Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Noen dager siden jeg har vært innom her nå, men i alle fall, gratulerer med kjempe flott resultat denne uken, dette var jo kjempe bra, og virkelig en belønning for at du er så flink å står på, flott ;)

 

Tenk så mange kilo på så kort tid, må føles kjempe godt på kroppen tenker jeg.

 

Innom her for å ønske deg en flott helg, nyt den og stå på nå, dette klarer du.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Ja, da var den første dagen med bursdagsfeiring over. Barneselskapet gikk kjempebra, men det var litt travelt. Jeg hadde på meg skritt teller og den enda på over 22000 skritt, inkludert turen jeg rakk i kveldingen ;) Så egentlig ble det en del trim i går, men førte selvfølgelig inn bare trim turen..

 

Vi hadde kaker, gele, fromasj, gele, pølser, pizza og brus. det eneste jeg smakte var 1/12 dels pizza og det fordi jeg hadde glemt å spise mellom måltid, hadde hatt det så travelt. Jeg enda rett og slett med for lite kcalorier i går, men jeg fikk i meg mange nok måltid :) Er i grunnen litt stolt over at jeg klarte å holde meg unna godsakene, men det er en ny dag i morgen, og vo får se hvordan den ender.

 

Dart turneringen i dag ble avlyst, så da skal jeg iallfall få tid til å trimmr i dag :) Men regner med at det blir travelt uansett.

 

Håper dere andre får en fantastisk fin og sunn dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som sto over alle fristelsene, og den gode følelsen du har etterpå når du har tatt kontroll over situasjonen, er jo bare verdt det!

 

Er en liten tur innom for å registrere mat, Adolf Hyfsan har jo presset meg til å registrere i helgene også, så vi får se hvordan det går!

 

Ha en fortsatt fin helg, har fått meg 3,7 trimpoeng idag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke jenta som klarte seg gjennom barnebursdag, men det virker ikke som om du blir så veldig fristet heller. det er bra.

 

i dag er det søndag, jeg ønsker deg en fin dag med anledning til litt trim. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for hilsen fra alle tre. Og ikke minst gratulerer så masse med nedgang jamba:)

 

Her har det vært travelt hele helgen.

 

I går hadde jeg vel min aller værste dag siden jeg begynte å slanke meg. Vi skulle på butikken for å handle inn det siste til søndagens selskap. Det var noe vi ikke fant, så vi skulle spørr oss for i ferskvare disken. Og der låg de herlige grillbena... Uff da, jeg bestemte meg for å kjøpe ett til lunsj. Men vi måtte vente og vente på tur. Det enda med at jeg var klar for å kjøpe en pose full med grillbein, men da stakk jeg av. Jeg sa bare, dette klarer jeg virkelig ikke mere av. jeg vart stående ikassa helt vill i blikket for å vente på mannen min, men når han kom gikk jeg bare ut.Senere skulle jeg ut å gå tur. Jeg gikk rundt vannet her, noe som tar ca 1t og 10 minutt, da jeg var omtrent halveis, ble jeg dårlig, skalv i bena og var svimmel og småkvalm. Aner ikke hva det var, men jeg var klar for å ringe mannen min for å be ham om å hente meg. Men jeg ville utsette det i det lengste, til slutt var jeg komt hjem. Da spiste jeg meg litt mat og drakk ett glass melk, og da vart jeg faktisk bedre. Så jeg kom meg igjennom den dagen også, uten utskeiielser.

 

 

I dag har vi hatt voksenselskap for Amalie. Matmessig har det gått strålende. Vi valgte å lage til smørbrød i dag. Med fiskepudding og reker, eller laks og eggerøre, og mår og spekeskinke, ikke minst for barna sin del. Så da spiste vi lovlig i dag også. For kakene hoppet jeg og mannen min galant over ;)

 

Min søster hadde med seg noen klær til meg i dag, som er for store til henne. Blant annet en bukse i størrelse 42, som satt som støpt på meg. Den var ikke trang engang. Det var gøy kan dere tro :) Min datterså på meg og lurte på om jeg hadde fått ny rumpe, og en nevø av meg, kunne bare bekrefte det :) Kjekt å høre familien si at jeg har vært flink og at de ser at vekten er på vei nedover.

