Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Takk for all positiv tilbakemelding når det gjelder prøven. Har sittet og lest en stund og notert, for da er det lettere å huske. Klarer ikke å fokusere på noe annet. Tror jeg skal klare det torsdag, for jeg begynner å føle meg ganske forberedt. Har vært på årets første korkveld hvor vi øver til vi skal synge for pansjonistene. I morgen blir det en trist dag. Skal lage snitter til min veninnes mor som døde i romjula og skal begraves. Nei nå må jeg legge meg før jeg segner om av tretthet

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

En kjapp tur innom før jeg må lese litt til prøven torsdag. Herregud jeg skal være glad når den er over. Tenker ikke på noe annet omtrent. Går helt rundt i hodet av lover og forskrifter når det gjelder alt fra servering til drift og konkurs og alkohollover. Er akkurat ferdig med en nesten 4 timers jobb da jeg har laget 150 snitter.

Føler meg litt ego for tiden da jeg ikke gjør annet enn å mase om dette her, men det er så deilig å snakke om det til noen. Nå er det snart over forhåpentligvis. Ha en fortsatt fin dag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye muligheter:)

 

Kikk - ego, aldeles ikke. Skulle bare mangle om man ikke fikk lov å snakke om det man er opptatt av. Og denne prøven må du vel ha for å få lov å drive. Så bare les du - og avreager her inne når du føler behov for det. Vi skal vel alltids tåle såpass - vi som slipper å lese:D

Er nok mange som er med deg i tankene i morgen. Tenk på alle kryssa fingre når du svetter og grunner over intirkate spørsmål.

 

Hadde en flott dag i går også jeg.

Kaloriinntaket var på 1452 kcal og 2,9 trimpoeng. Samme lange turen som mandag. I går slapp vi regntøy - men fy søren så glatt det var enkelte steder. Nytta ikke å gå med nasen i sky da nei - tenk å falle å brekke lårhalsen da:eek:

 

Bursdagsfeiring i kveld. Kake skal jeg smake på - men bare et stykke - trur eg...

 

Nå står oppdraga i kø her. Lønns- og trekkoppgaver må ut helst denne uka - derfor er jeg på jobb på fridagen min. Men skal nok ta det igjen når ting roer seg litt etter årsavslutning.

 

Trivelig dag til alle fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

nå er jeg hjemme igjen etter å ha hjulpet min veninne med begravelsen. Spiste både kaker og snitter. Merker at motivasjonen svikter men jeg skal ta meg sammen å prøve å jobbe med hodet for det er der alt sitter. Nå må jeg skjerpe meg. Lurer på om det er vanlig at vekktapet kan stagnere noen uker?

Middag i dag blir mørkt brød med sild

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Kikk, du er ikke alene om å streve med motivasjonen akkurat nå. Jeg har det på samme måten, er lite planmessig i matveien og kommer meg ikke i gang med å bruke dagboka og kaloriregnskapet, og da vet jeg at det har lett for å gå galt. Holder meg likevel til hyfsans strenge bud om ikke å veie utenom veiedager!! Så vi får se på mandag.

 

Du har jo tross alt bare gått opp 300 g i jula, så du har rake veien videre. Men du har mye å tenke på akkurat nå, og slanking krever noe konsentrasjon om akkurat det.

Nå er du snart ferdig med prøven, så da blir det èn ting mindre å forholde seg til.

 

Jeg mener og tror at vi begge skal komme oss videre!!

 

klem

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Sender noen gode vibber - vet at det kommer til å gå bra!

e070.gif

Du lurer på om det er normalt at vekten stagnerer...jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg har stått stille i lange perioder..gått ned litt over 5 kg på et år, og har bare vært lykkelig for at jeg ikke har gått oppover. Får heller tåle disse periodene med stagnasjon og ta det sakte nedover. Det nye for meg er å ikke gi opp i disse periodene og spise på fordi det ikke går ned og så vips er alle kiloene på igjen. Dette er som regel perioder med mange andre utfordringer som ferie, jul, reiser, mye jobb o.l. Da gjelder det for meg å holde meg der jeg er på vekten - og fortsette litt nedover siden.

