Gå til innhold

Hjelp! kan ikke trene...


Gjest jubalong

Anbefalte innlegg

jeg er fornøyd jeg. planen min er å gå ned litt hver uke og det er jo det jeg gjør. er kjempe målbevisst nå. har ikke kjent godtesug på over to uker:) blir av og til sulten og har lyst på mer mat. passer på å spise rasjonene fult ut, men sparer litt frokost slik at jeg kan spise kvelds. velger lettere middager, slik at jeg kan spise et mellommåltid... alt blir en vane, men det hjelper å ha god tid til holde fokuset. for tid har jeg ihvertfall nok av og pågangsmot:)

 

i morgen skal jeg svømme og trene styrke og jeg gleder meg. har sittet altfor mye hjemme siste uken pga syke barn. i forrige uke planla jeg å svømme etter fysio, men jeg merket fort at dt ikke lot seg gjøre... måtte hjem å ligge med bena høyt, for da brenner de... så den tabben skal jeg ikke gjøre denne uken. får heller svømme på forhånd:) på torsdag har jeg time kl 12, så det burde gå, ikke sant?

 

er forresten veldig bra i bena i dag. jeg utfordrer dem minimalt, men merker at jeg får mindre vondt f.eks under en liten handletur og jeg har mye mindre hvilesm, så ja, ting ser litt lysere ut nå

 

men nå er det snart svarte natten, så god natt alle her:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

det var kjekt å høre, at beina dine begynner å ta til fornuft :) du virker å være forsiktig optimist nå, og det er fint.

 

høres ut som du har en bra strategi på hvordan du skal imøtekomme dine egne behov. du har lagt en plan, og den ser smart ut. tror det er det det handler mye om, å være litt i forkant. der har jeg en del å lære mht godtesug. jeg har lurt litt på det noen ganger, hvordan jeg kan håndtere det på en god måte når suget kommer. men så er det gode perioder, og jeg blir kanskje litt eplekjekk og tenker ikke igjennom strategier. blir litt sånn julekvelden på kjerringa for meg, skjønner jeg nå.

 

kanskje jeg kan lære av deg? har du lagt strategier når godtesuget kommer som du kan dele?

 

ønsker deg ei fin uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok i den litt eplekjekke fasen nå, siden jeg ikke har lyst på godteri:D men jeg tenker at:

det er ikke er lov å kjøpe inn snop til meg selv, og min mann har fått streng beskjed om å ikke la seg overtale, hvis det er han som handler.

jeg har ikke lov å gå ens ærend på butikkken for å snope

hvis vi har noe i huset som jeg liker (av en eller annen grunn) så får jeg ham til å gjemme det bort

jeg kjøper ikke inn ting som jeg er svak for, selv om eventuelle gjester også er glad i det

 

hvis godtesuget kommer prøver jeg først å drikke vann, for har merket at jeg ofte forveksler godtesug og tørste. blir også veldig tørst av snop...

og så prøver jeg å gå gjennom i tankene hva som skjer hvis jeg faller for fristelesen og hva skjer hvis jeg står over??? de gangene jeg har skeiet litt ut i det siste har det vært med lovlige ting. men siden jeg bare skal ha 1300 kcal så er det så lite slingringsmonn. har liksom ikke 150 kcal til overs å rutte med hvis jeg skulle få lyst på noe.

 

til slutt vil jeg bare si at det er ikke så lett å lage en strategi når det akkurat nå føles utenkelig at jeg skal sitte og dytte masse snop i meg. er så motivert at jeg nesten tror at høyere makter har en finger med i spillet -he he:D

 

kom meg forresten på trening i dag. svømte og trente styrke, og det var så deilig:) fikk 2.2 trimpoeng. litt sår i bena i dag, men håper det går bra

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 0.8 denne uken. er 79.1 i dag. totalt vekttap på 11.1 kg og det er jo kjempebra' date=' snart er jeg ikke feit lenger, bare overvektig - he he:D

 

jubalong[/quote']

Hei på deg! Gratulerer så mye med nedgangen! Du er flink!!!! Det går jo så det suser! Så deilig det må være å se 7 tallet. Hvor mye ned skal du? Er du høy? Jeg er 173 og vil ned til 78-80, tror jeg.

