Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Kjempeflott!

Det viser jo bare at du er i ferd med å "få med deg huet" på slaking også! :)

 

Å klare å la være å kjøpe snop og brus o.l. når man er stressa er bare helt flott!!

 

Jeg må handle inn påskeegg til vesla nå jeg da... Jeg får få gubben til å fylle det og kneble meg tror jeg hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Er det ikke deilig å være på vei ned selvom det bare er 200 gram? Jeg jubler hver gang jeg har nedgang jeg og tenker at ned er ned.

fortsett det gode arbeidet, og jeg er imponert over at du klarte å la være å kjøpe sjokolade og annet godis! (Det klarer nemlig ikke jeg) Du har ståpåvilje du!

 

heia heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt påskeferie?? Skal du være hjemme i påska?? Vi har hjemmepåske i år, så kom innom vektklubben om du kan!!

 

Jeg har planlagt middagsmenyen i påska, for å gjøre innkjøp deretter. Vi skal kose oss med lam og stekte potetbåter! Ikke fløtegratinerte poteter.... for da blir det ikke vin til... Hjemmelaget pizza og taco var også ønskene her... fisk i dag og i morgen... Har også satt opp trimavtalen!!

fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Jaja, så langt rakk selvkontrollen.

Blæææh.

 

Jeg sitter her og har vondt i hodet, og i halsen, er hes, og hoster så det river nedi brystet. Utover ettermiddagen har kroppen blitt mer og mer øm. Tror nok at veslas og gubbens forkjølelse er i ferd med å smitte over på meg!

 

JAja, "godt" jeg får det nåe jeg har påskeferie da, så jeg slipper å være hjemme fra jobben.

 

Vel, i kveld måtte jeg på butikken å hente pakke med nye klær, pluss kjøpe halspastiller..... Syntes synd på meg selv, og "gledet" meg litt, for jeg kjente at "nå skal jeg snope, jeg fortjener det, det er synd på meg" følelsene kom for fult. " Det er jo påske, det er lov da å snope", osv osv osv......

Skumle tanker.

Gått og "drømt" om sjokolade i dungevis i ettermiddag, fikk tilogmed overtalt mannen til å dra på besøk til en kompis, så jeg fikk frotse alene med all sjokoladen jeg sjal kjøpe.

 

Men, når jeg kom på butikken fant jeg ut at jeg skulle "sprekke med måte".

Det skulle "gå til helvete med en litt mindre smell denne gangen.

 

Så alle mine fantasier om freia eventyrpose, stratos kosepose, potetgull, kyllingvinger og berneris, ja den ble redusert.

 

Ente opp med å kjøpe meg to VELDIG GROVE rundstykker, en pose sånn soletti happy mix, sånn saltstenger og slikt i en pose, små figurer. to sjokolader, caramello. Og det var det.

 

Det er mye, patetisk mye, MEN betydelig mindre enn hva som var planen/drømmen/ønsket osv....

 

Så egentlig er jeg ganske fornøyd, og i skrivende stund har jeg den aller siste biten av caramello i munnen, og den smaker GODT, ikke av dårlig samvittighet.

 

I morgen er det familiebesøk på formiddag, og da er det storinnhandling.

Skal ha en del besøk i påska, så noe greier blir det handlet inn, som ikke akkurat er sunt. Men, det ER tross alt påske.

 

Gikk 50 minutt med mamma i snøværet i dag.

 

Såå egentlig er det da ikke så verst, eller???

 

Fortsatt god påske mine kjære nye venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet!! :)

 

Du er kjempeflink!!!! Ja det er lov å kose seg litt når det er påske, og ja det er lov å synes synd på seg selv.

Nå har du jo vært så flink så lenge at et kosemerke eller to når du er syk har du jaggu lov til synes jeg!! :)

 

Masse god bedring til deg, og håper forkjølelsen er kortvarig nå som du har ferie og skulle kunne nyte den sammen med mann og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det du holder på med!! Ja, og du hadde jo planlagt en større utskeielse enn det ble...! Så noe har forandret seg i hodet ditt! Kjempebra!!

 

ett tips; neste gang du har lyst på noe godt lag deg bananasplit!! Kjøp lett is, 1 banan og lag sjokoladesaus av options, prøv med halve vannmengden. Det er utrolig godt, og samtidig har du ikke fått i deg så mange kalorier..!!

 

Ha en fortreffelig påske! vi skrives!!!

