Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

det er ny uke og nye muligheter nå. virker som helgene er vanskelige for mange her inne, og det er ikke så rart. lørdag er en tradisjonell godteri-dag, om nå godteriet dreier seg om mat, drikke, snop eller andre ting. det "triste' er at helgen nå har blitt fredag OG lørdag, gjerne med søndagsmiddag/kaffe-besøk hos andre eller hos seg selv. og da kan det såklart bli i meste laget. vi får bare jobbe med vanene våre, og erkjenne at vi er mennesker - sårbare mennesker. ha ei fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg vært og veid meg. Det var nedtur, men hva hadde jeg forventet slik som jeg holdt på i helga. Riktignok var det ikke mer enn 200g men opp er nedtur. Lovte kursleder full skjerpings denne uka.

Har akkurat bestilt meg tur til Bornholm i sommer. Da har jeg noe å se frem til. Kansje jeg klarer noen kilo innen det.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

200gr er jo ikke mye - et glass vann! Men det er lite motiverende å gå opp allikevel - neste uke blir det bedre skal du se!

 

I midten av februar skal jeg på storbyweekend med noen venninner, jeg hadde håpet å gå ned noen kilo til da - men det ser stygt ut - står nok på stedet hvil nå!

 

Vi får motivere oss til å ta i et tak, men jeg synes også det er veldig tungt nå!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å høre at folk ikke gir opp. Det har vært mitt problem i den årene jeg har "slanket meg" (les lagt på meg) Så snart det har glippet med maten, så har jeg skeiet ut med mye annet også,- for da var jo alt ødelagt allikevel. Jeg er veldig imponert over pågangsmotet, det gir meg lyst til å hold ut. Jeg er så ny her at motet enda er på topp, det kommer vel tyngre dager.

I går var jeg og veide meg,. ned 0,7kg og det er jeg fornøyd med. Vet at kiloene ikke raser av slik de kunne gjøre i ungdomstiden. (Joda, jeg føler meg både ung og tung)

Det høres merkelig ut, men jeg strever fremdeles med å få i meg nok mat. Lurer nesten på hva det var jeg spiste før...

Nå vet jeg iallefall hva jeg spiser, for alt blir nøye veid og målt og talt.

Hoppla, jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Hei damer!

Ja, hyfsan, klart dette skal gå, selv om vi møter utfordringer.

 

Og jess, kanskje du spiste for lite før, mens du jo-jo-slanket deg? Jeg har funnet ut at det var DET jeg drev, hoppet over måltid og skulle spise lite når jeg spiste, og så kom utskeielsene da, særlig til middag og om kvelden. Neste morgen var det på`n igjen på samme måten. NÅ spiser jeg mine brødskiver - 6 tilsammen - og og hvis jeg har spist et stykke lefse eller formkake til kaffen. spiser jeg likevel kveldsmåltidet, men prøver da

med noe lett pålegg. Og i sum, over ganske lang tid, går jeg altså ned, ikke opp!

 

kikk, enig med Genialt, 200 g er er stort glass vann. Du har allerede tatt tak, så deg er jeg ikke redd for:)

 

God natt til dere alle!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er ikke så veldig aktiv her inne for tiden, men jeg prøver å være flink. Skulle så gjerne gått ned 1,5 kg denne uka. Har veid maten min de to siste dagene og jeg har spist 5 måltider hver dag og det skal jeg fortsette ut uka med. Er ganske opptatt med ting for tiden, så derfor er jeg ikke så aktiv. Kommer sterkere tilbake.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor applaus for kikk og alle andre som er flinke med å spise alle sine måltider! :)

 

Jeg spiser jevnt og trutt jeg også, iallefall hovedmåltidene; frokost, lunsj, middag og kvels. Må ta meg på tak for å komme på å spise mellommåltider. Har også litt å gå på når det gjelder vanndrikking.

