Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har gått opp 0,2kg denne uken, og er da oppe i 72,6. Egentlig er det ikke annet enn fortjent, med vin både fredag og lørdag, og godteri og chips fredag lørdag og søndag. Ikke så mye hver gang, men til sammen alt for mye for en som ønsker å gå ned i vekt.

 

MEN, jeg har gått ned på alle målene mine denne uka, og det er jo det som teller. Har vært kjempeflink til å trene i det siste, og begynner å komme i god form. Det er så utrolig deilig å kjenne at du bare kan gi på mer og mer på trening uten å møte veggen. Denne uken hadde jeg 12,5 trimpoeng, mye til å være meg!

 

Så fokus for meg for tiden er trening, det lønner seg jo uansett i det lange løp.

 

Lykke til med veiing jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Minus 0,5 kg og minus 1 cm siste uka (totalt - 2,5 kg og -4 cm midjemål).

Har stått ganske stille de siste ukene, men nå var det endelig litt nedgang. Har ikke digital vekt og gammel er den, men den viste ca en halvkilo mindre enn sist.

Har en litt lei tendens til å kose meg med litt ekstra mat like etter veiing, og så er det full skjerpings mandag og tirsdag før neste veiing. Men det går stort sett greit, kunne vært ennå flinkere til å trimme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del ulike måter å regne ut kaloribehovet pr dag på. Har regnet (ikke min sterke side...) og kommer fram til ulike svar, selvfølgelig, ut fra hvilken "plan" jeg bruker. Legger derfor inn litt fakta om meg selv og håper at noen som er kjappe med kalkulatoren, og som er inne på dette, kan hjelpe meg. PLEASE. Det jeg har kommet fram til er at jeg skal ligge på over 2000 ckal om dagen. Det kan vel umulig stemme????

 

ALTSÅ:

Vekt: 76,9

høyde: 173

alder: 35

vanlig aktivitet: middels aktiv i jobben.

Trener ( ca 4 ganger i uken, aerobic, spinning, styrke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del ulike måter å regne ut kaloribehovet pr dag på. Har regnet (ikke min sterke side...) og kommer fram til ulike svar' date=' selvfølgelig, ut fra hvilken "plan" jeg bruker. Legger derfor inn litt fakta om meg selv og håper at noen som er kjappe med kalkulatoren, og som er inne på dette, kan hjelpe meg. PLEASE. Det jeg har kommet fram til er at jeg skal ligge på over 2000 ckal om dagen. Det kan vel umulig stemme????

 

ALTSÅ:

Vekt: 76,9

høyde: 173

alder: 35

vanlig aktivitet: middels aktiv i jobben.

Trener ( ca 4 ganger i uken, aerobic, spinning, styrke)[/quote']

 

Hei Rine!

 

Jeg har brukt Grete Roedes formel, og kommer frem til at du har et energibehov før trening på 2120 kcal etter opplysningene dine. Så skal du legge til ukentlige trimpoeng x 28,58 for å komme fram til daglig energibehov, altså hvor mye du forbrenner per dag. Så skal du ligge på mellom 500 og 800 kcal mindre for å ha en ideell vektnedgang. Nå skal jeg gi deg noen eksempler ut i fra trimpoeng:

 

10 trimpoeng per uke: 2120 + 10 x 28,58 = energibehov 2406 kcal, du kan spise ca. meny 2 (1600 kcal) - ikke mindre - for ideell vektnedgang.

 

15 trimpoeng per uke: 2120 + 15 x 28,58 = energibehov 2549 kcal, da må du spise noe mer enn meny 2, kanskje midt mellom meny 2 og meny 3 (ca. 1750 kcal). Kan også godt spise meny 3, da ligger du midt i det anbefalte området på minus 500-800 kcal.

 

Håper du ble litt klokere av dette!

 

Vennlig hilsen Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

Ned 0,4 kg og minus 1 cm siste uka, totalt minus 2,9 kg og 5 cm.

Litt utskeielser har det vært men klarer å holde meg sånn noenlunde på matta. Snart halvveis mot målet på totalt 8 kg, gir meg ikke selv om det går litt seint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier det samme som forrige uke. Må vel skjerpe meg enda mere. Men når det går så tregt kjenner jeg at motovasjonen synker.

 

Kor flink du har vært vekt62 :)

 

Er det flere som føler at man står på stedet hvil?

