Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Hei.

 

Herregud som jeg har gruet meg for dette.

Ved å utsette det er det som å dytte problemet under teppet. Man kan skimte kulen, men man ser ikke hva slags grums som ligger der.

 

Vel, jeg har ramla heilt av. Jeg har trått så feil. Jeg kommer meg ikke opp igjen.

Internettkurset gikk åt skogen da min laptopp sviktet.

 

Patetisk argument, ikke sant?? Men når jeg ikke lenger kom meg på nett, så gle alt ut. Og når jeg først kom på nett var jeg ikke heilt ærlig om tingenes tilstand.

*skammer meg*

 

Jeg var i lykkerus over resultatet 17 januar. Men så, den 21 januar hadde vekta gått opp til 102,8

 

Siden den dagen har det vert på hodet uttafor stupet.

-Ja, bare ut denne uka her, for på mandag, da skal jeg.

-Bare i kveld, i morra skal jeg skjerpe meg.

 

Og slik går no dagene, og ukene. Og jeg eser utover.

 

Faktum er at jeg har spist potetgull, eller cheese dodels, og en pose stratos kosepose, eller freia eventyrblanding HVER kveld den siste måneden.

 

Jeg har mange ganger startet så bra, med sunn frokost, og sunn mat på jobb. Holder til over barnetv, så er det å ta en leggeklar unge, trappe henne vrælende inn i bilen for å kjøre på kjosken, for mamma greier ikke mer, hun MÅÅÅÅÅ ha sjokolade, og hun MÅÅÅÅÅ på kjosken før vesla legger seg.

 

Og når jeg først er ærlig her, èn gang skjedde det etter at hun hadde fått på seg nattdress...............hallo, hun er 2 år...........

 

Ja så sjuk er jeg.

 

Det er "lett" å dette utenfor stupet slik, når jeg er alene. Min bedre haldel er borte i mange mange uker av gangen, og da er jeg fri til å fråtse.

 

Og når jeg i tilegg IKKE IKKE trimmer..... Jo, jeg har sett på KJ dvd`en.... "sett" på den altså............

 

Jeg er nå feitere enn noen gang, jeg er pløsete og oppblåst. Jeg merker stor forskjell på alt jeg har av klær.

Jeg greier knapt å sitte med ene foten over den andre, da må jeg hjelpe å dra den overste over med handa.

Jeg har ett fett-forkle som bare ikke er sant.

 

Jeg kjenner t-shirtene mine stramme oer ryggen, pga enorme valker der, som bare vokser.

 

Jeg satt i badekaret i går kveld, i har sånn vanlig badekar, sånn alle hadde i husene sine på 70 tallet, og når jeg skulle bøye meg og ta ut toppa, som ikke har snor, så jeg måtte ta handa ned til selve toppa, hadde jeg store problem, mage er i veia.

Når jeg skal plukke opp leker på gulvet må jeg skree når jeg bøyer meg, slik at magen kommer ned mellom beina, hvis ikke stopper den i låra mine, og jeg kommer meg ikke ned.

 

Jeg kjenner all huden i annsiktet sige mot øynene mine når jeg bøyer meg, og jeg blir kortpusta, høres ut som om jeg har astma.....

 

Jeg blir sliten av å gå opp trappene, jeg har store problemer i barnehagen hvor jeg jobber. Ankler og knær værker.

 

Jeg skammer meg sånn.

 

Jeg har vert i en enorm spise sprekk siste tiden i tilegg til godteriet. Annenher kveld har det gått ned en halvlilo grillede kyllinginger, 3 dl bernesaus, og 2 dl ris............

 

Vann?? Har jeg ikke drukket.

 

I tilegg har en veninde av meg, som jeg ikke har sett på en stund, hun har gått den 18 kilo. Og jeg ble ikke det minste glad på hennes vegne. Jeg ble bare misunnelig. Graver meg selv enda lenger ned i selvmedlidenhet, og rettferdigjør overfor meg selv at jeg med god samittighet kan nyte den posen med sjokolade, og den potetgullposen, for jeg skal jo begynne nytt og bedre liv i morra, jeg skal bare kose meg litt i kveld først..................

 

Herregud, jeg er patetisk.

 

Jeg har aldrig vert så tung som no, og jeg har heller aldrig sett så jævlig ut som nå. Og det er INGEN oerdrivelse.

 

Jeg er direkte pløsete, og ser jævlig ut.

