Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest mokimin

jaja helgen er vanskelig. Her har det som sagt vært bursdag. Så det vel si kaker både fredag ,lørdag og søndag. Så nå er det full skjerpings IGJEN!!!

 

Har vært på spinning i dag også bli det fotball i kveld. tok litt øvelser på ballen jeg også når jeg kom hjem etter spinning. Ble bare magen og rumpa. Også litt vekter på arma.

Vekten i morgen tror jeg ikke har gått nedover men håper den er den samme.

Jeg skal måle å veie i morgen å da er det bare å stå på å føre alt mann spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Vekta stoppet på 86,4 i dag, og det er ned 1,1 kg denne uka :)

Totale vektmål stoppet på 433,5 og det er ned 2 cm denne uka.

 

Totalt har jeg nå gått ned 9,6 kg eller 10%

 

Har lagt på ca 1750 kalorier i snaitt denne uka, og det har jeg tenkt å fortsette med kommende uke også.

 

Det ble 13,8 trimpoeng på meg.

 

Ukedagene har jeg drukket mer enn 2 liter vann i snitt, mens i helga er jeg for dårlig, altfor dårlig, blir mye cola zero da.

 

Denne uka har jeg vært jeg vært superflink med det meste. Kostholdet har vært bra og jeg har spist mange måltider hver dag. Måtte et bare vare :)

 

Utfordringer kommende uke er først og frems å få trimmet nok, har vært litt sløv i det siste. Dessuten skal vi i 50-årsdag på lørdag med de utfordringer det gir. Jeg må også prøve å være flink å drikke vann når jeg ikke er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Ja jeg er veldig glad i dag var jo redd jeg skulle gå opp.

Men vekten visste 85,5 kg det vil si det samme som forje uke. Har tilsamen gått ned 6,4kg.

 

Jeg har også målt meg å da kommer jeg til 428 cm det er 8 ca bort,men jeg målte sist 25 feb så dette er ikke siste uken men siden 25 feb.

 

Denne uken har jeg vært kjempe sløv når det gjelder å skrive opp maten. Men har vel ligger på rundt en 1900 kal.. (håper jeg:-) )

Helgen ble det som sagt masse kaker å ting som ikke skulle inne i min munn.

 

Vann har jeg vel ligget på ca 2 liter di dagene jeg har trent

Jeg trent 4 dager den uke som har vært. Å er oppi 16,2 trimpoeng.

Så jeg må skjerpe meg med å prøve å få i meg mer vann di dagene jeg ikke trener også

 

Utfordringer denne uka er vel at jeg skal i bursdag til tantung mine til søndag. Så da får vi håpe det er noe sunt der også,men jeg kommer nok til å ta ett kake stykke.

 

Også kommer bommben. I går hadde jeg en D DAG. Jeg var på spinning på morgen og styrke hjemme. Så hadde jeg ei vennine på besøk å da spiste jeg en dessert bolle med potetgull. ( jeg er normalt ikke godte syk så det pleier ikke være min trussel) På kvelden skulle jeg egentlig på fotball,men jeg var så lite motivert at jeg sa jeg ikke kom. Så kom sukkersuget trodde jeg skulle bli rar. Så 1915 tok jeg bilen å reiste på butikken å kjøpte to bokser med is. Å jeg spiste 3 boller med det.. Da var jeg kvalm etterpå... Det hadde jeg bare godt av tenkte jeg da.

Men gudselov dette problemet har jeg ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke målt meg, men vakta var 100 gr mindre enn forrige uke, dvs. 73,8. Jeg er også litt sløv med å notere ned maten, særlig etter at jeg komm er hjem. Jeg noterer det å en lapp, men legger det ikke inn i skjema her. Så denne uka er det full skjerpings på det. Jeg hadde 14 trimpoeng, men et er ikke vanlig!!

Klarte helgen uten potetgull, som er min værste fiende! Men måtte ta en LITEN sjokobit!!

 

Jeg sliter også til vanlig med å trimme nok. Har jo ballen min da. Den ligger i stua!! Fredag tok jeg øvelser mens jeg så på James Bond!! Da blir man ispirert da!!

