Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

hyfsan! Hyggelig å være her!

Nei, bebreidelser fører ingensteds hen. Når angeren og selvbebreidelser kommer snikende må vi si som idrettsstjernene: "Nå ser vi bare framover..."

Dessuten er det godt å stå sammen! Jeg stod med handa 10 cm fra en sjokolade før middag i dag, men så tenkte jeg på dere og fant ut at det var for dumt å ta den. Takk for hjelpa!

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar
Gjest resolutt

... for påminnelsen, hyfsan, det gjelder selvsagt oss andre også. Men det er så mye lettere for dere andre! Nei vel, det er ikke det, nei! Da gjelder det vel som Sing sier at

"Nå ser vi bare framover". Det lyder igrunnen svært godt i vår sammenheng også, så den tar jeg med meg.

 

Godt at du er blitt inspirert, Sing, det er det vi blir alle sammen. Og så er det nokså forpliktende å skrive her inne; du har allerede skjønt det da du lot den sjokoladen være.

Flott levert! Jeg skal ta meg sammen jeg også; er allerede i gang men med noen små utskeieler innimellom. Det blir en slags vane å spise litt mere, så jeg må nesten klapse meg selv på fingrene når jeg "forgriper" meg på matfatet!

 

Ha ei god helg, og kikk, jeg er enig med hyfsan, med ditt stå-på-mot og klare hode har du alle muligheter til å greie de prøvene.

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg tatt ganske rolig. Har egentlig bare kost meg og ikke tenkt slanking. Har vært i to selskaper og det ble jo både god mat og drikke i tilegg til at det ble meget sent. Så formen er ikke noe jeg skal snakke for høyt om.

Fredag formiddag dro jeg på elexia og han bak skranken lurte på om jeg ville være med på en time som het full power. Jeg spurte om det passet for nybegynner (har ikke trent siden november) og det sa han ja til, men det stemte ikke helt for så sliten kan jeg ikke huske jeg har vært på lenge.

I morgen starter jeg med full fokus og skal planlegge de eventuelle utskeielser nøye. Vet jeg skal på juleball til lørdag, så da sparer jeg alle kosemerkene mine til da. Skal også prøve å lage ukemeny på maten denne uka. Nei, nå skal jeg være flink. Reiser til syden 9 februar. Det ser jeg frem til.

Ønsker alle gamle og nye fjes en fin slankeuke. En del av oss begynner kurs i morgen, så det blir jo spennende å følge de.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Ja, nå har jeg ryddet unna, både i skapet og i hodet, så i dag er jeg igang med dietten.

Har ført inn i kaloritabellen - for første gang siden før jul. I morgen tidlig skal jeg veie, deretter skal jeg greie meg selv en stund fremover, dvs. uten kurs. Er spent på hvordan det skal gå!

 

Kikk, lykke til på veiing og med alt det andre!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. I dag har jeg vært noe flink. Jeg måtte en tur på jobben og ta tok jeg bena fatt i stedet for bil. Det tar ca 1 time å gå, men det var deilig temperatur ute.

Da jeg kom hjem lagde jeg meg en omelett og 1 skål med | banan og 1 skive ananas blandet med vaniljekesam. Det er bare så godt.. Ellers skal jeg bruke kvelden på å lese litt til prøven i morgen og sende noen innbydelser til mamma sin 70års dag.

Jeg og broren min skal få istand et overraskelsesparty for mamma. Skal be veninner og familie som hun ikke har sett på lenge. Håper bare ikke hun finner det ut. Dette skal skje 23februar

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at dere er så motiverte! Tror det er lurt å sette en dato der en virkelig tar sats! Ellers kan en lett utsette det"ubehagelige", slik jeg har gjort i hele høst. Lykke til med kurs, kikk, og ikke minst prøven i morgen! Tvi-tvi!

Resolutt skal prøve på egen hand, viss jeg forstod rett...? Det kan være tøft å bare ha seg selv å stå til ansvar for, men du har jo oss her som du må avlegge rapport for!? Selv er jeg i samme situasjon, vil prøve og se hvordan det går.

