Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Gjest resolutt

.. det høres kjempeartig ut med stor fest, dikte sang og bilder til sanghefte, forberede og bestille masse mat! Snakk om energi:D Og attpåtil har du gått ned nesten 1 kg!

Gratulerer, og lykke til videre med festforberedelser og selve festen. Fester som forberedes godt har en tendens til å bli velllykket! Heldige er de som kjenner deg!

 

Skal prøve noen av de fiskerettene du beskriver. Hørtes deilig ut!

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Her er et aldeles forrykende forferdelig surt vær i dag !

Jeg jobbet lenge i går og var på et fagseminar med jobben etterpå,- det ble fryktelig lenge tilsammen, så i dag har jeg tatt det med ro så langt. Kost meg med en rolig formiddag og mye te...

Er invitert på lunsj hos en venninne i dag,- gleder meg veldig til det!

Skal ellers se å få bakt noen flere brød og putte fryseren i dag. Burde også komme meg ut på tur,- men akkurat det er det vel som frister MINST i dag...

vi får se...

Ha en fin dag fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og ligger trærne langflate.... skikkelig ruskevær!!! Frister ikke spesiellt å være ute i dag! Sitter på kontoret og koser meg med varm te jeg også!

 

Har gått till innkjøp av step maskin, så den skal benyttes i dag! Har ikke hatt mulighet til å prøve den før, så i kveld er første prøvetur! Gleder meg til å ha noe hjemme å trene på!

 

Du får ha god lunch og lykke til med festforberedelsen! Januar og februar er lange mnd så da er det kjekt å ha noe en kan se frem til!!

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen, blomsterjenta!

Sånn stepmaskin høres egentlileg litt greit ut! Du må fortelle hvordan det går!

 

Det ble ikke noe tur på meg i dag,- men jeg har bakt massevis av brød og jeg hadde en hyggelig lunsj sammen med min venninne:) Det skal ikke alltsi så mye til for å friske opp en grå hverdag!!;)

I ettermiddag har jeg inspisert festlokalet - bare for å konstatere at den bordoppstillingen jeg hadde sett for meg ikke går,- det var jo bra jeg oppdaget det nå da,- så jeg har ordnet på bordplassering av gjestene.

Litt hver dag,- så kommer jeg nok i mål!

 

Kvelden har gått med til telefonprat og tv-titting,-mao ganske sløvt...

Nei,- nå er det på tide å komme meg i seng. Sov godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stepmaskinen var bra! Kikket på tv og tråkket og tråkket! Kjente det både på lår og rumpe! Herlig å være inne å trene mens regnet og vinden herjet utenfor! Litt usikker på hva jeg skal registrere trimmen under, men det viktigste er at jeg fikk trimmet!

 

He he he... ja bra at du fant ut av bordplasseringen. Ikke lett det der... men godt når det går opp!

 

Ha en fortsatt fin dag og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt jobbelørdag - og har endelig fått helg:)

Det er flott snø ute, men jeg har dessverre ikke fått brukt den,- håper den ligger til i morgen!

Formen er ikke på topp,- jeg hadde trengt å fått tatt meg en god tur i morgen,- det pleier nesten alltid hjelpe mot det meste,, synes jeg. Får se hva morgendagen bringer. Nå er det tid for et glass vin,- det er velfortjent etter ukens arbeid, synes jeg.

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagskveld...

Nå har freden senket i stua. Det har vært ganske livlig her i ettermiddag,- alle mine tre jenter og min bonusjente har vært her på fastelavensboller. Det var kjempelurt at de kom alle sammen,- da fikk jeg gleden av å bake boller og jeg sitter ikke igjen med altfor mange...;)

Ja,- det ble nok litt utskeielse,- det har det blitt i det siste,- jeg kommer ikk ehelt inn i folden igjen,- og kan ikke si annet enn at jeg gruer meg for veiing i morgen.... jeg har allverdens unnskyldninger for at det har blitt sånn i det siste,- det har vært mye strev og en del triste ting som har skjedd,- og da har jeg lett for å kompensere med litt ekstra mat....

