Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Startvekt 1.januar :76,8kg

9/1: vekt: 76,5 kg (-0,3kg)

17/1:vekt: 76,0 kg (-0,5kg/totalt:-0,8kg)

23/1:vekt: 75,9 kg (-0,1kg/totalt:-0,9kg)

31/1:vekt: 75,9 kg (-0 kg/ totalt:-0,9kg)

 

Berdre enn forventa - har vore på hotellweekend og festligheter - spiste massssse tapas forrige fredag + champis, øl og cider..... spiste dessert og! Eg hadde bestemt meg for at eg skulle ete og drikke sammen med dei andre - har vore flink resten av dagane.

 

No skal eg ta på meg treningsklær og kjøra å trena - spinn30/bozo30! Har ikkje prøvd det før- sikkert gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde vært flink denne uken jeg. Vel hadde jeg bare 3 kondisjonsøkter, og ikke 4 som jeg hadde som mål, men likevel ganske flink. Hadde fortjent å gå under 72 på denne veiingen synes jeg.

Så, samme mål til neste uke, under 72kg. Denne gangen må det vel gå!

 

Vekt uke 1: 74,2

Vekt uke 2: 72,9

Vekt uke 3: 72

Vekt uke 4: 72,2

Vekt uke 5: 72,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Tilbake etter over to uker på reisefot . All mat på restaurant inkl. øl/vin hver dag ?!?. Ikke trim - heldigvis viste vekten bare 67,5 - dvs - 1 kg. (Det er sikkert muskler som har forsvunnet...) Trener vanligvis mye. Er motivert for å komme igang igjen - det skal bli deilig med litt hverdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter! nå er det bare to dager til veiedag og jeg har tenkt p veie meg denne gangen,men føler meg sikker på at jeg ikke har gått ned noe særlig... jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør galt men håper det kommer etterhvert,men jeg går mye turer istedenfor treningssenter,burde jeg gått på treiningssenter i tillegg???jaja hvis jeg ikke gir opp tror jeg at det kommer etterhvert, håper dere vil være me å oppmuntre meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

All bevegelse hjelper vet du - Natur... Rask gange - så blir du svett og anpusten!! Jeg går med favorittmusikken min på i-pod. Skikkelig rytme - så kommer farten.

 

Mange positive sider ved å gå tur - frisk luft, fuglesang, NATUR, hilse på naboer ol....Har akkurat vært ute i snøslapset med min langhårede hund - masse sand og skit inn i huset!! Men det er deilig å puste inn frisk luft!!

 

Jeg trener på treningssenter i tillegg til å gå et par turer om dagen. Dette for å styrke/bruke alle musklene i kroppen. Fyller 40 i år - merker forfallet...... :D

 

Martaifarta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha "martaifarta" , kjenner at det blir for travelt å gå på treningssenter i tllegg akkurat nå,har 2 små barn,jobber som førskolelærer og har mann i nordsjøen så det blir mye stress å bruke 2 timer på trening,men jeg elsker å gå lange turer,vi har det fantastisk her vi bor i "ødemarka",jeg går til en topp og ser over til stavanger,det gir meg en slags ro,pluss at det tar meg kun 1 time,hvis jeg skal på trening bruker jeg 2,5t for vi bor en halv time unna,nei jeg holder meg til turene mine ennå ivertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!!!!!!!!!! i dag hadde jeg gått ned,ikke mye men litt og det hjelper mye på min motivasjon

 

startvekt 9 jan: 70,3

7 febr: 68,8

(jeg har vært det samme i mellomtiden,littt opp og litt ned). Det er ikke mye jeg har gått ned men jeg er så fornøyd,nå er jeg supermotivert:) var utrolig skuffa over å ikke gå ned et gra i begynnelsen,tenkte at jeg kan bare spise godteri ,jeg går jo ikke ned alikevel. JEg hadde forventet det samme fordi jeg var på kino på lørdag "kautokeinioppgjøret",utrolig sterk film,men vi var på dolly dimple og spiste maaaase snop under filmen,dritgøy! anyway, takk for at dere finnes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Vekten er redusert med 0,5 kg til.. Nå er jeg 67 kg. (Startvekt 69 kg)

Midjen har minket med 4 cm siden begynnelsen av januar. - 79 cm nå.

