Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag er jeg strålende fornøyd etter et vekttap på 1,7 kg. Har vært skikkelig flink og da fikk jeg betalt. Jeg gikk ned mest av alle og det er moro enda jeg hadde drukket vin. Men ellers har jeg vært standhaftig. I dag har jeg vært i Sverige og handlet 130 koteletter og 14kg kjøttdeig. Kan tro det var litt av en haug med mat. Så i morgen er det full gang med kjøttkakesteking.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Du er kontrastenes dame du, kikk, kvitter deg selv med hele 1,7 kg i løpet av en uke mens du handler inn kilovis med kjøtt og flesk!!

 

Kjempeflott resultat, kikk:D Føles det ikke litt deilig nå å være så godt i gang, selv om du drakk litt vin? Ja, for nå er det maten du har spist som har gjort utslaget, + treningen da, selvsagt. Hvis ikke du er motivert nå for videre satsing, så vet ikke jeg!!!

Men det er du vel!?! Heia, heia:D:D, ny uke, nye utfordringer, nye seire! Vi følges!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg fristet til å trekke frem en rekke floskler a la "som man høster, skal man så" - men gjør altså ikke det. ikke alltid slike teser stemmer sånn fra den ene dagen til den andre. men altså, kikk - kjempeflott resultat. du som var redd for å sitte der og skjemmes over ikke å ha fått til noe - så ble du den beste på kurset i kveld. way to go!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor i svarte ble innlegget mitt fra lørdag av:p

Har kommet til at jeg "glemte" å sende det etter å ha ta en forhåndsvisning - og så logga meg galant av. Eller så ligger det et helt annet sted. Kan det være alderen???

 

Men jeg har det iallefall bra. Veide meg i går - og kunne logge 89,8 kg. Det er supert resultat synes jeg. Nå er det strake veien ned til 88,0. Da kan jeg feire 5-kilos jubileum;)

Har lovet meg selv fotpleie når jeg når det målet. Det har jeg aldri prøvd. Har liksom en slags "vegring" for å la noen andre slippe til på mine ben. Men ei venninne har nettopp prøvd - og det hørtes veldig deilig ut. Så jeg prøver - men ikke før 5 kilos merket er nådd...

 

Og så må jeg jo gratulere kikk - det resultatet er strålende - du har gjordt en kjempejobb - HURRA for deg!

 

Håper det går greit med dere andre også. Ikke la vekta ta makta over dere da - det blir det bare pes av. Gjem den bort mellom hver veiing - så det blir litt styr å finne den fram.

 

Må tilbake til jobben - fryktelig travelt her om dagen. Skal ha revisor på besøk - og må se til at alt er i sin skjønneste orden.

 

Hilsen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rosen alle sammen. Blir helt rørt.

Jeg er blitt avhengig av å gå inn på disse siden å se om det er noen nye innlegg. Jeg tror ihvertfall det holder min motivasjon på topp.

Sønnen min kom hjem fra skolen og fikk se meg sitte ved pc. Sitter du her nå og sa han. Du er verre enn meg.

Jeg må bare inn å glane litt, klarer meg liksom ikke uten støtte og oppmuntringer fra dere. I dag skal jeg på korøvelse. Vi skal ha kirkekonsert i desember og vi må da øve inn noen sanger. Har ikke fått tid til å gå på trening denne uka, men imorgen håper jeg på bedre tid. Hadde tenkt å gå i dag men ble sittenes på jobben og vente på en som skulle reparere en kabel til internett som han ikke fikk til så da skulle han komme tilbake imorgen.

Har stekt over 200 kjøttkaker og i morgen venter 100 koteletter. Vi har skikkelig mye å gjøre frem til jul. Har ikke en fridag før etter 22 desember, men jeg må slutte og klage for dette har jeg valgt selv.

Jeg går bare og venter på at en fyr som driver et bed og breakfast hotell skal ringe meg for vi er interessert der. Pr idag har de ingen som tar seg av matservering.

Nei nå må jeg skynde meg å lage middag. Ha en trivelig kveld alle sammen.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mer viktig enn hva jeg trodde da jeg begynte her inne. det er her jeg henter krefter, inspirasjon og motivasjon. jeg ler og blir trist sammen med dere her inne. mannen min tror det har klikket noen ganger, når jeg dukker inn i internettverdenen min. jeg er jo ikke tilsnakkendes før jeg har tatt forumrunden min daglig. så - ja, man blir avhengig - i alle fall jeg. men jeg vet jo at jeg må bruke den tiden som jeg tidligere brukte til å spise snop til noe vettugt. og da er det jo greit å være her.

