Gå til innhold

Hjelp! kan ikke trene...


Gjest jubalong

Anbefalte innlegg

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Håper sønnen friskner til fort, det er jo tross alt verst for han som er syk! Men skjønner at mamma´n går på veggen av innesitting. Det hørtes ut som om beina dine trengte kvile etter fysio, så kanskje det er godt for noe? ;)

Friskt mot, jubalong, - tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten er frisk igjen og vi kom oss ut av huset i dag

 

vi har hatt lunsj og juleverksted hos en venninne. kjempekoselig. vi traff hverandre for 5 år siden, da vi gikk i barselgruppe. vi er 4 mødre med to gutter og to jenter. ungene er bestevenner og leker så fint i lag. i disse 5 årene har vi hatt treff ca en gang i mnd. noen av oss har eldre barn også som går på skolen sammen og noen har fått flere barn senere. vi har det så kjekt i lag og slike venner er gull verdt:)

 

ja, ja lunsjen i dag ble jo nesten dobbel så stor som tillat, men jeg knep litt inn på frokosten og hadde torsk til middag, så da gikk det litt opp i opp... men så har jeg spist for mye frukt og nå gjenstår kveldsen, men den må være liten for å holde meg til 1300 kcal... tror det blir nærmere 1400 i dag...

 

har hatt en god fot-dag i dag, men kjenner jo at de er der og de "sutrer" litt hvis jeg skulle være så dum å føle meg bra et øyeblikk:( kan ikke gjøre de helt store sprellene, nei... har bare lyst til å bli bra nå, jeg hater å gå sånn!!! men det kunne vært verre, jeg kunne jo ha vært ordentlig syk eller noe sånt. jeg har jo masse å glede meg over i livet, og jeg jo prøver å være positiv, tross alt:D

 

i kveld skal jeg se forbrytelsen, det skulle visst skje noe katastrofalt i kveldens episode og jeg er kjempespent

 

ha en fin kveld alle sammen:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du er i siget jubalong. høres koselig ut med juleverksted og du har jo mikset til kaloriinntaket så det gikk greit likevel. det er godt jobba!!

 

synes nå det virker som om de beina dine er på bedringens vei jeg, jubalong. men det tar jo lang tid dette. husker da jeg hadde det i hælbeinet på den ene foten. det tok tid ja, og det gikk veldig opp og ned. enkelte dager kunne jeg bare hinke, men du kan jo ikke godt hinke når det er begge beina som er rammet.

 

jeg så også forbrytelsen i kveld. det er spennende. synes det skjer mye mer i serien enn det har gjort tidligere. men det er vel bare naturlig nå som det nærmer seg slutten. hvem i alle dager kan være gjerningsmannen???? kanskje er det hun rie, at det er en kvinne rett og slett??? det er nok ikke flyttemannen som nå er på flukt. tror helt sikkert det er noen på kontoret til truls hartmann. nei, nå blir det spennende. og det katastrofale var jo ille da.... huff huff huff.

 

ha en god natt jubalong. håper beina dine våkner skikkelig freshe i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner er gull verdt, ja! Det hørtes koselig ut med juleverksted og venninneprat:) Slike stunder er oppbyggende og viktig å ta vare på;)

Egentlig blir jo det meste lettere når barna er friske og en slipper ut fra en innetiværelse. Så nå håp jeg det går din vei, jubalong og at du bare blir friskere og sprekere pg sterkere for hver dag!

Ha en fin desemberdag.

 

ps,- jeg tror helelr ikke det er flyttemannen,- men hun der Rikke er ikke helt god, tror jeg...men det er vel ikke henne som har gjort det vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Innom for å hilse på og for å se hvordan det går med deg. Ser at både du og sønnen din har vært litt sjuk i det siste. Så for håpe at begge to er på bedringens vei. Håper også at du for en ganske rask avklaring på attføringspenger for deg, det fortjener du etter å ha slitt så mye.

 

Og gratulerer så masse med vektnedgang i det siste. Syns du er kjempeflink med tanke på hvor lite du har anledning til å trimme.

 

Ønsker deg en strålende helg.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner beina å bølle seg igjen, de svir og stikker og jeg får sånn helt plutselig vondt. i tillegg til at det er vondt ved oppstart

 

gikk ned 0.6 denne uken og er fonøyd. får komme meg på svømming i morgen, og ordne opp i nav papirer og ny cv osv

 

men hva skal jeg bli???? hva får jeg lov til å bli???ugh!!! blir helt matt, vil bare bli frisk:( og komme meg i arbeid

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk at bbølle det til når dere er friske igjen. Men har du gjort noe spesielt den siste tiden? Gått mye på hardt underlag?? Pensko??? Jeg bare spør! Tenk etter så kanskje du finner ut hva du bør unngå.

 

Håper du blir bedre fort!

