Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

nå er det rett før jeg går og heiser flagget, og lar det veie i vinden i rødt, hvitt og blått ent. fantastisk beskrivelse av norge. jeg ble helt varm i hjerteroten. tusen takk for nydelig lesning.

 

er så lei av all syt og klaging over norge og nordmenn. det er så og så ille, det er dårlig på dette og hint, nordmenn er nisser, for mye i skatt - for lange køer - for dyr bensin. enig med deg, ent, i at vi skal være glade for at vi er så priviligerte at vi får bo i norge.

 

så hipp, hipp hurra for deg som minner meg på det.

 

ellers sitter jeg i sjokoladebøtta sammen med deg og plasker med beina. fy fader så barnslig!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Uffameg...det er fryktelig lenge siden sist. Men alt til sin tid,- pc`er skal ikke kjæles med hver dag nødvendigvis.....

Joda,- jeg er vel en nokså daglig bruker, men jeg har ikke behov for å si noe hver dag.... Nå for tiden har jeg ikke kontroll på kaloriinntaket. Det blir rett og slett FOR strevsomt å telle kalorier hver dag....ulempen er at det sniker seg inn gamle uvaner og vips så kryper kiloene på igjen... Synd men sant. Jeg har ikke funent formelen for å holde ut,- jeg blir så innmari lei av å skulle måtte planlegge så nøye hva jag kan spise og hva jeg ikke kan spise,- når og hvor mye. Det passer jo for en eremitt-tilværelse,- men jeg får det ikke til å gå i hop med min hverdag...

Sukk og stønn....uff og æsj.... det var all beklagelsen....

Så er det vel slik at jeg svært gjerne skulle få det til likevel. Jeg synes det på amnge måter er en ensom kvamp. Joda, jeg har støtte i heimen,- men kan vi ikke bare ha litt snop i dag....er det SÅ nøye....

Ja, det er jo akkurat SÅ nøye,- og det er det som er vanskelig i lengden. Jeg blir veldig lett å lokke og får lyst på alt mulig selv også.

 

Ute er det vår og fokus bør kanskje være på det fantastiske som skjer der akkurat nå. Sprekkferdige knopper som brister når som helst, kvitveis i solhellingene, sauer og lam på grønne bakker. Jo her er mye å glede seg over. Jeg gikk en knalltøff fjelltur i helgen. Opp i snøen. Skikkelig svetting. etterpå kommer den deilige følelsen og jeg tenker at dette burde jeg gjøre hver dag.

 

Så er det kanskje håp likevel, da?

 

Ha en fin uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det møte etter jobben,- dvs. at jeg kom meg ikke hjem før nærmere klokka ti i går kveld. Gjett om jeg er kjempeglad som har fri i dag?!!!!

Og så har vi DET fine været. Spørsmålet er jo om jeg klarer å nytte finværet på en god måte. Det er alltid så mye jeg gjerne skulle gjort når vårsola titter fram:)

Kanskje det rett og slett er motivasjon på vei?? Jeg vet ikke,- men jeg har forslått tulipaner på Hyfsan sin tråd ---det skal i alle fall bli tulipaner på bordet her til helgen!

Ønsker alle en fin soldag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt opp torskefilet fra frysen,- og en pakke med store reker. Tenkte jeg måtte få til å lage noe godt til middag av det...

I går startet vi på utearbeid: grillen ble sett over og vasket,- så nå skinner den og er klar til sesongens bruk. Jeg pusset ned et lite cafésett -, to stoler og et lite bord. Grunnet det og malte det. Så nå er vi et skritt nærmere utesesongen!

I dag må jeg få tatt meg sammen og få ut noe støv og skitt fra huset......

Skal på jobb i morgen, så det MÅÅ sjøres i dag!

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fantastisk flott vårhelg. Jobbing på lørdag tilsa en litt sløv kveld,- men jeg bakte litt brød og laget nydelig salat med spekeskinke til kvelds. Sammen med litt hvitvin ble det perfekt:)

I dag har vi vært ute med båten,- bare for å gå i land på en øy der vi gikk oss en skikkelig tur - som var dobbel så lang som vi hadde planlagt.

Hjemme igjen ble det ovnsbakt laks med ris og salat,- servert på terassen. namnam....