 

Neida - fortvil ikke - stå på!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på meg i går - og kom opp i 1588 kcal totalt. Da har jeg estimert kakene - og jeg har ikke tatt for lite i iallefall. Men regner med at en sånn Sara Bernard-kake er kalorikrik som fy - og den spiste jeg altså:eek:

 

Ingen trim heller i går. Vel tilbake fra selskap fikk vi besøk - og siden det regna kattunger her i går var det veldig lett å skippe den kveldsturen vi egentlig hadde lagt opp til. Det ble go'stolen og bok + te da.

En deilig avslappende kveld medandre ord:D

 

Så vi får jobbe videre med motivasjonen alle sammen - det trengs hos alle regner jeg med. Noen ganger går liksom alt på skinner - men plutselig er det et eller annet som velter hele lasset. Så vi må jobbe med hodet som kikk sier - det er der det sitter jenter:p

 

Så helt enig Genialt - vi står på;)

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

I dag er jeg verdens lykkeligste. Jeg klarte prøven med glans. Hadde 5 feil bare. Kunne hatt mindre hvis jeg hadde brukt lenger tid. Brukte bare 20minutter, og jeg hadde 100 til disp. Syntes det var lett i dag, men det var fordi jeg hadde lest og lest. Nå har jeg de prøvene jeg trenger til å åpne restaurant. Har også hatt møte med en vingrossist og i morgen er det øl møte med Ringnes. Har også åpnet en skatte konto. Må jo ha ansatte. Mye å ordne før åpning 1 mars, men det er skikkelig moro og interessant. Lærer mye.

Vekta vet jeg ikke helt, men jeg prøver selv om jeg ikke er supermotivert. Nå skal jeg lage middag.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei alle sammen

I dag er jeg verdens lykkeligste. Jeg klarte prøven med glans. Hadde 5 feil bare. Kunne hatt mindre hvis jeg hadde brukt lenger tid. Brukte bare 20minutter' date=' og jeg hadde 100 til disp. Syntes det var lett i dag, men det var fordi jeg hadde lest og lest. Nå har jeg de prøvene jeg trenger til å åpne restaurant. Har også hatt møte med en vingrossist og i morgen er det øl møte med Ringnes. Har også åpnet en skatte konto. Må jo ha ansatte. Mye å ordne før åpning 1 mars, men det er skikkelig moro og interessant. Lærer mye.

Vekta vet jeg ikke helt, men jeg prøver selv om jeg ikke er supermotivert. Nå skal jeg lage middag.

 

kikk[/quote']

 

Gratulerer så masse med prøven ;) Og lykke til med resten av planleggingen og alle møtene.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Ja, så greide du det med glans! Hadde vel ikke ventet annet heller, det er godt to i deg!

Og det trengs, for du har virkelig mange oppgaver foran deg; svært modig å sette i gang for seg selv, med ansatte osv. Hva slags selskap har du, er det AS eller personlig?

Jeg ønsker deg på alle måter lykke til; og håper du lar oss følge med videre. ;)

Det er enda vanskeligere med slanking når en har så mange oppgaver, det har jeg erfart i et tidligere liv. Da ble det motsatt, kiloene la seg på overalt! Huff, det er jo det jeg strever med å bli kvitt nå. Men du, kikk, har jo vært så flink at du vet du kan greie det selv om du har travle dager. Dessuten, hvis du ikke går ned men greier å holde deg stabil, så er det bra det også.

 

Jeg kom meg inn på kaloritabellen i dag; ikke det at det har vært noe i veien med

data`n, nei, det er nok hodet dette har dreid seg om. Men i dag står det 1547 kcal der, og 1 trimpoeng, dermed er jeg svært godt fornøyd. Spiste noe vi kaller melkekake i dag og har estimert antall kalorier - tok litt godt i, slik du Pandora gjorde med din St.Bernard. Bedre det, enn for lite. Så nå håper jeg at jeg greier å ha hodet med meg i fortsettelsen også; dvs jeg ikke bare håper, jeg har tenkt å greie det!

