Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Gjest stine1982

Ahh forstår.... Er da bør en nesten gjøre noe lenger oppe, for å gjøre kommunale jobber mer attraktive. Jeg ville tjent ca 50-100k mindre om jeg jobbet kommunalt....

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

GRATULERER MED FLOTT NEDGANG

 

jobber du på dement avdeling kansje...kunne høres slik ut. hvore er du fra

jeg husker desverre ikke .

 

du har vel rett til og komandere på jobb men man blir vel ikke akkurat populær da.

 

du har vært utrolig flink må jeg si ...tenk når jg kan komme ned på 80 tallet...oioioioi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg må forresten fortelle dere....

 

Jeg var innom jobben til mannen min idag, og da kommer resepsjonsdamen bort til meg og hvisker: "du har virkelig gått ned i vekt, så flink du har vært!" Jeg kjenner ikke henne sånn veldig, men det var utrolig koselig tilbakemelding å få da! Det er så deilig at det endelig begynner å vises! Var sammen med en venninne igår kveld uten å høre et ord, men der tror jeg det mer dreier seg om å ikke ville si noe *ler*

 

 

Jeg jobber ikke på dementavdeling, men på en bolig for funksjonshemmede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Idag skal jeg til legen ;) I flere uker, ja neste siden i sommer har jeg ignorert at kneet mitt gjør vondt. Jeg sluttet på aerobictimer i sal, nettopp fordi jeg fikk mer vondt i kneet etter disse timene. Jeg har kjent at det er blitt mer vondt og det har vart lenger etterhvert som ukene har gått. På søndag gjorde det til og med vondt på spinningtimen. Når det nå ikke har gitt seg, men snarere begynner å plage meg også når jeg sitter i ro, ringte jeg altså legen og fikk time. Min største skrekk nå er at jeg ikke får trene på en stund. Jeg er livredd for at jeg da skal gi opp dette her. Men den kan ikke ignoreres lenger den smerten og det blir jo egentlig bare verre, så jeg må vel bare bite i det sure eple og gjør som legen sier. Jeg håper jo at jeg bare får noen tabletter og vips så er jeg bakc in buissnes igjen!

 

Det var litt herfra. Føler det er stille her inne om dagen. Håper det er fordi dere er opptatt med å trene og ikke fordi dere ikke gidder mer!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Hege!

Vi er her vettu!! Jeg hadde ikke nett hjemme i helgen, derfor har det vært litt stille fra meg. Men seriøst.....meg blir du ikke kvitt. Jeg skal bo her til jeg har stabilisert meg godt nede på 80 tallet....så...hehe..med andre ord....en stund!! :)

 

Så kjipt med kneet da, skjønner godt du er redd for hva det er. Håper det er en bagatell som fikses med noen søte små rosa piller, men blir du sittenede i ro en stund så må du jo bare gjøre det? Da får du god tid til å skrive her inne da vettu ;) hihi. Lykke til i alle fall :)

 

Klem fra Hildepilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så ille med kneet ditt. Håper legen finner råd for det. Ja hadde jeg fått treningsforbud nå så hadde jeg nok gått på veggen. Blitt avhengig av det nå.

 

Ønsker deg en super dag og håper alt er bra med deg.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Da har jeg vært hos legen, med verst mulig tenkelige resultat! Jeg skal inn sannsynligvis før jul, for å operere kneet mitt ;) Legen ville sykemelde meg fra idag av, meg jeg kan jo ikke det. Her er det jo ikke folk å ta av, så jeg må nok være på jobb så lenge jeg kan! Jeg er inne på et sånn "raskt tilbake prosjekt" Så jeg skal visst høre fra sykehuset i løpet av 14 dager!

 

Og nå sitter jeg på jobb og angrer bittelitt på den sykemeldingen. Kneet verker og blir bare vondere og vondere. Det er en del væske rundt kneet og det banker ganske godt inni der.

 

Uff, føler jeg syter og klager, men jeg vil ikke ha vondt! Jeg vil fortsette å trene og jeg vil fortsette å gå ned i vekt. Jeg er rett og slett livredd for at dette skal stoppe meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så leit da Hege, men vettu hva? Ingen er uerstattelige på jobb, og jeg syns du skal ta hensyn til helsa di før jobben (ja jeg vet det er vanskelig). Men se det fra den andre siden da, hvis du fortsetter å belaste kneet unødig nå så blir det kanskje verre å få det helt friskt igjen?

 

Og så det med vektnedgangen, man går ned uten å trene også. Se på meg ;)

Ok, så da blir du uten trening en periode, men du fortsetter å spise sunt og GR, ikkesant? Kneet stopper ikke vektnedgangen din hvis du ikke vil.

Ikke la dette stoppe deg Hege, du har vært så flink så lenge. Se det positive, du får operasjon fort!

 

Skjønner godt at det er deprimerende med treningsstopp når du er så godt i gang med rutiner osv, men ja.....helse først!

 

Også syns jeg du skal takke ja til den sykemeldingen.

 

Stoooooooor klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ja, jeg tror jeg skal snakke med legen i morgen. Jeg leste nettopp på NAV sine sider at man faktisk må være sykemeldt for å komme inn under ordningen "raskere tilbake" Sjefen er dessuten tilbake på jobb i morgen, så da får jeg snakke litt med ham om dette. Jeg er nok ikke uunværlig på jobb, men når man jobber med mennesker som er avhengig av hjelp og støtte, må det være mennesker på jobb. Det er ikke som en kontorjobb der det bare ligger og venter til du blir frisk!

