Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Så koselig at du stakk innom tråden min her. Må innrømme at det ikke er ofte jeg er innom de Sunnmørstrådene lenger. Det er ikke mye aktivitet der :)

 

Så flott at du er så nær målet ditt nå, 300 gram er jo ingenting i forhold til hva vi har slitt med tidligere:D

 

Jeg nærmer også målet, men kommer tilbake med det etter veiingen i dag, når jeg har fått sett hvordan påsken har gått. Det blir litt sen veiing, fordi jeg skal følge datteren min på kor, så jeg regner med at jeg ikke rekker å skrive noe før farmen er ferdig i dag.

 

Lykke til med de siste hektoene og ikke minst med å holde vekten

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

Takk for hilsen blomsterjenta. Det er en utrolig følelse å være så nær målet :)

 

Ja da var det nok en veiing. Påska er unnagjort og jeg føler jeg kom kjempebra ut av den. Har spist litt flere "go" middager enn ellers, og vi koste oss med superchips en dag. Jeg har hatt litt mer trim enn vanlig for å kompensere. Men siden jeg nå er ferdig med mensen, så kom det nok litt bonus fra forrige uke også.

I dag målte jeg kun midjemål, siden det blir så liten tid de dagene datteren min er på kor, men jeg hadde gått inn 1,5 cm der og det er jeg kjempefornøgd med. Treningen med Anette Stai (dvd) har nok hjulpet meg her.

 

Er også kjempefornøgd med vekta som viste 60 kilo blank i dag :) Ned ett helt kilo og kun 2,1 kilo igjen til målet. har hatt ett bittelite håp om å kunne nå målet mitt innen bursdagen min i siste halvdel av mai, og det kan jo hende det er mulig nå. Ikke så mange hekto i snitt som skal til pr uke, siden det fortsatt er 8 uker igjen :)

 

Åhhh tenk om jeg kan få se 5-tallet først neste uke, det hadde vært noe det. Det gir meg iallfall masse motivasjon til å stå på denne uken. Her blir det ingen slinger i valsen, hehe

 

Håper det er andre som har positiv veiing neste gang. Ha en flott og sunn uke alle sammen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

grattis igjen, du er fortsatt rå på dette her. tror ikke du skulle ha noe problem med å nå målet innen bursdagen din. men klarer du å stoppe da?

 

nå skal mannen ha pcen så jeg må stikke:) ønsker deg fortsatt fin uke på vei inn i 50 tallet

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

....sier nå bare jeg.... igjen! :-)

 

Du klarer uten tvil de siste 2,1!!! kiloene før bursdagen din!

(og når du er ferdig, sender du over stål&jernviljen din til meg? :) )

 

Tvi tvi

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg sier bare : Hurra for deg:):):)

 

Dette er nå helt utrolig og kjempe kjekt.

 

Ha ei fortsatt fin uke.

 

Klem

 

Ja, det er morro når en nærmer seg målet. Motivasjonen er fortsatt på topp, og jeg er virkelig klar får å fortsette :)

 

Håper du også får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
grattis igjen' date=' du er fortsatt rå på dette her. tror ikke du skulle ha noe problem med å nå målet innen bursdagen din. men klarer du å stoppe da?

 

nå skal mannen ha pcen så jeg må stikke:) ønsker deg fortsatt fin uke på vei inn i 50 tallet

 

klem jubalong[/quote']

 

Hehe, klarer jeg å stoppe? Jeg tror da det :) Som jeg har sagt tidligere så blir jeg ikke lei meg om jeg skulle gå ned eller opp ett par kilo når jeg skal stabilisere meg. Jeg har en avtale med kurslederen i Ørsta om å ringe henne to uker etter påske. Om hun da skulle starte ett hold vekten kurs i løpet av ett par måneder der, så kommer jeg til å melde meg på hos henne, da dette vil bli den enkleste løsningen for meg. Visst ikke skal jeg kontakte en kursleder i Langevåg, som har hold vekten kurs nå, for å melde meg på der. Om jeg skulle nå målet mitt noe før jeg kommer meg på kurs, så kommer jeg til å holde stilen frem til den dagen jeg starter. For jeg tørr ikke å prøve å starte stabiliseringen selv.

