Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Gjest resolutt

.. burde selvsagt forstått det:( Dette er den onde sirkel for oss "slankere": Altfor lite mat fører til godtesug! Kjenner den ja!

 

Men nå har vi snudd fordi vi vet bedre:D

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Ja så var vi kommet igang med denne uken også! Litt lysere for hver dag som går og det er deilig!!

 

I dag skal jeg bare kose meg hjemme. Det er Grey's på tven, og stepmaskinen skal til pers før det.

 

Jeg sparer litt frukt til kvelden hver dag, så da har jeg noe å glede meg til når jeg ser på tv. Når klokken bikker over 21 så er jeg en skikkelig tvslave! Men det skal vel være lov også det ? :D

 

 

Fortsatt fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

he he. en melangepakke er 500g, mens sånn bordpakninger med smør/margarin som regel er 400g.

 

neste gang du er i butikken skal du løfte noe som er like tungt som det du har gått ned. f eks sukkerpakker. jeg kom frem til at jeg må løfte 7 2-kilos pakker med mel, og det tror jeg ikke jeg klarer - ironisk nok... jeg bar jo rundt på det hele tiden for et halvt år siden... sprøtt. når jeg bærer noe tungt, tenker jeg "dette er sikkert ikke bra for føttene mine" og så kommer jeg på det samme og vet jo dermed årsaken til at jeg ble syk i føttene... (vel jeg klarer selvsagt å løfte 15 kilo, men ikke melpakker for det er så uhamselig, gutten min er sikkert 15-16 kilo og jeg klarer jo å løfte ham, men synes han er tung å bære)

 

kos deg med frukt og greys i kveld. skjønner det er mange som følger med på den, men jeg har aldri begynt... ser på sommer om mandagene og nattsøsteren om torsdagen og jeg gleder meg hele dagen, for det er så kjekt når det er noe bra på tv i stedet for å bare zappe uten mening

 

klem jubalong (som liker margarin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg er her fremdeles! Har ikke hatt så mye tid til å være her inne. Det tar laaaaaang til å lese rundt på alle trådene.... og det kan jeg ikke gjøre på jobb, og når jeg kommer hjem så er det unger, mann, middag, trimming og venner... så da har jeg liksom kommet utav alle trådene her! Kan ikke alle bare legge inn kortversjonen her, så er jeg oppdatert igjen?? Hi hi hi.... det hadde vært enkelt ja!

 

Ellers så gikk jeg ned 0.2 kg denne uka. Vi var ute å spiste både lørdag og søndag... tror jeg var så redd for å komme over kaloriene, at jeg spiste altfor lite. Bedre denne uken tror jeg.

 

Takk for hilsen Biggirl, koselig å høre at en er savnet! Du er en stor motivatør!

 

Skal prøve å ta meg en runde på trådene en kveld, men som regel kommer jeg ikke lengre enn matregistreringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ble litt bekymret siden det var så lenge siden jeg hadde sett deg her inne. Flott at du fortsatt er i siget. Og gratulerer med nedgangen din ;)

 

Syns også det er lett å spise for lite når en ikke er hjemme og har full kontroll, en vil helst ikke komme over kcaloribudsjettet heller. Men egentlig så tror jeg ikke en gang i blant gjør noen skade.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... det ble minus 200 g på meg også, så da har vi være like flinke, blomsterjenta!

Skjønner at du har et travelt liv; og da er det ikke enkelt å greie livsstilsendring midt oppi alle gjøremål. Men du får stå på videre, og som sagt, du må ikke være sylslank til sommeren - men hva med neste sommer?!

 

Ha en god uke videre!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fortsatt nedgang :D All nedgang er bedre enn ingen nedgang har jeg funnet ut!

