Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Ja, du har rett i at det krever sin kvinnebåde med tid og energi nok hyfsan. Merket at jeg var sliten på mandagen, men det gjorde bare godt egentlig. Og jeg ser jo det at enkelte dager er det tyngre å komme seg ut å gå enn andre. I går var det snøkave når jeg gikk, men nå er snøen borte igjen.

 

Og at ting tar tid, det vet en jo. Skal en klare å legge om kostholdet, så er nok ikke det gjort over natten. dessuten vil det alltid være ting som vil friste oss til utskeiielser. Men en for bare håpe at en klarer å overse det de aller fleste gangene.

 

I dag skal jeg på vekten igjen, og er som vanlig spent. Klarer ikke å legge av meg spenningen rundt veiingen. Og denne gangen håper jeg at den ekstra trimmen gir litt utslag, men time will show. Dessuten er jeg skikkelig irritert på meg selv. Tror dere ikke at jeg har glemt frukta hjemme i dag da. Ble skikkelig fortvilet da jeg oppdaget det. Vil jo ikke komme skeivt ut i dag når det er veiing ;)

 

Håper dere får en flott dag alle sammen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Er så heldig at jeg har svangerskapspermisjon, og dermed litt mer tid en jeg vanligvis har. Nå trimmer jeg stort sett om kvelden etter at ungene har lagt seg, men noen ekstra blir det jo når jeg kan gå en ekstra tur med vogna hver formiddag. Oppdaget i går at det går ann å registrere slike turer som det å klippe plen. Det gir mye mer poen enn rolig gange. Stemmer nok mer, for jeg er ofte like sliten etter en slik tur i enn etter en mosjonstur i rask gange. Det er ganske tungt å skyve vogna opp bakker når det blåser. Forrige uke registrert jeg det kun som rolig gange, men klarte allikevel å få over 10 trimpoeng. Denne uka har jeg allerede 4 poeng etter to dager. Skal snart kle på og gå meg en tur. Sitter hver morgen med dagslyslampe noen timer for å hindre at jeg får søvnproblemer i mørketida. Sliter vanligvis med det, men håper at det blir bedre i år.

 

Må innrømme at jeg begynner å bli litt avhengig av å gå inn hit for å sladre litt. Det er ikke alt jeg kan snakke med sambo om, så det er godt å ha et sted å få det ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Lykke til med veiinga biggirl, håper du slår mine 100 gram! En frukt fra eller til spiller ikke så stor rolle i den store sammenhengen - ikke mange kilo ihvertfall!

 

Merker også at trimmen tar mye tid, det er genialt å flette trimmen inn i andre gjøremål som f.eks. å sykle til jobb. Eller gå til jobb og andre ærender. Det er en skikkelig uskikk og skulle kjøre overalt, men veldig fort å bli vant til! Sambo spør meg stadig om han skal hente meg her og der, og jeg sier nesten ja - før jeg besinner meg og tenker på trimmen jeg får ved å gå. Han synes det er sykt at jeg driver og sykler rundt i mørket uten lys på sykkelen og med refleksvest, men han vil skjønne det når han ser hvor lekker kropp jeg får!!

 

Sambo har vært sengeliggende med influ i nesten en uke og på lørdag var en kamerat såvidt innom (han spiser dårlig, røyker mye og trimmer ikke!). Han ble også sengeliggende - smittet av sambo sier han? Og da spør jeg, hvorfor blir ikke jeg smittet? Så sier sambo, du har jo mye bedre helse og kosthold - derfor! Nettopp sier jeg! Er det så enkelt dere???

n010.gif

Ja jeg tror faktisk det!

