Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Det blir spennende å se hvordan årets sommer blir. I fjor var det langt varmere her hjemme enn der vi ferierte i Italia store deler av tiden. Er spent på hvor varmt det der syd neste uke, håper vi er såpass langt øst at vi slipper den verste hetebølgen.

 

I dag har jeg vært flink: trimkameraten forkynte at han skulle i trimrommet etter jobb. Der blir det noe så vanvittig varmt når solen steker, så det var for meg heeelt uaktuelt. Derimot fikk jeg vel en time der nå på morgenkvisten, og ver ferdigtrimmet til kl 8! Og da var det ikke uutholdelig varmt der heller :). Har tenkt å sykle til jobb i morgen, nå er det i alle fall varmt nok (selv om det var bare 12 grader i dag tidlig). Nyt sommeren og varmen mens den er her (i syd! Ikka akkurat noen storvarme i nord!!)!! Vi skulle vel gjerne sett at gradene kunne ha fordelt seg litt bedre, men slikt kan vi ikke velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebarnet syntes det nok var både litt skummelt, men siden det gikk bra også kjempemorsomt at bestemor datt ut i vannet, kan jeg tenke meg! Men ca 18 grader er ikke mye varmt, helt enig med Markise!

Kollegaer hadd vært og svømt før jobb i går, sprekinger, møttes i garderoben. Det er noe annet enn en økt i trimrommet.

Håper det flotte været fortsetter, - og at det også er her når vi kommer tilbake om vel en uke. Med en gradestokk som trolig viser midt på 30-tallet blir det nok varmt nok på Sicilia. Håper det ikke blir verre enn at det er ok med turer så vi får sett oss rundt. Får ta med rikelig med vann, har alltid med minst en halvliter hver, pluss rikelig liggende i bilen, - sånn passe temperert etter en hel dag i solen.

Gleder meg faktisk til å ha en feriedag hjemme før vi drar avgårde, det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være Puglia :) Hælen i Italia.

Her i Sør er det i dag tåke. Sjøen forsvinner til og fra.

men det er lyst oppover, med sol inniblant.

Så nå setter jeg meg til med italiensken, midt på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går inn for saken. Italiensk er vel ikke det enkleste. Men det er supert å kunne gjøre seg forstått, og ikke minst kjenne ord og uttrykk. Ettersom værvarslingen melder regn og mye vind på sørlandet, får du kan hende praktisert rikelig :). Men vi gir vel ikke opp håpet om gode sommerdager enda?!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, jeg gir ikke opp!!! De fine dagene kommer!!!

Samtidig er jeg litt bekymret og titter stadig på Yr.

Vi har invitert 30 gjester til sommerfest til lørdag, fra 1 år til 91 år. Da ønsker vi oss en smeigedag :D 30 stk er ganske mange!!! Vi har slett ikke plass inne!

God tur langs kysten! Blir det ikke Svenskekysten i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her litt lenger syd er det perfekt fos mage gjester, - nesten litt i overkant med 37 varme utpå eftan. Badetur i sjøen, og det var knapt avkjølende. Har hatt en fantastisk dag, med tur i nekropolis, lunsj med 8-10 retters tapas og pasta, og et fantastisk middagsmåltid med tunfisk og annet godt rått som bare det. Beste "sashimi" ever!!

Dagene går fort, og snart er det retur, men jeg skal greie en kilo til pluss før det, har sikkert fått med meg to hittil!!:P/>B)/>:lol:/>:huh:/>:(/>:)/>

Nyt Norge også!! Ser temperaturen er det halve der, eller mindre enn dt også, - ikke akkurat sommer, det da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg ser at teksten jeg skrev for et par dager siden ikke ble slik jeg trodde, - både tastatur og nett lurer meg innimellom, tror jeg.

 

 

Og her er det virkelig fantastisk herlig!! Fortsatt lunt her i syd, med hele 39 varme i går, men «bare» 32 i dag. Klager som sagt ikke, fordi jeg vet at dette skal jeg lagre og leve på utover sensommeren og høste (for ikke å si vinteren). Men 32 er egentlig akkurat passe, og det er stoooor forskjell på 32 og 39!!! Har badet i dag også, i et naturreservat litt lenger syd. På sånne plasser må man vite at det finnes absolutt ingen fasiliteter, og at ingen ting er lov (verken å legge fra seg eller ta med seg eller gjøre eller noe som helst). Hilser til det litt kaldere nord, og lader fettcellene som best jeg kan! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det 14 gr i dag - og jeg fryser på tærne! det er kaldt å gå morgenturen på bare ben, i fuktig gress, for å komme på "badet"!

