Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

må si du er flink kikk, som tydeligvis jobber med mat og som klarer å balansere dette med kunsten å gå ned... hatten av for deg.

 

og du resolutt, som mener du står stille - ja, det hender at kroppen må ha en pause. men plutselig løsner det igjen, og du går ned. det gjelder bare å holde ut "pausene", og ikke la seg forlede til å tro at det ikke nytter. for det gjør det så absolutt!! lykke til på kurs i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Veiing i kveld: Nedgang ble 0,3 kg.

 

Det går smått, dette! Har nå 2,9 kg på dette kurset, med en uke igjen. Målet er at jeg skal klare like mye som på 1.kurs, nemlig 3,5 kg. Det skulle ikke være helt uoppnåelig, selv om resultatene de siste 4 ukene ikke peker i den retning.

 

Sett i det store perspektivet holder jeg meg akkurat /omtrent på - 0,5 kg per uke. Så hva klager jeg egentlig over?

 

Hadde 14 trimpoeng denne uka. Må nok opp litt der, antagelig?? Så får jeg i tillegg passe på å spise nok mat av den gode sorten! Står på videre direkte på kurs 3; har ikke tenkt å gi meg nå, nei :)

 

Du Pandora, jeg liker din målrettede måte å nærme seg utfordringene på. Du kommer nok til å lykkes. Og du,hyfsan, er allestedsnærværende og oppmuntrer alle samtidig som du tar av en masse kilo. Snakk om overskudd. Flott å bli kjent med dere. Du kikk, jeg gleder meg til du kommer igang med kurs. Det blir lettere å være streng med seg selv når en må "stå til rette" overfor en annen person. Og hvis du skal ha det bra med deg selv i det yrket du har, må du nok lære deg å greie den spisebiten også.

 

I morgen skal jeg på tur med pensjonistforeningen min (jeg er sekretær). Bare

hyggelige mennesker som jeg kjenner fra før. Det rare med å bli pensjonist er at du

møter igjen den aldersgruppa du var ung sammen med, + de som var litt eldre og som

du så veldig opp til. Vemodig-rart! Vi skal spise lunsj i en anne by og ha omvisning på

et nyinnvidd museum over en av landsdelens store diktere. Hørtes ikke det spennende ut?

 

Godnatt-hilsen fra resolutt :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si du er flink kikk' date=' som tydeligvis jobber med mat og som klarer å balansere dette med kunsten å gå ned... hatten av for deg.

 

og du resolutt, som mener du står stille - ja, det hender at kroppen må ha en pause. men plutselig løsner det igjen, og du går ned. det gjelder bare å holde ut "pausene", og ikke la seg forlede til å tro at det ikke nytter. for det gjør det så absolutt!! lykke til på kurs i dag. :)[/quote']

 

Jeg er nok ikke så flink som jeg gjere skulle vært. Vi selger sjokolade her også og det kan være lett å forsyne seg litt av det. Skulle ønske jeg klarte å la være, men noen ganger faller jeg for fristelsen. Vet jo at jeg må la være men alikevel............

I går var jeg på trimmen. Da var det en uke siden sist jeg var der. Skal prøve i morgen også. Nå er det snart bare 1 uke til jeg begynner på kurs, Det er noe jeg ser frem til. Føler sterkere motivasjon når jeg tenker på det. Var også på matmesse i går, og jeg var glad jeg ikke hadde spist middag, for der var det mye godt. Nei, nå må jeg starte forberedelsene til dagens lunch. Skal ha gryterett med ris og salat. Ønsker dere alle en fin slankedag.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridagen i går ble benyttet til handletur med min spreke mamma. Vi koste oss - handlet masse - spiste nydelig lunsj - og eplekake med softis:)

Men følte liksom ikke at jeg skeiet ut heller - for hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle nyte noe godt til kaffen.

Jeg er litt rar sånn - utskeielser jeg kan planlegge går fint. Det er de uplanlagte jeg ikke takler så bra. Og har jeg først havnet utpå, ja da kan jeg liksom bare fortsette. Har jo "ødelagt" opplegget alikevel. Forfederlig tanke, jeg vet det. Og det er noe jeg må jobbe med framover.

