Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Uansett, ent, du må ikke "miste" dine 8 tapte kilo. Hold på det, for alt det er verdt! Det er nå det gjelder, ikke sant?

 

Ser at du forbereder gode sko til sydenturen, - det lover godt! Tenk å få fly rundt der nede hele 8 kg lettere enn du var tidligere i høst. Snakk om seier:D

 

Genialt har forresten lagt inn gode råd for mat på flyreisen. Kan være verdt å se på!

Hva med vitaminer og søvn? Får du nok av det?

 

Fortsatt god helg til deg!

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Godt å høre fra deg..så heldig du er som skal til varmen. Kommer sikkert til å gjøre deg godt. Men, som resolutt sier, ikke mist de 8 kg du har gått ned. Prøv å holde deg stabil.

 

Du kan f.eks. ta med noen pakker med knekkebrød fra Norge, lage matpakker der nede slik at du slipper å spise usunn mat om dagen, drikke mye vann og drikke vin istedenfor søte drinker med mye kalorier når du først skal kose deg - og det skal du jo. Gå en tur om morgenen før det blir varmt, svøm mye - har du skritteller så er den en inspirasjon. Ta med strikk og hoppetau! Bruk vannflasker som vekter og ta noen øvelser innimellom, situps, planken etc.... Ta med matpakke hjemmefra til reisen nedover. Spis masse frukt...kanskje du har fruktpresse du kan ta med??? Eller stavmikser du kan lage smooties med? Bare forslag fra meg.....men først og fremst..kos deg og lad batteriene, gleder meg til å høre fra deg når du kommer hjem!

 

Når reiser du?

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringer og tips, resolutt:) og genialt:)

Jeg har pakket mesteparten av det som skal i kofferten,- blir spennende å se om det er mulig å lukke den igjen....

I dag skal jeg på jobb -- i morgen er jeg hjemme og fikser litt i huset før vi reiser ut på ettermiddagen. Flyet går først på fredag morgen, men vi må ta den første etappen i bil og sove over før vi setter oss på flyet grytidlig på fredag.

Jeg gleder meg veldig og håper å komem tilbake med fornyet energi og humør og større bevegelighet.

Ha det fint alle sammen. Jeg skal komme innom og fortelle hvordan det har gått når jeg kommer tilbake til palmehelgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann!

Jeg kom hjem igjen i går kveld,- litt forsinket,- men tidsnok til å komme meg helt hjem på kvelden,- og jeg fikk pakket ut kofferten, dusjet og så hadde jeg vært så lur at jeg hadde lagt rent sengetøy på sengene våre før vi reiste:) det var NYDELIG godt å gå til sengs i reing og kjent seng:)

I dag var jeg tidlig oppe og på jobb. Så det er egentlig først nå i kveld jeg har følelsen av å være kommet hjem. Det kjennes bra:) De to ukene har gått veldig fort - vi har hatt noen fantastisk fine fjellturer 2-5 timers turer i fint fjellterreng. Og noen turer i lavlandet - fra en landsby til neste - og tilbake igjen.

Så har vi selvfølgelig spist masse kjempedeilig mat. Faktisk mest sjømat - fisk og skalldyr,- men en biff innimellom. Problemet har vært de digre porsjonene!!! Mat til én hadde vært rikelig til to!!

Uheldigvis for meg har jeg dermed lagt godt på meg,- til tross for at jeg har vært en ivrig turgåer... Jeg synes jo det er litt urettferidg. De andre ireisefølget har også lagt litt på seg,- men jeg har jo øket dobbelt så mye som dem!!!

Javel. Sånn er det.

Ferien har vært toppers:) Nydelig vær og fine bo-omgivelser.

Så da er det vel bare å ta seg sammen igjen, da...

jeg skjønne rikke helt om og evt. når jeg kan nå målet om en slank og bra kropp....dette tar mye mer tid enn jeg hadde drømt om!!!

Men det er godt å være tilbake blandt venner,- så får jeg bare gjøre så godt jeg kan...