 

Nå har vi satt frem godis på jobben, en skål står ved meg, men heldigvis liker jeg ikke sånt "klin", seige ting og store sukkertøy....så den får stå i fred. :)

 

Det hender jo man får noen "kick", så om du spste tre boller med is og potetgull, så håres det ut som om du tåler det, si den du ikke gjør det så ofte. Det er jo det som er "greia" her da. Vi må ikke glemme å kose oss innimellom, det er jo lov. Bare det ikke blir hver dag!! Så det høres ut som dere er flinke syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Nå har jeg virkelig kommet i siget med søtsaker.

I går kjøpte jeg en pose med noe madel påske godt fra anton bergs.

Får det første var dem ikke sånn kjempe gode. Å får det andre skulle jeg ikke ha dem. Men jo da jeg dytter i meg halv posen. Er det mulig????

 

Også klarer jeg å skrive ned frokost og lunch også blir det ikke noe mere.

Dette er en vond sirkel.. Jeg må skjerpe meg..

 

Har vært på spinning i dag og styrke etterpå.

Pratet med instruktøren. Å sa at jeg har begynt å få så fort melkesyre når jeg sykler ennå jeg har trappet ned trningen litt.

 

Da fikk jeg beskjed om at han har lagt merke til meg at jeg trener alt får mye... Er det mulig da.. Så at jeg hadde trappet ned var veldig lurt. Også måtte jeg ikke ta i max vær gang jeg var på spinning får musklene får syre å trenger rolig trening så dem kan rense opp litt.

 

Så nå må jeg roe ned litt..

 

Så hjelp hva gjør jeg med dette godtri spisingen. Håper dette tar slutt får det er ikke meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av Mokimin, dette ordner seg! Sånt kan skje oss alle innimellom. Selv jeg som går pent forbi sjokoladehyllene i butikken, fordi sjokolade egentlig ikke frister meg noe særlig, kan få sånne anfall noen ganger!! Det er heeeelt normalt. Snart er du tilbake som gamle deg!! :)

I går noterte jeg ned alt jeg spiste, og da lå jeg på ca. 1300 kcal. Og det er det jeg skal. så sånn skal jeg fortsette. Jeg satt på vei hjem fra jobb i går og tenkte at jeg ikke hadde vært sulten en eneste gang. Og det er jo det som er lurt, spise ofte så vi ikke rekker å bli sultne. Også har jeg begynt å spise middagen saaaaakte....da kommer metthetsfølelsen før jeg er ferdig med maten, og da spiser jeg det jeg skal, og en porsjon holder i massevis. Da jeg målte opp middagen i går, kylling og ri, syntes jeg det så stusselig ut!! :) det var lite ris, tenkte jeg, 150 gr. Men etterhvert som jeg spiste, så holdt det jo. Jeg ble kjempe mett!

Så ikke fortvil Mokimin, stå på videre.... ikke gi deg for dette!! Det kommer nye dager, og de vil garantert bli bedre!! :)

 

Klem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...i går kom ei nabojente for å selge "bestmors kaker" på døra mi!! Kunn jo ikke si nei. Så da ble en fet kjks med deilig sjokolade inni!! Men bare en. De er så "tunge" at det holder med en. Og godt er det. Så den ødelagte kcal i går da! Ligger pent på ca. 1200-1300 kcal nå de siste dagene. var spent på om jeg ble mett av middagen i går og, laksegryte. Den skal dere forresten få oppskrifen på, den er kjemepgod. Men jeg ble mett i går og.

I dag er det kake og is på jobben for vi tar fri alle sammen i påsken, så det blir en påskeavslutning. Jeg elsker is, men klarer å beherske med iselskap med andre! Så det blir vel en liten skål. Kaken skal jeg lage, så den blir det spelt mel i og minimalt med sukker.

 

Ha en fin helg. Og lykke til og ha en god påske. Skal prøve å være like flink til å notere hele påske. Det blir nok mer trim, så da kan jeg vel ta en øl og! :)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i sjokolade-fråtsing ja...kunne godt vært meg selv, men har faktisk vært ganske flink i det siste, ukedagene er null problem lenger, kommer ikke på det en gang.

 

Denne uka har jeg lagt på 1750 kalorier i snitt til nå, men nå kommer nok 2 dager med diverse utskeielser ja, 30-årsdag i dag og 50-årsdag i morgen...deretter blir det full sjerpings igjen...