 

Keep ut the good work!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så enkelt tror jeg faktisk at det er Genialt. Selv om jeg røyker så er det veldig sjeldent jeg blir syk av infulensa og sånne ting. å det har nok en del å si at man lever sundt og er i bevegelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I dag var det skikkelig gøy å gå på vekta, etter å ha gått ned 0,9 kilo på to uker, hadde jeg visse forhåpninger om at det skulle løsne litt ekstra snart igjen. Og det hadde det gjort :) Muligens kan jeg takk Genialt for denne nedgangen, som fikk meg med på supermåneden. Jeg har enda opp med 21 trimpoeng denne uka ;) , så da er vel målet om 50 tp i løpet av måneden inenfor rekkevidde vil jeg tro. Men som sagt, så er jeg litt usikker på hvor mye jeg får tid til å trimme i helgen.

 

I dag viste vekta 76,5 kilo .Skjønner ikke hvorfor, men hver gang jeg skal skrive vekta mi, så synes jeg det er vanskelig å ikke skrive ett 8-tall først. Jeg er jo kvitt det 8-tallet nå! Så denne uken jeg jeg ned 1,6 kilo, det er jeg strålende fornøyd med! Total vektnedgang på 12 uker er nå 16 kilo :) Jeg gikk inn 3 cm også, hvor av 1 cm i midjen. Er glad for hver cm som forsvinner der.

 

Som sagt, jeg har hatt en strålende uke med masse sunn mat og mye trim.

 

Og du Genialt, jeg er overbevisst om at det er noe i det som du sier med sykdom, ja det er sikkert så enkelt. For jeg bruker å være mye syk i løpet av en høst, denne høsten har jeg kun vært noe forkjølet, men ingen feber o.l. Og jeg har aldri vært ute i så mye drittvær i løpet av kort tid før.

 

Ha en flott kveld alle sammen.

 

P:S jeg fikk ordna med frukt, gjennom ei flott dame på kantina vår :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig bra vektnedgang denne uken og totalt:) selv er jeg veldig fornøyd med å ha gått ned 10 kilo på samme tid:), så da skjønner du hva trimmen er verdt! men nå må vel alle rundt deg se at du er blitt "ny"? tydeligvis vellykket med supermåned.

 

misunner deg som kan "hanke inn" 21 trimpoeng på en uke, veldig flott innsats. har ikke ett trimpoeng til nå denne uken. skulle avgårde på svømming i dag, men minstemann ble syk og jeg måtte ha ham hjemme - kjedelig:( har så lyst til å gå tur, og synes at klager om ruskevær blir liksom for bagateller å regne... til helgen er det meldt storm, så da er det jo selvsagt greit å holde seg inne, he he.

 

fortsett som du gjør biggirl, du er skikkelig god:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg sier det igjen biggirl, det står virkelig respekt av deg! Jeg har vært inne på tråden om supermåned/jul og skrevet en del til deg.

 

Du har gått ned 16 kg på kort tid, men det er jo flere her med bra resultater - jubalong med 10 kg - dette gjør at jeg ikke gir opp og heller "gir jernet".

 

Takk skal dere ha for inspirasjon!

 

Ruskevær er ingen unnskyldning som dere sier, igår syklet jeg i minusgrader og mørke fra jobb og yoga og syntes det var helt ok egentlig. Hvis man velger å se positivt på det - og ikke kaste seg over alle tingene man kunne ha klaget over - så er det ganske greit egentlig!

 

Nå skal jeg på trimsykkelen før jobb - og på med vinterhabitt og sykkel til jobb!

 

Ha en fin dag!

 

Klem genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Gratulerer med strålende resultat' date=' du har all grunn til å være fornøyd med det, både siste ukes resultat og totalt :)

 

Vi står på videre, her skal målene nås ;)

 

Klem[/quote']

 

 

Ja, jeg er strålende fornøyd. Og det er så herlig å kunne ta noen jafs innimellom. Hadde jo håpt på litt ekstra denne uken, men det var deilig å ta så mye :)

 

Ha en fantastisk og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. For ett fantastisk resultat ;)

Du er kjempeflink altså....