 

Trener og spiser sunt - skulle ønske det gikk raskere - drømmer om 60 kg (????)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... har gått OPP 300 gram, men det e vel ikkje anna å vente. Feiret 40 års dag i helga så da va det fri flyt av mat og alkohol. Men man blir no bare 40 en gang, håper å komme sterkere tilbake

 

Men æ gir ikkje opp, skal klare dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige ukes litt deppa er jeg nå fit for fight igjen og vekta i dav viste 65,8 (startvekt 68,1) så nå begynner det å hjelpe! Bare 2,8 kg til målet!!!!!

 

Trener jevnt så trimpoengene siger på hver uke helt av seg selv!

 

Lykke til videre jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

grattis dere med bra resultater. Her er det ikke akkurat noe å juble for, opp 300g fra forrige uke, i dag stoppet vekta på 72,4. En liten trøst at alle målene mine har gått ned. Jeg har ikke vært noe flink denne uken, mye tull med mat, fra pizza til fastelavensboller. Så egentlig hadde jeg ikke forventet nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi ! Ned 0,8 kg det er ukesrekord for meg så langt ! Startvekt 74kg den 9.1., idag og 4 uker senere så stopper vekta på 72. I helga kosa jeg meg både med noen halvlitere da vi ferie amatørteaterpremiere og 1 1/2 fastelavnsbolle om søndagen, ellers har jeg stort sett holdt meg til sunt kosthold og minst 2 - 3 turer i uka. Så det nytter :-)

 

Lykke til videre jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke: 76,4

Denne uke: 76, 5...

Så dette går jo strålende;-)

Vel, har vært dårlig med trimmen i det siste, har vært "alenemor" store deler av uken, og det er begrenset hvor mange kalorier man klarer å forbrenne innenfor husets 4 vegger. Spørs hvordan det går neste uke. Reiser til Lanzarote på mandag.... Ikke lett å minske vekta det. Målet får være å ikke gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rine. jeg såg at du sleit med å få trimmet når du var alenemor,jeg sleit også med det i begynnelsen(er gift med en nordsjøarbeider) men det jeg har begynt å gjøre av og til når ungene har lagt seg er rett og slett å løpe litt utenfor huset,rundt og rundt og opp og ned trappene,jeg får ikke mye trim,men får fort femten minutter,bare et lite tips,det hjelper jaffal på selvfølelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte smile litt da jeg så svaret ditt, Natur. Var jo egentlig en god idè, hadde det ikke vært for at jeg bor i et rimelig tettbodd strøk i. Rekkehus- naboer på alle kanter. De hadde vel fått noe å lure på hvis jeg spurtet frem og tilbake utenfor huset om kveldene... he he. Men takk for tipset-kan jo f.eks prøve å løpe trapper INNE i huset...

Rine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rine! ja jeg bor på en bitte liten plass,nærmeste nabo er mine foreldre å di kan ikke se opp til meg:) uff idag har jeg spist masse is me karamellsaus,jeg har frykteli dårlig samvittighet,men har lyst å tenke at det er greit..åååå den drita maten altså..at det skal være så vanskelig:( jaja nye muligheter i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så var det veiedag igjen.Jeg veide akkurat det samme altså 68,8.

jeg var veldig skuffa,trodde at nå hadde det liksom sluppet taket,denne uka har jeg vært kjempeflink både i maten og med trening så jeg hadde nok forventa nedgang,sist uke forventa jeg ingenting å da ble jeg jo superglad når jeg hadde gått ned...så drit altså! jeg VIL gå ned 4 kg til påsken,høres det realistisk ut? uff kan trenge litt oppmuntring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Vekta må ut av huset!!

 

Jeg spiser sunt og trener masse. 4,8 trimpoeng bare i går!! MEN VEKTA - nei den er lik forrige uke.. ?? Merker på klær - og ser at jeg har blitt smalere og fastere. VEKT er noe tull - kan ikke stole på den.

 

Jeg er 163 og veier 67 kilo. MASSE i forhold til mange - men jeg er kraftig bygd. Har aldri vært tynn..

 

Håper på 63 kilo - men jeg har neppe en vekt når jeg når den vektklassen....

 

Reiser på 14 dagers ferie til helgen - DEILIG - sol og sommer.. Asiatisk mat - nam, nam..