 

Glad for å høre at bena er bedre! Ting Tar Tid, og PF trenger tid og ro, det er min erfaring. Synes du er flink til å trimme! Men tror kanskje du skal legge opp til hvile etter behandling... Det prøver jeg å få til, og tror kroppen trenger det for å bli fortere frisk...

 

Lykke til1 Ha en flott uke!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ønsker gå ned til 63. var 65 for tre år siden og følte ikke at jeg var helt i mål da. jeg er 162 cm og egentlig ikke så kraftig bygget. kunne sikkert veid under 60 også men tror det er litt urealistisk, jeg er jo tross alt ikke noen ungjente med mine snart 37 år:)

 

hvor langt ned er du kommet da?

 

ja, jeg lærte jo i forrige uke, at jeg måtte hvile etter behandling. da jeg fikk trykkbølgebehandling trengte jeg ikke det, men nå får jeg noe som heter tverrfriksjon. i morgen skal jeg ta det helt med ro etterpå. håper imidlertid jeg kan være datteren min på konsert med barnekoret, for det er så kjekt. hun skal visst synge solo også:) hvis ikke så får pappaen gå. han må ihvertfall gå på julemessen der de også skal opptre, for jeg vet at da blir det mye ståing på hardt flisegulv. dessuten selger de så gode hjemmebakte kaker der..he he:D

 

ha en flott dag

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ønsker gå ned til 63. var 65 for tre år siden og følte ikke at jeg var helt i mål da. jeg er 162 cm og egentlig ikke så kraftig bygget. kunne sikkert veid under 60 også men tror det er litt urealistisk' date=' jeg er jo tross alt ikke noen ungjente med mine snart 37 år:)

 

hvor langt ned er du kommet da?

 

ja, jeg lærte jo i forrige uke, at jeg måtte hvile etter behandling. da jeg fikk trykkbølgebehandling trengte jeg ikke det, men nå får jeg noe som heter tverrfriksjon. i morgen skal jeg ta det helt med ro etterpå. håper imidlertid jeg kan være datteren min på konsert med barnekoret, for det er så kjekt. hun skal visst synge solo også:) hvis ikke så får pappaen gå. han må ihvertfall gå på julemessen der de også skal opptre, for jeg vet at da blir det mye ståing på hardt flisegulv. dessuten selger de så gode hjemmebakte kaker der..he he:D

 

ha en flott dag

 

jubalong[/quote']

Jeg er på 91,0 nå, skal ned til 78-79. Tror det er greit for min 173 lange kraftige kropp. Vi er like unge, vi!

 

 

Hva med å få låne en rullestol?? Kontakt ergoterapeuten i kommunen din så du låne denne på korttidslån. Evt fluktstol eller ryggsekk med krakk er fin å ha på sånne arrangementer. Klart du må se dattera deres synge solo!!!!!!

 

PS! mitt råd er å unngå kakene!

 

Kos deg i kveld!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, altså jeg kan godt gå litt og bare jeg finner meg en stol så er det ok, men akkurat på den julemessen på lørdag er det mye tråkk pga at de skal synge et sted i kirken og så skal de lage julepynt, fiske i fiskedam, kjøpe lodder osv vet at det ikke er bra for bena mine, akkurat som jeg ikke kan gå og dulle på handlesenter. men rullestol blir nok ikke aktuelt, for jeg er heldigvis ikke så dårlig. konserten som hun skal synge solo på, er i morgen i kirken og da kan jeg bare sitte og se:) men jeg sliter litt med å sitte med bena ned når jeg har vondt, så får se om jeg kan finne en løsning på det...

 

og de kakene!!! er jo egentlig ikke noen kakemons, men det er liksom et kjemputvalg i lekre, hjemmelagede kaker og boller, slike om erfarne kakebakere har lagt sin sjel i, og de er gode, men jeg ville jo uansett ikke latt meg friste...eh, eller noe sånt... neida!!!

 

i dag er jeg sugen på frukt!!! har spist dobbel rasjon, men har lyst på mer... skal drikke vann og ikke tenke mer på det!!! har spist 1350 kcal i dag og det er jo bra. selv om jeg er motivert så går det litt opp og ned, litt sånn annenhver dag,

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke frukt som gir mest overvekt, så det er en fornuftig måte å gjøre det på om du har lyst på noe ekstra.