Men jeg har målet fortsatt i sikte der framme et sted,- og jeg vet det vil være sånne eprioder,- så jeg er her enda...

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Jeg er innom før jobb bare for å registrere vekt og sende ukerapport til kursleder,- så da kan jeg rapportere om nedgang på 0,7kg. Nå veier jeg 95,3kg!

Jeg hadde grua meg for veiing og er veldig fornøyd og overraska over at det tross alt har blitt en nedgang også denne uka som gikk:)

Det er fortsatt langt til mål,- men jeg er på rett vei!!!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuhhhh. Jeg har vært på jobb,- det er så forbasket at det er så langt å kjøre, --særlig når jeg er trøtt og skal hjem igjen!! Men lyspunktet er at jeg kom hjem til ferdig middag ( det var jeg som laget den i går,- men den var varmet på nytt og det var kokt nye poteter dag jeg kom hjem:))

Jeg har brukt helgen til å ordne med sanger og bordkort til festen som vi skal holde til helgen. Tror jeg er noen lunde i rute med forberedelsene,- det er jp bare sånn at ikke alt kan gjøres på forhånd...

Jeg slurver med maten for tiden,- spiser og drikker ting jeg ikke burde,- men jeg greier ikke gjøre noe med det. Derfor var jeg kjempeglad for nedgangen da jeg veide meg i dag,- det er vel kanskje ikke fortjent??... jeg har heller ikke trimmet den siste uka,- det blir bare ikke tid når jeg har så mye festforberedelser på gang. Vi skal ha en del overnattingsgjester også,- så da må jeg jo har orden på huset og soverommene og og og.... JAja,- det er jo helt frivillig,- og jeg gleder meg egentlig veldig. Det er bare det at jeg kan ikke rekke alt dette og så trimme i tillegg!?!?!?

Det ergodt det er Sommer på tv i kveld. Jeg skal snart sette på kassa og sige ned i sofaen....

ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som om du er mye i farta, blir vel litt kaloriforbrenning av sånt også. du må ikke slite deg ut, sant?

 

jeg har slettet meldinger, så det er god plass til en pm fra deg. skriv når du føler for det. gratulerer med vekttap. det er fortjent!, skulle bare mangle. ta vare på deg selv. jeg skal se på "sommer" jeg også. etter det har jeg ønske om å se dokumentarfilmen av benestad om den falmete filmhelten. en menneskeskjebne jeg har lyst til å vite mer om. men det betinger altså at jeg klarer å holde meg våken. ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom så vidt for å ønske alle en god kveld. Jeg har hatt en turbodag med altfor mye å gjøre,- så nå skal det bli godt å finne sengen!

Tusen takk for livstegn, hyfsan!

En god natt ønskes alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Synes du er bra aktiv, jeg, så du fortjente nok hvert gram du gikk ned. Alt det du står i med kalles jo hverdagsmosjon, og det er klart, det gjør sitt. Og selv om du ikke spiser etter planen, behøver det vel ikke å være direkte usunt det du spiser??

 

Så re dine senger og hygg deg med forberedelsene, -- og gjestene når de kommer.

Det hele handler tross alt om å leve - her og nå!

Lykke til!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin oppmuntring, resolutt!

Det er helt riktig at det forbrukes en del kalorier i de såkalte hverdagsaktivitetene for tiden....:D Og det er jo jammen meg bra,- for jeg får jo ikke tid til å gå turene mine.

I dag er det heldigvis opplett,- etter noen aldeles forferdelige regnværsdager er det fint å se at det er noen lunde lyst igjen ute:) Og jeg vet så inderlig vel at det våres,- jeg synes det er blitt grønt ute mange steder allerede, jeg.

Tenk at vi snart kan springe barbeint ute på bakkene igjen:)

Men enn så lenge får iv glede oss over andre aktiviteter. Jeg er i rute med planlegging og i dag skal jeg legge siste hånd på gjesterommene.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på en tirsdag:)

Ny uke er godt igang. Jeg er nesten kommet over helgen, men bare nesten...

