Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

ja, her har skjedd mye siden jeg stakk snuta innom sist. gratulerer til kikk med både eget firma og bestått prøve. det er jenta si det.

 

og du resolutt virker å være tilbake i godt gjenge. jeg får prøve å slå følge med deg. hele den siste mnd har vært et sørgelig kapittel. må bare legge dette bak meg og se fremover nå.

 

koselig med nye fjes her også. velkommen ;)

 

sing; håper ikke dere har naboer tett ved. for å snekre bad kl 23.00 er ikke direkte nabovennlig ;)

 

ønsker dere alle en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

Skulle vært på veiing i dag, men jeg orket ikke dra. Er ikke alltid man er i form.. 1|mars starter jeg opp med restaurant. Gleder meg skikkelig til å ta fatt. Etter den etablererprøven jeg tok føler jeg at jeg skjønner mye mer enn jeg gjorde tidligere.

Til middag i dag har jeg hatt hjemelagde kjøttboller i tomatsaus med fullkornspasta og det var kjempegodt. Ønsker alle en hyggelig aften.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke samboeren min klarte og dra meg med på tur isted. Vi gikk i 1 time og 13minutter, og jeg hadde staver. Da var jeg stolt av meg selv. Det er jo godt når man først er kommet ut. I kveld skal jeg legge meg tidlig, så jeg ønsker alle en god natt.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne uken har jeg tenkt og virkelig skjerpe meg. Har heller ikke planlagt noe større utskeielser til helgen, for det er uten tvil alkoholen som gjør at jeg ikke går ned. Nå skal jeg holde meg unna festligheter til februar, men da står de i kø.

 

I går hadde jeg besøk av to unge menn som skal overta her hvor jeg er. Vi har jo leiekontrakt ut september i år, så vi så for oss at vi måtte betale ut perioden. Det er jo 16000,- i mnd. Vi har ikke så mye kunder så vi jobber mye helger med catering og utleie av lokale. Nå ser det ut til at vi slipper å være her mer etter mars, og jeg kan konsentrere meg om det nye stedet.

Endelig svar får vi torsdag.

I kveld er det korøvelse igjen. Vi skal opptre for pansjonistene i kommunen. Det er noe vi gjør hvert år. En del jobb men de setter slik pris på det, så det er verdt det. Ha en fin dag alle sammen

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha

 

Sitter fremdeles på jobben og kommer meg liksom ikke hjem. Synes det er avslappende og ta det litt med ro før jeg stresser hjem til middagslaging.

I dag har det vært en grei dag med ikke altfor mye stress. Ønsker alle en fin kveld

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at noen er flink til å holde tråden "varm". Klikk går spennende tider i møte ang. ny restaurant og jeg har kjøpt baby-garn og koser meg med å strikke til knøttet.

 

Blir lite trimturer på meg nå når det er glatt og isete. Får veldig fort vondt i ryggen. Tror det skyldes at jeg er så redd for å falle at jeg "vagger" i vei og får feilbelastning. Vekten går det faktisk bra med allikevel. Tror jeg har gått litt ned den siste uken. Lite matlyst men spiser regelmessig fordi det har blitt en vane. Sliter fortsatt med å få i meg grønnsaker utenom middagen.

 

Ha en fin dag alle sammen og klikk; jeg tror jeg bestiller en stor salat med grov baguett til lunsj i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillegull

Hei damer! Jeg har lest denne tråden med stor interesse. Jeg er en dame på 41 år som bor i Trøndelagen. Jeg er 165 cm. høy og 80 kilo. Har lyst å gå ned 15 kilo, og har nettopp starta med min egen GR kur. Har gått på GR kurs for et par år siden, og da gikk jeg også ned fra 80 til 65 kg., men..... det er tilbake på kroppen igjen alt sammen. Grrr! Veldig lei meg for at jeg ikke har klart å holde det.

Men NÅ! NÅ blir det! Nå er jeg skikkelig motivert! Skal på middelhavscruise med Royal Carribean Cruiseline i sommer, og har store planer om å komme trippende brun og lekker i en stilig bikini på dekket der! Har ikke lyst å føle meg som en flodhest, slik jeg gjorde i syden i sommer.

Jeg blir veldig inspirert av det dere skriver, og jeg er en ivrig bruker av dagboken her på GR-sidene.

Jeg er gift og har to barn, jenter på 7 (snart 8) og 10 (snart 11) år. Min mann har enda flere kilo enn meg som han vil bli kvitt, så han er bare glad til at jeg har satt igang dette. Den største utfordringen er å komme igang med treningen! Vi har en flott tredemølle i kjelleren i huset vårt, og jeg fikk meg noen lekre joggesko til bursdagen i fjor høst, så det er vel bare å sette igang....

Jeg har fri fra jobben hver onsdag, så jeg tenkte at i dag skal jeg trimme! 30 min. løping og 30 min. med div. øvelser skulle vel gjøre susen!

