Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gratulerer til deg. Du har vært kjempeflink og fortjener det du har klart. Jeg er skikkelig misunnelig og skulle ønske det var meg, men jeg unner deg virkelig dette. Du er jo straks ved mitt hovedmål som er 68. Jeg kan ikke forestille meg at jeg kan klare det.

 

Ikke bry deg noe med han fyren. Han er sikkert bare misunnelig. Det han driver med er ihvertfall ikke bra. Før jeg begynte med Grete Roede gikk jeg også på lowkarb. kur. Nærmere bestemt ketolysekuren. Jeg åt masse fett og drakk alkohol både fredag og lørdag fordi jeg innbilte meg at det ikke er karbohydrater i det. Det er jo riktig det, men det er også andre ting med alkohol som ikke kroppen har så bra av, og det vet sikkert denne mannen selv om han ikke vil innse det. Finnes ingen kur som innebærer alkohol. Jeg bruker alle kosemerkene mine på vin enten fredag eller lørdag, men jeg vet jo at jeg kansje hadde gått fortere ned uten. Men det er slik jeg vil leve etter ferdig kur så da velger jeg og ha det slik.

BLÅS I GUBBEN

 

klem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

For oppmuntrende ord, det varmer :)

 

Jeg har egentlig bestemt meg for å drite i hele fyren. Har innsett at jeg må la hans teite kommentarer være og ikke la de gå inn på meg. Men samtidig er det veldig irriterende. I går hadde noen andre av kollegene mine uttalt at de synes jeg er flink som er så sta at jeg klarer å holde meg unna fristelser. Og hadde gått ned så mye på så kort tid. Da hadde han blåst å sagt at jeg hadde gått ned altfor mye. Og at jeg sikkert var på vei til å få både anoreksia og bulimi. Men hva er altfor mye? Jeg har akkurat bikke under til overvektig i stedet for feit på BMIen. Ikke at det med BMI er så viktig, men jeg følger med alikevell. Uff da ble det ett nytt oppstøtsinnlegg :D

 

Men uansett kikk, takk for gratuølasjoner :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en mann som er full av komplekser og er svært usikker på seg selv. Da er det lett å kritisere andre for å unngå å ta et oppgjør med seg selv og sin egen livstil og matvaner. Jeg vet det er vanskelig å la være å bry seg om hva andre sier, men neste gang synes jeg du skal si hva du mener. Sånne som han trenger å få passet påskrevet.

 

Du har vært kjempeflink og skal være stolt av deg selv.

 

God jul

Hilsen Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig vært kjempeflink...så flotte resultater. Unn deg nå litt ekstra i jula som du sier, det har du virkelig fortjent. Jeg er grønn av misunnelse!

b010.gif

Han der på jobben din skal du heve deg over. Bare lat som du ikke lar deg irritere, og kjør ditt løp. Det har han ikke noe med. Og det mest irriterende for ham, er at du ikke reagerer på hans utspill. Vær bare hyggelig og grei og snakk ham etter munnen med et hjertelig smil!! Noen mennesker blir "eksperter" med en gang de lykkes med noe, han vet ikke bedre stakkar - hvis det er første gang han går ned i vekt. Vi vet bedre - vi vet at vi er på riktig vei!

 

Stå på!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har gått ned så masse tid!! Kjempebra!! Og tenkt å se 69 tallet!! Hvor langt ned skal du egentlig???

 

Ønsker deg en riktig god jul!!Kommer du til å være på nett i jula?? Rgener med jeg får kommet meg inn hver dag...

 

Juleklem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig! hvordan er det mulig???!!! du har gått ned 10 kilo mer enn meg på samme tid. og "alle" synes jeg er flink også... men jeg skjønner jo at du kan bli nesten litt bekymret, altså... men kanskje du bare har gjort alt "feil" før, mens nå har du fått sving på forbrenningen, du spiser sunt og trener...

 

en ting er sikkert i forhold til han på jobben din; hvem av dere har gått ned mest da? klart han bare er misunnelig! for et dass:( dessuten, hvis man går på lavkarbo diett, hva skal resten av familien spise da? det hadde blitt rimelig kaos her i heimen, hvis jeg skulle spise "spesialmat". grete roede driver ikke med dietter, men livsstil- og kostholdsendring; vanlig mat som alle kan spise, og det satses på å trene mer!