 

Ha ei god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at noen av dere registrerer husarbeid og får trimpoeng for dette, hva registrerer dere dette under? Føler jeg har gått glipp av del trimpoeng her:) Forresten en bra tråd å følge med på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vekt62

Det er bare 2-3 av oss som har vært innpå tråden de siste to ukene - hvor blir det av dere? Jeg har mange ganger startet bra men gitt meg når resultatene ikkke kommer fort nok alt for mange ganger. Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi meg!!! Ned 0,5 kg og minus 2 cm i midjemål siste uka. Totalt minus 3,4 kg og snart halvveis mot målet som er åtte kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Tilbake etter deilige uker i Asia...

Vekten har gått ned - men det er vel musklene som er borte.. Ikke noe trening - bare god mat, øl og drinker :)

 

Er i gang med trening og fornuftig mat - har fortsatt 4 kilo (minst!!) å kvitte meg med.

 

Er det aktivitet her - eller har alle brutt sine nyttårsforsetter?????????????

 

Marta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

jeg har ikke fallt helt av lasset,men jeg blir fortvilet når jeg ikke går ned.Jeg har holdt på med å redusere antidepressive medisener jeg bruker,har vrt dårlig i denne perioden men nå tror jeg at det går bedre. Jeg syns det er litt stress å skrive inn dagsrapport hver dag for å holde kontrolllen på hva jeg spiser og hvor mye jeg trimmer, barn og andre ting som gjør det vanskelig å skrive inn etter hver måltid... jeg har kilo igjen men kjenner jeg trenger oppbakking for å ikke "trykke i trynet" i påsken,sjokoladetid!!!!!!!!! jeg er med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Jeg har aldri gått kurs - teller ikke kalorier..

Jeg legger kun inn trimpoeng - det er det enkleste og mest inspirerende for meg.

 

Jeg skulle kaste vekta - men "nysgjerrig" som jeg er så kjøpte jeg en NY - nå har jeg to vekter - "stoler" på den "snilleste".......

 

 

Stå på - spis fornuftig! Dropp telling hvis du allikevel har litt peiling på kaloriinnholdet.

 

Martaifarta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay,så du vet egentlig ikke om du spiser nok da... jeg vet jo hva jeg bør spise og hva jeg ikke bør spise,men syns av og til det er vanskelig med mengden,men jeg prøver meg frem... mest inspirerende med trimmen ja... ellers så spiser jeg fruktsalat med vaniljesaus på hver kveld.det er så deilig,jeg gleder med tei det hver kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

+ 0,2 kg men minus 1 cm i livvidde. Til å leve med det.

 

Kjekt å se at dere henger med Martaifarta og Natur, følte meg litt alene her en stund. Til deg Natur så vet heller ikke jeg hva GR-kurs anbefaler av kaloriinntak pr. dag, tror det varierer i forhold til forbrenning og aktivitetsnivå. Sist jeg gikk på GR-kurs (lenge siden) så var det ca 1300 kcl pr. dag, men tror det ligger litt høyere nå. Jeg skriver ikke loggbok over matinntaket, synes det er pes. Så dropp tellinga er også mitt råd, vi vet omtrent hva vi skal ha og ikke ha. Det eneste jeg registrer er vekt og mål hver uke.

 

Tar litt påskeferie snart og må nok droppe både veiing og internett i neste uke, men håper å være sterkt tilbake om to uker. God påske !

 

Tips: Hvis noen synes det går seint og tidvis i motbakke, så ta en titt på Anto sitt/sine innlegg på tråden "Skilpaddene" som ligger under Ned 10 - 20 kilo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet som ikke har skrevet her på lenge. Jeg holder fremdeles på, men har ikke gått ned noe på 6 uker, så jeg er skikkelig lei. Har derfor ikke vært noe flink de siste ukene. MEN, jeg har lyst til å fortsette å skrive på denne tråden med dere. Eneste grunnen til at jeg sluttet var at det var så lite aktivitet her, så jeg syntes det var kjedelig å komme inn og at det aldri var noe nytt, så derfor slutta jeg å skrive også. Jeg vet, verdens dårligste unskyldning.

 

Nå skal jeg ihvertfall ikke svikte igjen. Jeg trenger også noen å "snakke" med i blandt, så jeg er glad for at dere er her fortsatt. Dere er skikkelig flinke som holder ut!

