Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl
du må jo gå på hold vekten du' date=' ellers kommer du vel til å fortsette nedover!!! helt utrolig!!! hvordan skal du ellers klare å vite hvor mye du skal spise for å liksom få nok mat???

 

synd med den legen som ikke tok vektreduksjonsplanene dine på alvor. det hadde jo vært kjekt om hun hadde sett hvor utrolig flink du har vært:)

 

jeg slanket meg for fire år siden og gikk da kun til oppfølging hos fastlegen min. han var veldig flink og støttende.

 

god bedring til jenta di:)

 

nattaklem jubalong[/quote']

 

I dag er jenta mi i barnehagen igjen, og jeg på jobb. Merker det er litt godt å komme i rute igjen :D

 

Mye av poenget med hold vekten er vel å øke gradvis kcaloriene i løpet av perioden. Og jeg vet allerede nå hva jeg faktisk ønsker å øke med først. Det å kunne kjøpe seg litt lunsj i kantina her, foreksempel. De har mye fristende mat i kantinen, som er ganske sunn, men som vil overstige mitt kcaloribudsjett i dag. Dessuten synes jeg ris og pasta porsjonene er litt små. Så i starten skal det iallfall gå greitt å øke.

 

Jeg er enig med deg, jeg vart både lei og skuffa over det. hun kunne i det minste ha skrevet om det i journalen min, for da hadde det vært enklere for andre leger å fulgt meg opp. Men hun hadde vel ikke tro på meg da, siden jeg absolutt ønsket å prøve på egen hånd først. Og det tok jo lang tid før jeg tok kontakt med legekontoret, men det var jo fordi det fungerte så bra.

 

Men nå er det nok med eder og galle over fastlegen min. Nå skal jeg kose meg med den nye vekten og fortsette med mitt nye liv videre fremover.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Så flink du er... jeg bøyer meg i støvet for deg. Du er en stor inspirasjon for meg - dette skal jeg klare også. Jeg forstår at du nærmest er sjokkert, men du er jo så strukturert og flink at jeg må gi meg ende over!

 

Dette har du fortjent - og at ikke legen din følger bedre opp er en skam. Hun skulle vært imponert over deg - og støttet og oppmuntret deg - å jeg blir så forb....! At ikke legen vet bedre og har mer interesse for jobben sin! Det var det!

 

Lykke til videre - ikke gå fra oss!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så flink du er... jeg bøyer meg i støvet for deg. Du er en stor inspirasjon for meg - dette skal jeg klare også. Jeg forstår at du nærmest er sjokkert' date=' men du er jo så strukturert og flink at jeg må gi meg ende over!

 

Dette har du fortjent - og at ikke legen din følger bedre opp er en skam. Hun skulle vært imponert over deg - og støttet og oppmuntret deg - å jeg blir så forb....! At ikke legen vet bedre og har mer interesse for jobben sin! Det var det!

 

Lykke til videre - ikke gå fra oss!

 

Genialt[/quote']

 

Klartr du klarer det du også, det skal du ikke tvile på engang.

 

Det har blitt spydd noe eder og galle over den legen min. Men jeg skjønner jo at det ikke blir noe bedre av den grunn. Nå er jeg jo egentlig glad for at jeg ikke visste det på forhånd, for da er det ikke sikkert jeg hadde orket å starte på dette prosjektet. Så jeg er jo glad for at hun var der for meg før jeg startet da.

 

Gå? Hvor skal jeg gå da? Jeg er jo avhengig av dere her inne :D Jeg skal ikke gå noen steder foreløpig iallfall, da må jeg på avvenningskur først, en lang en :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel "hold vekta" du omtaler som den store kampen som skal begynne når du

har nådd målet ditt. Jeg skjønner hva du mener. Fokus på mat og kosthold blir ikke

så intenst da, og det er lett å falle tilbake til gamle vaner.

Det er sikkert lurt å være forberedt på at det kan bli vanskelig? Det finnes jo statistikk på hvor mange som får tilbakefall; og vi vet at det er mange - har gått i den fella selv, de fleste av oss.