 

Og jess, hyggelig med nytt fjes her og lykke til med kurset. La oss høre hvordan det går!

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kjapp tur innom før jeg må ile på jobben. I dag føler jeg meg skikkelig opplagt. Har jo sovet dårlig pga den forb.......... prøven, men heldigvis er den over.

Resolutt: du er kjempeflink du og både til å motivere andre og stå på selv. Jeg skal drive et enmannsforetak

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil gjerne henge meg på her. Jeg er fortsatt 40, 41 om en mnd. Begynnte på kurs igjen i går. Har vært med på kurs tidligere også, med gode resultater. Hadde veldig stor mistanke om at vekta hadde nådd nye høyder ( og det hadde den ) og jeg er veldig glad jeg meldte meg på kurs igjen. Etter langt om lenge klev jeg opp på vekta og den viste hele 99 kg. Hjelp, hvor har alle de kiloene kommet fra ????? Nok om det, nå er jeg i gang igjen og har ikke tenkt til å stoppe før 70-tallet åpenbarer seg på vekta til kursledere. Ønsker alle lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jammen meg grunn til å være stolt av deg selv. Ikke bare har du klart prøvene - du satser også sterkt på dine drømmer. For det er ikke bare bare å starte for seg selv. Jeg ønsker deg iallefall lykke til - dette kommer du til å klare:)

Og motivasjon til å fortsette kommer nok når ting faller på plass - forferdelig vanskelig å være "flink" når en har tusen ting i hodet - det er iallefall min erfaring. Jeg er av dem som aldeles ikke går ned i vekt i stressende perioder:p

 

Oppsummering gårdsdagen:

Kaloriinntak: 1249 kcal - vet det er for lite - må opp til 1500

Trimpoeng: 2,9 - samme ruta som tidligere da

Men en bra dag - spiste jevnt og trutt - men det var en mager meny i går.

 

Godt du kom deg inn på kaloritabellen da resolutt:)

Jeg merker at fokuset blir større når jeg logger alt. Det tar masse tid, og jeg blir litt for opphengt i det, men er det det som skal til for å nå 5 kilo til 1. mars så skal jeg gjøre det.

 

Lykke til på kurs jess - og lykke til alle der andre også -

og trivelig helg fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, og velkommen til henrisa. Gratulerer med valget om å få en bedre livsstil. Det kommer sikkert til å gå bra selv om det er både opp og nedturer ihvertfall er det slik for meg. Prøver for tiden å jobbe med motivasjonen og føler egentlig at det går ganske greit. Vekten står nok nå å stagnerer for min del. Det har den gjort en stund men jeg skal ikke fortvile for jeg vet at den kommer til å flytte på seg snart. I morgen kveld skal jeg på juleball og da blir det nok noe god drikke. Håper ikke det setter seg altfor fast. Får prøve å drikke en del vann og kansje svinge meg litt på dansegulvet.

I kveld har jeg spist en kjempegod fiskemiddag og sett på Grand Prix. Den ene sangen som vant likte jeg, men den andre var helt forferdelig men slik er det bestandig. Ha en fortsatt fin kveld.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

I dag er jeg i skikkelig god stemning. Skal til frisøren klokka 10, og jeg håper jeg får mange svar på tråden jeg har opprettet. Motivasjoen er på vei tilbake. Var langt nede tidligere i uka fordi jeg følte det gikk dårlig. Har hele tiden tenkt motivasjon, motivasjon og atter motivasjon. Nå har den altså hørt på min bønn og er på vei tilbake, og så er det det med vann. Merker hvis jeg drikker bøttevis og flyr mye på do hjelper det ganske mye. Men det er noe alle vet. I kveld skal jeg på juleball, og da skal jeg virkelig gjøre meg fin. Noen glass vin blir det jo, men jeg må huske å drikke vann. Kansje jeg får en svingom med min kjære sambo også. Han er flink til å danse, men det er ikke jeg. Er stiv som en stokk.

