Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Hei folkens,

 

Jeg har vært litt fraværende her i det siste men jeg er innom i blant og legger fra meg noen kloke ord. Kommer nok til å fortsette å gå i bølgedaler men men sånn er livet.

 

Denne uka har så langt vært ganske fin.

Mandag var siste kursdag og totalen kom på 6,2-7kg (alt etter om en teller fra første kurskveld eller når jeg startet å gå ned). Neste mandag starter nytt kurs, med 4 kvelder før jul og 4 kvelder etter jul, blir spennende å se hvor mye jeg klarer på det kurset :)

 

Tirsdag startet med en spinningtime, så jobb, middag og en ny spinningtime før resten av kvelden ble brukt hjemme til å slappe av.

 

Onsdag sov jeg litt lenger, herlig, var "bare" oppe 0630, men den timen mellom 0530 og 0630 merkes godt .Så var det jobb 8-17 og en lyntur hjemmom på vei til ei venninne som jeg skulle på yoga med, på bussen hjem fra sats (ikke min sats men hennes sats som ligger en halvtime unna) fant jeg ut at pokker heller jeg sitter på to stopp lenger enn hjem og blir med på en yoga time til, på mitt nærmeste satssenter. Var utrolig avslappet og mykere enn på lenge på veien hjem, klarte til og med å løse opp i en temmelig stiv skulder. :( Jeg liker yoga, selv om jeg ikke er naturlig myk eller noe.

 

I dag har jeg ikke kommet så langt ennå, stod opp tidlig og tok bussen til sjølyst og tok en spinningtime før jobb i dag også men er redd dette blir en LANG dag på jobb så ikke sikker på om jeg får til en i kveld, men det er kanskje greit, kjenner kroppen kunne ha godt av litt hvile :)

 

Det er morgenspinning her i morgen tidlig også, er fortsatt litt usikker på om jeg skal eller ikke... Hva syntes dere? Er og en time jeg liker som startet 1700 men det betyr ganske heftig stress etter jobb og rett på trening.....

 

Lørdag er det yoga (og kanskje litt løping/styrke) og søndag er det spinning og hjelpe ei venninne med å kaste halve klesskapet hennes...

 

I forhold til mat tror jeg jeg har spist greit, ingen utskeielser egentlig, kanskje ikke spist nok mer mhp det høyere forbruket.... blir spennende å se neste mandag :)

 

Ha en fin dag folkens!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig treningssentre som har åpent så tidlig om morgenen? Jøje meg. Her åpner de kl 7.00. Eller var det 6.30.... Uansett, synes du er kjempeflink. Du er jo en reser på trening jo. Nå vet jeg ikke hvor mye du veier, men jeg har selv veldig lyst til å begynne med yoga, helt ærlig, jeg er i grunnen nysgjerrig på alle forskjellige treningsformer, men yoga spesielt. Vet bare ikke hvordan det blir når jeg må ligge og rulle på gulvet som en hvalross på land... Fortell, fortell.... Kanskje jeg kan bli så modig at jeg tør å bli med på en slik time engang...

 

Ønsker deg en kjempefin dag, Stine.

 

Stå på videre.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude

 

Både sats nærmest der jeg bor og der jeg jobber har åpent fra 05.30-23.30, veldig praktisk :) Har ikke vært der før 0615 dog og ikke etter 22, ennå. Om jeg er en reser vet jeg ikke men denne uken går det bra i det minste. Jeg veier pr mandag denne uka ca 112 og har praktisert yoga siden 119,5.