 

Og kikk - hadde jeg jobbet med mat hadde jeg trillet:D

Spesielt bakeri/konditori - de har jeg problem med å gå forbi. Lykke til på kurs da - sikker på at det hjelper på motivasjonen.

 

Resolutt - en halv kilo i uka er storveis, helt ideelt. Men vi er vel laga sånn at vi helst skulle tatt av alle våre ekstra kilo på 2 uker. Men dersom vi klare å ta av 0,5 kilo pr. uke da har vi tapt rundt 25 kilo på et år. Det hadde vært noe det. Og 14 trimpoeng - jeg bøyer meg i støvet. Jeg er glad dersom jeg får 7:p

 

Hyfsan - du har jo gjordt en utrolig jobb. Et eksempel til etterfølgelse. Du viser at det går an...

Og den bmi'en kan nok lure noen og enhver ja. Og jeg vet at jeg kommer til å være gald og fornøyd når jeg kommer ned rundt 70. Satt og bladde i gamle bilder - så på et fra en sommer for en noen år siden da jeg veide rundt 73 kilo - og fant ut at da var jeg jammen flott:cool:

Så tenk å kunne klart det til neste sommer..............

 

Hilsen fra Pandora - som sitter her i regn og blest - men fornøyd allikevel.

 

Ps

Skal male stuetaket i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en rapport fra den vordende mor :) Har vært innom og lest her inne både titt og ofte men har følt meg "litt uttafor" så skriving har det blitt mindre av. Formen er bedre, er nå 10 uker på vei, men det har visst krøpet seg på ett kilo tror jeg. Hadde 13 trimpoeng sist uke men spiser fortsatt i rykk og napp. Nå er det 14 dager til jeg skal starte på GR-kurs. Målet mitt om å ikke gå opp i det hele tatt de første 20 ukene av svangerskapet blir en stor utfordring!

 

Ser at dere andre også har noen utfordringer i hverdagen. For meg er helgene værst i forhold til at døgnrytmen blir anneledes. Ligger litt lengre og spiser litt større frokost enn vanlig... så går det litt for lang tid til neste måltid ... å så er det kanskje kaffe og kake besøk ... å så er det pizza på kvelden sammen med ungene .... smågodt og sjokolade .... potetgull og dipp .... Har i allefall vært vanskelig å holde seg helt unna dette i de siste ukene.

 

I og med at jeg har vært sykmeldt 50% en periode har jeg egentlig hatt godt tid til å tenke på meg selv. Har lest noen bøker, strikket og heklet litt, ryddet litt her og der men går egentlig bare å venter på å komme i super form og få masse energi! :) Optimistisk kanskje.... Har hatt en følelse av å være "gjennomsiktig", små pjusk og uttafor. Men i dag har jeg vært å klippet meg og kjøpt hårfarge så nå blir vel alt litt bedre!

 

Noen av dere som vet om det er farlig for meg, les knøttet, om jeg tar litt solarium? Akkurat nå hadde det vært kjekt å få litt farge i kinnene.

 

Ha en fortsatt fin livsstilsendrings uke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fristelser og utfordringer møter vi nok daglig, noen av oss mer enn andre. særlig du kanskje kikk, som attpåtil selger sjokolade. da må jeg fremdeles si du er flink som klarer å holde stilen og ikke spiser hver dag. man må nok venne seg av med tanken på at man KAN spise snop, usunt etc. til slutt håper jeg tanken om at man ikke skal ha det blir like normal som tanken på at man skal ha det, om dere skjønner?? :)

 

målet mitt er å kunne spise som vanlig i selskaper etc., men ikke noe snop hjemme hos meg selv - alene. eller som du skriver, pandora, "de uplanlagte uskeielsene". men jeg innser at mens jeg skal ned i vekt, må jeg være veldig forsiktig med utskeielser i det store og det hele, ellers går jeg ikke ned i vekt. så enkelt er det - og så vanskelig....

