Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Spreke ala! Tenk å sykle kl 06:00! Og i den kulden. Men skal du ha full sykkelsesong må det vel bli sånn - her i dette rare, fine og kalde landet vårt.

 

Min sykkel - ny i fjor - står pent og klar til bruk rett utenfor døren. Men tenk - jeg har ikke låst den opp en gang. For å sykle må jeg helst ha varme vinder; hvis ikke velger jeg bilen. Og de varme vindene uteble før ferien.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytteliv er herlig! Har ingen hytte, men har definert at vi kan leie mye for det det koster å drifte og vedlikeholde en hytte, og slipper da alt ansvaret og arbeidet. Og slipper også å kjøpe.

 

Syklet til jobb i dag også :). Det er ganske deprimerende å se hvor for dagene blir kortere: er i den fasen at solen står opp omtrent idet jeg sykler hjemmefra, og for hver dag blir det mindre og mindre sol på vei til jobb. Merket forskjell bare fra onsdag til i dag! Og vi vet jo at det er ikke SÅ lenge til det er mørkt kl 6 om morgenen! Vinteren er ubønnhørlig på vei! :( Men da blir det spinning i stedet!! :)

Nå gleder jeg meg bare til turen hjem, det er jo meldt aldeles strålende vær i dag :). Varmt også! Nyt dagen! Og straks er det helg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viser det samme som forrige uke. Og kokko, her strammer det meste!!

 

Har syklet til jobb i dag også, men det hjelper lite når jeg fyller på med mat, frukt, nøtter og mer til langt utover lastemerket! Det legger seg! Og jeg liker det ikke, men er ikke så viljesterk og flink at jeg gjør stort med det, - dvs reduserer inntaket. Foir det er jo så innmari enkelt som det!! Og det er bare opp til meg. Akk ja, får trøste meg med at det sikkert hadde vært ennå verre om jeg ikke gjorde noe som helst.

 

Og ang sykkelturen: i dag var det ennå mindre sol enn fredag :(. Men hjem blir det flott sol, - og kanksje motvind, som det pleier :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg kunnet glede meg over å bli sliten av å høre om dine sykkelturer, ala. Men fra neste uke begynner alvoret for meg også. Full rulle på Elixia. Og jeg gleder meg. Det må bli litt mere orden på dagene nå.

 

Nå er Mannen på guttetur og har det topp. Og jeg - jeg lever i den luksus at jeg disponerer egen dag 100 %. En hel uke! Mmmmmm :D.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jeg også gjøre, har ikke vært i styrkerommet i det hele tatt denne uken, og det er for dårlig! Men det er så innmari varmt der.... I dag skal jeg beise en liten platting, og så kan jeg jo ta med meg treningsmatten min ut på den andre plattingen og ta litt mage-rygg-trim der... :)

 

Har syklet til jobb i dag. Under mine sol-observasjoner på disse turene på morgenkvisten den siste tiden er nå punktet nådd da jeg må innse at fra neste uke må jeg bruke lykt!! I dag var 95% av turen i skygge, selv om solen kunne sees på avstand og i tretoppene! Så sånn er det, - høsten kommer, og det fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vekten går ikke nedover, tvert imot, den ØKER!! :(/> 70 blanke kilo viste den i går! Så jeg spiser altfor mye for tiden. Og det er jo derfor jeg ikke registrerer det jeg spiser, for da hadde det jo blitt bevist hvor jeg putter i meg! Akk ja, jeg har bare meg selv å takke!

Bortsett fra det: helgen har vært aldeles strålende i fantastisk vær! Dagene har blitt nytt til fulle. Syklet til jobb i dag også, og har med regntøy til turen hjem, regnet kan jo komme tidligere enn meldt. Og nå er det nok slutt på sommervarmen for i år, er jeg redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet i går kom idet jeg kom meg hjem, så jeg ble ikke våt. Men det var fordi jeg dro fra jobb tidligere for å unngå regnet. Og mer blir det i dag. Utrolig mye løv som har blåst ned i løpet av natten, og regn og løv er ingen god kombinasjon for en syklist, - det er bare sleipt og farlig. Ingen sykkel i dag, det hadde blitt litt for mye for en gammel skrott :). Får følge med værmeldingen og se når det kan passe igjen, kanskje i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt treningssentermedlemskap er frosset ut måneden, mens min husbonds "virker". Så i går dro han på treningssenteret mens jeg tok frem trimmatte og andre remedier hjemme. Puslet litt rundt en times tid eler så. Det ble ikke så innmari effektivt, men bedre enn ingen ting.

Prøver selvfølgelig å la være å putte for mye i munnen, men det er nok bare sånn måterlig vellykket så lenge jeg vegrer meg for å registrere...

