Gå til innhold

Blanca Nieves


Gjest Blanca Nieves

Anbefalte innlegg

Tror dere ikke jeg har glemt å veie meg i dag ???? Helt utrolig ! Kom på det når jeg satt på jobb i stad, og da var det jo for sent. Det tyder vel på at jeg ikke er 100% motivert - jeg vil så gjerne, men gårsdagen ble litt tung med både smultring og New Energy. I tillegg lite (les ingen) trim.

Blir kjempe-misunnelig på dere andre flinke jenter ! Leser om masse trening og flotte resultater.

Så jeg må nok ta meg skikkelig sammen, og komme i gang igjen. Men hvorfor skal dette være noe så inn i granskauen vanskelig !!!!?? Det er jo egentlig veldig enkel matematikk, man må forbrenne flere kalorier enn det man spiser - først da kommer resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Jeg veide meg i dag, og har faktisk gått ned 0,7 kg siden forrige onsdag, selv om jeg skeiet ut med to smultringer og litt kvikklunsj i går... Midja er hele 0,5 cm smalere enn sist, det er jo nesten så buksene siger av :D Håper på smalere midje neste uke.

 

weight.png

 

Men hvis jeg tenker på hvor mye jeg trener (16-20 trimpoeng i uka) og at jeg faktisk har vært veldig flink til å holde meg til mine 1900 kcal den siste uka, så burde jeg jo ha gått ned mer... Har regnet ut at jeg med mitt aktivitetsnivå har ett kaloribehov på mellom 2600 og 2700 kalorier pr dag, og da burde jo 1900 kalorier pr dag være ok, eller har jeg bomma litt? Prøvde i en lengere periode i høst å ligge på 1600, men da sto vekta på stedet hvil, så jeg tror det rett og slett ble for lite mat.

 

Og hva spiser jeg: Grovt speltbrød eller speltknekkebrød til frokost, lunsj og kveldsmat, med sunt pålegg: tunfisk og kesam, skinke, cottage cheese, mager skinkeost, banan, hvitost mm. Div salater med kylling/egg/skinke/tunfisk blir ofte lunsj, uten dressing. Til middag spiser jeg en "passe stor" porsjon bestående av rent kjøtt/fisk/karbonadedeig med grønnsaker/salat og pasta/ris/poteter. I tillegg spiser jeg frukt, nøtter, rå grønnsaker og en og annen proteinbar hvis jeg er på farten og ikke har tid til å spise, youghurt en sjelden gang. Knekkebrød blir ofte mellommåltid, sammen med frukt. Jeg veier og fyller inn alt jeg spiser så jeg skal vite hvor mye jeg spiser og ligger på et snitt på 1900 kcal pr dag.

 

I helgene, altså på lørdag, skeier jeg ut litt. Da spiser jeg sjokolade, litt potetgull og kanskje ett glass rødvin, men jeg fråtser ikke. Brus drikker jeg så og si aldri.

 

Noe av problemet mitt ligger kanskje i at jeg ikke greier å holde meg borte fra den lille sjokoladebiten i skapet, selv om det daglige kaloriinntaket ikke overstiger 2000 kcal de gangene jeg sniker til meg en bit eller tre midt i uka...

 

Hvis noen har tips og råd til meg er jeg veldig takknemlig, vil så gjerne at vekta skal gå nedover framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Her var det mange gode resultater, ja! :) Jeg veide meg på mandag, og da ble jeg superlang i trynet! Jeg hadde gått opp til 88,1 og jeg startet på 88,2!!! Ja, dere kan nå bare tenke dere?

 

Men jeg syntes jo at det var veldig rart da, så tenkte jeg litt, og basaltempraturen min (jeg tar morgentemperaturen hver dag) hadde også sunket.. Og da skjønte jeg at mensen var på vei, og den kom i dag, så da veide jeg meg igjen i dag, og da var den 86,6! :) Så da er jeg jo kjempefornøyd! :)

 

Har begynt på Bailine i dag, det var digg da, lå og slappet av og kjente at muskelene strammet seg som bare det.

 

Ellers har uken vært bra. Vært flink alle dager, og skeiet til de grader ut på lørdag, akkurat som planlagt! :) Jeg elsker lørdager nå! :) Men jeg merker også at selv om jeg kan spise så mye jeg vil, så har jeg ikke trangen og lysten til å spise så mye når dagen kommer.

 

I dag tenkte jeg å gå på aerobic, det har jeg aldri vært på før. Koordinasjonsevnen min trenger noe seriøst med trening også! :)

 

Ha en fin kveld, folkens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne

 

Hvis noen har tips og råd til meg er jeg veldig takknemlig' date=' vil så gjerne at vekta skal gå nedover framover :D[/quote']

 

Hei du!

