Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Gjest jubalong

grattis, flott vekttap, du og jeg har vært akkurat like flink denne uken:)

 

men du mente vel 88.9? for hvis du veide 90.0 forrige uke og 89.9 nå, så blir jo det kun 100g ned...

 

jeg veier meg også mandagsmorgen på min egen vekt og mandagskveld på kurset, de viser ikke det samme ,men selve vekttapet blir oftest ganske likt. jeg tar utgangspunkt i den vekten jeg har på vekten min hjemme, for det er jo den jeg har veid meg på i over 10 år

 

ha en flott dag og lykke til på kurset:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

snikveiing samme dag som man skal på kurs og veie seg er helt ok. :)

 

ingen represalier for det, blomsterjenta. gratulerer med fint vekttap og nytt "for-tall". det er bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at jeg lever...

 

Vet ikke hva som er galt med vekta mi... men da jeg kom på kurset så hadde jeg gått opp 500 gr.... mens hjemme om morgenen så hadde jeg gått ned 1,1 kg... forstår ingenting jeg nå.

 

Strutser derfor denne uka... depper skikkelig... forstår ikke dette. Er det vektene som tuller med meg?? Jeg hadde jo vært flink jo!!! Har også prøvd Bio Drain denne uken, så da trodde jeg at det var en medvirkende faktor til at jeg hadde gått ned så mye. Nei jeg forstår ingenting.

 

Skal komme sterkere tilbake, må bare deppe ferdig først. Gir helle ikke opp, men tror at det må skje noe drastisk derfor jeg ikke går ned denne uka heller. Da må jeg jo enten spise for lite eller for mye. Har hatt 12-14 trim poeng alle 3 ukene. Gjerne jeg ligger på helt feil meny?

 

Argh... deppa..... det er meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Oppmuntringsklem kommer susende! Ikke mist motet nå som du har kommet så godt i gang! Jeg opplever i alle fall at med såpass mye mat som "nye" Grete Roede legger opp til (gikk på kurs for 4 år siden også, og da skulle jeg ha 1450 om dagen - mot 1900 nå) så går vektnedgangen langsommere og mer i trappetrinn. Har stått stille i 1-2 uker selv om jeg har gjort alt riktig og så neste uken (når jeg er helt på grensen til å gi opp) så har vekten hoppet ned en kilo eller noe. Tror det er veldig forskjellig hvordan kroppene våre reagerer - har man slanket seg mange ganger før (de fleste av oss som bør gå ned såpass mye har gjerne det...) så skjer det vel også noe med forbrenningen. Kanskje hadde du spist mye salt mat, kanskje er det hormonene som tøyser litt? Så vær tålmodig og ikke gi opp. Vekten går den veien du vil til slutt ;) (og neida, jeg er ikke verdens mest tålmodige sjel jeg heller, men lettere å råde andre enn å følge det selv :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dette går over... du har jo ikke holdt på så lenge...det tar tid før ting stabiliserer seg. Bare du ikke gir opp nå og skeier ut mer fordi du er deppa - det er dumt. Gjør noe annet så lenge slik at du tenker på noe annet: Les en bok, gå på biblioteket, kino, ring en venn..spør publikum..

 

Oppmuntring fra Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord ;) Ja det går snart over... jeg er som regel ikke lei lenge... men jeg synes oppriktig talt at jeg FORTJENTE å gå ned denne uken. Men da kommer det nok igjen neste uke...

Gir uansett ikke opp! For jeg skal bli slankere igjen! Denne kampen skal jeg vinne! - Men skal bare deppe ferdig først.....he he he....

Har ikke hatt noen utskjeielser selv om jeg depper. Siden jeg her for en stund siden oppdaget at jeg faktisk trøstespiser. Hvem?? Jeg?!?!? Så da prøver jeg å slutte med det. Er ganske fornøyd at jeg er enig med meg selv her, om at det ikke er spesiellt lurt. Rart hvor stor makt dette sukkersuget har over meg. Eller rettere sagt hadde. For nå er det jeg som bestemmer og ikke mrs. sukkersug.