 

det blir nok en grei konsert. jeg forstår det med beina, for jeg husker jo hvor vondt det var å sitte/ligge. kunne ikke gå når jeg skulle på beina igjen, men jeg hadde jo tross alt et friskt bein å hinke på. himmel og hav, for et sprø lidelse egentlig. så smertefull, og langvarig. men man blir jo bra, må aldri glemme det jubalong. du blir bra!!

 

de kakene og bollene, hørte ikke helt det jeg. de ble ikke nevnt etter det jeg kan se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner jeg for alvor å merke at føttene mine er i bedring. har ikke helt tort å tro på det, fordi det går så veldig opp og ned. jeg har lett for å tenke at nå er jeg bra, bare fordi jeg har en god dag og så er jeg dårlig igjen neste dag. men nå er det lengre mellom de dårlige dagene og de er ikke like vonde.

 

i tillegg klarer jeg å være mer aktiv, jeg handler litt, lager middag, vasker klær, går en liten tur x 2 hver dag (2 x 10 min), legger en av ungene. små hverdagslige ting, men du verden så vanskelig det blir nå du ikke klarer det og må se på en mann som kommer trøtt hjem fra jobb og må gjøre alt. i tillegg til at huset er skittent og roetete. han skal fortsatt få ta seg av det tyngste husarbeidet, men det hjelper jo på når han slipper andre ting

 

det gikk fint da datteren min skulle synge solo. hun sang en sang hun hadde diktet selv foran en fullsatt kirke:) jeg trodde jo hun skulle synge solo sammen med koret, men det var på underholdningen etter konserten, hun sang. da kan alle som vil få fremføre en sang, vits, sketsj eller lignende

 

skulle egnetlig på svømming i dag, men så fikk jeg mensen og da føler jeg ikke for å gå. kjedelig. har ikke hatt mensen på 6 år pga svangerskap og hormonspiral. nå ville jeg ha en liten pause, men jeg angrer litt nå. kunne ikke huske at det var så pyton - æsj, for noe dritt:(

 

i går kjøpte jeg meg enda en ny jakke, en sånn vattert, vind-og vanntett en. kjente da jeg kom hjem at den var litt knapp over magen, men det ordner seg nok snart. den kan nok ikke brukes om 7 - 8 kilo for den var liksom litt stor ellers, men jeg må jo ha jakker til vinteren. og her jeg bor er det nok mer regn enn snø om vinteren, så det er lurt med en sånn som holder vannet ute, i tillegg til en som er litt penere og kan brukes både på byen og på tur. neste vinter blir det jo nye jakker igjen:)

 

vel, nok om alt...

 

ha en fin dag alle sammen

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våger du tro på tilfriskning. det synes jeg er kjekt. jeg håper med hele meg at du nå får en jevn medgangsbris. ;) du virker jo å være forsiktig med å overbelaste, og hviler innimellom. det tror jeg kanskje er noe av nøkkelen til å bli bedre, nemlig å ta hensyn til at kroppen trenger tid på å hente seg inn.

 

og grattis med ny jakke. deilig det. jeg skulle hatt en ny allværsjakke sjølv, men har ikke kommet så langt ennå. var innom en sportsbutikk, men folka der ville selge meg ei jakke til flere tusen kroner. jeg har ikke behov for ei jakke jeg kan overnatte på hardangervidda i, for å si det sånn -så det ble ingen handel.

 

mensen ER pyton, men jeg forstår man kan fortrenge det faktumet på 6 år!! noe som er enda mer pyton er det premenstruelle med alt det det fører med seg..

 

ha en fin kveld jubalong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi bakt til jul. herlig å ha fått litt unna. det er bare ting som skal i frysen foreløpig, for det er vel litt tidlig å begynne å lagre i kakebokser, enda. men kransekake, is og Sarah bernhardt kaker er greit å lage samtidig, da det er mye av de samme ingrediensene; mandler, eggehviter og melis og til slutt eggeplommene til isen.

 

smakte 2 cm kransekake, fordi min sønn omtrent puttet den i munnen min, og den smakte godt. etterpå kom den intense tørsten som jeg pleier å få hvis jeg spiser noe søtt... av bare 2 cm!!! utrolig!