 

Status for vekta viser at jeg har gått opp 7,5 kg tilsammen siden august. Et snitt på 350 gram i uka. Har nå ca 15 uker igjen til terminen 10. mai og målet er å ikke gå opp mer enn 5 kg.

 

Trim blir det lite av for tiden. Går bare å drømmer om lange turer med knøttet i vogn når mai er passert og rygg og bekken har stabilisert seg.

 

Ha en fortsatt fin dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, Resolutt,- jeg ser helt klart at jeg har spist veldig lite, og spesielt tidlig på dagen. Jobber med å flytte mer av inntaket til formiddag. Ser ut til å gå seg til. Og så begynner jeg å bli litt utålmodig. Ser at du, Kikk, ønsker deg deg en reduksjon på 1,5 kg. Tror nesten ikke jeg kan klare det uansett hva jeg gjør. Drikker vann til magen står som et trommeskinn, trimmer og spaserer og fyller godt opp med poeng. Og da er det ikke annet alternativ enn å spise mindre,- og det skal jeg prøve å unngå. Blir litt skremt over at jeg blir utålmodig, det er bare 2-3 uker siden jeg starta. Sier strengt til meg selv at jeg ikke slanker meg, men bare har lagt om, og at jeg ikke skal forvente så veldig store endringer før langt utpå våren en gang. Nå har meg mannet meg opp for å dra på en styrketrenings-time på treningssenteret. Liker best spinning, tur-gåing og sånt. Men kanskje det kan være lurt å få mer muskler hist og pist. Antar jeg ser ut som en bodybuilder allerede etter første time, med store, struttende muskler :-)

SO.long

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner typen..... :) så ser jeg ei dame med den attituden så skjønner jeg det er deg! :)

 

en hilsen til kikk: ikke glem oss helt her inne da. og ta vare på deg selv midt i all jobbingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Neida, jeg har ikke glemt noen, men det er litt travelt for tiden. Denne helgen skal jeg jobbe. Lage koldtbord til et selskap i morgen og så må jeg jobbe der om kvelden. Ellers har det gått kjempebra denne uken og jeg øyner ihvetfall en kg ned denne uken. Skulle ønske jeg hadde klart 1,3 for da hadde jeg passert totalt 10kg siden oktober. Hadde mål på 1,5 denne uken, men vet ikke hvor realistisk det er. Jeg er så glad jeg gikk på kurskveld mandag, for jeg hadde tenkt å la være, men jeg fikk faktisk motivasjonen tilbake.

Kursleder sa til oss: Tenk på hva dere putter innpå, er det verdt det? Det var en tankevekker. Har hele tiden tenkt at vinen må jeg ha for jeg skal leve etterpå. Men tenk dere damer. Vi sliter oss gjennom hele uka og er flink og når helga kommer tar vi helt av. NEI, det er ikke verdt det. Ihvertfall ikke denne uka. JEG SKAL KLARE I KG.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Operasjonen gikk fint, fikk velge om jeg ville ha full narkose eller spinalbedøvelse, og valgte det første, litt feigt, men jeg orket ikke tanken på å være vitne til at foten min ble saget i!

Jeg våknet like etter at gipsen var lagt på, ble holdt på overvåking en times tid, deretter trillet de meg til rommet jeg hadde fått, fikk mat og kaffe. Det var deilig og da var kl. 1400 (var fastende). Etter ca halvannen time følte jeg meg så vel at jeg fant ut at nå drar jeg heim!! Ble hentet av min mann og kjørt ut til bilen i rullestol:D

Hadde forventet at jeg skulle bli litt kvalm, men alt var helt flott. Dessuten er gipsen lagt slik at jeg får trø ned litt på hælen, og det var en lettelse. Bruker selvsagt krykker, men jeg greier å gå trappene både opp og ned. Skal nok likevel holde meg i ro så lenge som mulig. Alle tærne stikker fram i framkant av gipsen og den tåa som er rettet på kan lett bli hektet opp i stolbein og lignende eller få et slag hvis jeg støter på noe. Og det skjer lett når en skal fumle med krykker og samtidig prøve å være forsiktig.