 

Dette skal vi klare helt fint!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Hei og hopp...........

Oi, den banansplitten hørtes god ut.

 

vi har kjøpt is til påsken, men det ble vanlig hennig olsen vaniljeis.....

-ikke så smart sikkert.

 

Vel, formen er stadig bedre, litt hoste og litt snørrete og tett i nesen, men ellers ok. Desverre har denne syykdomspåska ført til null mosjon. Jeg forsøkte å trille vesla på butikken på lørdag, men det var blytungt, forde jeg var tett, og ble enda tettere på vei opp bakkene.

 

Men siden vekta til tross for dette har krøpet enda litt ned, så er det vel supert.

 

I morres viste den 106,4. Det er vel ok, når den viste 109,2 for 1 mnd siden.

Jo da, jeg vet, ikke lurt med mer enn 500 gr i uka. Men jeg kan ikke hjelpe for det, jeg synes under 3 kg på 4 uker er litt lite.

 

Men det er typisk meg, det er ett eller annet som ike er riktig ett sted. For det er altid slik at de kiloene som formelig "renner" av alle andre, de sitter som spikret på meg.

 

Har en veninne som har gått fra å jobbe i bhg, til å vaske for iss. Hun spiser og slikt som flør, dvs mye snakx om kveldene, som biff og berne, potetgull, osv.... men hun som var alminnelig når hun bytta jobb, 165 høy, og 59 kg, hun er nå 50 kg, og strålende fornøyd med sine nye slanke kropp...........

 

Hallo, om jeg hadde jobbet 400% stilling i iss hadde jeg ikke gått ned. For det er noe som gjør at jeg går lite ned. Ikke stoffskifte, det har jeg fått skjekka.

Men den høsten jeg gikk ned masse, før vi fikk datra vår, da brukte jeg jo halvåret på 20 kg, og da var jeg ikke i nærheten av en sjokolade, og mor og jeg gikk storrunden med staver 6-7 ganger pr uke, storrunden er en løype på 11 km, på fjellet............. Skal love deg vi forbrente kcalorier. Men selv da fikk det sagte, gruuuusomt sakte. OG andre runt meg flirte til meg, kuttet ut smør, og gikk over på ingers rugbrød, og fortsatte å sitte på rompa i sofaen, de gikk ned mye mere.........

WHY???

 

Nåvel, jeg har innsett at jeg må slite tusen ganger mer enn "de andre"........jeg er bare skapt slik. huff.

 

Men jeg gjør så godt jeg kan da!

 

Og jeg er jo på vei....NED..............106,4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA du er på vei NED! det er det som er det viktige:) Bare husk at selvom det ser ut som at kg bare renner av alle andre så er det ikke sikkert at det er sånn. de fleste må nok jobbe for det. Hvis du går sakte ned er sjansen for å klare å holde vekta større (og kanskje enklere?) etterpå. de som går fort ned i vekt har ofte vanskelig for å holde vekta.

Fortsett som du gjør og når våren kommer kan kanskje du og moren din gå storrunden noen ganger i uka?

 

Syns du er flink jeg. det som er viktig er at du fortsetter den gode trenden du har startet:) Stå på vi er mange som heier på deg. :)

 

Klem Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt vi Okinawa. Jeg også sliter med å gå ned. Jeg går på kurs for tiden, og i løpet av den tiden har jeg ikke gått ned så mye som et gram! Men jeg har krympet i omfang! Og det er mye takket være at jeg går faste turer. Jeg kjenner det på formen nå som det har vært ferie og ikke like mye aktivitet som før at det skal lite til før jeg detter tilbake i gamle takter.

 

Jeg skriver opp og følger med på hvor mye jeg spiser, men av og til synes jeg at den dagbokføringa er så innnnnnmari pitlete så jeg gidder ikke føre opp alt sammen. Det er ikke alltid at jeg spiser mat som står på oppskriftlista til Vektklubben og da må man jo lage oppskrift/føre opp hver enkelt bestanddel av måltidet og DET gidder jeg ikke altså hehe.

 

Stå på videre! Vi kan beklage oss til hverandre vi som sliter med å bli kvitt kiloene :)

Det er så mye motivasjon og oppmuntring å hente her inne at vi skal nok få det til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vekten går ned selv om du er syk og ingen mosjon!! Håper du blir frisk fort!! Fortsett slik så skal du se at tallene snart blir 2....!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Åååh, så snille dere er som heier på meg.