 

Det er sikkert lurt å prøve et "hold vekt"-kurs; da får du informsjon og kan legge opp en føre-var strategi og du blir "bevoktet" en periode til du føler deg trygg. Kanskje er det nå den virkelige livsstilsendringen skal innarbeides; det er jo nå du skal begynne å leve normalt igjen!

 

Jeg har stor tro på at du skal greie dette, biggirl, og hvis du merker den minste vektoppgang, er det jo bare å hente fram menyen fra denne tiden! Noen dager med den, og vips, er alt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - fantastisk er vel det eneste ordet som er dekkende tror jeg :D DU er jo bare helt rå!

 

Jeg har litt samme erfaring med legen som det du har forresten. Når jeg tok opp vektreduksjon så var det ikke mye interesse og spore, og når jeg sa hvor mye jeg hadde tenkt til å gå ned, så mente hun at det kom til å bli veldig vanskelig.

Snakk om motivator... :)

 

Du får ha en strålende ny uke!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det er vel "hold vekta" du omtaler som den store kampen som skal begynne når du

har nådd målet ditt. Jeg skjønner hva du mener. Fokus på mat og kosthold blir ikke

så intenst da' date=' og det er lett å falle tilbake til gamle vaner.

Det er sikkert lurt å være forberedt på at det kan bli vanskelig? Det finnes jo statistikk på hvor mange som får tilbakefall; og vi vet at det er mange - har gått i den fella selv, de fleste av oss.

 

Det er sikkert lurt å prøve et "hold vekt"-kurs; da får du informsjon og kan legge opp en føre-var strategi og du blir "bevoktet" en periode til du føler deg trygg. Kanskje er det nå den virkelige livsstilsendringen skal innarbeides; det er jo nå du skal begynne å leve normalt igjen!

 

Jeg har stor tro på at du skal greie dette, biggirl, og hvis du merker den minste vektoppgang, er det jo bare å hente fram menyen fra denne tiden! Noen dager med den, og vips, er alt i orden![/quote']

 

Du har nok rett i det, det er det som blir den store kampen for min del. Jeg har jo også gått ned i vekt før, som så mange andre her inne. En gang gikk jeg på pulver i 9! mnd, med kun ett vanlig måltid i uke. Så da var det jo ikke rart at kroppen min fikk sjokk, når jeg begynte å spise normalt. kiloene kom mye fortere tilbake enn de hadde forsvunnet. Og forbrenningen min var vel lik 0. Hadde jeg bare kunnet si noe til de forbanna idiotene som mente at det skulle ha noe for seg!!

 

Og så har jeg pøvd denne metoden før, og da har jeg tatt pauser og/eller blitt ferdi slanket så da var det bare å begynne å spise som jeg hadde gjort tidligere trodde jeg. Hvor dum går det an å bli?

 

Så jeg ønsker å gå hold vekten kurs ja. Dette trenger jeg nok hjelp til, for det er helt nytt for meg. Og jeg er innstillt på å vise hele verden at dette er noe jeg SKAL klare. Og ikke minst NÅR jeg klarer dette, vil det gi enda mer motivasjon til dere her inne, det er jeg overbevist om.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja - fantastisk er vel det eneste ordet som er dekkende tror jeg :D DU er jo bare helt rå!

 

Jeg har litt samme erfaring med legen som det du har forresten. Når jeg tok opp vektreduksjon så var det ikke mye interesse og spore' date=' og når jeg sa hvor mye jeg hadde tenkt til å gå ned, så mente hun at det kom til å bli veldig vanskelig.

Snakk om motivator... :)

 

Du får ha en strålende ny uke!

 

Klem Vilde[/quote']

 

For trivelig tilbakemelding.