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er akkurat det jeg ikke har gjort, men jeg gikk en liten tur i byen på julehandel i går, men smerten kom i helgen, og da tok jeg det rolig... Skjønner ikke noe jeg!!!

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leit å se at beina dine lager problemer igjen. det er ikke så lett å skjønne årsak og sammenheng alltid. men du har jo en standhaftig betennelse, og den tar det tid å knekke. dette vet du alt om, jeg kan bare ønske deg god bedring. se om du kan klare å ta det litt med ro i julestrevet, bruk gode sko. regner med at du også bruker dette inne hos deg selv? det gjør du sikkert. sender deg mange varme klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som Hyfsan skriver er det ikke alltid man skjønner hvorfor. Og ofte kan smertene komme etterpå. Men som Hyfsan sier er det viktig å gå med gode sko inne, med dempere, altså heldempa joggesko!!!

 

Lykke til!! Det blir bedre!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg ikke er så flink å gå med sko inne, enda det er jo der jeg går mest. får litt "klaus" av å gå med sko inne, og liker ikke å gå f.eks fra gangen til stuen med sko, for da føler jeg at jeg tar rusk og støv med meg. skal prøve å bli flinkere, kanskje spesielt når jeg lager mat for da blir det jo mye ståing og når jeg er (lenge) på badet, for der er det fliser...

 

men jeg kom på noe, jeg glemte å sove med nattskinnene i helgen, og tror det var årsaken. for etter første natt etter at jeg sov med dem igjen, så ble jeg bedre:) har hatt en følelse av at de hjelper, men nå ble det ganske tydelig. det blir jo aldri en hel natt med dem på da, pleier å røske dem av etter 3-4 timer, for de strammer rundt ankelen. er ikke "bevisst" nok til å prøve å løsne på dem eller noe sånt, jeg bare hiver dem på gulvet (med et brak) og sover videre:)

 

har hatt en litt dum matuke, denne uken. vært litt lite fokusert og litt lei... men jeg skeier ikke ut altså, bare spiser for sjelden og litt for kaloririk mat. totalen er ok, men det er jo slikt kosthold jeg vil bort fra, for det er ikke bra for forbrenningen og dessuten lettere å spise feil/for mye, når jeg tillater meg selv å bli så sulten og lav i blodsukker. selv om jeg altså er sykemeldt og tar det med ro så kan jeg ha travle dager og ikke få tid til å spise hver 3. time, eller jeg har ikke lyst på kjøpemat, når jeg f.eks er ute og handler

 

har vært og handlet litt julegaver i dag, så nå er jeg i gang. det er noen vanskelige igjen, men ellers vet jeg akkurat hva jeg skal ha og da er det greit.

 

ha en fin kveld

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er alltid noen julegaver som er verre enn andre. jeg kjører på med kaffe, te, vin etc - sånne gaver til folk som har det meste. alt som kan drikkes er bra, er min erfaring :D

 

lenge siden du har skrevet her, håper alt er bra med deg. anbefaler at du kjøper deg et par gode sandaler etc til å gå med inne. jeg får i alle fall store problemer med hælbeinet om jeg går mye innendørs uten ecco sandalene mine. og de sandalene er bare "innesko", så det blir ikke noe rusk og rask under dem. ikke mer enn det som vanligvis befinner seg under sokkene i det minste. :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jeg har innsko, kjøpt på "Bedre føtter". det er bare "psykisk". har blitt litt flinkere siste uken.

 

det er litt travelt om dagen. derfor er jeg ikke så mye her inne. skriver opp alt jeg spiser og sånn, men that`s it... veide meg på mandag og hadde gått ned 0.6 og det er ok. har pause nå, men prøver å ligge litt under 1500 kcal disse dagene før jul. i julen får vi bare klare oss som best vi kan:D begynner på nytt kurs 7. januar

 

nå skal jeg i seng. må tidlig opp og ut med minstemann i morgen. han skal være i barnehagen 8, fordi de skal til byen og se "nøtteknekkeren"

 

natta

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Hvor har du blitt av? Visst du sliter eller noe, så håper jeg inderlig at du viser deg snart. Husk her er mye motivasjon å finne. Men håper at du egentlig bare har hatt litt problemer med internett, noe som var grunnen til at jeg var borte noen dager.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ikke noe internett problemer her nei, har bare tatt ferie... men i morgen er jeg i gang igjen:) julen ble litt annerledes enn planlagt... sukk... har spist det jeg har hatt lyst på og ikke tenkt så mye på kalorier. matinntaket har økt litt iløpet av de siste 10 dagene. men, men, nå er det full skjerpings her!! har gått opp 1 kilo på to uker, men håper det "forsvinner" før kursstart på mandag.

 

det som imidlertid var positivt, var at jeg oppdaget at noen vaner er godt etablert. har ikke drukket brus, spiste snop bare 31.12 og 1.1., ikke småspist hele dagen, men spist 3-4 måltider daglig, drukket masse vann og vært i bevegelse de dagene føttene tillater det:) og dette er bra i forhold til tidligere juler, men da pleide jeg å legge på meg 2-3 kilo, altså...