 

Men jeg har tatt tipset ditt Genialt - jeg har ringt en venn, så da skal vi ut å trimme i kveld. Så jeg gir ikke opp. Satser på å ikke deppe så mye lengre... bare litt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... vekter kan selvsagt gi forskjellig resultat; disse badevektene våre er vel ikke sertifisert for kjøp og salg, og blir derfor ikke kontrollert. Vet ikke hvordan GRkurserne kontrollerer vektene sine, men så langt er det vanlige badevekter jeg har sett der også, men de fleste langt nyere enn min.

 

Ettersom jeg i alle år har veid meg om morgenen, helt netto, på min egen vekt, er det på den jeg gjenkjenner MIN vekt. Derfor har jeg i kurstider ført et "3-dobbelt" regnskap:

 

Veid meg MED klær like før jeg drar på kurs - notert på ei side i den røde GR-boka.

Veid på kurs, og notert på samme side.

Veid meg netto morgenen etter, notert i GRboka.

 

Nå har jeg 3 rubrikker - alle datert - der jeg kan følge utviklingen på de 3 forskjellige veiingene. Ettersom jeg nå ikke går på kurs, har dette regnskapet vært nyttig for meg. Jeg kan også se et slags forhold mellom heime- og bortevekt, men selv når det er såpass nært som like før, kan utslaget variere: Noen ganger 1,3 kg, andre ggr 1,8 kg. Hva dette skyldes er ikke godt å vite, men det spiller ikke så stor rolle; jeg ser jo tendensen.

 

NB! Det å veie morgenvekt dagen etter kursveiing førte til at jeg ikke gikk heim og puttet i meg noe ekstra etter veiing - noe som er særlig lett hvis en har gått ned:

Litt belønning -- ;)

 

Blomsterjenta, håper du har sluttet å deppe nå:D Det finnes ingen rette veger i dette kjøret her, faktisk ikke rettferdighet heller. Det eneste vi kan være sikre på, er at hvis vi følger opplegget, vil vi i løpet av en viss tid - noen raskt, noen langsomt - gå ned i vekt.

 

Jeg vil også gi det det råd at du følger anvisningene som kurslederen gir ang. kcal,

de har erfaring og vet at dette funker. Så får vi hjelpe hverandre her inne, med skuffelsene og tålmodigheten, og med seirene - for de kommer!

 

Opp med hodet, dette skal gå vår veg!:)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord ;)

 

Jeg sendte deg en privat melding i går, men du har gjerne ikke sett den? Siden du ikke har laget din egen tråd ennå, så visste jeg ikke hvor jeg skulle skrive til deg. Tenkte da at det var like greit med en PM. Hvordan går det med foten din? Håper at det går bra. Sendte masse positvie vibber til deg den dagen du var på sykehuset! Håper at de hjalp.

 

Hadde med en liten snikveiing på vekta i dag. Den var 89,9 på mandag og 90,4 i dag. Vet ikke hva som skjer. Hvis det ikke er skjedd noe drastisk til mandag, så skal jeg ha en samtale med kursleder. Gjerne jeg ligger på feil meny? Jeg vil jo så gjerne klare dette!! Er så lei av å se ut sånn som jeg gjør. Det er ikke meg.

 

Uansett så gikk dagen i går bra. Fikk 3 trimpoeng ved å gå tur. Matinntaket ble:

 

Frokost

Havregrøt med rosiner

 

Mellommåltid

Grovbrød med leverpostei

 

 

Lunch

Grovbrød med skinke og ost

Knekkebrød med magerost

 

Middag

Lapskaus med go og mager pølse

Flattbrød

 

Kvelds

Havregrøt med rosiner

 

Frukt

Eple

Appelsin

Kiwi

 

Annet

2 glass lettmelk

20 mandler (måtte fylle på litt mot slutten av kvelden pga for lite kalorier)

 

Kom med dette opp i 1710 kcal. Har ikke lagt inn gulerot og kålrabi som jeg spiste utenom. Skal dette legges inn?

