Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Titter litt rundt, og må bare si biggirl at du er helt utrolig flink! Og delmålene dine var en inspirasjon;)

 

Håper ryggen din blir bra igjen! Og masse lykke til videre, stå på!

 

Hilsner fra Umulius:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar
Titter litt rundt' date=' og må bare si biggirl at du er helt utrolig flink! Og delmålene dine var en inspirasjon;)

 

Håper ryggen din blir bra igjen! Og masse lykke til videre, stå på!

 

Hilsner fra Umulius:)[/quote']

 

Så koselig når det er nye som titter innom tråden min :D Jeg liker selv veldig godt måten jeg har satt opp delmålene mine. Syns det er enkler å skrive når jeg har klart det enn å legge press på meg selv til å klare det innen en viss tid.

 

Nå nærmer julen seg fort. Og den er jeg ganske spent på, siden det er den første "ferien" min med ny livsstil. Planen er å la hverdager være hverdager og heller kose meg litt ekstra julaften og nyttårsaften. Men skal selvfølgelig prøve å spise flere små måltid da også.

 

Har du egen tråd her inne? Skal ta meg en runde å se om jeg kan eventuelt kan finne den.

 

Ha en flott dag videre

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det onsdag igjen. Senere i dag skal jeg på vekten, er skikkelig spent på om jeg har passert den magiske 20-kilo grensen. Jeg har vært flink med maten hele uken og fått trimmet en del, selv om jeg måtte stå over lørdag og søndag siden jeg var på dart turnering. Det ble jo en del skritt da alikevell :D

 

Ellers så tenker jeg en del på julen som nærmer seg. Hvordan det vil bli da. Klarer jeg å la hverdager være nettopp hverdager? Eller blir det en stor utskeiielse hele julen? Jeg både håper og tror at dette skal gå bra. Jeg vet jeg har mye støtte både hjemme og hos resten av familien, og ikke minst fra dere her inne. Får jeg problemer så for jeg heller prøve å søke støtte en eller flere plasser. Det med julekaker bekymrer meg ikke i det hele tatt, men jeg er mer usikker på middagene og alt det gode pålegget.

 

Håper alle får en kjempeflott dag

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger i bakhodet det med julematen. Det man har i sitt eget hjem, er det lettere å holde kontroll på, enn det du får servert borte.

 

Jeg har tenkt å kjøpe inn reker og ha disse tilgjengelige på koldtbord etc. - det blir bare helt feil å stappe seg med ribbe og fett - reker og laks og eggerøre og salat, så har du et godt alternativ.

 

Har også tenkt å ikke stille sulten når vi skal spise borte. Ingen merker om jeg spiser lite hvis jeg later som jeg spiser hele tiden og er litt småspist. Planlegging er stikkordet for meg.

 

Dessuten skal vi til England i 3 dager, må planlegge dette også. Ha frukt og vann tilgjengelig på hotellet hele tiden - ha med knekkebrød i bagasjen. Kjøpe lett pålegg og lage små matpakker som ligger i veska. Tror jeg!

 

Dette går nok bra skal du se!

k010.gif

Lykke til med veiingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det ligger i bakhodet det med julematen. Det man har i sitt eget hjem, er det lettere å holde kontroll på, enn det du får servert borte.

 

Jeg har tenkt å kjøpe inn reker og ha disse tilgjengelige på koldtbord etc. - det blir bare helt feil å stappe seg med ribbe og fett - reker og laks og eggerøre og salat, så har du et godt alternativ.

 

Har også tenkt å ikke stille sulten når vi skal spise borte. Ingen merker om jeg spiser lite hvis jeg later som jeg spiser hele tiden og er litt småspist. Planlegging er stikkordet for meg.

 

Dessuten skal vi til England i 3 dager, må planlegge dette også. Ha frukt og vann tilgjengelig på hotellet hele tiden - ha med knekkebrød i bagasjen. Kjøpe lett pålegg og lage små matpakker som ligger i veska. Tror jeg!

 

Dette går nok bra skal du se!

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/xmas/k010.gif[/img]

Lykke til med veiingen!

 

Mange kloke ord du kommer med her. Skal ta de til etterretning :D

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, brodder kan du vel kjøpe i skobutikk eller hos skomaker. ikke dumt å skaffe seg det, jeg har helt gitt opp "turer i skog og mark" for øyeblikket. vet ikke engang om brodder hadde hjulpet når det er så klink is som det for øyeblikket dessverre er. enten får det komme så mye snø at det blir skikkelig vinter, eller så får det for svingende være ordentlig bare veier spør du meg.