 

Dersom du ligger på en kaloriunderbalanse på ca 800 for dagen så vil det tilsi at du skal gå ned 0,7-0,8 kg pr. uke, så med tanke på det så er det ganske rett det du har gått ned. Kostholdet ditt ser også ut som det er bra.

 

Det du kan gjøre er å prøve å bytte ut noe karbo med proteiner, men da må du gjøre slik at energiinnholdet blir likt. Altså tar du vekk en brødskive på 50 kcal, så , må du erstatte med proteiner tilsvarende 50 kcal. Proteinene er svært komplekst sammensatte aminosyrer som kroppen må fordøye 2 ganger før den tar de opp i kretsløpet. På den måten så bruker kroppen ekstra mye energi for faktisk å ta opp denne energien. I tillegg vil det hjelpe å holde ved like muskelmassen.

 

Et annet lite triks er å ta en 15 minutters rask gåtur ekstra i løpet av dagen, aller helst rett etter du har stått opp. Da vil du forbrenne minst 1000 ekstra kalorier i uken og dersom du gjør det om morgenen vil kroppen måtte hente energien rett fra fettreservene. Kroppsbyggerne gjør dette når de skal ha bort underhudsfettet og det funker for oss andre også.

 

Stå på - du er på rett vei!

 

Samme til alle dere andre! Keep up! De som går på kurs, prøv å følge opplegget slavisk mens du går på kurset, da VIL du gå ned. Jeg syndet og tok en snikveing i dag, jeg har - 1,9 kg på 10 dager. Jippi!!

 

God helg! (er uten data hjemme for tiden, så det blir ikke såå mye skriving nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo med andre ord si at gåturen min på morgenen til barnehage/jobb gir dobbelt bonus? Jeg både våkner og forbrenner fettet....

 

Det ble ingen trening på meg i går, orket ikke krype opp av sofaen, var altfor trøtt til det, pluss at håndballkampen på tv fristet også...

 

Men i går fikk jeg pilatesball i posten, ekstrapremie ved innmelding i bokklubb, kanskje jeg ska prøve å få blåst opp den i løpet av helga og se om jeg kan få gjort noen øvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går, og vekta viste en nedgang på 0,1 kg!

Ikke mye å skryte av, men det var ihvertfall nedgang, til tross for litt utskeielser og lite trening. Neste veing skal jeg klare mer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Dersom du ligger på en kaloriunderbalanse på ca 800 for dagen så vil det tilsi at du skal gå ned 0' date='7-0,8 kg pr. uke, så med tanke på det så er det ganske rett det du har gått ned. Kostholdet ditt ser også ut som det er bra.

 

Det du kan gjøre er å prøve å bytte ut noe karbo med proteiner, men da må du gjøre slik at energiinnholdet blir likt. Altså tar du vekk en brødskive på 50 kcal, så , må du erstatte med proteiner tilsvarende 50 kcal. Proteinene er svært komplekst sammensatte aminosyrer som kroppen må fordøye 2 ganger før den tar de opp i kretsløpet. På den måten så bruker kroppen ekstra mye energi for faktisk å ta opp denne energien. I tillegg vil det hjelpe å holde ved like muskelmassen.

 

Et annet lite triks er å ta en 15 minutters rask gåtur ekstra i løpet av dagen, aller helst rett etter du har stått opp. Da vil du forbrenne minst 1000 ekstra kalorier i uken og dersom du gjør det om morgenen vil kroppen måtte hente energien rett fra fettreservene. Kroppsbyggerne gjør dette når de skal ha bort underhudsfettet og det funker for oss andre også.

 

Stå på - du er på rett vei!

 

Samme til alle dere andre! Keep up! De som går på kurs, prøv å følge opplegget slavisk mens du går på kurset, da VIL du gå ned. Jeg syndet og tok en snikveing i dag, jeg har - 1,9 kg på 10 dager. Jippi!!

 

God helg! (er uten data hjemme for tiden, så det blir ikke såå mye skriving nå)[/quote']

 

Takk for tipsene:) Var bare så frustrert over at "alle" andre går ned så mye mer, men ca en halv kilo i uka er jo en helt grei og fonuftig vektnedgang.

