Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Jeg er en hemmelig beundrer som snoker i tråden deres av og til. I dag klarte jeg ikke å holde meg unna. Jeg har vært her inne en periode tidligere, men mista litt motet. Jeg er 42 år og veide 95,5 kg da jeg dro fram vekta i forrige uke-sukk. Ble livredd fordi jeg aldri før har vært så nærme 100. Og da våkna slankern i meg. Har klart -1,5 kilo i første uka, vet fra før at det kun er 1.uka som fungerer sånn. Jeg er avventende optimist, har hatt så mange nederlag tidligere. Akkurat nå er jeg veldig motivert og da er det ikke noe som helst problem å holde vekt &diett. Jeg har også tenkt litt på kurs. Har gått et kurs tidligere og kom ganske langt. Det holdt faktisk flere år før jeg sakte men sikkert dro på meg alle kiloene + litt til. Har det litt travelt i livet mitt og skal derfor avvente litt. Internet-kurs tror jeg ikke er noe for meg.

Jeg skal følge med dere, og kanskje skrive litt av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

Det hadde vært fint om du dukket opp her. Artig med nye. Jeg har også prøvd internett kurs og det var hellier ikke noe for meg.

Når jeg var første gang på kurs fikk vi alle beskjed om å ligge på meny2, men vi skulle visst regne det ut neste gang. Tror jeg skal klare meg godt med meny 2.

Sitter nå på jobben og har en velfortjent pause etter at jeg er ferdig med matpakkene til et firma.

Er litt vanskelig med denne jobben her da jeg ikke vat hvor mange som kommer hver dag, men jeg får prøve å lage etter beste evne.

Er det noen her som har greie på om nutrilettbar er tillat som mellommåltid?

Ha fortsatt fin dag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville funnet ut hvor mange kcal den gir, spist den og tatt den inn i regnskapet mitt. Men ikke hver dag!

 

Hei Jess, enig med kikk i at det er artig med nye "ansikter"! Du ligger jo i samme vektsone som oss andre, så her er det mye som kan sammenlignes. Jeg synes at jeg har god nytte av kontaktene her.

 

Jeg skal veies i kveld, på nytt kurs. Tror jeg har gått ned litt den siste uka. Det kjennes i alle fall slik ut på klærne.

Fortsatt resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er godt det også. Deilig å reise bort - men slett ikke verst å komme hjem til si ega seng igjen heller:D

 

Vi har hatt en kjempetur. Brussel var solrik og flott - kunne sitte ute på fortausrestaurantene og betrakte livet over et glass øl.

Maten var fortreffelig - jeg koste meg med hvert måltid. Og klarte nesten! å holde meg unna alt som het sjokolade og snacks.

Men det ble jo masse godt i glasset da. Og det ble alt for mye mat. Vi spiste jo to middager med vin til + en solid frokost.

 

Vi reiste med venner som er like matglade som oss. Så vi trålet byen og fant noen perler av noen spisesteder - et par av den var helt unike, med noen aldeles fortreffelige retter.

Vi spiste selvfølgelig blåskjell med pommes frites( belgisk spesialitet!) - og vi spiste et under av en lammefilet:D

Men jeg hadde bare EN dessert - her må man ta med det man kan av forsakelser!

 

Så dette har da resultert i akkurat 1 kilo - opp:p

Vekta stoppa på 90,6 kilo i går morges - hadde håpet å holde meg under 90, men det gikk jo ikke. Men nå er det full skjerpings til neste tur ( som er til helga!)

Da reiser vi på hotell med jobben fra fredag til søndag - undres hvor dette skal ende.

 

Satser på 89,6 kilo neste mandag - da skal jeg være kjempefornøyd. Men skulle det skjære seg får jeg bare ta tida til hjelp. For ned skal jeg.

 

Masse lykke til te dokke så har begynt på kurs. Håpe dokke komme innom og motivere oss andre - ser at eg trenge det:rolleyes:

Godt at man har dette forumet å betro seg til iallefall.

 

Velkommen og lykke til jess - stikk innom når du føler for. Alltid godt med nye "fjes".

 

Da fortsetter vi løpet jenter - kjenner at motivasjonen allerede er kommet tilbake.