 

jeg tror også på planlegging, praksis for meg viser jo at uten planlegging går det ofte galt. men om vi går bort til andre har vi ikke samme kontrollen over hva vi får, men jeg gjør som genialt - forsyner meg med masse grønt og forsøker å være småspist på den usunne maten. jeg er jo heller ikke noe glad i feit julemat, så det regulerer seg selv. det er verre med det søte, alle desserter og kaker. her må jeg virkelig legge en plan. hvordan spise bare litt dersom man får en dessert servert?? spørs jo litt hva man får da. ofte har jeg fått fruktsalat og det er jo et takknemlig alternativ. godt er det også!

 

fortsatt god bedring med ryggen din. jeg kan godt tenke meg at dart ikke er heldig for en vond rygg, du bruker jo hele skulderbladet ditt idet du kaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det onsdag og ukens tur på vekta. Hadde ett lite håp om å nå den magiske grensen 20 kg ned, og det klarte jeg :D Med glans faktisk. Vekta viste i dag 71,6 kg og det vil si en nedgang på 1,5 kg. Hvor ble 72 tallet av? Hehehe totalt ned nå er 20,9 kg :) Jeg har også nått en annen grense som jeg faktisk ikke trodde var mulig å nå, når jeg la om livsstilen. Mine totale mål inn nå er over meteren :) Jeg har faktisk gått inn 101,5 cm på mine syv mål: hals, arm, bryst, midje, hofte rumpe og lår. Av de har jeg gått inn 24 cm i midjen. I dag var det jaggu morsomt å vege og måle seg må jeg si. Kanskje det var dette som skulle gi meg en siste inspirasjon foran jula? Håper det.

 

Ja, hyfsan det er der vi er veldig forskjellige: du liker du søte liv, mens jeg heller mot den salte og fete maten. Julen vil nok bli en slags utfordring for oss begge, men på forskjellige måter. Jeg skal bort både i jule og nyttårs helgen, men de vet akkurat hva jeg holder på med, og blir nok ikke fornærmet om jeg forsyner meg lite uansett. Og skulle de bli det alikevell, ja så for de bare bli det, hehe

 

Ellers så snur solen snart og det skal bli godt, for da går det mot lysere tider for oss alle.

 

Ha en fortsatt fin kveld og uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på ryggen min at det skal bli godt med fri fra jobben ett par dager. I går fant kiropraktoren en virvel til som var ute av posisjon, men jeg måtte faktisk"vise henne vei". Den satt faktisk skikkelig fast, og jeg måtte innom tre benker før den glapp tilbake. Og for første gang hos kiropraktoren ble jeg både svimmel og kvalm etter behandlingen :D

 

Ellers så føler jeg at jeg fortsatt har fin kontroll på både matinntak og trim, selv om det ikke blir så mye trim som i november. Til det er desembermåneden litt for travel.

 

I morgen regner jeg med vi skal innover å levere julegaver til svigerfamilien min, men vi har ikke pratet med de for å høre om det passer ennå. Håper det, for da kan vi ta den siste helga før jul hjemme. For nå på søndag skal vi i burdafsfeiring til en jeg er grandtante? til. (Heter det grandtante? Jeg er iallfall tante til pappaen hans). Så da får vi levert julegavene der inne. Jeg er nesten i mål med julegavene også. Har igjen to, utenom datteren og mannen min.

 

Håper alle som er innom får en fantastisk flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har gått ned så mye, må si du er flink! Ja, dette må jo inspirere til å holde kursen i jula, men jeg synes jo du fortjener å unne deg litt godt også! Bare planlegg dette og ikke la det skli ut, bestem deg for en av den og en av den og vær fornøyd med det. Det er ikke bra å holde seg borte fra alt tror jeg - du må unne deg noe!

a020.gif

Ergerlig med ryggen, håper det går bedre med deg snart!

 

Tenk at du har minsket en meter - det er mye det! Her er det bare å stå på skal jeg holde følge!

 

Ha en riktig fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott vekttap også denne uken og nå har du passert 20 tallet i kg, kjempe bra du er rå flink, dette står det respekt av. Hurra :D:)

 

Håper det vill gå bedre med ryggen din nå da du har fått løst det litt opp hos kiropraktoeren.