Jeg må si meg fornøyd med helgen. Vet ikke helt om jeg får til dette her med kilominuser..... Jeg klarer på en måte ikke å ta meg selv nok i nakken til at det bli noe ordentlig resultat. Jeg finner ikke helt knappen for å ta meg nok sammen...

Mitt forsvar er at jeg jo tross alt spiser sundt - men jeg vet jo at det ikke duger så lenge jeg har sjokoladehunger så det holder....

Men jeg prøver å være fornøyd med livet akkurat nå gleder meg over at det er vår og utevær:)

Jeg vil gjerne gjøre mitt beste,- men jeg får det liksom ikke helt til .... Så tenker jeg at jeg likevel må prøve å være fornøyd....

Kanskje det som mangler er å begynne med veiing igjen?? Har ikke turt å veie meg den siste uka..så jeg vet faktisk ikke om det er mye eller lite galt fatt med kiloene,- men det går i alle fall ikke rette veien i så måte,- det er i alle fall sikkert.

Vi får se,- jeg skulle gjerne være med deg hyfsan på veien til de slanke jentene vi egentlig er inne i hamsen....

I alle fall - ha en fin uke alle sammen. jeg skal jobbe mye denne uka og vet ikke helt hvor mye jeg kommer meg inn her.

 

ent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det er liv, er det håp. men det viktigste tror jeg er at man nyter det utsiktspunktet man til enhver tid har. og det virker det som om du gjør til gangs. kos deg med det, ent. da er kanskje ikke kroppsvekten det viktigste likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuupsss...kom hjem fra jobb - og oppdaget at mannen min som pleier å ha middaggen klar når jeg kommer,- hadde glemt seg helt ut i sin iver i å bygge en ny vegg for å få plass til mer garderobe....Middagen var følgelig IKKE klar ( les: ikke tenkt på) Jeg hadde kjørt forbi flere butikker på veien hjem, inklusive et par besinstasjoner - og hver gang når jeg nærmet meg en av dem tenkte jeg at jeg kan jo bare stoppe og kjøpe en sjokolade - for jeg var SÅÅ sulten. Eller kanskje en softis?? Men jeg sto imot,- og tenkte at jeg holder ut til jeg kommer hjem - for da er det middag!!! - Og så var det ikke det....Jeg klarte å glde meg over den stolte mannen som hadde snekret hele dagen:) Men det holdt HARDT!!! Jeg tok det ut på noe idiotisk post som lå og ventet på meg....

Joda, Hyfsan, du har rett i at man må nyte det usiktspunket man har,- men jeg skal si det holder hardt mange ganger!!! Og jeg er nok ikke flink nok til det. Men det er på en måte litt fint å få tilbakemelding på at det virker som om jeg faktisk gjør det,- for det er vel det jeg ønsker å gjøre. Likevel er nok kroppsvekten viktig - veldig viktig for meg. Jeg kan ikke slå meg til ro og være fornøyd med det jeg mener er et par og tjue kilo for mye!!!!!!! Men jeg skjønner at en kan undres,- for når jeg ikke er fornøyd med ståa, så burde jeg vel klare bedre å gjøre noe med det???!!!! Men da er vi jo på en måte tilbake til et problem som jeg synes å dele med mange andre her inne....

Så dermed beveger jeg meg fra optimistisk til veldig pessimistisk,- men jeg prøver å programmere mest glede og øver meg på å være fornøyd...

Men jeg blir vel neppe slankere av det...

 

Nyt kvelden, dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

...ent, du har så mange fine gleder i livet ditt og det er trivelig å lese om båtturer og gode matopplevelser.

 

Det ser ut til at vi er flere som strever med ca 20 kg nå - vi har greid et visst antall kg ned, men så begynner det å butte! Kanskje føler vi litt på at noen - som Smallgirl - bare suste avgårde og kiloene rant av! Hvordan kunne hun greie det?????

Når vi leser tråden hennes, handler det om mye om JERNVILJE og REGELMESSIGHET.