 

Tusen takk for støttende ord. Men at du ikke trener er sterkt overdrevet, du som dater sykkelhelvete stadig vekk! *ler*

 

Ha en flott kveld, Hilde, selv om du måtte jobbe overtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege:)

Dette var jo kjedelig for deg. Vet hvordan det er. Men du trenger ikke å gå opp selv om du opereres, men realistisk sett vil du nok stå litt i ro en periode. Men kanskje kjempe viktig å da tenke på hva du spiser. Får håpe du kommer raskt inn på sykehuset, så du slipper å gå rundt å ha vondt. Er enig med HildeVilde...Bli sykemeldt, legene anbefaler ikke det hvis du ikke trenger det. Du har ingenting igjen for å presse deg på jobb. Fikk du noe smertestillende eller noe sånt noe du kan bruke da? Ble du anbefalt å kjøpe deg en sånn knestøtte på apoteket. Brukte det når kneet var som værst pga hofta, å syntes det hjalp.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med kneet ditt da. Oj som jeg syntes synd på deg nå. Leste om det på jobben men rakk ikke svare deg før nå. Må virkelig si meg enig med de andre jentene her. Det er ingen som takker deg for å komme på jobb når du burde vært hjemme å holdt benet i ro.

Nei Kom deg til legen å bli sykemeldt. Nå må du bli fort frisk i benet.

Jeg skjønner hva du mener med det å jobbe med mennesker, men er man ikke i stand til å jobbe så må man bare finne noen andre.

 

Tenk på deg selv. Tenker på deg jeg også.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her og sier som de andre, hold deg hjemme og bli frisk i kneet ditt! Det blir nok snart fint igjen, men du må gi det en sjanse til å hvile først. Fysioterapi er også lurt. Mellomste trollet mitt har også noe med kneet, han fikk det pga trening og har gått tidligere til fysioterapeut og raskt mye bedre. Han måtte hjelpe til med forskjellige øvelser og massere kneet sitt selv. Nå 1 år senere og vel så det, har han fått nok en gang vondt i kneet, han har ikke massert kneet sitt i denne tiden og har trent veldig mye i det siste, og derfor har han fått vondt igjen. Jeg skal få time til ham igjen og han blir nok raskt fin igjen. Og det blir du også. Hvil kneet, gå til fysioterapeut og gjør som han eller hun sier. Da går det fort over, spesielt hvis du tror på det.

 

Har skrevet hilsen til deg (og Hilde) inne på tråden min, jeg måtte le godt av dere to ;) Dere er bare helt herlige. :)

 

Ønsker deg en kjempefin og avslappende dag.

 

Stor klem fra Trudemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Tamtitei....her er jeg og jeg er 80% sykemeldt. Spurte legen om aktiv sykemelding, men han mente han kjente meg og typer som meg, og at det ikke var noen god løsning for meg og kneet mitt. Og han har vel egentlig helt rett i det.

Jeg fikk dessuten medisiner idag, for i natt har jeg våknet flere ganger av at det verket. Nå venter jeg bare på innkallelse til sykehuset og operasjon. Jeg skal inn innen fire uker *grøss*

 

Jeg har en helt super leder som støttet meg veldig i avgjørelsen min idag. Han legger til rette for meg slik at jeg skal ha kontordagen min og var slett ikke sur eller tverr! Deilig!

 

Tusen takk for mange gode hilsner. Idag har favoritt- timen min vært og jeg har ikke fått trent, tungt men nødvendig er jeg redd. Dere hjelper meg å holde motivasjonen oppe, tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Idag våknet jeg nesten smertefri. *jubler* Tar meg selv i å drømme om å dra på trening idag, men fornuften sier at jeg bør vente til neste uke i alle fall. Legen mente jeg fremdeles kunne trene spinning, for det skulle være bra for den type skade jeg har. Så da håper jeg å kunne spinne i neste uke ;)

 

I helga reiser jeg oppover til pappa og hans samboer. På den måten får jeg litt avlastning mens mannen min er i nordsjøen. Jeg kjenner nemmelig at det er ganske tungt å sitte på gulvet for å kle på og skifte bleier.

 

I alle fall er jeg mer optimistisk idag enn jeg har vært på noen dager. Det er deilig å være smertefri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du våkna uten for mye smerter i dag, ikke noe gøy å ha det vondt. Tror nok det er lurt å vente noen dager med trening.

 

Så fint at du har en sjef som forstår deg, og viss oppersajon kan hjelpe deg så er nok det det beste.

 

Lykke til:)

 

Ha en flott dag og en fortsatt flott uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig det må være å ikke ha vondt. Unner deg alt godt.

Ja og det at du har en så flott sjef er jo bare helt topp da.

Håper du får en super dag videre og klarer å ta det med ro.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Heisann Lena og Evelyn!

Joda, sjefen er ok han, det er det ingen ting å si på. De andre jeg jobber med synes nok det var rart jeg brått ble borte. Jeg hadde ikke nevnt det kneet for så mange, all den tid jeg jobbet med å glemme det selv ;)

 

Evelyn: Jeg leste bloggen din i sta og den artikkelen du siterte gikk rett i hjertet mitt. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntrene og trøstende ord og her er noen til deg...

dufår stå på og kose deg masse sammen med faren din og samboeren hans..dette trenger du litt avkobling...bare huske på mat og vann så går det så bra..

ja trene kan du gjøre senere...god begring

 

klem fra maysa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad på dine vegne at kneet ikke verker i dag. Håper det vil ordne seg, og en operasjon kan være lurt hvis det ikke er andre løsninger.

Tenker på deg uansett, sender alle gode bli frisk i kneet tanker over fjellet til deg. :)

 

Håper du får en fin torsdag uansett, Hegemoren.

 

Stooooor bli frisk i kneet klem fra Truden. ;) (Så heldig for deg at det ikke er du som skal løpe foran bilen, men får sitte og kjøre i stedet, hmmmmmmm... :) )

 

klæææææææm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...