 

Vill ønske deg en flott fredag og en fin helg, kos deg og nyt førjulstiden.

 

Selv har jeg vært i Molde i dag, dro avgårde tidlig slik at jeg ungikk det verste julestresset.

 

Vi skrives

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er!!

så kjempekjekt å passere 20 kg i minus, det er en stor bragd. og skikkelig flott julegave til deg selv.!! :)

vi skal gå inn i det nye året flottere og friskere og freshere enn på lenge og 2008 skal bli et flott år, med mye energi og livsglede!

håper du har det bare bra. står du på slik videre så når du jo målet ditt fortere enn du aner, du er flink, så keep up the good work. og nyt førjulstiden med venner og familie.

jeg pakket opp litt julepynt her en dag (vi har ikke så mye enda, vi er unge og nyetablerte hehe..) men litt julestemning kom likevel...og i neste uke etter siste eksamen skal jeg på moa å shoppe litt juletrepynt og litt duker, pluss at jeg har fått tillatelse av sambo til å kjøpe meg juleantrekk..hehe..fordi jeg har vært så flink!

 

ønsker deg en megaflott helg! kose deg, klem fra May :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har lest litt på tråden din og fant ut at du har 4måneders jubileum siden du begynte på kurs. Det er jo helt fantastisk det du har oppnådd. Jeg er også ferdig med et Grete Roede kurs og endte til slutt med 9,2 kilo. Det er jeg fornøyd med. Har meldt meg på et nytt kurs rett etter nyttår for da klarer jeg å holde fokus gjennom jula og fordi jeg klarer ikke på egenhånd. Har du gått flere kurs eller har du holdtpå på egenhånd, men uansett gratulerer med kjemperesultat og lykke til videre med resten av kiloene.

 

klem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har gått ned så mye' date=' må si du er flink! Ja, dette må jo inspirere til å holde kursen i jula, men jeg synes jo du fortjener å unne deg litt godt også! Bare planlegg dette og ikke la det skli ut, bestem deg for en av den og en av den og vær fornøyd med det. Det er ikke bra å holde seg borte fra alt tror jeg - du må unne deg noe!

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/a020.gif[/img]

Ergerlig med ryggen, håper det går bedre med deg snart!

 

Tenk at du har minsket en meter - det er mye det! Her er det bare å stå på skal jeg holde følge!

 

Ha en riktig fin helg!

 

Genialt

 

Klart jeg skal unne meg noe godt i jula :D Må jo det. Målet blir nok ikke å gå opp alt for mye i jula, for da kan det bli vanskelig å komme på rett spor igjen. Men jeg gleder meg til jula, siden jeg da skal unne meg litt ekstra. På jobben skal vi visst ha kake både på tirsdag og onsdag, men det er ikke noe problem for min del, siden jeg ikke er begeistret for kaker. Tirsdagen er det avdelingsmøte med kaker til, og hun som er tillitsvalgt synes jeg kun spørr om jeg kunne få en salat i stedet. Kanskje jeg gjør det. For vurdere det frem til mandag, for da må jeg gi beskjed.

 

Jeg sliter fortsatt med ryggen, men håper den blir bedre med en behandling eller to til :)

 

Ja, en meter er mye. Ikke minst på en liten dame som meg. Sist jeg målte høyden min var på ungdomsskolen og da var jeg 156 cm, men jeg har nok krympet der også (det legger jeg til alderen), for nå målte jeg høyden min, og den er 154 cm :S

 

Håper du får en flott helg

 

P.S. Visst jeg ikke rekker å svare dere alle nå, er det fordi vi skal på farten med julegaver.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott vekttap også denne uken og nå har du passert 20 tallet i kg' date=' kjempe bra du er rå flink, dette står det respekt av. Hurra :):)

 

Håper det vill gå bedre med ryggen din nå da du har fått løst det litt opp hos kiropraktoeren.

 

Vill ønske deg en flott fredag og en fin helg, kos deg og nyt førjulstiden.

 

Selv har jeg vært i Molde i dag, dro avgårde tidlig slik at jeg ungikk det verste julestresset.

 

Vi skrives

 

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Jeg rødmer nesten av så mye skryt.

 

Mannen min påstår at vi skal innom Moa i dag på vei til svigers, men det kvier jeg meg for. det kommer til å være grumsomt mye folk der :D

 

Men jeg er spent på å møte sviger familien min, det er kun svigermor og en svigerinne som har sett meg siden jeg la om livsstilen, så jeg lurer på om de andre legger merke til det. Det er sjalden jeg ser dem.