God påsekferie til alle dere som stikker til fjells eller starter påsken allerede denne helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig å lese at du har hatt en god ferie og virkelig kost deg. de grammene du har lagt på deg, forsvinner igjen vet du :) at det tar lang tid å nå målet sitt, kan jeg skrive under på. jeg er til tider møkka lei, men har løst det sånn at jeg gjør så godt jeg kan i hverdagen. jeg veier meg ikke for tiden, kun når jeg er hos legen. har liksom mistet interessen for de tallene, men det kommer vel tilbake om jeg klarer å gå ned regner jeg med :)

 

skal du være hjemme i påsken? du bor jo så naturskjønt til, så påskestemningen er kanskje i boks? håper å se deg her inne da. jeg skal være hjemme i påsken, så jeg svinger vel innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen heim Ferien høres fantastisk deilig ut, og du kommer deg snart tilbake i gjenge igjen. Det som kommer fort på kommer også som regel fort av igjen.

Jeg tenker at den slanke, fine kroppen er inni meg et sted, og jeg jobber for å slippe den ut. Litt "slarkete" kanskje, etter alt for mange år med stor innpakning. Men den kan jo bli bra nok til mitt bruk, har ikke så veldig store krav lenger. Regner med at det vil disse og henge litt her og der :-)

Jeg klarer overhode ikke å se for meg hvor lang tid denne utpakkingen skal ta, men den skal iallefall pakkes ut.

 

Stå på videre, dette skal vi klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

..og velkommen hjem fra ferie. Høres ut som du har hatt en fantastisk tur! At du har lagt på deg er jo dumt, men det går sikkert fort bort igjen når du kommer i siget igjen. Det kan jo godt hende at maten du har spist har inneholdt mye salt f.eks. og da binder jo det vann i kroppen.

 

Nå er det vår og lysere tider, stå på!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige og oppmuntrende hilsener!

Jeg har allerede fått bort to av de fire (!) kiloene soom kom på mens jeg var på ferie! Det var forsåvidt pangstart med jobb både på lørdag og mandag,- i dag har jeg fri,- men skal på jobb igjen i morgen. SÅ er det påske. Joda, vi skal ha hjemmepåske. Kunne tenkt meg en hyttetur, men vi skal i 50årsdag på påskeaften, så da ble det liksom ikke noe tid til å reise bort. Tenker vi skal kose oss her hjemme:) Det er sol på terassen,- jeg har rukket å kjøpe noen minipåskeliljer og noen blå stemorsblomster som jeg har trykket oppi noen urner med masse grønn mose rundt. Vips,- så ble det påske- og vårstemning utenfor døren:)Jeg synes tanken om at jeg finnes i slankere utgave et sted innenfor innpakningen min, er fin! Det varierer veldig hvem jeg ser i speilet, synes jeg. noen ganger er det en tjukk "matrone" - andre ganger tenker jeg at jeg er da ikke så aller verst. Men jeg er jo for tjukk. Det er ikke til å komme bort fra. Og jeg liker god mat --med mye smak--og kom ikke her å innbill meg at det bare er det sunne som er godt. Det er godt det óg,- men jammen meg sitter det mye smak i de feite tingene også!! Så nå får jeg prøve å ballansere igjen, da...

 

Jeg får bli flink til å komme meg ut på tur igjen! Vi hadde en fin fjelltur på søndag,. i deilig vårsol! Bare synd at det er så gjennomtrukket av væte overalt i skogen,- så vi må helst gå på skogsveier for tiden. Håper det kan tørke opp litt.

 

Nå skal jeg skrive handleliste og komme meg i butikken. Må jo ha litt godsaker til påske!

 

Hei sålenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- En kvinne som fulgte en såkalt "utrenskningskur" døde av vannforgiftning i fjor. Hun drakk rett og slett for mye vann, og hun fulgte ikke anvisningen ved å tilsette vannet salt, sier kontorsjef i Fødevarestyrelsen, Else Molander, til Aftenposten.no.

