirker hva jeg føler, hvordan jeg har det, hva jeg utstråler til mennesker rundt meg, hva jeg makter - kort sagt: hva/hvem jeg er.

 

Ikke dermed sagt at dette er lett. I så fall hadde jeg vel ikke vaklet slik mellom tro og tvil, passe vekt og overvekt, tilfredshet og misnøye, effektivitet og utsettelse, trygghet og engstelse.

 

Men hvor det er liv er det håp. :-)

Jeg arbeider systematisk for å "overskrive" negative tanker med positive tanker som leder meg mot mine mål.

 

Om man hele tiden sier til seg selv at "dette klarer jeg ikke", kan man fort få rett.

Og vice versa! :-)

 

Jeg er hva jeg tenker.

Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Tulla - du kan trygt ta mye av æren for at jeg kom i støtet igjen. Ofte er det tilfeldigheter som puffer en i gang, og denne gangen kom du med dine oppmuntringer i helt rette øyeblikk. Takk, igjen!

Er det ikke utrolig hvordan vi påvirker hverandre - helt uten å kjenne hverandre??

 

Affirmasjonene/tankekortene kan både være veldig konkrete og mer generelle. Det kan være så enkelt som at "jeg bruker tanntråd hver dag" eller "jeg rer opp senga mi hver dag" - eller av den typen som dukket opp i tankekortet mitt i dag: "Jeg er hva jeg tenker" eller "Jeg tilgir alle feil jeg gjorde i går", "Jeg føler nå dyp indre fred og stillhet" osv.

 

Du kan også lage tankekort for en spesiell anledning, hvis det er noe du trenger å peppe deg opp til.

"Jeg snakker med klar stemme og får fram mine synspunkter på en overbevisende måte" - hvis du skal legge fram en sak, for eksempel.

Man bør bruke tid på å visualisere sannheten, se for seg at det går akkurat slik man vil, forestille seg hvordan det vil kjennes etc.

 

Og det er selvsagt helt fint å begynne i det små!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg holder kroppen glad ved å bevege meg så ofte jeg kan. Slik er det!

 

Kroppen er skapt for bevegelse. Og jeg blir glad av å røre på meg.

Jeg kan merke det helt konkret hvis jeg synker sammen i tiltaksløshet og/eller bekymring: Det hjelper umiddelbart å reise seg, stille seg midt på golvet og "åpne opp" kroppen ved å gjøre noen store, luftige bevegelser (kall det gjerne dans...) med armer og bein.

Er jeg frossen og gruer til å gå ut, hjelper det å ta et par minutter på stedet jogg. Effektivt for å komme over dørstokkmila! :-)

 

Jeg passer på å gå hver gang jeg skal på møter eller besøk som ikke ligger for langt hjemmefra.

Jeg løper gjerne opp eller ned trappen for å hente ting som ligger i en annen etasje.

Jeg reiser meg heller selv enn å be andre hente noe.

Jeg tar trappen i stedet for heis/rulletrapp.

Jeg parkerer litt langt unna.

Jeg melder meg frivillig til plenklipp og snømåking.

Jeg takker ja når noen inviterer meg på tur eller spasertur.

Jeg er skikkelig utstyrt for fjelltur både sommer og vinter, og elsker Tur!

Jeg har lært meg å like husarbeid fordi det innebærer bevegelse.

Og ellers er jeg hyppig observert liggende på matta med mine mageøvelser, eller jeg jogger med høye kneløft mens pastavannet koker opp - eller jeg tar en slags dans når det kommer fin musikk på radioen.

Og nå er det snart sykkelsesong - hurra!

 

Jeg holder kroppen glad ved å bevege meg så ofte jeg kan.

Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt med en skikkelig aktiv tråd- jeg gleder meg til å gå innpå her og lese, jeg! Både dagens sannheter og annet!

 

Og dagens sannhet i dag er en viktig påpekning- det er egentlig veldig enkelt å kapre trimpoeng (eller om man ikke noterer det som det trimpoeng, men man bare får litt ekstra bevegelse...) ved å gjøre såpass enkle ting. Det meste av det er heller ikke særlig tidkrevende! Jeg går nesten bare trappene på jobb for tiden -og jeg har parkeringsplass ca 15 min gange fra jobben- bare de to enkle tingene gjør faktisk at jeg får beveget meg en hel del mer enn før!