 

godt å se at du er på plass også, selv om jeg kjenner meg igjen i din situasjon... Det er ikke alltid tid til å være så aktiv på nettet med full jobb, familie og trim ;)

 

Lykke til i kommende uke!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Resolutt, Biggirl og Vilde! Jeg er visst ikke like flink til å holde meg oppdatert her inne for tiden. Skal pørve å bli bedre!

 

Synes at ting går fryktelig treigt for tiden... og det er lettere å skjeie ut da... så nå har jeg tatt meg hardt i nakken for å skjerpe meg. Jeg må visst famle meg opp på den strake veien jeg hadde her for noen uker siden!!

 

I kveld skal jeg gå å svømme. Gleder meg til det! Er ikke så ofte jeg får tid til å prioritere det, så det skal bli godt!

 

Må inn i kaloriboken for å sjekke hvor mange trimpoeng det blir :D

 

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Det er blitt meg fortalt at prioritering er viktig. Derfor blomsterjenta, må du prioritere det du mener er viktigst i denne endringsperioden. Det tar tid å fare rundt på alle trådene, så jeg anbefaler deg å konsentrere deg om dagboka di og din egen tråd, og at du legger inn resultatene på fellestråden. Jeg skal i alle fall følge deg her på tråden din, og jeg er sikker på at mange andre vil gjøre det samme:D

 

Pass for all del på at du spiser nok! En mett mage forlanger ikke ekstra-ekstra!

 

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å se at det går greit med deg, selv om du opplever det som litt tregt. noen ganger er det sånn. du vet jo hvordan jeg har hatt det, ikke noe å trakte etter det. så heller litt ned, tregt, enn de store svingninger.

 

ønsker deg en fin kveld og en god helg :D takk for hilsen inne hos meg, det var koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Takk for tilbakemelding på tråden min :D

 

jeg har også hatt det litt travelt i det siste, så jeg har prioritert litt min egen tråd. Men det betyr ikke at jeg har glemt dere andre.

 

Jeg håper iallefall at du får en fantastisk flott og sunn helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei såg på Ent sin tråd at du hadde fått deg stepmaskin!? Det har eg og veldig lyst på! Det er det gøyeste apparatet på treningsenteret, har lyst å mitt eget:) Ka betalte du for den, og kor kjøpte du den?? :)

 

Nyaco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankogblid

.. eller hva det heter.. Jeg ser at mange inne her trener hjemme på slik.

Jeg selv har ikke lyst til å okkupere hele tvstuen med en slik og prisen er jo

høy (4000 for en bra en..) Det jeg lurte på var om noen hadde prøvd disse enkle sakene som er bare til å slå sammen og legge under senga. Fungerer disse eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er her enda! Men er visst blitt skikkelig dårlig på å komme innom her!

 

Skal på siste kurskveld i dag. Synes selv at jeg har vært fryktelig flink den siste tiden, så nå håper jeg på resultater. Skal hoppe over et kurs nå. Vil prøve meg litt på egenhånd før jeg tar et nytt kurs.

 

Skal prøve å få lagt inn noen resultater i løpet av kvelden!

 

Når det gjelder step maskinen, så er det den lille man kan kjøpe her på Grete Roede. Har mest lyst på en sånn stor elipsemaskin, men de tar veldig mye plass, og så har jeg fryktet at jeg ikke kom til å bruke den så mye. Derfor er stepmaskinen et prøveprosjekt nå. Jeg har brukt den masse! Har kjøpt meg vekter / manualer som jeg bruker mens jeg holder på. Veldig kjekt!

Så det kan være at jeg kommer til å kjøpe meg en skikkelig maskin med tiden.

 

Håper at dere alle har det bra!!! Skal svinse innom litt på trådene nå som jeg hadde litt tid!!

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig på kurs! Eller iallefall for noen uker før jeg starter igjen! Skal følge samme opplegget, så det blir spinning og trening som før!

 

Ned hele 1,2 kg i går!! Det var utrolig kjekt! Kan tro jeg jublet aldri så lite da jeg stod på vekten!! Viser seg visst å hjelpe på å legge all maten inn i dagsrapporten... hadde en stund her jeg var veldig sløv med det!

