Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Nyaco, xxl og resolutt :)

 

Ja, jeg er i gang med full planlegging allerede, for meg har det vært viktig å planlegge når jeg har gått ned i vekt, og jeg tror det blir minst like viktig å planlegge fremover. Så jeg har satt meg opp en trimplan for følgende uke, så i dag skal jeg ha fri for trim. Maten er også stort sett planlagt, jeg har bestemt meg for at jeg putter på de fleste av de 100 kcaloriene på lunsjen, den følgende uken. Så i går bestillte jeg lunsj for en uke på kantinen her på jobb. det skal bli godt å kose seg med noe annet enn knekkebrød i lunsjpausen. Men jeg kommer ikke til å kjøpe meg svele ol som de andre gjerne koser seg med da. Det blir ett halvt rundstykke med krydderskinke, og ett halvt med laks og egg. God sunn mat, og det smuler på langt nær så mye som knekkebrødene :)

 

Jeg har også planlagt middagene i løpet av denne uken, forutenom søndagen. Men jeg skal nok finne noe godt og sunt til den dagen også ;)

 

Håper dere får en flott og sunn helg alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med nytt nick - og med en flott jobb for å komme dit!

 

Sikker på at du klarer å holde vekta ja - og lurt å hoppe på dette hold-vekta-kurset.

For det er jo på en måte nå som utfordringene kommer - nå når du skal spise "normalt" uten å gå opp. Men den utfordringa tar du på strak arm:D

 

Trivelig helg til deg fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, jeg er sikker på at dette kurset kan være Alfa og Omega for meg, og kansje mange andre også. Det skal bli veldig spennende å øke på med kcalorier etterhvert.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja da er jeg ferdig med de fire første dagene. Nesten alt har jeg gjort etter planen, forutenom at jeg kuttet ut geriljacardio på ergometer sykkelen i går for heller å gå en litt lenger tur i det nydelige været vi har på Sunnmøre akkurat nå. Men jeg endte opp med de planlagte trimpoengene, og det er det viktigeste ;)

 

Jeg har også øket med 100 kcalorier pr. dag, og ligger nå rett over 1400. Så får vi se hva vekten viser på onsdag, om jeg blir liggende på det samme en uke til, eller om jeg må øke mer. Syns det er veldig spennende for tiden :)

 

Håper dere alle sammen får en flott og sunn uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Du kommer helt sikkert til å klare dette med glans. Må jo være deilig bare å kunne legge inn noen ekstra kalorier istedet for å måtte fjerne noen.... :-)

Det er nok viktig å legge på "riktige kalorier" og ikke "tulle kalorier", men du er så målbevisst at det klarer du :-)

 

Nyt solen og det deilige været.... Jeg er solbrent i fjeset i dag, var på sykkelritt i går og solen stekte..... Herlig :-)

 

Kos deg, vi "snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Takk for hilsen snuskemor ;)

 

Ja, nå er jeg nesten litt flau. Ser at det er flere som har slitt med vektnedgangen i det siste. Men jeg som skulle stabilisere meg har altså gått ytterlig ned. Selv om jeg har økt med 100 kcal pr dag og trappet ned ca 2 trimpoeng, så har jeg gått ned 0,9 kilo. Kurslederen min sier at jeg sikkert har opparbeidet en stor forbrenning, og at det er det som er årsaken.

 

Så nå skal jeg øke med ytterlige 200 kcalorier pr dag og trappe ned to trimpoeng til. Og da har jeg komt meg ned der jeg ønsker angående trimpoeng.

 

Skulle gjerne ha byttet med noen av dere andre denne gangen

 

Ha en flott uke alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer nok å stabilisere til slutt - og ligge der du ønsker:)

Men jeg likte det med opparbeidelse av forbrenning - det er jo det jeg håper på også.

Tror jeg kanskje må øke trimmen en smule - ligger litt lavt der jeg.

