Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl
Ville bare ønske deg lykke til med veiingen' date=' håper det går din vei! Ser innom her siden i dag, eller i morgen!

 

Er du så nær målet, at du har bare noen få kilo igjen eller?

 

 

Ha en fortsatt fin dag, klem fra niara[/quote']

 

Og takk for at du ønsker meg lykke til. Er spent nå :)

 

Kommer tilbake i veieinnlegget mitt med hvor mye jeg har igjen;)

 

Ha en fortsatt flott uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

Jippi i dag såg jeg 5-tallet først. Og ikke bare det, jeg er normal i følge BMI en, som nå er 24,79!

 

Jeg hadde jo håpt på at jeg skulle se 5-tallet først i dag. og jeg hadde nok troa på det også, siden jeg både har spist sunt og trimmet bra. Den DVD en, min er kjempebra! Jeg er faktisk sliten etter å ha tatt den, ja hver eneste gang, iallfall ennå :)

 

Men må innrømme at jeg fikk sjokk når jeg gikk på vekta, hadde ikke trodd at jeg skulle gå ned så mye. Vekta i dag viste 58,8 kilo, noe som gir meg 1,2 kilo ned og en rest til jeg er ferdig på 0,9 kilo. Oi, det er faktisk ganske lite det :)

 

Jeg gikk også inn 1 cm i midjen og totalt på alle måla 3,5 cm.

 

Skjønner at det begynner å haste med den telefonen til Ørsta, men har egentlig lovt å vente til neste uke. Men mandag er jo neste uke, ikke sant. Så mandags formiddag, skal jeg ta den telefonen. Og visst jeg da ikke får ett positivt svar derifra, får jeg ringe til Langevåg etter det.

 

Følger jeg denne menstruasjonssyklusen som jeg har vært i en stund nå, så får jeg mensen nete onsdag, og med en så stor nedgang denne uken, er det nok en viss fare for at pila på vekta peker feil vei, men det gjør ingenting. For som sagt tidligere så grugleder jeg meg til å starte med stabilisering. Det blir nok veldig gøy, men samtidig fryktelig spennende, siden dette er noe jeg aldri før har gjort.

 

Håper andre her er like heldige denne uken.

 

Ha en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott.....du er bare helt utrolig flink. Det må føles bra å ha gått ned så mange kg og attpå til ha en normal vekt. Må bare spørre deg hvordan det føles:-)?

 

Hvilken trening har du bedrevet og hvor mye?

Hvor mange kcal har du ligget på pr dag?

 

Lykke til med stabiliseringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

og roper hurra.... :-) Du verden så flink du er :)

 

(kjenner motivasjonen blir sterkere og sterkere hver gang jeg er her inne og leser..... er godt i gang igjen jeg også nå, heldigvis......) Tenkte jeg skulle lage min egen tråd, må bare ta alle vitale mål først slik at alt er på plass! Føler da at jeg må være flink....

 

Stå på videre, jenta med BMI på 24,79 - og 0,9 kg igjen til målet - wow :-)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg er så imponert over det du har fått til. Tenk at du endelig har nådd normal bmi, jeg er misunnelig men jeg skal også komme dit det lover jeg. Endelig har jeg fått tilbake motivasjonen til å trene igjen og jeg håper det vil gi resultater. Første uke på kurs to er igang og alt går bra med mat og trening. I likehet med deg skal jeg melde meg på hold vekten kurs når jeg når målet mitt, men siden jeg ikke er like flink som deg vil det nok ta noen måneder ennå. For tiden er jeg fornøyd dersom det går nedover og satser på å nå målet om normal bmi i løpet av høsten, helst før bursdagen min. Da har jeg holdt på et år så jeg har et lite håp om å klare det til den datoen.

 

Husk at nå starter den viktigste jobben, å holde vekta. Du kan ikke gå tilbake til gamle synder vet du for da er all jobbinga forgjeves. Men jeg vet at du vil klare dette også.

Mange klemmer fra Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Du er bare helt utrolig' date=' nå ser du virkelig enden på dette, kjempe flott og Gratulerer :):)

 

Ha ei fortsatt flott uke

 

Klem[/quote']

 

ja, det er ingen tvil lenger om at jeg ser enden. Som ser ut til å komme myyyye før jeg trodde.

 

Ønsker deg også en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
så flott.....du er bare helt utrolig flink. Det må føles bra å ha gått ned så mange kg og attpå til ha en normal vekt. Må bare spørre deg hvordan det føles:-)?

 

Hvilken trening har du bedrevet og hvor mye?

Hvor mange kcal har du ligget på pr dag?

 

Lykke til med stabiliseringen!

