Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Har vore innom såvidt før. Ser at der er best å ligge oppom 1600 kal' date=' men eg ligg på 800-1000, og er da mett (????) Gjer eg mykje gale med det? Er 160 cm og ca 61,5 kg, vil under 55. Ca 5 brødskiver Ingers rugbrød + middag og div anna. Blir litt frustrert. Takknemlig for alle gode råd.[/quote']

Hei Lisi,

 

jeg er enig med deg, vanskelig å spise nok når man skal holde seg til "godkjent" mat. Jeg kan også bli mett etter alt for lite kalorier. Her er noen tips til å øke kaloriene selv om mengden mat ikke øker:

 

-spis nøtter, som mellommåltid, pinjekjerner i salat, cashewnøtter eller peanøtter i wok, eller nøtter i frokostblanding. Bare en liten håndfull utgjør ca 100 kcal.

-lag dressing til salat av olivenolje, sunt og godt, men mye kalorier, 1ss = 100 kcal

-spis fet fisk, laks til middag eller makrell i tomat på brødet

-bytt én frukt med et glass juice, man blir mindre mett av drikke.

-bruk lettmargarin eller lettmajones i tillegg til pålegg på brødet

-spis avokado, mye kalorier, men igjen sundt. ulempen her er at det kan være ganske mektig

-spis ost, selv lettost har mye kalorier

-spis så mye som mulig tidlig på dagen, da slipper man å føle at man må stappe i seg på kvelden for å komme opp i riktig mengde kalorier. Hvis kvelden kommer og kaloriregnskapet er alt for lavt, spis litt nøtter og tørket frukt. Kjempegodt som snack!

 

Håper dette er til hjelp og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Hei !

Startvekt: 74,0 kg

1 veiing: 73,5 kg minus 1 cm på midjemål

Var såpass spent på første veiing at jeg bare måtte ta en liten test tirsdagen, og da var det nesten ikke merkbar nedgang. Men onsdag viste altså vekta - 0,5, kanskje litt skuffende men bevare meg vel det går rette veien. Første uka gikk fint både med spising og trim. Skeia ut med 1 - 2 glass rødvin og kanskje litt til...

Har foreløpig ikke veiet og skrevet ned hva jeg spiser i løpet av dagen, men prøver å spise ca. hver 3. time og en vanlig dag består av følgende: 4 brødskiver m/pålegg, middag, frukt-, grønt- og melkerasjon. Og en trimtur 3 - 4 ganger i uka. Drikker nok ikke nok vann men prøver å få i meg 2 l pr. dag, helst mer.

Føler meg mye mer pigg og opplagt enn i desember da kakeboksene ble åpnet flere ganger til dagen. Deilig å være igang !

 

PS! Startdatoen min var den 9.1. men hos meg ligger den inne med 14.1., sliter med å få korrigert den. Skulle også ha endret start på midjemål som jeg har lagt inn med feil mål. Noen som kan tipse om hvordan jeg får ordnet det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp kan rapprotere følgende (litt sent...)

 

uke 1: 68,1

uke 2: (glemte å veie..)

uke 3: 66,2

 

Gleder meg til onsdag og ny veiing selv om jeg har kost meg litt over måte i helgen!! Ser at det er mange flinke slankere her!

 

Dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS! Startdatoen min var den 9.1. men hos meg ligger den inne med 14.1.' date=' sliter med å få korrigert den. Skulle også ha endret start på midjemål som jeg har lagt inn med feil mål. Noen som kan tipse om hvordan jeg får ordnet det ?[/quote']

 

Jeg tror ikke du kan sette startdata, bare startuke. Derfor blir det 14.1 som er en mandag.

For å endre på ting du har lagt inn tidligere kan du gå inn på resultater for denne uken, og så trykke deg bakover med forrige uke knappen (eller noe i den duren).