 

jeg vet ikke hvordan solarium påvirker knøtt, pæra. men det jeg vet er at litt solpudder i fjeset kan få et blekansikt til å virke sunn og oppegående :) jeg kjøpte meg det selv, og ble overrasket. bruker det som en slags rouge, og voila - et nytt menneske :)

 

håper turen din var fin resolutt og at du koste deg. for meg er noe av hemmeligheten, tror jeg, ikke å fokusere så mye på kg pr uke, men heller tenke at tiden jobber for meg. og tiden går jo likevel, skjønner du hva jeg mener? 0,5 kg i uka er jo veldig bra, det er det de anbefaler som en sunn vektreduksjon. og i løpet av et halvt år er det 13 kg. 26 kg på et år. stå på videre, så skal du se resultatene vokser. ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter nå og slapper av etter en dag på jobb. Hadde en stor utskeielse i dag. Jeg lurer på hva det egentlig feiler meg når jeg spiser ting jeg vet jeg ikke skal ha. Spiste en deilig fersk baguett med egg og litt ost. Etterpå spiste jeg porøs melkesjokolade fy fy fy fy. En ny ting jeg merket i dag var at da jeg hadde spist den forb........... baguetten, økte lysten på noe søtt og jeg måtte BARE ha sjokolade. Tror jeg skal kaste all sjokoladen vi har på bålet.

I dag har jeg ringt til en som driver et lite hotell. Han er på jakt etter noen selvstendige som kan drive kjøkkendelen. Vi skal på møte med han mandag. Det blir spennende. Kansje vi kan overta. Vi (jeg og en venninne) driver catering/kantine. Nå har de økt felleskostnadene slik at vi ikke har råd til å være her. De økte like godt med 6000,- pr mnd. Desverre har vi en kontrakt som sier at vi må være der ut september 2008. Dette ble kansje kjedelig å lese men jeg ble så opprømt da jeg snakket med hotelleieren.

I morgen lover jeg dere at jeg ikke skal spise sjokolade.

Fortsatt god ettermiddag. Nå er det hjem til vaskebøtta. Prøver å ha vaskedag torsdager. Kjedligste jeg vet om

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første synes jeg ikke det er kjedelig å lese om forretningen din. det er noe av vitsen med å være her inne, alt skal ikke handle om mat og kcal. og jeg tenker også at det vi opplever og følelser som settes i gang pga det påvirker hva vi spiser.

 

og da lurer jeg på den baguetten. tror kanskje du kan profitere på å gå inn i situasjonen rundt den for å finne ut hvorfor den ble spist.

- hadde du annen niste med du egentlig hadde tenkt å spise?

- evt hvorfor ikke?

- om du hadde niste, hvorfor ble den valgt bort?

- var det lenge siden du hadde spist?

- hvilke følelser var du fylt med før du spiste den ? glad/opprømt/stresset etc?

osv osv.

 

at du fikk lyst på sjokolade etterpå overrasker ikke meg. det er ren kjemi i kroppen. blodsukkeret går rett til værs pga hvetemelet, og rett til bunnen etter det. med grovt brød får du det jevne gode blodsukkeret. jeg anbefaler deg å lese bøkene til fedon lindberg. eller ei bok som heter "jentemat". begge bøkene beskriver dette fenomenet på en god måte. jeg må skygge unna alt sånt hvitt mel, fordi jeg vet det trigger sukkersuget mitt. det er ikke for ingenting at restaurantene ofte setter frem en kurv med hvitt brød før måltidet. det stimulerer appetitten, sånn at folk kanskje også får lyst på en dessert.

 

tenk litt igjennom mønsteret ditt, kikk. og minn deg selv på hvorfor du er her inne. du klarer dette!! men du må ville det innerst inne også. lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur i flott høst/vinter-vær, fine veier men med snø over alle fjell. Sola viste seg også.

Pensjonistforeninga hadde leid buss, så vi følte at vi kjørte trygt og godt selv med

kronglete og tildels smale veier i stupbratt fjordlandskap. Vi befinner oss i Nordland, der veiene ofte er nokså tvilsomme.