 

Jeg tror også at Kosthold gir ett mye bedre imunforsvar som holder oss friskere. Jeg pådro meg en lei forkjølelse på mandag. Etter at ungene var i seng puttet jeg i meg masse c-vitaminer og gikk til sengs, etter det har det bare blitt bedre og i kveld skal jeg trene igjen. Mannen min er fortsatt syk, han begynte også på mandag, men jeg føler meg fin i dag. Var ute og spiste med "Barselgruppa" mi i går, så kaloribudsjettet mitt ble litt overgått. Pytt pytt.. Må jo leve litt.

 

Ha en fin dag Biggirl

 

Keep up the good work..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
utrolig bra vektnedgang denne uken og totalt:) selv er jeg veldig fornøyd med å ha gått ned 10 kilo på samme tid:)' date=' så da skjønner du hva trimmen er verdt! men nå må vel alle rundt deg se at du er blitt "ny"? tydeligvis vellykket med supermåned.

 

misunner deg som kan "hanke inn" 21 trimpoeng på en uke, veldig flott innsats. har ikke ett trimpoeng til nå denne uken. skulle avgårde på svømming i dag, men minstemann ble syk og jeg måtte ha ham hjemme - kjedelig:( har så lyst til å gå tur, og synes at klager om ruskevær blir liksom for bagateller å regne... til helgen er det meldt storm, så da er det jo selvsagt greit å holde seg inne, he he.

 

fortsett som du gjør biggirl, du er skikkelig god:)

 

jubalong[/quote']

 

Ja, det er herlig å ha gått ned så mye. Og trimmen er verdt mye, det fikk jeg jo bevis for denne uken. Men bare så det er sagt, det blir nok ikke hver uke jeg har anledning til å hanke inn 21 tp. Med full jobb og en datter på fem år hjemme så blir det vanskelig. Hipp hurra for Amalie som fyller fem år i dag!

 

Jeg må nå si til deg at du skal være skikkelig stolt av å ha gått ned 10 kilo på denne tiden selv. Med tanke på hvor lite trim du har anledning til. Og ja det er teit å klage på ruskevær, når jeg vet hvilke plager du sliter med. Men det er heller ikke mange gangene jeg har feiget ut å blitt hjemme på grunn av været. Men jeg tror vi har hatt både vår, vinter, høst og sommer i løpet av desse 12 ukene. Og da minst sommer *ler litt*

 

Ja, jeg er virkelig tent på å fortsette på samme måten (smilefjes)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Dette er jo kjempe bra biggirl:) Grattis så mye:D

 

Ja, jeg synes dette går over alle forventninger. Men det er ikke meg i mot ;)

 

Håper du får en fantastisk og sunn dag :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg sier det igjen biggirl' date=' det står virkelig respekt av deg! Jeg har vært inne på tråden om supermåned/jul og skrevet en del til deg.

 

Du har gått ned 16 kg på kort tid, men det er jo flere her med bra resultater - jubalong med 10 kg - dette gjør at jeg ikke gir opp og heller "gir jernet".

 

Takk skal dere ha for inspirasjon!

 

Ruskevær er ingen unnskyldning som dere sier, igår syklet jeg i minusgrader og mørke fra jobb og yoga og syntes det var helt ok egentlig. Hvis man velger å se positivt på det - og ikke kaste seg over alle tingene man kunne ha klaget over - så er det ganske greit egentlig!

 

Nå skal jeg på trimsykkelen før jobb - og på med vinterhabitt og sykkel til jobb!

 

Ha en fin dag!

 

Klem genialt[/quote']

 

Jeg blir jo nesten flau over at dere skryter av meg. Men det er jo litt moro også da ;) Og jeg synes det er kjekt at du får inspirasjon av meg og andre, det er jo en del av vitsen med å skrive her inne. Det å kunne få og gi motivasjon fra/til andre.

 

Når det gjelder trim og ruskevær så svarte jeg jubalong på det. Vi kan jo ikke akkurat klage så lenge en har mulighet til å trimme.

