Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Fremdeles stabil vekt rundt 68, men kroppen virker mer "bollete" med så lite trim og mer flesk under huden. Og det er langt til 65 kg, evig langt! Koronakrisen burde jo kunne inspirere til egenpleie, men ikke for meg. Ser andre av dere på andre tråder har tatt skikkelig tak! Godt jobbet!  Men jeg passer på "litt", så jeg ikke skal ese ut skikkelig.... I dag blir det sykkeltur til jobb for å unngå kollektivtransport, men jeg er jo innom kontoret maks en gang i uken. Fremdeles lit stuegolvtrim, og en joggetur i ny og ne, men ikke nok. Eneste trøsten er at litt er bedre enn ingen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jammen er juni også straks forbi. Har vært litt flinkere til å trimme, men det monner ikke når jeg spiser like mye. Så vekten er stabil, antar jeg, - har heller ikke vært på vekten på en stund, men klærne sier kroppen er omtrent som den har vært den siste tiden. Litt for stor og blubbete. Kjedelig, men bare min egen feil. Regnestykket går i pluss, og ikke i minus, så da lagrer grammene seg ..... Og over tid blir de mange! Vel, satser på det er verdt det. Det heter å nyte livet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sommerferien er forbi, og det har blitt mye kos, sier vekten. Den passerte 70 for en ukes tid siden, men har prøvd å bremse litt, så nå er den "bare" 69 eller så. Som vanlig har jeg bare meg selv å skylde på, og det er vel nesten rart at vekten ikke viser ennå mer. Og som like vanlig ønsker jeg å gjøre noe med den vekten. Og igjen: det er like langt fra ord til handling som alltid! Om jeg får manet frem litt stahet og vilje får jeg kanskje lurt av med noen kilo igjen, ett eller to i det minste. Liker dårlig mageflesket som har satt seg så godt fast..... MÅ jo ikke spise hele tiden! Det er jo bare jeg selv som vet hvor MYE jeg spiser, ingen andre enn jeg selv "teller" maten min! Så det er bare å ta seg sammen, som vanlig! Ja ja .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 68,2 kg i går, og det er mindre enn 69! Så det går rette veien, selv etter en helg med dobbelt  inntak av kalorier. Sikkert rundt 3000 både fredag og lørdag. Prøver å stramme inn igjen. Men det er utrooooolig lite jeg kan spise om jeg skal gå litt ned i vekt! Får se, enn så lenge holder motivasjonen. Lettere når det er varmt og jeg kan sykle, men jeg har jo lyst på "noe" heeeele tiden!! Tenkte å prøve meg på 5:2-dietten, men jeg orker ikke disse 2-dagene. Så jeg går for "så lite som mulig"! Og det varierer sterkt. Minst tidlig i uken, og så øker det utover mot helgen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag, og den andre uken jeg er flink i matveien, - bortsett fra fredag og lørdag. Går ikke på vekten hver dag, men synes å ane at mageflesket kan være på forsiktig retur. Håper da det! Det neste må være at lårene ikke gnisser så mye sammen lenger når jeg går. Det er ikke så merkbart når jeg går vanlig, men er ubehagelig når det er varmt og klamt eller når jeg selv blir varm/svett: da gnager det lett. Denne uken har det blitt to sykkelturer til jobb, en økt på treningssenteret og en joggetur med gubben. Mer enn vanlig. Håper det fortsetter. Bør få lagt inn litt mer styrke, en økt i uken er for lite. Nyt dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, forrige uke var jeg flink til utpå torsdag, så gikk det skeis! Tre dager med dobbelt opp i kaloriregnskapet (torsdag, fredag og lørdag, og en søndag som ble bare så-der, - og vips, så hadde ikke vekten rikket seg! 68,2 kg, kanskje til og meg 68,4 kg og tyngre enn forrige uke, om jeg er riktig striks. Jeg kan nok lure meg selv, men vekta lurer jeg ikke! Ny uke, nye muligheter.  Det er SÅ vanskelig å spise lite nok, og å ikke snoke i skuffer og skap etter noe å putte i munnen hele tiden. Jeg er helt håpløs. Og på dette viset kommer jeg jo aldri til 65 kg heller ..... Vel, jeg er frisk, og det er faktisk det viktigste. Tenk om jeg hadde rast ned i vekt fordi jeg var syk! - Ikke å foretrekke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repetisjon av forrige uke: på besøk, og altfor mye av det alle meste både torsdag, fredag og lørdag, og da er det også vanskelig å hanke inn igjen overspisingen når søndagen kommer. Nesten ingen trim i løpet av helgen heller. Og altfor lite styrketrening... Spent på hva vekten sier. Bare den ikke har gått oppover er det greitt, for jeg har puttet i meg så mye at den skal ikke kunne gå nedover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 67,8 kg, og det er litt mindre enn forrige søndag,. Men gårsdagens mat var veldig tørr, selv om den ikke var kalorifri eller mager, så jeg tror nok at jeg er der jeg var forrige uke, bare med mindre vann i kroppen. Håper det er slik, og at jeg ikke har gått opp .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen: 68,2 kg! Forskjellen fra forrige uke er at i går spiste jeg en stor middag sent,  og jeg drakk mye vann etter å ha gått en lang tur i skog og på vei. I tillegg spiste jeg et gedigent eple like før sengetid, - det kunne jeg ha stått over! Så kanskje jeg veier omtrent det samme som forrige søndag, men med mer vann innabords? Vel, vekten viser bare hvordan det er akkurat i øyeblikket, sånn er det. Jeg prøver å være forsiktig, men det er jammen ikke lett å la være å putte mat og snop i munnen hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

