Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Kondolerer, det er alltid tungt å miste noen som står deg nær. Ta litt tid til å sørge, det er viktig å ikke bare late som alt er ok. Så er det sånn at livet går videre, slik er det bare, men til da er det viktig å ta litt vare på seg selv og de rundt deg. Håper helga blir ok til tross for alt det vonde. Tenk positivt, han har det ikke vondt lenger og deres smerte går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for alle trøstende og varme ord her inne. Det er tungt og veldig trist. Vi har håpt på det beste, men fryktet det værste. Men som dere sier han har det nok godt nå og er uten smerter. Han hadde en lang sykdomsperiode. det var faktisk på fødselsdagen min i fjor at jeg fikk vite at han hadde fått kreft. Han gikk igjennom en enorm cellegift kur, han fikk faktisk så mye cellegift at han måtte få motgift. Han var hele tiden positiv og i godt humør selv. Nå når han skulle reise til Oslo for å skifte benmarg var han likeså. Ha det bra, ser dere om noen uker sa han før han dro. Men slik skulle det altså ikke gå. Tenker mye på sønnen som sitter igjen uten pappaen sin, på moren som har mistet en datter i kreft før, faren er selv veldig syk og har tilholdssted på sykehjemmet. Broren som har tatt på seg alt desse siste ukene. En følsom mann som har sørget for at hans nevø kom seg på jobb, har vært ofte med faren på sykehjemmet og har vært alt for moren i denne tunge tiden. Han har bodd i huset hennes de siste ukene, sørget for at hun har spist, stelt seg og kommet seg i seng. Synes det er grusomt at det skulle ende slik. Broren er også en av våre arbeidskollegaer, derfor vet jeg mye om hva han har gått igjennom. Har fått vite at han er totalt knekt nå.

 

Ellers går det bra med meg. Klarer å holde fokus på maten, har vært flink å trimme selv om det er mange tanker som rører seg i hodet mitt.

 

Håper alle sammen har det bra

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at du har mistet en god venn, skjønner godt at det føles vondt og vanskelig, selv om det ikke kom uventet. Prøv å hente fram gode episoder, slik som du ønsker å huske ham, og slik som han sannsynligvis vil ønske at dere skal huske ham

 

Må helgen din blir så god som mulig :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist biggirl..tenker på deg! Det er kanskje en trøst å vite at han ikke har det vondt lengre, men det er jo uendelig trist allikevel.

 

Du får prøve å tenke på hva han ville du skulle gjort nå, han hadde sikkert tenkt på sine nærmeste som har det veldig vanskelig - som du også skriver om. Du får vise dem at du er der for dem hvis de trenger det, hjelpe til med noe praktisk hvis det er aktuelt ..etc. Komme innom og prate med en termos med kaffe f.eks. .. jeg vet ikke hvordan forhold du har til dem, men slike ting er veldig ok å gjøre i sånne situasjoner..

 

Ta vare på deg selv, takle alt dette på din måte..du skylder deg selv å tenke på deg og kroppen din også, ingen får det bedre hvis ikke du føler deg bra!

 

Pass på deg selv..klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å legge igjen en hilsen til deg. synes som genialt at om du føler det er riktig, er det en god ide å ta kontakt med pårørende. de har en vanskelig livssituasjon, rart hvor enkelte familier skal få i bøtter og spann av sykdom og motgang. i tiden etter begravelsen er det spesielt viktig, tror jeg. da stilner ofte omsorgen fra omverdenen av og man føler seg ganske så aleine. det er godt for familien å få vite at han var en elsket og kjær kollega for dere. ta vare på deg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for trøstende ord og omtanke.

 

Det går stort sett bra her. Men jeg merker tankene flyr av sted. Tenker mye på kollegaen min og familien hans. Ett eksempel er at jeg bruker alltid å ha musikk på øret når jeg er ute å går. Og i dag hadde jeg gått i 45 minutt før jeg oppdaget at samme sangen gikk opp igjen hele tiden. Mp3 en hadde hengt seg opp. Men jeg synes det er godt å la tankene vandre når jeg er ute å går, så det gjør ingenting.

 

Jeg har ikke snakket med familien til kollegaen min ennå, men det var kun han jeg hadde kontakt med privat av de. Men jeg ønsker å være der for broren hans etterhvert. Håper han slipper meg inn på.

 

Vi har ellers att en avgjørelse på jobb at vi ønsker å samle inn penger til kreftsaken på verftet der jeg jobber. I kollegaen min sitt navn. Men vi vil selvfølgelig prøve å få snakka med familien hans først.

