Gå til innhold

Hjelp! kan ikke trene...


Gjest jubalong

Anbefalte innlegg

Gjest jubalong

.. er liksom blitt så vant til dette her, at jeg føler ikke at jeg slanker meg lenger. tenker ikke så mye over hva jeg spiser, det blir automatisk riktig. har selvsagt noen dager da ikke alt blir sånn som det skal, men da er det som regel andre som har tatt menyvalget, hvis dere skjønner... og jo mer riktig jeg spiser jo lettere går det. kroppen sier på en måte i fra på sin måte at den er fornøyd. føler meg i balanse, selv om jeg selvsagt er i underskudd i energibalansen nå

 

håper det fortsetter sånn , for slik kan jeg godt leve lenge:) og hvis bare bena blir friske snart så er alt fullkomment, og i tillegg kan jeg spise mer - he he:D

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

Jeg har desverre ikke skrevet her inne på noen dager, får ikke skrevet fra jobb lenger, kun lese :)

 

Men jeg vil iallfall ønske deg en flott og sunn helg

 

Stå på videre! Men det vet jo jeg at du gjør :D

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, jeg har planer om å prøve vanntrening på onsdag. håper absolutt at det er bra, for det er jo mye artigere å trene i grupper enn å svømme helt alene hver gang. ser frem til å få litt variasjon. så planen for neste uke er å svømme og trene styrke mandag og fredag og vanntrening onsdag:)

 

ja, jeg har en sunn helg. føler ikke noe behov for å skeie ut og det er så deilig. spiser akkurat passe til alle måltidene og er ikke sulten. som sagt; dette kan jeg holde på med en stund til - he he:D

 

skal veie meg på mandag, har ikke snikveid meg denne uken så jeg er ganske spent:)

 

fortsatt god helg til alle som ser innom

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt imponert, for du er så flink!!! Du er jammen iherdig! Og om det er no trøst, så kjnner jeg mindre og mindre til PFen!! Bare jeg bruker joggesko med skikkelige dempere, MBT evt fjellsko m sånne "grønne heldempere"" husker ikke hva de heter.... Skjønner godt du ønsker å bli kvitt denne handikapen. Tenk å kunne gå og gjøre akkurat det en vil!! Vi gleder oss!!! For en dag blir det vår tur!!

 

Ha en fin søndagskveld og lykke til i morgen!!

 

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

takk for oppmuntrende ord:) synes selv jeg er veldig flink også, spesielt med maten... hadde ikke trodd jeg skulle klare det så bra dette her:)

 

har vært og svømt i dag og trent styrke, og det føles bra. meldte meg også på vanntrening på onsdag, for det må man gjøre på sats nå, for å være sikret plass... litt tungvindt, men, men... det er ihvertfall skikkelig dumt å komme der i badetøy å ikke få være med...

 

vekten vist -0.2 i dag og jeg ble veldig skuffet. vet jo det at dette går i rykk og napp og at det blir sikkert mer nedgang neste uke, jeg må bare fortsette å være flink. men det er så lett å si til andre, det er ikke så lett når det gjelder en selv. men jeg er ved godt mot og går på en ny uke med masse motivasjon, jada...

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg synes du greier deg godt, Jubalong, de små skritt teller også og når det blir mange nok av dem blir de til mange kilo:D Du og vi andre strever nå for å greie en varig vektreduksjon, og da SKAL vi bruke tid på å nå den. Her er det snakk om GODE VANER + at vi skal leve et normalt liv!

Vi står på videre!

 

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Her var tråden din ja, har ikke lest alt her - men synes du er flink som går nedover. Alt som er postitivt er bra!

 

Leste noe om vanntrening her også - det høres deilig ut!

 

Hilsen Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, dette går din vei jubalong. ingen tvil om annet. vanntrening er helt topp. for noen år siden trente jeg vannaerobic, syntes det var både gøy og slitsomt. jeg hadde ikke trodd i forkant at jeg skulle bli såpass sliten av det som jeg ble. problemet mitt er imidlertid at jeg ikke er noe glad i klorvann, og siden jeg har alternativer velger jeg heller annen type trening. men for deg og beina dine er jo dette alle tiders. stå på videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Skjønner at du blir litt skuffet, vi hper jo alle på at kiloene skal slippe lettest mulig, men enkelte ganger så stopper dat bare litt opp.