 

I dag kuttet jeg ut den ene brødskiva til frokost og spiste tilsvarende mye proteiner, lunsjen består av kyllingfilet, kesam og masse salat. Kjenner jo at jeg blir mettere når jeg spiser færre karbohydrater og mer protein, og er veldig flink til å spise sånn i perioder, men trenger et lite dytt av og til. Skal forsøke å fortsette med dette framover så kanskje jeg får enda bedre resultater av vekttreninga også :D En ekstra 15-minutters tur skal jeg også greie å få til.

 

Nok en gang takk for tips og ikke minst oppmuntring :) Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går' date=' og vekta viste en nedgang på 0,1 kg!

Ikke mye å skryte av, men det var ihvertfall nedgang, til tross for litt utskeielser og lite trening. Neste veing skal jeg klare mer !![/quote']

 

Som du sier så var det ihvertfall nedgang, neste uke blir det enda mer ned skal du se! Lykke til i uka som kommer og ha en flott helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingerjorun

Hallo slankemedsøstere og bror! Det går jo bra med alle sammen jo!Vi kan være stolte av oss selv så langt,får bare oppmuntre og støtte hverandre underveis.Litt utskeielser trenger vi innimellom ,bare det ikke blir for ofte og for mye.Nå tar jeg fri fra tråden fram til veiing tirsdag(har mange vakter denne helga og da blir det ihvertfall ikke stillesitting)God helg til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg har vært litt fraværende. Litt mye jobbing og soving. Veide meg på onsdag, og vekta viste opp 0,8 kg. Det sier mye om forige helgs utskeielser. Syns jeg var litt flink og spiste nesten ikke noe snop, men så kom jeg på at det gikk med ganske mye alkohol...både vin og drinker med blandevann (med sukker!!!) Men jeg har mistet noen cm rundt navlen, så da er jeg vel strengt tatt litt fornøyd :-)

 

Men denne uken har vært veldig bra så langt. Har spist masse frukt og grønnsaker og har gått mye. Har til og med gått til jobb to dager (det er 50 min rask gange det). Så nå ser jeg veldig lyst på livet.

 

Til uka skal jeg spise ute en eller to ganger, så det blir jo en utfordring, men på den annen side skal jeg bare jobbe på dagtid, så da blir det lettere å legge opp dagene. Og jeg tror kroppen liker det bedre og kommer til å kaste av seg både kg og cm!!! Evig optimist!

 

Og dere: takk for at dere er så flinke - jeg trenger noen å strekke meg etter.

Husk: drikk vann og spist grøntfor!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens....

 

trengte å forhøre meg om det er noen som vet noe om hormonspiral og dens virkning på vekt (økning) er det normalt?? og evnt hvor lenge fortsetter dette??

 

En frustrert miss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en helg (nesten) over og jeg er ganske stolt over meg selv :) Har skeiet ut i helga, men ikke mer enn at jeg var opp på det kaloriinntaket kroppen min "egentlig" skal ha på lørdag. Trent har jeg også gjort. Jeg som vanligvis har tusen unnskyldninger for å slippe å trene på lørdager, tok en hard styrketreningsøkt i går formiddag. Deilig var det til og med! :D I dag har jeg hatt litt problemer med å få i meg nok kalorier, men skal spise litt mandler og nøtter utover kvelden så blir det greit tenker jeg.

 

Hvordan har helga vært for resten av dere damer og mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens....

 

trengte å forhøre meg om det er noen som vet noe om hormonspiral og dens virkning på vekt (økning) er det normalt?? og evnt hvor lenge fortsetter dette??

 

En frustrert miss

 

Har ingen erfaring med dette selv. Men en kollega av meg påstår at hun var tynn før hun fikk satt inn hormomspiral. Det er hun ikke lenger. Hun har prøvd å slanke seg flere ganger, men har ikke lykkes med det (tror ikke forsøkene har vært så veldig gjennomtenkte og fornuftige (pulver, suppe ol)). Men nå vet jeg jo forsåvidt ikke om hun fortsatt har hormonspiral heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens....

 

trengte å forhøre meg om det er noen som vet noe om hormonspiral og dens virkning på vekt (økning) er det normalt?? og evnt hvor lenge fortsetter dette??

 

En frustrert miss

 

Jeg har hatt hormonspiral i fire år og har gått ned 15 kilo i løpet av den tiden. Har lagt om kostholdet og er i mer aktivitet. Er ikke så lett å gå ned i vekt nå men det tror jeg er alderen som gjør og ikke spiralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens....

 

trengte å forhøre meg om det er noen som vet noe om hormonspiral og dens virkning på vekt (økning) er det normalt?? og evnt hvor lenge fortsetter dette??