 

 

Soooo, dagens status er 72,4 kg. Jeg hadde egentlig som mål å komme ned i 67kg til sommeren, noe jeg nå ser på som relativt usansynlig iom at jeg til nå har gått ned 1kg, og det var jo ikke en ordentlig kilo en gang, bare oppsamlet vann fra nyttårsaften. Så mitt første mål nå er ned 1kg til 15. april, etter det tar jeg det derfra.

 

God påske jenter! Kanskje vi skulle flytte til en ny tråd etter påske, få en fresh start liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei fleur!

jeg føler med deg..har heller ikke gått ned mer enn 1 kilo,men jeg har SÅÅÅÅÅÅÅÅ

lyst å gå ned 5 før sommeren,jeg tror/håper ikke det er helt usansynlig. Ellers skal jeg på hyttetut med svigers til helgen,dere er det matorgie,oppdekning til tusen så det blir en prøvelse.men jeg prøver så godt jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være med å holde liv i tråden jeg også da ;-)

Slankeprosjektet mitt er egentlig et nyttårsforsett, men skjøt fart i februar da vi bestemte oss for å gifte oss. Kjøpte en todelt kjole, der det var littegrann om å gjøre for å få igjen overdelen (korsettaktig topp).. så da var det verdens beste motivasjon.. Bryllupet er i mai.

 

Startet her inne 18.februar, og har gått ned 2.8 kg:-) veldig fornøyd med det. Satser på mellom 10 og 12 trimpoeng, men ikke alltid tida strekker til. Har fire barn: 13, 9 og tvillinger på 4 mnd. De to siste er årsaken til litt ekstra kilo. Jeg gikk opp totalt 23 kilo på hormonkurer og svangerskap. Nå har jeg mistet 20.5, så ikke så veldig lenge igjen til utgangspunktet på 52. Vil dit til i mai iallefall.. 54.5 sist veiedag. Ønsker å komme meg ned på 48-49, føler at klærne sitter mye penere da.. Jeg er 155 cm høy, så har ikke så mye lengde å fordele det på..

 

Har dere noen felles veiedag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at vi blir flere !

På denne tråden har vi hatt veiedag onsdager. Du har jo vært kjempeflink og har ikke mange kiloene igjen. Frisk satsing fra en firebarnsmor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Så fint med litt aktivitet her! Fortsetter vi med onsdag som veiedag?

 

Blir gjerne med på ny tråd over påske - da kan vi få en oversikt over hvem som fortsatt er med. Kanskje noen nye også??

 

Martaifarta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må nok dessverre også melde at jeg har vært litt slapp i det siste. Kostholdet har vært så som så, men har trent som før i alle fall. . . Ja ja, veier meg på onsdag. så får vi se, frykter at det har gått litt oppover igjen, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, påska satte nok sine spor her også! Idag var status 100 gram opp iforhold til veiing mandag før påske, altså 54 blank. (men har nok gått ned en del de siste dagene, hvor jeg har kjørt litt stramt samtidig med en god del trim -så gikk nok egentlig opp mer i påsken).

 

Håper å se 53 tallet igjen snart :) og ca 51 til bryllupet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, hvor blir det av dere? Ingen som har turd å veie seg etter påskas utskeielser? Eller har dere flyttet til en annend tråd? Eller er dere bare som meg treige med å rapportere ukens veiing. Ikke det at det er noe poeng for meg å fortelle hva jeg veier hver uke, jeg sitter jo fast på 72,4, ser ikke ut til at vekten har tenkt å rikke seg hverken den ene eller andre veien. Det er jo i det minste positivt å ikke gå opp ila påsken da.

 

Håper dere kommer tilbake igjen her!

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenta68

Du traff spikeren Fleur har ikkje vært på vekta etter påsken, æ skal veie mæ på onsdag som kommer.

 

Har liksom vært dårlig med motivasjon og skriving de siste ukene. Har også stått på stedet hvil, og sikkert gått opp i løpet av påskeuken og ukene før.

Håper at flere av oss begynner å skrive her igjen, ble kjedelig når ingen skrev noe. Vet ikkje om noen har laget en ny tråd.

 

Håper fremdeles og gå ned før sommerferien, men da må æ stramme inn på inntaket og finne "viljestyrken" min igjen.

 

Håper dokker har hatt ei fin helg. Har vært og kjørt alpint og det var kjemearti og masse trimpoeng ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...