 

 

Det føles egentlig helt uvirkelig. Jeg trodde jeg måtte under 58, for å ha normal BMI, men da hadde jeg nok ikke regnet skikkelig, for jeg regnet maaange ganger i går, og kom frem til det samme hver gang :)

 

Jeg svarer deg på tråden din, angående kcalorier ig trening :)

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
og roper hurra.... :-) Du verden så flink du er :)

 

(kjenner motivasjonen blir sterkere og sterkere hver gang jeg er her inne og leser..... er godt i gang igjen jeg også nå' date=' heldigvis......) Tenkte jeg skulle lage min egen tråd, må bare ta alle vitale mål først slik at alt er på plass! Føler da at jeg må være flink....

 

Stå på videre, jenta med BMI på 24,79 - og 0,9 kg igjen til målet - wow :-)

.[/quote']

 

Jeg synes det er kjempeflott visst du finner motivasjon av å lese tråden min, ingenting gleder meg mer.

 

Kjempeflott visst du lager en egen tråd, for på den måten blir det eneklere for meg å stikke innom å svare deg. Syns det er litt "trasig" å bare svare deg inne på min egen tråd.

 

Stå på videre du også, jeg gleder meg til du får egen tråd :)

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg er så imponert over det du har fått til. Tenk at du endelig har nådd normal bmi' date=' jeg er misunnelig men jeg skal også komme dit det lover jeg. Endelig har jeg fått tilbake motivasjonen til å trene igjen og jeg håper det vil gi resultater. Første uke på kurs to er igang og alt går bra med mat og trening. I likehet med deg skal jeg melde meg på hold vekten kurs når jeg når målet mitt, men siden jeg ikke er like flink som deg vil det nok ta noen måneder ennå. For tiden er jeg fornøyd dersom det går nedover og satser på å nå målet om normal bmi i løpet av høsten, helst før bursdagen min. Da har jeg holdt på et år så jeg har et lite håp om å klare det til den datoen.

 

Husk at nå starter den viktigste jobben, å holde vekta. Du kan ikke gå tilbake til gamle synder vet du for da er all jobbinga forgjeves. Men jeg vet at du vil klare dette også.

Mange klemmer fra Metchen[/quote']

 

Ja, det er kjempeherlig å ha nådd normal BMI, hadde egentlig ikke trodd jeg skulle komme dit igjen noen gang. Og jeg er overbevist om at du kommer til å nå dit du også :)

 

Er det mørketiden som har gjort at du har slitt med motivasjonen til å trene? Men det er kjempebra at den har komt tilbake. Nå går vi mot lysere tider, og det blir bare varmere i været utover (håper jeg).

 

Å ja, du skal vite at jeg har tenkt på at den kommer den dagen der jeg skal gå over på å holde vekten. Og jeg vet at det er der den viktigeste og vanskeligeste jobben starter. Jeg har jo slanket meg før, men da var aldri tanken på å stabilisere seg der. Da var det direkte tilbake til gamle synder, siden jeg var "ferdig" :) Men det skjer ikke denne gangen, nå har jeg lært og vet en del om hva som skal til, resten håper jeg å lære på kurs.

 

er skikkelig spent på hva jeg kommer til å lære der.

 

Håper du får ett kjempebra kurs og en fortsatt flott og sunn uke.

 

Stor klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Tenk å kunne logge normal BMI. Langt fram for meg - men du viser jo at det går an. Jeg vil også klare det - og første steg på veien er å kunne endre BMI fra fedme til overvekt:)

 

Du - den DVD'en du bruker - kan jeg spørre hvilken det er?

Jeg kjøpte en DVD gjennom GR butikken - Yoga med ball. Men skulle gjerne hatt en til.

 

Lykke til med stabilisering da - det kommer helt sikkert til å gå bra.

Og kanskje neste år er jeg der du er nå:)

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tenk å kunne logge normal BMI. Langt fram for meg - men du viser jo at det går an. Jeg vil også klare det - og første steg på veien er å kunne endre BMI fra fedme til overvekt:)

 

Du - den DVD'en du bruker - kan jeg spørre hvilken det er?

Jeg kjøpte en DVD gjennom GR butikken - Yoga med ball. Men skulle gjerne hatt en til.

 

Lykke til med stabilisering da - det kommer helt sikkert til å gå bra.

Og kanskje neste år er jeg der du er nå:)

 

Klem fra Pandora

 

Ja, må si det var noe spesielt å oppdage at BMIen var normal. Tenk da, jeg har gått fra fedme klasse to til normal BMI, det er helt utrolig.

DVDen heter kom i form med Anette Stai, og hennes personlige btrener er også med. Jeg kjøpte den på bokhandelen, på tilbud;) Men den kan også kjøpes på nettet. Denne funker iallfall bra på meg, men jeg har ingen andre å sammenligne med da :)

 

Jaaaa, jeg håper virkelig det går bra med stabiliseringen. Jeg går en spennende tid i møte.