 

Skal egentlig ha meny 3, men jeg har problemer med så mye middag. Har derfor fått beskjed at jeg kan spise middag tilsvarende meny 2. Dvs minus 200 kcal.

 

 

Depper fremdeles litt i dag... er så redd for at dette ikke skal fungere. Men som sagt gir jeg ikke opp. Skal ut på tur igjen i kveld. Så da blir det nye 3 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du sliter med nå. Jeg har mer eller mindre stått stille etter jul, og har enda ikke klart å gå ned alt av de 1,7 kg jeg la på meg i jula. Det er så forargelig, fordi jeg synes jeg er kjempeflink og skeier aldri ut. Spiser sjokolade i helga, men da kommer dette på kosepoeng og hvis jeg har igjen litt kalorier på dagsrasjonen. Jeg trener spinning 2-3 dager i uka, og går tur nesten hver dag da bare på en halv time, men med barnevogn.

 

Jeg har prøvd å gå ned til 1700 og 1800 kcal annenhver dag, og er spent på veiing til fredag. Jeg har skiftet veiedag fra mandag til fredag, så jeg har nok trolig ikke gått ned så mye denne uka. Jeg også sliter med vekta mi. På mandag var jeg 90,5 kg første gang. Fik panikk for at jeg hadde gått opp og gikk på vekta en gang til. Da var den 90,0. Veide meg 5 ganger, og fikk det samme. Fornøyd med det ordnet jeg meg ferdig på badet, men tenkte allikevel jeg skulle sjekke en gang til før jeg gikk ut og da var den 90,2. Tror jeg må kjøpe ny vekt.

 

Uansett så skal ikke dette knekke meg, og jeg ser for meg en slank meg innen sommeren fremdeles.

 

Stå på du også, så vil det nok gå nedover med oss begge snart skal du se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Her kommer nok min manglende evne til å orientere meg i et slikt forum som dette til syne: Hvor skal jeg lete etter et PM?

 

Ellers blir det snart egen tråd, med det ble litt mye med denne foten, derfor utsettelse. Forresten er det ikke helt sant: Det har gått utmerket med foten. De gode vibbene fra deg og flere andre hjalp nok stort ettersom det hele forløp omtrent smertefritt. :D Særlig hadde jeg forventet smerter i etterkant samme dag da jeg kom heim. Men nei, alt forløp fint og de smertestillende tablettene jeg fikk med meg heim, er fortsatt ubrukte. Jeg får lov til å trø på hælen, noe som er til svært god hjelp spesielt i trappene.

Jeg var nok atskillig sprekere (og lettere) da jeg brakk en ankel for ca. 16 år siden og måtte gå med gipset fot i 6 uker. Det var en skikkelig nedtur å merke hvor tungt det ble med krykkene denne gangen. Men som sagt, jeg får bruke hælen, så da er det OK! Og nå, etter 1 uke, er jeg blitt en kløpper til å bevege meg med en krykke. Skal fjerne gipsen og 2 pinner som er lagt inn som støtte den 26.februar.

 

Pga stillesittingen har jeg nå redusert matinntaktet til 1300-1400/dag. Skal veie meg på mandag og håper det virker. I alle fall skal jeg ikke legge på meg i denne perioden:D

 

Ser av din meny at den ikke er så forskjellig fra min, men mengdene kan vel være forskjellige. Bruker du kaloriregnskapet?

 

Hva med deg Lulea, bruker du kaloriregnskapet? Jeg anbefaler deg å slutte med den veiingen du bedriver. Fikk selv skjenn av hyfsan for dette, og befinner meg mye mere vel uten den stadige veiingen. DET er kanskje også noe som bør legges inn som en del av livsstilsendringen?! Uten veiing hele tiden må du kjenne mer etter hvordan kroppen trives; mao: Vi må stole på det kroppen forteller oss!

 

Ha en god dag, fortrinnsvis uten mer veiing! ;)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Resolutt!!