 

Håper du også får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
....sier nå bare jeg.... igjen! :-)

 

Du klarer uten tvil de siste 2' date='1!!! kiloene før bursdagen din!

(og når du er ferdig, sender du over stål&jernviljen din til meg? :) )

 

Tvi tvi

.[/quote']

 

Ja, jeg håper jeg klarer det før bursdagen min. Det hadde vært en kjempeflott gave til meg selv :)

 

Jeg tror nok jeg trenger en del stål og jernvilje igjen til stabiliseringen, men jeg deler gjerne på den. For motivasjonen er fortsatt på topp, hehe.

 

Ha en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så flink du har vært!!! Gratulerer med 60 blank!!

Tror ikke at du vil ha problemer med å nå målet ditt innen bursdagen nei!

 

Ha en flott dag!!

 

Ja, jeg håper det. men det kan jo fortsatt stoppe oppEgentlig så syns jeg det er litt merkelig at jeg ikke har stoppet opp så langt, hører jo at "alle" får en eller flere stopp på veien, men så har da ikke skjedd med meg, Jeg får håpe jeg får den store stoppen (både op og ned) når jeg skal stabilisere meg :)

 

Ha en flott og sunn dag videre du også

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I dag leste jeg en artikkel på forsiden her. Det var en artikkel/intervju med årets fylkesslanker i Troms, Gry Berg.

 

Jeg har kopiert litt av den inn her:

 

"Planlegg uken

- Det handler om å lære å gjøre fler riktige valg. Hvis jeg skal si ett ord som har vært viktig for meg for å lykkes, så mer det PLANLEGGING. Planlegging, planlegging, planlegging! Helt fra starten har det vært viktig - og jeg planlegger fortsatt.

 

Jeg en notisbok, her lager jeg en ukeplan hver søndag. Jeg skriver for hver dag hva jeg har planlagt til middag, og planlagt trim, men også andre ting som skjer den dagen, om barna har aktiviteter, bursdagsselskaper og lignende. Dette tror jeg er veldig lurt og noe jeg absolutt anbefaler til andre også å gjøre, råder Gry.

 

- Det er dessuten for sent å finne ut hva du skal ha til middag når du kommer kjempesulten hjem fra jobb. Da klarer ikke hjernen, i alle fall ikke min hjerne, å tenke særlig kreativt. Mangler du i tillegg de riktige ingrediensene for å lage en god og sunn middag, er det veldig lett å falle for den såkalte Â’lettvint-løsningenÂ’- som ofte er usunne."

 

Her tror jeg det er mange som har mye å lære, også jeg. Jeg har benyttet meg av dette når det gjelder trim og også delvis middager, de planlegger jeg noen dager fremover, men enkelte dager, som i dag foreks. vet jeg ikke hva vi skal ha ennå.

 

Jeg anbefaler alle å lese denne artikkelen :)

 

Ha en fortsatt fin dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er i mål. Kjenner du at dette har blitt din nye livsstil eller jobber du fremdeles hardt for å motstå fristelser?

Jeg kan av og til få en slags "sorg-følelse", aldri mer....? Minner litt om da jeg slutta å røyke for en god del år siden. Da måtte jeg begrave en (dårlig) venn. Jeg savner heldigvis ALDRI denne vennen lenger, så jeg håper at godterier og fete kaker kan gå i den samme grava.

 

Aldri mer skal jo forhåpentligvis bli til "litt" en gang, foreløpig vil jeg ikke utsette meg selv for det. Jeg er nok litt som en alkoholiker, det kan fort ende i en kjempesprekk. Og så lever jeg godt uten.