Nå er det vår og flott - og da kan jeg ta sykkelen fatt. Det er jo bra å legge seg i trening dersom vi skal ta syklene med på tur:cool:

 

Ha en flott dag da - og lykke til med "økningen"

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Du klarer nok å stabilisere til slutt - og ligge der du ønsker:)

Men jeg likte det med opparbeidelse av forbrenning - det er jo det jeg håper på også.

Tror jeg kanskje må øke trimmen en smule - ligger litt lavt der jeg.

Nå er det vår og flott - og da kan jeg ta sykkelen fatt. Det er jo bra å legge seg i trening dersom vi skal ta syklene med på tur:cool:

 

Ha en flott dag da - og lykke til med "økningen"

 

Klem fra Pandora

 

Og takk for hilsen :)

 

Joda, jeg tror nok det kommer til å ordne seg etterhvert. Jeg synes egentlig at det er litt skummelt at jeg skal øke så mye allerede nå, men jeg har jo litt å gå på når det gjelder vekten også nå ;) Og siden jeg venter mensen neste uke, så får jeg vel ikke noe egentlig svar på denne økningen før om 2 uker.

 

Det er faktisk kjempeflott at vi kan opparbeide forbrenningen. Her i gården tror jeg nemmelig den var ganske så laber før jeg endret på både mat og bevegelse. Så jeg håper at du og alle andre også får opp den i en fei .

 

Håper du også får en flott og sunn dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

men det gjorde vel ikke noe? da har du jo noe å gå på. det er jo drømmen det; at vekttapet etterhvert skal gå av seg selv og at det blir en grei sak å holde vekten. men du er jo såvidt begynt, kan ikke trekke noe slutninger enda. men morsomt var det:D

 

jeg håper også at min forbrenning plutselig skal bli veldig høy og så raser resten av kiloene av:) har jo stått stille en stund nå og det er hyperfrustrerende. men nå kjenner jeg at jeg er klar for en ny runde. har egentlig stått på hele tiden, men vekten har ikke vært helt samarbeidsvillig allikevel. ja, ja... jeg gir meg ikke så lett. en venninne sa en dag til meg "det er godt at den staheten din kan brukes til noe fornuftig" he he:D hun syntes jo at jeg hadde vært veldig flink, da:)

 

ha en flott og sunn helg

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
men det gjorde vel ikke noe? da har du jo noe å gå på. det er jo drømmen det; at vekttapet etterhvert skal gå av seg selv og at det blir en grei sak å holde vekten. men du er jo såvidt begynt' date=' kan ikke trekke noe slutninger enda. men morsomt var det:D

 

jeg håper også at min forbrenning plutselig skal bli veldig høy og så raser resten av kiloene av. har jo stått stille en stund nå og det er hyperfrustrerende. men nå kjenner jeg at jeg er klar for en ny runde. har egentlig stått på hele tiden, men vekten har ikke vært helt samarbeidsvillig allikevel. ja, ja... jeg gir meg ikke så lett. en venninne sa en dag til meg "det er godt at den staheten din kan brukes til noe fornuftig" he he:D hun syntes jo at jeg hadde vært veldig flink, da.

 

ha en flott og sunn helg

 

jubalong[/quote']

 

Har ikke sett dette innlegget før nå jeg, for det viste ikke at det hadde komt nye innlegg :mad:

 

Joda, klart det er greitt å ha noe å gå på. Men jeg satte trivselvekten min på mitt opprinnelige mål på 60 kg, men begynner å trives bedre og bedre men slik jeg er nå :(

 

Denne uken gikk jeg opp 200 gram, som regnes som stabilt i følge kurslederen. Jeg fikk beskjed om å gjøre det samme denne uken som forrige, så kroppen får tid til å venne seg til de ekstra kcaloriene.. Jeg har jo økt med 300 kcalorier på 14 dager og gått ned ca 4 tp. Og det er jo ganske mye på kort tid.