 

Ble servert lunsj - tallerkenrett med nydelige kjøtt- og fiskeretter, levert av forskjellige lokale produsenter. Kjempegodt! Jeg satt og regnet på at disse rettene sannsynligvis tilsammen utgjorde 150 g - eks. 2 skiver skinke: 20 g, rakørret ca. 30 g, skiver av marinert reinsdyrsteik: 30 g, røkt laks: 30 gram, 1 skive skinke: 15 g, osv. Med brød (også lokale varianter) + noen sauser (ikke mye) og en ss potetsalat og en grønn salat regner jeg med at dette utgjorde middagen i dag.

Så var det bløtkake til kaffen, og jeg hadde bestemt meg for å kose meg med et stykke tilsv. 80 g. Og greide vel det, nesten (hmmm)!

 

Artig å lese innleggene deres. Hyggelig at Pæra er med oss og at det går bra. Trass i alderen er jeg ikke blitt bestemor selv om jeg har 2 barn som godt kunne skaffet meg det. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Men er så heldig at en av sønnene har samboer med 3 flotte barn, så de er nå liksom bonus-barnebarn, de da :) Har jobbet med barn hele mitt liv (hadde også småsøsken) og blir aldri trøtt av den gleden, vitebegjærligheten og energien de utstråler. Men jeg er fullt klar over at det er

utrolig travelt og krevende å være småbarnsforeldre!

 

Så god natt da, alle travle slankere, - og i morgen blir det ingen bløtkake her hos oss!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første synes jeg ikke det er kjedelig å lese om forretningen din. det er noe av vitsen med å være her inne, alt skal ikke handle om mat og kcal. og jeg tenker også at det vi opplever og følelser som settes i gang pga det påvirker hva vi spiser.

 

og da lurer jeg på den baguetten. tror kanskje du kan profitere på å gå inn i situasjonen rundt den for å finne ut hvorfor den ble spist.

- hadde du annen niste med du egentlig hadde tenkt å spise?

- evt hvorfor ikke?

- om du hadde niste, hvorfor ble den valgt bort?

- var det lenge siden du hadde spist?

- hvilke følelser var du fylt med før du spiste den ? glad/opprømt/stresset etc?

osv osv.

 

at du fikk lyst på sjokolade etterpå overrasker ikke meg. det er ren kjemi i kroppen. blodsukkeret går rett til værs pga hvetemelet, og rett til bunnen etter det. med grovt brød får du det jevne gode blodsukkeret. jeg anbefaler deg å lese bøkene til fedon lindberg. eller ei bok som heter "jentemat". begge bøkene beskriver dette fenomenet på en god måte. jeg må skygge unna alt sånt hvitt mel, fordi jeg vet det trigger sukkersuget mitt. det er ikke for ingenting at restaurantene ofte setter frem en kurv med hvitt brød før måltidet. det stimulerer appetitten, sånn at folk kanskje også får lyst på en dessert.

 

tenk litt igjennom mønsteret ditt, kikk. og minn deg selv på hvorfor du er her inne. du klarer dette!! men du må ville det innerst inne også. lykke til. :)[/QUOT

Først vil jeg takke for svar.

Grunnen til at jeg spiste den baguetten var at jeg lagde på bestilling og det var en igjen, og da kunne jeg ikke dy meg. Men som sagt har jeg lovt dere at jeg ikke skal spise hverken sjokolade eller baguett. Det rare er at selv om jeg ikke ser dere eller vet hvem dere er føler jeg meg motivert til å holde det jeg lover. Jeg skal være såpass ærlig mot meg selv og dere at jeg skal gjøre mitt ytterste for å holde det jeg lover. Kansje jeg skal sette opp 2-3 lovnader neste uke som jeg skal holde. I dag er det pølsedag i denne kantina.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her skinner sola.

Har klart meg fint gjennom denne uka så langt - håper jeg klarer helga også. Vi har ingen spesielle planer - så det burde ikke være så vanskelig.

Blir trimtur denne fredagen også - før vi nyter en bedre middag.

I går ble det maling av stuetak og vask av tak i kjøkken. Hadde egentlig tenkt å male der også - men det ble kanselert da vi så hvor bra det ble etter vask:)

Så det var trimmen min i går - kjenner det i skuldrene i dag da!