 

Har faktisk kontaktet kurslederen i Ørsta (hun sa jeg gjerne måtte ringe på dagtid), men hun hadde ingen flere som er interessert. Så da skal jeg kontakte hun i Langevågen når jeg kommer hjem.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg virkelig gratulere deg, tenk så flink du har vært! Og det er, som og noen sa her, en stor inspirasjon for oss som ikke er nådd helt målet enda!

 

 

Selv har jeg et godt stykke igjen, men vær sikker på at jeg skal klare det!

 

Gleder meg med deg, og ønsker deg ei riktig God helg. Lykke til videre.

 

 

Stor klem fra niara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

men nå endelig er du ikke overvektig mer:) fantastisk følelse. jeg har 6-7 kilo igjen dit, men skal litt lenger ned, tenkte jeg

 

må være fantastisk å se femtallet først. vet ikke om jeg kommer så langt. det er vanskelig å forestille seg når man begynte på 90 kilo... men jeg kan veie mellom 52 og 65 kilo et sted, så jeg blir ikke for tynn om jeg kommer ned på 50 tallet et sted...

 

håper du snart er klar for stabilisering, men bytter du forum da? blir litt rart her uten turboslankereren vår:( men jeg unner deg det så vel, altså:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Nå må jeg virkelig gratulere deg' date=' tenk så flink du har vært! Og det er, som og noen sa her, en stor inspirasjon for oss som ikke er nådd helt målet enda!

 

 

Selv har jeg et godt stykke igjen, men vær sikker på at jeg skal klare det!

 

Gleder meg med deg, og ønsker deg ei riktig God helg. Lykke til videre.

 

 

Stor klem fra niara :)[/quote']

 

Det er en glede for meg å kunne være til inspirasjon for andre. Og samtidig får det meg også til å tenke over hva jeg putter i munnen.

 

Klart du skal klare det, det er jo bare å stå på videre det vet du :)

 

Håper du får ei fantastisk flott og sunn uke og ikke minst helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
men nå endelig er du ikke overvektig mer:) fantastisk følelse. jeg har 6-7 kilo igjen dit' date=' men skal litt lenger ned, tenkte jeg

 

må være fantastisk å se femtallet først. vet ikke om jeg kommer så langt. det er vanskelig å forestille seg når man begynte på 90 kilo... men jeg kan veie mellom 52 og 65 kilo et sted, så jeg blir ikke for tynn om jeg kommer ned på 50 tallet et sted...

 

håper du snart er klar for stabilisering, men bytter du forum da? blir litt rart her uten turboslankereren vår:( men jeg unner deg det så vel, altså:)

 

klem jubalong[/quote']

 

Ja det er en fantastisk følelse, men samtidig har det egentlig ikke gått opp for meg at jeg er normalvektig. For å være det må jeg holde meg under 59 og kan sikkert ende nede på 40-tallet, men det kommer IKKE på tale. Jeg er da en voksen dame og ikke ett beinrangel :)

 

Når det gjelder stabilisering og forum skal jeg komme tilbake til det i neste innlegg :)

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I dag har jeg meldt meg på hold vekten kurs. Skal starte 16. april og er jeg ikke helt i mål, så får jeg hjelp til resten :) alternativet var en måned senere og siden jeg ikke har gått kurs tidligere, så skal jeg egentlig ha ett par møter ekstra, før jeg starter på det reelle hold vekten kurset.

 

Er kjempespent på hvordan dette blir :)

 

Jeg tror nok at jeg kommer til å starte en tråd på hold vekten forumet. Men jeg kommer til å beholde tråden min her, og tror nok at jeg kommer til å skrive mest på den. Det er jo her hos dere jeg føler meg hjemme. Så jeg tar meg en "leilighet" ved siden av "huset" tror jeg :)

 

Ønsker dere alle en fin natt :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Jeg er her nesten daglig og leser på tråden din - og har hentet mye inspirasjon. Nå måtte jeg bare legge igjen en gratulasjon også! Du har gjort noe helt fantastisk, og det har nok en stor betydning for din livskvalitet. Ønsker deg lykke til med prosjekt "hold vekten".

 

Jeg selv har noen få uker igjen av kurs 2 på GR, og har selv gått fra en BMI på 27,7 til nå 23,1 (har ikke regnet på BMI før - men måtte sjekke etter å ha lest tråden din nå). Skal ned ca 5 kg til, håper å få vekk 2 kg før kursslutt nå, og så skal jeg også på "hold-vekten"-kurs - der jeg håper å kvitte meg med noen kilo til før jeg stabiliserer meg.

