Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Hei er innom for å ønske deg en god helg!

 

Skjønner at du har mye å gjøre og ønsker deg lykke til.

 

Jeg får ikke til å sende PM til deg, har du prøvd dette? Jeg får til å sende til andre, men det virker som din profil ikke er åpnet for dette.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

igjen....

 

Noen andre som synes tida løper altfor fort? Nå er vi ferdige med januar - og jeg synes jeg nettopp pakka bort jula. Vel har jeg hatt en travle måned - men alikevel - skremmende:eek:

 

Hadde ingen nedgang på vekta mandag denne uka. Og det var - når sant skal sies - en skikkelig nedtur. Som "gammel" slanker vet jeg jo alt om disse plutselige stoppa - men det er ikke lett og takle allikevel. Iallefall ikke når en har fulgt alle anbefalinger til punkt og prikke.

Og så gikk jeg i den gamle fella da - med et litt for liberalt forhold til hva jeg putta innabords noen dager. Så jeg gleder meg ikke til veiing på mandag for å si det sånn.

Har klart å reversere nå da - så med ei nøktern helg kan jeg klare å redde stumpene.

Men er redd det ikke ser så lys ut med 5 kilo til 1. mars:(

 

Vel - hjelper ikke å gråte over spilt melk. Her må det arbeid til.

Målet er å gå ned i vekt - og det må jeg klare for min egen helses skyld.

Og det er jeg som må gjøre arbeidet med å snu.

Det merkelige er at jeg og kroppen min trives utmerket med sunn mat og sunne vaner - så hvorfor i alle dager ender jeg opp med å falle tilbake til gamle vaner.

Iallefall sant at gammel vane er vond å vende - men det sies ingenting om at det er umulig:D

Så jeg satser videre.

 

Hilser til alle sammen - både de med og uten gips:)

 

Trivelig helg te dokke fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte lettsalta uer på butikken, ferdig vanna. La den i kokende vann i 10(?) minutter- tok den opp når den løsna fra beina. Serverte den med grønnsaksterninger av kålrot og gulrot + noen dusker med brokkoli,- i en hvit saus av den lette sorten. Og så kokt potet da. Ble godt tatt i mot av alle, unntatt 13 åringen som syntes det smaka "tran".

 

Ellers er jeg enig i at det er veldig frustrerende med "slow motion". Vil helst at det skal gå rasende fort slik at jeg blir ferdig med denne "helsikes slankingen". Så min livsoppgave er nå å overbevise meg selv om at jeg skal leve sånn resten av livet. Kankje litt mer utskeielser enn i dag, men ikke full pakke i alle anledninger.

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det er visst lenge sida sist jeg var innom her, og merker nå at DET virker negativt på motivasjonen. Å lese det dere skriver hjelper meg å holde fokus og ikke slippe gamle uvaner til igjen.

 

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, jess! Bare noen få uker innsats -- og så daler motivasjonen. Jeg har opplevd det før og tror det er nokså "normalt" med slike følelser innimellom. Det blir ekstra viktig da å ta bare en dag om gangen, så kommer nok motivasjonen igjen!

Tenk på at så lenge vekta går nedover, jobber tida FOR deg! Vi tenker og sier ofte at tida går så fort, men det er jo positivt for oss slankere! Så fremt i fall vi lever og spiser slik vi vet er til fordel for kroppen og helsa vår, da!

 

Jeg skulle ønske at mine 15 kg for mye ble borte over natta, men så har vi jo lært igjen og igjen at rask slanking ikke er varig. En jeg gikk på GR kurs sammen med en gang, var "flinkest i klassen" og tok av hele 11 kg på de 7 ukene. Etter noen måneder så jeg henne igjen, og da hadde hun fått de på igjen..... Det er jo ikke slik vi vil ha det? Så, jess og alle andre som strever med motivasjonen; vi må nok bare godta at det tar tid!

 

Selv har jeg vært syk igjen, denne gangen 6 dager på sofaen med forkjølelse / influensa. Mat og trim denne uka har derfor vært prega av tilstanden....Sist søndag var jeg på en hææærlig skitur på en times tid ( litt er bedre enn ingenting..) og gleder meg til å bli frisk nok til det igjen!

Veiing i dag viste ned 1 kg de siste 2 ukene, men er ikke helt sikker på at det er "reelt". Trolig en del muskelmasse som mangler etter de late dagene. Får prøve å bruke dette til å motivere meg for uka som kommer. Målet må bli å ikke gå opp igjen.