Alt i alt er alt vel både med meg og foten, og det er deilig å ha dette overstått. Gips i 4,5 uker, da fjernes gipsen og to støttepinner tas ut.

 

Jeg estimerer gipsvekt til 0,5 kg - bedre med litt for lite enn for mye. Skal veie meg mandag morgen.

 

kikk, jeg forstår at du har det travelt og at du ikke skriver så mye. Det viktigste er jo at du lar høre fra deg av og til om vekta og hvordan det går. Jeg er sikker på at du greier dette kiloet og mer til til f.k. veiing. Makan til flink slanker.......!! Så skal vi andre holde tråden din oppe.

 

Og Pæra, du har tydeligvis greid deg fint hittil i svangerskapet. Du har sikkert lagt deg til gode spisevaner og kommer til å greie siste del like fint! Har du noen oversikt over hvor mange kcal du tar inn daglig? Evt hvor stort tillegg for at du er gravid? Forstår at du ikke trimmer så mye pga rygg og bekken. Hva med vanlig husarbeid,

greier du det?

 

Nå skal jeg legge meg med foten høyt. Kjenner at det presser på der nede.

 

Hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk; du har noen gode tanker som du deler med oss her inne. helt riktig det du har skrevet. for min del kan jeg si "nei". utskeielser er ikke verdt det som kommer etter, men likevel har jeg holdt på som en galning. logikken svikter grovt enkelte ganger, og det er da jeg er ute og kjører i alle fall.

 

godt å se du ble behandlet godt i helsevesenet, resolutt, og at ikke de gjorde feil og saget av hele beinet ditt. det blir nok en ordning på den foten din tenker jeg. ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har jeg ikke vært så flink alikevel. Det ble ost, kjeks 2 glass vin og et par konjakker i kveld men i morgen er det stramme tøyler igjen. I morgen skal jeg jobbe så da er det ikke så vanskelig og ikke skeie ut. Nå skal jeg se og finn bingen for jeg er kjempetrøtt.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag bruker jeg formiddagen på å bare sitte å kose meg med sidene her inne. Skal snart på jobb noe jeg ikke har så lyst til, men må man så må man. Har akkurat inntatt en frokost med knekkebrød og magert pålegg, og det var godt. Skal finne meg en oppskrift jeg skal lage på jobben til middag. Ellers sliter jeg med mange tanker i hodet. blant annet: Hvordan gjør man det med lønninger (har jo aldri gjort det før), Kommer jeg til å få dette til? (mange har prøvd seg der, men ingen har noengang overlevd som firma der), Hvordan skal jeg legge opp dette?,

Det er mye å ordne, men du verden hvor mye jeg lærer.

Ellers er det ikke blitt mange trimpoeng på meg denne uka. Håper lysten til å trene kommer snikende. Jeg kan ihvertfall starte med å gå turer.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta hvor dårlig jeg er på oppdatering:mad:

 

Heldigvis er jeg ikke like dårlig på oppfølging av nedivekt-prosjektet mitt - uten at det har tatt helt av da.

Hadde forresten masse problemer med pålogging og oppdatering av dagboka her en periode - og utålmodig som jeg er orka jeg ikke bruke sidene da. Fikk ikke lagt til kommentarer heller - det har jeg fremdelse problemer med fra jobben ( en skal vel kanskje helst ikke drive med sånne ting på jobben heller da )

 

Så for å ta en liten status på vekta:

14.01 viste den 91,2 - ned 0,4 kilo

21.01 viste den 90,5 - ned 0,7 kilo - hurra for den - og altså ned 1,1 kilo totalt

 