 

nå må jeg stikke, skal se Forbrytelsen - grøss- er så spent:)

 

jubalong (også litt misunnelig:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en mann som er full av komplekser og er svært usikker på seg selv. Da er det lett å kritisere andre for å unngå å ta et oppgjør med seg selv og sin egen livstil og matvaner. Jeg vet det er vanskelig å la være å bry seg om hva andre sier' date=' men neste gang synes jeg du skal si hva du mener. Sånne som han trenger å få passet påskrevet.

 

Du har vært kjempeflink og skal være stolt av deg selv.

 

God jul

Hilsen Metchen[/quote']

 

Takk for oppmuntrende ord. poenget er jo det at jeg vet jeg gjør det som er riktig for meg. Jeg prøvde å tipse ham om å gjøre det på denne måten i starten, men det innebærer jo at han helst skulle ha trimma litt, så det passet ikke for ham. Han viste litt interesse, men ville ikke prøve.

 

Men nå har jeg tatt juleferie og har han noe mer å si skal jeg nok få sagt i fra over nyttår :D

 

Håper du fortsatt koser deg i Moss

 

Juleklem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig vært kjempeflink...så flotte resultater. Unn deg nå litt ekstra i jula som du sier' date=' det har du virkelig fortjent. Jeg er grønn av misunnelse!

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/b010.gif[/img]

Han der på jobben din skal du heve deg over. Bare lat som du ikke lar deg irritere, og kjør ditt løp. Det har han ikke noe med. Og det mest irriterende for ham, er at du ikke reagerer på hans utspill. Vær bare hyggelig og grei og snakk ham etter munnen med et hjertelig smil!! Noen mennesker blir "eksperter" med en gang de lykkes med noe, han vet ikke bedre stakkar - hvis det er første gang han går ned i vekt. Vi vet bedre - vi vet at vi er på riktig vei!

 

Stå på!

 

Genialt

 

Takk for positiv tilbakemelding :D

 

Jeg skal nok unne meg litt ekstra i julen ja, men samtidig skal jeg nok spise mine mindre måltider utenom middagen.

 

Hehe, denne mannen er nok ikke ekspert på bare det han lykkes med, han er ekspert på alle områder, tror han. Men vi vet nok bedre på mange områder. Om det er førtse gangen han prøver å gå ned i vekt aner jeg ikke. Ikke bryr det meg lenger heller. Heretter skal jeg tenke kun på meg og mine, også dere her inne selvfølgelig :)

 

Håper du også skal kose deg litt i jula, for vi kan jo gjøre det med måte ikke sant?

 

Juleklem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har gått ned så masse tid!! Kjempebra!! Og tenkt å se 69 tallet!! Hvor langt ned skal du egentlig???

 

Ønsker deg en riktig god jul!!Kommer du til å være på nett i jula?? Rgener med jeg får kommet meg inn hver dag...

 

Juleklem fra XXL

 

Joda det var fantastisk å se 69- tallet, men jeg frykter at det er siste gang jeg har sett det på veiing innen 10/1, men jeg skal iallfall prøve å ikke gå opp noe særlig i løpet av jule og nyttårs helgen, så jeg forventer ingen nedgang da. Kose meg litt det føler jeg virkelig for, men det må nok gjøres med måte :D

 

Ja, jeg regner med at jeg kommer til å være på nett en del av jula, men skal bort julaften og nyttårsaften. Håper du også kommer til å få en strålende jul :)

 

Juleklem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig! hvordan er det mulig???!!! du har gått ned 10 kilo mer enn meg på samme tid. og "alle" synes jeg er flink også... men jeg skjønner jo at du kan bli nesten litt bekymret' date=' altså... men kanskje du bare har gjort alt "feil" før, mens nå har du fått sving på forbrenningen, du spiser sunt og trener...

 

en ting er sikkert i forhold til han på jobben din; hvem av dere har gått ned mest da? klart han bare er misunnelig! for et dass:( dessuten, hvis man går på lavkarbo diett, hva skal resten av familien spise da? det hadde blitt rimelig kaos her i heimen, hvis jeg skulle spise "spesialmat". grete roede driver ikke med dietter, men livsstil- og kostholdsendring; vanlig mat som alle kan spise, og det satses på å trene mer!