 

1,5 liter nok

Nå går Fødevarestyrelsen ut og advarer den danske befolkning mot å drikke de fire-fem literne med vann som mange kostholdskurer anbefaler.

 

- I Danmark er det en trend med slankekurer, eller utrenskningskurer som anbefaler opp til fire- fem liter vann om dagen. Vi oppfordrer til at man ikke ukritisk følger de uautoriserte kur-rådene om vann, for de kan gjøre mer skade en gavn, sier Molander. Hun peker på at forskning fra Mosjons og ernæringsrådet i Danmark anbefaler halvannen liter om dagen.

 

Vannforgiftning vanlig

Ifølge Mosjons – og ernæringsrådet er vannforgiftning et velkjent fenomen.

 

- Symptomene kan være svimmelhet, allmenn utilpasshet, og kan utvikle seg til livstruende situasjoner med koma og død. Årsaken er at det tas inn mer vann uten nok salter, enn det utskilles. Ved å drikke 4-5 liter vann daglig vil flere begynne å problemer, sier lege og formann for Mosjons – og ernæringsrådet, Bjørn Richelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Magan! Det høres forferdelig ut å ende sitt liv pga for mye vann! Nei, jammensanten er det viktig å ballansere inntaket av både det ene og det andre:)

Jeg har vært og handlet,- det ble både melon og annanas, plukksalat, sukkererter, paprika, lime, druer og appelsiner og mye mer. Det er så mye godt i butikke nå før påske. Jeg har kjøpt en pose med påskesjokolade også,- det blir spennende å se hvem som skal spise innholdet i den !!!

 

Til i kveld har jeg kjøpt ferske reker,- de er helt nykokte og sprø,- jeg gleeeeder meg. Vinen er kommet på kjøling,- det kan bare bli ett glass i kveld for jeg skal jo på jobb i morgen.

Nå er det fred i heimen med avislesing og brøddeig til heving. Jeg var forresten oppe tidlig i dag og bakte gode rundstykker til frokost. Det var en god start på dagen:) Det går jammen meg opp og ned her i verden,- så det er viktig å få med seg de gode stundene!

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det høres så koselig ut hos deg at jeg får lyst til å komme på besøk, tenk å få servert reker og hvitvin ikveld etter jobb (hjemme 19.30 hvis det passer) og nybakt brød og påskegodt! Det hadde vært noe det!

 

Det høres ut som du har tatt grep etter ferien - det er det som er kunsten har jeg forstått.

 

Vann ja, tør nesten ikke å drikke vann jeg nå, har drukket 2 liter hittil idag!

 

Ha en koselig kveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

he he:D tror ikke faren for vannforgiftning er særlig stor. så lenge man spiser mat som inneholder salter. de fleste drikker vel ikke 4 liter vann hver dag heller. selv ligger jeg nok rundt 2.5-3 liter.

 

hvis man svetter mye og drikker mye vann og ikke erstatter salttapet kan man få vannforgiftning, men det er nok svært sjelden her til lands... hun damen som døde av det har sikkert ikke spist mat ved siden av vannet...

 

når det er sagt, høres ut som om du skal ha en koselig kveld ent. ferske reker!!! får vann i munnen:D

 

ønsker deg en riktig god påske og la de andre i familien ta seg av posen med påskegodt

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det ble kylling på oss i går kveld, jeg kjøpte med meg en ferdig hjem fra butikken og stekte potetbåter i ovnen og så spiste vi champignon og salat til. Det var også kjempegodt - hadde egentlig fredagsfølelse igår og det var for oss typisk fredagsmat!

 

Litt jobb idag, og så er det påske.

 

Genialt (1/2 liter vann hittil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere kommer inn på tråden! Vi hadde en kjempefin rekekveld! Det hørtes forresten veldig godt ut med kylling også!