Vagga, salia, og xxl.....

TAKK!!!

 

Jo formen er betydelig bedre nå, mest snørr, og litt "tungpustet".

 

Gikk tur med mor i dag, 60 minutt, men det gikk nok saktere enn vanlig, siden jeg følte meg så tungpustet pga forkjølelsen.

-Men vi gikk tur.

 

I kveld derrimot, har synde-faktoren vert høy. Jeg og mannen kjøpte snop i dag. Vi leide oss en film, kjøpte 1 pise potetgull, og bittelitt smågodt. Men som jeg sa til han, vi har IKKE kjøpt oss noe godt siden han kom hjem for 1 mnd siden. Og dessuten kjøpte jeg betydelig mindre smågodt enn "vanlig".

 

Men `en dag i løpet av påska er det vel lov å unne seg potetgull vell......??

 

Så er det snart tirsdag og vi er tilbake til "striskjorta og havrelefsa"....

 

Arbeidsuken er i gang igjen i morra, og hverdagen melder sin annkomst.

 

Er veldig sløv å drikke vann. Skal fokusere litt på det denne uken. Vann, vann, vann......

 

-Har avtale om gå-tur med mamma i morra kveld også........litt vær og føreavhengig, men dog.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har helt rett jeg. En dag i påskeferien har man lov til å sitte i armkroken og kose seg med potetgull og smågodt uten å føle dårlig samvittighet! :)

 

Jepp striskjorta og havrelefsa igjen denne uka gitt. Det er litt godt det også. Å komme tilbake i rutinene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er bedre i forkjølelsen. Det er nok lurt å ta det litt med ro, ikke trene så blodsmaken kommer! Synes du var kjempeflink jeg, klart litt potetgull er lov en gang i blandt!! Men som du selv skriver; i dag er det tilbake til hverdagen igjen!!

 

Ha en fin uke!! God tur i kveld!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Ja, da er den første "hverdagen" etter påsken over, og den har i grunn vert bra.

Spist sundt og riktig, eller, tja, det kan vel diskuteres. For det var sørgelig lite pålegg igjen i kjøleskapet etter påsken, og mange røde dager, så det ble brunost på de 2 til frokost, og de 3 til lunch, pluss den til mellommåltid. Men bare 1 og 1/2 skive pr brødskive, ca 12 gr lettere fløtemysost pr brødskive.

 

Ellers gikk det bra. Tok en smultring på pauserommet. Det burde jeg vel ikke gjort.

 

har drukket4 glass vann da, det er jo bra.

 

Og så gikk jeg 45 minutt tur med mamma i kveld.

 

Dusjeet og hadde så god samvittighet etterpå.

 

MEEEEEN, da jeg gikk på vekta i kveld, håpte jeg å veie max 107,2. Dette forde jeg som oftest er 80 gr tyngre om kvelden enn påfølgende morgen, dette er erfaringsmessige tall, fra mange mange år med konstant veiing morgen og kveld og morgen igjen...................

 

Nedturen var derfor total når vekta viste 108 i kvel............

 

Nå skal det også sies at detr i morra er en mnd siden mens, så den kommer nok en av dagene. Iallefall innen helga igjen.......da klamrer jeg meg til håpet om at det er den som har fått meg opp i vekt igjen............

 

Selv om sannheten er vel at jeg er ikke flink nok...............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå de hektoene.... Se fremover og tenk på at du har drukket vann, gått tur og spist måltidene dine!! Kjempebra!!

 

Ha en fin natt og onsdag!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er den første "hverdagen" etter påsken over, og den har i grunn vert bra.

Spist sundt og riktig, eller, tja, det kan vel diskuteres. For det var sørgelig lite pålegg igjen i kjøleskapet etter påsken, og mange røde dager, så det ble brunost på de 2 til frokost, og de 3 til lunch, pluss den til mellommåltid. Men bare 1 og 1/2 skive pr brødskive, ca 12 gr lettere fløtemysost pr brødskive.

 

Ellers gikk det bra. Tok en smultring på pauserommet. Det burde jeg vel ikke gjort.

 

har drukket4 glass vann da, det er jo bra.

 

Og så gikk jeg 45 minutt tur med mamma i kveld.

 

Dusjeet og hadde så god samvittighet etterpå.

 

MEEEEEN, da jeg gikk på vekta i kveld, håpte jeg å veie max 107,2. Dette forde jeg som oftest er 80 gr tyngre om kvelden enn påfølgende morgen, dette er erfaringsmessige tall, fra mange mange år med konstant veiing morgen og kveld og morgen igjen...................