 

Jeg svarer gjerne på alle spørsmål du måtte ha om yoga, jeg kan ikke alt men jeg svarer så godt jeg kan i det minste. Jeg har vært den største på alle timene jeg har vært på men det føles ikke rart, i de timene jeg har vært har vi vært vendt bort fra speilene i salen så det er litt behagelig, kan og være strategisk med plasseringen. Selv om en sikkert kommer mer korrekt inn i stillingene om en ser seg selv så liker jeg det ikke ennå. Yoga er ikke bare kaving på gulvet det er stående øvelser, sittende øvelser og liggende øvelser. Og det er fult lov å ikke få til eller ikke orke å gjøre de tingene en prøver på, en merker faktisk forbedring etter bare et par ganger. Instruktørene maser masse om pust og pusten hjelper faktisk når du får den til men det er egentlig bare masete å tenke på deg de første 4-5 gangene for da har du nok med å følge med det som skjer og prøve å følge med, men uansett hvor klønete en er så får en noe igjen for det.

 

Yoga på sats går ikke så mye på meditasjon og filosofien men mer det fysiske aspektet, du trener mye statisk styrke (holde merkelige stillinger lenge), kjærnemuskelatur (mage/rygg) og fleksibilitet samt balanse. De fleste mer kompliserte tingene sier instruktørene ifra om lettere versjoner av.

 

De fleste starter med noe de kaller solhilsen som er en del "opp og ned" og en del merkelige ting men ikke få panikk om du ikke får den til med en gang, resten av timen er ofte snillere. Timene avsluttes med avspenning/avslappning hvor en ligger på rygg og lar kroppen forsvinne til behagelig musikk, ganske deilig. De sats senter jeg har vært på har da hatt et pledd du kan ha over deg for å ikke bli kald. Generelt kan en ikke bli for varm i yogatimer og siden de ofte kjøres i aerobicsaler som ikke alltid er spesielt varme kan det faktisk lønne seg å ha på superundertøy og lange ermer :( Og en går barbent, for å styke ankler og øve balanse samt at en ikke sklir så lett da.

 

Det var en liten intro til yoga på sats i allefall.... Noe mer du vil vite?

 

ha en fin dag :)

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et omfattende og ok svar, Stine :) Det var veldig opplysende. Satssenteret der jeg går har ikke yoga, men vet at noen av dem har, så får bare finne ut hvor, og det skal jeg jammen gjøre også. Etter eksamenene...

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et omfattende og ok svar' date=' Stine :) Det var veldig opplysende. Satssenteret der jeg går har ikke yoga, men vet at noen av dem har, så får bare finne ut hvor, og det skal jeg jammen gjøre også. Etter eksamenene...

 

Trude[/quote']

 

Hvor holder du til? :( Om du er i Oslo kan jeg i allefall stå inne for opplegget på Manglerud og Ila :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er kommet igang med trening. To ganger om dagen høres jo bare supert ut, men pass på å legge inn hvileøkter også, kroppen trenger det!

 

Høres supert ut med yoga, det er en time på treningssenteret vårt her idag som jeg kunne tenkt meg å prøve og etter å ha lest din beskrivelse fikk jeg enda mer lyst!

 

Ha en flott ettermiddag og kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) koselig å høre yoga inspirerer. Kan godt fortelle mer om stillingene og bevegelsene om det er ønskelig... :(

 

Ellers blir det trolig bare en treningsøkt både i dag og i morgen... :)

Så kroppen har det bra, merker det dog litt i beina nå....

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du svett av yoga?

 

Det kommer litt ann på hvilken type yoga det er, men ikke spesielt egentlig. Er det mye av tingene hvor hode er ned og rumpa opp så blir jeg relativt varm i allefall, men er ikke det som brenner flest kalorier nei. :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag går med til å være på kurs innen lønn og trekk, ikke det mest stimulerende jeg kan tenke meg men greit nok. Sitter og fryser som fy, tror ikke formen er på sitt beste.... Gleder meg til hjem å sove etterpå, tror ikke jeg skal legge større planer enn som så. Har første treningsfrie dag denne uka, men 5 treningsøkter så langt :) Håper på to til i helga om ikke formen bli verre.