67,6 kg var vekten søndag. Litt ned, men trolig er den største forskjellen mengden mat og væske innabords de to siste veiedagene. Jeg går sjelden på vekten, - den går jo ikke ned noe mer ved å gå ofte på vekten! Prøver å være forsiktig i uken, men det er ikke alltid så lett! I går hadde jeg snokedag. Det ble mest ost, og en del peanøtter! Som selvfølgelig ble definert å inneholde null kalorier...... At det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har vært to hektiske uker, både på jobb og fritid, med flere middager og restaurantbesøk. Vekten viste 68 kg igjen, og det er jo ikke riktig vei. Akk ja sann, så lenge jeg ikke greier å være konsekvent og å avstå fra ting jeg ikke bør spise blir det jo sånn: vekten rikker seg ikke, i alle fall ikke riktig vei! Stadig vekk like langt ned til 65 kg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du verden som tiden går, - hvor blir den av! Jeg har ikke vært på vekten på en stund, men antar den er rundt 68 kg. Vanskelig å komme noe lenger ned mer enn noen dagen i slengen. Har trent bra hele oktober, men så ble det bråstopp for en uke siden. Så nå er det bare å komme i gang igjen, etter helg på besøk med langtur i bil. Blir lite trim med 8-9 timer i bil to ganger i løpet av en helg .... Litt støvsuging først, og er jeg riktig flink finner jag frem trimting og tar en runde på gulvet hjemme .... Bare jeg ikke får vondt i viljen før jeg kommer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis hatt det veldig hyggelig i det siste, for vekten viste 68,6 kg i går. Synes jo det var litt i overkant, men jeg har bare meg selv å takke. Jeg er jo det jeg spiser. Kroppen lagrer overskuddet den får, så når jeg hiver innpå og tenker at det ikke betyr noe, så viser jo det seg, og det betyr noe .... Ja ja, sånn er det. Det er ikke noe lurt å lukke øynene for at  alt jeg spiser har kalorier, og noe har mer av det enn ande ting! Og joda, jeg fikk vondt i viljen før jeg kom til trimmen forrige tirsdag 😅🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg var på vekten søndag, og den var 67,8kg. Jeg har ikke gjort noe annet enn å hygge meg forrige uke heller, men vekten har i det minste ikke økt videre. Med hjemmekontor blir det mer trim enn ellers, både fordi jeg ikke bruker tid på jobbreiser, fordi husbonden trener jevnlig, og fordi da jeg jeg bruke tiljobbreisetiden til å trimme litt sammen med husbonden. Det er vel det mest positive jeg kan si om hjemmekontor! Men det er like langt til 65kg ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 68,6 kg! Kjedelig at 65 er så uoppnåelig. Jeg spiser for mye, spesielt utenom måltidene!
Ser flere er lei seg for at treningssentrene (trolig) stenger ned igjen, der de ikke alt er steng. Har den siste tiden besøkt "mitt" treningssenter 2-5 ganger/dager i uken. Ser nå at det er tilbake til hjemmetrim, selv om det ikke er stengt ennå. Har stepkasse, stor ball, rulle, sånn tykk liten matte, stor matte, noen strikk og noen få vekter, og noen småting til. Og stoler og annet i huset. Har bestilt yoga-matte. Tenkte å finne yoga- eller pilatesvideoer og prøve meg. Har aldri prøvd før!
Var flinke med styrketrim hjemme i vår, og overgangen til treningssenteret igjen var mindre enn fryktet da de åpnet etter ferien.

Og så håper jeg at jeg ikke blir syk etter gårsdagens sykkeltur: jeg frøys sånn på turen hjem, det var skikkelig kaldt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68,4 kg. Det eneste jeg kan si om vekten er at den er stabil. Irriterende at jeg ikke kan orke å være litt sulten av og til slik at vekten kan gå litt ned! Lite utetrim for tiden, derimot blir det litt innestyrke hjemme ca. 4 dager i uken. Ikke så verst. For å se det positive i stengt treningssenter er det at vi sparer reisetiden frem og tilbake med å trimme hjemme. Men du verden så kjedelig! Så det er bare å gjøre det, og å la det blir en form for instinkt.
Og jeg ble ikke syk etter forrige helgs ekstremt kalde sykkeltur, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme vekt som forrige uke, 68,4 kg. Spiser fortsatt for mye til å gå ned i vekt.......

