Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

I går spiste husbonden is, jeg sto over! Det er da en begynnelse.

I dag har jeg vært hjemme, spist passe så langt, støvsugd hele huset, vært en tur på butikken, har kommet til støvtørking, men prioriterte en joggetur. 9,8 km på litt over en time, det får være bra. Belønningen var et halvt runstykke med egg og gaffelbiter, en halv riskake med massevis av rørt syltetøy (60 gram faktisk!!!) og en espresso MED sukker. Skal telle/registrere! Neste på planen er å passe på støvet, og en dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har passert. Jeg har ikke registrert, men har ikke spist chips, sjokolade, kjeks, brunost, peanøtter, is, eller hva det nå skal være. Tror inntaket skal være nesten i henhold.... Vekten har i alle fall oppført seg deretter, og vite vel 1 kg mindre enn forrige søndag. Det betyr vel helst bare at mageinnholdet er justert, med tanke på restaurantbesøk og annet tidlig i forrige uke.

Det ble også joggetur lørdag, sammen med trimkameraten, og en tur i styrkerommet i går. Og i dag syklet jeg til jobb, så da må jeg jo komme meg hjem også. Under 5 grader da jeg startet. Utsatte avreise til det ble lysere, og møtte noen solstråler vel havveis, lyst og fint når det er klarvær. Utfordrende å ha stor nok sekk til å få med hjem alt jeg måtte ha på meg på vei til jobb. Gleder meg til turen hjem i det flott været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det blitt kaldt, gitt. Bare 5 grader :o Men så lenge solen skinner på dagtid må vi vel si oss fornøyd.

 

Høres ut som du er på sporet nå, med vektpil som vipper i riktig retning, ala. For meg ble helgen en ren katastrofe kalorimessig sett. Men sånn har det vært og sånn blir det vel fortsatt - perioder/dager hvor jeg er kjempesulten og spiser alt. Tror jammen jeg var opp i 2000 kalorier. 400 gr sparerribs utgjorde nok det meste, med brød med smør og syltetøy - flere ganger i løpet av dagen - må nok også med i regnskapet. Fra i dag er jeg på skinner igjen :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kcal er jo ingen ting, så mange kommer det jo helt av seg selv en helt vanlig dag om en (les: jeg!) ikke passer på som en smed! Når jeg passerer 3000 kan vi snakke om mye! Du bør nok ligge på rundt 2000 bare for å holde vekten, vil jeg tro. Tror du har blitt riktig så småspist, Markise! Jeg sliter med å spise lite nok, og innbiller meg hele tiden at jeg er sulten. Men jeg er jo ikke det, - bare innimellom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter helgens trim, om enn ikke overdrevet, var beina mine som gele da jeg skulle hjem i dag. Tok det med ro, og tok en omvei for å slippe en bratt motbakke. Ingen sykling i morgen, det sier seg selv. Så får jeg se onsdag eller torsdag.

Har ikke hatt tid til å registrere i løpet av dagen, så da blir det sikkert for mye, skal ta en runde nå og sjekke dagens sum ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok i overkant kreativ da jeg kom sliten hjem og var sulten og fysen, greidde å hive innpå nok kalorier til et helt middagsmåltid mens jeg ventet på gubben og lagde middag, og havner på ca 1700 kcaller vel så det i dag, og det er ikke bra, det er altfor mye! Registrering er tingen, - etter hvert, eller aller helst i forkant! Planlegging heter det visst......

(Hva jeg spiste? Jo, nå skal dere får høre: en banan, 4-5 svisker, noen skiver fet hvitost, en skive brunost, litt hjemmelaget musli, en dasj magerost, og jeg vet ikke hva. I tillegg kommer jeg på at jeg har glemt å registrere 25 gram kalkunpålegg og et par gulrøtter, men i dette selskapet er det ikke de som drar flest kalorier.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen er ikke det verste, synes jeg, det er mye verre at det begynner å bli så mørkt om morgenen. Utsatte avreise ca 20 minutter i går og det ble sånn omtrent lyst. Men hver eneste dag blir jo ca 3 min kortere i hver ende for hver dag som går, så de lange dagene blir kortere og kortere fryktelig fort!

Fikk ikke med med alt ekstratøyet hjem på sykkel i går, så det får jeg ta med meg hjem i dag, klart til bruk på neste morgenutflukt :D Skal prøve å komme meg hjem tidlig for å kunne nyte noen av varmegradene B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket dagens tall! Ser at der jeg kan spare kalorier er på nøtter, musli, karbonaden til middag og brød. Og jeg som er så sulten!! Vel, det blir mye grønsaker, selv om det ikke metter stort, bare fyller opp magen. Jobber med å holde meg unna nøtter og musli også. Min hjemmelavede musli består stort sett bare av nøtter og frø, og er IKKE kalorifattig, for å si det sånn. Men kjempegod, selvsagt, rene snopet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke egentlig, når jeg skal ned såpass mye som jeg skal trenger jeg det ekstra forbruket. Men synes ikke det hjelper, alt strammer fortsatt. Men det er jo ikke mange dagene jeg har gått litt ned, og jeg veier fremdeles mer enn for ikke så veldig lenge siden. Jeg er en smule utålmodig kan en vel si. Jeg vet jo at dette tar tid! Lang tid!