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine over den legen din. Men jeg har mest lysst til å le, for du har jo tilbakevist påstandene hennes en gang for alle. Du skulle tatt med deg det antall margarinpakker som du har gått ned å slengt på pulten hennes, og sagt dette er borte nå, og takk for hjelpa! Så kanskje pipen hadde fått en annen lyd :)

 

Håper du også får en fortsatt fin uke og en flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke annet ord på dette en fantastis, guri malla så herlig det må være for deg å få slik en belønning for den innsatsen du gjør, kjempe bra :D

 

Ha ei kjempe fin uke videre og ei fin helg vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja da var helgen over. Opsuumerin når det gjelder mat, så ble det mye sunn og godt mat og vannet gikk ned på høykant :)

 

Men det ble ikke noe trim på meg lørdag og søndag, men det visste jeg om på forhånd, siden det har vært KM i dart. Men klarte å ta hjem begge KM-titlene denne gangen også, både i lag og singel :)

 

Ellers er jeg nok ekstra spent på vekten denne uken, siden jeg gikk ned så mye sist uke, og i tillegg fikk jeg mensen i dag, men skulle den vise noe + så får jeg bare ta med det også.

 

Håper alle sammen får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott innsats under km dart :):)

 

Håper du har det bare bra, her går det strålende akkurat nå er kjempe fornøyd med forrige ukes resulater, så nå føler jeg at jeg har virkelig fått opp dampen her.

 

Ha en flott tirdag og så skrives vi:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du er jo KJEMPEFLINK!!!!!!!

Jeg må jaggu si du motiverer, i alle fall meg!

 

Jeg håper jeg kan låne din motivasjonsplan :)

Den ga meg ett ekstra spark bak!

 

Jeg er ei jente på 27 år, og veier nå 91,4, da jeg startet kurset mitt. Jeg er 175 cm, og har ett mål om å nå 65-70 kg til jul.

 

Må igjen bare si du er kjempedyktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Gratulerer med flott innsats under km dart :):)

 

Håper du har det bare bra' date=' her går det strålende akkurat nå er kjempe fornøyd med forrige ukes resulater, så nå føler jeg at jeg har virkelig fått opp dampen her.

 

Ha en flott tirdag og så skrives vi:)

 

Klem[/quote']

 

Har akkurat vært innom bloggen din og lest og skrevet :)

 

Ja, jeg har det bare bra, men har slitt med intense menssmerter denne gangen, og i tillegg føler jeg meg oppblåst. Så har en bange anelse når det gjelder vekten i morgen, men shit au. Lover å ta det med bra humør.

 

Ha en flott dag vider du også *smilefjes*

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei

 

Du er jo KJEMPEFLINK!!!!!!!

Jeg må jaggu si du motiverer' date=' i alle fall meg!

 

Jeg håper jeg kan låne din motivasjonsplan :)

Den ga meg ett ekstra spark bak!

 

Jeg er ei jente på 27 år, og veier nå 91,4, da jeg startet kurset mitt. Jeg er 175 cm, og har ett mål om å nå 65-70 kg til jul.

 

Må igjen bare si du er kjempedyktig![/quote']

 

Og takk for fin tilbake melding. Det er kjempekoselig med ett nytt ansikt her inne.

 

Her kan du forsyne deg av det du måtte ønske. Alt jeg skriver på denne og andre tråder skriver jeg for å dele med andre. Du sier jeg motiverer deg, men du motiverer meg også med å komme innom her å skrive noen ord til meg :)

 

Hardu nettopp startet på kurs, eller har du holdt på en stund? Hvordan går det med deg? Når har du veiedag?

 

Jeg er sikker på at du når målet ditt, det som trengs er motivasjon og viljestyrke. Stå på videre og kom gjerne innom flere ganger.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, hyggelig med tilbakemelding! :)

Klart vi når våre mål!!!

 

Jeg har gått på kurs før, og gått ned 10 kg. Men nå bor jeg besten på nordpolen, så her finnes det ikke kurs og møter man går på, kun nettet.

Så av erfaring vet jeg at dette fungerer!!!

 

Jeg er vel kanskje litt slik at jeg "gir" meg når jeg nesten har nådd målet, og så "koser" jeg meg litt ekstra, og så tenker jeg, pytt, dette går jeg raskt ned igjen...

Så denne gangen skal jeg fullføre helt til målet, og jeg har GOD tid!!