Det ble en utrolig vellykket og fin fest på lørdag,--heldigvis. Det var fin stemning fra starten, jeg hadde dekket og pyntet fint i lokalet med hjelp av mannen min og den ene datteren og svigersønenn min. Maten var kjempegod - og nå vet jeg at jeg kan lage mat til 40 personer helt på egenhånd!!!;)

Jeg serverte kyllinggryte med ris og salat og hjemmebakt brød,- masse deilig rødvin og øl. Døtrene mine og et par venninne hadde bakt kaker - så det ble kaffe og kaker i stedet for dessert. Vi har noen supre musikervenner som spilte til dans - - ja hva mer kan en ønske seg??

Søndagen gikk med til opprydning og vasking. I dag er alle dukene ferdig vasket og strøket,- så nå skulle alt være på plass igjen. Jeg har fremdeles noe sengetøy igjen å vaske siden vi hadde 5 personer på overnatting i helgen. I går var jeg på jobb,- og det var så vidt jeg orket... Men det gikk greit,- det er noe med at når ting er vellykket så tåler jeg bedre at jeg er sliten etterpå...

 

Jeg har bare tatt av 0,2kg sist uke. Jeg veide meg i går - og jeg føler ikke at kurslederen er særlig fornøyd med meg. Jeg får liksom ikke til åholde fokus nok,- men sett fra min side,- så handler livet om veldig mange ting utenom slankingen og kostholdsendringen,- og det må jeg forholde meg til etterhvert som det kommer,- jeg kan liksom ikke bare gå inni en egen boble og leve et eget slankeliv!!

Er dette bare noe jeg sier for å forsvare meg selv eller er det noe i det? Jeg føler i alle fall for min egen del at vektreduksjonen er noe jeg kommer til å bruke lang tid på - og ja,- jeg trenger noen som holder meg i ørene,- men jeg kan faktisk ikek greie å bare ha fokus på slankingen,- jeg må delta i det virkelige livet som er rundt meg hele tiden...

 

Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Høres ut som en kjempemorsom fest, ent! Er også glad i å planlegge selskap, men 40 stykker må jeg si imponerer ;)

 

Kjenner meg igjen i det du skriver. For oss som skal gå ned såpass mye vil vektnedgangen ta lang tid. Da kan man ikke melde seg ut av samfunnet og leve i sin slankeboble som du sier. På den andre siden, hvis man ikke klarer å holde nok fokus på vektnedgang så vil man gå kurs etter kurs (eller på egenhånd) uten å gå ned i det hele tatt selv om man føler man forsaker noe stadig vekk. Dilemma det der - jeg har ikke funnet den gylne formel ennå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ent, at selskapet ble så vellykket. Det er litt av en innsats du og din familie har gjort for å få til dette, så suksess var vel fortjent!;)

 

Du er inne på noe meget viktig når du skriver at du ikke ønsker å leve livet ditt inne i ei slankeboble! Vi er nok mange her inne som tenker det samme og er i samme situasjon:

Vi skal ned 20-30 kg, og vi ønsker å leve livet så normalt som mulig mens vi tar av disse kiloene. Da er vi tilbake til livsstilsendring: Den skal og må tåle at vi deltar i det sosiale fellesskapet som vi har rundt oss; og at vi kan spise litt mere ved slike anledninger.

Jeg tror det viktiste er at vi går tilbake til hverdagsmaten med én gang selskapeligheten er over. Fryser ned godsakene i passende porsjoner og gjemmer dem til neste sosiale begivenhet!

 

Etter 1 år med slanking synes jeg at jeg lever godt på denne måten.

Jeg spiste godt i jula, da det ble mange middagsselskaper og mye "knask". Men etter jul har jeg tatt av de 2 kiloene jeg gikk opp og i tillegg har jeg nå gått ned 0,6 kg. Det betyr at jeg har gått ned tilsammen 12,1 kg siden jeg startet for 1 år siden. Synes det er et bra resultat til meg å være, min alder tatt i betraktning (68), og tenker at jeg i løpet av dette året kanskje kan greie i alle fall 10 kg. Da er det 10 kg igjen til 70 kg, som er målet mitt. Så kanskje i 2009 er jeg i mål! Lenge ja, men jeg slanker meg ikke, jeg endrer min livsstil! Floskel kanskje, ja vel, men jeg tror virkelig det har noe for seg, og at denne endringen skal bli varig!