 

nå må jeg stikke, skal se Forbrytelsen - grøss- er så spent:)

 

jubalong (også litt misunnelig:D)[/quote']

 

Du har nok rett i at jeg har gjort alt feil tidligere. Det er det ingen tvil om. En blir ikke akkurat tynn av å velte inn på cola og potetgull, i tilleg til en diger middag og gjerne noe godt til kvelds. Så kom darthelgene mine, der det gikk med ett par liter baileys de helgene og det knappest ble spist annet enn snadder. Men ei tid var og ei anna vart. Det var på tide å legge om kostholdet, ja hele livsstilen for den del.

 

Jeg har bestemt meg for at han kollegaen min får gjøre hva han vil. Jeg skal iallfall leve mitt eget liv. Og som du sier alle kan ete GR maten og det er jo riktig. Min datter har også fått ett mye bedre kosthold i det siste, ingen tvil om det.

 

Håper du fortsatt får en flott forjulstid :D

 

Juleklem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blås i han der "oppblåste mannen". han er sikkert irritert fordi du kan spise det du vil, vanlig mat, mens han har valgt noe spesialgreier. det holder ikke i lengden. kjenner flere som har forsøkt seg på sånn atkins diett, de har sprukket. og han atkins selv, stakkar, han klarte seg jo ikke. han var diger, og er vel død nå tror jeg. huff huff huff. la oss snakke om noe hyggeligere.

 

ha noen gode dager, kos deg masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romjulshilsen fra meg også. Har ikke vært superflink i jula, men er på riktig spor nå. Føler igrunnen at kroppen er den samme - har ikke ubehageligheter eller svellinger eller lign. Drikker masse vann og urtete nå for å skylle ut giftene - skal i grønnsakbutikken etter jobb og fylle opp kjøleskapet. Savner virkelig alt det grønne tilgjengelig når jeg har vært uten en stund.

 

Ha det fortsatt fint!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei almost smallgirl!!

Nå har jeg også meldt meg inn i klubben og føler for å legge igjen den første meldinga mi her. Jeg har følgt med deg i noen månader no, og ser at det er like før du tar meg igjen i vekt, kan ikke la det skje. Så da er det bare å sette i gang.

Til nå har jeg bare vert heiagjeng på sidelinja, no skal jeg prøve å heie litt mer på innsida. Er det demoraliserende å si at jeg ikke begynner før rett etter nyttår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Kanskje på tide å bytte nick?? :D Gratulerer med et fin vekttap! :)

 

Ville bare si at du har en fin og inspirerende tråd her, jeg lurer på å stjele ideen din om de delmåla! Det var jo veldig lurt. Jeg skal begynne å slanke meg nå i januar. Skal bli deilig å føle seg sprek og oppegående igjen. :)

 

Ha ei fortsatt fin romjul, og godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ny her og har nylig meld meg inn i GRVK.

 

Det er meget motiverende å lese tråden din. Den er jordnær og ærlig. Jeg setter pris på at du skriver også om dine "svakheter" (rød vin, godis ...nam nam). Det er godt å se at men kan "synde", men med den motivasjon du har retter du det opp igjen.

 

Jeg har tenkt å starte egen tråd, som blir en slags dagbok.

 

Ha fortsatt god jul

 

marib

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både nye og gamle :)

 