 

Jeg har skrevet om dette til min mann pr mail, og vet jeg får støtte og oppbacking der. Heldigvis, takk og pris er IKKE han godtegris. Han spiser ikke sjokolade og potetgull......

Min mor skal bli med å dra meg ut på gå tur når mannen kommer hjem og jeg har "barnevakt.".

 

Og tallenes tale er klar, gikk på vekta i morres:

108,8 kg..........OPP 6 kilo på halvannen måned...........................

 

Jeg spiser meg ihjel dersom dette får fortsette, jeg ligger meg til døde på sofaen.

 

Har nå gått to internett kurs, "kastet bort" 3-4 tusen kroner, og blir bare tjukkere og feitere, og mer og mer patetisk.................

 

Herregud som jeg gruer meg til sommeren. Godt nå når jeg får gjemme meg under masse klær.......

 

Herregud, 108,8...............................

 

Kjære jenter, hjelp meg nå, gi meg det dere har av støtte, kritikk, rævspark, kjeft, tordentaler etc..............jeg TRENGER det og jeg FORTJENER det.

 

Tenk å gjøre dette mot datra mi. Tenk å sette meg selv i en slik situasjon at jeg ikke tør gå ut forde jeg er feit...........skal jeg virkelig mure henne inne på verandaen, heile sommeren slik jeg gjlr med meg selv?

Fortjener hun ikke mer?

 

Ærlig talt SKJERP DEG.

 

Det ER ikke forsent å snu.

 

Grøss, etter å ha lest dette så har jeg kommet frem til at jeg er en uhyggelig patetisk person, og at jeg MÅ snu nå, hvis ikke tar dette livet av meg........garantert.

 

Og min nydelig lille datter, som vi kjempet så hardt for, min icsi-prinsesse, HUN HORTJENER MER, MYE MYE MYE MER.

 

XXL: Takk for at du er innom og for at du bryr deg. Du er et menneske med stort hjerte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Du har helt rett: Det er ikke for sent og snu! :) Jeg er helt sikker på at når du virkerlig bestemmer deg, når du virkelig finner motivasjonen så klarer du det. :) Hvorfor skulle du ikke det? Det gjelder å ikke gi opp.

 

Finn deg noen mål som du ønsker å nå. ikke så store mål, men små mål som du kan jobbe mot i kortere perioder. Når du etterhvert når det ene målet etter det andre blir du mer motivert og får mer overskudd til å fortsette kampen mot kiloene.

JEG tror du klarer det og JEG tror du kan gå ned i vekt og hvis du tror det selv også kommer det til å gå bra. Lykke til! Jeg titter innom tråden din og følger med deg. Godt å ha deg tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Okinawa!

Det knøt seg inni meg da jeg leste de siste innleggene dine!

Stol på meg! Jeg skal være her og sparke, oppmuntre, vifte med pon-pons og være heiagjeng så mye du orker og litt til!! :)

 

Jeg er også forferdelig udisiplinert med det resultat at vekta kryper oppover så snart jeg lukker øynene!

Jeg må ha bitte bitte små mål til å begynne med for å få opp littegranne motivasjon. Jeg begynte med å ikke skulle veie meg lørdag og søndag. Jeg veier meg ellers hver eneste dag, men det var der jeg måtte begynne. Da jeg klarte det ble jeg super stolt, og gikk videre til å skulle veie meg annenhver dag hele uka, og ikke lørdag og søndag. Så små skritt må jeg ta for ikke å miste motet.

 

Så kanskje du kan begynne med å prøve å venne deg til Cola Zero istedet for vanlig Cola? Jeg vet det mases mye på at man skal drikke vann og helst bare vann, men jeg er av den typen som ikke fikser vann. Jeg må ha noe annet. Så jeg drikker Cola Zero, Pepsi Max og Fun Light saft. Fun Light liker vesla mi så godt også, så da var ikke det noe problem.

Jeg synes nå det er bedre å drikke sånt som det er lite eller ikke noe kalorier i enn å ende opp med å ikke drikke noe i det hele tatt jeg da :)

 

Stå på!! Dette skal vi fikse sammen! Du har en solid heiagjeng i ryggen, og den inkludere lille udisplinerte, vinglete meg hehe!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det var ett nytt innlegg fra deg, Okinawa, selv om det kanskje ikke var av det mest positive... Men jeg er glad det sto til liv med deg!! Og så lenge det er liv, er det håp!!