 

Stå på - kanskje flere som bør slutte med vekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, vekta står fremdeles på 72 kg som for en uke siden. Altså minus 2 kg og minus 3 cm i midjemål på 4 uker. Så dere er i godt selskap Natur og Martaifarta ! Synest det går fryktelig seint, når jeg har gått på GR kurs tidligere og betalt kursavgift (!) så har jeg gått ned nærmere 1 kg pr uke, men når jeg holder på for meg selv så går det mye treigere (merkelige greier det der...). Derfor er det kjempebra å være med på denne tråden og ha noen å dele gleder og frustrasjoner med. Er fornøyd om jeg når målet mitt på 66 kg i løpet av mai, så jeg har god tid. Jeg spiser veldig sunt og går/sykler minst 3-4 ganger i uka. Kunne selvsagt skjerpet meg med å veie maten og kjørt tøffe treningsøkter. Men jeg har funnet et opplegg som jeg trives med og som jeg kan leve godt med fremover. Så vi får bare stå på jenter - sammen skal vi greie det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veieing igjen da.....

 

Ned 200g - så nå er vekta på 67,0

Midjemål er det samme 71,0

Trimpoeng 14,7

 

Har ikkje fått trent så mye, men e nede på 67 tallet nå så det går jo rett veg - kjenne bare at æ blir utålmodig det går for tregt :D

 

Spiser blomkål, brokkoli, kålrot og gulrot hele dagen så det e æ blitt så lei av no, men det tar jo bort sultfølelsen

 

Målet e ned 3 kilo til før sommerferien i juni, og det e jo fullt mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller egentlig var det en bra uke, med full kontroll på mat og masse trening. Men, så kom mandagen og da følte jeg meg skikkelig dårlig, kvalm og svimmel, og det pleier jeg aldri være. (Nei, jeg er ikke gravid slik som noen på jobben min trodde). Så da fikk jeg selvfølgelig ikke trent som planlagt. Gikk over på ettermiddagen etter at jeg hadde spist stoort mellommåltid, men har fortsatt å være slapp hele uka. Jeg tror rett og slett at jeg har fått i meg for lite mat. Har derfor prøvd å legge matreglene til side de siste dagene, men det er ikke helt lett når man har kommet inn i vanen med å spise lite.

 

Det jeg lurer litt på er om jeg rett og slett burde spise mer. Jeg har jo holdt på med disse slankegreiene i over ett år nå, og spiser til vanlig 1450-1600 kcal, det jeg gjorde på kurs. Men siden jeg ikke går ned i vekt heller lurer jeg på om jeg trenger litt mer mat for å få fart på forbrenningen? Noen som har peiling og kan gi meg råd om dette? Jeg skal i hvert fall begynne å skrive inn alt jeg spiser så får jeg bedre oversikt over hvor mye jeg egentlig får i meg.

 

Nå er jeg hvertfall drita lei, og hadde egentlig ikke tenkt å rapportere noe denne uka, men så var jeg inne her og ble litt oppmuntret, så nå skriver jeg litt likevel. Jeg er som deg vekt62, går bare ned når jeg går på kurs og klarer ikke få det til på egen hånd. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt og blir litt oppgitt. Tror jeg må pønske ut en ny trategi.

 

Forresten, vekta står stabilt på 72,4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at du blir oppgitt FLEUR... jeg forstår heller ikke dette med at vi går mer ned når vi går på kurs,merkelige grier. Det høres jo greit ut me den kalorimengden du spiser,det er jo det di mener er riktig.Jeg vet ikke hva jeg skal si,men blir veldig lei meg selv når jeg er kjempeflink også står magen like mye ut!!!!!!!kanskje dette tar tid..veeeeeeeeeeeeeeldig laaaaaaaaaaaang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Kan vi ikke bare nyte følelsen av å være sunn og aktiv!! ??

Kjenne at kroppen er i god form - og at buksene sitter litt løsere..

Ikke vær så opphengt i kilo og gram....

 

Skulle ønske at det var så enkelt.......................................

 

Det er så nedtur å ikke får "lønn" for godt utført arbeid - når ikke vekta viser nedgang - og en selv føler seg så FLINK!!

 

Jeg har kost meg med rødvin og snacks i kveld. Valentins - day.. Deillig - litt "fed up" av slanking.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... bra innlegg, føler det på samme måten man må ha lov å kose sæ litt.

 

Vi får heller tenke på hvordan det ville vært dersom vi ikkje hadde spist sundt og trent.

 

Husk at når vi trener og er i aktivitet så kan vi kose oss mere.

 

No e det snart helg - å da skal æ kose mæ m gotteri, kanskje rødvin og kjenne at æ leve :D

 

Go helg jente - vi e på rett veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...