 

Håper vi greier å holde koken sammen. Det betyr mye at vi er en gruppe som har samme mål og samme innstilling til veien til målet. Kanskje kan vi finne en egnet møteplass en gang i 2009 - altså et sted i Norge - der vi kan feire at målet er nådd!?

DEt kunne vært noe å se fram til!

Hilsen resolutt

 

Motto i dag; Jeg ser på meg selv som en slank kvinne, som er blitt tykk, men som skal bli slank igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - og takk for tilbakemeldinger!

Jeg tror dere er inne på noe - jeg tror du hra rett Vriompeis når du sier at man kan gå kurs etter kurs om man mister fokus,- og så likevel ikke gå nevneverdig ned i vekt. samtidig tenker jeg at det at jeg har forpliktet meg til å sende inn ukentlig rapport faktisk også er med på å holde meg i ørene:)

Jeg er også enig med resolutt som er inne på det med å få en slutt på selskapeligheten med én gang den er over - der sliter jeg litt,- for det er jo "for gale" å kaste kakene som blir til overs osv.... Men å være bevisst her tror jeg på er viktig!

Jeg er i alle fall innstilt på å holde på til jeg er i mål denne gangen. Målet for meg ligger rundt 75kg. Jeg veide 95,1 kg på mandag,---- så det er ganske langt igjen. Men jeg har tatt av noen kg siden jeg veide 103kg i slutten av oktober 2007.

 

Jeg er - som dere kanskje har skjønt - veldig for å feire begivenheter - og det er en god idé å samles for å feire når vi har nådd våre mål- utfordringen er kanskje å finne tidspunktet fordi vi ligger litt ulikt an i løypa. Men idéen er kjempegod, synes jeg:)

 

Jeg synes det høres fint ut å tenke på seg selv som en slank person som har lagt på seg og skal bli slank igjen.

Selv har jeg det annerledes: - jeg har alltid følt meg tjukk og sett meg selv som tjukk,- men når jeg ser på bilder av meg selv i ungdomstiden og som ung voksen er jeg jo at jeg IKKE var tjukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... godtar ingen klaging fra deg som har gått ned 8 kg siden oktober. Du ser jo ut til å surfe på en flott bølge fram mot målet ditt. Du kommer til å nå det lenge før meg, det er i alle fall sikkert hvis du fortsetter slik.

 

Jeg går ikke på kurs akkurat nå, så jeg er litt spent på om jeg skal greie å holde meg selv i ørene. På den annen side: Hvis jeg greier å holde vekta stabil en periode, uten å gå opp, så er det en seier det også. Da begynner jeg på kurs igjen utpå vårparten, og kanskje greier jeg å gå ned 4-5 kg. Tror jeg ble litt kurslei i høst, i alle fall på det tredje. Føler nå at det er viktig å ta meg litt igjen, + at jeg har denne gipsen. Kunne jo trent litt

med vanlig gymnastikk på stuegulvet, men har vært lite motivert for det. Blir litt sliten av gips og krykker og trapper og det hele, så det er godt å sette seg i stolen og løse kryssord (noe jeg er svært dårlig til!). Men som sagt, prøver å gå ned litt, så får vi se!

Jeg skal i alle fall ikke gi opp, det vet jeg.