 

Jeg har veiedag på mandager :)

Skal rapportere deg til mandag :)

 

Ha en fin uke videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da er det onsdag igjen og nok en veiedag. Det ble litt sen rapport her, men slik kommer det til å bli annenhver onsdag, siden datteren min har begynt på kor igjen. Jeg rekker rett og slett ikke å veie meg før etter at hun er ferdig der. Så er det middag, hotel cæsar og farmen i rask rekkefølge :)

 

Men så tilbake til veiing og måling. Som jeg sa sist skulle vi (jeg og mannen min) ta målene annenhver uke, og med det skulle vi egentlig ta det denne uken, men når koret startet i dag, så blir det annenhver fra neste onsdag. Så kun midjemål i dag igjen :)

 

Som jeg forventet gikk jeg litt opp denne uken. Det ble heldigvis ikke mer enn 300 gram, jeg fryktet en god del mer både pga den store vektnedgangen forrige uke, at jeg fikk mensen på mandag og at jeg ikke rakk å trimme lørdag og søndag. Men jeg er fornøyd jeg :) Det er tross alt første gangen siden 15. august at pilen på vekta har pekt feil vei. Og jeg vet jo at jeg har vært mye heldigere enn andre så langt. Så i dag visste vekten 62,9 og dvs at jeg har 5 kilo igjen til jeg er i mål. Men jeg var heldig med midjemålet der jeg gikk inn en cm, og det hadde jeg ikke trodd siden jeg føler meg oppblåst.

 

Så da er det bare å stå på videre fremover. Jeg er fortsatt like motivert og er klar for å fortsette videre :)

 

Håper alle sammen får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Takk takk' date=' hyggelig med tilbakemelding! :)

Klart vi når våre mål!!!

 

Jeg har gått på kurs før, og gått ned 10 kg. Men nå bor jeg besten på nordpolen, så her finnes det ikke kurs og møter man går på, kun nettet.

Så av erfaring vet jeg at dette fungerer!!!

 

Jeg er vel kanskje litt slik at jeg "gir" meg når jeg nesten har nådd målet, og så "koser" jeg meg litt ekstra, og så tenker jeg, pytt, dette går jeg raskt ned igjen...

Så denne gangen skal jeg fullføre helt til målet, og jeg har GOD tid!!

 

Jeg har veiedag på mandager :)

Skal rapportere deg til mandag :)

 

Ha en fin uke videre!!![/quote']

 

Som du ser så pekte pilen på vekta mi feil vei denne uken, men jeg er fonøyd siden jeg trodde det skulle se værre ut.

 

Hehe, jeg lurer på hvor nesten nordpolen er?

 

Jeg er helt enig med deg, dette er noe som fungerer. Jeg har også "gitt" meg når jeg har nærmet meg målet tidligere. Eller jeg har tatt meg en liten pause der jeg har spist det jeg har hatt lysst på. Dette vet jeg ikke fungerer, så nå skal ja stå på helt ut og deretter stabilisere meg. Jeg har aldri gått noe kurs, så jeg har ikke helt hatt anelse om hvordan jeg skulle stabilisere meg tidligere. Men å spise alt jeg har hatt lysst på, helst så kjapt som mulig fungerte iallfall ikke :)

 

Kommer til å sette pris på om du kommer innom og forteller hvordan det går med deg *smilefjes*

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... det var nesten så du ble litt menneskelig med en oppgang på 300 g! Ja, for det du har fått til dette halve året er på en måte utenom alt jeg kan forestille meg at et menneske kan greie - og tåle! Men du har gjennomført et slankeløp som står til toppkarakter! Er det flere enn mannen din som ikke kjenner deg igjen?

Og hvordan takler du dette med klær - ja, for du må nesten ha nye klær hele tiden, eller du må sy inn på harde livet?

 

Hilsen en fortsatt meget imponert resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
du har jo sikkert egentlig gått ned. tror nok den hersens mensen veier mer enn 300 gram...

 

klem jubalong

 

Ja, vi får håpe du har rett. Time will show next week:D

 

Håper du får en bra uke jubalong, har akkurat vært innom tråden din og lest.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
.... det var nesten så du ble litt menneskelig med en oppgang på 300 g! Ja' date=' for det du har fått til dette halve året er på en måte utenom alt jeg kan forestille meg at et menneske kan greie - og tåle! Men du har gjennomført et slankeløp som står til toppkarakter! Er det flere enn mannen din som ikke kjenner deg igjen?

Og hvordan takler du dette med klær - ja, for du må nesten ha nye klær hele tiden, eller du må sy inn på harde livet?