 

Laksegryte hørtes godt ut, oppskriften vil vi gjerne ha ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam-nam...her kommer en middag jeg anbefar på det sterkeste! Jeg har ikke målt den hvor mye det veier, men jeg har delt kcal på fire og kommet til at 1/4 har ca. 230 kcal. + ris Jeg fordeler det bare jevnt utover i panna og tar 1/4 del. Det virker veldig lite, men spis sakte og drikk vann, så blir dere mette!! :)

Det er også opprinnelig Creme fraiche, men jeg har bytta ut den med rømmekolle. Like godt for det.

 

500 gr. laksefilet/ørret

1 ss olje

ett beger sans ekstra lett rømmekolle

1 ss søt chilisaus

1 dl. grønnsakskraft/buljong

1 ss. revet ingefær (kan droppes)

purre etter ønsket mengde

 

Stek fisken litt, ta den ut av panna og bland aløt det andre sammen og la det surre litt før fisken puttes oppi.

 

VELDIG godt assa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegsliter litt med å få trimmen inn i hverdagen jeg!! :) Ser jo det at det er det som virkelig mangler for at jeg skal gå ned. Jeg spiser nok og riktig, men mangler aktiviteten. Men jeg trøster meg med at jeg kan ikke forandre på ALT med en gang. Må ta en tin gav gangen. Nå har jeg begynt med å spise nok, jevnt og riktig, mer frukt og grovere brød. Så får jeg ta trimmen når jeg er klar!? Dattera mi sier hun skal begynne å jogge litt, så jeg har bestemt at jeg skal henge meg med henne. Så mye bedre å ha nien å være sammen om å trene. Jeg må ha noen som kan pushe meg!

Jeg blir litt deppa da...men ...Mokimin: du trimmer for oss begge du!! :) Skulle ønske jeg hadde den innsatsviljen din!! :)

 

Nå er det lørdag og jeg skal ha svinebiff til middag, men hjemmelaget pommes frites. Det blir vel bra!

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det påske igjen, jeg jobber i dag og i morgen før påskeferien setter i gang for min del, ingen planer hele åpsken så det skal bli godt. Håper på sol og fint vær slik at vi kan komme oss ut i frisk luft.

 

Helga har vært over all forventing faktisk, var i 30-årsdag fredag og 50-årsdag lørdag, ble for mange kalorier begge dager, men samtidig kunne begge dager vært mye verre enn det de ble. Jeg var veldig flink å drikka vann ved siden av vinen også.

 

Jeg har også kommet litt ut av treningen, er skikkelig lite motivert for tiden, men håper å komme meg ut å gå tur masse framover, blir alltid lysten på det når våren kommer, så jeg satser på at det kan gjøre underverker det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Ja nå har jeg vært treg her inne men gir meg ikke,men skal innrømme at det er deres skyld:-) Dere holder motvasjonen opp.

fredag var jeg i begravlese å jeg ble så klein etterpå sikkert fordi det var kald og jeg frøys en del i kirka. Så når jeg kom hjem lå jeg på sofan. 2115 orket jeg ikke mer å gikk å la meg å sov til 1300 på lørdag å stod opp la meg på sofan å sov til 1700. Så fikk virkelig sovet ut. Men det ble lite mat den dagen. Til sammen kanskje to skiver. Fikk løs mage å var ikke i form. Søndagen var formen noe bedre når jeg våknet så fikk i meg litt frokost. Gikk på vekten for moro skyld å hadde da gått ned 1.8 kg men viste jo t dem kom selvfølgelig på når jeg begynte å spise normalt igjen. Men det var litt deilig å bare se det.

Så var vi i bursdag søndags kvelden å da var det koldtmat og kaker. Formen hadde blitt bedre å maten satt så jeg spiste jo få to sikkert når jeg tok til meg. Jeg var så sulten,men da ble jeg jo så met at jeg orket bare ett lite stykke med marsjipan kake så det var jo bra.