 

Men nå er det virkelig leggetid. God natt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Klage, jeg? Nei,- selvfølgelig. Det skal jeg ikke. Jeg trenger bare gjøre opp litt status for meg selv innimellom. Jeg kan også se at 8 kg siden oktober høres greit ut. Men jeg vet jeg beveger meg i en faresone fordi det er nå - på dette stadiet - jeg har lett for å miste grepet og gi opp. Men jeg forteller meg selv hele tiden at er det noe jeg ikke skal i denne saken, så er det å gi opp. Jeg må minne meg selv om det ganske ofte,- og i det siste har ikke gjennomslagskraften vært helt god. Jeg spiser for mye,- og jeg spiser litt feil. Fordi. Sånn er det bare. Jeg får dårlig samvittighet og så skal jeg ta meg inn i gjen og så spiser jeg litt til. Men jeg gir ikke opp, nei. Og jeg skal ikke klage. Jeg har gått ned 8 kg. Det er bra. Jeg håper bare at jeg ikke har gått opp igjen 8 kg om noen uker eller måneder! Jeg vil gjerne slippe det!!!

 

HA en fin kveld der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Synes du er veldig flink jeg, som klarer å gå ned selvom du har hatt DEN festen. Høres veldig koselig og vellykket ut. Og vektnedgangen din totalt er det heller ikke noe å si på.

 

Det hadde vært veldig hyggelig å møtes et sted i løpet av 2008. Vi har jo snakket om restauranten til Kikk i nærheten av Oslo, http://www.kasjotten.no, som ligger i et koselig hotell. Kunne det være noe, eller har dere andre forslag?

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn flaks. både storesøs og tvillingsøs i en og samme tråd :D

 

jeg vil gjerne være med på treff, om det er her eller der. hadde vært kjekt å få hilse på dere som jeg har fått som gode nettvenner. enda mer samhold når man har truffet hverandre, vil jeg tro.

 

og du tvillingsøs: gratulerer med 8 kg, det er jo supert. du gir ikke opp, da kommer jeg og henter deg vet du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Håper du tar deg fort inn igjen - helsa kommer først!

 

Skjønner at du opplever en stillstand i vekta nå. Kanskje har du bruk for det, dvs. å bruke en periode på å holde deg der - nemlig 8 kg mindre enn du var; DET er jo også noe vi bør øve oss på. For min egen del opplever jeg det som en del av livsstilsendringen. Så i løpet av 2007, da jeg gikk ned tilsammen 11.5 kg, brukte jeg 2 måneder sommerferie til å holde vekta - - og greide det, enda det var mange fristelser (og noen falt jeg for, men jeg lot det ikke bli en vane).

Juleferien var "spis-godt - men ta meg sammen straks etter jul". 2 kg kom på, men de var vekk den 30.1. Nå har jeg denne foten i gips og må holde meg mest i ro, men ser på det også som en utfordring til å øve meg! Og faktisk har jeg gått ned 0,8 kg i gipsperioden!

 

Vel ent, du har hatt en kjempekoselig fest med mye forarbeid og mye god mat. Da er ikke 200 g opp ei uke etterpå noe å bekymre seg for. 200 g er jo bare 2 dl vann, var det noen som sa! Ta bare fram planen din igjen, skjerp noteringene i dagboka, så er du i gang!

 

Lykke til denne uka!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg takker for oppmuntring på tråden, resolutt! En god idé å øve meg på å holde med der jeg er nå og ikke gå opp i alle fall:)

Nei, jeg er ikke særlig i slaget, Genialt. Har hatt null krefter/energi i det siste,- og har mer enn nok med å komme meg på jobb og holde meg der når jeg skal. Men jeg har altså klart det, da. Har ikke vært borte en eneste time av det som er avtalt! Så jeg prøver å være fornøyd med det.

Nå er det mindre enn en uke til vi reiser til varmere strøk og blir der i 14dager. Jeg håper det skal gi meg litt påfyll og energi. Jeg har satt fram tursko og turshorts og er forberedt på å bruke tid på å gå turer.

Ellers er jeg imponert over alle som står på uke etter uke, måned etter måned og sakte men sikkert fremskaffer resultater i form av en lettere kropp. Dere er flinke og tålmodige og har min fulle beundring:)

Jeg skal prøve å komme sterkere tilbake når jeg kommer meg opp på et bedre energinivå! Akkurat nå har jeg mest lyst på de tingene jeg helst ikke skal spise...

 

Ønsker dere en fin helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...