Ha en fin onsdag damer, og jeg håper jeg kan få være med i forumet deres. Det er hyggelig når det er folk over 40 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 2 dager inne i andre kursuke, føler meg piggere enn da jeg startet. Velger å tro at sunn mat allerede har gitt en virkning! Og så føler jeg meg mett. Har gått et GR-kurs på slutten av 80-tallet, da var jeg stadig sulten, spesielt om kveldene. Det er inspirerende å lese om dere som har holdt på en stund. Håper inderlig at det kan være min situasjon til sommeren. Ønsker å gå ned ca 25 kilo, og det vil nødvendigvis ta litt tid.

Denne gangen er min innstilling at det er en gave til meg selv, jeg skal gi meg selv et bedre og sunnere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. det syder av liv her, med nye fjes som strever med det samme som oss som har vært her en stund. Jeg hadde en god dag igår, kom nesten opp i 1600 kcal og var i treningsstudio 1 time. I dag var det korøvelse + kaffe m/nogo attåt, og det ble litt mye "attåt". Var faktisk sulten og da er det ekstra vanskelig. Burde nok spist ei skive før jeg dro, men glemte det i farten. Så nå endte jeg opp med 1945 kcal. Men i morgen er det en ny dag med nye sjanser, da skal jeg på trening igjen og så skal jeg være flink resten av dagen!! Mener faktisk at jeg har hentet meg inn nå, og kjenner at kroppen reagerer godt på de regelmessige måltidene og trimmen. Samtidig synes det er langt fram til

det endelige målet, foreløpig satt til 75 kg, men bør nok være litt under 70.

Inntil videre: 5 kg ned til 5 mars. DET MÅ JEG KLARE:D

Godt natt dere!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg klarer 5 kg før mars. Skal jo på ferie i februar og da har jeg tenkt å kose meg litt.

Resolutt: Jeg synes du er flink til å stå på. Jeg er på korøvelse tirsdager og da har vi alltid kaffe og kaker eller noe annet. Jeg har begynt å ta med meg enten knekkebrød eller frukt, og da får jeg ikke lyst på noe annet.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg tror ikke jeg klarer 5 kg før mars. Skal jo på ferie i februar og da har jeg tenkt å kose meg litt.

Resolutt: Jeg synes du er flink til å stå på. Jeg er på korøvelse tirsdager og da har vi alltid kaffe og kaker eller noe annet. Jeg har begynt å ta med meg enten knekkebrød eller frukt' date=' og da får jeg ikke lyst på noe annet.

 

kikk[/quote']

 

Det viste seg desverre i går at jeg ikke klarer å kommen inn fra jobben lenger :D Dvs jeg klarer å lese, men ikke å skrive. Så da blir det desverre bare snoking i løpet av dagen. Syns det er kjempelurt at du tar med deg litt mat eller frukt på korøvingene, det gjør det mye enklere å holde seg unna kakene.

 

håper du og alle andre her inne får en flott dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillegull

Sitter her på jobben og knasker på et grønt eple. Tekoppen står ved siden av meg, og vannglasset likeså.

Det går forbløffende greit. Det meste sitter jo i hodet, og det vanskeligste har vært å få rette innstillingen. MEN, nå er den her, og nå skal jeg ikke gi meg før målet er nådd!

Jeg er dårlig på trimmingen, så jeg må gå på diett 1, men jeg skal ta meg selv i nakken og komme igang med tredemølla. Da kan jeg gå over på diett 2.

Jeg synes det virker som alle er veldig flinke her, og noe utskeielser vil det jo alltid være.

Noe av det artigste synes jeg, er å lage sunn og god mat.

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har ikke vært så aktiv på tråden i det siste, men har lest og følger med... Velkommen iblandt oss, lillegull! Du høres veldig motivert ut! Det er sikkert også fint at dere er 2 i familien som kan støtte hverandre.

Velkommen tilbake til deg, pæra! Håper det går bra med deg! Jeg rakk også å bli 40 før vårt siste barn ble født. Litt rart å være eldst på barselavdelingen; da var jeg dobbel så gammel som en annen mor der. Men alderen hadde ikke så mye å si for fellesskapet der, nybakte mødre var vi alle sammen. Lykke til videre, i alle fall! Når har du termin?

Kikk; du var bekymra for naboene våre da vi snekra bad på lørdagskvelden. Jeg tviler sterkt på at de hørte noe, nærmeste nabo bor 100 m fra oss. Vi bor i et "hus i skogen" med gress på taket og trives godt med det.

Apropos overskrifta; jeg er så trøtt for tida. Skulle egentlig ha trimma i kveld, men orker ikke.... Har dere noen gode tips eller erfaringer?

God natt da, dere er flinke som står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillegull, sing og alle andre. Håper dere har det bra og er klar for en ny dag. Sing: Jeg kan ikke huske å ha nevnt noe om badet ditt?

I går fikk jeg den lykkelige beskjeden fra eierne her om at det kommer to andre som skal ta over her, og de transporterer kontrakten videre og finner ut om de liker seg her. Hvis ikke hadde det blitt dyrt for oss. Da måtte vi ha betalt 16000 i mnd. her + det andre stedet.