 

Nedturen var derfor total når vekta viste 108 i kvel............

 

Nå skal det også sies at detr i morra er en mnd siden mens, så den kommer nok en av dagene. Iallefall innen helga igjen.......da klamrer jeg meg til håpet om at det er den som har fått meg opp i vekt igjen............

 

Selv om sannheten er vel at jeg er ikke flink nok...............................[/quote']

 

 

Hei Okinawa!

Kjempefint at du er her inne og at du jobber bra!

 

Jeg vil bare gi deg et lite råd, men du må ikke ta det ille opp. Jeg synes du er veldig flink som fokuserer på hva du spiser. Men det høres ut som om du prøver å gjøre for mange endringer på en gang. For meg låter det som om du plager deg selv med å minimere på brunosten, mens det "tyter ut" i den andre enden og du ender opp med å spise smultringer. Hvis jeg skal gi deg et råd er det: Glem det der med veiingen av pålegg og brødskiver. Begynn med å kutte ut alt av sukker og godis-mat i uka og spis masse av den vanlige maten. Ikke tenk på menyer og rasjoner riktig ennå. Bare konsentrer deg om å spise ofte og riktig mat og se om du kan komme deg over "kose-kneika", så skal du se kiloene går av. Det er SÅ mye bedre å spise en geitostskive ekstra på brødskiva, og gjerne en brødskive ekstra til hvert måltid, enn å spise kosemat, både for kroppen og moralen. Jeg snakker av erfaring. Jeg kutta sukker (annet enn på lørdager) i september og gikk masse ned. Jeg går fortsatt ned, selv om jeg ikke veier maten, ikke skriver ned, tar det sånn cirka, men jeg holder meg unna kose-mat og passer på å ikke bli ordentlig sulten mellom måltidene. (Det er mye lettere å unngå sukker da!)

 

Lykke til, masse gode tanker til deg!!!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at du må begynne å rose deg selv mer min venn! :)

 

Blås i den smultringen og skryt uhemmet av at du har spist så sunt du bare kunne med alle de røde dagene som er i påsken!

 

Og siden du venter mens hvert øyeblikk er nok det grunnen til de ekstra grammene skal du se :)

Hvis du har mye trøbbel med vann i kroppen rundt mens (sånn som meg... sukk), så kan du kjøpe tabletter på butikken som heter Uvalette. De er mildt vanndrivende og er laget av urter så de er ikke vanedannende. De koster en del, men de har hjulpet meg noe helt fantstisk. Jeg føler meg som en svamp rundt menstider, og har ofte så mye vann i kroppen at det er direkte ubehagelig å gå. Jeg tar 3 tabletter 3 ganger om dagen i noen få dager (3-4), og det gjør underverker! :)

 

Fortsett å "lufte" mor, og spis lite og ofte, så kommer nok resultatene også etterhvert.

 

Og husk å måle deg!! Det er det jeg finner mest motiverende når vekta står stille ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Takk for beslk og støtte jenter.

 

Skulle bare ønske jeg var en av de som rapporterte om havregrøt og rennende kiloer hver dag.

 

Men nei. Som i dag, vanskelig å være "flink".

 

Spiste frokost, leverte pia i bhg, og sammen med mannen dro vi til byen i div møter. Satt i møtevirksomhet i 3 timer, da var det jo 5 timer siden frokosten og vi var såååååå sultne.

 

Selvfølgelig. Men det møtet vi var på det er ett møte det ikke passer seg å rive opp en matpakke på....

 

Så da skjer det som selvsagt skjer når man er sååå bakpå at man bare måååå ha mat, man tyr til pølse med brød på hydro........

 

Men, vi hadde ørten eren i byen etterpå også, og kunne derfor ikke kjøre hjem å spise. Kunne jo kjøpt matpakke, og epler, men, det blir heller en pølse..........pokker, er vel ikke rart man er er smellfeit.......

 

Men, jeg har "luftet mor" da...... gikk 1 time.

-Føler nok at tempoet må opp......kan ikke begripe at å gå slik skal ha noen effekt da. Det er ikke en søndagstur, men vi springer ikke heller....

 

Dårlig med vann i dag......huf..........

 

Rose meg selv........nei, er ikke så flink til det.....

 

TONTON: Tror du kom med ett knakende godt råd............... skal være flinkere til å tenke slik....