Trimmen har gått kjempefint. Har kjøpt oss skritt-tellere som vi bruker aktivt både jeg og mannen. Og der konkurrere vi mot oss selv - og litt mot hverandre også da:)

Maten går det også bra med i kvardagen - det er litt verre i helgene. Vi har vært ute 3 helger på rad - og blitt servert deilig mat og vin. Prøver å modere så godt jeg kan - men det blir i overkant altså. Og forrige lørdag måtte jeg mobilisere alt jeg hadde av viljestyrke for å unngå snacks-skåla - klarte det ikke helt - men etter et dypdykk i peanøttene overtok den sunne fornuften - og jeg fikk lurt skåla over på andre sida av bordet.

Forferdelig hva en utsetter seg selv for egentlig - ikke er jeg så himla glad i det heller - allikevel kommer en liksom til seg selv med munnen full av tomme kalorier.

Nei - her er det jeg som skal bestemme - "lystene" kan bare gå og legge seg:p

 

Selv har jeg helt slutta med å servere slike fristelser - oppskåret grønnsaker og dipp blir like godt mottatt - og blir tomt på rekordtid. Har lært meg å ha rikelig på lur - for påfyll.

 

Denne helga er jeg alene hjemme - og kan bestemme menyen selv. Så i kveld blir det kylling-wok - med et lite glass vin. I morgen grilla laks med båtstekte poteter og stekte grønnsaker.

 

Spent på neste veiing da - føler jeg har fulgt meny og trim veldig nøye den siste uka.

 

Har bare fått skumlest gjennom innlegga her. Ønsker god bedring til resolutt som jeg ser har vært gjennom operasjon og må hinke rundt på krykker de neste ukene.

Og ønsker lykke til til kikk som satser friskt på nyskapning. Vet det er masse å sette seg inn i - spesielt når en har ansatte og skal forholde seg til skattetrekk, arbeidsgiveravgift og feriepenger. Det kommer helt sikkert til å gå bra - de pleier å være veldig behjelpelige på offentlige kontorer - bruk de for alt de er verdt:D

 

Og til alle sammen - ha ei kjempeflotte helg

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse dere om en kjempedeilig rett for sånne som meg som liker nachos og litt sterke smaker. I kveld har jeg lagt nachos til hele familien, og ei skål i ovnen som var min private. Den bestod av 200gr tomatbønner neders. Deretter et lag med minimais, masse sopp og squash og litt jalapenos som jeg tørrstekte i teflon-panna med hvitløk og taco-krydder. Oppå der hadde noen skjeer med salsa (taco-saus) Og øverst 50gr nachos- i ovnen til det ble gjennomvarm. Dette ble masse mat til en lørdagskveld, ble faktisk litt rester til senere på kvelden. Hele herligheten har ca 460 kcal inkl 2ss kesam. Resten av familien fikk i tillegg kjøttdeig i sin, men tror min var like god.

I kveld er jeg så mett at jeg skal klare å stå i mot snopen som ungdomman mine har dratt frem.

Ha ei fortsatt strålende helg. Lykke til med foten, svangerskapet, restauranten, trimminga og slankinga alle dere flotte damer der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. ga samme resultat som forrige mandag, dvs. 90 kg. Men det betyr at jeg er ferdig

med juleflesket, så nå går jeg trøstig videre, -- nedover forhåpentligvis!

 

Takk for gode ønsker, Pandora! Det går fint, bruker èn krykke + at jeg trør på hælen på gipsfoten. Fikk lov til det, og det fungerer. Stort sett blir det til at jeg sitter med foten høyt, mens mannen tar de huslige gjøremål. Har ellers tatt meg fri fra korøvelser og

foreningsliv, men har noe skrivearbeid som må bli ferdig til 2 årsmøter. Så hvis noen spør hvordan jeg EGENTLIG har det, må jeg bare svare at jo takk, jeg har nesten ferie. Og så er jeg så fornøyd med at jeg endelig bestemte meg for å få tatt denne operasjonen!