 

Ha en fortsatt fin dag, og lykke til med de siste små skritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo vere TYNN du nå, når du er nede på 60!?! Du har vert så utrolig flink! Har du noen nøkkeltips for suksess?:) Eg har bare gått ned 3,9 kg på 3 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tenk at du snart er i mål. Kjenner du at dette har blitt din nye livsstil eller jobber du fremdeles hardt for å motstå fristelser?

Jeg kan av og til få en slags "sorg-følelse"' date=' aldri mer....? Minner litt om da jeg slutta å røyke for en god del år siden. Da måtte jeg begrave en (dårlig) venn. Jeg savner heldigvis ALDRI denne vennen lenger, så jeg håper at godterier og fete kaker kan gå i den samme grava.

 

Aldri mer skal jo forhåpentligvis bli til "litt" en gang, foreløpig vil jeg ikke utsette meg selv for det. Jeg er nok litt som en alkoholiker, det kan fort ende i en kjempesprekk. Og så lever jeg godt uten.

 

Ha en fortsatt fin dag, og lykke til med de siste små skritt....[/quote']

 

Hva kjenner jeg? Jeg kjenner at jeg er klar for at dette er min nye livsstil, men det er enkelte ting jeg kjemper i mot ennå. Jeg er blant annet fryktelig glad i potetgull, og det kommer jeg nok alltid til å være. I løpet av denne tiden har jeg kjøpt inn til meg selv og mannen min tre ganger. Og så har jeg spist litt når det har komt på bordet foran meg. Og jeg kommer nok til å fortsette å spise det, men det er stor forskjell på å spise det evt en gang i uken eller annen hver uke, enn å spise det mange dager i uken. I tillegg så savner jeg enkelte tin som vi har brukt å ha til middag, som vi nå mer eller mindre har kuttet helt ut. Men kanskje jeg kan spise det underveis i stabiliseringen, eller etter at jeg er ferdig stabilisert? Jeg vet ikke. men dette er vel svar jeg kan få hos en kursleder håper jeg. jeg skal jo spise flere kcalorier etter hvert, og skal vel ligge på ca meny 3 når jeg er ferdig og da blir 600 kcal til middag i stedet for 400, og da har jeg litt å gå på der.

 

For min del ser det egentlig ut som litt er nok for meg, det har iallfall vært det så langt i prosessen;)

 

Håper du også får en fortsatt fin dag :)

 

Klem fra biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Du må jo vere TYNN du nå' date=' når du er nede på 60!?! Du har vert så utrolig flink! Har du noen nøkkeltips for suksess?:) Eg har bare gått ned 3,9 kg på 3 mnd...[/quote']

 

Nøkkeltips for suksess? Tja, les artikkelen på forsiden om årets fylkesslanker i Troms. Der tror jeg er ett fantastisk tips. Ellers så har jeg vært kjempesta og har ett vinnerinnstinkt uten like;)

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med 60 blank! Du har virkelig vært flink, eller som jeg har forstått er du veldig stabil og konsekvent! Det virker ihvertfall. Dette har du fortjent.

 

Jeg leste også den artikkelen og tenkte at så enkelt og så vanskelig er det faktisk. Planlegging.

 

Jeg noterer også litt i en dagbok hvor jeg planlegger noen uker framover, men mest jobb og fridager etc. og andre ting som skjer. Pleier å skrive inn dagens middag også, men som regel etterat den er spist. Har en løs plan for ukas middager, men det går mest på fiske og kjøttmiddager, og middager fra frysern ettersom hvilke skift jeg jobber.

 

Det er kanskje ikke så dumt å gå mer i detalj på dette?

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her for å ønske deg en flott fredag og God helg:)

 

dagene og tiden bare flyr avgårde, i helga skal vi stille klokka og vi begynner på sommertiden, håper snart snøen forsvinner og at vi for skikkelig vår her, selv om vi har hatt et kjempe fint vær den siste uka, så er det nå snø da.

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Gratulerer med 60 blank! Du har virkelig vært flink' date=' eller som jeg har forstått er du veldig stabil og konsekvent! Det virker ihvertfall. Dette har du fortjent.