 

Så da er det bare å stå på krava videre

 

Ha en fin langhelg alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

det virker ganske krevende å holde vekten også. man må fortsatt telle kalorier og trimpoeng og følge med på vekten. sikkert lurt å veie seg ukentlig. men det er vel det som har gått galt før; så snart man har vært i mål så er det tilbake til gamle vaner... men det går jo ikke an!!!

 

har du noe slankeerfaring fra før smallgirl? jeg gikk ned 24 kilo i 2003/2004, men alt kom på igjen i løpet av to år:( det skal ikke skje igjen, for da ryker vel føttene for godt. jeg skal også gå på hold vekten kurs, når jeg er i mål. og jeg må rett og slett holde vekten resten av livet

 

håper virkelig du klarer deg bra videre nå smallgirl! du har gjort en utrolig innsats og fortjener virkelig å høste belønningen av det:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
det virker ganske krevende å holde vekten også. man må fortsatt telle kalorier og trimpoeng og følge med på vekten. sikkert lurt å veie seg ukentlig. men det er vel det som har gått galt før; så snart man har vært i mål så er det tilbake til gamle vaner... men det går jo ikke an!!!

 

har du noe slankeerfaring fra før smallgirl? jeg gikk ned 24 kilo i 2003/2004' date=' men alt kom på igjen i løpet av to år:( det skal ikke skje igjen, for da ryker vel føttene for godt. jeg skal også gå på hold vekten kurs, når jeg er i mål. og jeg må rett og slett holde vekten resten av livet

 

håper virkelig du klarer deg bra videre nå smallgirl! du har gjort en utrolig innsats og fortjener virkelig å høste belønningen av det:)

 

klem jubalong[/quote']

 

Jeg er visst ikke så flink å oppdatere denne tråden min lenger :mad:

 

ja, det er ganske krevende dette her også.. Jeg teller og teller, men det kan hende det blir lettere å gi litt mer slipp når jeg har komt opp i det kcaloriantallet som jeg skal til slutt. jeg ønsker selv å være så nøye som mulig nå :( Det er iallfall der det har gått galt med meg tidligere, men endelig har jeg innsett at det ikke er mulig å falle tilbake til gamle vaner. Jeg har gått ned i vekt tidligere også, og da har jeg falt tilbake til gamle vaner nesten med en gang jeg har vært "ferdig".

 

Ja, jeg tror det er lurt å gå hold vekten kurs etterpå, det er det iallfall for meg, som ikke har gått kurs tidligere. Og jeg hadde aldri turt å øke kcaloriantallet i dette tempoet selv.

 

Dette er noe jeg VIL og SKAL klare denne gangen, og det er nok grunnen til at jeg er så nøye nå. Men jeg merker at jeg har en utfordring, og det er at jeg sliter med å få i meg nok kcalorier de dagene jeg ikke får skrevet inn her. Og det sitter nok igjen fra ned i vekt perioden. For håpe jeg klarer å gi mer slipp på det etterhvert.

 

Ellers er jeg nok spent på hva veiingen viser meg i dag, den spenningen går nok ikke over på lenge ennå, hehe

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Må bare spørre deg om noe, hvordan har din mann forholdt seg til denne livstilsendringen din? Jeg trodde min sambo var på min side, men de siste dagene har jeg en følelse av at han ikke bryr seg så mye. Kanskje det skyldes at han selv ikke har klart å følge det samme som jeg har gjort. Han gikk ned litt i begynnelsen, men det siste halvåret har han ikke gått ned noe. Han har ikke selvbeherskelse og spiser minst en porsjon for mye dersom jeg ikke lager akkurat med mat. Det er ikke alltid lett å beregne akkurat når man også har to barn og en svigermor som skal spise. Det er ikke alltid barna spiser så mye, og da spiser sambo deres porsjon også. Selv spiser jeg kun det jeg skal. Har også lyst på mer, men klarer å spise bare det jeg skal.