 

30-personers-selskapet i går ble flott! litt kjølig, men ikke regn!

grillet nakkestek og lammelår, pluss et ukjent antall pølser, kyllingvinger og hamburgere.

De store barna klarte å få løs albueskjell og grillet dem :o Nora sa: De smaker godtvondt!

Jeg smakte ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjell er innmari godt! På en restaurant i Paris for mange år siden bestilte vi "stort sjømatfat"! Forsto at mye av det var rått, men ikke at både O-skjell og blåskjell også var rått, - og det aller meste av det andre. Jeg spiste med stor lysst, mens gemalen begrenset seg kraftig!

Sicilia er heller ikke et sted for de som ikke liker fisk- og skallldyr!

 

Lite/ingen trim gjør at muskler har blitt ommdannet til fett som troner midt på magen, - ikke veldig bra, for å si det mildt! Og nye "håndtak" i sidene!! Vekten er under 68, så ikke SÅ mye opp som jeg fryktet. Syklet tur-retur jobb tirsdag morgen (jeg skulle jo ikke på jobb). Så det var 36 km unnagjort før kl 0900 om morgene. Og i går var gubben og jeg på luntetur, vel 6,5 km på ca 48 min, så ikke veldig fort. Men viktig med litt bevegelse. Derimot har det ikke blit noen form for styrketrening på over to uker. Fortsatt mange uker ferie, drar igjen grytidlig lørdag morgen. Ferien skal nytes, og er forberedt på mer labilt vær og lavere temperaturer neste uke enn vi hadde på Sicilia, - håper bare vi kan slippe unna regn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her er feriefravær på gang :lol:/> Det gjør godt!!!

Sykkelturen var flott, bortsett fra den første km, den var opp oppd opp!

Gøy å oppleve nye steder!

Kalhovd anbefales matmessig: så godt som alt var Heimelaga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir himmel og hav rosa - jeg sitter og ser rett sør!

Vakkert!

Mannen begynner i jobb igjen til onsdag, etter 4 mnd sykemelding etter operasjon.

Da blir plutselig hverdagen forandret, for oss begge.

Foreløpig blir vi boende på hytta, det tar bare 25 min med bil til byen. Jeg klarer meg så inderlig godt alene her ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som har vokst villig hjemme hos oss i sommer er gress og ugress! Og livmålet!

 

Har gått opp to kilo, til 69,4 kg. Men det må være noen muskler som har blitt omdannet til (mage)fett, for livmålet har økt vesentlig mer enn de to kiloene skulle tilsi. Og det er vel det som skjer når styrketreningen er så godt som fraværende i to måneder!

 

Målet fra i vår ble jo heller aldri nådd før ferien, og målet er ennå lenger unna nå, men består! 65 kg, - at det skal være så uoppnåelig!

 

Ferien har vært i Italia, Danmark og Norge, og prøver å leve på varmen fra Italia for her i Norden har det ikke vært noen varme, for å si det sånn. Noen gløtt innimellom, men det har vært kun solen som har varmet noen øyeblikk innimellom, - med mye vind i tillegg. Har heller ingen feriepaner hverken til Sør-Europa eller ennå lenger sør utover høsten og vinteren, så ingen ting å se frem til i så måte. Får nyte dagene her hjemme, nyte livet som det er, - alternativet er ikke å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mot, ala. Du tar de der raske kiloene fort inn igjen. Det som kommer fort, går fort. Og så er du i gang igjen der du sist slapp.

 

Desuten - vi skal jo ha et positivt mål å konsentrere oss mot, gjennom en lang høst og vinter :). Mitt mantra er: Det går nok bra til slutt. Og går det ikke bra, så er det ikke slutt :-)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å stramme inn livreima igjen, men det er jammen ikke lett!

 

Gubben tok meg med på joggetur i går, i dag er det planlagt en tur i styrkerommet, og i morgen og fredag er tanken å sykle til (og fra) jobb. Får prøve å gjenopprette litt muskelmasse/fortsette å bremse forfallet litt. Må nok redusere krafig på vektene etter 5-6 ukers slaraffenliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syklet til jobb i dag, flott tur, men grisekaldt kl 6, bare 8 grader. Sol og sikkert bortimot det doble før jeg kom til jobb :). Gleder meg til turen hjem :).

Småspiser frukt og nøtter nå når jeg er tilbake på jobb, vanskelig å telle, - og vanskelig å la være/holde seg unna! Tilbake til matpakken, over tid er den å foretrekke for å holde inntaket i sjakk (så lenge jeg er på jobb). Hjemme snoker jeg like mye i skuffer og skap som før/alltid.... Så viljestyrken er det så som så med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...