 

Mensen er ikke her enda, men jden er nok på veg, er SJUKT godtesyk, sulten, saltsjuk, og alt sånt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå så du blir svett. Tempoet i seg selv har mindre å si tror jeg :)

 

Og så lenge det ikke ble 5 pølser i brød med rekesalat på Hydro, tror jeg ikke du trenger å bekymre det mye gitt :)

 

Jeg fant en oppskrift her inne på smuldrepai. Det er en eplepai med kavringstrø på. Den er kjempegod som dessert, og 120 kcal per posjon. Kanskje noe sånt kunne friste hvis søtsuget tar helt overhånd? En posjon med en ss vaniljekesam til er 130 kcal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånne møter høres slitsomme ut!

 

Jeg husker jeg var veldig sjenert over å spise i offentlighet mens jeg var tyngre enn jeg er nå, så sent som i fjor sommer. Jeg tenkte "nå sitter de der og tenker at det ikke er noe rart jeg ser sånn ut, slik som jeg legger i meg". Men så begynte jeg på GR-kurs og lærte at man nærmest blir tynnere jo oftere man spiser, og så snudde jeg min egen holdning. Jeg begynte å "pynte meg" med maten jeg spiste. Jeg innrømmer det gjerne, så forfengelig er jeg. Jeg tryllet fram matpakker med grønne blader, persilledusker og eplebåter, salater i Tupperware-bokser og Brämhult-flasker med å-så-sunn-og-naturlig juice. "Bare se så sunn jeg er!!" Jeg vet det krever litt forberedelse, men hvis man planlegger litt godt er det faktisk mulig.

 

Jeg har en ny niste-taktikk, og det er at jeg kjøper en grillkylling og renser den når jeg har tid og putter alt småkjøttet i en plastboks i kjøleskapet. Så kan jeg koke opp litt pasta og lage pastasalat til å ha med på jobben. Kan godt stå i kjøleskapet et par dager uten å bli dårlig.

 

Jeg tror Alfa og Omega er planlegging. Man må tenke på niste før det begynner å haste. Kanskje allerede kvelden før? Jeg har nettopp vært på turné og bodd på hotell i over en uke, og det eneste som redda dietten min var at jeg hadde med meg 8 ark matpapir, ett for hver dag. Ellers hadde det vært helt håpløst, midt i påsken, med minimalt med mat tilgjengelig, unntatt 7-11.

 

Ellers synes jeg du skal glemme den pølsa! (akkurat som jeg nå har glemt den ene dagen jeg ikke rakk å smøre matpakke sist uke, og alt var stengt da konserten var ferdig og jeg endte opp med å spise ting fra minibaren til "middag". Potetgull og Firkløver! Jeg som ikke liker potetgull og er allergisk mot nøtter! *himler med øynene*. Nå er det glemt iallfall....)

 

Stå på, Okinawa!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Takk for oppmuntring.

 

Men det er ikke morro å stå på.............greide ikke la være å veie meg i kveld, 109...........................hallloooooooooooooooo

 

Jeg må være alergisk mot MAT jeg, for samme hva jeg gjør går ikke vekta ned, jo en kg eller tre, men så er den oppe igjen.............

 

Begriper ikke hva mer jeg skal gjøre..... Hvorfor skal ikke en times gask gange så og si hver dag, jobb i bhg, som ikke er sittestillende, så og si fravær av snop, og 3-4 timer mellom måltidene, og relativ normal mat, og normale mengder, HVORFOR i HELVETE hjelper det ikke............?????????

 

Har bare lyst å grine, og å fylle handlekurven med SNOP i morra.

 

Mens? Jo, jeg regener med den kommer i løpet av helgen, men man skal jo ikke økke i vekt mange mange dager før den kommer............

 

Åååååhhhhh..........

 

Gruer meg så vanvittig til sommeren. Da må jeg ha lite klær på- Gud, dere kan tenke dere å veie 110 kg, og å jobbe i bhg på stekende sommerdager....NO FUN!!!

 

Bedre nå, som jeg kan ha vinterdress, selv om jeg fryser. Har vinterdress str 58/56

men må være NAKEN under den, eller jeg har bh og truse da. Så på linn i dag, når hun sto i garderoben og tok på seg dressen sin. Hun hadde ullstilongs, ulltrøye, joggebukse og ullgenser på seg, før hun smatt i i dress str M, og dressen strammet ikke over rumpa engang. Og så snek jeg meg inn på wc, for å åle meg naken inn i min, holder inn magen så jeg får vondt, og enda er det tungt å dra igjen glidelåsen............