Men jeg er ikke misunnelig, tvert imot, jeg unner henne dette av hele mitt hjerte, samtidig som jeg VET at et slikt løp ville jeg aldri klare. Derfor må jeg gå MITT EGET LØP, er det ikke det de sier, disse skiløperne våre! I mitt eget løp ser jeg at det er mange av dere som har det som meg, som slomser litt av og til, tar et glass rødvin for mye - av og til, koser meg litt for mye i selskap med andre - av og til! Og når jeg hører om alle dere andre, skjønner jeg også at jeg er ikke noe utskudd selv om jeg ikke greier å følge Smallgirls slankeløp! Så hvis det bare begynner å gå LITT nedover igjen, da skal jeg juble høyt og synge vårens pris, hver eneste dag!

Tra-la-la-la-laaaaaaa!

klem til alle som strever med de 20 kiloene! Det er de som gjør utslaget fra overvekt til normalvekt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, ja....vi er mange, veldig mange.... Det er jo både litt fint og litt leit. Men trylleformelen har vi ikke. Jeg føler det som om kiloene sitter FAST,- og da er det vel som du sier, resolutt,- at det handler om jernvilje og regelmesighet.

Jeg har en venninne,- min beste,--hun spiser hva hun vil, når hun vil Og hun spiser MYYYE.....hun er SLANK og PEN. Men det beste er at hun er kjempegrei og real! Likevel....det er litt urettferdig fordelt her i verden!!

Men som jeg stadig blir minnet om: jeg har mye kjekt i livet mitt og mye å være glad for. Bare synd det ikke virker slankende.....

Tjue kilo ned. Det vil jeg. NÅ!!

Men jeg har i alle fall vært på sykkeltur i kveld. Det var deilig. Men duverden så sulten jeg var da jeg kom hjem......

 

Sov godt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny, vakker sol-morgen:)

Jeg har tenkt litt på saken ( fettet) i natt,- og lest en hel del på hyfsan sin tråd om og fra alle "20-medlemmene"---- og det er klart: vi kommer ikke i denne klubben utelukkende på et kosthold av gulrøtter og knekkebrød. Problemet er bare at selv om vi blir hva vi spiser - så er vi noen som blir det veldig!

Og så hjelper det ikke å klage og det hjelper ikke å "skylde" på noen andre.

Jeg tenker meg at jeg gjerne skulle visst om et sted der jeg kunne "levere inn" meg selv for en periode,- og så hente meg ut igjen når prosessen var over. Tenk så deilig om en bare kunne stå opp og få servert en frokost og alle andre måltider og mellommåltider og snacks og godter var tilpasset AKKURAT det hver og en av oss skulle ha -- for nettopp å nå målene våre om minus 20 eller deromkring. ---- og så når målet var nådd og matvanene og rutinene og aktivitetene etablert så kunne vi gå videre på egenhånd.... DET hadde vært deilig det.

Kostnaden? Nei,- dette skulle vært på blå resept!

Er det noen som vet om et sånt sted???

Enn så lenge har jeg tenkt på om jeg skal tenke på å skure terassen....

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett dette her! Men det er det vel ingen som har sagt heller....

 

Pr. dags dato har jeg ca. 26kilo å ta av før jeg er der jeg ønsker! Det er jo til få helt hetta av å tenke på, men prøver så godt jeg kan å holde motet oppe! Tror neppe de går fortere av om vi satt og til å grine heller....!!

 

Vi får gjøre så godt vi kan, noe mer enn det er det ingen som kan vente av oss!

 

-niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Niara:)

Kjempehyggelig at du stakk innom!!! Jeg er ikke innom så mange tråder,- men jeg blar jo litt,- og ser at jeg ikke har vært innom din tråd før i dag. Må si du imponerer!!! Jeg startet på ca 103 i høst,- gikk to internettkurs,- og stoppet på 95,2 på siste veiing to uker før påske. Nå er jeg oppe på ca 96,5,- går ikke på kurs og får det liksom ikke helt til....

Det der med at vi gjør så godt vi kan;- det er der min dårlige samvittighet kommer inn,- for jeg føler ikke at jeg gjør så godt jeg kan,- jeg putter i meg sjokolade og is og det som verre er.... Jeg vil ikke,- og så skjer det likevel. Jeg både vil og ikke vil, på en måte.

Men jeg har ikke gitt opp langtidsmålet mitt som er rundt 75kg. Kanskje jeg kommer dit en gang? Jeg vet ikke,- men jeg prøver å holde motet oppe,- jeg har veldig bruk for å være i bra humør og prøver i alle fall.