 

Hilsen fra en - tross alt - lykkelig Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resolutt: Lykke til med veiinga. Vi er like spente som deg. Hilsen fra oss alle

 

I dag har jeg prøvd laksewokoppskriften i kursbok 1. Det var kjempegodt. Hadde oppi spinat selv om det ikke er akkurat favoritten, men alt smakte kjempegodt.

Gjett om jeg skal prøve andre oppskrifter?

Er det noen som har en favorittoppskrift i kursbok 1? Jeg må bare prøve nye ting hvis andre anbefaler det.

Skal snart reise en tur ut. Skal være statist i noe nytt som skal lages. Blir spennende og se hva det er.

Jeg var med danskebåten i helga og da var det en mann på 27år som hoppet i vannet. De fant han, men han døde senere av skadene. Fælt når noe slikt skjer, og stakkars de han reiste sammen med.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo damer. lykke til med kurs, og med veiing resolutt. blir spennende. og enig med alle dere som ønsker jess velkommen inn i tråden. ingen grunn til å snoke, jess - det er bare helt flott med nye "fjes".

 

vedr nutrilettbar så holder jeg meg personlig unna sånt. det har flere årsaker, bl.a minner det meg for mye om sjokolade. jeg er redd det kan trigge snopesug hos meg, blir som å gi en alkis en flaske lettøl for å si det sånn. for det andre vil jeg bruke kcal mine på ordentlig mat,og jeg regner ikke med en sånn nutrilettbar som ordentlig mat. men det var nå meg, da. andre kan sikkert ha andre meninger.

 

ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra i kveld: 0,4 kg nedgang i ei mellom-kurs-uke. Startet nå nytt kurs med

95,1 kg som utgangspunkt. På første GRkurs begynte jeg med 102,6 kg, så jeg har tapt (meg) 7,5 kg. Fantastiske kilo å bli kvitt!! Som dere ser så er vekta mi fortsatt drøy, men

det å være på veg nedover er en så god følelse at den kan bare anbefales :):

Dessuten lever jeg godt med denne type diett; synes faktisk spisingen nå føles som tilnærmet normal. Og det tror jeg er viktig for meg for ikke å gi opp dette løpet. Så ja takk, jeg har det bra og har tenkt å fortsette med det (hvis det står til meg).

 

Unner alle dere andre å ha det på samme måten - og selvsagt må dere gjerne gå ned fortere enn meg. Uansett har vi alle målet i sikte!

 

En god kveld og en vellykket slankeuke ønskes dere alle!

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint vekttap på kurs 1. 7,5kg er bra. Det er det jeg håper på dette kurset, men hadde jeg gått ned 8 skulle jeg vært kjempeglad. Har veid altfor mye i lengre tid nå, så nå må jeg klare det.

Gruer meg til jula, så det tror jeg blir åets utfordring. Håper vi får noen gode tips på kurset. Har vært på jobb i 2 timer nå så det er deilig med en liten pause hvor jeg kan se litt på disse sidene.

Ønsker alle en fin torsdag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og slapper av etter en slitsom dag. Fikk gjort en del som jeg skulle ha gjort i morgen, så da kan jeg dra tidlig i morgen. Da skal jeg dra rett inn på Kalbakken å trene. Skulle gjort det i dag, men utsetter det til i morgen.

I dag har jeg vært sulten og spist mere enn jeg skulle. Får sløyfe kveldsen og melkerasjon da tror jeg det oppveier det jeg har spist for mye. Rart å hekta man blir på dette opplegget når man er igang.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott, resolutt. det er så deilig å komme ordentlig i gang og 7.5 kg er ikke noe å kimse av. jeg klarte vel noe lignende da jeg gikk kurset mitt. resten har jeg faktisk tatt av etter kursavslutning. og du har helt rett i at det ikke spiller noen rolle hvor lang tid det tar, egentlig. tiden jobber for oss, vi når målet vårt dersom vi har utholdenhet og tålmodighet. det kan jo selvsagt skorte på begge deler innimellom, men da er det viktig å komme inn her og "varme" seg litt.

 

bruker du kcal-kalkulatoren på nettet, kikk? hvis ikke kan jeg anbefale deg det. når du skriver at du "tror" det du har spist for mye oppveies av å skippe melk og kvelds, ville jeg nå ha gått det litt nærmere i sømmene. om du bruker kalkulatoren her inne, så slipper du å tro. da vet du. jeg for min del fikk sjokk når jeg skjønte hvilke vrangforestillinger jeg har hatt om inntak av mat. jeg har nok spist sykelig lite de andre gangene jeg har slanket meg, og antageligvis er det derfor jeg har sprukket som en hvalross på land også....