 

Jeg veide 108,9!!!! kg når jeg startet for 23 mnd siden. Jeg har gått ned 20 kg nå, så det er under 1kg i mnd.... Ikke mye, men det hjelper! Og 20 begynner jo å bli litt. Det jeg vil frem til er at om du får hjelp og snur trenden nå så er du fakttisk kommet ett langt stykke på vei innen juni.... Går du ned 500 gram i uka så det minus 10 kg før juli begynner... Og går du ned 1 kg i uka så er du minus 20 kg... Og du er frisk og rask, du kan trene til DVD'en din når dattera di sover. Når mannen din er hjemme eller du har barnevakt kan du gå turer! Dette klarer du!! Kjøp deg staver!! Da blir det enda flere trimpoeng på kortere tid, og hjertet pumper raskere!! Men jeg synes du skal ta deg en tur til legen din. Be om hjelp! Kanskje det finnes en overvektsklinikk på sykehuset ditt?? Ja, for du er overvektig.... Og du kan gjøre noe med det!!! Klarte jeg, så klarer du!!! Kanskje du kunne fått Reductil eller den andre medisinen som siler ut fettet av maten,( noe på Z??) Da kan du faktisk ikke spise fettrik mat for da får du diare'... ikke noe å trakte etter, eller hur??

 

Godt at du tore å komme inn her igjen!! Jeg er utrolig glad for det!! Jeg skal sparke deg hardt og lokke og motivere! Bare du kommer inn her!! Dette klarer du!! Og alle vi her skal hjelpe deg!!

 

Du er tøff, tøff, tøff!! Og du kan, kan, kan!! Sett deg små mål av gangen. (Av egen erfaring har jeg satt opp mål, men ingen dato. Jeg når det når jeg når det!)

 

STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR KLEM FRA MEG!!!!!!!!!

 

Hører du jeg heier på deg??!! HEIA! HEIA! HEIA! HEIA! HEIA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.....

 

Tusen tusen tusen takk for at dere stikker nesa innom meg.....og for at dere ikke mister troen på meg.

 

VAGGA:

Du skrier om motivasjon, men jeg må si at jeg har jo verdens beste motiasjon:

*Ekteskapet mitt, som lider forde jeg ikke liker å bli tatt på, kost med, ha sex, forde jeg er så feit.

*Min egen helse, jeg har jo sykelig overekt.

*Øke muligheten for å nå den ultimate drømmen, å bli gravid igjen. Overekt og prøverør er ikke en god kombinasjon.

*Å gi min datter ett sundt forhold til mat, og kropp, og ikke bli preget av min elendige livsførsel.

Hvor patetisk, og hvor teit er ikke jeg, som har all denne motivasjonen, men alikevel sitter her og trykker sjokolade inn i hodet???

 

Men takk VAGGA, takk for at du har tro på meg.

 

SALIA:

Her går det noen liter papsi max i løpet av en uke ja......Tror ikke jeg overlever uten den....

Prøver å drikke vann også, men greier aldrig så mye som 10 glass....

Og det med veiing, kanskje jeg skal ha det som mål, at jeg skal veie meg bare noen dager, for jeg veier meg HVER morgen OG kveld.... Blir en besettelse, har jeg gått ned, slakker jeg grepet og unner meg noe godt, har jeg gått opp trøstespiser jeg....

 

Og XXL:

Eller må vel skifte nick til "small" du nå....Du er så viljesterk, så dyktig, jeg tar av meg hatten.

Staver ja, jo jeg har staver, fåt tørke støv av dem nå når gubben kommer hjem.

Legen, pfft, han er det ikek mye hjelp i, en tynn stengel av en mann som satte seg bak i stolen og tittet på meg, og sa at en BMI på litt over tredeve ikke er sååå ille.

Men jo, jeg har tengt på Reductil selv. Og heller det enn disse andre du reffererer til, de får man hvist en del diare av, og det har jeg "ikke tid til"......

Men nå har jeg også lest at Reductil ikke hjelper alle, men det kan vel være vel verd å prøve.

Jeg bor på ett sted som ikke har noen slankeklinikk, så noe slikt er ikke mulig.

 

Tusen takk for at du heier på meg.

 

Vel, i dag er det nok en dag full av helvete. Og sjokolade. Og potetskruer.

Mannen kommer om noen dager, og DA, da blir det andre boller.

 

Jeg sitter her og tenker på hvor mye penger jeg har brukt på å slanke meg opp igjennom årene.....