I dag har jeg beisa terassen, laget fiskewook til middag og er ikke så verst fornøyd med meg selv. Var oppe med småfuglene og synes dagen har vært lang. Vi er velsignet med sol og sommerfølelse,-skyene er på vei inn nå,- men du verden så fine dager det har vært:) I morgen skal jeg klore meg på jobb igjen,- da blir det inneluft hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg!

Det har vært knalltøffe dager på jobb,- jeg var så sliten da jeg kom hjem i kveld at jeg knapt orket noe som helst.... Men jeg hadde da svingt innom en butikk på veien og fått tak i deilige, sprø, ferske reker! Med litt loff, salatblader + litt majones og et par glass tørr og deilig hvitvin,- ja,- så var det en nyyytelse;)

 

Nå er jeg seget i skrukk og er glad for at jeg ikke skal på jobb i morgen:)

HAr en del planer for praktisk arbeid i helgen,- men jeg vet ikke,- det kjennes ikke helt ut som om jeg kommer til å orke alt jeg har tenkt,- så det er kanskej best jeg holder det for meg selv, foreløpig....

 

I alle fall,- vil ønske dere alle en fin helg! Håper mange får til å gå tur eller sykle tur eller gjøre noe annet aktivt for kroppen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag formiddag -- jeg er tett som ei potte i halsen. Har nesten ikke stemme og føler meg ganske gåen. Det ble nok for mye jobbing på meg sist uke,-det straffer seg. I dag skal jeg pleie halsen min og prøve å komme meg fort til hektene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.... til deg, ent, disse vårforkjølelsene har lett for å finne veien inn i våre pusteorganer.

Stell pent med deg selv mens det pågår, det lønner seg.

 

Du har et ønske om å "levere deg selv inn til et sted der du ble stelt og slanket og fikk på plass alle disse gode vanene" osv. osv. Det høres nok unektelig ganske fristende ut!

Men ettertanken gir meg noen meldinger og jeg vet faktisk ikke om jeg ville holdt det ut?! Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg er ganske så hårsår når noen skal begynne å besemme over MEG, enten det er mitt hår eller min kropp eller hva jeg spiser osv.

Gode råd, ja TAKK, men å la andre begynne å BESTEMME!

 

Kjære ent, jeg tror vi fortsetter med å øve oss, hver for oss - og sammen, slik at vi hver for oss til slutt greier å hanskes med Å HOLDE VEKTA. For det må være det siste som er målet. Inntil DA skal vi altså ned disse forb..... kiloene som av en eller annen merkelig grunn har hylstret oss inn og gjort oss klumpete og tunge. Husk at vi er slanke jenter som har lagt på oss, men som skal bli slanke igjen!!

 

Vi beiset terrassen ifjor, nå trenger den bare en lett vask, men først er det maling av vinduslister som er mitt anliggende. Får se om jeg kan bli ferdig til 1.mai, i alle fall i 1.etasje. Egentlig ble jeg ganske pluselig veldig energisk, hofter og knær fungerer utmerket, og med 1 kg minus siste uke og ei ny olabukse som sitter som støpt, føler jeg meg nesten slank, selv om det er 20 kg til målet. Så det er godt å være underveis faktisk:D Slik tror jeg du har det også, det høres slik ut når du beskriver alt du gjør, trener og har gode opplevelser. VI LEVER NÅ!

 

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig innlegg, resolutt:)

Jeg er jo egentlig enig med deg at jeg selv vil bestemme - det er bare det at det virker så umåtelig langt fram til målet!!! Med du har rett: vi lever nå og må øve oss hele tiden pluss at vi må leve underveis - det er jo det som er livet!

Jeg ligger i sengen. Fikk slept meg til legen i dag og konstatert en kaftig infeksjon i kroppen. Ikke rart jeg hadde kjempehøy feber i går. Har begynt på pencilinkur i dag og håper på snarlig bedring.

Imens blir jeg godt stelt med av mannen min som driver på med arbeid som jeg hadde gledet meg til å være med på , men som jeg er glad for blir gjort. Han passer på å ta pauser innimellom og kommer inn til meg med aviser og post og frukt og det jeg ellers måtte ha lyst på ( det er ikke mye...) Men det er deilig å bli tatt vare på!

Jeg kan ikke annen gjøre enn å prøve å ta det rolig og bli fort frisk igjen. Jeg skal ta nye prøver på fredag og håper på bedring til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei i solen!