 

ha en fin kveld, vi må stå på videre selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfsen, det er fint at du tar opp dette med hva vi tror vi har spist, men uten å veie og regne kcal. Jeg fører nå absolutt alt jeg spiser inn i kalkulatoren her i vektklubben, og det har gitt meg en helt annen oversikt enn det jeg hadde tidligere. Som sagt, så viser det seg at vi som oftest spiser for lite. Og vi skal ikke hoppe over måltider - det er antallet måltider som holder forbrenningen i gang. Så kikk, spis litt til kvelds og ta et glass melk selv om du mener du har spist for mye tidligere på dagen, så kan du være sikker på at "ovnen" ikke dør hen. Det er vitenskap dette, vet du!! Etter hvert får du den gode følelsen av ikke å være sulten, - og når du så føler at du er sulten, er det tid for

et nytt måltid. Så enkelt -- og selvsagt, såååå vanskelig.

 

Det er så flott med hjelp her inne; og allestedsnærværende hyfsan er uvurderlig. Du har mye kunnskap om følelser og motivasjon også. Flott å ha deg her!

 

Lykke til, spesielt til deg kikk!! Begynnelsen er vanskeligst!

Klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom og leser til meg motivasjon... har nettopp vært på besøk hos min farmor. Hadde med minstemann på 2,5 år. Fikk servert boller, kaker og lefser... Hadde egentlig ikke tenkt å registrere mat i dag da jeg i utgangspunktet trodde jeg hadde kontroll men nå tror jeg det er best å registrere litt allikevel. Rart så fort det går å putte feil mat i munnen. Jeg har også melk og fruktrasjonene mine "tilgode" i dag. Så da blir det yoghurt og frukt til kveldsmat.

 

Pst! Har selvsagt allerede vært å snikveid meg og er 400 gram lettere i dag enn på onsdag. Får håpe dette holder uka ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott' date=' resolutt. det er så deilig å komme ordentlig i gang og 7.5 kg er ikke noe å kimse av. jeg klarte vel noe lignende da jeg gikk kurset mitt. resten har jeg faktisk tatt av etter kursavslutning. og du har helt rett i at det ikke spiller noen rolle hvor lang tid det tar, egentlig. tiden jobber for oss, vi når målet vårt dersom vi har utholdenhet og tålmodighet. det kan jo selvsagt skorte på begge deler innimellom, men da er det viktig å komme inn her og "varme" seg litt.

 

bruker du kcal-kalkulatoren på nettet, kikk? hvis ikke kan jeg anbefale deg det. når du skriver at du "tror" det du har spist for mye oppveies av å skippe melk og kvelds, ville jeg nå ha gått det litt nærmere i sømmene. om du bruker kalkulatoren her inne, så slipper du å tro. da vet du. jeg for min del fikk sjokk når jeg skjønte hvilke vrangforestillinger jeg har hatt om inntak av mat. jeg har nok spist sykelig lite de andre gangene jeg har slanket meg, og antageligvis er det derfor jeg har sprukket som en hvalross på land også....

 

ha en fin kveld, vi må stå på videre selvsagt. :)[/quote']

 

Nå har jeg blitt overrasket da jeg la det inn på kalk. Jeg hadde ikke spist for mye, snarere tvert imot. Skal nå ta meg kvelds for å komme opp i kal. Smart med den greia. Nå skal jeg bli flinkere å bruke den. Ellers har jeg holdt på å putte ting imunnen men jeg klarte å la være. Ikke bestandig like lett når man driver med mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort, kikk!

1. Du spiser ditt kveldsmåltid!!

2. I dag motstod du fristelsen til å småspise mens du laget maten.

 

Vi trenger å greie én dag om gangen (og hvis det skjærer seg, begynner vi på ny frisk neste dag).

Vi må tenke: Forbrenning, forbrenning, forbrenning.

 

Du sto` hann av i dag :)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Er 39 år og har akkurat startet på mitt tredje GR kurs. Startet på 104,4 kg (171 cm) og er nå nede på 95,6 kg. Har begynt å få hyggelige kommentarer om at jeg ser slank ut. Det hjelper på!