 

Helt øverst når du står inne på en tråd så står det "Ditt nick er:Resolutt" Under står det når du besøkte oss sist, og under der står det "Private meldinger". Regner bare med at en skal gå inn der. Det var faktisk min første - og eneste private melding som jeg hadde sendt - eller fått. Så jeg er forsatt litt grønn her jeg og.

 

 

Så godt å høre at det går bra med foten din!!! 6 uker er lenge med gips! men du får tenke på hvor flotte trente armer du får av å humpe rundt på krykkene! ;) Det blir bra!

Veldig fornuftig å prøve å kutte ned litt på kaloriene siden du ikke får trimmet. Blir spennende å høre hvordan det går med deg på mandag da!

 

Jeg har bare lagt inn maten her i kaloriregnskapet. Synes at det er mye enklere enn å bla frem og tilbake i boken.

Når det gjelder mengder, ligger jeg på det som er anbefalt i meny 3. Dvs 2 skiver til frokost, eller 4 ss kornblanding, 1 skive til mellom, 3 skiver til lunch og 2 til kvelds. Jeg varierer litt mellom skive, knekkebrød, kornblanding og havregrøt.

 

 

Når det gjelder snikveiing så har jeg trappet ned på den. Klarte bare ikke å la være i dag morges. Bare måtte finne ut hvordan jeg lå ann.

 

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Først av alt stå på videre. Du er inne i en livsstilsendring, og det er jo noe som normalt sett tar tid. Men jeg skjønner at det er frustrerende at de forskjellige vektene ikke viser det samme. Nå er en gjerne tyngre på kvelden med klær, enn på morningen uten klær, men det var fryktelig kjedelig at det skulle vise så stor forskjell.

 

 

Ellers må jeg nok innrømme at jeg er en av de fæle når det gjelder veiing. Jeg snikveier meg ofte. Skulle egentlig ikke tro at det skulle være nødvendig, men slik har det blitt for meg. Før eller senere må jo fornuften ta meg også. Tidligere hadde jeg vekten på badet, dert gulvet er litt ujevnt, men nå har jeg flyttet den til ett gulv jeg vet er jevnt.

 

Ønsker deg en fortsatt fin og sunn torsdag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg bare en dag i uka, men da går jeg som oftest på flere ganger bare for å se om det virkelig er sant at jeg har gått ned eller opp eller står stille. Det er ikke sånn at jeg veier meg flere ganger i løpet av dagen, jeg veier meg bare på morgenen før jeg kler på meg, og går da opp på vekten flere ganger rett etter hverandre. Kaloritellingen bruker jeg hele tiden, og ut ifra beregningen så skal jeg helst ligge på 1900 kcal nå som jeg ammer, men jeg har stått stille så lenge så jeg prøver å kickstarte nedgangen med litt mindre kalorier en uke eller to:)

 

Blir spennende å se om det funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt fredag!! Deilig!! Kan kvittere for en uke uten utskjeielser, og 8 trimpoeng så langt. Regner med å få 8 til i løpet av helgen så da er jeg på 16.

 

Har heller ingen ønsker om å spise snop i helgen. Selv om jeg ville trodd at jeg hadde lyst... Men en skal aldri si aldri. Gjerne det dukker opp noe godt noe på bordet i morgen kveld - selvfølgelig i begrensede mengder.

 

Jeg fikk også prøvd stepmaskinen for første gang i går. Det var gøy! Tråkket og tråkket mens jeg så på tv. Det blåste og regnet godt ute, så det var deilig å være inne å trimme! Denne blir nok godt brukt tenker jeg!

 

Men er litt usikker på hva jeg skal registrere trimmen under. Er det vanlig gange? Step 15 cm høy? Gå i trapper? Noen som vet?

 

I kveld får vi besøk av noen venner. Så da skal det serveres grønnsaker og dip. Søndag er det selskap igjen. Travelt med alle disse slektninger som har bursdag! ;) Men synes at dette går enklere enn tidligere. Det hjelper veldig å spise litt gulerøtter før man skal på noe. Da er man litt mett på forhånd og da holder det med et kakestykke. Gjerne om jeg er ekstra ivrig hjelper på kjøkkenet, så trenger jeg ikke å ta noe i det hele tatt :D Satser på stillingen som kjøkkenhjelp!