Jeg har desverre ikke fått vært her inne i romjula. På onsdag sa datamaskinen min takk for seg og jeg måtte levere den på reperasjon. Vi dro å kjøpte laptap på torsdagen, men den har jeg desverre ikke fått koblet til før nå. Jula gikk helt fint frem til jeg "mistet dataen, men etter det har jeg slitt litt. Egentlig så tror jeg at jeg har spist for lite, og jeg ser nå hvor avhengig jeg er av å legge inn maten min her. På onsdag hadde jeg en vektnedgang på 100 g, noe som jeg egentlig er fornøyd med. Jeg spiste godt på julaften, smakte på det meste av maten, men min svigerinne laget fruktsalat til dessert til meg, noe som var friskt og nydelig etter den feite maten. På onsdag spiste jeg potetgull for første gang på veldig lenge. Dette var også planlagt, og om det er det som henger igjen, vet jeg ikke, men jeg føler meg rimelig oppblåst. For ellers har jeg spist som normalt i julen, forutenom at jeg har valgt oftere brød, enn knekkebrød.Trimmet har jeg gjort omtrent hver dag, julaften ble det desverre ikke, og på fredag ble det en veldig amputert tur. Da koliderte to biler rett ved siden av meg, den ene bilen havnet foran meg, og den andre bak. Og en stor skjerm landet to meter fra føttene mine. Litt flaks skal man ha. Men etter at politi, ambulanse og brannbil var omtrent ferdig ringte jeg mannen min, så han kom og hentet meg. Pulsen var høy og jeg var rimelig shaky. Det gikk ganske bra med de tre som var i bilene også, to ungdommer i den ene, og det er godt å se hva airbag og sikkerthetsbelte gjør av gode ting. I den andre bilen var det en eldre mann, han hadde fått ett kutt i pannen, men mest trolig hadde han hatt ett illebefinnende før ulykken skjedde, for han kjørte på feil side av veien, og holdt på å krasje med ett par biler før det faktisk smallt. Jeg håper iallefall at det går bra med ham, jeg har ikke hørt noe siden.

 

I dag reiser jeg på besøk til svigerfamilien min, og kommer ikke tilbake igjen før på 1. nyttårsdag, så da får jeg desverre ikke lagt inn maten min desse dagene heller. så da er det bare å toe hendene mine, og håpe at vektoppgangen ikke blir serlig høy denne uken. Jeg skal uansett kose meg på nyttårsaften, så får heller tiden vise :)

 

Til overcome: For meg er det ikke demotiverende at du ikke satrter før nyttyr, men jo før en legger om livstilen jo bedre :D Trivelig å se at du har fulgt med meg en stund.

 

Til Blancaieves: Her skal det nok ikke byttes nick, enda. Biggirl er liksom meg. Klart du kan stejele delmålene mine. Personlig føler jeg at det er veldig inspirerende,

 

Til Mariabara: takk for oppmuntrende ord. Jeg prøver å være så jordnær og ærlig som jeg føler det er mulig å være her inne (jeg holder fortsatt identiteten min hemmelig). Det er klart man kan synde litt, men det er bare å hente frem motivasjonen igjen med engang, visst ikke kan det skjære seg. Men du har bomma litt, rødvin er ikke min svakhet, det må være noen andre som har skrevet i tråden min. Jeg har makt det flere ganger, men jeg får ikke til å like det. Men ellers stemmer alt bra.

 

Til Hyfsan: Takk for oppmuntrende ord angåande han kollegaen min. Og du har helt rett, han er en oppblåst fyr. Så han gidder jeg ikke ofre en tanke mer.

 

Til Genialt: Husk at det er ikke mellom jul og nyttår vi legger på oss, det er mellom nyttår og jul. Og julen er til får å kose seg med familien, og da blir det gjerne litt usunt som kommer i munnen vår også. Men det er bare å gå på med ny frisk over nyttår. Og forresten, gratulerer med ditt første år her inne. Jeg kom desverre ikke på det før datamaskinen gikk under.

 

Til Eve: Det går ganske bra med meg, men er litt usikker på hvordan det vil gå med vekten denne uken. Pga at jeg ikke har fått lagt inn maten min.

 

Håper alle sammen får en fortsatt fin romjul og ett fantastisk godt nyttår

 

Stor klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei almost smallgirl!!

Nå har jeg også meldt meg inn i klubben og føler for å legge igjen den første meldinga mi her. Jeg har følgt med deg i noen månader no' date=' og ser at det er like før du tar meg igjen i vekt, kan ikke la det skje. Så da er det bare å sette i gang.