Jeg er frisk av den ekle betennelsen som satt i kroppen. Har vært på jobb i dag og etter hjemkomsten har jeg nytt en stille kveld på terassen med nykokt krabbe, ferske reker og hvitvin. Nydelig! og det beste av alt er at dette bare er besynnelsne på en laaang helg:)

Jeg håper alle der ute har det bra og koser seg med pinsen,- det er vel noen som må på jobb for at andre kan ha fri,- men uansett hva du gjør og hvor du befinner deg håper jeg du kan nyte nuet og finne noe å glede deg over!

Ha en fin pinse alle sammen;)

ent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden sist....

Jeg droppet 17.maifeiringen og reiste bort i år. Det var opplevelsesrikt og kaloririkt...nok om den saken...

De siste daenen har jeg jobba hardt fysisk og det merkes på at matlysten øker i takt med jobbtempoet... Jeg tar mål av meg til å holde noen lunde stabil vekt en stund,- har ikke motivasjon nok til å gå ytterligere ned nå. Men det komemr forhåpentligvis ny lyst til å redusere vekten ytterligere. Jeg har jo selvfølgelig innerst inne et ønske om å krympe litt mer før ferien,- men jeg innser at jeg ikke finner motivasjonen nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så nydligdelig maivær:) I pur glede står jeg opp tidlig om morgenen og inntar frokosten i ute i nydelig morgensol med fuglesang og bølgeskvulp som bakteppe. Du verden så flott det kan være rett utenfor stuedøra!

I gårkveld ble det grilling - det er jo både sundt og godt når vi bare holder oss unna disse majonestunge potetsalatene:) Jeg synes ikke de er noe gode, så det er ikke noe problem her i gården. Vi laget delige grillspyd med salat og provencepoteter. Kjempegodt! Saftig og god vannmelon til dessert.

Jeg håper dette er sommeværet som er kommet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

her har vi også flott vær. og vi er masse ute og nyter det. setter meg ut på altanen kl 9 med kaffekoppen og det er så deilig. men jeg ser ikke sjøen, da. vi griller også masse, men det går i de sunne tingene.

 

kjekt å "se" deg igjen. du har ikke vært så aktiv på tråden din i det siste. går det bra med vekten? det at du er innom tyder jo på at du ikke er helt ute å kjøre.

 

ønsker deg en fortsatt fin kveld og en enda sunnere uke:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Du har nok hatt det tøft med betennelse og antibiotika-kur. Det tar på, og det er viktig å bruke tid på å komme seg etterpå. Derfor synes jeg det er bra at du tenker vekt, men ikke slanking akkurat nå. Og motivasjonen kommer, tro du meg!

 

Jeg praktiserer perioder der jeg skal holde vekta; greier ikke å motivere meg fullt ut til

slanking hele tiden, særlig fordi dette må ta tid. Som 68-åring kan jeg ikke risikere helsa med for rask slanking; er litt redd for at det skal "bli noe med hodet".

 

Akkurat nå er jeg på GR-kurs - det er nr. 5, skal fullføre det og deretter blir det "hold vekta" i sommerferien. Gikk bare ned 2 kg på GRkurs nr 4, og på nr. 5 har jeg stått i ro, men tror jeg har gått ned litt siste uke. Skal på veiing i morgen. Men i sum har jeg nå gått ned 13 kg. Har et håp om at det skal bli minus 5 kg tilsammen i dette vårhalvåret. Det vil jeg i tilfelle være godt fornøyd med.

 

Lykke til, ent, og kos deg med denne fine årstida!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusen takk for hyggelige innlegg av jubalong, jess og resolutt:)

Jeg er imponert over hva dere får til!!! Den "seige" og gode utholdenheten skulle jeg gjerne hatt litt av! Selv har jeg nok kommet "litt bakpå" nå og trenger ta meg selv i nakken for å komme på rett spor igjen. Jeg mangler motivasjon,- selv om jeg gjerne skulle vært slank nå når det er fint vær og jeg kunne kledd meg nettere dersom kiloene var færre, så er det liksom så veldig mye som skal til, synes jeg. Det er som om det jeg vet ikke går helt inn hos meg selv.. men vi får se. Kanskje jeg tar meg sammen igjen. Det er jo egentlig det jeg vil.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...