Ha en fin lørdag alle mine slankevenner. Husk å svare meg på tråden da.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en dag som bare er min:)

Sove lenge - jeg er et stort B-menneske som i kvardagen må innrette meg etter A-mønsteret:D

Laaaang forkost med min kjære - eneste aberet er at det har lett for å bli litt i overkant sånn kalorimessig. Gikk bra i dag da.

Så ble det en raskt trimtur i nydelig vær - hjem for å dusje - og etter oppdatering her skal jeg dukke ned i boka mi før vi inntar en bedre lunsj.

I kveld er vi bedt bort til gode venner - og der vet jeg av erfaring at det blir nydelig mat med dertilhøende drikke. Men alt er jo ikke like usunt - så jeg tror det kommer til å gå bra. Så vi får satse sterkt på vann kikk.

 

Lykke til på juleballet forresten - koselig å stase seg opp litt sånn innimellom - og ut på dansegulvet med deg - utrolig hva du kan forbrenne der!

 

Nyt dagen dere

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter her og skriver er Pandora og Kikk ute og "svinger"seg. Håper dere har det koselig!

Her er det rolig hjemmelørdag. Småenglene er i seng, den store engelen er hos en veninne og husbonden snekrer bad. Ja. han gjør faktisk det kl 23 om kvelden! Var det noen som snakket om å være B-menneske...?

Selv har jeg ikke vært særlig i vigør de siste dagene. Siden onsdag har apetitten vært svært redusert, noe som er helt uvanlig. Da fikk jeg en av disse kjedelige omgangs-sykene som går på Vestlandet nå. Skal ikkje gå i deltalj....., men at en mage ( les tarmene ) kan inneholde slike mengder er bare helt utrolig! Da jeg vaklet meg på badevekta etter 2 dager, bare for moro skyld altså, viste den 2,5 kg i minus. Slå den! Har egentlig veiedag i morgen, men tror jeg venter til mandag.Da har forhåpentligvis ting stabilisert seg mer.

Så her har det altså vært unntakstilstand, både når det gjelder mat og trim. Kan ikke la være å tenke på at det er enkelt å være slank når en ikke har særlig matlyst!?

Ja, ja. Heller frisk og med masse matlyst, enn syk..... Vi vet ikke hvor godt vi har det når vi er friske!!!

Så får vi heller fortsette med å jobbe med å styre denne til tider uregjerlige matlysta, da!

 

Nattaklem og ønsker til alle om en god søndag med trivelige trim-turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja i dag er det ganske laber stemning i huset. Formen er ikke helt på topp i dag selv om den var det i går kveld. Det ble ganske sent. Var hjeme klokka 05.00 i dag tidlig. Vi hadde nachspill hos min veninne. Festen i seg selv var veldig vellykket. Vi fikk bestemte bordkavalerer og det viste seg at min var en liten kjendis. Noen deler fra Berlinerpoplene(grisefjøset) var spilt inn i Nittedal og det var han sin gård. Det var jo morsomt. Vi danset polonese også.. I dag ligger gubben rett ut på sofan og orker ingenting.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter nå og tar meg en kafekopp før jeg skal ta tak i dagens gjøremål. Det er første dag på jobb her etter nyttår. Har jobbet et annet sted så jeg har ikke vært arbeidsledig. Tror kansje jeg skal lage en omelett.

I kveld har jeg veiedag og jeg håper vektnåla har flyttet seg litt. Ønsker alle en fin dag.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ha en fin uke i ditt nye liv som selvstendig næringsdrivende, veldig motiverende å ha sin egen bedrift!

 

Skal bli spennde å høre hvordan det går med deg videre!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...