 

du styrer på og lager mat kikk. jeg er imponert over at du får til å gå på diett når du hele dagen lager mat. men kanskje virker det paradoksalt, at du ikke får lyst på mat når du lager det hele dagen? ikke vet jeg, for jeg har aldri prøvd akkurat det der.

 

men du virker som ei travel dame. korsang, trening, gr-kurs, jobb. jøje meg. vi må bare stå på videre. fint å se pandora her igjen. tror neppe du kan skylde på alderen når innlegget ditt ikke ble postet. kjenner 90-åringer som er mye mer oppegående på det kognitive enn meg i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten godnatthilsen til alle travle og flinke damer. Hadde en slik god dag; begynte med treningsstudio, fortsatte med solarium, laget middag, kvilte og dro ut på et oppdrag med koret. Der var det bløtkake, gitt! Og jeg som skal veie meg i morgen kveld.

Ja, ja, gjort er gjort og spist er spist!! Det ble da bare kålrabi til kvelds, men det var godt det også!

Hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom forumet titt og ofte jeg også men har ikke vært så flink til å legge igjen så mange gode ord som dere andre. Får håpe skrivekløen tar meg med stigende form ;)

 

Hadde kurskveld i går og hadde gått opp 500 gram. Om det skyldes mine utskeielser sist torsdag eller om det var grønnsakssuppen som var for salt på mandag vet jeg ikke. Er allikevel ved godt mot. Er jo egentlig stabilisering jeg driver med så hvis jeg går ned og opp et halvkilo annen hver uke frem til jul er jeg egentlig fornøyd.

 

Prøver så godt som mulig å holde meg unna kaffebrød og snacks men i går bare "måtte jeg ha" lakris. Får håpe at det ikke er et kikk, (he he he), på gang.

 

I går på kurs hadde min venninne og jeg egentlig tenkt å bare veie oss for så å ta en trimtur. Men temaet for kvelden var å "finne sin egen indre motivasjon" og derfor valgte vi å bli sittende. Egentlig er det like enkelt som det er vanskelig. Det er jo bare jeg som kan motivere meg selv til å greie å holde vekten eller å gå ned i vekt. Hjelper mye å være her inne å lese seg til motivasjon og være med på kurs. Men til sist er det kun jeg selv som velger hva jeg spiser og hvor mye tid jeg setter av til meg selv til trim og egenpleie.

 

En dame på kurset har tatt tak i kursboka som et selvstudium og har bestemt seg for å få en "god karakter". Vi har gått på kurs i to uker nå og i løpet at den tiden hadde hun oppdaget matbutikken på en ny måte. Brukte lang tid på hver handletur, studerte og leste etiketter til hun endelig fant det hun var ute etter. Og som hun sa; hvis jeg spiser mine 1600 kcal og trimmer som anbefalt stoler jeg på at jeg vil greie dette.

 

Gratulerer med strålende resultat kikk! Imponert over at du greier å holde "munnen lukket" når du steker kjøttkaker...... mmmmm.

 

Pandora lykke til i kampen mot 5 kg merket. Du når det nok før du aner. Og fotpleie er virkelig å anbefale. Har bare prøvd det en gang men det frister til gjentakelse. Må bestille meg noen timer utover våren, kan bli vanskelig å nå ned til tærne når magen blir enda større.

 

Og hyfsan, har du allerede gått ned 20 kg? Det skal jeg jammen gjøre jeg også :) Må bare spole litt frem ti tid først!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter nå på jobben og tar en velfortjent pause. Endelig er feilen på nettet reparert så jeg kan besøke forumet i pausen. Har stekt 100 koteletter i dag. Var glad da jeg var ferdig med det.

Har igjen noe arbeid før jeg kan dra på trening.

Er det noen som har tips på hva men kan ta med seg av mat når det blir servert ost og kjeks. Jeg skal i et slikt selskap fredag og jeg må velge mellom vin eller ost og da er jo ikke valget så vanskelig. Det må da finnes noe som jeg kan bruke som erstatning.

Jeg er så motivert for tiden at det er en fryd og det håper jeg dere andre er også. Jeg må på kurs for å lykkes.