Ellers så fungerer det tipset jeg fikk av noen her (?) om å bruke laaaaaaaaaaaaaaang tid på kakestykket.

 

Jeg kommer nok innom igjen litt senere i dag!

 

Ønsker dere alle en riktig fin dag!! Og god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

det ser ut som du har fin kontroll her ;)

 

Hvordan ble det? Kjøpte du den stepmaskinen på coop? Fikk ikke med meg hva du endte opp med. Jeg vet ikke hva det bør registreres på, for jeg har ikke prøvd en slik maskin.

 

Håper du for en flott og sunn helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Big Girl!

 

 

De de hadde igjen på coop var skikkelig kiipe. De hadde hatt noen som var hakket over, men de var selvfølgelig utsolgte. Så da bestillte jeg en fra Grete Roede butikken. Kunne sikkert ha kjøpt den enkle på coop også, men han som var i butikken var mildt sagt ikke overbegeistret over den. Med Grete Roede sin så vet jeg iallefall hva jeg får. ;)

 

God og sunn helg til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske god helg til alle!!

 

Sitter her å venter på middag! Det står kyllingfilet på menyen i dag! Dette blir godt!!

Med ovnsbakte poteter og masse gode grønnsaker.

 

Har overlevd helgen så langt! Ingen utskjeielser. Det er bra, for da har jeg noe å gå på i morgen i selskap!

 

God helg alle sammen!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen her igjen!

 

Fredag holdt jeg meg til planen med grønnsaker og dip. Lørdag ble travel med masse besøk, og litt sjokolade om kvelden. Søndagen var jeg ivrig som kjøkkenhjelp i selskapet, så da ble det bare et lite kakestykke. Mistenker at jeg brukte opp litt mer enn de tildelte kosemerkene, men sånn gikk det nå.

 

Jeg var på vekta i dag morges. Gledelige nyheter! Veide i dag 89,4 kg. Jeg har vært mye frem og tilbake her om hvilken vekt jeg skal følge. Om det enten er kurslederen sin eller min. Hun sier jo også at det er feil å veie seg rett etter trening og med mye vann innabords. Så jeg regner med at det er derfor jeg har "lagt" på meg på kurset.

 

Startvekten min hjemme var 92,6 kg den 2 januar. Det betyr at jeg har gått ned 3,2 kg. Veldig fornøyd med det. Det er den jeg kommer til å registrere her inne i forumet - siden det er den vekten som skal følge meg når jeg er ferdig på kurset.

 

Ellers så var det ikke så store endringer på cm, men det er greit.

 

 

Har fått helt dilla på stepmaskinen! Det er skikkelig kjekt!! Byttet ut tv'en med noe skikkelig bra musikk, og da skal dere se jenta som har fått opp farten!! Hi hi hi...

 

Ha en fortsatt god dag da dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vært utrolig flink! og å sammenligne vektnedgang med margarinpakker er bare fantastisk, da skjønner man hva man egentlig har gått og båret på..

Ekstra spennende å følge med deg siden vi begynte ca samtidig! Gleder meg til vi kan møte sommeren i bikini! ;)

 

ha ei super slanke-uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmunrende ord bonsai og biggirl!

 

Nå spør jeg sikkert rart her... men hvor stor en en margarinpakke? Vi spiser sjelden smør, eller steker i det. En sånn bremykt / brelett osv er den 500 gr? Eller er det en melange pakke? He he he... prøver å se for meg hvor mange pakker dette blir.

 

klem fra hun uten peiling på smør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Takk for hilsen på min nye tråd!

Som du kanskje så er jeg nå kommet til 8-tallet, noe som gir bra motivasjon!

 

Hva er det du har lagt på deg av ettersom du ikke vet stor tung/stor et halvt kilo margarin er?

 

Vi står på denne uka også;)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...