Jeg var igjennom noen måneder med cambridge, Og jeg har ert igjennom 15 behandlinger med Bailine. Og to GRinternettkurs....

 

Husker en gang for en del år tilbake jeg bestilte time til fettsuging av magen. 8000 kroner takk. Husker jeg la meg på bordet, og så gikk det til helvete. Jeg har nemmelig en særdeles lav smerte terskel, og jeg gråt og bar meg så veldig når legen begynte å sette lokalbedøvende sprøyter i magen min, at legen avbrøyt operasjonen forde han nektet å gjennomføre det dersom jeg syntes lokalbedøvelsen var såååå vond.

 

Kan dere tenke dere hvor patetisk jeg følte meg når jeg sjanglet ut fra Medi3 med en følelsesløs mage, blågul av lokalbedøvelse, men fortsatt like feit...............Ikke engang DET greier jeg............herregud for en total fjasko jeg er.

 

NEi, det har vert mange slag opover.

Ett steg frem og tretten tilbake, to frem og 20 tilbake osv.

 

Jeg føler meg elendig nå.

Enorm, magen er i veia, den er stor og stram, navlen er enorm, jeg blir sliten, og annpusten av å gå opp trappa. Jeg har problemer med å stå over lenger tid, og jeg verker i kroppen generelt.

 

Håper og tror at alt blir lettere når kroppen blir lettere. Hvis den blir lettere.

-Ja men herregud, den MÅ jo det. Jeg kan ikke sitte her og "se meg selvb" ese mer utover nå?

 

Livet mitt er pr i dag ett helvete.

Lyspungtet er min datter, men hun er 2 år, og vil snart ikke sitte innesperret i huset lenger. Jeg tar hanne aldrig med på ting, for jeg er så feit at jeg tør ikke gå ut. Vil ikke at noen skal se meg. Og klær, ja det kan du bare glemme. Finnes ingenting jeg kan klem meg smart i.

Se i plus katalogen til ellos, det er jo SLANKE modeller... og alle tunikaer og slikt, de vil jeg, med min enorme mage se fødeklar ut i, for de har alle som en søm/band under bysten, og ja, for meg som er ENORM også der, så nei, det er vel greit for de med smal overkropp og bred rumpt.

Husk jeg er 120cm i midjen, og når jeg setter meg ned, så elter det frem en enorm diger hard stram pølse som presser brystene opp under haka......

Og under armene så er det enorme valker, liksom forlengelse av brysta, så armene hanger ned og utenpå disse valkene. Så armene mine henger ikke rett ned, men står lissom ut, forde overarmene blir liggende utenpå noen vanvittige valker.

 

Jeg gruer meg til sommeren, for å gå i varmen, å være langt oer hundre kilo, og ha valker og hud-mot-hud over alt, og svette bare man snur seg, ikke kunne gå ut, for det er døden å gå ut i slike enorme svarte telt av noen tskjorter....Kan ikke bruke singletter heller jeg, for nettopp pga de enorma valkene på siden av brøstet, så presses den feite overarmen utover og ser om mulig enda enda verre ut.........

Er det ind ute, klistrer t-shirten seg intil magen, og når jeg snakker med folk ser jeg dem inn i øynene, slik som det er vanlig å gjøre. Og alle, uten unntak står og ser på magen min. Nei, det er ikke innbildning.

Jeg har mer enn en gang fått spørsmål om graviditet.............

Jeg ser forjævlig ut, slike er det bare., JEg er da ikke blind. Jo, jeg er en snill dame, og jeg er flink å kjøre bil, flink å scrappe, og flink med eldre. Men jeg ser forjævlig ut. Jeg er ikke ett vakkert syn, ei heller igjennomsnitlig, jeg er en av de folk snur seg etter og tenker " å herregud".

Jo da, jeg er en ok person, men jeg ser virkelig ikke ut.

 

Skulle ønske jeg var så nøytral og normal at jeg IKKE ble sett, heller det enn å bli sett på med forakt.....

 

Men, på ONSDAG, da skal jeg gå tur, med staver, med mor.............den første av mange.

 

Desverre er mensen også i annmars, men det får stå sin prøve.

 

Det er virkelig ikke noe stas å være 110 kilo, og 170 høy, og med en dobbelthake, og en kropp som gjør at det finnes kun 4 bilder av meg og min datter sammen............. Trist!!