Hei så lenge

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta idag, kun 200g ned, ikke fornøyd med det, men det er nå ihvertfall i riktig retning..

 

kikk: du kan jo ta med deg en lett ost og det finnes jo også magre kjekstyper, ost, kjeks og vin er jo veldig godt da:-)

Lykke til.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter nå på jobben og tar en velfortjent pause. Endelig er feilen på nettet reparert så jeg kan besøke forumet i pausen. Har stekt 100 koteletter i dag. Var glad da jeg var ferdig med det.

Har igjen noe arbeid før jeg kan dra på trening.

Er det noen som har tips på hva men kan ta med seg av mat når det blir servert ost og kjeks. Jeg skal i et slikt selskap fredag og jeg må velge mellom vin eller ost og da er jo ikke valget så vanskelig. Det må da finnes noe som jeg kan bruke som erstatning.

Jeg er så motivert for tiden at det er en fryd og det håper jeg dere andre er også. Jeg må på kurs for å lykkes.

Hei så lenge

 

kikk

 

Hei kikk!

 

Hva om du sparer inn på pålegget i løpet av dagen og spiser tomat m/pepper på brødskiva/knekkebrødet og havregrøt til frokost. Da har du 5 * påleggsrasjon å gå på til kvelden. Kjøp med deg en lett kremost og ekstra frukt og grønt. Sparer du melkrasjonen til kvelden har du i tillegg 200 kcal å gå på. Når det gjelder hvilken sort kjeks du bør velge kan du teste dette på matkalkulatoren før du drar. Har hørt at "start" kjeks skal være kcal - vennlig. Rugsprø, knekkebrød eller fiberbrød kan jo også være med i veska hvis du ikke vil spise kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Tusen takk for gode råd. Det skal nok bra, må bare ha fokus på det jeg driver med. I dag fikk jeg karret meg avgårde til trimmen. Det ble ikke all verden men bedre enn ingenting.

Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden å kose meg med et broderi.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status siste uke:

-0,7kg

Trimpoeng: 9

Tap mål: 1,5 cm (bryst -1, overarm -0.5)

Snitt kcal: 1660. Har ført alt jeg har spist i nettdagboka.

Dietten: Har stort sett fulgt anvisningene, men har hatt noen "stunt" i forbindelse

med flere sosiale sammenkomster. Har da forsynt meg ca. 1/5 mindre enn jeg ville gjort under normale omstendigheter, dvs slik det var før. Samtidig har

prøvd å forberede meg ved å spise litt på forhånd, slik at jeg ikke var sulten og

for å holde forbrenningen i gang.

Veiing: Har ikke veid meg denne uka (JEG GREIDE DET:D)

Gikk til veiing i dag med bange anelser. Ante ikke hvordan dette ville gå. Kroppen ga meg ingen signaler, bortsett fra at jeg kjente at glidelåsen på "veiebuksa" mi var lett

å dra opp!!

Status følelser: Er glad og lettet over at resultatet ble såpass bra, og at ei uke uten å gå på badevekta ga bedre resultat enn de ukene jeg har veid meg hele tiden.

 

Så takk til deg, hyfsan, som tok meg fatt da du oppdaget all denne veiingen. Nå skal

ta dette med meg videre, så kanskje det kan bli et par hekto mer i vekttap hver uke.

Hvem vet?

 

Ha en god kveld, alle sammen!

Hilsen en fornøyd resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vekttap. Det er virkelig en herlig følelse når det går den rette veien. Jeg har enda ikke klart å kvitte meg med å gå på vekta. Er nesten blitt en avhengighet. Vet ikke hvorfor men jeg bare må på vekta. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få vekk den følelsen. Andre er avhengig av røyk og div. mens jeg er avhengig av vekta. HELT UTROLIG. Jeg vet Hyfsan kom med gode råd ang. vekta, men jeg klarer ikke å la være alikevel. Eneste gangen jeg klarer å la være er når jeg ikke slanker meg. Da skyr jeg vekta som pesten.

 

I går hadde jeg en rar dag. Fløy på do hele dagen. Bare jeg tenkte på et glass vann måtte jeg på do. Heldigvis slapp jeg det i natt.

Ønsker alle en god dag videre. Nå må jeg se å få laget mat til kundene.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ønske alle sammen en fortreffelig ettermiddag.

 

Det er meldt et ufyselig vær i dag - men jeg skal ta turen min - i mitt nye regntøy.