 

Håper du får en flott helg Evelyn

 

P:S. Mayca og kikk, jeg skal prøve å svare dere senere i dag, for nå må jeg løpe visst jeg skal rekke ferjen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv

Hei biggirl,

 

Gratulerer med super nedgang. Du har jo gått ned utrolig mye. Det legger nok alle merke til. 20kg er mye og 101 cm er noe man legger merke til :D Blir overrasket hvis de ikke ser det.

 

Jeg begynner selv kurs på mandag. Gleder meg masse, er utrolig klar for en ny livsstil nå. Min forlovede må bare henge på, sånn at vi er ikke samme sinnstilstand... Da blir det sikkert lettere og han trenger å gå ned litt selv også. :)

 

Var kjempe koselig å få svar på threaden min.

 

Håper du har hatt en super helg.

 

Hilsen Angelgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er!!

så kjempekjekt å passere 20 kg i minus' date=' det er en stor bragd. og skikkelig flott julegave til deg selv.!! :)

vi skal gå inn i det nye året flottere og friskere og freshere enn på lenge og 2008 skal bli et flott år, med mye energi og livsglede!

håper du har det bare bra. står du på slik videre så når du jo målet ditt fortere enn du aner, du er flink, så keep up the good work. og nyt førjulstiden med venner og familie.

jeg pakket opp litt julepynt her en dag (vi har ikke så mye enda, vi er unge og nyetablerte hehe..) men litt julestemning kom likevel...og i neste uke etter siste eksamen skal jeg på moa å shoppe litt juletrepynt og litt duker, pluss at jeg har fått tillatelse av sambo til å kjøpe meg juleantrekk..hehe..fordi jeg har vært så flink!

 

ønsker deg en megaflott helg! kose deg, klem fra May :D[/quote']

 

Jo, 20 kilo er mye, jeg hadde ikke i mine villeste fantasier trodd at jeg skulle nå det før jul :)

 

Det utroliger er at jeg har hatt min friskeste høst på mange år, og det er jeg sikker på at jeg kan takke livsstilendringen for. Og jeg skal nok fortsette, for det er utrolig mye inspirasjon og hente her. Hadde det ikke vært for desse sidene så hadde jeg sikkert vært så fornøyd med det jeg har klart så langt, at jeg hadde tatt en direkte pause i julen. Og med den pausen så regner jeg med at jeg hadde falt rett ut på det gamle livet mitt. Men nå skal det ikke bli slik Jeg skal kose meg i jula, men jeg skal gjøre det med måte.

 

Jeg er heller ikke ferdig å pynte til jul, egentlig ikke på langt nær. Men for satse på å få tatt litt hver dag fremover.

 

det blir sikkert herlig med ett nytt juleantrekk, og selvfølhgelig har du fortjent det. Du har jo stått på som bare det.

 

Nå må jeg hoppe i badekaret med datteren min, men jeg kommer plutselig tilbake for å svare dere andre, hehe

 

Håper du også får en fantastisk helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har lest litt på tråden din og fant ut at du har 4måneders jubileum siden du begynte på kurs. Det er jo helt fantastisk det du har oppnådd. Jeg er også ferdig med et Grete Roede kurs og endte til slutt med 9' date='2 kilo. Det er jeg fornøyd med. Har meldt meg på et nytt kurs rett etter nyttår for da klarer jeg å holde fokus gjennom jula og fordi jeg klarer ikke på egenhånd. Har du gått flere kurs eller har du holdtpå på egenhånd, men uansett gratulerer med kjemperesultat og lykke til videre med resten av kiloene.

 

klem fra kikk[/quote']

 

Ja, det stemmer det, jeg har fire måneders jubileum i dag. Men jeg har ikke gått kurs ennå. Tenkte jeg skulle gjøre det når jeg skal stabilisere meg, for det er jeg sikker på blir vanskelig "alene". Ja, for jeg har jo ikke gått ned i vekt alene heller, jeg har jo hatt alle her inne, og det gir meg en fantastisk inspirasjon. Ikke minst ved hjelp av de som har vært gjengangere her inne, som hyfsan, genialt, xxl, jubalong, rina, metchen, chicago og slankebloggerene eve og mayca. Og også de som har vært her sjeldnere. Det er helt fantastisk å ha de på samme lag som meg.