 

senere skal vi bake pepperkaker og pepperkakehus. har ikke planer om å spise noe særlig av dette her selv, men må jo la gjester og resten av familien få kose seg med det. for noen blir det ikke jul uten. jeg er heldigvis ikke så veldig glad i sånt. utenom isen da, he he:D men jeg kommer kanskje til å unne meg litt godt i julen, så lenge det ikke tar helt av... er mest glad i sjokolade, men et er det jo bare til å la være å kjøpe inn, ikke sant?! ja, ja det er nå enda fire uker igjen:)

 

klarer meg bra i matveien. er ikke litt fristet til å spise snop engang. i dag hadde vi skinkestek til middag, og det liker jeg godt. var spent på om jeg klarte å holde meg til rasjonen min, men jeg blir jo så fort mett at jeg klarte nå ikke å spise 150g potet i tillegg til 150g stek!!! dette blir jo en fordel når julemiddagene skal fortæres; det blir jo umulig å spise altfor mye:)

 

har ikke blitt noe som helst trim i helgen. beina er akkurat bra nok til å gjøre diverse innomhus, men jeg kommer meg ikke ut på tur enda, kjenner jeg.

 

i morgen er det veiedag, spent! tror ikke jeg har gått ned noe særlig:(

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt å legge inn vekt denne uken. mandag var den 78.4 altså ned 0.7. siger sakte med sikkert nedover. startet på gr-kurs for akkurat 3 mndr siden og har gått ned 10 kg, + 2 før kurset

 

akkurat i dag kjenner jeg at jeg har spist for mye, er så mett etter middag, og det er uvant og ekkelt:( skal på klubb i kveld, men heldigvis skal vi visst få salat

 

i morgen er det store møtet mitt. skal møte nav, arbeidsgiver (2 pers) og legen min. gruer meg veldig!!! vet jo ikke helt hva vi kommer frem til... attføring, omskolering (lite trolig) eller rehabiliteringspenger. og så må jeg få klarhet i om jeg har sendt inn alle papirer som er nødvendig. tenk om jeg blir gående uten penger i flere måneder pga byråkrati eller noe sånt:( det har vært så mye negative innlegg og artikler i avisen om nav, i det siste, orker ikke å lese det, for jeg blir så nervøs. ja, ja skal sette meg ned i morgen formiddag og notere spørsmål og forberede meg godt.

 

ha det fint

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... du er fantastisk, jubalong, som greier disse resultatene uten at du kan trimme noe særlig. Tror jeg skulle fått noen knep av deg, for jeg gikk opp 200 g siste uke.

Men her er ei ny uke som venter på meg, så jeg er ved godt mot:)

 

Lykke til med det store møtet! Skjønner godt at du har mange tanker om hva som kan skje, men etter hva jeg forstår så har du gjort alt etter boka, så de kan ikke bare skyve deg ut i det store intet (dvs uten lønn/penger). Jeg vet at dette er møter som kan være tøffe for arbeidstaker, som attpåtil ikke er frisk, men du har hodet med deg og du har en ståpåvilje som er helt enestående, så dere vil nok finne fram til en løsning. Det skal bli spennende å høre fra deg når du har vært der! Lurt å forberede seg, ja, ta med deg alle spørsmål du måtte sitte inne med, og be dem om å fortelle deg hvilke muligheter som finnes i din situasjon. Nå har du alle der, samlet, og muligheter finnes, selv om det ikke skulle bli din gamle jobb! Og husk, gå med løftet hode og god samvittighet. SYKDOMMEN ER IKKE DIN SKYLD!!!

 

Klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke at du ikke har vært innom på såpass mange dager.

 

håper møtet ditt gikk bra. fint at du klarte -0.7 kg. det er godt jobba.

 

men altså; kom innom og fortell hvordan det er med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jubalong!

Jeg savner deg også! Håper det har gått din vei ifht møtet du skulle ha. Jeg tenker mye på deg og håper du har det bra,- så nå gleder jeg meg til du er på tråden igjen!

Klem fra ent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning på å høre fra møtet ditt; nå får jeg all verdens bange anelser fordi du ikke har skrevet her siden da. Håper bare at det er noe annet som hindrer deg, Jubalong, og at du har det bra!

Klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooops!! jeg er jo savnet:)

 

møtet, ja... det er nok litt av grunnen til at jeg ikke har vært her på noen dager, men jeg har også vært syk, forkjølet og susete i hodet. ikke vært så motivert for sitte her med pc-en.

 

det positive først, veiedag i dag, ned 0.4, og jeg er nå 78 kilo. hadde håpet å være kommet litt lenger ned til nå, men kan jo ikke gjøre så mye med det... er fortsatt veldig motivert, selv om det holdt hardt pga sykdom forrige uke, med dårlig matlyst og for mange timer mellom måltidene.

 

og så møtet! det var en spesiell opplevelse. vi var 6 personer. 2 fra nav, 2 fra arbeidsgiver, legen og meg... de to fra nav hadde sine felt innenfor rehabilitering og tilretteleggingstilskudd. det gjorde at de ikke kunne svare på alle spørsmål siden legen og arbeidsgiver vil gå for attføring... hva kom vi egentlig frem til? vi satt i 1t 45 min og diskuterte helsen min. både attføring og rehabilitering krever noe av meg, og hvor mye kan jeg klare? hva vil jeg?

 

selv vil jeg jo bli frisk og gå tilbake til jobben min, men det mener både legen og arbeidsgiver er urealistisk. jeg har vært sykemeldt mye de siste årene og altså to lange perioder for denne diagnosen. de andre sykemeldingene, har vært for helt andre ting som er ferdigbehandlet og som ikke kommer tilbake. jeg var også sykemeldt i svangerskap (ca halve tiden). i tillegg har jeg jobbet deltid fordi jeg ville være mer hjemme med barna mine da de var helt små. alt dette ble på en måte brukt mot min evne til å jobbe. jeg prøvde å si at med en annen jobb kan jeg på sikt jobbe fullt, men det var ikke rådgiveren på jobben enig i, men jeg måtte gjerne drømme... sukk. dette høres nok mer negativt ut enn det var

 

men så var det det, at damen fra nav kunne ikke si noe om jeg kom til å bli godkjent for attføring, og da må det vel bli rehabilitering. men hun skulle snakke med min kontakt på nav (som var på ferie da) og så skulle jeg bli oppringt denne uken. og så skal jeg til legen neste uke og så må vi altså sende søknad om attførings- eller rehabiliteringspenger.

 

så jeg er liksom like langt, vet fortsatt ikke hva det blir til. i tillegg sliter jeg litt med at de ikke har tro på at jeg kan komme meg i jobb igjen.

 

jeg ble bedt om gå hjem å tenke på hva jeg vil, men synes det er vanskelig, når jeg ikke vet hva jeg får.

 

skal jeg satse på å bygge på den utdannelsen jeg har eller skal jeg velge noe nytt. de fleste grener av mitt yrke bruker bena mye... og de grenene de ikke gjør det virker ikke fristende...

 

jo lenger tid jeg bruker på å utdanne meg til noe nytt jo flere år med dårlig økonomi vil det bli. derfor har jeg bare lyst til å få litt mer tid til å bli frisk og gjenoppta jobben min, men jeg vet jo ikke om jeg klarer det:( og hva da?

 

ha max dato i begynnelsen av januar, så jeg har jo ikke tid til dette her!!!

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i alle fall godt å ha deg på tråden igjen!! Og gratulerer med vektnedgang igjen.

Du er kjempeflink:)

 

Tror jeg må lese igjennom referatet fra møtet en gang til i morgen når jeg er litt mindre trøtt i hodet. Men skjønner såpass at dette er iferd med å bli en skikkelig nøtt for deg.

Jeg ble også litt usikker på forskjellen på attføring og rehabilitering - det er en stund siden jeg var borti slike saker, og det er dette hodet da, vet du -----

 

Ha en god natt; håper du sover godt uansett!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget resolutt

 

ja, hverken avdelingsledereren min eller jeg ble særlig klokere av dette møtet, egentlig. men jeg fikk telefon fra nav i dag om at vi kan starte prosessen med å søke om attføringspenger... dvs at jeg får penger fra nav, mens jeg altså tar kurs, ny utdanning eller driver arbeidsutprøving, med tanke på en ny jobb et annet sted, evt et helt nytt yrke...