Og da kan jeg med god samvittighet krype opp i godstolen etterpå - med en kopp eple/kanel-te og lese resten av boka mi.

 

Mager middag på meg i dag. Ble bedt bort middag i går - og da var det lammefrikase på et slett ikke magert lam:D

Så jeg tar kyllingbryst og grønnsaker i wok ( jeg bruker veldig mye wok når jeg er allene).

 

Håper det går greit med ostene på fredag da kikk. Forstår ditt dilemma da - det er vanseklig å spise litt av ost og kjeks. Du får fylle på med frukt og grønnsaker.

 

Resolutt - så bra resultat. Dette her fikser vi vet du. Og de sosiale kommer jamt og trutt - men vi er kommet langt når vi kan forsyne oss med en brøkdel av det vi gjorde tidligere. Det er jo det vi må fortsette med videre i livet - og da kan vi unne oss litt innimellom. Det er iallefall det jeg håper på;)

 

Nå skal jeg hjem..........

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer, resolutt, med bra resultat. synes du er knallflink som klarer å forsyne deg med litt av "det gode" og stoppe der.

 

kikk: om du velger å veie deg hele tiden, må du selvsagt gjerne gjøre det. men som du skriver selv, det er syklig adferd - en avhengighet. jeg vet, jeg har jo drevet med det samme selv. det er "bare" en vanesak å kutte det ut, men du må jo være motivert. forsøk å tenk igjennom hva denne uvanen gir deg av gode ting: er det angsten for ikke å få det til som driver deg?

 

ost og kjeks er godt. jeg pleier å velge den magre kjeksen, kaptein(?) eller noe sånt. ikke sukker i den. eller rugsprø, eller klibrød. så tar jeg maaaaasse paprika, stangselleri, agurk, tomat, det som måtte befinne seg av grønt på fatet. og velger magerost. mye godt å velge i der. om du er usikker på om vertinnen har kjøpt det, så kan du jo ta med noe selv.

 

fint at det er så mange innom her og skriver litt, da får jeg liksom fulgt med og får inspirasjon og råd fra mange. ha en fortsatt fin dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Veide meg igår. Opp 0,4 kg men var egentlig glad for at det ikke var mere. Har vært på kurs, personalfest og restaurangbesøk på samme uke, det blir litt mye fristelser.

Nye vaner har nok reddet meg fra å gå opp enda mere. Er flink til å ligge unna søtsaker og trimmer mer enn før selv om jeg ikke kommer meg opp i 7 trimpoeng. Tenker at 4 er mere enn 0 ;): Spiser nok gjør jeg også, denne uka skal jeg ligge unna kakene!

 

Ellers så er jeg magiske 0,8 kg fra å ha gått ned 10 kg :):

Gleder meg til den dagen, har lovt meg selv nye bukser - det er jeg verdt ::-):

 

Har hatt fri fra jobb idag, tok meg en trimtur med staver. Litt ekkelt føre med is på veien, må skaffe meg brodder hvis jeg skal kunne ha tempoet oppe. Har ellers skrevet på en oppgave i forbindelse med studier idag.

 

Klem alle sammen og stå på! Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grizzli: Det er jo kjempeflott å ha gått ned såpass mye som du har gjort. Det er jo ikke rart man mister hodet litt innimellom når man har holdt på så lenge.

 

Hyfsan: Det er nok blitt en vane det med veiinga og jeg må bare motivere meg til ikke å gå på vekta. Du har nok rett i at det er angst for ikke å gå ned eller lure på om jeg har spist for mye.

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe magre oster og knekkebrød. Det synes jeg er godt, så kan jeg innbille meg at de andre ostene er fettklumper som det vil ta laaaaaaaaaaaaang tid å bli kvitt. I ettermiddag har jeg vasket nesten hele huset. Har igjen kjøkkenet men det stikker sikkert ikke av.

Nå skal jeg spise middag. Ønsker dere alle en hyggelig torsdag kveld.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fredagen kommet, men jeg må jobbe hele helgen. Litt kjedelig men slik er det nå en gang. I dag er det ufyselig vær. Kansje det er greit å jobbe likevel.

Det har gått passe bra med uken. Tror jeg har spist litt lite kalorier og det har blitt for lite trim, men ellers har det gått greit. Synes ikke det er vanskelig i det hele tatt, men det er vel fordi jeg er såpass motivert som det jeg er.

