Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet for to timer siden, står det?

Har kikka litt på de forskjellige gruppene i Under 10 kg vektnedgang, og Hold vekten.

Men det er jo rene spøkelses tilstander, nesten ingen aktivitet....

Jeg har vært inne på GR med jevne mellomrom, helt siden jeg veide 86 kg. Nå er jeg på ca 65, men vil gjerne gå ned til iallefall 62.

Og de kiloene er utrulig vanskelige å få tatt knekken på!

Har holdt på veeeldig lenge! Opp og ned.

Ser du er omtrent på samme nivå, Ala....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er ikke mye aktivitet her. Vi er noen få som holder liv i hver vår tråd, ser det ut til. For å snakke for meg selv er det mest for  min egen del, for å stå til rette for "noen". Jeg gikk mitt første GR-kurs i 1977, og hadde hatt et helt bibliotek om jeg hadde tatt vare på alle kursbøkene. Etter hvert mistet jeg respekten forkursene og måtte finne motivasjon til å  ta tak i meg selv. Så der er jeg. Jeg har ikke variert så mye som deg, Syttito, men disse kiloene er like vanskelige å bli kvitt om det er snakk om to eller ti. Og like vanskelig er det å holde vekten stabil! Når jeg endelig har greidd å ta av meg litt, tror hodet mitt at begrensningene er opphevet og så spiser jeg mye igjen, og legger på meg nok en gang ....... Kjedelige greier! Frustrerende at det er så få kalorier som skal til for å være stabil, - det er jo nesten ingen ting sammenlignet med de mengdene og det mangfoldet jeg helst hadde villet puttet i med!

Vi får heie på hverandre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sto vekta på 64.8.

Det er bare 2.8 kg ned til 62, og kanskje der jeg burde være.

Målet er 60, men kanskje er det for mye ( selv om jeg veide 58 i ungdommen).... eldre  damer skal ikke være skrapa, og fulle av løse skinn...

Knekkebrød dietten ligger på kjøkkenbenken, det er den som har vært min støtte når jeg har fått inspirasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,4 kg!!! Det er under 65!! 0,8 kg mindre enn forrige uke. Mange år siden jeg har vært der. Da har jeg jo nådd målet om 65 kg. Hurra for meg!
Det hjelper å ikke ha tid til å spise, og i tillegg passe på å ikke fylle på med kaloririke ting når jeg så spiser. Og jeg synes jo at jeg titt og ofte går rundt og er småsulten.

Hva nå da? Jo, nå er jo kunsten å ikke gå den gamle fellen og tro at jeg kan spise hva jeg vil, så jeg fortsette mot 63 kg. Mulig det er for lite, men det får jeg se. Men det er fortsatt hardt arbeid, for det skal SÅ lite til før jeg går opp igjen! 
Og så må jeg ta meg tid til å trene igjen, for nå har jeg fått grevinneheng av manglende muskler i armene, og det har jeg ikke hatt før! Det er bare å ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du også er her :). 
Du har helt sikkert rett!! Den eneste måten å fylle ut huden på igjen er nok å legge på seg, så da får det heller være! Men litt mer trening enn det jeg har bedrevet den siste tiden må nok til! Jeg gå-jogget halve veien hjem fra jobb forrige tirsdag, og etter det har jeg vært tett: forkjølt og på grensen til bihulebetennelse, så ikke noe offensiv trening før jeg er bedre. Noen få minutter med mage-rygg i går, men det monner ikke. Og jeg gruer meg til å gå på treningssenteret igjen, for det er så lenge siden sist.... Det er bare å bite i det sure eplet og krype i det! Vi får være glade for at vi er spreke og i stand til å trimme når vi velger å gjøre det, - og jeg er glad jeg ikke er alvorlig syk, men bare godt snufsete! Nyt livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og ny uke, med nye muligheter. Jeg veide det samme i går som forrige søndag, 64,4 kg. Det er jo positivt i seg selv, for jeg har spist noen større middager, og mer sjokolade og chips enn på lenge. Og igjen viser det hvor få kalorier ekstra som skal til før jeg legger på meg igjen. Så det er bare å fortsette å passe på inntaket i uken. Og det er det som er den tøffe jobben: å ikke falle for fristelsen til å hive innpå med mat og alt mulig annet godt! Og så håper jeg tiden og helsen igjen kan tillate trim, for dette går ikke. Noe av vektnedgangen er dessverre muskler!! Så det blir hardt å begynne å trimme igjen. Men det må nok til .....
Nyt dagen, - sånn passe snøkaos her jeg oppholder meg. God trim i snømåking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tredje uke på rad der vekten viser 64,4 kg. Det betyr jo bare en eneste ting: jeg spiser for mye til at jeg går ned mot 63 kilo når jeg ikke passer på! Jeg synes jeg fremdeles er sparsommelig med inntak av kalorier, men vekten er jo ikke enig! Igjen får jeg bevist hvor lite som skal til av ekstra kalorier for ikke å gå ned i vekt. Og da er veien til å begynne å legge på meg igjen like kort. Håper jeg ikke kommer dit, men det er skrekkelig for gjort. Og den siste uken har jeg spist mer sjokolade enn på lenge. Det er bare å kutte det ut.