Jeg murer meg inne, åpner ikke døren når folk ringer på, drar ikke på besøk, liker helst å ligge opå sofaen.........

 

Mest behagelig. Har ikke energi, og overskudd. noe som er naturlig vil jeg tro, siden jeg er så enorm.

 

Jaja, det var ett lite innblikk i tankene mine i kveld.

 

Takk for at noen bryr deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag , kjære medmenneske, ta deg tid til å være lykkelig.

Du er et vandrende under på denne jord.

Du er enestående, uerstattelig. Vet du det??

Hvorfor står du ikke målløs, er du ikke glad og forbløffet over deg selv og over alle de andre omkring deg?

Synes du at det er så hverdagslig, så selvsagt at du lever??

At du får lov til å leve for å synge og danse, for å være lykkelig??

Hvorfor kaster du bort tiden på en meningsløs jakt etter penger og eiendeler?

Hvorfor gjør du deg en masse sorger om tingene fra i morgen og overmorgen??

Hvorfor lager du bråk, hvorfor kjeder du deg, drukner deg i tomme fornøyelser og sover når solen skinner?

Ta deg rolig tid til å være lykkelig.

Tiden er ingen motorvei mellom vuggen og graven, men plass til å parkere i solen.

Våkn opp av en likegyldig dag og opplev at du lever.

Du er til i dag. Ikke vent til i morgen! Noen synes om deg.

Noen er glad i deg!!

Så heldig du er.....

 

Ha en god dag!! :) Ukjent

 

 

Hei på deg! Måtte bare skrive dette værset jeg har kommet over. Synes det passet akkurat nå!

 

Skjønner du sliter... Og hva som fikk lasset til å velte, det vet jeg ikke...men tor det er noe mere enn overvekt. Selvtillitt har du ikke fått for mye av. Det er synd... MEN det er ikke for sent!! Tror du bør komme deg avgårde til legen din, selv om han sitter der spikertynn og lettere bakovervendt...Få resept på Reductil, så kanskje det kan motivere deg til å fortsette med livsstilsendring som skal vare evig! Når vekten går nedover kommer motivasjon og selvtillitten. Men du bør kanskje få henvisning til psykolog...tror du trenger en å snakke med og få sortert tankene så du kommer deg videre... Og du må kjøpe krom, og ta stor dose!! Den trenger du! Men begynn med snuoperasjonen i dag!! Du har ingen tid å miste!!! Jo fortere du begynner, jo fortere når du målet ditt!! Eller rettere sagt alle måla dine.....!! :) Ja, Okinawa, det er håp for deg!! Bare begynn så skal du se at det ordner seg!! Jeg er helt sikker!! Akkurat nå så kunne jeg ønske at du her hos meg... Jeg skulle ha dratt deg med ut, sparka deg i gang, banket motivasjonen inn i dag, passet dattera di, kjøpt klær til deg, og laget sunn mat til deg... Jeg skulle også ha ransaket huset ditt og erstattet gotteri og usunne ting med sunne alternativ. Jeg skulle gjerne passet dattera di så du og mannen din kunne hatt en helg alene til å snakke, kose dere og elske... og trene sammen!! Du bare må snu nå, så skal du se at den store drømmen din om barn nr to snart er på vei!! Dessuten så kan du bli den modellen for dattera di du ønsker, samt kone for mannen din....

 

Okinawa, kjenner du sparket i ræva??? Det er bare godt ment, du kjenner meg såpass at du vet det!! Dette skal du klare!! Og vi er her få hjelpe deg!!!!!!!

 

Stå på!! Se lyst på livet!! Husk at du er enestående og uerstattelig!! Bare du er du, og det er mange som elsker deg og liker deg!!! På en måte så setter du pris på livet, du skriver om hvor høyt du setter dattera di og mannen din. Men du må bli glad i deg selv!! Det fortjener du! Og ikke minst mannen og dattera di!!

 

Kjempeklem fra meg.....!!

Og kom snart inn og si hvordan det går... please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at vi bryr oss! Sammen skal vi klare dette, Okinawa!

Begynn i det små. Sett deg bitte bitte små mål.

Det er FLOTT at du skal ut og gå sammen med moren din på onsdag, men ikke gå langt. Gå en kort liten tur så du blir litt anpusten, også hjem igjen. Ikke gå så langt at du føler du ikke greier å gå hjem igjen! Du må være forsiktig med kroppen din vet du vennen!

 

Skal vi prøve sammen å klare å nå veie-seg-målet?