Ønsker alle en fin dag.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna opp til en blåsende og stormfull fredag. Men jeg skal jo bare sitte inne på mitt gode og varme kontor - så meg er det ikke synd på;)

 

Ble litt endring i planene i går ( det blir ofte det hos meg ). Ble ikke noen trimtur på meg - men som deg kikk så vaska jeg hele huset. Så nå kan jeg nyte helga i mitt nyvaska hjem:D

Skal avgårde i dag og kjøpe inn nye lys og en stor bukett roser. Og så er jeg på jakt etter nye gardiner til soverommet. Men har ikke helt funnet de rette enda. Gidder ikke sy - det er jo så masse flotte ferdige på markedet nå. Husker da vi flytta inn i nytt hus sånn på 70-tallet - da sydde jeg gardiner til hele huset uten å nøle. Er nok blitt litt "latere" nå ja:)

 

Matplanen for i går holdt da - jeg kosa meg med min kyllingwok. Ser ut til at du har funnet svar på ditt dilemma med hensyn til ostefesten kikk. Nyt du dine magre oster - og de er veldig fete di andre alstå - ja ostene da:D

Men jeg henger meg på hyfsans sitt råd jeg angående veiing. Det er et stress å drive å trø på vekta hele tiden. Hva med å innføre 2 - 3 veiedager i uka sånn i starten. Jeg innførte 2 veiedager til å begynne med jeg. Men nå holder det med en. Da slipper jeg alle opp-og nedturene som kommer i løpet av ei uke.

 

Ellers har jeg ingen planer for helga -unntatt en kirkekonsert søndag sammen med en venninne. Gleder meg til den. Og så skal jeg lese ferdig boka mi - fikk ikke gjordt det i går. Og besøke barnebarn - har ikke sett dem denne uka.

 

Hilsen fra Pandora - som riktig skal nyte helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skumring ute, men himmelen er merkelig nok blå. håper på ok vær i morgen. det har vært grøssent her i dag, men det henger vel sikkert sammen med dagsformen min antar jeg.

 

har ingen store sosiale planer for helgen, annet enn middag hos svigermor en av dagene. der får vi fisk vet jeg, og hun er ikke så ille når det gjelder å nøde med kaker eller snop. så det skal nok gå greit. skal en tur til ikea i morgen, om varene jeg er ute etter er kommet. det er en tålmodighetsprøve. jeg kjenner jeg surner bare jeg kjører forbi ikea, så vi får nå se hvordan det går. men må man, så må man.

 

ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok noen endringer i forhold til den planlagte ostefesten. Hun som skulle ha festen skulle på julebord så det var det. Vi drar heller til min kolega og spiser fondue. Først skal vi kjøre sønnen i heimen og hans veninne på en fest.

Har vært og kjøpt meg to buketter roser som jeg forente min kjære. Det ble kjempefint, orange og offhvite. Nå koser jeg meg med ukas høydepunkt som er rødvin, men jeg passer på å drikke mye vann til. Har kjøpt meg to nye bukse i dag i str. 46. Gleder meg til str. 44.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese innleggene som strømmer på. Grizzli, noen hekto opp av og til må vi vel regne med i en slankeperiode når såpass mange kilo skal av. Og nesten 10 kilo er jo flott da; jeg er omtrent der jeg også og kjenner det på hele meg; i tillegg får jeg nå hyggelige bemerkninger fra venner og bekjente som synes jeg er blitt så slank. Igår fikk jeg en times ventetid da jeg var i byen, og da ble det klesbutikk, selvsagt. Fant et flott skjørt, str. 46, med figursydd linning - og tenk, det satt som støpt. Jeg prøvde 3 forskjellige 46str-skjørt og alle glidelåser og linninger passet. Så dette var ingen tilfeldighet:D

Langt til 42str ennå, hyfsan, men jeg kommer, jeg kommer........ Nå har jeg i alle fall

skjørt som passer - 4 nedsydde folder - tror vi kalte det twistskjørt da de var på det mest moderne på 60-tallet. (Jeg har noen favoritter fra mine unge dager!)

 

Igår var det pensjonistmøte først på dagen og deretter 70-årsdag hos en venninne om kvelden. Kjempehyggelig, sammen med gode venner/kolleger som jeg ikke har sett på en stund, en nydelig middag med mager villsvinfilet, en skikkelig deilig karamellpudding med krem/karamellsaus og så kaker til kaffen. Vin og konjakk ble det også. Ja, dere vet!!! Har ikke våget å beregne kaloriinntaket ennå; lar det kanskje være, for i dag er jeg nyktern og hverdagslig igjen, og er på vanlig diett.