 

I går kveld sa han at maten ikke smaker sånn som den gjorde før. Jeg hisset meg selvfølgelig opp og spurte om han hadde spist "stygg" mat i disse månedene. Det var ikke det han mente, men den smaker annerledes. Klart den smaker annerledes når man ikke bruker et tonn med smør, og masse ferdige farseprodukter. Det ser ikke akkurat ut som om det smaker vondt når han forsyner seg. I tillegg skjønte han ikke poenget med å komme ned i normal bmi, da ville jeg jo bli en sylfide. Når jeg spurte om det var noe galt med det svarte han med at han ikke ville se ut dersom han kom ned i normal bmi. Tror problemene om dagen skyldes at han har litt dårlig samvittighet for at han ikke klarer å gå ned noe i vekt. Blir bare litt irritert, for det er selv om det kanskje har blitt litt mye fokus på mat de siste månedene, er dette noe som ikke skal bare vare til jeg har kommet dit jeg vil, men noe vi må fortsett med for å unngå å legge på seg igjen. Jeg trives med å være 20 kg lettere, nå kan jeg løpe og trene hardt uten å være helt utkjørt, til tross for at jeg fortsatt røyker.

 

Ble litt mye surmuling dette, men av og til er det godt å blåse ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke enkelt for noen av dere. Mannen din lyder som om han ikke trives med at han ikke har lykkes med å gå videre ned i vekt. Selvbenektelse med at han ikke ville være fin med normal BMI, stakkars han har det nok ikke enkelt, og det går utover deg. Jeg synes ofte menn har større konkuranse-innstinkt enn oss damer, og her slår du ham ned i støvlene (hurra for deg).

Uansett årak så er jo ikke dette noe kjekt og trivelig for noen av dere. Men jeg er sikker på at hvis noen spør mannen din så er han ganske stolt av at du har klart det.

Hmmmm.... mannfolk er noen rare saker......

Kanskje han skulle ønske han var like sprek som deg, og kanskje er han redd du skal bli så stilig og flott at du ikke lenger vil ha en tjukk mann som ikke klarer å slanke seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smallgirl

Jeg skjemmes over hvor lite jeg har oppdatert tråden min i det siste. Planen var jo å være aktiv her selv om jeg har begynt på HV kurs, men det har jeg altså ikke vært ;)

 

Det går bra med meg da. Jeg hadde gått ned 700 gram fra kursdag 1 til 2 noe som er helt greitt. Det såg en stund ut som jeg skulle gå ned mer, men jeg tok en total utskeiielse i pinsen og da ordnet jeg den biffen :D Jeg er ikke overbevist om at kurslederen min var helt fornøyd med det, men hun var fornøyd med at jeg ikke hadde gått ned mer.

 

Nå er planen at jeg skal ligge på 1900 kcalorier, men nå sliter jeg med å komme opp i nok :)

Men jeg har klart å komme meg over 1800 stort sett. Jeg synes at jeg har økt kcaloriene veldig fort i forhold til hva jeg har lest at andre har gjort, men jeg har visst veldig høy forbrenning fortsatt.

 

Håper alle sammen har det kjempebra, og at dere nærmer dere målet deres :D

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Godt å høre at du er i slaget, Smallgirl, og at du holder deg på veien! Hadde forresten ikke ventet noe annet heller, du har nok lagt om stilen for godt. Du har nok gjort de riktige valgene helt siden du begynte denne slankekuren, og nå er det selve livsstilsendringen som gjelder - DETTE SKAL VARE! Hold oss i alle fall litt orientert om dette "Hold vekten-kurset" - det er jo interessant for de fleste av oss - vi har jo også tenkt å komme dit!

 

Lykke til, smallgirl!

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

det må jo være drømmen for enhver slanker, at forbrenningen er så høy etterpå at man må spise "mye" mer:D

 

veide meg på kurset i dag og hadde bare gått ned 100g, men det er ok, for jeg vet jo hvorfor-he he:D

 

akkurat nå er jeg blitt skikkelig forkjølet og det frister ikke å gå ut på tur, selv om føttene kunne tillatt det i dag. skal på vanntrening i morgen, så da så...