 

Husk på: Du er kjempeflink med maten og trimmer så mye du orker/har tid til. Du kan jo ikke gjøre det annerledes, ikke sant? Neste uke slipper nok mer taket :D

 

Ha en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over deg, Jubalong! Du viser en innstilling som jeg synes er beundringsverdig og som jeg har stor tro på vil gi deg en sikker og god nedgang over tid!Vanngymmen din høres gøy ut! Jeg har dessverre selv litt lang vei til nærmeste basseng,- så det blir ikke så ofte vanntrening for mitt vedkommende. Men jeg prøver å bruke den naturen som jeg har rett utafor døra,-- det er vel litt av poenget tror jeg,- det å kunne nyttiggjøre seg de mulighetene som en har,- både de personlige og de som omgivelsende gir - enten det er en svømmehall eller en fin natur.

Ønsker deg en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Er imponert Jubalong - skikkelig ståpå-vilje. Tror ikke jeg hadde klart å gå ned uten å kunne trene jevnt - blir så lite mat da. Krysse fingre for flere gram neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

er ganske imponert over meg selv også. hadde ikke trodd jeg skulle klare dette men jeg bestemte meg for å gå ned i vekt i januar i fjor uten å lykkes. da hadde jeg slitt med føttene i nesten to mndr, og var veldig frustrert.

 

i august begynte jeg på gr kurs i ren desperasjon og var litt skeptsik, men det gikk jo bra. jeg klarte å få 7-8 trimpoeng i uken og det var jeg fornøyd med, i tillegg var jeg mer aktiv sånn generelt. men så ble jeg altså plutelig skikkelig dårlig i føttene og det var utrolig fortvilende.

 

men jeg hadde jo bestemt meg for å slanke meg, så dermed var det "bare" å spise mindre, mye mindre. gikk fra meny 3 til meny 1 på et par uker og det var tøft i begynnelsen, men nå er det en vane. siden midten av oktober har jeg stort sett ikke trimmet og max 2.5 trimpoeng i uken. nå begynner jeg å få dreis på svømmingen og kan på en god uke sanke 6-7 poeng.

 

jeg er nok bedre i bena for ellers hadde jeg ikke klart dette. jeg har ikke så høy hverdagsaktivitet enda, men jeg gjør jo mer nå enn da jeg var på det dårligeste. da kunne jeg knapt kjøre bil eller f.eks lage middag. jeg melder meg fortsatt ikke til å bake til forskjellige arrangement på skolen e.l. eller være vakt eller noe sånt. og det er jo litt kjedelig, men jeg skal ta det igjen når jeg blir slank og frisk:)

 

i dag var jeg ute og gikk tur for første gang siden oktober, det ble bare 20 min middels gange, men det er ok. er livredd for å bli dårlig igjen.

motivasjonen er på topp, men akkurat nå er jeg sulten litt før tiden, kanskje jeg må ta meg litt lunsj

 

ha en flott dag alle flotte slankere

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.jubalong ...ja, for jeg blir så glad på dine vegne når du forteller en slik glad-historie.

For jammen har du hatt ditt å streve med, men du har så mye pågangsmot i deg at du imponerer flere enn deg selv!:)

Sikkert godt å komme seg ut en tur også! Men du, bruker du staver når du går?

 

Vi høres! Ha en god natt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg blir skikkelig imponert når jeg leser det du skriver Jubalong, synes liksom jeg ikke har noe å klage over som er frisk. Hos meg står det jo bare på viljen - tenker jeg da!

n050.gif

Jeg har ingen unnskyldning egentlig for ikke å være aktiv. Er det noen styrkeøvelser du kan gjøre hjemme? F.eks. for magemuskler? I gode perioder bruker jeg farrisflasker med vann som manualer og sitter i sofaen og gjør øvelser mens jeg ser på TV. Og som resolutt skriver, staver er både avlastende for beina og gir mer effekt av turen.

 

Ønsker deg lykke til!

 

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja jeg kom på det med stavene da jeg hadde kommet et lite stykke borti veien her, så da tenkte jeg at jeg fikk huske dem neste gang... ja, for når jeg kan gå så lite, så er det jo bra at det blir mest mulig effektiv trening:) ellers prøver jeg å få gjort litt styrkeøvelser, men problemet er jo at jeg ikke får varmet opp, da...

 

i dag var jeg på vanntrening og det var artig, et greit alternativ til å svømme, ihvertfall. skal prøve å gå igjen om to uker også. det er bare to ganger i uken og den ene dagen er jeg på gr-kurset. neste onsdag har jeg en annen avtale...