 

med rehabiliteringspenger, måtte jeg etterhvert gå tilbake til min egen stilling og utføre de arbeidsoppgavene jeg hadde før. sånn som jeg har det nå er jo ikke det aktuelt. hadde nok ikke klart mange timer på jobben, nei:(

 

synes dette er kjempevanskelig!!! jeg elsker jo yrket mitt, samtidig som jeg ser helt klart at helsen min ikke takler det. og om bena blir bra, har jeg jo ingen garanti for at jeg ikke blir syk igjen. men uansett har jeg jo utdannelsen min og ingen kan nekte meg å bruke den senere, om jeg skulle ville det, og det er jo en trøst:) kanskje dette er en gylden mulighet til å komme meg bort fra et belastende yrke, mens jeg ennå er litt ung (37 år) ettersom jeg ikke er den sterkeste i flokken...

 

denne saken har mange sider og jeg surrer rundt og prøver å finne ut av hva som er riktig for meg... det er ikke så lett... og dessuten hva skal jeg bli???

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget resolutt

 

ja' date=' hverken avdelingsledereren min eller jeg ble særlig klokere av dette møtet, egentlig. men jeg fikk telefon fra nav i dag om at vi kan starte prosessen med å søke om attføringspenger... dvs at jeg får penger fra nav, mens jeg altså tar kurs, ny utdanning eller driver arbeidsutprøving, med tanke på en ny jobb et annet sted, evt et helt nytt yrke...

 

med rehabiliteringspenger, måtte jeg etterhvert gå tilbake til min egen stilling og utføre de arbeidsoppgavene jeg hadde før. sånn som jeg har det nå er jo ikke det aktuelt. hadde nok ikke klart mange timer på jobben, nei:(

 

synes dette er kjempevanskelig!!! jeg elsker jo yrket mitt, samtidig som jeg ser helt klart at helsen min ikke takler det. og om bena blir bra, har jeg jo ingen garanti for at jeg ikke blir syk igjen. men uansett har jeg jo utdannelsen min og ingen kan nekte meg å bruke den senere, om jeg skulle ville det, og det er jo en trøst:) kanskje dette er en gylden mulighet til å komme meg bort fra et belastende yrke, mens jeg ennå er litt ung (37 år) ettersom jeg ikke er den sterkeste i flokken...

 

denne saken har mange sider og jeg surrer rundt og prøver å finne ut av hva som er riktig for meg... det er ikke så lett... og dessuten hva skal jeg bli???

 

jubalong[/quote']

Vbaat på NAV arbeid har de arbeidspsykologer som kan hjelpe til å finne ut av "hva man kan brukes til"!!! Ta ting som de kommer.. Synes det høres fornuftig ut med yrkesrettet attføring for deg. Lykke til! Vi "snakkes"!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å se deg igjen. gratulerer med vektnedgang, og god bedring mht forkjølelse.

 

skjønner du ble sliten i hodet av det møtet. men nå har du fått klarsignal på yrkesrettet attføring. det forundrer meg at ikke du har fått en avtale mht å lage en plan for hvordan pengene skal brukes. yrkesrettet attføring gis vel bare i en tidsavgrenset periode (3 år eller noe???) så viktig å vite hva du skal. og viktig å få klarhet i hva nav godtar. så her må noen hjelpe deg videre. viktig at du ikke bare blir gående på tilfeldige kurs i regi av nav, om du ønsker en helt annen type utdannelse.

 

stå på videre du jubalong. tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, jeg skal ikke bare gå på tilfeldige kurs. jeg har en kontakt på nav som skal hjelpe meg videre, men først må jeg søke. skal til legen neste uke og da er prosessen i gang for alvor:S

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å klikke om dagen. kommer meg ikke noe sted pga en syk gutt. kommer meg ikke på svømming når han må være hjemme. mannen kommer sent hjem og da er piffen gått ut av meg. men mest av alt hadde jeg trengt en god tur, men beina er såre etter fysioterapeutens tøffe massasje:( dessuten er jeg ikke der helt enda, at jeg kan gå meg en rask tur...

 

ja. ja gutten er bra igjen til i morgen da:) men da har vi andre planer så svømming blir det ikke...

 

er ganske groggy i hodet av å være så mye inne så nå tror jeg bare skal krype til køys

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...