Burde ha syklet i dag, men har utsatt det til i morgen siden det er like flott værmelding for morgendagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husbonden var sent på jobb i dag, så da blir det tilsvarende sen trim. en styrkeøkt på treningssenteret er satt på timeplanen. Så da blir det sånn. Kjenner jeg er ikke kjemegiret, men det kommer seg vel. Spiste en stor porsjon havregrøt for ikke så lenge siden, hadde jeg visst at trimkameraten ikke var så langt bak meg hadde jeg nok redusert litt på mengden og hatt litt til gode til etter trimmen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet til jobb i dag. Det var så utrolig tungt, trodde ikke jeg skulle komme meg frem! Vanligvis gleder jeg meg til returen, men i dag gjør jeg ikke det, for den blir nok like tung, - og det er mer motbakke hjem enn til jobb. Været er fremdeles like fantastisk flott, det står ikke på det!!

Jeg sliter med å spise lite nok til å gå ned i vekt. Jeg er ikke flink nok når jeg kommer hjem fra jobb, selv om jeg er langt flinkere enn jeg har vært. Men det er ikke nok! Vel, jobber med saken! Registrerer noe av det jeg spiser, men ikke alt, synes det er tungvint/tar for mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde langt mindre klær på meg i dag enn mandag, i dag var det ca 8 grader da jeg startet. Har trekk på skoene, så da er føttene varme, og skihansker så fingrene er varme. Hadde en 3/4 lang sykkelbukse i dag og ikke kort sykkelbukse med skibukse utenpå, så det var litt kaldt på baken :D.

Ulempen med å starte 20 min senere enn vanlig er at det er så innmari mange flere biler på veien, og de tuter og bråker. Snart er det mørkt om morgenen uansett, - regner med jeg ikke holder ut syklingen så veldig lenge denne høsten når jeg ikke har trimkameraten til å pushe meg lenger, - han har plutselig begynt å sykle motsatt vei, og har bare halve distansen til sin jobb. Så det blir nok tidlig spinningsesong i år!

Turen hjem i ettermiddag blir fin B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sør er det også nydelig sommer :)

Jeg skal ut i skogen om litt, på Terrengkarusellen. jeg mangler 2 "løp" for å fullføre sesongen!

I dag blir det bare en glede!!!

Etter det blir kollegatreff. gøy å treffe dem jeg har jobbet sammen med i mange år, når jeg til daglig ikke treffer dem mer.

Og så til slutt på dagen skal bestemor være barnevakt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset fikk vi 6 kg solbær på en liten busk, det har blitt til gele. Og et blåbærtre i hagen har også gitt utrolig mye bær, de har bare blitt spist. Ii skogen eller på "selvplukk" har vi ikke vært!

Det var utrolig tungt å sykle hjem i dag også, men faktisk ikke så tungt som i dag tidlig. Turen hjem gikk i bare t-skjorte! I morgen blir det off.komm!

Jeg orker ikke registrere det jeg spiser! Tror jeg omtrent innenfor, men det vet jeg jo ikke! Føler meg stinn og oppblåst, men det kan jo være fordi jeg spiser langt mer grønsaker enn jeg har gjort. Ja, ja! Vekten skal besøkes søndag, som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen i skogen i går var praktfull :)

Sol og varme, mange mennesker og mye sopp!

I dag sier Yr at det blir regn. men foreløpig skinner sola og jeg går med knekorte bukser!

FOR en deilig begynnelse på høst og vinter!

I ettermiddag går garnet i sjøen............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste nydelig vietnamesisk mat i går. Men de hadde utrolig mye salt i maten.

vekta var nesten 1kg opp fra i går - og i følge matinntaket stemmer det ikke.

jeg holder på vannet!

 

Apropos vann: Nå har jeg vært hos fysio 5 ganger for lekkasje. Jeg har blitt lært opp og bevisstgjort på trening av bekkenbunnen.

Det virker!

"Knip, sug inn og hold!" - opptil 8-12 sekunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier værmeldingen at det er sol, men ute er det stort sett overskyet og vind. Har også halvlang bukse og sandaler, og det var ganske friskt på morgenkvisten, kan en si...

Knipeøvelser blir det aldri nok av, prøver å gjøre sånn når jeg kjeder meg i møter, på bussen, og andre steder man ikke har annet å bedrive. Veldig lett å glemme/ikke gidde......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på sitt vis rolig hektisk helg er overstått. Kroppen min og jeg er ikke helt enige for tiden, og i tillegg har jeg gått amok i alle slags matfat og ladet opp vekten igjen slik at den viser det samme som for to uker siden, 70,6 kg. Skrekk og gru! og jeg som faktisk føler at jeg har prøvd å slanke meg, men jeg kan ikke si at jeg lykkes. Fortsetter likevel, med et lønnlig håp om at viljen til å si nei dukker opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg glad, endelig litt ned (selv om jeg sier at jeg lar vekt være vekt)

72,6 - litt ned!

En grå og regnfull mandag morgen!

Vi fikk ryddet alt av hagemøbler på hytta inn på lørdag, klippet og ryddet - så nå kan det bare regne!

Godt valg i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...