 

ellers går jo dagene her, har ikke kommet i gang med noe arbeidstrening eller kurs, fordi legen min er treg med å sende inn papirene til nav. frustrerende:( jeg har jo et hav av tid om dagene, så jeg har ihvertfall tid til å trene! husarbeid er det verre med - he he:D det var mer rydddig og rent her da jeg var frisk og jobbet fullt. men det er vel snakk om prioritring. f.eks er ungene kortere tid i barnehagen og sfo, jeg bruker mer tid på å lage god og sunn mat og jeg besøker venner som er hjemme, jeg strikker, leser bøker... ja, så dagene går:)

 

ha en flott kveld alle sammen. er det noe bra på tv i kveld, tro?

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er alltids ugly betty. den serien kan være ganske morsom synes jeg. særlig han assistenten til sjefsmegga i serien er ubetalelig :)

 

vet ikke om du har skrevet noe om det tidligere, men dette med sykling da? har du anledning til å få deg en trimsykkel, for det belaster ikke fotsålene dine vel?

 

vet hvordan det er å være i "systemet". man må ha god helse for å oppholde seg der, for jammen er det en heldagsjobb noen ganger å holde ut alle saksgangene og ventetiden. det ordner seg nok for deg, først må du bli frisk. ha en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

prøvde sykling da jeg begynte å trene på sats i fjor og det var faktisk vondere enn å gå på sånn stepmaskin, (du vet, sånn der man trakker i sirkler og armene er med også, hva heter det nå da?) en sånn stepmaskin kan jeg faktisk bruke i gode perioder, fordi den belaster ikke føttene noe særlig. er inne på tanken om å prøve den igjen nå i uken... har ikke prøved å sykle på lenge, siden det var vondt... men alle foreslår sykling for meg, også andre som har samme problem, så jeg er sikkert litt spesiell. får litt vondt av å svømme også, for man bruker jo faktisk fotbladet en del når man svømmer, men blir vel mest støl, tror jeg

forresten så har jeg ne spinningssykkel stående. fikk den til bursdagen for 3 år siden. jeg burde kanskje prøvd meg på den igjen, trenger jo ikke sykle så lenge... hm...

 

har aldri sett ugly betty. har en samboer som hater alt som heter serier så jeg får sjelden følge med på noe. men jeg setter foten ned når det er gode serier som jeg bare må se f.eks forbrytelsen, berlinerpoplene o.l. jobben min har også gjort at jeg ikke har vært noe serie-menneske, da jeg jobber sent et par kvelder i uken, og oftest ikke på samme ukedag hver uke

 

ha en fortsatt fin kveld

 

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ser at resolutt er her inne akkurat nå, og vil ønske henne lykke til med operasjonen i morgen. Håper det ordner seg med krykkene etter litt trening :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg synes du bruker denne tiden til berikelse både for deg selv, dine nærmeste og for venner! Du får tenke at du SKAL komme ut i jobb igjen, men at denne tiden, akkurat nå, har du fått slik at du kan disponere den til andre ting. Og for ungene dine, med hjemmeværende mamma, må det jo være en gave, selv om du ikke kan gjøre alle slike aktive ting sammen med dem. Når du blir frisk og er i jobb igjen, vil du kanskje tenke tilbake på denne perioden både som en prøvelse, men også som en periode da du fikk lov til å være MENNESKE sammen med dine. Du er sånn midt i tredveåra, og da har du faktisk nye 30 år der du skal være i arbeid. Ungene forlater redet fortere enn en forelder forventer, og det er akkurat nå du har dem heime hos deg. :)

 

MIN PÅSTAND: Småbarnsmødre som arbeider full tid utenfor heimen. har en utrolig hard arbeidsdag. I realiteten strekker denne "arbeidsdagen" seg over mange år uten fritid!

Jeg har prøvd det, så jeg vet!

 

Apropos staver: Jeg mener at de demper belastning på beina (knær og hofter) når jeg går: Jeg kan faktisk gå 4-5 km med staver uten å få vondt. Uten staver stopper det etter 500 meter.

 

Ha en god kveld!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Takk for gode ønsker for morgendagen! Det går bra, vet du, - og det vet jeg også!

 

Til deg, jubalong, jeg skal ha en operasjon i venstre fot (bakenfor stortåa som legger seg sidelangs over de andre tærne). Dette har jeg skrevet litt om hos hyfsan.

 

Hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...