 

Håper alle får en flott uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo så meningsfylt ut. Så godt at dere sammen kan gjøre noe meningsfylt for å hedre kollegaen din. Veldig bra initiativ - det ville han sikkert vært stolt av!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint gjort av dere! jeg tror som genialt at din kollega ville likt et sånt initiativ. for ikke å snakke om familien hans.

 

så er jeg veldig glad for å se deg her inne. virker som du har en veldig sunn måte å bearbeide sorgen på. tenker på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det har vært mange tunge tanker her i det siste så har jeg klart å holde fokusen på mat og trim. Forhåpentligvis er det ett pekepinn på at det er mulig å leve slik fremover. Jeg håper det :)

 

Denne gangen viste vekta 74,9 det vil si at jeg har gått ned 1,2 kilo denne uken. Dette er jeg skikkelig fornøyd med, men jeg tror jeg må legge skylda på Genialt, som fikk meg med på supermåneden :) I tillegg ble det inn 4,5 cm der 1,5 av de kom i midjen. jeg har ikke lagt sammen trimpoenga mine ennå denne uken, men tror det er ganske nær 20. Må sjekke det før jeg skriver inn i "før jula ringer inn"

 

Takk for oppmuntringer av dere to hyfsan og genialt. Det er fakrtisk godt å se at en kanskje er litt savnet her inne. Jeg skal prøve å bli litt mer aktiv til helgen når begravelsen er over.

 

Vi har nå fått bekreftet fra broren at det er greitt at vi tar en "innsamlingsaksjon". så i morgen er det frem med børsen vi fikk låne på rådhuset.. Vi har luftet litt rundt og det er mange som ønsker å være med, ikke bare vår avdeling, men mange rundt på forskjellige avdelinger. Så vi får håpe at vi kan klare å få inn en fin sum. Og jeg føler det å få gi noe, vil hjelpe til å bearbeide sorgen.

 

Når det gjelde kransepålegging så er det ikke sikkert at det blir noe av at vi får si noen ord. Presten har satt en begrensing på det, så vi får ikke vite om vi får muligheten før i morgen. Jeg håper vi får lov, for jeg har innstillt meg på dette.

 

Ellers håper jeg at alle har det bra og at dere får en fantastisk sunn uke :)

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med flott ukesresultat. det er godt jobba. tenker du er fornøyd nå.

 

håper begravelsen blir en fin minnesstund for kollegaen deres. det blir vel sikkert fullt hus, blir som regel det når det er mennesker som var yrkesaktive som blir borte. de har stort nettverk.

 

synes det er så fint å samle inn penger til et veldedig formål. den dagen jeg blir borte har jeg sagt jeg ønsker at det gis penger til et godt formål i stedet for blomster. kunne tenke meg at det blir gitt penger til en dyrevernorganisasjon, hjem for hjemløse dyr etc etc. mannen min vet dette, vi har snakket litt om det i tilfelle noe skulle skje. ingen av oss menneskerr har noen garanti. døden er en naturlig del av livet, men det er jo mye sorg knyttet til vissheten om at avskjeden er så endelig. å savne noen er en prosess man nesten ikke blir ferdig med noensinne.

 

tenker på deg biggirl, du må ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bare raser nedover du, tenk at du klarer å holde fokus på mat og trim (spesielt det siste) i en sånn tung tid. ja, kanskje vanene er kommet for å bli, som du sier:) utrolig bra

 

jeg mistet også en kollega for et par år siden, under dramatisk omstendigheter. vi hadde innsamling på jobben. folk ga rikelig, til og med de som ikke kjente henne. pengene gikk til et fond for barna hennes. dette skjedde midt i fellsesferien, så det var ikke så mange fra jobben som var i begravelsen, men kirken var jo fullsatt og vel så det, allikevel... huff:(

 

er begravelsen på fredag? du gruer deg nok. det er så vondt, så vondt. håper du får si noen ord ved kranspålegging da. det er jo de personlige hilsnene som betyr mest å høre for de som var glad i ham

 

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du mestret bra biggirl..for det er jo akkurat det det dreier seg om! Å klare å mestre livets mange ups and downs uten at det går ut over kropp og sjel! Jeg synes ihvertfall du har vært fantastisk flink..har ikke dårlig samvittighet for at jeg mobbet deg med på supermåned!

a050.gif

Du har mye du skal gjennom nå, men det går så fint skal du se!

 

Tenker på deg!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med flott ukesresultat. det er godt jobba. tenker du er fornøyd nå.

 

håper begravelsen blir en fin minnesstund for kollegaen deres. det blir vel sikkert fullt hus' date=' blir som regel det når det er mennesker som var yrkesaktive som blir borte. de har stort nettverk.