 

Så da har jeg altså mistet 4,4 kg på dette kurset. Hadde håpet at det skulle være mer enn det, men uansett så er jeg fornøyd. Synes at det har vært mange fristelser med julebord og diverse fester på denne tiden. Til gjengjeld har jeg gått inn mange cm. 8 cm i midjen, og totalt 29 på alle målene. Dette er bare de som vi legger inn her i arbeidsboken. Har gått inn litt flere hjemme, for da har jeg målt flere steder.

 

Så i går var det 1 time med spinning. Det gjorde godt! Fikk også kjøpt meg 1 og 2 kg manualer i helgen, så de skal jeg bruke i dag når jeg går på stepmaskinen min. Forhåpentligvis så hjelper de på de ikke fullt så trente underarmene mine :)

 

Treningsplanen er klar for resten av uken også. Step i dag, tur 1 time i morgen, step på torsdag, tur fredag på 1 time, lørdag "fri" og tur 1 time på søndag. Det blir noen trimpoeng det! Har på hele kurset ligget rundt 14 poeng i uken, så det vil jeg prøve å fortsette med.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Du har vært fryktelig flink synes jeg - 1,2 kg denne uka 4,4 totalt. 9 pakker smør. Det er mye fett!

 

Høres ut som du er i sving med treningen også - vet ikke hva jeg synes om disse forskjellige maskinene - det blir liksom en maskinpark hjemme etterhvert. Jeg klarer meg med ergometersykkelen og diverse små bortleggbare duppeditter som strikk, manualer, matte etc. Sykkelen står på terrassen for tiden - skal snart begynne å sykle litt ute!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat, blomsterjenta!

 

Du har tydeligvis funnet stilen nå, både med kaloridagbok og trening. Det skal bli artig å følge deg videre utover våren; håper du holder oss orientert her inne. Gir deg det råd at du fortsetter med dagboka også når du ikke går på kurs. Det er så lett å sluntre unna når en ikke har de klare tall!

 

Vi høres!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener! Jeg skal prøve å skrive inn litt her hver dag, men som sagt så rekker jeg ikke å kikke så mye på alle andre. Derfor veldig koselig at dere følger med meg!! :) :) :)

 

I går ble det tur på 1 time istedenfor stepmaskin. Liker godt steppen, men ingenting er så godt som en tur i regnet!

 

I dag er jeg på jakt etter grove pannekaker, så om dere har noen tips så mottas de med takk!! Pannekaker er digg!!

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

ser ut til å gå bra med deg, det er jeg glad for å se.

 

et lite tips til pannekaker: sleng proteinpulver i, de blir mye sunnere - du blir mettere - og proteinene gir lavere GI, om du følger med på sånt. du får kjøpt proteinpulver i helsekosten. jeg har tidligere brukt soyaprotein, liker ikke tanken på animalsk protein. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over! De går fort for tiden synes jeg!

 

1 uken uten kurs har gått fint. Var litt ivrig i godteskålen i går... men men...uansett mindre enn jeg hadde spist før jeg gikk på kurs :) Spist er spist! Rart med det... for i dag har jeg vært skikkelig hol på alt mulig. Det er kun fordi jeg spiste snop i går. Men har klart å styre unna alt mulig i dag.

 

Andre positive ting jeg har funnet ut i løpet av dagen er.....

 

1. Jeg begynne å skimte et mellomrom mellom lårene mine. DET er lenge siden sist!!

2. De fæle celulittene mine på lårene mine er blitt ferre. DET trodde jeg ikke at var mulig!!! Må bare få litt farge på de nå så er de klar til shorts i sommer!

3. Jeg har fått veldig myk hud på hele kroppen! Hum... hvem skulle ha trodd det.

 

Så nå er jeg spendt på hvordan det går på vekta!

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...