Jeg skal klare å veie meg bare annenhver dag. Sliter mer enn nok med bare det jeg!

Du kan veie deg bare om morgenen! Vekta om kvelden er anderledes enn om morgenen, gjerne høyere, så ikke vei deg om kvelden.

Vil du prøve dette sammen med meg?

 

Ikke vær lei deg for at du ikke klarer 10 glass vann om dagen! Jeg fikser IKKE 10 glass vann. Hvis jeg fikser 10 glass saft/Cola Zero om dagen føler jeg at jeg skvalper!

 

Slenger et heiarop din vei!

 

Okinawa er et nydelig sted, og du er et nydelig menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jenter, så utrolige dere er....

 

Tusen tusen takk for at dere er så støttende.

Ja, min kjære er nu hjemme, og i morgen skal vi ut og gå min mamma og jeg. Da skal vi finne frem staver og refleksvester, og labbe asted.

 

Vi har en viss rute og den tar en times tid. Det er passe godt.

 

JEg kommer nok til å gå ned en del de første ukene. Pleier det etter slike kjempesrprekker. Det går kjempefort første par ukene, og så stopper det nesten opp.

 

I*nni hodet mitt har det desverre blitt sånn at dersom jeg går ned, feires det med godt, ja, for jeg går jo ned, så litt kan vel ikke skade...... og går jeg ikke ned, så kan jeg trøste meg med noe godt for jeg skal staerte på nytt på mandag....

 

Halloooo, ikke rart jeg er feit. Med slike syke tankeganger.

 

Jeg har nå bakt meg nytt brød, med sammalt og siktet speltmel, sesamfrø, haregryn og hirse. Er dette speltmelet sunnere enn "vanlig" mel?

 

Vel, så var det dette med små mål da.

Jeg har to mål for morgendagen.

 

*Drikke 1 glass vann til hvert måltid.

*Gå en times tur

 

Så får vi se da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jenter' date=' så utrolige dere er....

 

Tusen tusen takk for at dere er så støttende.

Ja, min kjære er nu hjemme, og i morgen skal vi ut og gå min mamma og jeg. Da skal vi finne frem staver og refleksvester, og labbe asted.

 

Vi har en viss rute og den tar en times tid. Det er passe godt.

 

JEg kommer nok til å gå ned en del de første ukene. Pleier det etter slike kjempesrprekker. Det går kjempefort første par ukene, og så stopper det nesten opp.

 

I*nni hodet mitt har det desverre blitt sånn at dersom jeg går ned, feires det med godt, ja, for jeg går jo ned, så litt kan vel ikke skade...... og går jeg ikke ned, så kan jeg trøste meg med noe godt for jeg skal staerte på nytt på mandag....

 

Halloooo, ikke rart jeg er feit. Med slike syke tankeganger.

 

Jeg har nå bakt meg nytt brød, med sammalt og siktet speltmel, sesamfrø, haregryn og hirse. Er dette speltmelet sunnere enn "vanlig" mel?

 

Vel, så var det dette med små mål da.

Jeg har to mål for morgendagen.

 

*Drikke 1 glass vann til hvert måltid.

*Gå en times tur

 

Så får vi se da....[/quote']

Hei!! Dette var gode nyheter!! Godt å høre du har planene klare!! Og hjemmebakt brød! Så flink du er!! Speltmel er sunnere enn vanlig mel, men jeg kan ikke forklare forskjellen... kanskje noen andre??

 

Lykke til med måla dine i morgen onsdag!!!! Dette klarer du!!!!! Ett skritt av gangen!!!!

GOOOOOD TUUUUUUUUUUR!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var moro å lese! God tur med mamman din:) Satser på at det blir mange flere :)

Deilig med hjemmebakt brød. tror kcal innholdet i hvetemel og speltmer er det samme men lurer på om det er med fiber i speltmelet. Ikke stol helt på meg der, for det er fullt mulig jeg tar feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jenter' date=' så utrolige dere er....

 

Tusen tusen takk for at dere er så støttende.

Ja, min kjære er nu hjemme, og i morgen skal vi ut og gå min mamma og jeg. Da skal vi finne frem staver og refleksvester, og labbe asted.

 

Vi har en viss rute og den tar en times tid. Det er passe godt.

 

JEg kommer nok til å gå ned en del de første ukene. Pleier det etter slike kjempesrprekker. Det går kjempefort første par ukene, og så stopper det nesten opp.