Til nå har jeg bare vert heiagjeng på sidelinja, no skal jeg prøve å heie litt mer på innsida. Er det demoraliserende å si at jeg ikke begynner før rett etter nyttår?[/quote']

 

Kan du være den jeg tror du er? Og det var du visst. Det skal du iallfall vite, du har vært en fantastisk heiagjeng på utsiden. Du har vært der for meg fra dag 1 og jeg vet at du kommer til å følge meg til the bitter end. Og visst du tror du kan være demoraliserende med å ikke starte før over nyttår, tar du nok feil. Å ha fått deg inn her, gjør nok til at jeg kommer til å få enda mer motivasjon :D

 

Ha en flott nyttårsfeiring :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bare nyttårsfeiringen som gjenstår før vi er komt til 2008. Og jeg må vel si meg strålende fornøyd med siste halvåret av 2007. Det å legge om livsstilen har gått veldig bra. Jeeg spiser mye og sunt. De store lastene mine som har vært, 1: baileys på dart, dette har jeg ikke smakt siden julimåned og da i ett bryllup. 2: coca cola, har jeg ikke drukket siden før jeg la om kostholdet i midten av august. 3: potetgull, det er vel den lasten jeg har slitt mest med og har vel spist det noen ganger. Men kun en gang har vi kjøpt det inn selv, og det var 2. juledag, da var det planlagt. Ellers har jeg blitt tilbudt litt her og der. Men mye har det ikke blitt.

 

Ellers fikk jeg muligheten til å legge inn maten min i går, jeg fikk lagt inn frokosten før jeg kom hit på besøk, og her fikk jeg lagt inn etter hvert. Når jeg la inn det rsterende etter kveldamaten, så ble nok mine mistanker bekreftet. Jeg har nok spist for lite de siste dagene.For i går spiste jeg veldig mye syns jeg, men hadde likevel problemer med å komme opp i nok kcalorier. Så da har jeg vel gått i fra å være matavhengig til å være avhengig av vektklubben. Men det går nok bra :D

 

Håper alle sammen får en flott nyttårsfeiring

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ført dagbok de siste ukene, og merker at jeg også mister litt kontroll over hva jeg har fått i meg av kalorier. Spiser færre måltider enn jeg pleier og tror nok også jeg har fått i meg litt lite kalorier enkelte dager denne jula. Skal bli litt godt å komme hjem igjen. Skal begynne å føre dagbok igjen. Må jo ned de siste 10-15 kg slik at jeg kommer inn i brudekjolen jeg har kjøpt. Får ikke lukket den helt opp nå, men må miste ca 10 cm over brystene for å få den på. Regner ikke med at det blir noe problem. Puppene blir sikker bare noen tynne slitrer når jeg skal ned 10 kg til og slutter å amme, uff uff. Det er godt det finnes mange fine push up bher.

 

Ha et riktig godt nytt år. Du skal være stolt av det du har gjort det siste halve året. Jeg er meget godt fornøyd med de siste månedene mine, og har tenkt til å fortsette slik også neste år. Må innrømme at jeg har flyttet totalmålet mitt litt ned. Hadde 65 kg som mål, men prøver nå å komme meg ned til 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, her går det bra hyfsan. Jeg har ikke hatt noen utskeiielser utenom de planlagte i julen, og det er jeg veldig fornøyd med.

 

I dag er det onsdag, og normalt sett skulle dette være min første arbeidsdag, men pga planleggingsdag i barnehagen, så må jeg være hjemme med datteren min. jeg tror det er første gang jeg gleder meg til å begynne på jobb etter en ferie. Det skal bli godt å komme tilbake i normal gjenge igjen, kjenner jeg. Men det er jo veldig posiyivt at jeg har hatt så mye tid til trim. Jeg har klart å oppnå de trimpoengene jeg håpte på i julen, selv om jeg brøt 70 kilos grensen og plutselig fikk mye mindre trimpoeng enn tidligere. Jeg ser jo hvor mye mer tp mannen min får for de samme turene nå. Så hadde jeg ikke brutt grensen hadde jeg hatt mye mer :(

 

Senere i dag skal jeg på vekten, og jeg er forberedt på å gå opp noe, men håper selvfølgelig på minst mulig. Før jul så sa jeg at jeg at målet mitt var at ikke vekten skulle overstige 72,5 kilo, og det går nok greitt siden jeg hadde gått ned ved forrige veiing, om enn minimalt :) Jeg har fortsatt ikke fått igjen min andre pc, så hvordan det vil gå med måla, vet jeg ikke. Men midjemålet kan jeg jo ta, det husker jeg.

 

Håper alle sammen får en god start på det nye året :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...