 

9,2 kilo på ett kurs er kjempebra. Og siden du føler at du ikke kan klare dette på egenhånd så er det lurt av deg å melde deg på ett nytt kurs. Jeg tror det er utrolig mye å lære der. kanskje det blir kurs på meg også før stabiliseringen, men foreløpig går det greitt.

 

når det gjelder svigerfamilien så traff jeg ikke så veldig mange av de, for det ble litt stress. Gubben skulle absolutt innom ett kjøpesenter og dere vet jo hvordan det er der i forjulstida :S de jeg traff bare såg på meg fra topp til tå, men nevnte ikke vektnedgangen med ett ord.

 

Til gjengjeld så har jeg fått utrolig mange flotte kommentarer fra arbeidskamerater, dartvenner rundt om i det ganske land og fra min egen familie. Og det setter jeg stor pris på :D

 

Håper du får en fortsatt flott helg

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei biggirl' date='

 

Gratulerer med super nedgang. Du har jo gått ned utrolig mye. Det legger nok alle merke til. 20kg er mye og 101 cm er noe man legger merke til :) Blir overrasket hvis de ikke ser det.

 

Jeg begynner selv kurs på mandag. Gleder meg masse, er utrolig klar for en ny livsstil nå. Min forlovede må bare henge på, sånn at vi er ikke samme sinnstilstand... Da blir det sikkert lettere og han trenger å gå ned litt selv også. :)

 

Var kjempe koselig å få svar på threaden min.

 

Håper du har hatt en super helg.

 

Hilsen Angelgirl[/quote']

 

Er enig med deg 20 kilo og over en meter er mye. Og jeg er stolt av at jeg har klart det, men jeg har fortsatt en del kilo og centimetere rundt magen som skal bort. Det går ikke an å gi seg ennå.

 

det er lurt at du får med din forlovede også. jeg merker at det er positivt at vi er to. Totalt har vi passert en nedgang på 35 kilo, så det neste målet vi skal nå sammen er 40 kilo :D

 

helgen har vært ok, så langt, men det er litt travelt å være så mye på farten. Bare håret mitt tøker nå, så skal jeg komme meg ut å trimme litt.

 

Håper du får en fortsatt flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig; stående applaus til deg:D angrer litt på at jeg ikke har tatt alle målene mine, selv om jeg ikke har gått inn en meter... enda...he he... har konsentrert meg om midje og rumpe.

 

klart folk ser at du har krympet, men det er ikke alltid de sier det.var i bursdag i dag og neida ikke en eneste kommentar til meg, men det går bra. noen ser ikke sånt og andre er redd for å fornærme... bryr meg ikke så veldig, siden det stort sett var brødrene mine som var der. fikk heldigvis ikke noen gode kaker så det var lett å holde seg på matten, spiste en liten skillingsbolle, og smakte på to kaker, men jammen ble det 150-180 kcal!!!

 

det er sikkert flott å være to om å slanke seg. min sambo synes det er positivt at jeg slanker meg, fordi han ser jo at jeg ikke trives når jeg er for tung. men jeg hadde aldri fått han med på å gå ned samtidig, han må komme på det selv og gjøre det på sin måte, stabukken:D kunne trengt å gå ned 10-12 kilo, men han ville nok ha lagt vekt på å trene, og det kan jo ikke jeg. nå synes jo jeg han spiser fryktelig mye, siden jeg spiser så lite, men han spiser nok sjeldnere enn meg.

 

jeg holder også på å legge en strategi for julen, vet jo sånn noenlunde hva vi får servert foreløpig, men jeg tenker at jeg må bare spise litt mindre. pinnekjøtt og klippfisk (og svineribbe) må til i julen, men det er jo bare tre middager. ellers satser jeg på fisk og fugl, de dagene jeg bestemmer selv. og dessertene; jeg må jo smake mammas riskrem, men de andre vet jeg ikke, håper på fruktsalat på julaften:)i fjor feiret vi jul hos svigers, og de har koldtbord, med masse deilig hjemmelaget pålegg. den ene dagen spiste jeg så mye at jeg tenkte "jeg skal aldri mer spise", men sånn blir det jo ikke i år... tror også vi kan bli dårlig om vi spiser for mye fet julemat, nå når vi har vært så sunne så lenge.

 

nei nå skal jeg gi meg, ble et langt innlegg dette

 

god førjulshelg til deg, superslankeren:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har vært litt fraværende noen dager, men det er hektisk nå i forjulstida.