 

En frustrert miss

 

Jeg har hatt hormonspiral i snart to år, og har holdt meg på samme vekt hele tiden. Så for meg har den ikke gjort noen endring, hverken i den ene eller den andre retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny helg er over, og denne helgen gikk ganske greit. Sliter litt med å styre unna fristelser når vi har besøk, så jeg spiste litt godis på lørdag. Men en dag i uka unner jeg meg litt kos. Forøvrig var jeg og familien på skitur i går! I nydelig norsk vintervær, med mat og kakao i sekken. Kjempe-koselig :-) Merker at jeg brukte noen muskler som ikke har vært i aktivitet på lenge, så jeg har litt "gangsperre" når jeg går i dag. Selv om det er litt ubehagelig, så er det deilig å kjenne at kroppen har fått trimmet litt. For det trenger den jammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene jeg fikk.( I forhold til spiral). Da skal jeg bare se bort ifra at den har noe (mye) med vekten å gjøre.Og nå idag er jeg på`n igjen. Så vi får nå se hvordan dette går. Selv om jeg vet det SKAL gå bra .

 

I dag veier jeg 78kg.( Jippi ....NOT) Tror feilen for meg har vært ,at jeg startet altfor brått, tok bort søtt og fikk dårlig samvittighet for kullsyren (pepsi max), gjorde også at jeg ble deprimert. Så nå tar jeg ett steg av gangen.

 

Men skal starte litt roligere nå. (Starte IGJEN) ca 19 dager på etterskudd, men får sikkert mye igjen for det når jeg kommer imål.

 

Kos dere masse... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne

Hei!

da har jeg hatt veiling og måling.

Ned 1,1 kilo fra forrige uke og ned ca 4 cm.

Synes dette ser ut til å gå helt etter boken og er i rute til å krype under 80-kilosstreken i april :-)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 gram :)

Hadde ingen forventinger om å gå ned mer denne uken, så jeg er kjempefornøyd :D

 

Jeg fikk også målt meg i dag, midjen har blitt 2 cm smalere siden siste måling :)

 

Jeg har satt meg et kortsiktig delmål. Jeg skal se 87 tallet innen 1. februar, og det bør være overkommelig nå, 500 gram igjen og 10 dager. Men det er ikke tid til hvile, for jeg vet at jeg går sent nedover, så her er det bare å stå på.

 

Trening i dag...endelig...ble ingen trening på meg i går heller, og bare 9,2 trimpoeng sist uke...uff...altfor dårlig til å være meg. Men i dag skal jeg på spinning, kl. må bare bli 9 så jeg kan få meldt meg på, da er det ingen vei tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig finke dere har vært!

 

Themiss, du er jo minst like flink som lærer av dine feil og tar det roligere denne gangen! Drit i om drikker light brus! Det er ikke den alene som har gitt deg ekstra kiloer! Legg om den andre kosten din du, og kos deg med noen glas brus i ny og ne! Og så, når kostholdet ditt er stabilisert på det sted du vil ha det begynner du å trappe ned på brusen! Drikk av et litt mindre glass, ikke så ofte etc. Dette klarer du veldig bra!

 

Selv kan jeg skryte av 1,8 kg ned denne uka. Det vil si tilsammen 6 kilo siden nyttårsaften, tapt 10 cm ved navelen og tilsammen 26 på alle målestedene!

 

Ja, jeg har blitt mye flinkere til å komme meg ut av sofaen og bevege meg. Løper nok lettere trappene nå... Men av ren trim har det blitt en gåtur på 75 minutter på disse tre ukene! I tillegg til at jeg har såvidt prøvd rockeringen. Ellipsen har hatt kjedelige dager. Den ruster snart fast! :). Så ingen tvil om hva jeg virkelig må skjerpe meg på!

 

 

Men nå er en ny uke og nye gode forsetter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingerjorun

HALLO! Jeg begynner å merke det på buksene,de har liksom blitt større!!!!!

Ned denne uka 0,8kg og trimpoeng ble14.Hadde håpet på 17-18men jeg har ikke klart det denne uka.Deilig å se at trim og mat og jeg snakker samme språk!!!

Lykke til denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,7 kg og 1,5 cm smalere midje er ukas resultat :) Er kjempefornøyd jeg! Håper det fortsetter sånn, er ihvertfall supermotivert til å fortsette! Treninga har nå blitt noe jeg bare MÅ ivei på, så nå trener jeg med vekter 3 ganger i uka, danser en dag og jogger/går/"går"på ellipse 4-5 dager i uka. Herlig :)

 

weight.png

 

Det er så artig å komme inn her å se hvordan alle gjør det, dette går jo så det suser jo :) Lykke til i uka som kommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...