 

Ellers har jeg fått trimmet litt hver dag i helgen, og det er jeg glad for.

 

Håper alle andre har hatt en flott helg, og får en strålende uke.

 

Klem fra en lettet Biggirl som kom seg gjennom helgen på en veldig bra måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vow for et pågangsmot og viljestyrke du viser fortiden, kjempe bra, du er virkelig på god vei:)

 

Ekkel opplevesle du hadde da du var ute å gikk tur, kanskje hadde du spist for lite mat, og at det var det som gjorde at du ble så uvel?

 

 

Så morro å få på seg klær som du ikke har fått på deg tidliger, kjekt å ha en søster som en kan arve etter, og du ta til deg de komplimanger du får, de fortjener du:)

 

Ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var god:D jeg ønsker meg ny mage! guttungen min på 5 synes magen min er stor, og sier han skal ordne det og så kommer han med diverse kjøkkenredskaper og begynner å fikse og ordne. skjønner ikke hvor han tar det fra. han forstår ikke så mye av dette slankegreiene, men han forstår at jeg ikke skal få smake på lørdagsgodtet hans. prøver å ikke snakke for mye om det så ungene hører det. har en datter på snart 8 som er slank, men ikke så tynn som mange av venninnene hennes, og jeg liker ikke tanken på at hun skal begynne å se kritisk på seg selv. derfor er det fint at jeg blir ferdig med dette før hun kommer i tenårene, for da er det vel verre.

 

flott at du får komplimenter fra familien. jeg har bare brødre og de er ikke så flinke til sånt, men min mor roser meg hver gang hun ser meg og så venninnene mine da. svigerfamilien ser jeg bare et par ganger i året, så de skulle jo se forskjell til neste gang, og det er kanskje ikke før til sommeren igjen og da er jeg jo nesten i mål:D

 

tenk at du sto over de grillbeina, det er sikkert ikke sunne greier. eller???

 

jeg hadde en gang samme opplevelsen en gang jeg jogget for lenge siden. fant ut i ettertid at blodsukkeret var lavt. får det sånn av og til fortsatt, men er

flinkere til å forebygge det nå. men det har noen ganger vært faretruende lavt. har fått det sjekket hos lege og har ikke diabetes, altså.

 

det er kjekt å gå seirende ut av kakeselskap, selvfølelesen vokser mange hakk, hos meg ihvertfall. har ikke ambisjoner om å aldri mer spise kaker og sånt, men det er bra hver gang jeg klarer å holde meg unna fristelsen

 

ha en fin slankeuke:) har du veiedag mandag?

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt meg tid å lese innom på " bloggsiden" din. Du har jo vært utrolig dyktig denne høsten!!! Artig med ny rumpe ja, gleder meg til jeg får min tilbake.

Da skal jeg juble av gledje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig å komme inn i klær du bare drømt om for noen uker siden? Har ei bukse i 42 liggende på lofetet som jeg drømmer om å komme inn i. Den passer over rumpe og lår, men dessverre får jeg ikke kneppet den da magen er for stor. Det er kanskje ikke så rart med en vektøkning på 23 kilo under svangerskapet, og kun 2 1/2 mnd siden jeg fødte. Har begynt å være flink til å ta sittups, 150-200 tre ganger forrige uke så det begynner endelig å vises, men det tar litt tid. Kanskje klarer jeg å få den på til jul, det er i allefall målet.

 

Kos deg med rumpa di og så håper jeg du også får en positiv veiedag, min ble bra, minus 800 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kuvendinga ved grillbeina var bare kjempetopp. Når jeg ser sånn mat i butikken nå, synes jeg det nesten er ekkelt med alt fettet. Går forbi gatekjøkken og lukter den fettlukta og tenker usjh...tenk heller en deilig kyllingfilet med masse grønnsaker og litt søt chilisaus!!! Tenk på den gode følelsen i kroppen etterpå, og ikke det fettmette følelsen! Det er verdt det! Du er kjempeflink!

