Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er absolutt ikke kommet meg i rute hva angår spising :(. Jeg er kjempesulten, og spiser alt for mye. Holder meg fint hele dagen, og sprekker om kvelden. I går tok jeg til og med et stort glass mjød (alkoholprosent >18). Skikkelig deprimerende. Men jeg er fortsatt under 60 kg, så jeg gir ikke opp B)

 

Aktiv på treningsfronten, i hvert fall. Men det monner jo ikke stort. 49 min på sykkel utgjør et kal forbruk på ca 250. Ikke særlig stort tap.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også, - mye! I tillegg til "tilmålt" (øyemålet blir stadig større) mat blir det sjokolade, iskrem, nøtter, ekstra knekkebrød med ost, havrekjeks med brunost, - alt mulig.

I går ble det ingen trim heller. Derimot MM, en stor ispinne, en matpakke for mye, nøtter, og jeg vet ikke hva. I dag har jeg i det minste syklet til jobb, selv om det ikke går med mer enn ca 300 kcal til det. Men jeg skal jo hjem også, sent i ettermiddag, mye festivitas i byen/på jobb før det, inkludert lunsj....

Nyt dagen! Og gratulerer med dagen, det er jo 8. mai og Frigjøringsdagen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kos meg både vel og lenge, sier vekten! Med is, sjokolade, store måltider og feil matvarer over lenger tid måtte det jo straffe seg, et helt kilo pluss denne uken. Her er det bare å ta seg sammen. Slutt på snikspising, mellomspising, snop og digg. Men så er det jo langhelg og besøk hos mor, da...... Ja, ja, få ta en dag om gangen!

Eg økt i styrkerommet i går, og sykkeltur til jobb i dag :). Det er da noe, selv om trim er gram, mens det er kosthold som er kilo!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen trøst at vi er i samme båt? Jeg har overspist flere kvelder. Tror det er et behov for å fylle opp noen lagre. Nå ligger jeg og vipper rundt 60 kg. Og jeg kan leve med det, men vil ikke forsette med jevn vektøking. Plutselig er jeg 67 kg igjen :huh:

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig mager trøst, - og viktigst er vel å ikke bruke det som en unnskyldning for å gi blaffen, tenker jeg.

Prøver å knipe litt inn på inntaket, men det er jammen ikke lett. Vet jo hvor lite som egentlig skal til før vekten gå mer opp. Og faktisk liker jeg det ikke når magen strutter og er lastet langt over lastemerket, - blir jo både uvel og utilfreds av det! At det kan være så vanskelig!! Men det er langt fra mine 67 kg til dine 60 kg, Markise. Men jeg nekter å gi opp å komme ned til 65 kg..... Jobber videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nordpå igjen. Til en forandring B). Litt kjedelig, så jeg skynder meg gjennom et hvert måltid. Så snar er jeg at jeg teller kalorier engang :D

 

Nå blir det helligdag og 17. mai-helg, og heldigvis kommer min kjære også hit snart. Da blir det biff og Napoleonskake som oppladning, og så fine dager med deilige retter og kos :) .

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mai og vår, det spirer, fuglene kvitrer, vannet sildrer og vi spretter ut, yre som naturen selv!

Føles vi oss slik? Til tider. men ofte ikke når matinntaket ha vært større enn det skal!

Datteren har "stjålet" vekta for å bruke den i barnehagen.

Dermed får jeg ikke veid meg om dagen ;)

Jeg sykler (35km i går) og jobber i hagen på hytta. I dag har jeg spadd og vendt jord til potetene. Gresselig tungt! Jeg kaller det 2 timer styrketrening!

I tillegg har jeg kjørt subbus og belegningsstein.

De første plantene flyttet inn i drivhuset i dag.Hurra! Håper bare ikke natta blir for kald!

Varm og våryr hilsen fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 km på sykkel er flott, kokko. Det høres ut som om du er godt i rute til løpet ditt. Godt jobbet!

Jeg syklet til jobb i går, og det ble omtrent det samme, men fordelt på to "etapper". Spinning i dag, siden regnet bøtter ned (og gubben syklet ikke i går, så han er klar for det i dag, - han var i styrkerommet i går... Litt ute av sunc, kan en vel si.). Ute er det langt mildere enn i går, det var kun pluss to grader da jeg syklet hjemmefra i går morges, +8 i dag!

 

Det er viktig å besøke våre gamle mens de lever. Plutselig er det slutt, men heldigvis vet vi ikke når. Hadde flott langhelg hos min mor. Hun har passert 80, bor hjemme og klarer seg fin, kjører bil og hentet oss på flyplassen. Fikk bidratt litt i hagen. Den er altfor stor for henne, og for de fleste av oss! Heldigvis stiller barnebarna som bor der opp, men om ikke lenge flytter de alle hjemmefra. Kos deg/dere i nord, - og fint at din kjære også ble med denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekten?

Den viste 66,8 kg søndag. (og 67 i går.) Så jeg sliter med å komme meg nedover og ned til 66,4 kg der jeg var. Og ennå lenger til 65! At det skal være så innmari vanskelig, virker helt uoppnåelig! Men det er bare viljen det står på, viljen til å redusere på det jeg spiser, - og til å velge magrere matvarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning i går. Er sliten i beina i dag, så sykkel/spinning to dager etter hverandre er nok ikke noe for en gammel skrott. :D/> Trimkameraten sier han skal sykle til jobb i morgen, så da blir det nok det for meg også, - det er bare å ta det med ro. Men jeg skulle gjerne vært innom styrkerommet også, det blir for lite av det!