Er ikke alltid like motivert i en travel hverdag men jeg vil gå ned! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det fryktelig travelt disse dagene - eller stressende vil jeg heller si. Travelt takler jeg - stress takler jeg mindre. Da har jeg en tendens til å spise feil - alt for lite av sunn mat - og da blir en sulten altså, og kaster innpå "et eller annet". Og så kommer denne fortærende tanken om at nå har du ødelagt opplegget allikevel - så hvorfor ikke fortsette, og så begynner jeg igjen imorgen:p

 

Så det er viktig med ALLE måltiden dere - det må vi terpe på. Og er så enig så enig om viktigheten av å registrere alt vi spiser - for ofte viser det seg at vi ikke har fått i oss så mange kalorier som vi tror. Og ender dagen med et alt for stor kaloriunderskudd. Og det er ikke bra.

 

Min redning disse dagene har vært trimturene. Takket være min kjære som formelig har dratt meg opp av godstolen og ut på tur.

Etter lange dager på jobb og sene middager hadde jeg mest lyst til å synke dypt ned i stolen og ikke dukke opp før jeg skulle legge meg. Og jeg vet jo fra tidligere at da er ikke veien lang til skap og skuffer med alt fra kokesjokolade til mandler.

Nå kom jeg meg ut på en god times trimtur - og så hjem til en deilig kopp med options sjokodrikk og et knekkebrød før leggetid.

Resultat: Mye mer opplagt - og veldig stolt av meg selv:D

 

Så vi får fortsette med moralpreken for oss selv og hverandre - og virkelig nyte hver hekto som vi kvitter oss med.

Jeg håper å være under 90 igjen på mandag - selvom jeg skal på firmatur denne helga.

Skal iallefall tenke positive tanker - og holde meg langt unna "gotteriskåla" på hotellet.

 

Nå må det jobbes - skal bare være halv dag i dag.

Lykke til i helga til dere alle - og så "snakkes" vi neste uke.

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

I dag ønsker vi Grizzli velkommen til klubben.

 

Nå sitter jeg og spiser lunch bestående av 2 fedonskiver og 2 egg. I dag har jeg stengt i kantina så jeg har brukt formiddagen til å ta regnskapet og rydde/vaske til kollegaen min kommer mandag og skal være her neste uke. Vi bytter på slik at vi er en uke her og en uke i en annen kantine. Skal bli deilig å sove 2 timer lengre om morgenen.

I kveld skal jeg i bursdag til min kjære niese som fyller 14 år. Litt av en dolle skal jeg si dere. Hun slipper ihvertfall å vanke på disse sidene.

I morgen er det dde konsert. Jeg sier bare "rai rai". Siden jeg gir meg så tidlig her på jobben stikker jeg en tur og trimmer før jeg skal hjem å vaske. Det trengs.

Ønsker dere alle en fortreffelig fredag og så stikker jeg innom igjen snart.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du skal på dde-konsert, kikk, synes jeg det kunne være artig å ta med ovenstående motto som jeg synes kunne passe for oss.......??!

Æ e no ækt` trønder, må vætta..

 

Hyggelig å møte deg, Grizzli! Du har omtrent samme vektutvikling på dine 2 GR-kurs som jeg har (du har greidd 1 kg mer enn meg) og vi er nok innenfor samme "vektklasse". Jeg var 95,1 siste onsdag (første veiing på kurs 3). Skal bli artig å se hva vi greier til jul (men ingen konkurranse, takk). Satt med GR-bok nr. 3 i går og regnet på vekt og bmi. Jeg må ned til 70 kg for å komme innenfor normal bmi (er 168 cm), og nå tenker jeg at det må jeg da klare. Skulle bare mangle når jeg kan spise så mye god mat.

 

Fint at det går bra med deg, Pæra. Og artig at du lar høre fra deg, - vi trenger deg, vi også, vet du! Og Pandora, lykke til med "under 90 kg" på mandag. Tenk Grissli, når vi kommer dit. Da blir det enda flere gode kommentarer til hvor slanke og fine vi er blitt!

 

Jeg går jo her og har det så godt, mens dere sliter og jobber ved siden av at dere skal slanke dere. Har prøvd det jeg også - det ble 44 yrkesaktive år i full jobb - så jeg vet hva som kreves. Men med ungdommens mot og vilje greier en ganske mye.