 

Håper dette hjelper;-)

 

ps. -0,5kg på en uke, det er jo helt etter skjema det. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen jenter. DEt står 225 kcal i grete roede boka,så det er ikke mine privat ivate føringer for å si det slik!!!!! JEg orker ikke å veie meg på onsdag,håper på bedre resultater neste uke... jeg har skeiet ut å vet hva jeg har å måtte gjøre,jeg blir så lei meg hvis jeg ikke har gått ned,angrer veldi på at jeg har skeiet ut,får bare dårlig samvittighet uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter

 

E så fornøyd med mæ sjølv denne gangen..... har gått ned 1,5 kilo

 

Vekt: 67,4

Midjemål: 72 cm

Trimpoeng: 18,4

 

Kan noen si meg hvordan æ får satt inn "smiley" i teksten, får bare gjort det i overkskriften?

 

Stå på jenter!

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, forrige uke var det 68,8 og det er det denne gangen også:-( Men jeg har gått ned til 87cm rundt midjen. Jeg er flink med hva jeg spiser og trener masse. Men det må jo være noen skjevheter ute å går. Skal være ekstra obs denne uka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 1.januar :76,8kg

9/1: vekt: 76,5 kg (-0,3kg)

17/1:vekt: 76,0 kg (-0,5kg/totalt:-0,8kg)

23/1:vekt: 75,9 kg (-0,1kg/totalt:-0,9kg)

 

Ned 0,1 kg..... blei litt deppa i dag....smugveia meg på søndag og då var eg 75,5 kg....Ja,ja, det gjekk ikkje opp frå forrige vekes veiing iallefall! Skal på trening i dag - skal jammen meg svi av nåken kcal i kveld!

 

Ser mange andre har liten/ingen nedgang denne veka, me får håpa det motiverar oss alle til bedre innsats!

 

Gratulerer Jenta68 med 1,5kg ned- kjempebra!

Ser du etterlyser ein liten "smiley- guide"

 

 

:) = : D

:) = : (

:) = : )

:) = ; )

 

 

(utan mellomrom mellom tegna!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang: 77,1 ( 16.01)

23.01: 76, 8

 

Ned 300 gram, ikke superfornøyd, men er jo en nedgang;.)

Har bare gått ned 1, 1 kg siden 2.jan. Men står på videre. Skal på jentekveld i kveld.... håper det blir servert salat....

Rine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Ser dere har holdt på en stund her!! Har lest gjennom hele tråden deres da jeg følte veldig at jeg er en av dere, kjenner meg hvertfall veldig igjen.

 

Jeg er snart 25 år, 173, 73kg og har en stressende jobb med mye overtid men også avogtill uker hvor jeg kun jobber en dag og da blir de andre dagne liksom helt helg og det har vel betalt seg i kg for å si det sånn.

 

Målet her er 65 har vært der for et par år siden og det er der jeg trives best!!

 

Og til slutt må jeg bare si fy søren så mange flinke dere er her!! Lykke til videre

dere har allerede inspiret meg masse hvertfall.

 

Klem Piny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg fikk ikke tid til å skrive i går, så her kommer mine resultater. Jeg har gått opp 0,2 kg siden forrige uke (egentlig siden lørdag). Ikke så overraskende, jeg mistenkte lørdagens målig for å være litt lav!

Men jeg har jo gått ned 0,7 kg de to siste ukene og det er jeg fornøyd med.

Jeg har ikke kommet helt i gang med trening enda, men det skal jeg prøve å fikse på nå. Jeg leste et sted at når man vil ned i vekt bør man trene 4 ganger i uka, og det stemmer med mine opplevelser fra tidligere. Jeg var på spinning i går og skal på step i dag, så da mangler jeg to økter fram til neste onsdag, og det SKAL jeg klare. Nå er det skikkelig skjerpings fram til onsdag for å prøve å komme under 72!

 

Vekt uke 1: 74,2

Vekt uke 2: 72,9

Vekt uke 3: 72

Vekt uke 4: 72,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

beklager, har ikke rukket å skrive før nå.

Vekta viste 0,5 kg mindre denne uka, og 2 cm mindre i midjemål.

Har altså gått fra 74 kg til 73 kg på to uker så det går nedover sakte men sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du kan sette startdata' date=' bare startuke. Derfor blir det 14.1 som er en mandag.