 

Så gøy med buksa, jeg driver enda og åler meg inn i en ny i str 46, men nå er den snart gangbar! Ikke vond lengre, bare en michelinring over kanten!

 

h040.gif

 

Den opplevelsen du hadde på tur var jo litt ekkel, sikkert lavt blodsukker. Når jeg har syklet hjem fra jobb etter en lang dag, er jeg ikke tilsnakkendes på 10 minutter, jeg er helt utslitt og sur, men nå har jeg begynt å ta en halv banan og et lite glass melk og sette meg ned og slappe av litt, og da er alt ok igjen! Tror nok det har noe med blodsukker å gjøre det også, har mye oppoverbakker på hjemveien!

 

Ha en fin dag - husk å være super!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse hilsener fra dere, ikke minst fra Duva som er ny innom siden min. Og takk for motivasjonen der gir meg, det betyr veldig mye:)

 

For å svare på litt diverse her: Når det gjelder turen min på lørdag så tror jeg dere har rett. Det var vel litt for lite mat før jeg la ut på en litt lengre tur. Vanligvis så spiser jeg brødmat i forkant, og denne gangen hadde jeg bare spist knekkebrød. Så jeg har faktisk litt troa på at jeg hadde lavt blodsukker, noe jeg ikke har kjent noe til på veldig lenge.

 

Når det gjelder rumpen min :) Så er den nok ny for datteren min, tror ikke hun har sett den så liten før nei, hehe. Men må nok si meg enig med genialt, her henger en "liten" michelinring over buksekanten her også, men ellers sitter buksa perfekt.

 

Grillbeina er feit mat!! Og jeg er veldig glad for at jeg klarte å stå over de. Har ikke hatt sug etter noe slikt på veldig lenge. Gatekjøkkenmat har ikke fristet meg i det hele tatt. Er egentlig ikke så veldig begeistret for det. De gangene jeg har kjøpt det tidligere altså!, har det stort sett blitt kyllingburger uten dressing (dressing liker jeg heldigvis ikke) Men desverre med pommes frites og cola ;)

 

når det gjelder komplimenter jubalong, så har jeg også to brødre i tillegg til min tidligere nevnte søster. og komplimenter får jeg fra all tre, og fra min far (min mor gikk desverre bort alt for tidlig) og min svigerfamilie :)

 

og metchen, jeg vil også ha ny mage, det er nok den som er størst hos meg også. Og situps hjelper nok veldig på det. Har du prøvd "planken"? Den er knallhard, men veldig effektiv sies det. For meg var den håpløs i starten, jeg gikk rett på trynet etter noen få sekund. men det hjelper på etterhvert.

 

jeg er som vanlig spent på veiinga i morgen :S Jeg har en følelse av at jeg ikke har gått ned noe særlig, selv om jeg har vært flink med både mat og trim, men vi får vente og se...

 

Håper alle sammen får en strålende aften og en super sunn uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med veiing i morgen. det er vel ikke så lett å føle om man har gått ned, når du allerede har gått ned så mye, noen ganger forandrer målene seg mest og noen ganger forandrer vekten seg mest.

 

hva er planken?

 

ang komplimenter så får jeg gjerne det fra min yngste bror, den nesteldste sier det gjerne til min mor etterpå og så sier hun det til meg, mens min eldste bror sier som regel ikke noe, tror han er litt redd for å skryte av småsøskene sine. svigerfamilien er litt så som så. min svigermor sa ikke et ord sist gang da jeg hadde gått ned nesten 20 kilo, det kom liksom et sånt "det skulle bare mangle" blikk. svigerfar er en annen type, så han skrøt veldig:)

men noen i svigerfamilien ser jeg så sjelden at jeg kan rekke å gå opp og ned 20 kilo mellom hver gang...he he... og da vet jo ikke de at er noe å skryte av

 

trist å høre om din mor, da:( jeg mistet faren min for noen år siden, men han hadde rukket å bli en eldre mann, savner ham, men det er noe helt spesielt med mamma, da...