 

ja, ja... i morgen er det slutt på "kosen" men det skal bli deilig med hverdag igjen også, med vanlig mat, ingen fristende desserter, alt av snacks og snop som var igjen etter nyttårsfesten er kastet i bosset!!!

 

kjenner meg litt på tynn is nå, men jeg må jo tro at jeg skal være like flink nå fremover som jeg var før jul:):(

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Hei jubalong, godt å høre fra deg! Det du skriver ligner på mine juleopplevelser; men jeg synes ikke vi skal være engstelige for den videre ferden. Jeg vet nå at det kjennes godt å spise normal kost i normale mengder. Derfor vet jeg også at vi skal greie dette:D

Og det gjorde faktisk godt å slappe litt av fra vekta og TANKEN på slanking.

 

Godt nytt år til deg, håper det bringer bedring og jobbavklaring også, i tillegg til vektreduksjon:)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hei igjen, resolutt, ent og hyfsan - godt med oppmuntrende ord:) jeg må si innlegget mitt ble skrevet før jeg leste på de andre trådene... så etterpå så jeg jo at mange andre også har slappet av litt i julen...

 

sliter litt med å komme i gjenge igjen, men jeg spiser riktig, bare litt mer enn jeg burde... er på avvenning nå på en måte, så får vi bare håpe vekten ikke er altfor høy på mandag ved kusrstart... trodde jo jeg skulle klare å ha samme vekt som siste kurskveld før jul... men tviler på det nå.

 

har satt opp diverse delmål, knyttet til merkerdager i 2008, f.eks min datters bursdag i februar - 73 kilo, konfirmasjon i mai - 68 kilo og min sønns første skoledag - 63 kilo:) dvs at jeg skal ned 15 kilo på 7.5 mnd. føler det er et realistisk mål, er det ikke?

 

bena mine er ikke så mye bedre, står litt stille nå, men hvilesmertene er nesten borte, og det er de som har vært mest plagsomme... men jeg merker at hvis jeg styrer på litt ekstra noen dager, så er de tilbake:(

 

ang jobb vet jeg ingenting enda, maksdato er flyttet til 7. januar. saksbehandleren min på nav, ringte i dag og purret på legeerklæringen. har jo søkt om yrkesrettet attføring, men legeerklæringen manglet, og da jeg kontaktet legen min, fikk jeg vite at den ikke var skrevet engang..puh. ting tar tid, og det er ikke jeg som har kontrollen selv om det er mitt ansvar. jeg må nok få tak i den erklæringen når den er skrevet og levere den personlig, ellers risikerere jeg vel at den havner på feil sted, eller noe sånt...

 

gleder meg til å komme i gang med noe igjen, men det blir nok aldri i den retningen jeg alltid har ønsket og siktet mot i hele min karriere, og det er trist. men det kan jo hende jeg finner på noe annet som er både spennede og morsomt og som jeg aldri ville fått prøvd ellers... vi får se... akkurat nå er jeg fortsatt i hvilemodus etter julen, siden jeg har så god tid om dagene og ikke vet noe mer enda.

 

i kveld skal jeg på kino med en nabo. har veldig godt av å komme meg ut litt så jeg gleder meg:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hva skjer??!! trodde det var full skjerpings nå jeg, men jeg må ha trigget et eller annet i nyttårshelgen da jeg spiste så mye snop!!! er sulten hele tiden, og det er liksom ikke nok med en skive , nei, må ha to. småspiser innimellom; nøtter, frukt og tørket frukt og i går tok jeg meg til og med 1 1/2 kvikk lunsj. hvordan skal dette gå. flaut å komme på kurs på mandag og ha gått masse opp, og dessuten dumt for meg som faktisk må gå ned de kiloene en gang til:(

 

var på juletrefest i dag. hadde spist både frokost og lunsj og frukt tidligere. der ble det servert pizza og det var jo greit nok, tok tre stykker... eh... etterpå spiste jeg tre risboller, skillingsbolle, frukt og snop. til slutt avsluttet jeg med pop corn da vi kom hjem... mens jeg satt der med den andre risbollen, kom jeg plutselig på at dette skulle jeg jo ikke gjøre. det er ille, eller verre... slik holdt jeg på før jeg begynte på kurs også; begynte å slanke meg og så plutselig glemte jeg å ikke spise usunt.... sukk...

 

men det er vel håp, jeg kommer nok inn i det igjen, men jeg er bare så sjokket over meg selv!!! tenk om jeg holder på sånn når jeg er ferdigslanket, da kommer jeg jo til å fyke opp igjen i vekt:( grøss og gru, har jo bestemt meg for at det ikke skal skje!!

 

vel, fortsatt god helg, håper dere andre ikke har det slik som meg nå

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...