I morgen skal jeg imidlertid steke vafler på en veldedighetskafé, men jeg kan vel ikke

spise opp vaflene selv. Skal spise en knekkebrødrasjon før jeg drar dit. Det blir lettere da.

 

Kikk, jeg utfordret rett og slett meg selv til ikke å veie meg forrige uke, og det gikk lett;

men jeg måtte stoppe meg selv fra å gå på vekta av gammel vane innimellom.

Denne uka synes jeg ikke er like vanskelig; det øker på en måte spenningen, - et slags konkurranseinstinkt som vekkes der jeg konkurrerer med meg selv: Den nye livsstilen må kjempe mot min gamle, tror jeg.

 

Her laver snøen ned. Vi har hatt kuldegrader noen dager nå, og det føles som om kong vinter har satt seg. Men vi vet selvsagt at lavtrykk og mildvær aldri er langt unna

i våre kystdistrikter, så det kan endre seg fort.

 

Har ikke vasket huset til helga. Vi kom igang med en lenge planlagt renovering av

badet denne uka. Nå er alt - og da mener jeg alt inklusive støypegolv - revet, hakket løsnet, skrudd av, you name it - så nå er det bare å begynne å bygge opp igjen.

To unge menn fra rørleggeren mente at badet vårt var nesten moderne igjen,

sterke farger er jo tilbake. Nå blir det flis overalt og veggene skal være lyse. Har jo fulgt med på hyfsans kamp med arbeidsfolka de siste ukene, og har litt bange anelser for at det skal bli sånn hos oss også. I tillegg til badrommet skal vi skifte alle vinduene i huset: De kom i dag og står nå i en kasse ute på gårdsplassen, godt innpakket. Så dette skal bli greier nå før jul.

Vi gleder oss i alle fall til vi er ferdige med dette, men er forberedt på at det kan ta sin tid.

 

God fredagskveld til alle sammen. Og husk at kos behøver ikke være mat!;)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vært å trimmet 50 min i stille snøvær - nydelig! Dessverre er det ikke gatelys overalt så jeg må gå med hodelykt, føler meg som en alien :eek::eek:!

 

Har spist litt mye kalorier idag, ikke snop men litt usunn mat. Har begynt med hyggelig fredagslunsj på jobben. Er ikke så mye igjen til kveldsen....det holder akkurat!

 

Ingen store planer for helgen, tenkte få meg trimpoeng i hvert fall. Nå ligger jeg godt an til å få minst sju :), skal ikke veie meg før onsdag. Har potetgull liggende, tenkte bruke kosemerker på det. Skal vente til jentene har spist det meste, når det er slutt er det slutt!

 

Blir så imponert over alle som rydder som gale, jeg fikk ikke det genet (ryddegenet). Er sikker på at jeg har en genetisk svakhet, det samme gjelder matlaging og annet husarbeid ;). Prøver febrilsk å innprente i mann min at "Æ e ikke laga for arbeid, æ e laga for kos!" Bøker, venner, prat. TV, data osv. Gøy, ikke nyttig !

 

Ha en kjempefin helg alle sammen, kos dere men ikke bare med kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært den dagen. Vi skulle levert 60 baguetter, 60wienerbrød og middag til 60 senere på dagen. Det skulle vært en vareopptelling, og det samme skulle være levert i morgen. Da vi kom med baguettene var det datastreik så de skulle ikke ha noe alikevel. Skulle heller ha det til neste helg. Litt dumt men det var det sikkert for dem også.

Vi diskuterte hva vi skulle ha til middag i dag. Sønnen min og kjæresten ville ha burritos, mens vi tar lutefisk. Det gleder jeg meg til. Det spiser jeg 1-2 ganger i året.

Endelig har jeg fått den etterlengtede mailen. Jeg og min kolega skal overta matserveringen på et hotell her i nærheten. Vet ikke helt når vi skal starte eller hvordan fordi vi må avvikle et annet sted først, men vi har desverre leikontrakt der ut september 2008. Vi håper vi skal få noen til å leie det.

Nå skal jeg søke om skjenkebevilgning men jeg må på kurs først. I kveld blir det en tidlig kveld for jeg må tidlig opp i morgen

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...