 

Ingen sykkeltur til jogg i dag (heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. september åpnes mitt medlemskap på treningssenteret igjen. Det blir fint å få litt fastere program om dagene :). Blir fort til at jeg setter meg med pc'en, og "så går nu timan". Dermed - bare sporadisk trening på meg også :(.

 

Jeg holder vekten pluss/minus 2 kg, og det er vel greit. Selv om jeg får angst når jeg er på 2-kg-toppen. Jeg ble for eksempel plutselig hekta på proteinpannekaker. Grusomt godt, og da spiste jeg også godt. Men etter en dag eller to på den tradisjonelle kosten min - surdeigsbrød og cottage cheese - så dalte vektpilen igjen. Helt til plommetreet ble fullt av søte, skjønne frukter. So here we go again. Opp og ned. Resten av livet?

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som har vokst villig hjemme hos oss i sommer er gress og ugress! Og livmålet!

 

Har gått opp to kilo, til 69,4 kg. Men det må være noen muskler som har blitt omdannet til (mage)fett, for livmålet har økt vesentlig mer enn de to kiloene skulle tilsi. Og det er vel det som skjer når styrketreningen er så godt som fraværende i to måneder!

 

Målet fra i vår ble jo heller aldri nådd før ferien, og målet er ennå lenger unna nå, men består! 65 kg, - at det skal være så uoppnåelig!

 

Ferien har vært i Italia, Danmark og Norge, og prøver å leve på varmen fra Italia for her i Norden har det ikke vært noen varme, for å si det sånn. Noen gløtt innimellom, men det har vært kun solen som har varmet noen øyeblikk innimellom, - med mye vind i tillegg. Har heller ingen feriepaner hverken til Sør-Europa eller ennå lenger sør utover høsten og vinteren, så ingen ting å se frem til i så måte. Får nyte dagene her hjemme, nyte livet som det er, - alternativet er ikke å foretrekke :)/>

 

 

Hei du! Dette kjenner jeg meg igjen i! Jeg har for ca 8 år siden slanket meg ganske så nøyaktig 15 kg. Jeg var ung, veide 54 kg og har aldri følt meg så pen. Fire år senere var 12 kg tilbake og en ny runde med slanking. Jeg gikk så ned til 57 kg. I dag har vekta sniki seg på og jeg veier nå 62 kg. Selv om det ikke er allverdens, er jeg jammen blitt mye større i cm. Er nok mye muskler som har takket for seg og der mye, lette fettet eser over buksa :)

 

Har meldt meg på kurs og håper å gå ned 3-5 kg på kurset. Er du også på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke på kurs, trulli. Hadde jeg samlet på alle kursbøkene etter GR-kurs hadde jeg nok hatt et helt bibliotek. Det jeg egentlig betalte for var motivasjonen. Men til slutt lurte jeg meg selv likevel, og da måtte jeg finne motovasjonen i meg selv. Så der er jeg. "Oppskriften" kan jeg, og når jeg VIL nok går det strålende. Det er jo egentlig SÅ enkelt: jeg må forbruke mer enn jeg spiser for å gå ned! Og det er SÅ vanskelig å ikke lure seg selv og spise mer, innbille seg at "disse kaloriene teller ikke"!

Lykke til på kurs, jeg følger spent med deg. Og velkommen hit til kokko sin tråd, her prøver vi å finne vilje og motivasjon til å holde oss i skinnet i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det slutt! NÅ er det nok! Nå veier jeg mer enn første gang jeg begynte på GR-kurs. Lårene gnisser, klærne strammer, magepølsen, baken og hoftene vokser og jeg føler meg lite lekker. Vekten stoppet på 70,6 kg i går,og jeg trodde ikke mine egne øyne. Så fra og med i dag registrerer jeg inntak igjen, dette går ikke lenger. Men jeg gruer meg, for jeg vet at selv om jeg ikke nødvendigvis vil være sulten, vil jeg måtte jobbe innmari hardt med meg selv for å la være å putte de vanlige tingene i munnen. Jeg må ville la være. Og for tiden har jeg en smule vondt i den viljen, kjenner jeg! Jeg vet ikke helt hva slags plan jeg skal legge eller hvilke mål jeg skal sette meg ennå, så det får jeg finne ut av. Men nå kan jeg ikke lenger la dette skure og gå.

 

Den føste dagen er enkel, da blir jeg ikke så sulten for magen er ikke så tom. Men magesekken må reduseres. I morgen er det til alt overmål middag på fiskerestaurant, men det får gå. Den skal jeg nyte! Om jeg ikke sykler til jobb onsdag lurte jeg på om jeg faktisk skal prøve en fastedag, eller en 2-dag (som i 5-2-dietten)? Jeg får se! Rapport kommer. Jeg må finne en eller annen gulrot å sette opp der fremme et sted...... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda ala. Jeg kjenner den følelsen som du beskriver der! Du har jo vært flink så lenge; passet på kalori-inntaket og energibruk. Men så blir det ikke bra nok :(. Da er det bare en ting å gjøre: stramt regime med planlagte måltid og mengder - med parallell kaloriregistrering.