Det har gått bra i helga, har ikke spist godteri og har trimmet bra. Jeg har problemer med å motstå sjokolade til vanlig, men nå har det gått bra de siste dagene. Har begynt å ta 1 crom-tablett hver dag og søtbehovet er merkbart mindre. Dette kan kanskje være til hjelp for noen andre også?

Dessuten må jeg bare reklamere for "Ingers rugbrød", som jeg nå har bakt 2 porsjoner av og er kjempebegeistra for! Det metter godt og holder magen i orden!

Ønsker dere ei fin uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg også bruker Ingers rugbrød og jeg synes det er kjempegodt. Sitter nå og leser forskrifter og lover. Håper virkelig jeg får dette til. Hvis ikke får jeg ta den engang til og da er jeg mere forberedt for da vet jeg hva prøven innebærer.

I dag skal jeg begynne et sunnere liv som også innebærer trening. Har tenkt å gå til råduset istedenfor å kjøre bil. Det tar vel rundt 3 kvarter tror jeg. Da går jeg hjem også. Jeg kommer innom senere og forteller hvordan det gikk.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kan vel ikke akkurat si at jeg er funnet for lett:eek:

 

Altså så viste vekta 91,6 kilo - det er opp 0,7 kilo opp siden 17. desember. Sånn isolert sett et supert resultat i forbindelse med jul og nyttår og bryllup på lørdag! Men jeg har ikke hatt de resultatene jeg så for meg i høst - så totalt sett et heller miserabelt resultat:(

 

Dette skal jeg nå ta tak i. En kan ikke få både i pose og sekk - så valget er herved tatt. Et sunt kosthold med en treningsplan jeg kan leve med. Nytter ikke å ta for store skritt av gangen heller - da har jeg lett for å falle av lasset.

Matplanen er jo grei - rundt 1500 kcal pr. dag bør ikke være urealistisk.

 

Og foreløbig blir treninga trimturer på rundt 1 time 3 dager i uka, samt en treningsøkt med styrketrening. Alt over blir bonus:)

 

Med denne supre planen håper jeg å være 5 kilo lettere til 3. mars.

 

Må komme meg tilbake til jobben igjen - stressende travelt for tida.

Men må først ønske alle nye og gamle her inne lykke til. Vi kan klare dette dere - det gjelder bare å ha ret fokus ( sier jeg til meg selv!)

Krysser fingrene for deg i dag kikk - kanskje er du allerede ferdige med testen?

 

Oppmuntrende hilsen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. ja, kikk, du går istedet for å kjøre, 1 time fram og tilbake! Det er bare fabelaktig; slikt blir det resultater av:D Nå er jeg kjempespent på hvordan det gikk med prøven din??

 

Pandora, du var akkurat det jeg trengte nå: Jeg har gått opp 2 kg i jula og veide 92 kg i morges. Planen din med minus 5 kg til 5. mars var ikke dum. Jeg burde faktisk greie noe lignende, det er 8 uker dit så da må jeg greie i overkant av 0,6 kg per uke.

 

Min plan må da bli slik:

1600 kcal per dag, 1 til 2 ggr treningsstudio/uke, 3-4 stavgangsturer a 30 minutter/uke,

15 min ergometersykkel 2 ggr /uke, tilsammen 4 timer trening. Jeg bruker mest Grete Roede-brødet og et grovt speltbrød, men skal prøve Ingers rugbrød igjen!

 

Og litt konkurranse er vel heller ikke av veien: Altså sier vi 87 kg den 5.mars?! ;):)

 

Nå trenger jeg at dette går rette vegen, derfor er jeg virkelig

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Først vil jeg si til alle sammen. Tusen takk for all omtanken. Det er så fint å vite at andre der ute tenker på en.

Jeg vil også være med på 5kg prosjekt frem til 5 mars. Kansje vi kunne hatt en ny 5kg tråd til det.

Desverre gikk det ikke så greit med prøvene. Jeg klarte sjenkeprøven, men hadde to dustefeil for mye på den viktigste. De er jo viktige begge to, men jeg kan ikke åpne noe spisested før etablererprøven er på plass. Da jeg kom hjem ringte jeg med en gang til en annen kommune(lørenskog) og der kan jeg få ta den om igjen torsdag klokka 10. Vi fikk 50 spørsmål og kunne ha 10 feil.