 

Torsdagen fikk jeg tlf av ei vennine av meg som lurte på om jeg og to gutta mine hadde lyst til å være med til syden den 22 mars. Henne og gubben skulle gå fra hverandre å dem skulle eentlig dra,men han ville ikke nå så jeg fikk kjøpt billetene til 2000kr en voksen og to barn til Gran Canaria. 1 uke. Kunne jo ikke si nei til det. Så venninnen min og hennes barn å vi reiser til lørdag. Kan tro han eldst min tok helt av. Får vi skulle ikke på ferie i det helle tatt i påsken å plutselig ble det en tur til syden om en ukes tid. Han trodde jeg bare tullet med han når jeg sa vi skulle til syden.Måtte si det tre ganger før han skjønnte at jeg mente det... Så det blir deilig å komme til varmen igjen.

 

Så der blir det nok litt pø om pø med kalorier,men det blir jo mye væske så håper det balanserer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ny nedgang i dag, men bare minus 200 gram. Hadde håpt på litt mer, men er allikevel godt fornøyd, for ned er ned det er jo det aller viktigste for min del :) Totalt ned er 9,8 kg

Cm-målet stoppet på 427 i dag, dvs at jeg har mistet 6 cm rundt omkring :)

 

Jeg har vært litt sløv med dagboka siden fredag, men dersom jeg ser bort i fra lørdag vil jeg tro at gjennomsnittlig kaloriinntak er ca 1800, og lørdag kan det plusses på ei flaske vin....

 

Det ble bare 7,5 trimpoeng på meg :) Jeg teller trimpoeng fra mandag til søndag, så jeg kan jo legge til at i går hadde jeg 5,4 trimpoeng....

 

Ukedagene har jeg drukket mer enn 2 liter vann i snitt, det samme klarte jeg på lørdag, mens søndag ble litt dårligere, men det er klar framgang fra forrige uke i helga.

 

Denne uka har jeg vært jeg vært passe flink. Har hatt noen utskeilelser, men men, sånn er det bare. Skal prøve å være flink framover.

 

Utfordringer denne uka er først og fremst at det er påske, noe som innebærer 0 hverdager før neste veiing unntatt i dag...trenger vel ikke si så mye mer om utfordringer annet enn 6 "søndager¨" på rad krever definitivt skjerpings...

Dessuten har jeg satt meg et mål om 10000 skritt til dagen denne påskeuka, og det klarte jeg i går, så nå er det bare 70000 skritt igjen før neste veiing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Ja her ble det også ned 200 gr. Ja ned er ned så smiler vi.

 

dårlig med notering av mat men har spist som jeg pleier å håper at jeg har ligget rundt1900.

 

Har ikke fått målt men gjør det i morgen tidelig. I dag har det gått i ett siden jeg stod opp.

Som dere har sett var det mange utskeielser forje uke med godtri og forskjellig.

Vann drikker jeg bare når jeg trener så det er jo en ting jeg må skjerpe meg med.

 

trening ble tre spinning og to styrke. Har ikke lagt inn så vet ikke helt trimpoeng.

 

Utfordring fremover er syden. Redd det blir noen glass med vin og øl.

Men når påsken er over håper jeg det er lett å komme tilbake til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi like denne uka da, jeg hadde og gått 200 gr ned!

HAr ikke notert maten i påsken. Det er henger folk rundt meg til en hver tid... ikke fred å få! :) Men jeg noterer på et ark, så jeg tror jeg har litt kontroll i hvertfall!! Men når man går hjemme helel dagen. Så blir det en utfotdring med maten. Prøver å få i meg normalt, men ikke lett å holde måltider. I dag har det blit en burger, men det er lenge siden sist...så da går det vel bra. Blir spent på resten av uka!! Men får bite tenna sammen.... kan ikke skjeie ut hver dag selvom det er påske :) selvom lysten er der!! Har fått gått masse i dag, i går fikk jeg trent litt styrke.

Får vel prøve ballen igjen i kveld.

 

Fortsatt god påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er jeg som ikke er inneher i påsken!! :) Nå begynner jeg faktisk å glede meg til å komme i fast gjenge igjen. Faste måltider!! Har jo ikke kontrollen på noe jeg nå denne uka her! For noen dager siden var vi å bade på Østfoldbadet. Og da glemte jeg helt å spise. Spiste ett rundstykke til frokost og to appelsiner på badeland. Merket at det var feil, ja... de andre proppa jo i seg i pommes frites. Tok vel kanskje 10-15 stk av dattera mi, men det holdt. Nå får jeg dårlig samvittighet når jeg spiser sånt når jeg ikke burde! Men det er jo nesten bare sånt drittmat man får når man er ute, hamburgere, pommes frites, pølser (liker ikke!)..osv....