Pass på dere selv, likevel, presset er stort i dag.

 

Midt i alt stresset er det viktig å huske at slankingen er noe vi skal bli ferdige med.

Det varer en periode og må prioriteres; - etterpå kan vi gå videre med lettere kropper og masse pågangsmot! :)

 

God helg til dere alle!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå er jeg kommet hjem fra trim. Hadde et mål om 7 trimpoeng denne uka, men jeg har bare 4,3 så nå må jeg stå på mer. Har tenkt meg på trening både i morgen og søndag. Søndag har jeg tenkt å prøve pilates. Vet ikke hva det helt er men det finner jeg vel ut.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er ny på dette Grete Roede opplegget, og har lest alt dere har skrevet. dere virker som en fin gjeng så er flinke til å oppmuntre hverandre. Hadde vært topp hvis jeg også kunne være med? Har lagt på meg 15 kg de to siste åra etter at hunden min døde, snufs. Men har nå fått ny hund, så jeg håper at det blir mer trimming og sunn mat fremover. Er 1,60 høy og veier 84,9 kg. Målet er å gå ned 22 kg. Har startet på kurs 22.09. Lurer på en ting når det gjelder melkekvoten, vet dere om jeg kan bytte den ut med noe mat eks middag, og ta kalsium tabletter istedetfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da ønsker vi også 2fat velkommen i klubben. Moro med nye (fjes) Jeg er ikke sikker på det selv, men jeg har gjort det. Skal spørre kursleder mandag. Første uken jeg går på kurs og det har gått bra sålangt. Nå skal jeg dra i selskap og spise forhåpentligvis sunt. Hvis det ikke blir for sent kommer jeg tilbake og forteller hvordan det gikk. Nå må dere kose dere alle i kveld

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til grizzli og 2fat. artig med nye inn på tråden, føl dere hjemme!

 

kikk: pilates er en form for styrketrening der du bruker core-muskulaturen. den er hard, men effektiv. slik jeg husker det er det ikke så mye fokus på mange repetisjoner, men heller på at hver øvelse gjøres riktig og langsomt. man blir kjempesterk av den treningen... blir du og alle kjendiskvinnene dette vet du :)

 

det er fredag og jeg kjenner jeg må stålsette meg ift helgen. er godtesjuk nå, frustrert. har skrevet om det på tråden min, skal ikke utbasunere det ytterligere her - men jeg vet hva jeg har å kjempe mot. og jeg vet også at ingenting blir bedre av å hoppe i godteposen, snarere tvert i mot.. *sukk*

 

ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå er jeg kommet hjem fra bursdag. Det var salat med masse tilbehør i forskjellige skåler. Det var kjempegodt og det passet meg utmerket. Det ble servert ostekake og jeg tok en tynn flis. Det smakte godt. Det ble også servert vin men jeg drakk ingenting og det gjorde meg ikke noe.

De lurte på hvorfor jeg ikke drakk vin og da sa jeg at jeg hadde startet på kurs, men jeg vet de ikke tror jeg klarer det fordi jeg har prøvd så mange ganger før , men dette er jo også en ekstra motivasjon for meg. Jeg skal jammen vise dem.

Da jeg kom hjem tok jeg meg et eple og en skive med skinke fordi jeg hadde ikke kommet opp i 1600 kal. Føler meg veldig motivert og har ikke søtsug. I morgen skal jeg i treningsstudio.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du våkner i dag og er stolt over egen prestasjon. spesielt bra at du lar deg trigge på en positiv måte av at de andre "ikke tror du greier det". en viss fandenivoldskhet er nødvendig for å stå løpet ut, tror jeg. se for deg ansiktene deres idet du er ferdig slanket og kommer i tøffe klær, ny hårfrisyre kanskje - litt ekstra stæsj: skal love deg de kommer til å bli misunnelige, noen. stå på videre, kikk. hver gang du får lyst til å spise noe ufornuftig, skal du tenke på om de virkelig skal få gleden av å bekrefte at du ikke klarte det denne gangen heller. så skal du tenke at resultatene du oppnår består av en rekke små dager. blir som perler på en snor. altfor ofte er det lett å tenke at det ikke gjør noe "bare i dag" å spise noe ufornuftig. men "bare i dag" kan fort bli mange dager og da uteblir jo resultatene. ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...