 

ha en fin fin kveld. vi snakkes:)

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Joda, det er klart at det er herlig å ha så høy forbrenning. men kjenner at det er skummelt å spise så mye. Når jeg nå har gått ned så mange kilo ønsker jeg rett og slett at det ikke skal bli til at jeg spiser for mye mat. Nå må jo jeg putte innpå nøtter for at det skal bli nok kcalorier, og det føles litt feil når jeg har tellt kcalorier som bare det tidligere for å ikke spise for mue :) Men men jeg følger det som kurslederen min sier så godt jeg kan.

 

Jubalong: 100 gram er slett ikke værst er det vel? Etter hva jeg leste på tråden din så fryktet du vel noe værre?

 

Dere må veldig gjerne komme innom tråden min på Hold Vekten forumet, der har jeg skrevet om kcalorier om hva jeg har økt, nedtrapping av trim osv. Jeg har stort sett vært veldig nøyaktig, men som sagt blir det gjerne litt for lite når jeg ikke har tilgang til internett.

 

Ha en fantastisk flott uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å høre i fra deg. Veldig flott at det går bra. Jeg gleder meg UTROLIG MYE til jeg kommer dit. Og en stor glede å se at det faktisk går an å få det til. Jeg har nesten mistet troen på at det var mulig å gå ned + holde vekten. Og da skal du være mitt eksempel.

Jeg skal stikke innom HoldVekten, har faktisk ikke vært der og sett enda. Godt at jeg har ting til gode her inne:-)

 

Lykke til videre på ferden mot stabil vekt

Klem fra Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Smallgirl

med en oppdatering. Da er det vel 2 mnd siden jeg startet på hold vekten kurs. Og gårsdagens vekt viste 56,7 kilo, noe som er 1,6 kilo mindre enn det jeg vog på første kurskveld i midten av april. Egentlig viste den 56,2, men jeg vet fra tidligere at jeg veier 0,5 kilo mer på kurslederen sin vekt medklær, enn hjemme uten. Men jeg har gått ut fra kursleder vekten siden jeg begynte på kurs. Siden 4. juni har vekten beveget seg totalt opp 200 gram, så de siste ukene har jeg vært veldig stabil.

 

Håper alle dere her inne har det bare bra.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

for å ønske riktig god sommer med stabil vekt:)

 

Jammen har du fått det til, og vist at det går an. Dette vil jeg også oppleve - så da er det ikke annet å gjøre enn å brette opp ermene. Og satse på at jeg neste sommer iallefall er i nærheten:)

 

Klem fra Pandora - som ønsker lykke til vider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smallgirl

fra dere nikkoline, pandora og gladjegerigang :)

 

Kommer med ny liten oppdatering her. Jeg var på hjemmevekten igjen i går (siden kurset har ferie og det egentlig skulle vært min kurskveld) og den viste opp 100 gram siden forrige gang jeg skrev her inne. I denne perioden har jeg gjort ett forsøk på å ta ting på sparket og har ikke skrevet opp hva jeg har spist i "arbeidsboken" her inne. Jeg er strålende fornøyd med at vekten holder seg så stabil som den gjør :P

 

I morgen tar jeg ferie og regner med at jeg ikke får så mye tid til å være her inne i løpet av den første tiden iallfall.

 

Håper alle andre som har eller snart skal ha får en strålende men sunn ferie med tid til innlagt trim :D Og ikke minst så håper jeg at både jeg og dere får sett mye til solen.

 

Ha en flott ferie dere :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er så utrolig deilig å se at du klarer dette, Smallgirl. Alle prognoser peker MOT oss og da trenger jeg noen som viser at det er mulig å holde vekta. Jeg merker at jeg tenker stadig mer på dette etterhvert som jeg gradvis nærmer meg målet.

Så- min store motivator- FORSETT det gode arbeidet. Så kommer jeg etter,- forhåpentligvis i løpet av 2008.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...