DESSUTEN, jeg er ganske tent på at jeg skal greie å gå videre med slankingen:D

 

kikk, du finner sikkert ut av dette med lønninger o.l. Det finnes forresten gode dataprogrammer som har alle eventualiteter innlagt; men de er kanskje dyre i innkjøp?

Lønn, moms og skatt er jo noe som MÅ være på plass, så jeg vet at mange bruker et regnskapsbyrå. Det billigste er selvsagt å finne ut av det og så greie det selv! Du har nok hode til det meste, kikk, så dette går nok din veg!

Har kjørt forbi Stav gjestegård mange ganger. Får stikke innom og se etter deg neste gang!

 

En flott uke - til slanking, arbeid, trim og kvile -

ønskes dere alle!

 

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I kveld har jeg vært på veiing og det var ikke akkurat det store resultatet som dukket opp. 400g ned. Kan ikke akkurat skryte av det. Men ned er ned. Jeg spurt kursleder om hun kunne hjelpe meg med utregning av hva jeg skal spise og hun kom til over 2200 pr dag. Kan ikke forstå at jeg skal ha såpass. Trener jo ikke noe heller. Nei, det er vanskelig å fatte. I dag er jeg inni den siste ordentlige uka der jeg har jobbet i 2,5 år. Litt vemodig at jeg ikke fikk det til ordentlig. Jeg vet nå hva annerledes jeg burde gjort, men nå er det litt sent. Lærte ganske mye da jeg tok etablererprøven. Nå har jeg tenkt å legge meg for jeg er stuptrøtt.

Resolutt: Det blir hyggelig å hilse på deg. Fint det går bra med benet

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I kveld skal jeg på kurs gjennom appertif. Det gleder jeg meg til med den flotte menyen og 11 italienske viner. Kansje det er noe jeg kan ha på vinkartet mitt på det nye stedet. Har ikke vært sånn kjempeflink med slanking denne uka, men har det i bakhodet hele tiden. Lørdag skal vi ha en heavymetal night fest her hvor jeg jobber. Det er min bror som arrangerer denne festen. Det er mye bra musikk ikke bare bråk. Hvis det er noen som har lyst å komme og som bor i nærheten av lillestrøm så ta gjerne kontakt på fesmak@hotmail.com.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg synes nå resultatet ditt er flott, selv om det ikke ble like mye som tidligere. Når det gjelder kaloriforbruk blir det kanskje så høyt fordi du har en ganske aktiv dag gjennom arbeidet ditt. Det er nok stor forskjell på en kontorperson og en som driver i ditt yrke.

Regner med at du er på beina og i bevegelse det meste av tida.

 

Lykke til med heavy metall-fest. Høres ganske sterkt ut for en olding som meg, men har levd med en rocke-gitarist-sønn i huset, så jeg vet hva det dreier seg om!

 

En flott uke ønskes deg!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra supermotivert til noenlunde motivert...

Kjenner det butter litt i mot, og jeg har kun holdt på i 3 uker. Har hatt ok vektnedgang, men det går veldig sakte i forhold til innsats. Jeg trimmer som en gal og teller ALT jeg putter i meg. Og så tenker jeg på hvor fort jeg faktisk kan legge på meg. 3 kilo på ei helg er ikke unormalt. Sikkert ikke bare fett, men det vises på vekta uansett.

Nå fikk jeg sukket litt, og godt var det.Skal ikke synes synd i meg selv-for det er det ikke. Prøver å tenke at noen hundre gram hist og pist blir mye på sikt. Jeg har en tendens til å tenke at slanking er noe akutt som gjøres intensivt og så er man ferdig...

NÅ skal jeg gå og lage middag. SLutta tidlig i dag og har nettopp vært og handla lettsalta uer som jeg skal koke.

 

Det er godt å se at mange av dere andre har holdt ut lenge. Jeg henger på dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...