 

I*nni hodet mitt har det desverre blitt sånn at dersom jeg går ned, feires det med godt, ja, for jeg går jo ned, så litt kan vel ikke skade...... og går jeg ikke ned, så kan jeg trøste meg med noe godt for jeg skal staerte på nytt på mandag....

 

Halloooo, ikke rart jeg er feit. Med slike syke tankeganger.

 

Jeg har nå bakt meg nytt brød, med sammalt og siktet speltmel, sesamfrø, haregryn og hirse. Er dette speltmelet sunnere enn "vanlig" mel?

 

Vel, så var det dette med små mål da.

Jeg har to mål for morgendagen.

 

*Drikke 1 glass vann til hvert måltid.

*Gå en times tur

 

Så får vi se da....[/quote']

Weeeeee!!! Så godt å lese!!! :)

 

Joda speltmel er nok sunnere enn vanlig mel i den forstand at det ikke inneholder hvete. Hvetemel er ofte grunnen til at folk også uten cøliaki blir oppblåste og får fordøyelsesproblemer. Jeg er blandt dem. Jeg spiser så lite hvetemel jeg bare kan. Hvete er visst omtrent bare stivelse har jeg hørt.... Ris og pasta og poteter er på samme måte...

Jeg lager blomkål-mos istedetfor potetmos jeg nå. Det er kjempegodt faktisk!

Jeg er ikke så flink som deg jeg da.... Jeg har ikke bakt brød, men jukser og kjøper Delikatess Sesam knekkebrød. De er uten hvetemel og smaker såååå mye bedre enn de andre !

 

Hmm.. Kanskje jeg skulle prøve å bake brød jeg også?? Jeg har en pakke med glutenfitt mel i skapet på kjøkkenet. Skulle egentlig bake brød til svigermor da de kom til Norge i jula, men så inneholdt det hvete-stivelse og dermed gikk ikke det. Hun er skikkelig hyperallergisk stakkar.

Du satte igang noen tanker der Okinawa :)

 

 

Masse masse god tur med mamma'n din i dag!! Kos dere og snakk i vei og nyyyyyt å være ute i frisk luft! Sleng deg i dusjen med en gang du kommer inn, så føler du deg frisk og opplagt etterpå!! :)

 

 

Heia, heia!!!!!!!

 

 

Og du:

Belønn deg selv med en nyskrellet gulrot og Kesam-dipp når du føler du har vært flink :) Kesam kan du blande med de små posene med dip-mix som står sammenmed potetgullet i butikken. Få gubben din til å kjøpe for deg hvis du synes det er tøft å gå forbi potetgull-hylla. Jeg vet jeg må holde meg unna de hyllene; ihvertfall visse tider av måneden..... *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere flotte jenter.

 

Hmm, kesam med sånn dippmix krydder, og gullerltter....Er det no`godt da?

Men man kan ikke spise så masse sikkert, bare litt??

 

Vagga og xxl, tusen takk for at dere er innom........

 

Vekt i morres: 109,2 kg.

Midjemål:120,0cm

 

Jeg HAR drukket 4 glass vann, i tilegg til mine pepsimax glass.

 

-og jeg HAR gått tur med mor. 50 minutter i sludd og vind.

 

Føler meg riktig så sprek...hehe.

 

Har nådd dagens mål!!!!!

 

Morgendagens mål:

*Skal IKKE veie meg.

*Skal gå ny tur med mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha nådd dagens mål!! Du kan være stolt av deg selv :)

 

Gulrøtter og kesamdipp er veldig godt. Kan selvfølgelig ikke spise enorme mengder men et par gulrøtter går an:)

Lykke til med målene imorgen. Gleder meg til å høre hvordan det har gått:)

 

stå på! Klem fra Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh' date=' dere flotte jenter.

 

Hmm, kesam med sånn dippmix krydder, og gullerltter....Er det no`godt da?

Men man kan ikke spise så masse sikkert, bare litt??

 

Vagga og xxl, tusen takk for at dere er innom........

 

Vekt i morres: 109,2 kg.

Midjemål:120,0cm

 

Jeg HAR drukket 4 glass vann, i tilegg til mine pepsimax glass.

 

-og jeg HAR gått tur med mor. 50 minutter i sludd og vind.

 

Føler meg riktig så sprek...hehe.

 

Har nådd dagens mål!!!!!

 

Morgendagens mål:

*Skal IKKE veie meg.