 

synes det er så fint å samle inn penger til et veldedig formål. den dagen jeg blir borte har jeg sagt jeg ønsker at det gis penger til et godt formål i stedet for blomster. kunne tenke meg at det blir gitt penger til en dyrevernorganisasjon, hjem for hjemløse dyr etc etc. mannen min vet dette, vi har snakket litt om det i tilfelle noe skulle skje. ingen av oss menneskerr har noen garanti. døden er en naturlig del av livet, men det er jo mye sorg knyttet til vissheten om at avskjeden er så endelig. å savne noen er en prosess man nesten ikke blir ferdig med noensinne.

 

tenker på deg biggirl, du må ta vare på deg selv.[/quote']

 

Ja jeg er fornøyd med ukesresultet :)

 

Jeg er sikker på at det blir en fin begravelse. Det blir nok fullt hus, han var godt likt av alle og hadde veldig stort nettverk. men det blir selvfølgelig veldig trist å ta endelig farvel.

 

Synes at det er fint at du har tenkt litt på dette, for det er det egentlig alt for få som gjør.

 

Takk for at du tenker på meg, og jeg skal ta vare på meg selv.

 

Håper du får en fotsatt flott uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bare raser nedover du' date=' tenk at du klarer å holde fokus på mat og trim (spesielt det siste) i en sånn tung tid. ja, kanskje vanene er kommet for å bli, som du sier:) utrolig bra

 

jeg mistet også en kollega for et par år siden, under dramatisk omstendigheter. vi hadde innsamling på jobben. folk ga rikelig, til og med de som ikke kjente henne. pengene gikk til et fond for barna hennes. dette skjedde midt i fellsesferien, så det var ikke så mange fra jobben som var i begravelsen, men kirken var jo fullsatt og vel så det, allikevel... huff:(

 

er begravelsen på fredag? du gruer deg nok. det er så vondt, så vondt. håper du får si noen ord ved kranspålegging da. det er jo de personlige hilsnene som betyr mest å høre for de som var glad i ham

 

 

klem jubalong[/quote']

 

Vet du hva? Det er faktisk enklere å holde fokus på trim enn mat. Merker det er lettere å glemme å spise når jeg bør. Mens når jeg er ute og trimmer har jeg tid for meg selv til å la tankene vandre og tenke på gode minner.

 

Det er som hyfsan sier ganske vanlig at det blir fullt så lenge det er yrkesaktive som går bort.

 

Ja, begravelsen er på fredag. Og om jeg får si noe vet jeg fortsatt ikke. Får beskjed i løpet av ettermiddagen. Dagen i morgen blir nok veldig trist, men vi er noen som har avtalt å sitte sammen, så får vi trøste hverandre så godt vi kan.

 

Håper du fortsatt får en fin uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du mestret bra biggirl..for det er jo akkurat det det dreier seg om! Å klare å mestre livets mange ups and downs uten at det går ut over kropp og sjel! Jeg synes ihvertfall du har vært fantastisk flink..har ikke dårlig samvittighet for at jeg mobbet deg med på supermåned!

a050.gif

Du har mye du skal gjennom nå' date=' men det går så fint skal du se!

 

Tenker på deg!

 

Klem Genialt[/quote']

 

Ja, jeg føler at jeg har klart å mestre denne perioden veldig bra. Samtidig har det vært godt å ha kostholdet å tenke på denne tiden.

 

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du mobbet meg med nei :) Målet mitt denne måneden har jo vært å trimme mer. Og jeg har funnet ut at det har vært veldig godt å være ute i frisk luft å la tankene vandre nå. Det har faktisk vært med på å hjelpe meg i sorgprosessen. Så takk skal du ha :)

 

Og takk for at du tenker på meg

 

Håper du fortsatt får en flott uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for omtanken fra dere alle ;)

 

Det ble en skikkelig tøff dag, og jeg innrømmer at det er godt den er overstått. Begravelsen var veldig fin, der var som venrtet fullt i kirken og der var veldig mange hilsener. Vi var blant de som fikk komme frem (vi var tre i lag). Og det var godt å få sende en siste hilsen på den måten. Jeg knakk litt en gang, men klarte å hente meg inn igjen. Etterpå var vi på minnestunden og fikk snakket mye med familien. Det var veldig tøft å treffe sønnen, moren og broren. De andre også selvfølgelig, men det er tøffest og prate med de man kjenner.

 

Nå er det bare å gå videre så godt man klarer. Regner med at det blir litt bedre etterhvert.

 

Håper alle sammen får en fin lørdagskveld :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...