 

Takk skal du ha jubalong. Må innrømme at jeg aldri trodde det skulle bli en meter når jeg starta. Men det viser at det kan være morro å ta med så mange mål.

 

jeg var også i bursdag på søndag, til en jeg er grandtante til (heter det grandtante?). Og der fikk jeg veldig mange positive kommentarer :D Jeg smakte ikke på kaker eller dessert, men spiste litt fra koldtbordet. Stort sett sunt, men det ble loff på meg denne gangen. Syns det ble for binlig å spørr etter annet brød. Dessuten tok jeg en skive morr, en skive spekekjøtt og en skive spekeskinke. Syntes at jeg fortjente en liten smak, hehe.

 

det er sant det enkelte mannfolk er og blir stabukker, min mann har komt til det stille nå, at han håper på å ikke gå opp, men han smakte ikke på kakene i selskapet han heller

 

Jeg for min del er nok mer glad i svinneribbe enn pinnekjøtt, og svin er jo magert, så jeg får prøve å ligge mest mulig unna fettet og svoren, men jeg skal ha ett par biter svor, det er tross alt ett år siden sist. Ellers vurderer vi å steke oss en kalkun, det er jo sunt, og dessuten godt som både middag og pålegg. Om jeg smaker på desserten får tiden vise. Jeg er jo glad i riskrem, men jeg vet ikke hva som blir servert.

 

Ellers har det godt kjempefint med både mat og trim denne uka, har endatil lett opp ergometersykkelen for å ha som reserve visst det blir for vått eller kaldt ute. Har sykla litt på den, men ikke så mye. Foretrekker turene med staver, iallfall foreløpig.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det onsdag og nok en veiedag.

 

Først vil jeg fortelle at jeg har slitt litt med en person på jobb en tid. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg lar meg irritere over ham, for jeg vet jo at jeg gjør det som er riktig for meg. Dette er en mann på nesten 130 kg som nå har gått noe ned i vekt, Han starta på 140 i juni. De 4 første månedene gikk han på tabletter som han hadde fått hos legen, det var ikke reductil, men noen andre. Det sto ett stykke om de i VG for noen måneder siden. Mange slet med litt fæle bivirkninger som blant annet gikk på psyken. Når han var ferdig med de, så begynte han å nærmest sulte seg. Og nå har hann funnet ut han skal prøve low-carbo diett. Problemet er at han kritiserer alt jeg spiser, han mener jeg skal spise mye mer fett og diverse ting som er usunt for min kropp. I tillegg mener han at det er greitt med alkohol for det er ikke karbohydrater i det. Når jeg prøver å si at jeg gjør det på min måte, med færre kcalorier og sunn mat og trim, så går han og hakker på meg. Og i tillegg så gidder han ikke å løfte på ræva for å trimme i det hele tatt. Sorry folkens, men jeg måtte bare få det ut.

 

Så over til noe mer positivt, veiingen :D

I dag når jeg gikk på vekten viste den 69,9 kg, noe som gir meg en nedgang på 1,7 kilo denne uken. Jeg syntes det er flott, og innser at jeg må være ett merkelig fenomen. Nå har jeg holdt på i 18 uker og jeg har gått ned 22,6 kilo. Hver en eneste uke har jeg gått ned. Jeg er selvfølgelig kjempeglad for dette, men lurer på om det ikke snart stopper opp. Jeg spiser det jeg skal nesten hver dag og jeg trimmer en del fortsatt. Hva kommer til å skje i julen, når jeg har tenkt å spise ekstra (planlagt julaften og nyttårsaften)? Kommer jeg til å fyke oppover i vekt og få meg en knekk? Jeg vet faktisk ikke.

 

Nå har jeg egentlig ikke hatt så mye tanker rundt å gå nedover i vekt i julen. I utgangspunktet ville jo jeg være under 75, ved første veiing i januar, det har jeg revidert og bestemte meg for 72,5. men nå vet jeg ikke hva jeg skal håpe på lenger. Jeg skal iallfall være under 72,5 3. januar og så håper jeg at jeg kan være nærmest mulig 69- tallet 10. januar. Jeg skal selvfølgelig gjøre mitt beste for å holde meg under 70, men vet ikke hva jeg skal tro, med en nedgang på 3,2 kilo de siste to ukene.

 

Men jeg skal iallfall gjøre mitt beste de to neste ukene så får vi se hvor det ender

 

Håper alle sammen får en fortsatt fin uke :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...