 

Håpar dere også finner noe som kan "trigge" innsats-lysta og motivasjonen deres!

Ha ei god uke! Goder ønsker fra sing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Takk for fisketips. Kjenner meg også godt igjen i det med motivasjonen. Føles ikke alltid som at resultatet står i forhold til innsatsen, og da synker gjerne motivasjonen litt... Men stå på, vi skal klare dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha en jente på 17 år som sier til sin gravide mamma med vaggende gange og 30 kilo for mye på kroppen. "Synes nesten du ser litt tynnere ut i dag jeg mamman min. Litt smaler liksom!" :D

 

Som dere skjønner så har jeg en god mandag. Nedtellingen til termin 10. mai har startet. Det er nå 96 dager igjen til termin. Dager som jeg vet går fort hvis formen holder seg sånn passe.

 

Matmessig går det ganske greit, har greid å øke på inntaket av frukt men sliter fortsatt med nok inntak av vann og grønnsaker utenom middag. Vanndrikking på litersvis er litt slitsomt når man går gravid. En viss blære har litt liten kapasitet til tider ;)

 

Har kontroll til lege neste tirsdag så da får jeg sjekket vektoppgangen offisielt. Målet er maks 12,5 kg pluss i løpet av svangerskapet. Lysten på søtt er heldigvis fortsatt fraværende og det er nok derfor vekta ikke går opp mer enn den gjør.

 

Ønsker dere alle en fin livsstilsendringsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde iallefall gått ned noen hekto - 3 for å være nøyaktig:D

Så min nye vekt er i dag 90,2 kilo - seigt det nittitallet gitt. Men det må vel gi etter til slutt.

Starter iallefall uka med godt mot - avslutta forrige uke med godt mot også da. Klarte å stå imot alle fastelavensboller med krem - ikke har jeg rester heller - så dette lover godt:cool:

 

Ellers blir uka noenlunde brukbar med hensyn til fristelser. Skal ha venninnelag tirsdag - og da er menyen allerede klar. Det blir en sunn salat med godt hjemmebakt brød. En god fruktsalat - med krem til de magre! - for å avslutte måltidet. Og derved ingen kaker som står og frister svake sjeler i opprydningsfasen:D

 

Så jenter - vi får fortsette med å motivere hverandre framover. For det vil garantert komme dager da vi faller for alle fristelser. Dager da sunn mat og trening aldeles ikke er førsteprioritet. De dagene legger vi bak oss - og så satser vi friskt og freidig videre.

 

Ha ei flotte nye slankeuke - med masse god mat og masse mosjon - og plutselig er 8-tallet der:)

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... ja, Pandora, plutselig var 8-tallet her, for meg!! Les mer om det på min nye tråd.

Men det er nøkternt, lansiktig "arbeid" som gjør susen, i alle fall hvis det er livsstilsendring som er målet. En kremdott i venninneklubben gjør ikke all verden når

hovedmenyen, hverdagsmenyen, består av de gode matsortene i riktig mengde.

Og sunne salater til klubbmøtene er jo bra for alle, også de slanke! DET er en del av livsstilsendringen.:D

 

Jeg opplever i mine pensjonistkretser at det ALLTID er søte kaker, lefse med gomme, e.l. som serveres når pensjonister møtes. En uting, spør du meg. Men det sier kanskje noe om vår generasjon, altså oss som er over 65. Kanskje ble vi så glad i sukker fordi vi opplevde de harde krigsåra der vi måtte klare oss uten alle disse søte herlighetene. I ettertid her vi så oversvømmet alle bord med våre sukkerretter og ødelagt for en hel generasjon, nemlig våre barn??! Noe å tenke på;)

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som dom sier:D

 

Gårsdagen gikk helt etter oppskrifta. Fikk en lang og flott tur i et ikke altfor flott vær. Men hva gjør vel det. Vel hjemme venta en god og varm dusj. Jeg fikk sågar barbert leggene og lakka neglene:D

 

Så da er det bare å komme seg raskt hjem etter jobb for å forberede venninnekvelden. Har forresten skippa salaten til fordel for en gryterett jeg fant i en av GR kokebøkene. Så da må eg innom slakteren å få tak i svinefilet først. Og en liten tur innom blomsterbutikken for å kjøpe tulipaner - det er så deilig på denne tiden. Minner meg om at våren er like rundt hjørnet.

 

Blir ikke tid til trimtur i kveld - men får ta det igjen en annen dag.