I dag skal jeg prøve og ta huset når jeg kommer hjem. Der har nemlig hybelkaninene vill krigsdans rundt omkring. Åååååååååå jeg hater husarbeid, men det må gjøres en gang iblant.

Lørdag skal vi til en veninne og teste ut den nye baren hennes. Det kan jo bli festlig. Søndag skal jeg gå en lang tur. Det tar 25min. å gå for å bli kvitt et glass vin. Ønsker alle en kjempedag.

 

fredagsklem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Kikk!

Jeg må gå 50 min idag jeg da, for det ble 2 glass rødvin på meg igår. Har sovet som en stein i natt og gleder meg nå til helg!

 

Skal også prøve meg på litt husarbeide idag, skal bake bløtkake for gubben har bursdag imorgen. Baker sukkerbrød med speltmel og pynter med minimalt med krem, men mye frukt og bær. Det skal bli digg..

 

Ha en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillegull

Så er det snart helg :-), og gjett om jeg gleder meg! Da skal vi på hytta, og der blir det nok både slalomkjøring og turgåing tenker jeg. Det blir vel også et par - tre glass rødvin i løpet av helga...., men det gjør jo så godt det også, for kropp og sjel har jeg hørt, spesielt sjel...

I dag er det en nydelig dag her i Trøndelag. Sola skinner, himmelen er lyseblå, det har endelig kommet litt snø, og trærne er hvite. Det gjør liksom alt så mye enklere.

Skal du flytte "Kikk"? Høres spennende ut!

Og du "Genialt", hvordan blir en sukkerbunn med speltmel? Er det noen som har prøvd å lage sukkerbunn med Nutrasweet eller annen sukkererstatning? Min mann blir snart 41, så da må jeg jo bake jeg også.

Jeg har ikke pc på hytta, så da snakkes vi på mandag.

 

Ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten helgehilsen fra meg. Jeg er fremdeles så ny i gamet at jeg ikke "tør" å kose meg med FySJAMEI-ting. Er veldig redd for å miste hodet, og motet så tidlig i opplegget. Foreløpig går det strålende, men skyldes utelukkende at noen "passer på meg". Jeg skal bruke tiden framover til å jobbe med ja,takk LITT! Vet egentlig veldig mye om kosthold, og trimpoeng og måltider. Det er bare så fordømranes lett å miste motet, gi blaffen, miste trua på at det går an. Derfor er det godt å se at denne tråden har levd ei stund. Jeg har fulgt dere på avstand og er veldig imponert. Nå først er min motivasjon så sterk at jeg tror på prosjektet. Skal prøve å gi lyd fra meg av og til. Lykke til dere flinke og flotte damer der ute, jeg skal henge meg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk! Nå har jeg rota, gitt! Ved nærmere ettersyn viser det seg at det var hyfsan som var bekymra for naboene våre... Nok om det!

Er enig med deg at det var ei fin grand prix-låt!

Ha ei god helg, alle sammen! Mandag er det opp på vekta igjen. Håper vi alle har noe å se frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære lørdag

 

Ja, det ble jo ikke akkurat så mye husarbeide, men jeg får vel trå til etter jeg er ferdig her.. I kveld skal jeg bort til en veninne, og det kan bli festlig. Må jo prøve den nye baren deres. I går var jeg rimelig uforsiktig med hva jeg spiste, så det var skikkelig dumt. Tenk en sjokolade og en stor baguett med egg, tomat og majones. I tilegg masse usalta nøtter da jeg kom hjem. Fatter ikke hva som gikk av meg. Jeg skulle jo også spare kosemerkene mine til i kveld da jeg skulle ha ost og kjeks og vin. Jeg får ihvertfall ta med meg mye grønnsaker så jeg blir full i magen av det. Ellers får dere ha en fin dag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

....ja, Maria kom inn som en frisk vårvind og sang en fin låt. Skal bli artig å se hvordan det går.

 

Ellers strever jeg med mitt. Er i ferd med å komme meg tilbake til kostholdet som skal føre meg fram til målet, men har enkelte sprekker. I dag ble det forresten fin tur med staver, ca. 1,5 time, det er ikke verst til å være meg!

 

I morgen veier jeg meg. Håper vekta har rikket seg litt nedover.

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rolig. Har vært i badeland + langt opphold i badstu etterpå. Skulle egentlig på spinning rett etterpå, men ble så slapp av all varmen at jeg la inn årene. Sitter nå og vurderer om jeg skal gå meg en tur i skit-været. Slaps frister lite. I går skeia jeg skikkelig ut med mye pizza på restaurant. Angra veldig, for det ødela for kveldsmat og kveldskosen/kosemerkene jeg hadde planlagt å bruke på litt rødvin og lett-snacks i går kveld. Spiste nesten hele dagsrasjonen/kcal i det måltidet.Og SÅ godt var det ikke. Får håpe jeg husker dette til en annen gang.

I mårra er det veiedag 2. Jeg er veldig spent, har ikke vært på vekta,- veldig vanskelig å gjette. Får håpe det beste. Håper vi alle sammen får nedgang, det er så mye artigere enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...