Fortsetter med hjemmetrim, - fint å bli dratt med av gubben. Det er såpass kjedelig at press er viktig. Kjenner det er vanskelig å få stuetrim til en vane!
Forrige uke ble det også to joggeturer, den først litt over 8 km, den andre under 8 km. Fint å komme seg ut når været er bra! Får se om jeg tar meg på tak og kommer meg ut denne uken også.
Vi får heie på oss selv, så godt som vi kan, og holde oss friske og koronafri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser det er lenge siden sist jeg var innom. Skjønner ikke hvor tiden blir av!

Vekten er omtrent som sist, - den har ikke gått oppover, men er rundt 68, tenker jeg. Her er det fortsatt hjemmetrim (og hjemmekontor), og utetrim en, eller helst to ganger i uken når det ikke bøtter ned. Og en daglig luftetur, kledd etter forholdene!

Klar for jul, sånn omtrent. Med nok vanlig mat i huset og litt ekstra blir det bra. Det er jo ikke så mye som skal til når det ikke blir noe storinnrykk. En plan som det er handlet til, så blir dette bra! Ingen store mengder småkaker her i huset, - det blir bare til at jeg selv spiser de opp i januar og legger på meg mer da enn i desember, så det har jeg sluttet med. Skal lage en kake eller to, og dessert i stedet for småkaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt år, - det er jo ikke akkurat nytt lenger!
Dagene går i ett, på tross av hjemmekontor.
Fremdeles hjemmetrim 3-5 dager i uken. Prøver meg på noen videoer med tabata eller yoga innimellom for variasjon. Så egentlig blir det omtrent nok trim, bortsett fra jogging: det har vært for kaldt de siste ukene, synes jeg. Har gått i stedet, 7-10 km kan det bli.

Derimot har jeg ennå ikke begynt på det nye året i matveien, men har fortsatt julen til nå..... Helt til vekten i går viste så godt som 70 kg! 69,8 leses som 70 i hodet mitt. Lenger ned til 65 kg enn på evig lenge. Så får jeg se hvordan dette går, om jeg orker å være flink nok til å ikke å fortsette å lure meg selv, men faktisk makter å redusere antallet kalorier inn ....... 

Ser noen av dere er kjempeflinke, og andre sliter litt mer! Vi vet jo alle at det å slanke seg sitter i hodet. Men du verden så vanskelig det er å ombestemme det hodet til å være fornuftig ..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vekten viste i overkant av 68 sist mandag, så det er i alle fall ikke opp! Prøver å være flink og å la være å lure meg selv, men det er ikke lett å komme inn i det å bare skulle spise det som er både sunt og fornuftig. Og plutselig har jeg spist både fet ost, sjokolade, kjeks og jeg vet ikke hva. Men det er jammen kjedelig å skulle være konsekvent hele tiden!
Litt mindre trim har det også blitt. Knærne tåler dårlig jogging og knebøy/hopping. Så da må det bli andre aktiviteter i stedet. Mulig jeg har overdrevet trimmingen, det kan jo også skje. Eller ikke variert nok. Har lett for å ape etter trimkameraten, men det er ikke sikkert det passer min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Ser at det har gått et helt coronaår siden jeg var innom her. Vekten er omtrent den samme, og det er derfor også stadig vekk like langt ned til 65 kg eller så.

På den andre siden: jeg har ikke lagt på meg! Intet treningsstudio de siste månedene, men prøver å gå turer, og å trene litt styrke (mage, rygg, armer, ...) hjemme. Det er bare så inderlig kjedelig!!

Jeg vil ikke å bruke penger på GR-medlemskap. Jeg lurer meg selv like godt om jeg er medlem eller ei. Bortkastede penger for meg! Men det er ok å kunne titte innom her av og til ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Sommeren har ikke bidratt til vektnedgang. Tvert imot, har for lengst passert 70 kg og ligger der stabilt. med ett kilo pluss i året går jo ikke dette riktig vei!

Savner å kunne registrere mat mm her slik vi gjorde før. Jeg får finne en annen løsning om motivasjonen til å ta tak skulle innfinne seg. Tvi tvi til alle dere andre som måtte være i samme båt! Vi vet jo at vi klarer å gå ned i vekt om vi bare vil og er konsekvente, men det var det å orke det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Long time, no see.
Har nå meldt meg inn som bruker av Roede-app'en gratis i 30 dager, så får jeg se om jeg synes det er verdt å betale for den om 4 uker. Første registrering viser at jeg gjerne vil spise mer enn det som godt er, så det er jo forklaringen på at jeg aldri kommer ned i vekt. Jeg spiser for mye. Det er jo sunt at matlysten er god, det sier at jeg er frisk, men jeg blir jo ikke lettere da.
Vekten er like langt unna 65 som den var sist jeg var innom (eller mer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...