 

Hilsen en fortsatt meget imponert resolutt[/quote']

 

ja, jeg velger å si takk for det er ett innlegg jeg koste meg skikkelig over. Og ja, jeg er nok menneskelig, selv om jeg har både vært heldig og jobbet hardt så langt :)

 

Jeg får veldig mange kommentarer på at jeg har forandret meg veldig, ikke minst siden begynnelsen av desember. Jeg tror de siste 10 kiloene jeg har tatt av, viser veldig godt, det er iallgall inntrykket jeg får blant venner og kjente.

 

Hva med klær? Det er faktisk ett godt spørsmål. I begynnelsen så gikk jeg i mine altfor store bukser med belte på. Så fikk jeg arvet noen bukser av søsteren min, også handlet jeg en bukse som var altfor liten til meg i desember. I tillegg kjøpte jeg ett par bukser på salg i januar. Buksene jeg fikk av min søster er blitt for store, deeg kjøpte på salg i januar er nesten i største laget nå. Men den siste som jg kjøpte for liten i starten på desember sitter som støpt nå. Og er favorittbuksen for tiden. Jeg fikk også noen gensere med min søster og de passer fortsatt (de er iallfall ikke altfor store). Også kjøpte jeg meg en genser på salg, størrelse medium :) og den synes jeg faktisk passer bra. Ser jo litt bul da, men det synes jeg ikke gjør noe. Ellers mangler jeg t-skjorter og topper nå, må vel på leting snart.

 

Regner med at det var godt å få av gipsen? Har desverre ikke rukket innom tråden din denne uken, har ikke tilgang på data fra jobb nå desverre. Det er ikke noe å gjøre på plassen min (saga), så nå bygger jeg rør for harde livet. Skal se om jeg rekker innom i morgen, for nå må jeg finne køya.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar du igjen neste uke, det er nå en gang slik med oss kvinner at en gang i månden så går vi litt opp, men da som sagt av natulige årsaker. Så som du sier selv dette var du forberedt på.

 

Håper ellers du har det bare bra, i dag er det torsdag og i kveld skal jeg på trening igjen, kroppstyrke står på programmet, så får jeg se om det blir noe mere.

 

Ha en fin dag, ska straks dra på jobb:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke går kurs....for da ville vi sett bilde av deg som årets slanker!!! Men du er skikkelig flink, så 300 gram går du fort ned igjen om du bare begynner som du pleier....!!! Skulle likt å sett før og etter bilder av deg, ja!!!

 

Ha en fin uke!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Dette tar du igjen neste uke' date=' det er nå en gang slik med oss kvinner at en gang i månden så går vi litt opp, men da som sagt av natulige årsaker. Så som du sier selv dette var du forberedt på.

 

Håper ellers du har det bare bra, i dag er det torsdag og i kveld skal jeg på trening igjen, kroppstyrke står på programmet, så får jeg se om det blir noe mere.

 

Ha en fin dag, ska straks dra på jobb:)

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Ja vi får håpe det er borte til neste uke. Men jeg er fornøyd er fornøyd med resultatet uansett, hadde nok fryktet at det skulle være verre.

 

Har hatt en fin dag i dag, der alt har gått etter planen. Men jeg er faktisk ganske trett allerede. Håper jeg får sovet meg litt frempå en av dagene i helgen, tror det trengs.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Synd du ikke går kurs....for da ville vi sett bilde av deg som årets slanker!!! Men du er skikkelig flink' date=' så 300 gram går du fort ned igjen om du bare begynner som du pleier....!!! Skulle likt å sett før og etter bilder av deg, ja!!!

 

Ha en fin uke!!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Hehe, jeg har faktisk ikke ett skikkelig før bilde av meg. Skydde vel alt som heter kamera tenker jeg :) Men kanskje jeg skal høre litt rundt. Fått tatt ett nytt bilde å finne meg en eller annen side å legge det ut på med link her inne. Hadde egentlig vært morsomt å sett det selv.

 

Men årets slanker hadde jeg nok ikke blitt uansett :) Da hadde jeg iallfall måtte startet i januar og ikke i august, hehe.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...