 

Egentlig mener jeg at DET lettere, for da er det ikke noe å lure på; det finnes bare to alternativ: ja-takk og nei-takk. Hvert fall fungerer det for meg. Fast frokost. Fast lunch. Varierende middag. Fast aftens. Kanskje kjedelig, men - resultatet er 10-12 kg ned til nå i år.

 

Så STÅ PÅ! Vi følger deg og heier på deg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjorde jeg i går? Kan du tenke deg: jeg spiste kransekakestenger, og ikke bare en, men to!! En ekstra! Om hver av de veide 100 gram, er det alene 900 kcal!:(/> Hadde spist omtrent passe mye før det, så de 900 kcal er ekstra! Er det rart det går galt! Og det var første dagen, og jeg kunne ikke motstå den første fristelsen! Makan! Men jeg sto i det minste over kveldsmat, - jeg hadde jo fått i meg mer enn nok kalorier selv om jeg var sulten. Det er da noe, - å ikke bare fortsette å spise!

Jeg synes også det er vanskelig å la være å spise nøtter og frukt på jobb når det er så lett tilgjengelig hele tiden. Prøver å telle, men "glemmer" ofte å telle alt! Skjønner!!!!?:unsure:/>

Men nå er det ny dag med nye muligheter. Som sagt, i dag er det et lenge planlagt restaurantbesøk, så det får være, det blir nok ikke kalorier innen rimelige grenser i dag heller, men det trenger ikke bli verre enn i går for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du daglig spiser hver 3. time, og har et veldig fast og ufravikelig opplegg til frokost og lunch og kvelds, så er i hvert fall de måltidene akseptabel kalorimessig sett. Og om da middagen blir litt over-done, så skal det likevel mye til for at det velter hele opplegget.

 

Med et såpass strukturert opplegg, kan du faktisk godt slappe helt av 1 dag i uken og bare kose deg med deilig mat (ikke så mye karbo, helst). Her kan du jo sette inn dagene dine med restaurantbesøk? Tenker slike dager skal nytes. Og jeg vet at vekten - for egen del - faller på plass igjen om en dag eller to.

Lykke til.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du setter ord på det som virker. Akkurat nå skal det mer enn et par dager til før vekten er på plass, det ligger i sakens natur (mange kilo som skal av). Men jeg kan jo oppskriften, bare at akkurat nå kjennes det ut som om den ikke virker på meg. Registrerer nitidig, og vet at det virker, - i det minste forteller det også hvorfor jeg ikke går ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i går var fantastisk god. Egentlig akkurat passe, og hadde jeg stått over dessert og vin hadde det sikkert ikke vært så galt!

Vel, ny dag i dag, - det er ingen faste-dag på tross av at jeg ikke sykler (det er jo DET griseværet, bøtter ned!!). Har planer om en tur i trimrommet. og prøver å motivere meg med at trening er gram, kosthold er kilo! Uansett gjør litt trim godt for både kropp og sjel, og om jeg i tillegg får redusert det jeg putter i kroppen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prioritert en time i trimrommet etter lunsj i dag, - i arbeidstiden. Må prøve å få inn fornuftige trimrutiner nå nå trimkameraten og jeg ikke lenger drar sammen til jobb, han reiser plutselig i motsatt retning! Får finne ut av det! Tilgangen til treningssenteret er åpnet igjen for meg også nå.

Og så har det jo sluttet å regne og er nesten tørt på veiene. Litt vind, men deilig når det ikke regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går greidde jeg endelig en dag med omtrent akseptabel mengde kalorier puttet i munnen, litt under 1600 kcal. Satser på å kunne fortsette med det! Må lære meg å si nei (igjen), og å holde meg til mine avtaler med meg selv. Men innimellom går det jo så galt som det kan gå og jeg glemmer å telle.

 

Gårsdagens lille eksersis: jeg var innmari sulten da jeg kom hjem, men det var lenge til husbonden ville dukke opp. Jeg spiste både det ene og det andre, men talte: 9 g brunost, 25 g svisker, 14 g knekkebrød med 25 g magerost og noe til. Utrolig hvor fort kaloriene hoper seg opp når man registrerer!!! Det er jammen ikke stort man skal spise før man legger på seg/ikke tar av. Og mindre til eldre vi blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat de små innputtene innimellom som velter hele opplegget! Derfor er det så OK å registrere. I hvert fall går det litt sport i det for min del. Tar opp GR-registreringen og setter opp dagens måltid. Dermed er jeg veldig bevisstgjort på dagens matinntak, og det er så mye lettere å si ja- og nei-takk.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...