 

Jeg er skikkelig imponert over deg, (nå:)Smallgirl! Det var litt av en nedgang- det krever jo masse viljestyrke!!

 

Så skal vi sammen hjelpe hverandre sånn at vi holder oss på trivselsvekten vår!!

 

Min utfordring ligger i at jeg ikke helt har funnet formen på stabiliseringen min, selv om jeg holder vekten- går hverken opp eller ned, egentlig. Men jeg spiser for lite - ikke så mye mere enn jeg spiste da jeg gikk ned - på hverdagene. Jeg "tør" liksom ikke spise mere... Men så koser jeg meg ekstra i helger eller hvis det er noe spesielt. ...og det som bekymrer meg mest er at jeg "snoker" i skuffene! Det er ikke bra! Jeg utfordrer herved meg selv på å heller spise litt mere av "normal" mat jevnt over- og forbeholde kos til helger- og ihvertfall ikke til skuffesnoking! Fysj!!

 

Så!! -nå er det sagt "offentlig" og da håper jeg at jeg lettere får orden på spisingen min!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nok en flott sannhet i fra deg i dag :)

 

Jeg har nok en del å lære av deg, når det gjelder å bevege meg litt mer på fritiden, selv om det er mye bedre enn det en gang var :)

 

Jeg skal ha en trimfri dag i utgangspunktet i dag, men det betyr ikke at jeg skal sitte stille. Planen er at jeg skal ta en del husarbeide etter arbeidstid i dag, og det skal jeg gjøre med glede siden det da blir en del bevegelse.

Så takk for at du minte meg på at det finns gleder ved husarbeid også, etter lunsj skal jeg sette meg ned å skrive en liste over hva jeg skulle ha gjort i dag ;)

 

Og takk svusj, jeg har mye viljestyrke og pågangsmot. Og kansje ikke minst konkurranse innstinkt. Jeg hater å tape, og jeg skal jaggu ikke tape for vekten heller :) Stå på, slutt med skuffesnokingen din, så tenker jeg du finner formen på stabiliseringen snart.

 

Håper dere begge får en flott, sunn og aktiv helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

April er mer enn halvgått. Før vi vet ordet av det, kommer det godvær og skjørteføre. Best å starte bearbeidingen av lodne, vinterhvite legger... :-)

Jeg har et tips i så måte:

Akkurat nå har Apotek1 halv pris på en kroppspleieserie fra ACO. Der finnes det en selvbruningskrem - "Sun kissed" - som gir kjempefin farge, lukter godt, er lett å føre på. Den er rimelig i utgangspunktet, og et knallkjøp nå som det er 50 %.

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

jeg lar meg lett inspirere og jeg tar utfordringer på strak arm, ikke det at det egentlig var en utfordring til å ta husarbeid, men jeg ser utfordringer i det meste ;) Og siden jeg er ett konkurransemenneske av rang, så gjennomfører jeg nesten alltid det jeg planlegger, så også denne gangen.

 

Håper du får en flott og sunn helg med masse bevegelse

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips med leggene, fullfres! Det trengs, for jamen er det lite fristende å "pakke dem ut" etter vinteren! Jeg har ikke forsøkt den serien i det hele tatt, men nå skal jeg jamen gjøre det!

 

Ellers går ting stort sett som det skal med hensyn til maten, tror jeg, selv om jeg nok bruker for mye av mine tilmålte kalorier på kos for tiden. Jeg går sjelden over 2000 på en dag, men burde nok forbeholdt flere av dem til vanlig mat. Men som jeg skrev tråden til smallgirl- jeg merker at jeg er mye bedre på planlegging, og det hjelper ihvertfall uansett!

 

Ha en fin søndag - planen min er å gå en god tur på fjellet. Jeg håper på å få med en eller flere av mine søte "små"...men det blir jo vanskeligere etterhvert som de blir eldre og i større grad må få bestemme selv hva de bruker søndagen til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har god tid hver morgen. Slik er det.

 

I stedet for å kose med misnøyen og fortsette å fortelle meg selv at det er tungt å stå opp og at det alltid blir litt for travelt, velger jeg heller å stå opp i tide. I tide til å dekke et innbydende frokostbord og spise frokost med familien.

I tide til å dusje/stelle meg, kle meg pent, ta på smykker og få med meg alle tingene jeg trenger før jeg forlater huset. Inkludert sunn og god niste.

 

Jeg har god tid hver morgen.

Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...