For å endre på ting du har lagt inn tidligere kan du gå inn på resultater for denne uken, og så trykke deg bakover med forrige uke knappen (eller noe i den duren).

 

Håper dette hjelper;-)

 

ps. -0,5kg på en uke, det er jo helt etter skjema det. Bra jobba![/quote']

 

prøver å rette opp, det er ikke så farlig om jeg har blingsa litt, det viktigste er jo resultatene fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle jenter!

Jeg har hatt litt "pause" fra slanking og veiing,sikkert ikke veldig lurt men jeg valgte alikevel å gjøre det slik.Er nå kjempeklar igjen,men er jo redd for at det skal skjære seg denne gangen også.Det som skjer er at jeg sliter med angst og depresjon,ydårlig når jeg ikke går ned,jeg reagerer med å syns synd på meg selv og trykker i trynet igjen,jegl vet jo at det alltid slår feil ut men jeg gjør det alikevel.Håper dere orker å ha meg med videre,jeg er nok ei som kan trenge litt oppmuntring,men det virker som om dere er utrolig flinke til det her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen,er det her oppe jeg må skrive for at det skal være til alle? har egentlig bare skrevet "sva.r" til det nederste innlegget eg. Håper at jeg klarer å følge med denne ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke: 76.8

I dag: 76, 4

Ned: 400gr

I alt: 1, 5 kg:

Går fryktelig seint med meg. Føler jeg er flink, trener mye, men kan gjerne være mer OBS når det gjelder kosthold.

Men..står på videre!

Rine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jente

 

Ukas resultat ble ikkje så bra som i forrige uka :)

Vekt: 67,4 (samme som forrige uke)

midjemål : 71,0 (minus 1 cm)

trimpoeng: 14,6

 

Men det heldigvis lenge igjen tell sommeren

 

Lykke tell alle, vi e kjempeflinke :)

 

 

jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner at motivasjonen ikke er helt på topp, hva skal jeg gjøre med det??? Er veldig flink i uka, men helgene er veldig vanskelig akkurat nå. Er flink til å trene så der er ikke det det står på, må nok skjerpe meg å veining av maten!

 

men i alle fall en liten nedgang siden sist..

 

uke 1: 68,5

uke 4: 66,3

uke 5: 66,1 marginalrt med andre ord....

 

 

men lykke til videre!!! Lurer akkurat nå på hvor mye vi har gått ned til sammen sigen jul??? det må da bli noen smørpakker alle rede???!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens !

Startvekt: 74,0

Uke 1: 73,5 midjemål - 1 cm

Uke 2: 73,0 " - 1 cm

Uke 3: 72,8 " - 1 cm

 

Det går sakte nedover, og det er jeg er kjempefornøyd med for den siste uka har bestått av mange fristelser og selskapeligheter. På lørdag var jeg i to selskaper med kaker og desserter i lage baner. Jeg forsynte meg med flere tynne stykker i to omganger, men dette er likevel mindre enn jeg normalt pleier å forsyne meg med. Jeg koser meg mer og lenger med hvert stykke og så klarer jeg å si stopp når jeg er i selskap (da er det mye verre å beherske når man er vertinne selv og alle kakerestene havner i mitt kjøleskap.....).

 

Har ikke vært spesielt flink til å komme meg ut på tur av ulike årsaker, men et par turer har det da blitt.

 

Selv om det går veldig sakte nedover så er jeg veldig bestemt på å legge om livsstilen slik at jeg går varig ned i vekt og blir der. Jeg er møkka lei av å ta av de samme kiloene for n'te gang. Så det får bare ta den tiden det tar. Godt at vi er flere sammen og motiverer hverandre ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dere er kjempeflinke!!!! til deg smykket så vil jeg si det er kjempebra,du har jo gått ned over 2 kilo,det er jo knallbra. Tenk å ikke "trykke i trynet" med kaker ,det er jo en uvane som jeg tror mange av oss som sliter med vekta har,syns kanskje litt lett synd på oss sjøl,jeg for min del våger ikke gå på vekta nå,jeg er flink med maten men må motivere meg litt..men jeg kommer neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...