 

Et lite "dagens" sånn på tampen:

"Livet er den største gave. Bare så synd at mange aldri rekker å pakke den ordentlig ut."

 

Så ikke glem å nyte dagene også - det er nå vi lever.....

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri midt i uka er luksus synes jeg - har liksom så veldig "fri" da:)

 

Gårdsdagens venninnekveld gikk strålende. Jeg serverte Svinefilet i chutneysaus etter oppsfkrift i GR kokebok - den var deilig og fikk masse skryt uten at jeg sa hvor oppskrifta var henta fra.

Prøver å holde slanking utenfor samtaleemnene selvom vi er flere som styrer på. Har så lett for å bli helt opphengt i det. Men sunne oppskrifter og trening blir diskutert da. Og bøker - og gamle foreldre - og barnebarn - og regjeringens siste utspill - og ferieturer og..............

Vi har kjent hverandre så og si hele livet - så vi kjenner hverandre på godt og vondt kan en si.

 

I dag skal fridagen benyttes til bytur med barnebarn på 11. Hun har bursdag denne måneden og da står bytur med mormor på programmet. Vi kjøper bursdagsgave - spiser på restaurant og skikkelig koser oss. Vet ikke helt om det er mormor eller jenta som koser seg mest:cool:

 

Hilsen fra Pandora - som har planer om å ruske litt rundt hjemme før bursdagsbarnet skal hentes på skolen.

Så fri fra jobb betyr å ta litt igjen hjemme:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... tenk å få være med mormor på handletur og restaurant! DET er i allefall noe hun kommer til å minnes, barnebarnet - og sikkert også fortelle videre - når hun er 60:D Og du, Pandora, sikrer deg evig liv på denne måten samtidig som du har en storartet dag sammen med med avkommet! Dessuten er det jo godt for datteren at mormor stiller opp! Du har i sannhet forstått hvordan "livet skal pakkes ut":)

Og så gjør du det koselig for dine venninner; det er også en del av det hele!

 

Pæra, jeg skal følge med den 10. mai og tenke på deg da. Og så håper jeg du melder fra her inne etterpå. Utrolig så fort et svangerskap går - når det er andre sitt, vel å merke!

Tror du opprettet din egen tråd i høst før du visste at du var gravid. Det var den føste tråden jeg skrev på, husker jeg. Men så kom graviditeten og dine planer ble endret.

 

Nå venter jeg forresten på at du, Pandora, skal tippe under 90 kg ! Det er liksom litt

skjellsettende! Men så er det et hav av nye 10 kg som skal overvinnes etterpå da, for det er jo nok å ta av. Vel, det er hyggelig å ha følge i et såpass krevende prosjekt.

 

Jeg har i dag vært på korøvelse for første gang etter fotoperasjonen - har "skulket" 2 ganger. Ble svært godt mottatt og forstod jeg hadde vært savnet. Og det liker jeg godt, selvsagt! Artig miljø med mange forskjellige folk - de eldste over 80 år, den yngste i 30-årene. Det vi har felles er at vi liker å synge og at vi har anledning til å ha øvelse om formiddagen. Et bra utgangspunkt, det! Skal synge ute i 4 forskjellige sammenhenger nå i februar, så det blir travelt!

Etter øvelse drikker vi kaffe og prater, før vi går hjem hver til vårt.

 

God kveld til dere!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå skal jeg snart hjem:p

 

Vi kosa oss masse kan du tro resolutt - og jeg nyter disse stundene jeg kan være sammen med ungene. Er jo ikke alltid vi drar på storhandel da - men har blitt tradisjon når de har bursdag:D

 

Var ute og spiste da - og jeg hadde en deilig salat og faktisk ingen dessert. For nå vil jeg ned på 8-tallet. Vel tenker jeg langsiktig - men det får da være måte på.

Jeg skal jo videre ned også.

Satte opp en oversikt over min BMI - og jeg ligger jo i fedmekategorien - ekkelt ord det - fedme!!

Så mitt første langsiktige mål er å komme ned til 81,5 kilo - da er jeg "bare" overvektig - tenk det da, å glede sseg til en blir overvektig:D

Men som sagt -det er langsiktig. Jeg vil også leve tilnærmet normalt i denne tiden resolutt - og da går det sakte - men forhåpentligvis sikkert nedover.

 

Så koselig det virker på korøvelse da resolutt. Det er så godt å ha noe en virkelig setter pris på å være opptatt med. Nyt de øvelsene - og ikke minst opptredene dere har.