*Skal gå ny tur med mamma.[/quote']

Hei på deg!! Så glad jeg ble da du hadde skrevet litt om hvordan dagen din hadde vært! og du har nådd måla dine!! Gratulerer!

 

Vekta går litt opp og litt ned, jeg blir fryktelig påvirket med mens osv.... Ok, vekta er det samme i dag som lørdag. Neste onsdag har du sikkert gått ned! Flott med tur og vanndrikking!! Hva med å belønne deg selv de dagene du har oppnådd målet ditt?? Hva med klistremerke?? Barnslig, ja, men du jobber med barn og det kan jo være det virker motiverende?? Etter feks 5 eller 7 klistremerker på kalenderen så blir belønningen ett eller annet! Men ikke noe spiselig... kjøp deg heller noe du ønsker deg, treningsvideo, trimapparat, strikk, joggesko, jakke e.l...Da ser du det helt tydelig hvor flink du har vært...

 

Kjempebra jobbet!! Lykke til i morgen!!! Og lov meg det at du kommer inn hver kveld og rapporterer hvordan det har gått... Jeg venter på deg!!

 

Klem fra XXL

 

 

Og unn deg grønnsaker med dipp!! Tar du en hel boks med kesam mager så er det ca 220 kalorier...grønnsaker kan du spise så mye du vil! Gullerøtter, selleristang, agurk, paprika!! Frots så mye du vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unn deg grønnsaker med dipp!! Tar du en hel boks med kesam mager så er det ca 220 kalorier...grønnsaker kan du spise så mye du vil! Gullerøtter' date=' selleristang, agurk, paprika!! Frots så mye du vil!!![/quote']

 

Er det ikke flere kcal i en boks mager kesam?? Da skal jammen jeg og frotse i kesam og grønnsaker! NAMMMMMM!!! :) Lykke til i dag Okinawa! Du klarer det. Lover du å stikke innom å fortelle hvordan det har gått i dag? Klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh' date=' dere flotte jenter.

 

Hmm, kesam med sånn dippmix krydder, og gullerltter....Er det no`godt da?

Men man kan ikke spise så masse sikkert, bare litt??

 

Vagga og xxl, tusen takk for at dere er innom........

 

Vekt i morres: 109,2 kg.

Midjemål:120,0cm

 

Jeg HAR drukket 4 glass vann, i tilegg til mine pepsimax glass.

 

-og jeg HAR gått tur med mor. 50 minutter i sludd og vind.

 

Føler meg riktig så sprek...hehe.

 

Har nådd dagens mål!!!!!

 

Morgendagens mål:

*Skal IKKE veie meg.

*Skal gå ny tur med mamma.[/quote']

Jeg ble anbefalt å bruke kesam og blande den med dipmix hvis jeg ville ha litt forandring :) Å dyppe gulrøtter, agurk eller rå blomkål er faktisk kjempesnadder og noe man kan sitte og kose seg med utover kvelden.

 

Så flott at du nådde målene dine for dagen!! Bitte små mål er lurt!

 

Helt enig med XXL: Unn deg et klistremerke for hver dag du når et mål. Når du har 7 klistremerker kan du jo kjøpe deg noe fint? En parfyme, en god krem eller kanskje et par sko??

Eller kanskje det å kjøpe noe koselig til den vesle datteren din er like belønnende for deg? Det er det for meg ihvertfall hehe. Det er noe eget å se at de små blir glade over en overraskelse.

 

Når jeg tenker meg om..... Det var ingen dum ide.... Hmmm... Kanskje jeg skulle finne på noe sånt jeg også? hehe

 

Heier masse på deg! Kom innom i dag og fortell hvordan det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flere kcal i en boks mager kesam?? Da skal jammen jeg og frotse i kesam og grønnsaker! NAMMMMMM!!! :) Lykke til i dag Okinawa! Du klarer det. Lover du å stikke innom å fortelle hvordan det har gått i dag? Klem vagga

Det var det det sto på boksen. Men man bør vell kanskje bruke krydder dip-miks oppi i tillegg!! Hva det utgjør av kalorier vet ikke jeg, men om jeg har lyst på dipog grøspiser jeg det jeg vil. Drikker ikke melk og da går det også på melkerasjonen. Hører mange sier det er så godt med kesam vanilje som frukt-dip!! Jeg klarer ikke spise det...men for dere andre er det sikker godt!!

Dipp i kveld????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...