 

Så koselig at du kommer innom Pæra - ikke alltid like lett å være "sosial" når en pjusket og urven. Men det kommer seg helt sikkert - og da kan du slå til vet du. Og det hjelper på humøret med litt sånn småfornying av seg selv.

 

Kikk - krysser fingre og tær for alt alt går greit med konferansen på mandag. Jammen litt av en økning også da - skal jammen ha god omsetning for å få det hele til å svive rundt.

Og du - det er lurt å sette seg ned å se på hva en virkelig har puttet innpå. Ikke alltid det er så galt som en tror:)

 

Høres ut til at du hadde en fin tur resolutt - og at din "matplan" holdt. Det gjør så godt når vi får til det vi har satt oss fore. Men skulle vi nå komme ut å kjøre iblandt, ja da tar vi oss mesterlig inn igjen:D

 

Og vi må nok være ekstra påpsselig med utskeielser når holder på med vektreduksjon Hyfsa - helt enig med deg der. Jeg har bannlyst alt av kjeks hos meg - det er så lett å ty til når en fyser på noe. Og en sånn liten søt sak kan inneholde utrolig masse kalorier - og så er de jo så "lettspiste":)

 

Men vi møter helga utfordringer med rett rygg og fast blikk - her er det vi som bestemmer.

Lykke til med utfordringene - vi vinner!!

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen er det ikke vi som bestemmer!! helt riktig det pandora, og godt å bli minnet på det innimellom.

 

jeg er enig med deg i at forumet gir mye motivasjon for å stå i kneikene, kikk - men det er ikke oss du skal holde løfter for. det er for deg selv. grunnen til at du er her inne er fordi du ønsker å gjøre noe med livsstilen din. det gir en god følelse å kunne bidra positivt her inne på forumet, og det i seg selv gir en ekstra vilje til å klare seg. sånn har det i alle fall vært for meg, selv om jeg også har hatt elendige dager og uker innimellom.

 

så stå på du kikk, dette klarer du. men fristelser vil nok være en del av hverdagen din, siden du jobber med mat - og det er viktig å finne en måte å håndtere disse fristelsene på. :)

 

jeg vil si til resolutt at jeg kommer oppover anytime for å bli med på en sånn tur. høres helt fantastisk ut med den naturen. så si fra neste gang dere skal ut på turne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er faktisk helg, selv for en pensjonist. Vi gjør litt forskjell med arbeidsoppgaver, mat, tv ol. Ligger litt lenger om morran (eller ligger litt lenger med god samvittighet).

 

Så var det dette med solarium, Pæra. Ingen av dere andre har kommentert det, men

noen har sikkert erfaring med det. Jeg har vært litt skeptisk til å sole meg på den måten, men nå i sommer kom det et solarium like borti gata her, og jeg gikk her og følte meg mer og mer kvit mens "alle de andre" var brune. Sol var det utenfor husa, men hadde ikke tid til å sole meg - og liker vel heller ikke å kle meg så lett her, nå lenger!! Er jo litt for diger, vet dere. Dermed ble fristelsen for stor, og jeg prøvde meg på solariet - og faktisk, det var helt nydelig. Etter 3 ganger hadde jeg en fin "tan", og så fikk jeg så deilig, glatt hud. Og som en av mine søstre sier: det er så absolutt bedre med brunt flesk enn kvitt!!

 

Avsluttet solinga etter 5 ganger, da var jeg fornøyd, men jeg har faktisk tenkt

å prøve igjen nå i høst. Nå tenker jeg at litt forsiktig soling, på laveste nivå, noen ganger i året, kan vel ikke skade en ellers frisk person.

Men, Pæra, jeg vet ikke om jeg ville turt hvis jeg var gravid, og det var vel det du egentlig spurte om. Kanskje noen vet mer enn meg??