 

Jeg leste også den artikkelen og tenkte at så enkelt og så vanskelig er det faktisk. Planlegging.

 

Jeg noterer også litt i en dagbok hvor jeg planlegger noen uker framover, men mest jobb og fridager etc. og andre ting som skjer. Pleier å skrive inn dagens middag også, men som regel etterat den er spist. Har en løs plan for ukas middager, men det går mest på fiske og kjøttmiddager, og middager fra frysern ettersom hvilke skift jeg jobber.

 

Det er kanskje ikke så dumt å gå mer i detalj på dette?

 

Ha en fin dag!

 

Genialt[/quote']

 

Jeg tror det er veldig lurt å planlegge slik som Gry Berg har gjort, er sikker på at det er lettere å lykkes da. Jeg tror nok at en del av grunnen til at jeg selv har lykkes såpass bra, har mye med planlegging og det at jeg er konsekvent å gjøre.

 

I går hadde min mann bursdag og vi hadde samtidig bryllupsdag, og det var grunnen til at jeg ikke hadde satt meg opp noen plan for middagen i går. Vurderte lenge om vi skulle markere det i går eller om vi skulle vente til helgen. Men pga ulykken som har rammet Ålesund, så ble min mann utkalt til å være nattevakt der (han er med i sivilforsvaret). Og da bestemte vi oss for å dra ut å spise middag, så det ble Kinamat på oss i går. Og helt ærlig så synes jeg det var oss vel unt, selv om det ble noen kcalorier for mye. Han er vel akkurat ferdig med vakten sin nå, og skal på igjen i morgen tidlig. Vi vet jo ikke hvor lenge det vil fortsette å brenne i denne propan tanken, og han må vel fortsette å gå vaktskift til eksplosjonsfaren er over, og folk kan flytte tilbake til hjemmene sine.

 

'Så får vi heller ta en markering hjemme når denne perioden er over.

 

Håper du og alle andre får en flott og sunn dag, og ikke minst helg :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nå sitter jeg her og er sur, småsint og lei.

 

I lunsjpausen i dag fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg en liten baguett med egg og laks. Jeg gjør det av og til selv om jeg har med meg knekkebrød (forandring fryder), bestemmer meg tidlig på dag. Jeg begynte å spise på den, og etter tre-fire biter kom jeg inn på dressing, hvem i h****** har dressing på egg og laks, da selvfølgelig gjemt underst. Hva dressingen ville gjort med kcaloriregnskapet mitt, bryr jeg meg egentlig ikke om. Men for meg får dette faktisk store ringvirkninger for hele dagen. Jeg tåler ikke dressing, bli skikkelig kvalm av det :( Jeg måtte faktisk forlate kantinen, for jeg klarte ikke å se de andre spise en gang. Det veltet seg i magen min. Jeg håper virkelig det går over utover dagen, noe jeg frykter det ikke gjør, med tanke på tidligere erfaringer. Så i dag har jeg fått i meg 4-500 kcalorier, og det er jo alt for lite. Håper bare inderlig at det er mulig for meg å få i meg mer siden...

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det ble sånn noenlunde utover dagen, men jeg hadde ikke sjangs å få i meg nok kcalorier den dagen :(

 

Men dagen etterpå var jeg helt fin igjen.

Utenom den dagen har uken gått fint, fått i meg det jeg skulle ha, og i tillegg fått trimmet bra. I går ble det en litt vanskelig dag med tanke på å trene, siden gubben var på oppdrag i Ålesund med siuvilforsvaret igjen. Han dro hjemmefra 15.30 og kom hjem igjen klokken 05.15 :D Men jeg valgte å trene til dvden og i tillegg tok jeg geriljacardio på ergometer sykkelen. Så jeg klarte 1,4 poeng da også, kansje ikke så mye, men uansett er det bedre enn ingenting.