 

Motivasjonen og maten er også helt grei for tiden, føler liksom ikke jeg har noe å klage på i det hele tatt..... Begynner å bli mer sulten enn før dog, tror det er forbrenninga som har fått nok en kickstart. Første var nå jeg begynte å spise så ofte og nå igjen når jeg trener mer og får mer muskler....

 

Lurer på å stikke innom skobutikken ved der jeg bor på vei hjem for å se hvor mye det er igjen til jeg får igjen et par høye brune nydelige støvler.... Tror de skal bli belønning når de passer (og jeg har råd). Jeg tror det var maysa her som hadde en veldig fin belønningsplan men all belønning koster jo så vet ikke hvor mye belønning jeg har råd til fremover. For tiden er økonomien som følger: utbetalt 20tusen, husleie 4tusen, sparing 10tusen, trening 600, transport 750, strøm 400, studielån 2,2tusen og resten som da blir 2tusen skal da egentlig holde til mat og alt annet for en måned. Ser ikke den store muligheten til å putte inn så store belønninger der....

 

Gode forslag tas imot med takk :(

 

Nå er vel lunsjen snart ferdig så da er det inn igjen på kurs.

 

Klem

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belønninger er viktige, enten de er dyre eller ikke. Nå kan det vel være slik at du ikke akkurat får belønning hver mnd, så da kan du kanskje klare å ta litt av sparepengene de gangene, eller?

 

Håper ikke formen blir verre i løpet av helga! Det at du føler deg mer sulten, kommer nok av all treningen. Det er ofte derfor man gjerne ikke går ned av trening alene :)

 

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det med støvlettprøving? Hvor mye har du gått ned totalt nå? Jeg begynner å merke det på både form og klær, og kjenner at jeg er supermotivert til å fortsette! Det er så deilig!!

Å spare 10000 i mnd er knallbra!! Her går det ut 6000 i mnd i bare barnepass, og så er det 10000 i lån 0g så kommer studielån og alt ppå. Vi får ikke lagt til side så mye penger med bare to helt noemale inntekter. Ja, ja... Vår form for sparing er å få igjen på skatten og legge tilside noe av feriepengene hvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det med støvlettprøving? Hvor mye har du gått ned totalt nå? Jeg begynner å merke det på både form og klær' date=' og kjenner at jeg er supermotivert til å fortsette! Det er så deilig!!

Å spare 10000 i mnd er knallbra!! Her går det ut 6000 i mnd i bare barnepass, og så er det 10000 i lån 0g så kommer studielån og alt ppå. Vi får ikke lagt til side så mye penger med bare to helt noemale inntekter. Ja, ja... Vår form for sparing er å få igjen på skatten og legge tilside noe av feriepengene hvert år :)[/quote']

 

Ble ingen støvlettproøving, trikken var forsinket og butikken var stengt innen jeg kom hjem. Var heller ikke i form så hadde ikke blitt noe av uansett. I natt har jeg sovet 15 timer.... tror ikke jeg er helt frisk.

 

De 10tusen jeg sparer i måneden nå er de som kommer til å gå med til boliglån i tillegg til det jeg betaler for å bo nå, så da blir trolig 14 av mine utbetalte 20 å gå til bolig. Så hele greia er egentlig at jeg ikke vil venne meg til et høyere forbruk enn jeg vil ha muligheten til å ha når jeg kjøper noe. For noe mindre enn 2 tusen til mat, sosiale ting og uforutsette utgifter i måneden tror jeg ikke er helt realistisk, eller?

 

Pr forrige mandag hadde jeg gått ned 7kg fra maxvekten. Merker det ikke på klær eller noe egentlig. Heller ikke på formen eller i speilet, men er jo ikke derfor jeg gjør det så er ikke så farlig. Starter nytt kurs på mandag og blir artig å se om noen andre er med fra det forrige kurset og om jeg har gått ned noe denne uka.

 

Er småsyk i dag, stod først opp klokken fire, har ikke spist noe og det frister heller ikke så må vel på butikken å finne noe før jeg mister all energi....

 

Ha en fin dag folkens :(

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...