 

Takk for ei trivelig bloggeuke, jenter! Her er det virkelig kampmot; ja, for dette er en

kamp med naturkrefter som vi ikke helt forstår, men som vi må lære oss å hanskes med likevel. Kjøpte meg forresten et par nydelige "joggesko" til innebruk i dag. Helt supre - skal jo i treningsstudio, må vite! Kan brukes til langbukse også. Så kjøpte jeg meg fine, lette støvletter med sømmer og snellehæl, ååhh, jeg elsker de hælene -

kjøpte mine aller første snellehælsko i Trondheim i 1956 - mimre, mimre.......

 

God helg :)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Nå sitter jeg her med verdens svarteste samvittighet. Denne helgen har sklidd helt ut for meg. All motivasjon er borte. Har drukket vin og spist uregelmessig for ikke å snakke om ikke riktig mat. Sitter nå og sløver i sofaen mens jeg vurderer en tur i treningssenteret.

Skal skjerpe meg til uka. Blir nok bedre når jeg begynner på kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er søndag og i morgen er det en ny dag. Da tar vi det derfra. Alltid nye muligheter, vet du. Dette er nesten som å spare i aksjefond: langsiktig, langsiktig, langsiktig!! Bare vent til du begynner å merke de bitte små forandringene. Da kommer motivasjonen og du vil greie å legge utskeielsene bak deg uten å dra på dårlig samvittighet. Ingen blir pen, frisk og slank av dårlig samvittighet! Så kjære kikk,

legg dette bak deg!

 

Den turen til treningsstudio hørtes forresten godt ut! Selv skal jeg ta en stavgangstur rundt kvartalet. Tar ca. 30 minutter. Har "spunnet" på sykkelen tidligere i dag.

Fryktelig regnvær her, men bedre nå. Og det er jo deilig innedag da!

 

Start på ny frisk i morgen, kikk!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten og oppmuntringen. Jeg vet at jeg kommer til å ha en utskeielsehelg til for jeg skal til København sammen med 9 jenter. Er foressten kommet hjem nå etter en tur på kino. Jeg og min kjære så Stålesens Varg Veum. Kjempespennende film. Det var belønningen siden jeg hadde klart å dra meg til treningssenteret. Skulle ønske jeg kjente noen som gikk der, for da hadde det vært enklere å måtte dra seg dit. I morgen er det ny dag og da skal jeg spise 5 sunne og lovlige ganger. Nå skal jeg legge meg for jeg holder på å sovne.

 

godnatt fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og hun er et eneste stort glis i dag.

Vekta viste 89,6 kilo...............

Det var så deilig å slippe unna 9-tallet - at jeg danset en liten krigsdans på badet - og min kjære kom styrtende for å se hva som var galt:D

En litt mørk og guffen mandagsmorgen ble forvandlet til en strålende dag - og jeg går rundt og føler meg så lett så lett.

Så ved neste veiing satser jeg på stabilisering. Vi drar til Brussel på fredag - så det blir nok ei helg der jeg ikke har helt kontroll på matinntaket. Og ikke blir det trimmet heller. Men satser på full trim mandag til torsdag.

Tenk så deilig å kunne logge under 90 neste tirsdag da - satser på det jeg:cool:

 

Altså resultat for uke 2:

Ned 2,2 kilo - smiler enda.....

Gjennosnittlig kaloriinntak ligger på 1377 - det er fremdeles litt lite - skal litt opp

 

der.

Trimpoeng: 10,1 - etter fire dager med trimtur - og det er bra har jeg bestemt meg for. Men bør nok ligge rundt der også da.

 

Så jenter - det går an - bare vi tenker oss litt om sånn i kvardagen:)

 

Kikk - du får nok masse drahjelp når du starter på kurs - men arbeidet må du gjøre selv. Og nedturer kommer vi alle til å få - men da henter vi trøst og inspirasjon her inne - og jobber litt mer iherdig videre. Og du - den dårlige samvittigheten som vi jenter "kan" - den prøver vi også å kvitte oss med - den er ikke noe å gjemme på!!

Og kos deg i køben for all del - det skal jeg i Brussel iallefall:cool:

 

Hyfsan og resolutt og pæra - vi satser for fult - men glemmer ikke å leve litt også

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempeflott!! nå kan du glede deg til brussel neste helg. du skriver det ikke blir trim, men legg det opp sånn at du kan få travet deg en god tur en gang om dagen. det er en flott måte å få sett byen på, samtidig er det masse god trim.