 

Skal løpe innom den andre tråden etterpå, må bare svare ferdig her først :)

 

Håper du får en fantastisk og sunn dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Grattis. For ett fantastisk resultat :)

Du er kjempeflink altså....

 

Jeg tror også at Kosthold gir ett mye bedre imunforsvar som holder oss friskere. Jeg pådro meg en lei forkjølelse på mandag. Etter at ungene var i seng puttet jeg i meg masse c-vitaminer og gikk til sengs' date=' etter det har det bare blitt bedre og i kveld skal jeg trene igjen. Mannen min er fortsatt syk, han begynte også på mandag, men jeg føler meg fin i dag. Var ute og spiste med "Barselgruppa" mi i går, så kaloribudsjettet mitt ble litt overgått. Pytt pytt.. Må jo leve litt.

 

Ha en fin dag Biggirl

 

Keep up the good work..[/quote']

 

Det er som sagt veldig morro når en raser litt på vekta en uke. Merker at motivasjonen øker da ;)

 

Og du, det er lov å skeie litt ut engang i blant. Er sikker på at det var morro å være ute med gjengen igjen. Og blir det litt ekstra en dag, så er det bare å stå på resten av uken så ordner det seg nok.

 

Håper du får en fantastisk og sunn dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg var flink forrige uke som fikk 10 trimpoeng, men når jeg ser dine 21 og 1,6 kg ned bøyer jeg meg i støvet. Hvis jeg klarer like bra resultat etter 12 uker skal jeg være veldig fornøyd. Kanskje jeg skulle vært med på supermnd jeg også. Det ser ut som det har effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Hehe, det var nok konkurranse instinktet som tok overhand. Jeg har sagt det tidligere i denne tråden at jeg elsker å konkurrere, og nå så jeg mitt snitt :) Jeg konkurrerer jo selvsagt bare mot meg selv og kiloene, men det hjelper faktisk å få ett spark bak.

 

P.S. Det er sikkert mulig å melde seg på ennå ;)

 

Ha en fantastisk og sunn dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med dagen, 5 år er jo stor dag:) Amalie er sikkert kjempestolt

 

mente ikke å kritisere deg for at du klaget på dårlig vær, det var ment sånn mer generelt. vet jo selv hvordan det er når regnet pisker mot ruten (noe det gjør ofte her...), men akkurat nå føler jeg at jeg ikke skulle brydd meg om det, men kledd på meg og gått ut. Men det er lett å si, ikke sant?

 

Håper du får en fin sklankedag videre og kos deg med bursdagsbarnet:D

 

klem Jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
gratulerer med dagen' date=' 5 år er jo stor dag:) Amalie er sikkert kjempestolt

 

mente ikke å kritisere deg for at du klaget på dårlig vær, det var ment sånn mer generelt. vet jo selv hvordan det er når regnet pisker mot ruten (noe det gjør ofte her...), men akkurat nå føler jeg at jeg ikke skulle brydd meg om det, men kledd på meg og gått ut. Men det er lett å si, ikke sant?

 

Håper du får en fin sklankedag videre og kos deg med bursdagsbarnet:D

 

klem Jubalong[/quote']

 

Skjønte jo det at du ikke mente å kritisere. Men du fikk meg til å se hvor heldig jeg er som kan trimme hver dag. Men jeg kommer sikkert til å klage over været flere ganger, kjenner jeg meg rett ;)

 

Måtte le litt i dag tidlig da vi snakket med Amalie om at hun nå hadde blitt fem år. Da spurte hun: Jammen mamma kommer jeg aldri til å være fire år igjen? Hehe

Og hun er nok veldig glad å stolt i dag, hun har snakket om bursdagen siden beste venninen ble fem år tidlig i september.

 

Ha en fortsatt fin slankedag du også

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig bra resultat, og du har jo gått kjempefort ned da. jeg har brukt dobbelt så lang tid som deg 20 kg, så du kan jo tenke deg. ;)

 

skjønner at konkurranseinstinktet tok overhånd. du får gi jernet. hvor mange kilo har du igjen egentlig? kan ikke være mange.