 

Fyyy faan så urettferdig livet er!!

 

hundrede og 9 kg i kveld, fy faan, heilt forjævlig......

 

Var 106,noe her en dag tidligere, på morran. Veide meg i morres også, etter wcbesøk, 107,2 viste den................MAKABERT.

Tydelig at lite og ofte mat, og 1900 kcal i døgnet, og mye trim ike er noe for meg.......

For andre som bare slutter spise snop og begynner bevege seg, ja de går ned masse tvert.........vips, var da så lett så.........

 

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh

 

Møkkadag!!

 

Men har gått 1 time med mor da!!

 

(Og trøstepist en skål med vanilije is krem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt deg i det siste?

 

 

Sikker på at du ikke har masse vann i kroppen?

 

Jeg erfarer det samme som deg, men jeg går ikke ned så mye som en kilo en gang. Jeg bare mister 200-400 gram for så å legge det på meg igjen. Men jeg har krympet i omfang. Ikke så mye at det synes for andre. Jeg har hittil ikke fått en eneste kommentar på noen ting, men jeg ser det jo på målebåndet.

 

Mål deg en gang i uka, så skal du se......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg fra meg ********** slik nå er den sendt :)

 

Ikke enkelt når du føler deg slik du føler, men en ting du bør prøve å slutte med er å veie deg hver dag, prøv å gjemme vekk vekten og heller ta den frem nå du skal bruke den, 1 gang i uka, er ikke noe lurt å gå å være så fokusert på vekta hele tiden. Prøv å få et mere avslappet forhold til dette ( selv om jeg vet at det ikke er enkelt ).

 

Flere spørr deg om det samme, har du tatt cm målene dine, er viktig det også kanskje ha du tapt noen cm så er det motivsjon i seg selv.

 

Spiser du mye salt mat, vet at erfaring at det kan gjøre sitttil at vekten øker, og man kan bli oppblåst og fæl i kroppen. Hva spiser du i løpet av en dag ?

 

Kansje bør du begynne å tenke på litt alternativ trim, og varriere den litt?.

 

Selv varrierer jeg mellom spinning, trening med vekter i sal, og gå turer i skog og mark.

 

Jobber nå selv i bh og vet at det kan være en utfordring i forhold til klær og få store nok klær til å ha ute. Er nå en ting som er viktig når en jobber i bh så er det nå klær, vi er nå mye ute og har man ikke klær som er komfortabel og greie og ha på seg så blir det utrivelig. Jeg har nå også tykk dress, men jeg får plass til både ullklær og andre klær under, kjøpte min for noen år siden på Hg oppdrettservice merke Helly Hansen, den var litt lang i føttene, men det fikk jeg noen til å klippe av og sette i ny glidelås i og dermed så ble den akkurat slik den skulle være. Var faktsik 10 kg tyngre nårjeg kjøpte den, så store nok dresser finnes viss man bare vet å spørre seg litt for. Regnklær har jeg også kjøpt der.

 

Når det gjelder klær til å trene i og klær som er komfortabel så har jeg kjøpt en del jogge klær, bukser på sporten her hvor jeg bor, de førerer stor mote i treingsklær blandt annet.

 

Har du vurdert å søke litt hjelp anngående overvekten din, er vannskelig å gå å ha det slik og å slite alene med det?, har du noen venniner som du kan begynne å trene litt sammen med kansje.

 

Håper det vil gå bedre med deg fremover. Har du foresten full stilling i bh?, jeg jobba nå fullt , men måtte gi meg og gå ned litt i stilling, ble rett og slett for tungt, kropen streika. Men til høsten skal jeg jobbe 80 % , nå går jeg 30 % sykemeldt fra min 100 % stilling, og har dermed fått mere tid både til trening og å tenke kosthold og livstilsforandring, noe som har begynt å gjøre seg gjeldene allerede på formen.

 

I dag er det fredag og min fri dag, skal en tur til Molde, etterpå skal jeg stable litt ved, vi har jo et nydelig vær, så det må nå bre benyttes.

 

Ha en flott dag og ta gjerne en tur innom bloggen min.

 

Klem fra Evelyn

 

Ps : syns du har vært kjempe flink som har klart å gå ned de kiloene du har klart til nå, stå på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...