Har meldt meg på spinning i dag, og det er da noe. Tre uker siden forrige joggetur, og ennå lenger siden annen trim og styrketrening. Så det kan godt være at mye av vekten som er borte er muskler også, og det er jo ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm! 65,2 kg, opp 0,8 kg fra forrige uke. Besøk, middager ute (også i dag), sjokolade, chips, mer sjokolade, og drikke i alle varianter. Pluss 800 gram er forskjellen mellom bare litt av alt dette, og den siste uken langt mer av det samme, - pluss doble frokoster! Så jeg vet jo hva som er årsaken. Det er bare å ta seg sammen og redusere inntaket igjen. Som sagt middag ute i dag, men spinning i morgen. Og så er det langhelg i utlendighet fra fredag til neste mandag...... Jeg har litt å jobbe med, kjenner jeg! Målet er fremdeles 63 kg (jeg er jo NESTEN på 65!), selv om det plutselig ble langt lenger til 63! Gir ikke opp :). Nyt dagen, og ha en god uke :). Vi får heie på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg ble litt borte her...... Langhelg i utlendighet med mye både mat og drikke. Og ingen skikkelig middag mandag.  derfor viste vekten bare 64,4 kg mandag kveld. Vel. jeg får satse på at jeg fortsatt kan holde meg under 65 kg over tid. Det er primærmålet. Og ned mot 63 kg er fortsatt ønskelig..... Nyt dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag alt! Vekten viste 65,2 igjen søndag, så her går det opp og ned som en jojo. Er redd for at vekten bare skal gå oppover igjen. Heldigvis er det ikke mange julebord, men et par lutefiskmiddager den neste uken, og besøk med middag til helgen. Og jeg spiser igjen for mye sjokolade og digg! Jobber for å holde meg under 65.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er stabil, 65,0 kg i går. Litt for høy, det blir for mye marsipan og sjokolade for tiden! Og to julebord/middager ute denne uken ..... Det er SÅ vanskelig å spise lite nok, og huske på hvor får kalorier kroppen min EGENTLIG trenger. Dessverre er det ikke så mange som de jeg gjerne vil spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Godt nytt år!
Dette har vært en lang juleferie, og den vises særdeles godt på vekten i tillegg: 67,2 kg!!! Jøye meg og skrekk og gru! Her er det bare å ta skjeen i en annen hånd, bokstavelig talt! Gir ikke opp, selv om det plutselig er over 2 kilo i pluss!! Har følt meg fylt opp og stinn hele ferien, og ser frem til hverdag og moderate mengder mat igjen, - og forhåpentligvis regelmessig trim. Ser det er andre som også jobber med sin sak, så lykke til, til oss alle sammen! Husk: det er bare oss selv vi lurer når vi smugspiser eller glemmer å telle det vi spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt midt i uken. For meg er dette den farligste tiden på året, da det fremdeles er så mye sjokolade og godterier igjen fra jul. Jeg bakte ikke en eneste kake til jul, så jeg har heller ingen kaker jeg "må"  spise opp. Jeg elsker kjeks og tørre kaker! Jeg kjøpte noen mandelkaker som ligger i frysen, - snart tomt! Og så spiser jeg sjokolade. Ikke mye, men litt hver dag. Prøver å slutte! Trimmer for lite, finner på alle mulige unnskyldninger. Det må jeg slutte med! Tenkte å prøve meg på yoga, for å gjøre noe annet og for å gå på gruppetimer. Men har ikke kommet så langt ennå .....
Cappuccino til frokost straks! Nyt dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 66,8 eller 67 kg i går..... Så julekiloene klorer seg fast. Eller for å si det sånn, - julen er ikke helt over ennå, kjennes det ut for! Januar er den farligste tiden for meg, med det som måtte være igjen etter jul, og det at jeg innbiller meg at bare "litt" viser ikke på vekten. Men det gjør jo det. Når det (fremdeles) ikke blir så mye trim som det burde ha vært blir resultatet deretter. Og det er ikke bare sjokolade, marsipan, nøtter og mandler! Neida, ost går ned i store mengder også! Og store porsjoner middag! Akk ja sann! Men jeg er frisk, og det er det viktigste!! Tross alt. men målet om 65 kg, eller 63, har ikke forandret seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har trimkameraten forlangt trim to ganger, selv om det er oppussing som er prioritert i tillegg til jobb om dagen. Han sier, som sant er, at vi gamlinger kan ikke tillate oss å hoppe over trim. Så da blir det trim. Lettere å ikke skulke når vi er to!!
I helgen blir det trolig maling av vegger, og det er jo knebøy dagen lang. Får se hva som skal gjøres! Og blir det ikke det, så blir det vel annen aktivitet.
Har ikke vært på vekten siden søndag, så den er det den er, - får se søndag igjen. Prøver å passe på, selv om jeg gikk på en skikkelig sjokoladesmell i går: jeg inntok mye av det som var satt ut på jobb, - julesjokolade! Moralen er å ikke kjøpe mer enn det som spises, og ikke gjem på ting til senere i julen, - når det er tom, er det tomt!