Jeg får prøve igjen. Klokka 17.30 skal jeg veie meg. Har nok gått opp 1kilo og litt til kansje, men jeg tråkker til igjen.

Det tok 45 minutter å gå, og 45 tilbake. Føler jeg har gjort noe bra forhelsa. Nå skal jeg lese litt. Prøve å huske det jeg hadde feil på.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Du har virkelig tatt tak i livet ditt siden tidlig i høst; det er fantastisk å høre hvordan du takler at prøven ikke gikk, men tar en telefon og finner ut at "lørenskog på torsdag" - der kan du prøve igjen! Flott! Og så fikk du med deg en fin trimtur. Virkelig positiv, det er du:) Så fortsatt lykke til med lesinga; du har skjønt at øvelse gjør mester!

 

Flott at du er med på 5 kg til 5.mars!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og særlig til deg kikk som har hatt prøve i dag. ikke lett det der. synes tross alt du var flink som klarte den ene. den andre får du til neste gang, vet du!

 

5 kg til 5. mars, ja... må tygge litt på den. jeg er ikke så glad i sånne konkurranser om å gå ned, jeg går ned det jeg går ned. men jeg vil være med og gjøre mitt beste i det minste, så får jeg heller tenke litt mer på selve konkurransen.

 

uansett; må jo bare komme i gang på en ordentlig måte igjen. skal forsøke en treningsøkt med sykling og styrke i kveld hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med prøven, kikk, men du takler det fint og tenker konstruktivt. Gratulerer med DET, i alle fall!

Gratulerer til dere andre også, som står på med stålvilje!

Det høres spennende ut med 5 kg ned til mars! Hiver meg på jeg også og tenker "den som intet våger - intet vinner". Jeg står på 89,6 i dag og gleder meg allerede til å komme ned på 84-ognoe. Det henger flere litt for små bukser i skapet som "roper" hver gang jeg kikker inn der... Nå skal jeg lage råkost til middagen. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå er den prøven historie og jeg er i full forberedelser til nr 2. Den skal jeg bare klare. Har vært og veid meg i dag. Vekta stoppet på 93,9 så da la jeg på meg 300gram i jula. Skal gå inn på den andre tråden og rapportere startvekten. Ha en hyggelig kveld alle sammen

 

Hilsen lesehesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Kikk - jeg er full av beundring over hvordan du går på med krom hals! Så lurt å ta dette om igjen med en gang. Nå har du jo det meste i hodet og snart har du bestått! Flott med vekta også!

 

Stå på - dette klarer du!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ligger litt for lavt kalorimessig. Må sjerpe meg der.

 

Så totalt kalori-inntak i går ble 1375 - ihht kaloritabellen. Jeg synes det er lettere å holde fokus når jeg noterer ned alt jeg spiser. Det blir jo av og til registrert etter skjønn - men sånn noenlunde rett blir det iallefall, og greit nok for meg:)

 

Trimpoeng 2,9 - hadde en lang trimtur kledd i regntøy og refleksvest. Riktig så friskt var det.

 

Og ned 5 kilo til 1. mars er forhåpentlig et mål vi kan nå. Så resolutt og alle dere andre - vi prøver. Jeg lover å gjøre mitt beste - og håper på god oppbakking herfra når det butter imot. For det kommer det garantert til å gjøre - hvor gira vi enn er nå. Men det er i motgang en blir sterk har jeg hørt:D

Så hyfsan - vi konkurrere bare mot oss selv - ned skal vi jo okke som:cool:

 

Kikk - trasig med den prøven. Men du har den rette innstillingen da. Du gjorde et godt forsøk - neste gang er du i mål.

Og 5 kiloen tar du lett som bare det.

 

Og det gjør vi andre også - vi får heie hverandre framover, eller rettere sagt nedover:p

 

Hilsen fra Pandora - som har brukt hele dagen på dette innlegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, etter å ha lest noen innlegg her så tenker jeg også at vi tar dette så lett som bare det ;) merkelig hvordan innstilling smitter. her var en lystig og positiv tone. det betyr mye, så takk til dere som har bidratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...