Ellers spiser jeg altfor mye om dagen, ikke bra!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og snart helg igjen!

Hadde en flott sykkeltur til jobb i dag (også), - det ble sykkelen i dag! Retur i ettermiddag. Ikke så sliten i beina i dag som forventet, og det er jo bra.

Spiser som sagt for mye, og det som er for mye er frukt fra fruktkurven på jobb, inkludert mye nøtter, knekkebrød med et tykt lag med ost på kvelden når jeg egentlig alt har spist nok, iskrem med saus ditto, - you name it! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg i fråtsingens tegn, kan jeg vel trygt si. Jeg registrerer at frukostporsjonene min i helgene har doblet seg, sånn omtrent. Tenk det! Ikke rart det går skeis.

Vekten viste søndag 68 blanke kilo igjen, og 67,4 i går, så noe var nok vann etter et grillmåltid med litt i overkant salte pølser og dertil hørende mye vann i etterkant søndag. Laaaaangt (og stadig lenger) til 65 kg, men jeg gir ikke opp!

Ingen sykkeltur til jobb i dag, skal på middag i kveld, og det gjør jo ikke saken bedre (lettere). Hmmmmm. Var en god økt i styrkerommet i går, - bedre enn ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, - et evigvarende prosjekt :P/> . Evig slanker.

 

Har i det minste syklet til jobb i dag! Men det er helt utrolig: etter en treretters middag med vin ventet jeg på transporten hjem. vet dere hva jeg gjorde?!!!! Jo, jeg kjøpte meg en is, Royal trippel med 415 kcal ellerno helt hinsides (en av de alle mest kaloririker ispinnene som finnes!!!!). Slå den!! Kvalm ble jeg også, og den smakte egentlig ikke godt. Måtte vente litt for å betale den, og mens jeg sto der tenkte jeg: - det er NÅ jeg bør legge isen tilbake og bare gå! Men jeg gjorde ikke det, jeg ventet pent på min tur og kjøpte den likevel. Neste gang skal jeg bare se, ikke røre!:unsure:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt følelse at å ta kontroll også, når du kan bestemme deg for å spise èn deilig is. Med overlegg. Så vet du hva du har å gjøre etterpå - berømme deg selv for ikke å spise en sånn hver dag!

 

Spiser egentlig sjelden is, jeg, men har bevilget meg det i to desserter i løpet av pinsen. Det er jo bare usannsynlig godt da :-). Særlig den literpakken i gul eske fra Hennig Olsen (vanilje) :o

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra 3-dagersferie med 2 barnebarn på Skallerup Klit rett sørvest for Hirtshals i Danmark.

Et funn av et sted med barn!

Vi tilbrakte "nesten halve tiden" i badeanlegget, med godt og varmt vann også for besteforeldrene :)

Kvoten ble fylt, både med flytende, kjøtt og oster! Virkelig SLANKEMAT!!! :blink:

 

Nå vil Mannen slanke seg. Da er det kanskje håp også for kånå hans!!!

Jeg er dårlig på dette alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at du skal ha en fin tur, kokko, ikke start for hardt, og sykle i ditt tempo! Startnummer er noe herk, det skaper press og vekker konkurranseinstinktet. Men det er jo bare oss selv vi konkurrerer med/mot.

 

Det er uvurderlig å være to (eller flere) når man skal slanke seg!! Eller når man skal trimme, for den saks skyld! Lykke til kokko! Og til alle oss andre også, forresten, i vår daglige kamp og strev mot gram og kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kommet meg til jobb på sykkel, - og det var kjempetungt. Men det var også en fin tur. Som vanlig var jeg godt kledd, så jeg frøys ikke.

Ska hjem også, og det er meldt regn/torden fra i to-tiden, så målet er å komme meg avgårde slik at jeg blir varm før jeg blir våt. Det tar tross alt 50 minutter eller vel så det hjem. Og da er det helg :). Vekten besøkes først søndag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR noen spreke damer dere er. Ute-sykling er tydeligvis ikke min greie. Men jeg tråkker som ti ville på Elixia-sykkelen min :). Lykke til kokko - og som ala sier, kos deg mest og glem det der nummeret. Enig i at det er så mye lettere når begge går sammen om kostplanlegging. Er det konuransemoment der også, skal tro? Eller heller - det blir gjensidig støtte og oppmuntring!

 

Vært på sykkel- og styrketrening i dag. Lenge siden sist,så det var litt deilig, da. Nå blir det ytterligere 2 uker med trening, og så blir det stopp frem til primo september.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frosset medlemsskapet mitt fra i dag og til 1. sept. Ser at med det dårlige/ustabile været vi har kandet være i overkant tidlig, - får f eks ikke gått på spinning i morgen siden det er meldt grisevær, - igjen! Får bruke fasilitetene jeg har på jobb i stedet.

 

Vekten besteget, 67,8 kg og nok en gang opp fra forrige uke. Dette går ikke bra! Ennå lenger igjen til 65 kg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...