Nyt dagen og helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,6 kg viste vekten i går. Litt mindre enn forrige uke, men ikke så mye å rope hurra for. Og jeg har ikke gjort noe for det heller. Fremdeles langt ned til 65 og 63 kilo. Prøver å passe meg litt.
Det ble trim bare to ganger forrige uke. Men det er hardt arbeid å pusse opp, så jeg får tro det også hjelper litt. Jobber både med oppussing og vekten videre, og gir ikke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det går både opp og ned", som nok heisførerne i gamle dager sa.... 66,8 kg, og det er jo litt opp igjen. 
Jeg spiser rett og slett altfor mye, og når det i tillegg blir minimalt med trim, er det slik resultatet blir. Det jeg hiver innpå er
-ost, både brun og hvit, og i alle fasonger og varianter
-nøtter og innimellom chips
-vin i helgen
-sjokolade, - periodevis
-for store middagsporsjoner, men også andre måltider blir for store!
Og så er jeg dårlig til å kjenne på sult...... Det er jo ikke farlig å kjenne at det gnager litt i tarmene av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsvekten vise ennå mer enn forrige søndag: 67 kg. Jeg spiser fremdeles for mye, og for mye av det jeg spiser er for kaloririkt! Som dere andre sier: det er bare å ta seg sammen! Det er jo enkelt: går regnskapet i pluss, legger jeg på meg....
Hvor vanskelig kan det være?
Og samtidig er det nettopp vanskelig det er å begrense det jeg putter i munnen, spesielt etter at jeg kommer hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i går viste 66,2 kg. Jeg har ikke gjort noe for det, så jeg tror mest det er kroppen som har dumpet væske. Fettet på kroppen tilsier det! Jeg har jo likevel ikke gitt opp målet med å komme under 65 kg, og helst også under 63 ..... Innmari kjedelig å måtte være så konsekvent og "avholdende"/måteholden som det krever! Men det er jo flere sider av å nyte livet, og en er den å føle seg vel ved å være litt slankere enn nå. Når har jeg nettopp spist tre store marsipankakestykker, - tenk hvor mange kalorier jeg hadde spart om jeg tok bare litt og bare en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flytting fra hus til leilighet har blitt prioritert/tatt all tid, så jeg har glemt å gå på vekten. Antar den er som forrige uke: mellom 66 og 67 kg. Fortsetter med å prøve å holde inntaket i sjakk, og håper det snart blir tid til mer trim!! Det er det verste, og etter så lang trimpause er det så innmari slitsomt å komme i gang igjen! Fremdeles gjenstår en del innflytting, og det får ta den tiden det tar. Men nå er det også på tide å prioritere seg selv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten stadig stabil litt for høyt: 66,6 kg. Fremdeles urolige dager med utpakking og ompakking etter flytting, men tok meg tid til en luntetur etter jobb fredag, og en time styrke på treningsenteret i går. Det må bli litt mer av slikt, og forhåpentligvis blir det lettere å velge det med lenger og lysere dager. Nok en hektisk uke, og det blir det neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Intet nytt under solen: 66,6 kg sist søndag også! Jeg gjør jo ingen ting for å gå ned i vekt, så da er det jo fint at vekten ikke kryper mer opp. Møte i hele går og i dag, og reise i morgen og torsdag, så jeg gleder meg til helg for å kunne fortsette innflytting hjemme, - ikke alt er på plass, og noe må bytte plass! Det tar sin tid, men satser på at det blir bra til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

For tiden trøstespiser jeg! Vekten viste sist 68 kg, og det er jo ikke bra. Prøver å redusere inntaket litt, men det er ikke så lett når jeg går hjemme og kan snoke i alle skuffer og skap, og i frysen også! Null ferie, den rant bort i koronatiltakene. Like greitt å være hjemme slik situasjonen har utviklet seg rundt omkring! Har fått gjort mye vi hadde tenkt å gjøre i påsken eller senere..... Har også pådratt meg forkjølelse (tror ikke det er korona!) og slitt med den i snart tre uker. Synes det begynner å lette litt, og det er jammen på tide!! 

Ta godt vare på dere selv, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vekten er stabil, ikke noe mer å si om det! Generelt for mye kos med så mye hjemmesitting. Jeg har store vansker med å kutte ned på kaloriinntaket .....
Er bra av forkjølelsen, men det blir litt smått med trim. Litt mage/rygg/styrke på stuegolvet av og til, men hjelpe og trøste hvor kjedelig. En luntetur med gubben i går. Litt tur-orientering, som så veldig mange andre andre denne våren. Og fortsatt hjemmekontor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...