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med skryt og komplimenter for å klare å holde motivasjonen oppe :)

Jeg har kun en eldre søster og hun er ikke videre flink til å gi skryt , men mannen hennes kan gjerne si noe om det :)

Mamman min og pappan min kan være flinke til å kommentere vekten , selvfølgelig på både godt og vondt ;)

 

Jeg har hatt veiedag i dag. Minus 0.5 kg. Veldig fornøyd..

 

Håper det går bra med deg på veiedag i dag

 

Ha en flott dag videre.

 

Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det onsdag og nok en dag på vekta. Det ble ikke noe ras denne gangen, men jeg gikk ned 0,4 kilo. Jeg er kjempefornøyd med det :) Totalen har blitt 16,4 kilo. Jeg gikk inn totalt 6,5 cm hvor av 1 i midjen, så nå nærmer det seg 20 cm i midjen. Maten og trimmen har godt kjempebra, men jeg ergrer meg litt over at jeg har klart å forandre menstruasjonssyklusen min. Jeg hadde tidliger 24 dager i mellom, men nå er det 21-22. derfor ser det ut til at dette vil påvirke vekten hver tredje uke ;)

 

sånn ellers har dette vært en tung dag, det ser nok ut som det går mot slutten for min tidligere omtalte arbeidskollega. Det er veldig tunge dager på jobb, og en blir veldig emosjonell for tiden.

 

Håper dere andre har hatt en flott dag og at dere får en strålende kveld.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å se hvordan det står til. gratulerer med bra resultat. det er godt jobba. jeg er lei meg over det jeg leser om kollegaen din. forstår det er vondt. jeg håper du forstår meg rett: noen ganger tenker jeg imidlertid at når folk er så syke er det godt for dem å få slippe. det er til liten trøst når man står der, jeg vet det. du har sikkert mange gode minner om kollegaen din og det kan være godt å tenke på. mange varme tanker til deg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med veiing i morgen. det er vel ikke så lett å føle om man har gått ned' date=' når du allerede har gått ned så mye, noen ganger forandrer målene seg mest og noen ganger forandrer vekten seg mest.

 

hva er planken?

 

ang komplimenter så får jeg gjerne det fra min yngste bror, den nesteldste sier det gjerne til min mor etterpå og så sier hun det til meg, mens min eldste bror sier som regel ikke noe, tror han er litt redd for å skryte av småsøskene sine. svigerfamilien er litt så som så. min svigermor sa ikke et ord sist gang da jeg hadde gått ned nesten 20 kilo, det kom liksom et sånt "det skulle bare mangle" blikk. svigerfar er en annen type, så han skrøt veldig:)

men noen i svigerfamilien ser jeg så sjelden at jeg kan rekke å gå opp og ned 20 kilo mellom hver gang...he he... og da vet jo ikke de at er noe å skryte av

 

trist å høre om din mor, da:( jeg mistet faren min for noen år siden, men han hadde rukket å bli en eldre mann, savner ham, men det er noe helt spesielt med mamma, da...

 

klem jubalong[/quote']

 

Ja det var nok mest målene som det gikk fort nedover med denne gangen. Men jeg er kjempefornøyd med alt :)

 

Planken: Du skal legge deg på magen, støtte deg opp på albuene og tærne (som en planke) og holde inn magen. Den er tung, spesielt i starten!!

 

men må nok si meg enig når det gjelder enkelte i svigerfamilien min også, ser de alt for sjelden. Mens andre ser jeg heldigvis ofte.

 

Trist å høre om din far også. Min mor var 72 da hun døde, og jeg savner henne ofte. er veldig lei meg for at jeg aldri fikk fortalt henne at vi ville prøve å adoptere. Skulle ønske hun fikk sett sitt nydelige barnebarn..

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med skryt og komplimenter for å klare å holde motivasjonen oppe :)

Jeg har kun en eldre søster og hun er ikke videre flink til å gi skryt ' date=' men mannen hennes kan gjerne si noe om det :)

Mamman min og pappan min kan være flinke til å kommentere vekten , selvfølgelig på både godt og vondt :)

 

Jeg har hatt veiedag i dag. Minus 0.5 kg. Veldig fornøyd..

 

Håper det går bra med deg på veiedag i dag

 

Ha en flott dag videre.