Håper foten leges som den skal også - godt å bli kvitt krykker og gips utover våren tenker jeg

 

Fikk forresten langtrimtur i går også - men måtte være skikkelig "streng" mot meg selv for å komme meg ut. Hadde best lyst til å synke ned i godstolen da jeg kom hjem. Men du verden for en god samvittighet jeg hadde da jeg gikk i dusjen etter endt tur.

 

Pandora ønsker alle en trivelig og aktiv kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du Kikk har det svært travelt; - lite å høre fra deg i det siste. Håper det går bra med alt du skal igjennom for oppstart av ny bedrift:)

 

Pandora: Min BMI ligger på 32 nå, hvilket kan leses som "fedme med vesentlig helserisiko". Jeg lå på 36,3 da jeg startet min livsstilsendring i fjor, så det har gått rette veien:D Det går langsomt ja, men jeg er som sagt opptatt av at jeg skal ta meg tid til å endre mine dårlige matvaner og manglende trim, slik at dette skal holde resten av mitt liv! Det høres nesten litt vulgært ut å si det, men jeg mener det virkelig.

Jeg må ned til 70 kg for å ha normalvekt!

 

Har du egen tråd, Pandora?

 

Med ønske om ei god slankeuke!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og veiedag.

Entret vekta med litt blandede følelser i dag. Følte at helga hadde satt sine spor.

Gjennomsnittlig inntak ble 1533 kcal pr. dag - og 12,3 trimpoeng i løpet av uka.

 

Ble en god del ekstra på lørdag - skrekk og gru hva et wienerbrød inneholder av kalorier:p

Og søndag feiret vi bursdag - og morsdag - med kaker og vannbakkels. Og jeg koste meg jeg.

Fikk en lang og flott tur søndag da - i strålende solskinn langs fjæra. Deilig - jammen tror jeg vinteren slipper taket i år også;)

 

Og denne uka hadde kroppen gitt slipp på 0,6 kilo - og nå er jeg under 90 - første lille delmål nådd:cool:

Neste mål er 85ognoe - setter ikke noen tidsfrist - men satser på jevn nedgang.

 

Resolutt: Jeg har ikke somla meg til å registrere egen tråd jeg. Har ikke alltid vært like flink til å oppdatere - men kanskje det hadde vært en tanke...

 

Foreløbig snylter jeg på kikk sin - hun har forresten ikke gitt lyd fra seg på lenge. Så kikk - har du tid til å kikke innom mon tro? Spent på hvordan det går med deg vet du:)

 

Regner med at dagen i dag blir uten de store overraskelser. Så da blir det middag og trimtur - og ny bok...........

 

Hilsen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vektnedgang og 80-tallet:D

Selv er jeg så feig at jeg utsetter veiinga til i morgen, tirsdag. Da er det gått 2 dager siden min store utskeielse på lørdag. Vet at når jeg har drukket alkohol må det gå 2 dager før jeg er tilbake til normaltilstand, spesielt mht vann i kroppen. Derfor veiing i morgen. Sannsynligvis ligger jeg stand by, og da står vi i tilfelle nokså likt. Men kanskje slår jeg deg; hvis det skal skje må alle gode makter stå meg bi!

 

Kommer innom etter veiing.

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 80-tallet, Pandora. Det er enda 6 kg til jeg kommer dit, men jeg tror og vet at jeg skal dit. Hadde gått ned 1 kilo denne uka, noe som er veldig rart. Jeg har spist litt mindre enn jeg skal i hht menyen, og har også trimma mye mindre enn jeg pleier. Jeg er iallefall glad for det.

Lykke til i mårra, Resolutt! Jeg er så "feig" at jeg står over alkohol for tiden. Gleder meg faktisk til jeg skal skeie ut, det ender vel da opp med en skikkelig fest? Utover dette har jeg det forbausende bra. Er mett og opplagt og motivert, hva mer kan man vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men boka fikk jeg ikke tid til å starte på.

 

Fikk besøk av vår utflytta sønn - og da måtte jo mor finne kaffe da må vite. Men jeg hadde bare kaffe altså;)

 

Benytta anledningen til å få hjelp med oppgradering av PC'en også. Er en racer til å bruke - men da må alt fungere. Ikke flink når et eller annet skjærer seg der nei. Så da er det godt å få hjelp.

 

Men fikk iallefall en flott trimtur i et ikke så allerverst vær.