Nå er det påskefri for mitt vedkommende. Været har slått om,- nå er det sludd og sur vind ute,- i det hele tatt ganske så grått! Inne har jeg derimot funnet fram gule løpere og påskeduk, har fyr i peisen og har brukt formiddagen til å lese ut ei bok (Menn som hater kvinner)... De to neste bøkene ligger klare og jeg håper å finne roen videre til å lese mye i påska!

Det der med vann er en forunderlig greie,- jeg klarer ikke å ta grep nok til å drikke flere liter om dagen,- jeg vet jeg bør,- men det blir liksom ikke....

I dag skal vi forresten har sjølfiska torsk til middag,- tror jeg steiker den og serverer med poteter og raspa gulrøtter. Har tatt opp pinnekjøtt fra frysen og lagt i vann,- det blir middag i morgen--ikke akkurat noen slankemiddag, nei...

Jeg skulle ønska det var sant at jeg har tatt grep etter ferien, men det har jeg nok ikke gjort helt enda..... Men jeg har mye god frukt og grønt i kjøleskapet,- så jeg er ikke helt på jordet heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. jeg tenker oddsene er minimale. mange her til lands som skulle vært diagnostisert med det, bl.a. meg. i perioder i ungdommen drakk jeg opptil 5 liter daglig. jeg leste om en stakkar som døde pga for stort inntak av gulrøtter også. så det meste går tydeligvis an. jeg tror likevel at 2-3 liter daglig er bra, det funker for meg i alle fall. om jeg trener, drikker jeg kanskje totalt 4 liter for å erstatte væsketapet.

 

ellers er jeg enig med genialt i at det høres koselig ut hjemme hos deg ent. kan være jeg kommer også :) den boka du har lest ut, har jeg fått i julegave. har bare klart å lese de første 30 sidene. er ikke god på å få lest ferdig bøker, har derfor meldt meg ut av bokklubben.

 

fortsatt god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langfredag og vind!

Her er så mye vind i dag at det var en kjempestor dørstokkmil å komme over for å ta en liten tur ut! Men nå er det gjort! Formen er ikke særlig bra i dag, halsen kribler og kroppen kjenens tung. men det gjorde godt med litt frisk luft!

Takk for koselig innlegg, tvilling! Jeg skulle gjerne sett at både du og storesøs kom på besøk, jeg!

Jeg er i gang med neste bok,- det er fengslende og faktisk ganske god konsentrasjonstrening for meg å lese bøker for tiden. Jeg orker det bare når jeg har roen og kan få sitte i fred over litt tid. I dag startet dagen med at jeg våknet tidlig og la meg til å lese. Etter hvert ble det liv i andre delen av sengen også,- mannen min sto opp, dusjet og gikk så og laget frokost til meg. Så da jeg var fornøyd med lesingen var det bare å komme meg i dusjen og så gå inn til ferdig frokost:) Det er en hyggelig vane han har - å lage frokost til meg. Jeg er like glad hver dag for det! Jeg synes det er en utmerket gest!

 

Nå vurderer jeg om jeg skal sette igang med middagen,- pinnekjøttet skal jo trekke noen timer,- men jeg er liksom ikke helt der enda. Så det blir vel noen sider i boka først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten utrolig: i dag våknet jeg til strålende solskinn inn gjennom soveromsdøren,- blikkstille fjord og nydelige snøtopper i det fjerne:) Jeg har sittet 2 timer ute i sola i dag. Godt innpakket. Var en tur på apoteket og kjøpte meg solhatt. Halsen er tjukk og klør,- men pytt pytt. Sola skinner:)

Vi skal på fest i kveld. Jeg er nødt til å klare det! Vi tenkte å ta båten,- så stille som det er nå er det nydelig å kjøre sjøveien:)

Jeg prøver å nyte dagen i dag mest mulig,- det er jammen meg lenge siden det har vært SÅ fint på terassen:)

Ha en fortsatt stålende påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er påsken definitivt slutt. Det ble en fin avslutning med sol og vintervær. men...ja det er jo alltid et men... jeg er så forbasket nedsylta i forkjølelse! Heldigvis har jeg ikke jobbedager før i slutten av uka,- men det betyr jo ikke at det ikke er MYE annet som skulle vært gjort. Jeg sleper meg rundt i huset og blir svett bare jeg prøver å rydde i avisbunken.....Det er IKKE morsomt! Men ting kunne vært verre! en forkjølelse er en forkjølelse,- den må gjennomleves - og det går jo absålutt på omgang. Jeg har lenge vært forskånet, så det måtte vel være min tur nå. Jeg skal ikke syte.