 

Chicago.[/quote']

 

Gratulerer så masse med en halv kilo smør :(

 

Ja, det er ingen tvil i at det hjelper på motivasjonen. Det er nok slik at vi er forskjellige alle sammen, og noen er mye flinkere til å rose og gi komplimenter enn andre. men det er ikke like kjekt at de skal kommentere vekta visst den peker feil vei. det er tross alt vanskelig nok å slite med vektproblem om ikke en skal få kommentarer om at vi har gått opp også. Men nå er det slutt på at vekta skal stige, ikke sant?

 

Ha en fortsatt fin kveld

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å se hvordan det står til. gratulerer med bra resultat. det er godt jobba. jeg er lei meg over det jeg leser om kollegaen din. forstår det er vondt. jeg håper du forstår meg rett: noen ganger tenker jeg imidlertid at når folk er så syke er det godt for dem å få slippe. det er til liten trøst når man står der' date=' jeg vet det. du har sikkert mange gode minner om kollegaen din og det kan være godt å tenke på. mange varme tanker til deg nå[/quote']

 

For både gratulasjon og medfølelse :)

 

Ja, du har nok rett i det du sier. om at det kanskje blir godt for ham å slippe, men det er tungt for oss alle uansett. Han var jo så frisk før han reiste. så selv om vi visste det kunne gå feil vei så har vi håpt i det lengste. For inderlig håpe han har sluppet unna smertene, men det vet vi ikke.

 

Håper du får en fortsatt fin kveld

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med fint vekttap og fine cm inn:) kan ikke gå ned like mye hver uke, og noen ganger går man ikke ned i det hele tatt. det gjelder å se det i et større perspektiv, vi har jo tenkt å bruke litt tid på dette, og når vi endelig er i mål så er det jo totalen som teller. joda, du har god grunn til å være fornøyd!

 

må si det jeg også, at det er trist med kollegaen din. har lest litt om han tidligere, men det er som hyfsan sier kanskje godt at han får slippe. det er vel ingen vei tilbake, hvis alt i kroppen hans svikter. men selvsagt er det vondt for dere som sitter igjen:(

 

min far var også 72 da han døde, jeg var gravid med nr to og han døde 3 mndr før han ble født. min sønn ville vært hans første guttebarnebarn, etter 6 flotte jenter som han var veldig stolt av. ironisk nok er min sønn veldig lik på min far og i begynnelsen var det nesten litt vondt. synes selvsgt det var veldig trist at de aldri fikk treffes. tror de ville blitt gode kompiser, for min gutt er en ordentlig guttegutt som hadde elsket å "jobbe" sammen med morfar:) bestefaren bor 1800 km borte... og de sees ikke så ofte.... så jeg skjønner godt hva du mener. og når man får barn selv er det jo ekstra sårt å ikke ha en egen mamma og at hun ikke fikk se din datter, å få oppleve at du fikk et barn, etter sikkert å ha prøvd en stund?

 

tror forresten jeg har prøvd den planken i slynge, det var utrolig tungt. tror ikke jeg skal prøve den nå, må jo finne øvelser som ikke belaster de dumme føttene...

 

i morgen skal jeg besøke en venninne som jeg ikke har sett siden mai, og da var jeg 90 kilo, nå er jeg 10.5 kilo lettere. det blir spennende. vel hun har nettopp fått barn så det spørs jo om hun ser det:D

 

ha det bra, biggirl, vi snakkes innpå her. tenker på deg nå, det kan bli tøffe dager på jobben

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom den uendelige triste beskjeden om at min inderlige snille og gode arbeidskollega hadde gått bort i natt.

 

Takk for medfølende ord fra dere også jubalong og rina.

 

håper der kan unnskylde meg visst jeg blir borte herfra litt. Tror ikke jeg orker å skrive så mye de neste dagene. Må få ting litt på avstand først...

 

Klem fra en trist Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist for deg og dine arbeidskollegaer da biggirl. Er tungt når sånt skjer. Sørg det du trenger, å bruk oss hvis du må. Mange trøstende og varme tanker til deg og dine kollegaer.

Klem fra Rina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...