Og til middag ble det laksesuppe med grovt brød til - og må jeg innrømme - ørlite smør:p

 

Takk for gratulasjoner resolutt og jess:)

Og gratulerer til deg også jess - med 1 kilo ned - det er jo utrolig bra da:D

Det er ikke alltid disse kroppene "slipper" taket når vi forventer det - men plutselig så kommer det en nedgang. Tålmodighet er vel ordet.

 

Går nok bra resolutt - men skulle vekta ikke være helt samarbeidsvillig så går det fler tog. Vi er jo skjønt enige om at dette skal ta tid - vi vil jo leve imens også.

Lykke til iallefall.

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... veiing ga minus på 200 g, så nå er jeg på 89,4 kg. TTT! Og det har jeg no tenkt at det skal, så her er ingen sure miner, bare optimisme!

 

jess, egentlig står jeg over alkohol, jeg også. Men dette var en spesiell anledning som jeg fant ut jeg ville ta med meg:) Ellers har jeg funnet ut at jeg befinner meg meget vel uten inntak av alkohol, så nå tror jeg det var nyttårsaften jeg tok et glass vin siste gang.

Derfor skal jeg velge de spesielle anledningene med omhu, der mat og vin utgjør en helhet - i svært godt selskap!

 

Her går det ellers mye i fiskemiddager for tiden. Bruker som oftest en fiskesuppe én gang i uka. Tar da noen lakse- og torskeskiver i den. Har gjerne et par kokte poteter som jeg legger i også; da bruker jeg ikke brød til - bare litt flatbrød. Eller jeg kutter rå poteter og løk som jeg surrer litt først. Løk er forresten godt til det meste! Er ellers ingen kløpper innen matlaging, men vanlig hverdagsmat er greit. Til festlige anledninger har jeg noen retter som jeg kan lage, så det går bra når vi har middagsgjester også. Egentlig er det ingen heksekunst; og det finnes alltid kokebøker (har en del av dem, som jeg leser, men sjelden bruker til å koke etter). Går for det meste på min "gamle" kokebok som jeg kjøpte i 1966!

 

Vi høres!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RESOLUTT OG PANDORA har nådd 80-tallet! Hurra for dere. Jeg skal sende opp noen raketter for dere i natt.Jeg gleder meg veldig til jeg kommer dit. Og tenk, en vakker dag står det kanskje 7.....sukk

Jeg liker forsåvidt godt å lage mat, bare ikke til hverdags- i et hesbles rett etter jobb. Nå for tiden spiser jeg ett eller annet mellom lunch og middag, det holder blodsukker og humør mer stabilt-helt klart. Tømmer ikke posen med nøtter og anna godis mens jeg lager middag.

Jeg bruker faktisk nesten aldri kokebøker, det må kun være for å hente inspirasjon. Varm-mat blir veldig bra, der vet jeg hva vi liker og litt om hva som passer eller ikke. Kaker/baking, derimot,- blir ingen suksess. Det har jo selvfølgelig med min manglende interesse for oppskrifter å gjøre.

 

Nå har jeg faktisk "bøtta innpå" med hasselnøtter. Dagen ble litt magrere enn jeg hadde planlagt. Når jeg i tillegg var på en lang spinningtime endte det hele ca i 0 kcal netto, og det er vel neppe bra. Tror jeg må ha en alvorlig spiseforstyrrelse, for det plaga meg nesten at jeg spiste disse nøttene, selv om jeg enda ikke har fyllt opp dagskvoten. Er litt sånn ALT ELLER INGENTING...huffamei!

 

I dag fortalte mannen min meg at han har gått ned 3 kg siden jeg begynte å "endre livsstil". Nesten like mye som meg. Jeg blir sur når jeg hører det dær. For det første har han ikke så veldig mange kilo for mye, for det andre sitter han fremdeles der og spiser peanøtter og potetgull, og jeg tror bestemt at han fikk i seg sin + min porsjon av alle kakene vi hadde i forrige uke. Og han trener mindre enn meg. Fordi han er mann??? Jeg er villig til å gå i demonstrasjonstog mot den dær urettferdigheten! Noen som blir med?

 

nei, hjelpe meg- nå er det snart midnatt og her sitter jeg og babler i vei. God natt alle flotte kvinder. Det finnes kanskje noen menn her inni forumet et sted men jeg har ikke møtt noen av dere enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi ser 7-tallet:D

 

Langt fram iallefall for meg - jeg satser, som resolutt, på varing endring. Og det tar tid å endre gamle vaner.