 

stå på videre, det er ikke mer å si til det. og gratulerer til 5-års jubilanten. stor dag det, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett etter supermånedtråden men jeg finner den ikke. Vet ikke helt hva det dreier seg om, selv om jeg har en viss ide. Håper datteren din har en fin bursdag. Har selv en femåring, en treåring og en på 2 mnd. Det kan av og til være litt tøft når man har fylt 40, men jeg forguder dem alle tre. Dattern min på tre er i trassalderen, femåring har 5 årstrass mens minstemann er en engel heldigvis. Ikke kolikk eller andre problemer.

 

Har vært ute i en time i dag med barnevogn. Det ble ganske mange trimpoeng av det. Kanskje jeg får ny rekord denne uka, har 7 allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
helt utrolig bra resultat' date=' og du har jo gått kjempefort ned da. jeg har brukt dobbelt så lang tid som deg 20 kg, så du kan jo tenke deg. :)

 

skjønner at konkurranseinstinktet tok overhånd. du får gi jernet. hvor mange kilo har du igjen egentlig? kan ikke være mange.

 

stå på videre, det er ikke mer å si til det. og gratulerer til 5-års jubilanten. stor dag det, helt klart.[/quote']

 

Ja, jeg har gått kjempefort ned. Om det er positivt eller ikke vet jeg ikke. Men så lenge det er livsstilsendring, så kan det forhåpentligvis ikke spille så stor rolle. Hehe, konkurranseinstinkt, er jo meg i ett nøtteskall da :)

 

Uff, jeg har nok fortsatt en del igjen. Er ikke halvveis enda ;) Men alt står jo egentlig i det første innlegget mitt her i tråden. Planen er å komme meg ned i 60 kilo, men om jeg klarer å gå hele veien får tiden vise. Kan jo hende jeg er fornøyd med kroppen før den tid. Men uansett er det bare å stå på videre fram mot jul/nyttår. Og deretter fram mot påske og sommerferie. Jaja, jeg har ett langt ark å bleke, men når jeg har latt kroppen forfalle så lenge så var det jaggu på tide å få gjort noe med det.

 

Jeg hadde desverre ikke tid å svare i går, jeg prøvde å ordne til mest mulig til barneselskapet som vi skal ha i dag. Så jeg skal slutte på jobb til lunsj i dag, så jeg får ordna med resten.

 

Takker får gratulasjoner til Amalie, hun er så glad for at hun endelig har blitt 5 år :)

 

Håper du får en flott og sunn dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg har lett etter supermånedtråden men jeg finner den ikke. Vet ikke helt hva det dreier seg om' date=' selv om jeg har en viss ide. Håper datteren din har en fin bursdag. Har selv en femåring, en treåring og en på 2 mnd. Det kan av og til være litt tøft når man har fylt 40, men jeg forguder dem alle tre. Dattern min på tre er i trassalderen, femåring har 5 årstrass mens minstemann er en engel heldigvis. Ikke kolikk eller andre problemer.

 

Har vært ute i en time i dag med barnevogn. Det ble ganske mange trimpoeng av det. Kanskje jeg får ny rekord denne uka, har 7 allerede.[/quote']

 

Ja, dagen i går ble fin den, men det er i dag og på søndag det skal feires. Ler litt, for jeg ser jo at trassen varer over flere år. Og hun er veldig bestemt å sta hele tiden. Snurrer mamma og pappa rundt lillefingeren, så hun er nok litt utskjemt, men det er litt vanskelig å la være når en har bare ett barn. Desverre kommer det ingen flere heller ;)

 

Var ute og gikk i går jeg også. Såg sikkert ut som ett uhyre i oransje oljeklær :)

 

Når det gjelder supermåneden, må du inn på "Ned 10 - 20 kilo" Selve tråden heter "før jula rinnger inn", det er i den tråden, supermåneden er oppretta.

 

Ha en flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...