Våren er på vei og jeg må se å komme meg nedover på vekta igjen! Jeg sliter fortsatt med det som la seg ekstra på i ferien, så jeg bør virkelig ta meg sammen! Målet synes forferdelig langt framme,- men det har ikke forsvunnet. En vakker dag skal jeg være der - i mål!

Ha ee fin vinter-vårdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver så nydelig om vær og vind ved havet. nesten så jeg kjenner sjøduften. her sitter jeg, ei inngrodd landkrabbe, og lengter til vestland og nordnorge. lengter til steder overalt med barsk kyststripe. nå må ikke dere sørlendinger bli fornærmet men av en eller annen grunn synes jeg ikke det er så barskt hos dere :)

 

ønsker deg god bedring, ent. det er ikke kjekt å være forkjølet, men ofte blir man vel det når man kommer fra sydligere breddegrader. går jo over, men det tar på kreftene.

 

jeg er ikke i form selv heller for tiden, ikke noe spesielt som feiler meg annet enn tungsinn og skuffelse over at jeg ikke får til å spise sånn jeg vet jeg bør.

 

er i grunnen lei det meste: vinter/snø, arbeidsliv, meg selv - kort sagt....

 

så kommer jeg inn på tråden din og belemrer deg med mine sure oppstøt, som om du ikke har nok fra før.

 

skal forsøke å være mer positiv neste gang jeg kommer.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

Her er du velkommen både med sure oppstøt og annet, hyfsan! Men jeg synes i grunnen ikke innlegget ditt er i nærheten av den kategorien.

Jeg har nettopp blitt servert kveldsmat - det er litt ekstra service å hente når jeg er forkjølt....

Det der med de ulike landsdelene som du kommenterer, hyfsan: vi snakket akkurat omd et her om dagen, mannen min og jeg,- av vi er jammen velsignet med et mangfoldig land. Tenk på de nydelige strendene på Jæren, sørlandet, Lofoten og Finnmark. De ville fjellene og de breie bygdene, de trange dalene og de ville heiene, skjærgården ( mild og vakker på sørlandet - villere nordover vestlandskysten), skogene på østlandet storbyene og de pittoreske småbyene. Ja,- vi har det meste i landet vårt:) Vi er jammen meg priviligerte! I tillegg er det fritt fram for oss alle å reise der vi selv ønsker og har muligheten til.

Noen ganger stopper jeg opp og tenker på hvor vanvittig heldig jeg er som er født i Norge og er norsk og har mine plikter og rettigheter i dette fantastiske landet:)

Javel,- det var kanskje litt på siden? Men i alle fall --- ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er middagen fortært. Blomkålsuppe med hjemmebakte rundstykker.

Jeg har faktisk greid å komme meg ut på en liten trevarters tur i det fine været:)

Jeg kjenner meg veldig mye bedre av forkjølelsen og satser på å stille nesten snufsefri på jobben i morgen...

Jeg sliter dog med en påsneket uvane som heter overdreven sjokoladespising. Det er et resultat av påske og forkjølelse --det har rett og slett blitt for mye utskeiing i sjokolade. Og nå opplever jeg å sitte i "saksa". Sånn skal det jo ikke være!!:)

Jeg skal snarest mulig prøve å forbedre meg og vende tilbake til ukentlige veiinger. Nå for tiden er det ikke særlig kjekt, akkurat det...

Men sola skinner likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...