Gratulerer med nedgang resolutt - alle monner drar vet du:)

 

Prøver også å få inn en del fiskemåltider i kvardagen. Er så heldig å ha en mann som elsker å lage mat - og det nyter jeg godt av når han er hjemme.

Blir litt mer lettvindt når han er borte på jobb - men har funnet masse lettvindt i GR kokebøkene.

Er nok også en av dem som kan sette meg ned å virkelig lese en kokebok - og så lager jeg den maten som jeg alltid har laget.

Greit da når jeg kan gi et tips til mannen - og så prøver han dem ut:D

 

Selv trenger han ikke noen vektreduksjon - men er veldig solidarisk - og lager mat som er sunn og mager i kvardagen. Skeier litt mer ut i helgene da - og når vi har gjester.

Men han må jo få utfolde seg litt også - og jeg trenger jo ikke spise meg overstadig mett heller.

 

Nå er arbeidsdagen på hell - og jeg er spent på hva middagen blir i dag.

Flott vær her forresten - så det blir en lang trimtur i kveldinga.

 

"Snakkes" da dere

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raketter, jess, det likte vi godt, ikke sant Pandora?!:D

Du jess, har du tenkt å gå i demonstrasjonstog mot MANNEN, eller er det høyere makter som skal ta imot din misnøye for å ha skapt mann og kvinne forskjellig! Ta heller og kos litt ekstra med denne mannen din du, han høres da trivelig ut, og da er det jo litt greit at de ikke er helt lik oss! Og menn går faktisk ned i vekt fortere enn oss kvinner, det er vél kjent på GRkurs - samtidig skal de spise mer enn oss! Nei, det finnes ingen rettferdighet i denne verden, vet du! Men som mor til to gutter (godt voksne nå) vet jeg at de har sitt å streve med, de også. Så da er det bare å håpe på at kone/samboer er grei med dem. De fortjener det, synes nå jeg!

 

Nå skal jeg forresten snart inn på tråden "jess, lett på tråden". Ikke dumt navn, nei, litt tvetydig, spør du meg!!

 

Kos dere; jeg skal drikke kaffe no, dessuten har jeg kveldsmaten til gode. Gleder meg til begge deler!

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skummet meg igjennom de siste innleggene og ser det skjer mye bra og positivt her inne. trådens eier glimrer imidlertid med sitt fravær, ble hun borte i heavy metal tåka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Resolutt, mannen min er suuper, det er bare så deilig å få det ut. Jeg fortalte han om at jeg hadde klaget min nød herinne, og han holdt på å le seg ihjel. Tror han synes det er en merkelig verden dette her.

 

Har vært på spinning i kveld, 3 spinningen på 4 dager, så i mårra blir det fridag.

Ja, jeg lurer også på hvor KIKK er blitt av. Hvis du KIKK leser dette, så vit at jeg har lyst til å bli kjent med deg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de mennene nei jess:D

 

Heldigvis forstår de oss stort sett når vi klager oss litt iblant - og kan smile av disse konene som stadig klager over sine mange kilo - og kommer med litt oppmuntring i kvardagen.

 

Måtte bare innom sånn full fart - er egentlig på veg hjem.

Og i morgen drar vi på hyttetur. Utfordringer i matveien - men de, utfordringene altså, er jo til for å løses.

Går sikkert bra:)

 

God helg fra Pandora

 

Kikk - kom innom litt da vel - du er savna jente:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. om de trivelige mennene vi har. Min er i alle fall min aller beste venn og støtte (selv om han har kjøpt berlinerboller til kaffen i dag og jeg har regnet ut at én bolle på 80 g inneholder 325 kcal! Skal, skal ikke???) Men han mener det godt, og jeg bør selvsagt lære meg å se at han spiser noe godt, uten at jeg absolutt må ha det samme!

Vel, dette er ikke livets største problem, så jeg får nok prøve å tackle det på den ene eller andre måten).

 

Tenkte jeg skulle trene litt gym på stuegolvet i dag, men med gipsa fot, overvekt, vondt i hofta og kneet, er det aldeles utrolig vanskelig å komme seg ned på golvet. Dere skjønner sikkert nå at dere har med en gammel dame å gjøre, i hvert fall når jeg forteller at jeg ga opp hele prosjektet!:D Men bare vent, om noen måneder, da skal det bli andre boller!

 

God helg til dere! Og kikk, savner deg virkelig! Du var så flink og jeg håper og tror at du har greidd deg bra, selv om du har det fryktelig travelt!

 

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...