 

jeg er enig i at dårlig samvittighet ikke er noe å gjemme på. gjort er gjort og spist er spist. hører du det, kikk?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada jeg hører deg Hyfsan og jeg smiler av Pandora og gleder meg med henne. I dag har det gått rimelig greit med det meste. Har vært på møte ang. en ny jobb, og det virket veldig interessant. Eieren skulle sette opp et forslag på en kontrakt, så kansje det blir noe der.

Nå er det 1 uke til jeg starter kurs. Ser virkelig frem til det. Da skal jeg virkelig ta meg sammen. Jeg kan jo ikke komme på kurs og ha gått opp. Håper jeg klarer 6 kg på et slikt kurs. Har dere gått kurs? Hva gikk dere evt. ned?

Ønsker alle en fin mandagskveld.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper det ordner seg for deg vedr businessen. tøff dame du, som driver for deg selv.

 

jeg har gått gr kurs. jeg begynte på et kurs men måtte hoppe av fordi det skjedde så mye privat. tok de siste gangene fra mai og utover. det var da jeg startet tråden min. jeg gikk kanskje ned ca 6 kg, husker ikke så godt lenger. men jeg var strålende fornøyd i alle fall. jeg gikk på sånt gr aktivt kurs, der vi trente etter å ha hatt litt teori - og det passet bra for meg.

 

blir spennende å følge med på kurset ditt, kikk. jeg er helt sikker på at du fixer dette, men det kan være tungt å komme skikkelig i gang. og for meg var det noe psykisk dagene før jeg begynte på kurs, trodde liksom jeg måtte spise litt ekstra de dagene der - men ikke sikkert andre har det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Her er aktiviteten på topp og bra er det! Pandora og hyfsan har hatt veiing og begge viser til gode resultater. Snakk om flinke damer - har notert meg at begge er systematisk både mht spising og trimming. Eksempler til etterfølgelse for oss andre.

 

Kikk, du lurer på dette med kurs. Jeg går sammen med en som har gått ned 8 kg i løpet av 6 uker. Jeg vet at hun har et yrke med mye fysisk aktivitet. Selv er jeg i mitt andre kurs nå. Gikk ned 3,5 kg på første kurs. På nr. 2 har jeg gått ned 2,9 kg. Har ca. 11-14 trimpoeng per uke, men som pensjonist lever jeg et svært rolig liv. Altså lite fysisk aktiv utenom trimmen. For meg kommer altså dette til å ta tid hvis jeg skal fortsette slik som nå, men heller det enn å gi opp. Jeg lever godt med den dietten og de 1600 kcal jeg får i meg; men lurer kanskje på om kcal-inntaket er i høyeste laget - mitt rolige liv tatt i betraktning.

Det skal jeg ta opp med kursleder når jeg starter på kurs 3 i neste uke.

 

Antar at du, kikk, er fysisk aktiv i ditt yrke. noe som betyr at du kan spise godt.

Det skal i alle fall bli artig å følge med når du begynner på kurs. Nå virker det som om

du har dårlig samvittighet for alt du spiser og kanskje for at du i det hele tatt spiser.

Men du skal ha mat - og du skal spise slik at du føler deg mett.

Jeg lurer litt på følgende: Går du opp i vekt, holder du vekta eller går du ned slik du har det nå?

Og har du regnet på kcal i en bagett? Kanskje er den ikke så fæl?

 

Min veiedag, onsdag, nærmer seg med stormskritt. Og i morgen begynner jeg ordentlig på treningsstudio. I dag tok jeg et skikkelig tak ute i hagen med raking, greinkutting, luking og flytting av planter. 3 timer holdt jeg på. Det må da bli en

3 trimpoeng? Eller ......

 

Min venninne som fulgte meg de første månedene av 2007, spurte forleden dag

hvor mye lettere jeg er nå. Da var morgenvekt 101 kg, mens den nå er 93 kg.

Jeg kjenner det på hele meg at jeg er kvitt 8 kg:) :D Det er sååååå mye bedre å være meg nå!

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...