 

Tror du har vært viktig for veldig mange brukere av vektklubben, du inspirerer og motiverer med gode innlegg, konstruktive tilbakemeldinger og mye humor. Jeg vet for meg selv at jeg kommer til å følge dine tråder - både her og på hold vekten - videre fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke tenkt på det før, men du har nok et poeng i at noe av problemene kan skyldes mørketida. Jeg pleier å bli deprimert og trøtt i januar og februar. Sliter med søvnproblemer i mørketida. De har ikke vært så ille i år pga amming, men litt har det nok sittet i. Merker godt at nå som lyset og sola er tilbake så er jeg mye mer full av energi. Elsker den tiden som ligger foran meg med midnattsol. Det er ikke mange steder i verden det er bedre å være om våren og sommeren enn Finnmark. Sola gir så mye energi til en sliten vinterkropp og jeg vet at det er mye enklere å trene. Håper bare vi blir kvitt snøen og speilholka snart slik at jeg kan spasere igjen. Bekkenet gjør det vanskelig å gå når det er glatt.

 

Så snart våren kommer skal jeg begynne å jobbe i hagen, noe jeg gleder meg voldsomt til. Det ble dårlig med det forrige vår og sommer pga bekkenløsning og stor mage så i år skal jeg virkelig få gjort alt jeg ikke fikk gjort i fjor. I tillegg har jeg jo et bryllup å planlegge, så jeg regner med at kaloriene får ben å gå på de neste månedene

 

Gratulerer meg "hold vekten kurs". Det skal jeg også gå på når jeg kommer dit, for jeg vet fra tidligere erfaringer at dette er en stor utfordring for meg.

 

Nå om dagen har jeg fokus på antall cm. Kommer i dag inn i str 40 i bukser og skjørt, men trenger noen cm rundt lår og rumpe for at de skal sitte løst og ledig. Målet er jo å komme inn i str 38, men det tar vi til høsten. Puppene skal formes og løftes for å se pene ut i brudekjolen. De har heldigvis krympet mye etter at jeg sluttet å amme. Kommer nå inn i bh jeg brukte før jeg fikk mitt første barn. Fassongen er nok ikke den samme som før, men heldigvis finnes det mye fint i bher som former dem slik at de ser pene ut med klær på. Det er værre med magen. Det ender nok antagelig med operasjon når jeg har kommet dit jeg skal og holdt meg der et år. Det er litt frustrerende å komme inn i små bukser, men se at de ikke sitter pent over magen fordi magen henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg er her nesten daglig og leser på tråden din - og har hentet mye inspirasjon. Nå måtte jeg bare legge igjen en gratulasjon også! Du har gjort noe helt fantastisk' date=' og det har nok en stor betydning for din livskvalitet. Ønsker deg lykke til med prosjekt "hold vekten".

 

Jeg selv har noen få uker igjen av kurs 2 på GR, og har selv gått fra en BMI på 27,7 til nå 23,1 (har ikke regnet på BMI før - men måtte sjekke etter å ha lest tråden din nå). Skal ned ca 5 kg til, håper å få vekk 2 kg før kursslutt nå, og så skal jeg også på "hold-vekten"-kurs - der jeg håper å kvitte meg med noen kilo til før jeg stabiliserer meg.

 

Tror du har vært viktig for veldig mange brukere av vektklubben, du inspirerer og motiverer med gode innlegg, konstruktive tilbakemeldinger og mye humor. Jeg vet for meg selv at jeg kommer til å følge dine tråder - både her og på hold vekten - videre fremover også.[/quote']

 

Hehe, ja det har nok en stor betydning for min livskvalitet. Jeg skjønner jo at jeg er mye lavere enn deg, så min BMI har nok rast nedover i forhold til din (har vært innom å lest alle innlegga dine + noen til i tråden/gruppa deres). Jeg startet med en BMI på 39, så jeg er veldig glad for å ha komt innenfor normalen.

 

Jeg syns det er kjempeflott at du kan hente inspirasjon her hos meg. Og jeg har jo sett inne på gruppa deres at du er en stor moyivator du også. Du er der hele tiden med tilbakemeldinger, du trøster, kommer med positive innslag når noen sliter og gleder deg med de som går ned. Jeg er sikker på at mange ser på deg som sin motivator, ikke minst inne hos "dere".

 

Visst jeg har vært viktig for andre her inne så er det kjempepositivt for min egen del. Jeg kjenner faktisk på meg at jeg virkelig ønsker å hjelpe andre med dette her. Så jeg snakker veldig ofte positivt om vektklubben her, når den har hjulpet meg, kan den hjelpe andre også.

 

Tusen takk for positiv tilbakemelding fra deg :)

 

Håper du får en flott og sunn helg

 

Nå må jeg ha meg en runde rundt om i andres tråder. Jeg har nok mange innlegg å skrive i dag;)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I dag er jeg sliten og trett. Og siden jeg hoppet over trimmen i går (hadde litt mye annet å gjøre) så må jeg ta igjen den i dag. Men jeg regner med at det skal gå bra.

 

Ha en flott kveld alle sammen

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...