 

I ettermiddag skal jeg på vekten igjen og er jo som vanig spent. Har jeg kommet meg enda nærmere målet og stabilisering? Jeg håper det, selv om det er litt skummelt å være så nær også:)

 

Håper du og alle abdre får en flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min, setter stor pris på at du orker å engasjere deg i hvordan det går med meg :(

 

I kveld har jeg treningsfri, og jenta mi har ikke noe fritidsaktivitet i kveld, så da slipper jeg å kjøre noen steder og får være hjemme en hel kveld og kanskje sett litt på tv, det skal bli godt. Merker jo det at jeg får vært lite hjemme nå når jeg trener så mye som jeg gjør, går veldig mye tid til å være borte om kvelden på trening, de tilbudene jeg er med på begynner nå ofte i rundt halv sju og utover så da sier det nå seg selv at det ikke blir så mange timene igjen her hjemme. Huarbeid og andre ting blir nedpriorietert men noe må man nå ofre. Nå er nå jeg så heldig at jeg har ei jente som ikke er avhengig av å ha mor hjemme hele tiden lengre, har nok ikke gått hadde jeg hatt små barn.

 

Så flott at du fikk trent litt selv om din mann måte ut på oppdarag, har vell kanskje vært litt ekstra på han no, med tanke på det som har skjedd inne i byen?

 

Ønsker deg lykke til med vekten denne uken, skal bli spennede å se hvordan det går med deg, jeg følger med deg og er innom her og leser nesten hver dag selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg.

 

Ha en fortsatt flott onsdag og så skrives vi

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg lykke til med veiingen, håper det går din vei! Ser innom her siden i dag, eller i morgen!

 

Er du så nær målet, at du har bare noen få kilo igjen eller?

 

 

Ha en fortsatt fin dag, klem fra niara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min' date=' setter stor pris på at du orker å engasjere deg i hvordan det går med meg :)

 

I kveld har jeg treningsfri, og jenta mi har ikke noe fritidsaktivitet i kveld, så da slipper jeg å kjøre noen steder og får være hjemme en hel kveld og kanskje sett litt på tv, det skal bli godt. Merker jo det at jeg får vært lite hjemme nå når jeg trener så mye som jeg gjør, går veldig mye tid til å være borte om kvelden på trening, de tilbudene jeg er med på begynner nå ofte i rundt halv sju og utover så da sier det nå seg selv at det ikke blir så mange timene igjen her hjemme. Huarbeid og andre ting blir nedpriorietert men noe må man nå ofre. Nå er nå jeg så heldig at jeg har ei jente som ikke er avhengig av å ha mor hjemme hele tiden lengre, har nok ikke gått hadde jeg hatt små barn.

 

Så flott at du fikk trent litt selv om din mann måte ut på oppdarag, har vell kanskje vært litt ekstra på han no, med tanke på det som har skjedd inne i byen?

 

Ønsker deg lykke til med vekten denne uken, skal bli spennede å se hvordan det går med deg, jeg følger med deg og er innom her og leser nesten hver dag selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg.

 

Ha en fortsatt flott onsdag og så skrives vi

 

Klem[/quote']

 

Takk for hilsen her på tråden min, nok en gang :) Jeg setter stor pris på deg og bloggen din. Og klart jeg bryr meg og har lysst å engasjere meg. Jeg var litt redd for at du skulle føle at jeg tråkket over streken, for du har jo så mye mer erfaring enn meg. Men heldigvis tok du det for det det var :)

 

ja, det har blitt litt mye på mannen min i det siste, han holder jo også på å gå ned i vekt, og ville egentlig prøve å komme seg ned bittelitt til så han skulle ha ett par kilo å gå på i stabiliseringsperioden. Men denne uken har det skjært seg litt for ham. Alt ble så vanskelig når han må gå vakter i byen og samtidig har full jobb utenom. Så han har egentlig prøvd å spise hver 3. til 4. time mens han har vært våken. Så jeg tror ikke vi kommer til å registrere noen vekt på ham i dag. Bare sjekke å se hvordan det går., siden det har blitt altfor mange kcalorier.

 

Nå er jeg skikkelig spent, for det er ikke så lenge til jeg skal tråkke på vekten, hehe

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...