Så jeg gleder meg ikke til å gå på vekta denne uka. Skal egentlig på i morgen, søndag, men tror jeg venter noen dager!! :) Jeg hater velta mi, går sjelden på om det ikke er veiedag.

Så det skal bli godt å komme i faste rutiner igjen til uka. Selvom det er godt med fri da!!

 

Snakkes jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt påskeferie her ja...og nå gruer jeg meg bare til veiing...altfor mange utskeielser de siste dagene :)

Kommer tilbake med rapport i morgen etter det som jeg allerede nå kan kalle en katastrofeveiing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste opp 300 gram denne uka, faktisk ikkje så verst, hadde fryktet det mye verre...men nå er det full sjerpings igjen, snart vertfall, reiser til England i helga, så målet for denne uka blir å holde vekta.

Det er april som ska bli min måned har jeg bestemt. Da er det ingen unskyldninger for hva som puttes i munnen, og heller ingen unnskyldninger for å la være å trimme. Kommer tilbake med mer senere. junior trenger litt leke-hjelp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det ikke ble mer enn 300 gram opp,da!! Da blir ikke veien videre såååå tung.

Du er heldig som skal til Manchester, det blir sikkert bra. Og vekta klarer du sikkert å holde :)

 

Ha en fin dag, her er det planleggingsdag i barnehagen, og jeg har mitt fulle hyre med å aktivisere to gutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planleggingsdag her også, og strålende sol, så planen er å dra med junior ut på tur om litt. Dropper å melde meg på spinning i dag, vil heller ut å gå tur i finværet i kveld også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, kjekt å ha flere rundt seg som heier og vi er jo ganske like i størrelse (du ruver 4 cm over meg da)

Så flink du har vært med trimtrær, jeg var stolt når jeg oppdaget at jeg var kommet til trimtre nummer 2, men du er jo allerede på seks. God tur ut i finværet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det faktisk 6,5 trimpoeng :)

Jeg gikk tur med junior på formiddagen, selv om det gikk ganske så sent innimellom, hehe, en 2-åring har mye å utforske når han skal gå selv...så ble det spinning på kvelden. Hadde tenkt å gå tur i går kveld og ikke på spinning, våknet jo opp til knallvær, men så kom selvfølgelig skyene og snøen, uff og uff, jeg som trodde vi var ferdige med vinteren. Men vertfall i løpet av en time snødde det over 10 cm, bakken var over 0 grader så det begynte å smelte ganske kjapt når sola kom igjen, før det begynte å fryse på igjen...bare for å gjøre det ekstra glatt....

 

Jeg har nok slitt her inne litt lenger enn deg også Maye, det er nok derfor jeg har kommet ganske langt på trimtrærne mine...men jeg har som mål å fylle mitt neste innen en eller gang i april, husker ikke helt når, men nå har jeg vertfall bare 5 epler igjen :)

 

2 dager igjen til Englandsturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til Gøteborg i helgen. Håper det går bra. Blir jo lett å putte litt ekstra god hotell og restaurant mat i munnen da. Men det blir vel litt shopping også, og da må man jo gå, og gå og gå.....:)

Ellers haddejeg faktisk gått ned 300 gramm. Men jeg tror det kommer av endag jeg nesten ikke spiste da jeg var i dårlig form. Så jeg får det vel tilbake denne uka her....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Gøteborg. Og ja det blir mange skritt av shopping :) Og ikke fullt så mange av pub-besøk, som jeg er redd for at gutta vil i Manchester....men vi jentene får gå og shoppe :)

 

Vet ikke helt hvordan helga vil bli, jeg skal på pub og restaurant og kose meg og spise det jeg har lyst på, men vil allikevel prøve å tenke litt fornuftig. Problemet blir vel at det blir få og store måltider og lite vann. Time will show....

 

Uansett nå er det 5 dager igjen til april begynner, og med det begynner også det som skal bli min supermåned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til deg også. Jeg er heldigvis ikke så glad i snop, så det blir ikke noe problem.

Du får ha en flaske vann i veska!! :) Også får du be om et glass vann ved siden av ølen! En øl, et glass vann!!

 

Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...